IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

" risukasa: Onkohan sellasia tapauksia sitten ollu että jollain oiskin ollu niitä infektioita ja tartuttanu muiden alkioita, vai miks nyt pitäny lyhentää noinkin roimasti, että vuodesta 3kk:teen?" Tuota minäkin mietin, en saanut mitään vastausta asiaan. saa nähdä pitääkö jo ennen pas hoitoo taas juosta antaa näyte. :(

liljeby
Mitäköhän olotiloja: Ehkä se, että ihme tähän taidetaan tarvita..eli epäuskoa, mutta toisaalta jännittävää odotusta, jos ees ois pikuisen parempi onnistuminen. Kuinka paljon hoidot sattuu. Toisaalta mietin kaikkia noita lääkkeitä miten sitten tulevaisuudessa ne vaikuttaa kehoon jne..kaikkea hullua. Nyt vaan yritän olla ajattelematta liikaa. Ei kannata murehtia liikaa, päivä kerrallaan.
 
Ei meille ainakaan kukaan oysista ole sanonut että täytyis uusia 3kk:n välein infektioverikokeet. Ne taitaa olla itelläkin pikkuhiljaa vanhentuneet, miehen nyt ainaki meni umpeen. Siihen punktioon he varmistivat että vielä on voimassa ja sanoivat vain että n. 1,5v on se voimassaoloaika ja että vielähän nuo menee tuon ajan puitteisiin
 
Risukasa kiitos paljon vastauksesta! Hyvä kun valaisit tuon munasolujen laatuasian tarkemmin. Tosiaankin saadaan kypsytettyä ne muutkin sieltä. Ja monta vaihetta tosiaan päästään IVF:llä ohittamaan. Kiinnittyminen mietityttää omalla kohdalla. Aina kaikki gynekologit kehuivat limakalvoani ultrassa, kunnes ensimmäisellä käynnillä lapsettomuusklinikalla, jossa oli selkeästi parempi ultraäänilaite (ja uusi), lapsettomuuslääkäri sanoi, että limakalvolla saattaa olla polyyppi. Lapan yhteydessä tehtiin sitten hysteroskopia, jossa havaittiin että koko limakalvo oli molemmilta sivuilta polypoottinen. Ei mitään viitteitä aiemmin ollut koko asiasta, vaikka niin monet eri lääkärit olivat minua ultranneet ja sellaisen kehittyminen kuulemma vie vuosia.Kuulemma ei vain näy ultrassa ja varsinkaan jos ei osaa etsimällä etsiä. Koko limakalvohan höylättiin pois kohdusta, mutta silti mietin mahtaako sinne mitään kiinnittyä enää ikinä, vaikka kuulemma nyt pitäs olla niin optimaalista.

Onko kellään muulla ollut polyyppeja tai polypoottista limakalvoa kohdussa??

Risukasa vielä se, että onko sinulle tehty laparoskopiaa tai onko endometrioosia poistettu mitenkään?

Jännää kiitos kommentista, yritän minäki olla miettimättä, mutta tosi vaikeaa on olla miettimättä asiaa, väkisin tulee mieleen tuon tuostakin. Yritän olla realistinen, läheltä olen seurannut parit IVF-hoidot ja niissä on tehty monta hoitoa ennen plussaa.
 
Liljeby: Vastailen täältä taustalta... Mulla leikattu tosi vaikea endo kahteen kertaan, toinen munanjohdin poistettu. Yksi luomuihme tuli ekan leikkauksen jälkeen 2006 vaikka leikkaavat lääkäri sanoi suoraan etten tuu ikinä saamaan lapsia luonnonkeinoin.
Toista yrittäessä mut laitettiinkin ivf ään. Silloin molemmissa munasarjoissa taas endoa. Ekassa ivf:sä soluja kerättiin 12 joista 11 kypsää ja 10 hedelmöittyi ja 9 jatkoi normaalijakautumista. Yksi siirrettiin ja siitä tuloksena pari vuotias poika. Loput 8 meni pakkaseen.Marraskuussa haettiin pakkasesta yksi alkio kyytiin luonnonkiertoon ja nyt menossa rv 19+6. Pakkaseen jäi vielä se 7.
Meillä siis diagnoosin naisen selittämätön lapsettomuus. Endo toki on taustalla, mutta kesällä tuli puskista luomutärppi joka kuitenkin sitten oli kkm. Ai niin ja vaikka mulla taustalla vaikea endo niin kaikki alkiot oli parasta ykkösluokkaa. Ihmettelivät klinikallakin meidän loistavaa tuuria ekassa hoidossa.

Mutta pointti siis että voi se ekakin ivf toimia :)

Kaikille tasapuolisesti tsemppiä hoitoihin ja Plussatuulia :) ja jo plussanneille hurjasti onnea ja tarrasukkia pienille <3
 
Liljeby: Myös minulla on aivan samanlaisia ajatuksia. Lievä endo todettu laparoskopiassa 10/2013 ja ne vähäiset pesäkkeet poistettu suurimmmalta osin, ainoastaan virtsarakon päälle jätettiin, kun eivät siitä uskaltaneet lähteä sitä poistamaan. Oireet helpottivat, mutta ovat kyllä palanneet tässä vähitellen takaisin ja varsinkin nyt tämän viimeisimmän hoidon aikana, joka tehtiinkin lyhyellä kaavalla, endo paheni. Olin koko punktioviikon niin kipeä, että sain saikkua koko viikon. Nyt vasta alkaa helpottaa.
Myös mulla ollut aina uä:ssä kaikki mainiosti, limakalvo hyvä, munarakkulat hienoja ja ovat irronneet ajallaan sekä keltarauhanen ok. Lapan jälkeen koin 2 kemiallista peräkkäisiin kiertoihin, sen jälkeen ei niin mitään yritystäkään. Ja nythän tuosta lapasta on tosiaan jo 1,5, joten ei ole uskoa että enää näillä ivf-hoidoillakaan kiinnittymistä tapahtuisi sen paremmin.
Meillä eka hoito meni pitkällä kaavalla odotuksia huonommin. Saatiin vain 6 solua, niistä 5 hedelmöittyi, mutta vain 3 lähti normisti jakautumaan ja nekin kaikki oli vain 3-soluisia. Kaikista noista negaa. Tämä toinen hoito tehtiinkin sitten lyhyellä kaavalla ja saatiin kypsiä soluja jopa 11, mutta näistä vain 6 hedelmöittyi (tosin lääkärin mielesti oli hyvä määrä), tuoresiirrossa saatiin 5-soluinen nopea alkio ja ilmeisesti pakkaseen jäi vielä 3 alkiota (4-5 soluisia). Eli aika kova kato kävi noista 11:sta munasolusta, vaikka alkuun näyttivät kaikki hyviltä.
Siksi olenkin alkanut epäilemään omia munasolujani. Aiemmin ajattelin, että syynä olisi kiinnittyminen, mutta toisaalta jos lapan jälkeen niissä parissa luomukierrossa alkiot yrittivät kiinnittyä, niin eikö se kertoisi enemmänkin siitä, että alkiot on huonoja eivätkä jaksa enää jatkaa kehitystään kiinnittymisen jälkeen?! En tiedä, mutta on tämä niin syvältä. Enkä tosiaan tiedä mistä saisi uskoa jatkaa näitä hoitoja, kun en tosiaan usko että ivf:llä onnistuminen olisi meille sen helpompaa. Nyt jälkeenpäin harmittaa myös se, että lapan jälkeen tuhlattiin aikaa tuloksettomiin insseihin ja ekaan ivf:ään päästiin vasta vuoden päästä lapasta.
Ja juuri se lannistaa, että useimmat joilla endoa on, ovat onnistuneet ekassa ivf-hoidossa.

Nyt menossa vasta pp4, kiinnittymisen pitäisi tapahtua ihan näinä päivinä, mutta eipä ole uskoa onnistumiseen tälläkään kertaa. Lutinukset aiheuttaneet taas valtavaa väsymystä, pahaa oloa, päänsärkyä ja ärtymystä. Mieskin tuossa aamulla vihjaili, että olen hieman kireän oloinen. Olisipa olemassa lasipallo, josta näkisin tapahtuuko tuolla kohdussa enää mitään vai ei, voisi sitten tämän turhan lääkityksenkin lopettaa.
 
liljeby Multa poistettiin endoa laparoskopiassa ennen hoitoja v 2009. Tästä vuotta aiemmin se oltiin havaittu uä:ssä endometrioomana, joka sitten kasvoi, muuten tuskin koko leikkaukseen ois päässykään. 1. hoidon jälkeen samaan munasarjaan ilmaantu taas kysta mutta pysyi sentin mitassa eikä sille tehty mitään. Pari vuotta myöhemmin ja pitkän orgametril-kuurin jälkeen sitä ei enää näkyny, eli ilmeisesti oli sittenkin joku muu kun endometriooma, jotka kai ei katoa itsekseen mihkään. Viime vuonna limakalvosta mainittiin että saattais olla adenomyoosiakin, mutta tätähän ei voi varmistaa vain kun jos kohtu ois patologin pöydällä. Kuitenkin viime kesänä se raskaus alkoi, eli uskosin että mulla riippuu ihan alkoiden elinkyvystä, kiinnittyykö. Kiinnittymisapuna on muutamassa siirrossa kokeiltu kortisonia ja minidisperiiniä ilman hyötyä. Siinä missä raskaus alkoi, ei ollu luomukierrossa muuta kun gonapeptyl ja luget.
Keskenmenon ja epäonnistuneen tyhjennyksen jälkeen halusin välttää viimeseen saakka kaavintaa, ja ylimääränen pala huuhdeltiin pois tähystyksessä.
Uskoisin että varmaan limakalvon rakenne on parempi nyt höyläyksen jälkeen ja kyl ne lääkärit tietää mitä tekee, ei kai semmosia edes tehtäis jos se huonontas mahdollisuuksia :)

Ei sitten taidakaan noista infektiotesteistä olla mitään yleispätevää lakia olemassa? :O Täällä on julkisellakin puolen (Taysissa) ollu jo vuosia sitten se 1v rajana. Kukahan "ylempi taho" sen sit määrää paljonko se missäkin on?
 
liljeby Täällä matkaa kaksi pientä polyyppia kohdussa..ne varmaa ehkä tuhruvuotojen syy aina ennen menkkoja.. Eihän tuo helppoa ole, siis olla miettimättä liikaa. Naisena sitä kun pyörittelee päässä vaikka ja mitä..mutta yritän..

No täälläpäis ne puhuu lakimuutoksesta, en tiedä sitten ovatko vaa ihan keksineet sen omasta päästään..siis sairaala, jos muut ei oo kuulleetkaan.
 
Infektiokokeiden ottamisesta meillä oli ennen rajana muistaakseni 6kk ja käytännössä se ehti aina vanheta ennen seuraavaa hoitoa. Nyt se sitten piteni enkä oo varma, että pitenikö siis vuoteen. Ainakin muistan, että sanoivat, ettei nyt ihan niin usein tarvitse.
Eli taitaa olla sairaalakohtaisia juttuja?

Täällä sitten taas kerran on mokattu lääkkeitten kanssa, kun unohdin ottaa yhden zumenonin tänään aamulla :p
Minä oon herkkä muutoksille ja sellasten myötä meen hetkessä sekaisin ja niin kävi tänäänkin.
Mut otin illalla normiannoksen ja nyt sitten vaan toivon, ettei ongelmaa synny.
Ilman lääkitystä limakalvo on ennen kasvanut ihan ok, joten täytyy toivoa, että nytkin, vaikka kerran tabu jäi välistä.
 
Ou wauuu mikä plussa-aaltomeininki täällä huh!! mutta kuitenkin olen tosi pahoillani pienen toivon saanneille ja pettyneille, on se julmaa :'(

On niin älyttömästi tullut tekstiä tässä oman loman aikana etten oikeen kaikille edes pysty vastaamaan.
Joten tyydyn itsekkäästi kertomaan omasta tilanteesta vain. Oltiin viime viikolla miehen kanssa lomalla niin ei tullut kauheasti aikaa annettua tälle asialle, vaikkakin piti käydä pari kertaa ultrassa koska piti olla siirto tulossa.
Noh limakalvo ei kirinyt toiseen ultraan mennessä tarpeeks, oli vaivaiset 5,5mm silloin kun johtofolli oli jo 18mm joten lääkärit oli sitä mieltä (olisin ollut itsekin) ettei viimeistä alkioampullia tällaiseen limakalvon reppanaan tuhlata.

Tämä ultraava lääkäri siis kävi myös johtavan lääkärin kanssa keskustelemassa. Kuitenkin edellisissä kierrossa oltiin päästy siihen minimiin 6mm-7mm. Ja tästä sitten lääkärit saivat yhteisajatuksen, että kokeillaan lääkkellinen PAS seuraavalla kerralla. Pitää aloittaa Progynova lääkitys seuraavien menkkojen alettua ja Lutinus vaihdetaan Lugeihin (yyyyh) mitä pitääkin sitten tuupata oikein urakalla eli kolme kertaa päivässä.
Jotenkin tuntuu että lääkkelliseksi PAS:siksi aika vähän kuitenkin sitä lääkeosuutta jos ainoastaan yksi lääke tuli tukilääkkeen sijaan??? Miten paljon lääkkeitä jengillä on ollut lääkkeellisissä PASseissa?

Lääkäri myös kyseli meidän mietteistä 'mitä tämän jälkeen jos ei...'. En tietty maininnut mitää yksityisen kelailuista. Ja kun mainitsin vain siitä että olisi ehkä ollut järkevintä pitkään viljellä yms ettei olisi näin montaa turhaa siirtoa käyty kaksipäiväisillä läpi, niin lääkäri antoi ymmärtää että mahdollisessa uudessa IVF:ssä voitaisiin näin ehkä tehdä??
Noh vaikka jonoon tämän viimeisen siirron jälkeen mentäisiinkin niin kyllä siinä jonossa varmasti käytäisiin yksityisellä.

Miehen kanssa puhuttiin asiasta myös yksi hyvä keskustelu. Itse maalailin vähän piruja seinille ja puhuin siitä miten vaikeaa tulee joskus olla luopua ajatuksesta, että ollaankin kahdestaan, VAIKKA miehen kanssa oikein täydellisesti yhdessä viihdytäänkin. Hän yritti olla positiivinen hyvin miesmäiseen tyyliin tietysti. Sitten vähän omaksi ihmetyksekseni hän kysyi lopuksi "niin eikö se adoptio sitten ole mahdollinen sun mielestä?" olen hyvin jyrkästi sitä vastaan enkä usko että mieleni koskaan muuttuu. Kuten myös periaatteessa lahjasolujen, mutta toisaalta vielä ei ole tullut todisteita vastaan että meidän itse soluissa olisi vikaavikaa vikaa.
Haluan nähdä tuttuja piirteitä lapsessa, jotekin se jälkikasvun haluaminen ei ole pelkästään se itse lapsen saaminen vaan ihan jotenkin primitiivisesti oman geenistön jatkumoa.
Ja sitä paitsi adoptioprosessissa menee ikuisuus. Eikä se välttämättä onnistu. En pysty kuvittelemaan miten kukaan täysjärkinen sellaiseen vuosikausien rumbaan haluaa lähteä. En tietenkään tuomitse missään nimessä, mutta omat rahkeet ei todellakaan riittäisi edes siihen itse prosessiin.

Kauhea räntäkeli tuolla muuten, huh, takatalvee pukkaa muttei anneta haittaa!
 
Mandala Kiva kuulla sinusta. Toivottavasti oli rentouttava loma!

(.)Päivitys täältäkin, Oli kummallinen kierto: viispäivää kokea ovispiikki kp 25 myöhäinen ovis plus ja kp 30 täti tuli kylään. ei siis luomutärppiä vaikka suht stressitöntä yritystä ollut.
No 8.4 Pas hoitoa sitten suunnittelemaan/ oottelemaan, saapa nähä antavatko lääkkeelliseen vai luomu kiertoon. Lugeistahan vuosin pp 10 jos se ees mitään merkkaa. Toivottavasti viljelevät tosiaa pidemmälle, kuin se kaks päivää, ajattelin ja kysyä, riippuen kuka on hoitava lääkäri..ja jännittää tuo alkio laatu viimeksi oli rupu tavaraa..
 
Viimeksi muokattu:
Mandala tervetuloa takaisin lomalta. Se tekee aina hyvää vähän pitää taukoa. Mutta joo, siis minulla menossa nyt lääkekierto ja tarkoitus olisi varmaan pääsiäisen jälkeen siirtää sitten, mikäli siirrettävää on. Lääkkeenä toimii Zumenon 2mg 3kpl/pv. Lugesteron aloitetaan sitten jossain vaiheessa ennen siirtoa..
Mut kyllä minäkin vähän yllätyin, että niin vähillä lääkkeillä kuitenkin. Saa nyt nähdä sitten mitä seuraa.
 
Heips!

Mandala kiva että oli rentouttava loma! Toivottavasti lääkkeellisessä pasissa saatte paremman limakalvon. Itsellä aina tuntui että se kasvoi paljon niissä kierroissa huonommin kun luonnollisessa, mulla oli jotain 7-9mm ku sovittiin siirto.

Jännää aika oudolta kierrolta kuulostaa mutta ei näistä kropan tapahtumista aina pääse selvyyteen!

Nyt onkin paljon passilaisia, hieo juttu!

Itse palaan myös tänne puolelle, arvasin heti kun hcg arvon kuulin joka oli 129 että pieleen menee niin digi eilen tehtynä ja tulos ei raskaana. Tänään käyn viellä kontrollissa että laskenut. Vuoto ei oo alkanu mutta siinä voi kestää ku mulla kroppa menee helposti sekaisin kaikesta. Kuhan tulis! Nyt pitää kyllä lääkäreiden miettiä että onko vika alkiossa vai kohdussa kun tarttuu kiinni mutta sitten tippuu pois. Tuntuu niin turhalta siirtää alkioita kun ei se plussa merkkaa mitään kun käy näin..

Räntäkelistä huolimatta kivaa pääsiäisen odotusta! Mä tuun sitten taas kirjoittelemaan kun vähän koonnu päätä kasaan!
 
Nimi # yritys aloitettu # monesko lapsi # syy # hoidot:

ananias # 2011 # ensimmäinen
Bonniemoi # 1/2011 # ensimmäinen # PCOS
Cafe Latte # 2010 # 1. yhteinen # selittämätön
Ellae # toinen # siittiöt
epplu # 8/2011 #toista yritetään (eka luomu) # selittämätön#
EukkoI # 11/2012 # ensimmäinen # siittiöt/tutkimatta
Fibbis # 01/2014 # ensimmäinen # selittämätön (ikä)
flow^ # 6/13 #ensimmäinen # pco, selittämätön
Haave79 # 2/2012# ensimmäinen #selittäm./endo?
hannuliini# 8/11# ensimmäinen # pco+endo
Havina # 02/2013 # esikoinen toiveissa # siittiöt
Hedelmiina # 2014 # ensimmäinen # ovulaatio+siittiöt
Henrietta # 8/12 # ensimmäinen # siittiöt
Hilippa # 3/2013 # 1. yhteinen # siittiöt
ilo2010 # kesä 2012 # toinen # PCO
-jennica- # 9/2012 # ensimmäinen # endo
Jännää#1/2015#ensimmäinen#selittämätön
Kaisla78 # 01/2013 # esikoinen # siittiöt
Lauriska # 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Läiti #09/2011 #toinen # PCO
Liljeby # 6/2013# ensimmäinen # lievä endo poistettu, selittämätön
Mandala # esikoinen toiveissa # johtimet poistettu
Misericordia # n.2v # 2.yht (3. miehelle) # selittämätön, vähän endoa
Nenna81 # 3/2013 # 3 (1. yhteinen) # munajohtimien tuhoutuminen
patsuli # 2010 # ensimmäinen # endo+siittiöt
Retikka # 2012 # ensimmäinen # siittiöt
RiiMini # 2/14 # 2.lapsi # pco ja huonot munasolut
Saaga76 # 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön
Sarah85 # 11/2006 # 2. lapsi (2km) # selittämätön
Sofi12 1/2013 # 2. yhteinen # endo, johtimet poistettu
Tintti_76 # 6/12 # 1. lapsi # huonot munasolut
Timjami77 # 7/13 # 2. oma (3. miehelle) # selittämätön
Untuvikko80 # 1/2010 # ensimmäinen # selittämätön, kiinnikkeet
Vilijonkka_ # 7/2012 # ensimmäinen # pco-tyyppiset munasarjat + siittiöt

Meneillään tai tulossa olevat hoidot ja lääkitys:
Maaliskuu
PAS:
L@ura82 4. ICSI 1.PAS (Huonot siittiöt)
Saga76 1.IVF 2.PAS, Progynova, Lugesteron
Untuvikko80 4.IVF 1. PAS Letrozol, Ovitrelle, Lutinus Siirto vk14

Huhtikuu
Piikit ja punktiot:
Liljeby 1. IVF (lyhyt kaava)
Haave79 3.IVF/ICSI Synarela, Puregon, Pregnyl, Lugesteron (siirto vko 16)
PAS:
RiiMini (lääkkeellinen kierto)
Retikka 2. ICSI:n 1.PAS Luonnolliseen kiertoon
Jännää 1.IVF 1.PAS

Toukokuu
PAS:
Vilijonkka 1.IVF/ICSI 1.PAS Hormonaaliseen kiertoon

Piinailijat: :snotty:
FullMoon81 27.3.(1.ivf tuoresiirto)
-jennica- 2.IVF

Plussanneet: :heart:
Heinäkuu 2014

Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)
Elokuu 2014
Läiti 1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto
Syyskuu 2014
ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto (geneettinen keskeytys 22+3)
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto
Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS
Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS (kkm 11+6)
Astrea 1.ICSI tuoresiirto
Joulukuu 2014
Mari32 3. IVF tuoresiirto (geneettinen keskeytys)
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS
Tammikuu 2015
Deja 1.IVF 2.PAS (kkm rv15)
Helmikuu 2015
EukkoI 1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina 1.IVF
RiiMini 5.ICSI (kemiallinen raskaus) hCG 17/PP14
Hertta2015 1.ÍVF 1.PAS
Tuutunen80 2.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona 2.IVF
Viiva84 2.IVF
Fibbis 3.IVF 1.PAS (kemiallinen raskaus)
Henrietta 2.ICSI (km/kkm?)
Havina 2.ICSI
Läiti 1.IVF 3.PAS

Päivityspyynnöt punaisella tai jos muokkaat itse, käytä "lainaa"-toimintoa, säilyttääksesi listan muotoilut. Poista viestistä QUOTE-merkinnät hakasulkeineen alusta ja lopusta ennen uuden listan postaamista.
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei Henrietta sinultakin vietiin tämä onni pois, tosi mälsää :( Toivotaan että menkat sieltä kuitenkin sitten alkaisi nopeasti, että pääsette miettimään uutta siirtoa :hug:

Nyt muuten kun sanoit tuosta lääkkeellisestä ja limakalvosta niin muistan kyllä nyt itsekin lukeneeni siitä täältä, että lääkkeellisessä kasvaa huonommin kuin luomukierrossa :O mä siis siellä lääkärissä jotenkin kuvittelin, että yksi lääkkeistä olisi joku limakalvoa kasvattava, kun en sen paremmin asiaa miettinyt siinä. Mutta tuo Progynova on joku vaihdevuosilääke eli varmaan taas joku omaa toimintaa stoppaava (jotain muistan lääkärin höpisseen näin, meni vähän toisesta sisään toisesta ulos). Täytyy varmasti kysyä kun soittelen menkkojen alkaessa tuosta, jos muistan.

Riimini minkä paksuinen limakalvo sulla normaalisti on? kerrohan sitten miten meni siirtoon asti kun sinne mua ennen pääset!
 
En ole pitkilleen tänne kirjoittanut, mutta piti tulla ihan Mandalalle vastaamaan :) Estrogeeni eli sun tapauksessa toi progynova on se mikä kasvattaa limistä. Ei sitä yleensäkkää mitää lääkkeitä ymmärtääkseni enempää ole, estrogeenivalmiste ja sit progesteroni. Mulla oli pas yrityksessä eka zumenon mut limis ei kasvanut millään, jäi siihen vajaaseen 7mm. Kokeiltiin myös laastareina tota estrogeeniä. Sen jälkee uudessa kierrossa kokeiltiin pistoksia ja limis kasvoki hyvin taas siihe vajaaseen 7mm, mutta koska ei follia valikoitunut ja pistoksia jatkettaessa olis joutunu punktioon nii päätettiin yrittää siirtoa kuitenki. No alkio ei selvinny sulatuksesta et ehkä parempi niin. Uusi IVF on suunniteltu viikolle 37.
 
Henrietta-, Fibbis :hug: en tainnu huomata aiemmin kommentoidessa Fibbiksen tilannetta.. sullakin jo useempi hoito takana ;(
Sen tietää itekin nykysin karuimman kautta että plussakin on vasta yks askel kohti onnistumista, ei vielä likikään onnistuminen...niin helvetin epäreiluja sen menetykset varsinkin meille jotka näin kohtuutonta vaivaa on joutunu näkeen sen eteen.

-jennica- Sitä kans pelkään miten tää lyhyt kaava pahentaa endoo, kun nyt muutenkin ollu enemmän kipuja kkm jälkeen.. ja masentavaa tosiaan, kun näyttää siltä että se onnistuminen tulee yleensä 1. hoidolla, tai sitten ei todennäkösemmin ikinä... no eihän mulla siinä ollukaan kun se yks siirto/mahdollisuus kun kaikki loput kuoli pidemmässä viljelyssä.

Mandala Lääkepas:issa yleensä onkin vaan ne 2 lääkettä, estrogeeni joka kasvattaa limakalvoo ja sit loppukierrolle luget tms. progesteroni. Tuolla klinikalla missä käyn, on ollu rutiinisti joka siirtoon myös gonapeptyl. Joskus julkisella puolen oli yhdessä lääkepas:ssa myös kortisonit ja minidsperiini kiinnittymisen tukena. Myöhemmin vielä omin päin otin ne loput prednisolonit parissa siirrossa, joista toinen oli lääkkeellinen kierto.
Ja täällä tosiaan kans paljo heikommin kasvaa limis zumenonilla kun luomusti.
Mulla kans samanlaisia ajatuksia adoption ja lahjamunasolujen suhteen.. no adoptioo en oo oikeestaan koskaan vakavasti harkinnukaan, ja nyt tuntuu etten jotenka ois tarpeeks motivoitunu lahjasoluihinkaan.. kun se ei sit vaan ois "oma" ja biologinen. Korkeintaan voisin harkita siinä tilanteessa jos joskus vielä oisin sellasen miehen kans jolla ei ois biologisia lapsia, niin sillon siinä lapses ois edes puolikas sitä tuttua..vaikkei mun perimää oiskaan.

Jomotuksista päätellen veret vois ilmaantua jo tän viikon loppupuolella, eli pitää hakee ne bemfolat parin päivän päästä.. Ootteko voinu maksaa visa electronilla Yliopiston apteekissa? Joskus vuosia sitten maksoin käteisellä, eikä sillon kai ollukaan mahdollista maksaa VE:lla, mut jotenkaan ei viittis kantaa sellasia määriä rahaa mukana jollei oo ihan pakko.
 
Heippa, taidan nyt liittyä itsekkin tähän ketjuun. Tarinani on seuraavanlainen...
Minä 37v,(kohta 38v.) ja mies 37v. Yksi lapsi v,2010(hormooniavusteinen raskaus), onnistui ensimmäisessä kierrossa. Terolut ja Femar.

Toisen lapsen yritystä v. 2012 kesästä. Monen monta hormoniavusteista kiertoa takana, erimerkkisillä lääkkeillä , ei raskautta :( :(
Itselläni pco, ei muuta löytynyttä "vikaa", miehellä simpat kunnossa, ei muuta ongelmaa.

Hoidoissa ollaan oltu sekä yksityisellä että nyt NKL-lapsettomuuspuolella.

Nkl, eka suunnittelukäynti 08/2014 ja ensimmäinen hoito oli nyt 02/2015 inseminaatio.
Tulos= ei raskautta.
Seuraava suunnittelukäynti 08/2015 ja sen jälkeen kierron mukaan IVF.
Tulosta odotellessa....

Hieman hirvittää ja jännittä tuo ivf, sattuuko se munasolujen keräys ja onko tulos sitten se haluttu... on tää aikamoista tunteiden vuoristorataa..
 
Henrietta Totta, mietin myös vaikuttaako tuo punktio ja lääkkeet viel tässä välikierrossa..et jos siksi oli oviskin niin kummallinen, hetken jo luulin tärppiä, mutta eihän se, testasin ovistestillä kp 30 negaahan se ja sitten se vuotokin alkoi.

:hug: Voi ei..tuo ei kyllä reilua kun menee kesken, vaikka kroppa sentään reagoi kiinnittymiseen, mutta eihän se paljon lohduta.. Voima haleja!!

ilo2010 Tervetuloa,
Riippuu paljon omasta herkkyydestä. Kyllähän ne lääkkeitä antaa kunnolla suoneen, puudutellaan ja saa särkylääkkeitä, ennen punktiota. Toisilla sattuu toisilla ei. Kyllä sen kestää ja nopeesti ohi. Ei kannata liikaa miettiä kipuilua, kun varmaan tosi yksilöllistä.
Itsellä toinen puoli sattui ja itkin, mut toisella puolella ei tuntunut mitään. Ja kaikesta saa keskustella suunnittelukäynnillä ja muulloinkin. Ei kuitenkaan jäänyt mitään traumoja, mutta ei se nyt ihan nautintoa ollut. Pelkäsin sitä ja itse etukäteen. Mutta ei vaan luomu yrityskään tulosta tuo, pitää kokeilla nämä hoidot jonkun aikaa, jos ois ees pikkuisen mahdollisuus parempi.

Tsemppiä hoitotaipaleelle! Toivottavasti käyntisi olisi lyhyt ja tärppäisi pian!

hannuliini Ootko käynyt keskustelemassa?
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tsempistä ja omista kokemuksistasi jännää.
Mulla on vasen munasarja niin piilossa että sen ultrauskin toisinaan on kovin vaikeaa ja kivuliastakin. Toivon nyt kaikki raajat ristissä että tulevassa ivf-kierrossa munasolut on oikella puolella valmistumassa, mutta tähän kun ei voi vaikuttaa...
 
Voi harmi Nenna81, Henrietta ja Fibbis :hug: Kovasti toivon jaksamista teille.

(.) Mun hoito siirtyy. Odottelin menkkoja alkavaksi viikonloppuna tai ma-ti. Ei ole vielä alkanut, tein varalta testinkin: nega. Nyt 11 pvää sumuteltu Synarelaa. Sumuttelut jatkuu ja ensi viikon torstaille sovittu aika. Eli punktio luultavasti viikko 17
 
ilo2010 kurjaa kun sattuu, saat kyllä punktioon lääkitystä kunnolla ja lisää oman tarpeen mukaan, jos se menisi mukavammin kuin ultra. Ajatellaan positiivisesti !

Haave79 tsempitykset tulevaan koitokseen, onko ollu synarellasta oireita?
 
Viimeksi muokattu:
Nimi # yritys aloitettu # monesko lapsi # syy # hoidot:

ananias # 2011 # ensimmäinen
Bonniemoi # 1/2011 # ensimmäinen # PCOS
Cafe Latte # 2010 # 1. yhteinen # selittämätön
Ellae # toinen # siittiöt
epplu # 8/2011 #toista yritetään (eka luomu) # selittämätön#
EukkoI # 11/2012 # ensimmäinen # siittiöt/tutkimatta
Fibbis # 01/2014 # ensimmäinen # selittämätön (ikä)
flow^ # 6/13 #ensimmäinen # pco, selittämätön
Haave79 # 2/2012# ensimmäinen #selittäm./endo?
hannuliini# 8/11# ensimmäinen # pco+endo
Havina # 02/2013 # esikoinen toiveissa # siittiöt
Hedelmiina # 2014 # ensimmäinen # ovulaatio+siittiöt
Henrietta # 8/12 # ensimmäinen # siittiöt
Hilippa # 3/2013 # 1. yhteinen # siittiöt
ilo2010 # kesä 2012 # toinen # PCO
-jennica- # 9/2012 # ensimmäinen # endo
Jännää#1/2015#ensimmäinen#selittämätön
Kaisla78 # 01/2013 # esikoinen # siittiöt
Lauriska # 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Läiti #09/2011 #toinen # PCO
Liljeby # 6/2013# ensimmäinen # lievä endo poistettu, selittämätön
Mandala # esikoinen toiveissa # johtimet poistettu
Misericordia # n.2v # 2.yht (3. miehelle) # selittämätön, vähän endoa
Nenna81 # 3/2013 # 3 (1. yhteinen) # munajohtimien tuhoutuminen
patsuli # 2010 # ensimmäinen # endo+siittiöt
Retikka # 2012 # ensimmäinen # siittiöt
RiiMini # 2/14 # 2.lapsi # pco ja huonot munasolut
Saaga76 # 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön
Sarah85 # 11/2006 # 2. lapsi (2km) # selittämätön
Sofi12 1/2013 # 2. yhteinen # endo, johtimet poistettu
Tintti_76 # 6/12 # 1. lapsi # huonot munasolut
Timjami77 # 7/13 # 2. oma (3. miehelle) # selittämätön
Untuvikko80 # 1/2010 # ensimmäinen # selittämätön, kiinnikkeet
Vilijonkka_ # 7/2012 # ensimmäinen # pco-tyyppiset munasarjat + siittiöt

Meneillään tai tulossa olevat hoidot ja lääkitys:
Maaliskuu
PAS:
L@ura82 4. ICSI 1.PAS (Huonot siittiöt)
Saga76 1.IVF 2.PAS, Progynova, Lugesteron
Untuvikko80 4.IVF 1. PAS Letrozol, Ovitrelle, Lutinus Siirto vk14

Huhtikuu
Piikit ja punktiot:
Liljeby 1. IVF (lyhyt kaava)
Haave79 3.IVF/ICSI Synarela, Puregon, Pregnyl, Lugesteron (siirto vko 17)
PAS:
RiiMini (lääkkeellinen kierto)
Retikka 2. ICSI:n 1.PAS Luonnolliseen kiertoon
Jännää 1.IVF 1.PAS

Toukokuu
PAS:
Vilijonkka 1.IVF/ICSI 1.PAS Hormonaaliseen kiertoon

Piinailijat: :snotty:
FullMoon81 27.3.(1.ivf tuoresiirto)
-jennica- 2.IVF

Plussanneet: :heart:
Heinäkuu 2014

Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)
Elokuu 2014
Läiti 1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto
Syyskuu 2014
ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto (geneettinen keskeytys 22+3)
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto
Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS
Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS (kkm 11+6)
Astrea 1.ICSI tuoresiirto
Joulukuu 2014
Mari32 3. IVF tuoresiirto (geneettinen keskeytys)
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS
Tammikuu 2015
Deja 1.IVF 2.PAS (kkm rv15)
Helmikuu 2015
EukkoI 1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina 1.IVF
RiiMini 5.ICSI (kemiallinen raskaus) hCG 17/PP14
Hertta2015 1.ÍVF 1.PAS
Tuutunen80 2.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona 2.IVF
Viiva84 2.IVF
Fibbis 3.IVF 1.PAS (kemiallinen raskaus)
Henrietta 2.ICSI (km/kkm?)
Havina 2.ICSI
Läiti 1.IVF 3.PAS

Päivityspyynnöt punaisella tai jos muokkaat itse, käytä "lainaa"-toimintoa, säilyttääksesi listan muotoilut. Poista viestistä QUOTE-merkinnät hakasulkeineen alusta ja lopusta ennen uuden listan postaamista.
 
Moikku. jos joku ihanainen viitsisi päivittää minut listalle :)
eli 4. icsin 1. pas testipv. 10.4

Haettiin siis 1, kolmipäiväinen top alkio matkaan. toinen ei selvinnyt sulatuksesta. Nyt taas sit jännän äärellä vähänaikaa. fiilikset on, yllätys yllätys oikeinkin hyvät mutta eiköhän tää mieliala muutu muutamaan kertaan vielä. on se jännä miten sitä aina jostain kaivaa tätä uskoo onnistumiseen... tsemppiä meille jokaiselle

Laura pp0
 
Täällä haettu blastokysti tänään kyytiin. Sulatettiin ensin 4-päiväinen, oli kyllä elossa, mutta ei jatkanut jakautumista, joten sitä ei ollut järkeä siirtää.

Testipäivä 11.4.2015 ja siihen asti tukena (kortsisoni, lutinus ja ovitrelleä vielä pari pientä pistosta). Yksi 4-päiväinen olisi vielä pakasteessa, mutta pelko on, ettei sekään lähden myöskään jakautumaan ja tämä 4. hoito oli sitten tässä. Tuoresiirto ja 1. pas....

En tiedä onko voimia ja rahaa lähteä enää 5. hoitoon ja mitä voisi tehdä enää toisin. Ei tunnu vaan kiinnittyvän millään...
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini

Yhteistyössä