I've created a monster

Meillä kesäkuussa täyttää tyttö 3v ja ihan on mahottomia hetkiä hälläkin ja tarhassa saattaa tiuskia vihaiseen sävyyn mutta mielestäni osoittaa vaan tunteita ja ehkä on itse kokenut tarhassa isommilta suusta juuri ettei muka olla ton ja ton kaa ja koikeilee sitten itse perässä.
Meillä on lapsia kaikkiaan neljä ja kuuluu kyllä ikään oletko lukenut anna wahlgrenin lapsikirjaa siellä on aivan ihania kirjoituksia lapsen joka ikävuodesta.
Ja kotona meillä ei anneta periksi ollenkaan mulla mies on sen verran jämpti ettei koskaan luista kasvatukseen liittyvistä rutiineista.Esim syönti aina keittiössä ja minun aikaan kokeilee heti rajoja jos isi ei oo kotona olen heti tyhmä jos passitan tytön keittiöön.Kun isi tulee kotiin sanoo tyttö heti kyllä isi.
Olen myös nimittäin tehnyt sen virheen ehkä liiankin usein että olen väsyneenä antanut periksi.
En tiedä miten auttaa sinua mutta ainoa on varmaan aika ja juttelu lapsen kanssa että miltä hänestä tuntuisi jos joku jättäisi hänet pois leikistä
jaksamista sinne teille ei tää helppoa aina oo :hug:
 
voimia kovasti!! ihan ekana lähtisin pistämään omaan sänkyyn nukkumaan. noita vaiheita on lapsilla, mutta se ei takaa kunnollista unta kellekkään, kun nukutaan noin isona kaikki yhdessä. vallankin jos on jo nukkunut omassaan.
iltarutiinit lempeiksi, jos lapsi huutaa tms muuta vaatii huomiota, kyykisty lähelle...ota syliin jos haluaa.
kuinka pitkiä päiviä on hoidossa? mitä teette kun menette kotiin? ruokailu-tottumukset kanssa kuntoon. moni tuon ikäinen ei suostu syömään ruokaa, mutta kaikki muu sitten menisi. ja jollei syö, on jaksettava seuraavaan ruoka-aikaan. ei mitään leipää tms siinä välissä.
ulkoiletteko yhdessä?
juuri oli hyvä ohjelma, oiskos ollut viikko sitten, kun jotain lasten ammattilaista haastateltiin siinä vanessa ja pikkuväki-ohjelmassa. siinä oli justiinsa tästä, että miten saa lapsen nukkumaan omassa sängyssä. -tehdään siitä mieleinen ja kiinnostava asia!

ja muutenkin, kun käytös on hyvä, saa tarran, jonka saa liimata esim jääkaapin oveen laitettuun paperiin.

jokainen ilta käy omaan sänkyyn ja voi vaikka käydä ostamassa jonkun uuden unilelun, että tämän kanssa nukutaan.

jos puhuu rumia, voi olla vain huomioimatta, mutta toki jossain tilanteessa sellaseen on puututtavakin.

kuinka paljon lapsi katsoo telkkaria? ja millaisia ohjelmia?

kaikki vaikuttaa kaikkeen, ja uskon että josku konsti tepsii, aikuiselta vaaditaan vaan se rankin osuus: olla aikuinen ja johdonmukainen.
tsemppiä :)
 
Tuo kaikki on varmasti ihan normaalia. Tärkeintä on ettet anna sen hetkauttaa pätkääkään sinun rakkauttasi tyttöäsi kohtaan ja ettet missään nimessä pidä häntä minään hirviönä! Jokaisella pienellä on oikeus tuntea olevansa ihana pikku olento jota vanhempansa rakastavat ehdoitta. Jos se on väsyneenä vaikeampaa, niin älä aloita ollenkaan iltataistelua vaan pyydä hänet heti viereesi nukkumaan. Tuo Anna Wahlgrenin vaikutus suomalaisäiteihin ei ihan helpolla hellitä, mutta itse olen varma ettei lastaan voi pilata rakastamalla, lohduttamalla ja olemalla lähellä silloin kun pieni sitä tarvitsee.
 

Yhteistyössä