IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Surku-uutisista kaikille voimahaleja! <3

Olin jotenkin aikaisemmin siinä uskossa, että tuo teidän käyttämä PP on punktiopäivä, sehän taisi olla piinapäivä! Kävin tuolla "piinaajien" puolella ja sinne pitää kirjoittaa sitten oma tarina. Yllättävää on, että osuu aika yksi yhteen päivät ja oireet monella. Eilen iski iltapäivästä ensimmäistä kertaa täydellinen epätoivo, ettei tärpännyt. Nippailuja ja tuntemuksia on koko ajan, alkoi pieni nuha, eilen palelin peiton alla ja yöllä hikoilin kuin pieni porsas. Hikoilupalelu tulee yleensä usein juuri ennen menkkoja. Mitään tuhruja tai vuotoja ei ole tullut yhtenäkään päivänä ja sekös tässä eniten kummastuttaa.. Huomenna tulee kuluneeksi viikko siirrosta ja onhan tässä aika vielä aika tuore, joten yritän täyttää mielen positiivisilla asioilla.

<3

ps. niin ja kiitos kaikista tsempeistä! Opettelen täällä vasta teidän nimiä, joten en muista aina skrollata ylöspäin, että kuka on sanonut ja mitä, pahoittelut tästä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
hannuliinimeidän lääkäri oli myös aika ikävä alussa, mutta ilmeisesti sellainen hitaanlaisesti lämpiävä. Yhdessä välissä oli tuuraaja, joka oli todella ihana ja antoi paljon voimia. Oltiin jo mieheni kanssa sanomassa tälle ikävälle lääkärille hänen asenteestaan, mutta yhtäkkiä olikin muuttunut ääni kellossa. Me naiset osataan olla aika outoja välillä ja sallittakoon huonot päivät myös lääkärille. Mutta siis jos tuntuu pahalta, niin asia kannattaa ilmaista. Jotkut eivät vaan ole luotuja lääkärin ammattiin, varsinkin meidän tapauksessa kun kyse on todella herkästä asiasta, ei pidä kohdella kuin nautaeläintä, tosin liikaa ei saa lässyttää.

ilo2010Pääsiäinen osui kohdalleni kuin tilauksesta, muuten olisin varmasti ollut kokonaisen viikon pois. Punkteeraus oli siis tiistaina, olin jo aika heikossa hapessa vatsani ja lievän hyperin kanssa edellisestä viikosta lähtien. Ennen viimeistä ultraa makasin välillä keittiön lattialla viiltävien kipujen takia. Ne kivut piikitysten aikana tosin katosivat aika pian, juilimista ja nippailua sen sijaan oli koko ajan ja närästystä/täyttä tunnetta vaikkei syönyt paljoa. Itse punkteerauksen jälkeen uskalsin kävellä pientä lenkkiä luonnon helmassa vasta perjantaina. Lauantaina tuli uudestaan puukotusviiltävät kivut aamusta ja tuskassa mentiin aika lailla loppupäivä. Sunnuntain otinkin aika rauhassa leväten ja maanantaina alkoi jo näkyä valoa tunnelin päässä. Edelleen kuitenkin vielä autossa tärinä aiheuttaa kipuiluja. ja kaikkiaan menin siis sillä kolmen päivän saikulla, mutta sainhan 4 lisäpäivää tuon pääsiäisen takia, eli aika lailla viikko oli kohdallani koko setti. Vieläkään ei tosin kuuhun mennä ja kävelykin pitää hoitaa rauhassa, mutten olen taas kaksin kerroin kivuista.
 
hannuliini Kyllä nuo munasolutkin kasvaa loppukiertoon.

Meinasin vaan tuota limakalvoa..sulla oli hyvä paksuus. Mulla tänään tosiaan vielä vasta se 5,4 tai jotain semmoista.. mutta kun oon kiertopäivissä vasta alussa niin sanoivat, että se paksuuntuu vielä loppukiertoon.. (huvikseni siis sitä kysyin)..ja totesivat ettei mulla limakalvon paksuudessa olekkaan ollut ongelmia.

Rusina80 Pistin sinut piinailijoihin, toivottavasti sai laittaa?
Jos haluat päivitellä tietoja kannattaa maalata teksti hiirellä ja valita sen punaiseksi, niin huomaa kirjoitusten joukosta, ja joku voi päivitellä.
Mandala Jatkuuko jännät paikat vai tuliko vuoto jo kiusaksi? :popcorn:
 
Mahtava tuuli täälläpäin.. meni sähköt hetkeksi ja olin jo kirjoittamassa puhelimella, kun sähköt tulikin takaisin ja pääs kirjoittamaan koneella. :LOL: eesun taassun

Oottekos jo ponganneet sinivuokoja ? enkä tarkoita poliisia ;) Tänään pongattu <3
 
Viimeksi muokattu:
Tuolla tyksissä on kaks ihan ok:ta lääkäriä, jotka kysylee joka kerta mitä kuuluu jne. Ja eilinen ei oo koskaan lukeutunut mun suosikkeihin kun sen vastanotolla tulee aika liukuhihnamainen olo. Ja joka kerta kun on sen ultran mulle tehnyt niin tuntuu niin älyttömän pahalta. Näiden kahden tekemänä niin se ei tunnu juuri miltään..
 
Jännää täällä ollaan... lomalta palattu tänään. Ultra-aikaa en saanut kun en päässyt soittoaikana läpi, en eilen enkä tänään. Jätin soittopyynnön ja soittavat minulle huomenna.
Hyvä, että sun toipuminen on mennyt hyvin. Me mennään sitten samoilla hoidoilla, kun mulla myös laastarit ja luget. Harmi kun tulee vielä odottelua, mutta toivotaan että lopussa palkinto seisoo.

Suuret pahoittelut negan saaneille ja varsinkin niille, joiden hoidot loppuivat. Jaksamisia.

ON: Yritän nyt siirtyä lomamoodista taas tähän arkeen. Hormonaalista PAS-kiertoa mennään, ekan laastarin laitoin lauantaina, mutta ultra-aikaa en vielä tiedä. Toivottavasti kaikki menee hyvin... Onko joku muuten käyttänyt estradot- laastareita, onko ollut jotain oireita? Mulle jäi outoa vuotoa eli menkat ei oikeastaan loppuneet niin kuin aikaisemmin... voi olla kyllä jotain ihan muuta ja saattuu nyt vaan samaan saumaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Jännää
no niimpä mennää samalla lääkityksellä :) . Kyselinkin tuol toisella palstalla niistä ;)
Ei oo totta.. miten voi olla noin..sinne on kyllä mahdotonta soittaa. Mä ja meinaan seota niistä soittoajoista.

Huu..toivottavasti toi laastari ei vuotele kovin pitkään, mulla muutenkin tätä vuoto ongelmaa...:O Tuu raportoimaa kaikki olotilat seuraan haukkana :popcorn: ;)
 
Rusina80 Hyvin pääsee alkuun sillä, että alottaa vaikka kommentoimalla yhdelle tai kahdelle tilateita, niin pikkuhiljaa alkaa sitten jäämään nimet mieleen. Minä teen silleen, että alotan jostain mistä oon viimeksi kirjottanut ja käyn kirjottamassa kommentteja täällä alalaidassa. Jos sivut vaihtuu, niin kopsaan vaan tekstin ja siirrän seuraavalle sivulle ja jatkan kommentointia.
Puhelimella sitä ei kyllä jaksa tehdä, mut koneella onnistuu ihan hyvin.

Jännää tsemppiä tulevaan kiertoon ja sen odotteluun !
 
  • Tykkää
Reactions: Jännää
hannuliini minulla oli myös ennen polille pääsyä gyne, jonka jäljiltä olo oli itkuinen ja häväisty. Hän oli tosi epäsosiaalinen mies ja käynneistä jäi hirveä mieli. Hän kyllä oli asiansa osaava, mutta kun kaikki oli niin raskasta ja herkkä aihe, että ... en tiedä. Oli liikaa. Olin onnellinen kun pääsin pois sieltä ja lapsettomuuspolin asiakkaaksi.
Olen käynyt hänellä myös varhaisultrassa (joka oli sekin aika ällö), mutta viimeksi sitten hyperin seurantaultra hänellä oli jo ihan ok. Olen sinut sen asian kanssa, että lääkärille mennään ja otetaan housut pois ja sitten ultraillaan ja totesin, että se ei enää tunnu missään.
Viimeksi huvitti, kun lääkäri oli vaikeana kun housut jo minulla nilkoissa alkoi estellä, että KATSOTAAN MAHAN PÄÄLTÄ :D
(minä otan housut pois hammaslääkärissäkin, kun siihen on jo niin tottunut :D :p )
Mut kurjaa, että siellä on sellanen lääkäri. Toivottavasti et joudu häntä kovin usein tapaamaan.
Tsemppiä!

Vilijonkka_ tsemppiä lääkkeitten kanssa :) Toivottavasti ei tule liikaa mitään ikäviä sivuoireita.
Minulle tuli kerran migreenityyppinen kohtaus zumenonista, mut sen jälkeen ei mitään.
Meillä ultra luki ohjeessa, että kp 10-12 ja minulla oli kp 12. Nyt oli siirto tänään kp 18.
Toivottavasti tämä passi tuo sitten toivotun tuloksen sinulle ja teille <3

Ja sitten sitä omaa napaa
Tänään oli siis siirto. Siirrettiin 10-soluiseksi jakautunut top-alkio. Pakastettaessa oli 5-soluinen ja aamupäivällä 8-soluinen, mutta oli ehtinyt sitten vielä jakaantua 10-soluiseksi ennen siirtoa.
Limis oli 9,2mm ja kuulemma kovin kaunis. Siirto oli helppo.
Lääkäri sanoi, että tälläisissä siirroissa, kun siirretään top-alkio on raskauden todennäköisyys ollut (heillä) paras ja jotain 45-50% luokkaa.
Eli sen puolesta olis hyvät mahkut.
Nyt jäljellä on sitten kahden viikon odotus raskaustestiin. Voi kääk sentään.
Mut.. kyllähän minä aiemmin aloitan sen testaamisen.. mut yritän sinnitellä mahdollisimman pitkään.


Tsemppiä kaikille!
 
Nimi # yritys aloitettu # monesko lapsi # syy # hoidot:

ananias # 2011 # ensimmäinen
Bonniemoi # 1/2011 # ensimmäinen # PCOS
Cafe Latte # 2010 # 1. yhteinen # selittämätön
Ellae # toinen # siittiöt
epplu # 8/2011 #toista yritetään (eka luomu) # selittämätön#
EukkoI # 11/2012 # ensimmäinen # siittiöt/tutkimatta
Fibbis # 01/2014 # ensimmäinen # selittämätön (ikä)
flow^ # 6/13 #ensimmäinen # pco, selittämätön
Haave79 # 2/2012# ensimmäinen #selittäm./endo?
hannuliini# 8/11# ensimmäinen # pco+endo
Havina # 02/2013 # esikoinen toiveissa # siittiöt
Hedelmiina # 2014 # ensimmäinen # ovulaatio+siittiöt
Henrietta # 8/12 # ensimmäinen # siittiöt
Hilippa # 3/2013 # 1. yhteinen # siittiöt
ilo2010 # kesä 2012 # toinen # PCO
-jennica- # 9/2012 # ensimmäinen # endo
Jännää#1/2015#ensimmäinen#selittämätön
Kaisla78 # 01/2013 # esikoinen # siittiöt
Lauriska # 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Läiti #09/2011 #toinen # PCO
Liljeby # 6/2013# ensimmäinen # lievä endo poistettu, selittämätön
Mandala # esikoinen toiveissa # johtimet poistettu
Misericordia # n.2v # 2.yht (3. miehelle) # selittämätön, vähän endoa
Nenna81 # 3/2013 # 3 (1. yhteinen) # munajohtimien tuhoutuminen
patsuli # 2010 # ensimmäinen # endo+siittiöt
Retikka # 2012 # ensimmäinen # siittiöt
RiiMini # 2/14 # 2.lapsi # pco ja huonot munasolut
Saaga76 # 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön
Sarah85 # 11/2006 # 2. lapsi (2km) # selittämätön
Sofi12 1/2013 # 2. yhteinen # endo, johtimet poistettu
Tintti_76 # 6/12 # 1. lapsi # huonot munasolut
Timjami77 # 7/13 # 2. oma (3. miehelle) # selittämätön
Untuvikko80 # 1/2010 # ensimmäinen # selittämätön, kiinnikkeet
Vilijonkka_ # 7/2012 # ensimmäinen # pco-tyyppiset munasarjat + siittiöt

Meneillään tai tulossa olevat hoidot ja lääkitys:

Huhtikuu
Piikit ja punktiot:
Liljeby 1. IVF (lyhyt kaava)
Haave79 3.IVF/ICSI Synarela, Puregon, Pregnyl, Lugesteron (siirto vko 17)

PAS:
Retikka 2. ICSI:n 1.PAS Luonnolliseen kiertoon
Vilijonkka 1.IVF/ICSI 1.PAS Hormonaaliseen kiertoon

Toukokuu
Piikit ja punktiot:
Hilippa 2. ICSI touko-kesäkuussa. Suprecur, Menopur, Pregnyl
PAS:
Jännää 1.IVF 1.PAS lääkkeellinen kierto

Piinailijat: :snotty:
Saga76 1.IVF 2.PAS 10.4
L@ura82 4. ICSIN 1. PAS testipv. 10.4
Untuvikko80 4. IVF 1. PAS Testipäivä 11.4.
Rusina80 1. IVF/ICSI verikoe 14.4
RiiMini 5.ICSI 1.PAS (lääkkeellinen kierto) 22.4

Plussanneet: :heart:
Heinäkuu 2014

Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)
Elokuu 2014
Läiti 1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto
Syyskuu 2014
ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto (geneettinen keskeytys 22+3)
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto
Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS
Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS (kkm 11+6)
Astrea 1.ICSI tuoresiirto
Joulukuu 2014
Mari32 3. IVF tuoresiirto (geneettinen keskeytys)
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS
Tammikuu 2015
Deja 1.IVF 2.PAS (kkm rv15)
Helmikuu 2015
EukkoI 1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina 1.IVF
RiiMini 5.ICSI (kemiallinen raskaus) hCG 17/PP14
Hertta2015 1.ÍVF 1.PAS
Tuutunen80 2.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona 2.IVF
Viiva84 2.IVF
Fibbis 3.IVF 1.PAS (kemiallinen raskaus)
Henrietta 2.ICSI (km/kkm?)
Havina 2.ICSI
Läiti 1.IVF 3.PAS km
Huhtikuu 2015



Päivityspyynnöt punaisella tai jos muokkaat itse, käytä "lainaa"-toimintoa, säilyttääksesi listan muotoilut. Poista viestistä QUOTE-merkinnät hakasulkeineen alusta ja lopusta ennen uuden listan postaamista.
 
Viimeksi muokattu:
RiiMini "(minä otan housut pois hammaslääkärissäkin, kun siihen on jo niin tottunut :p ) "
:LOL: Tuo jo kyllä hyvä juttu.
Täällä ei kans ole kyllä tullut noloa tuntemusta, ei tunnu kyllä missään kenen edessä housut kinttuihin laskee. Niin paljon on housuja kyl saanu riisua. :whistle: pitäisköhän huolestua.

Mahtavaa RiiMini..Nyt sitten se plussa huhtikuulle! Kuulostaa kyllä hyvälle. tsempitykset piinailupäiviin.. Heitinkin sinut jo lennossa piinailijoihin ;)
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
Luen teidän eiliset vastaukset bussissa, mutta siis oli ihan pakko tulla tänne purkamaan tätä "pelkotilaa". Ma-ti yönä alkoi se perinteinen aamyön hikoilupalelu, joka tulee aina ennen menkkoja. Aamupäivän aikana menee sitten ohi, mutta olo on kuin pahakin influenssa iskisi. Nyt oli samanlainen kolmas yö takana (normaalisti siis yksi, korkeintaan kaksi yötä). Ti aamusta vatsa löysällä, kuten ennen menkkoja ( ;) ). Eilen alkoi se tympeä säteilevän tyyppinen menkkakipu, joka tosin tuntuu oudolta, koska säteilee nivusiin ja tietysti munasarjat pitää omaa meteliään samalla, oi miksi en muista niitä aikaisempia menkkakipuja, että miten ne tuntuivatkaan?! En ole mitannut aamulämpöä kuin vasta tänään ja mittari näytti 37,2, yleensä tässä paleluhorkassa ennen menkkoja on lämmöt 36,1 ja lääkäri selitti oireiden johtuvan mm. rajusta kehon lämpötilan laskusta, minulla muutenkin lämmöt yleensä 36,2 tienoilla. Ja edelleenkään ei mitään vuotoja.. PP7 alkaa nyt, yritän juoda paljon hyperin pelossa, eikö sen nyt pitäisi nostaa päätään taas jos on nostaakseen?

RiiMini Plussatuulia sinulle! jäin pohtimaan, että minkä ikäinen tuo teidän topalkio oli? Itseäni edelleen ärsyttää kovasti kun ei tajuttu kysyä biologilta, että miten paljon meidän munasolut oli lähteneet jakautumaan, hän kertoi sen asian kyllä niin, että ovat lähteneet jakautumaan juuri niin kuin pitääkin eli oletuksena on se vähintään 4 soluinen sieltä on taidettu sitten siirtää? Punktio oli 31.3 ja siirto 2.4 eli parin päivän ikäinen.
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
Sitä vaa ite aina miettii kun kummiskin oon kans hoitoalalla, tosin päivähoidon puolella. Jos sitä ite ite käyttäytyisi joka päivä samalla tavalla, niin kyl varmaan tulis valituksia. Mä oon ollu jo jonkin aikaa sitä mieltä et lääkäreideksi pyrkivien tulis kans käydä psykologiset testit läpi, jotka on myös kaikille hoitoallle hakeville. Sillo vois oikeesti arvioida onko passeli lääkäriksi.
 
Pp9 ja negaa näyttää testi. Eli ei täälläkään auennut pistetili :( lauantaina olis menkkojen virallinen alkamispvä. Testailen vielä sitten mut tuskimpa tulos muuksi muuttuu. Pas vol 2 olis sit tulevaan kiertoon, toivomma ainakin niin...
 
Jännää kiitos päivityksestä! Se unohtuikin sinne laittaa punaisella!

Rusina80
minä kysyin myös tuosta meidän alkion iästä tai että miten se oikein laskettaisiin se hedelmöittymispäivä. 2-päiväisen tuoresiirrossa, eli siinä "normaalissa" siirrossa lasketaan punktiopäivä 0, seuraava 1, siirtopäivä 2.
Tässä PASsissa se sitten oli niinkuin 3. päivä, eli kun meillä siirrettiin keskiviikkona, niin hedelmöittymispäiväksi lasketaan maanantai.
(no onpa vaikee sepostus :D )
Netistä löytyy kiinnostavia opinnäytetöitä esim juuri joista jutuista, kun googlettaa esim "10 soluinen alkio" . Kolmantena listassa oli yksi oppari, jota olen lueskellut tässä.

Mut siis yleensä 2-päiväisenä on siis 4-soluinen, mutta ymmärtääkseni on ihan normaalia, että on 2-7 soluinen silloin. Tai siis silleen vaihtelee. Laatu yms jutut riippuu siitä, että onko solut samankokoisia vai erikokoisia ja niiden määrä.
Noissa oppareissa on tutkittu, että 4-soluinen alkio on 2-päiväisenä parhaiten raskauksia "aiheuttava" ja 3-päiväisenä 8-soluinen.
2-soluinen alkio on pienin, joka kannattaa siirtää, mut sekin on kai huono. Ja jostain ulkomaiselta sivulta luin, että mitä enemmän soluja on siirrettäessä, niin sen parempi olis mahkut (poislukien liian isot määrät).

... meniköhän tämä nyt ihan taas ohi aiheen.:D

Minä en huomannut kysyä meidän soluista silloin siirrossa, joten soitin soittoajalla sitten hoitajalle ja kysyin asioikseni niistä ja muutenkin vähän tarkennuksia. Soita ihmeessä, jos jäi mietityttään, niin tiedät sitten itsekin lisää. Eivät varmasti pahastu ja sinulla tietysti on oikeus tietää niistä asioista :)

Ja tuo aamulämpö on oikein hyvältä kuulostava loppukierron lämpö, vaikkei kerrokaan vielä mitään muuta kuin, että keltarauhanen toimii/progesteronia on kehossa.
Suosittelen jatkamaan lämpöjen mittausta ja kirjaamaan ne jonnekin ylös. Sieltä saa sellasita tietoa, jota ei muuten saa. Minä esimerkiksi näen lämpökäyristä vuodon alun ja tosiaan pystyn varmistamaan, että ovis on tapahtunut.

Ai niin, ja jos kiinnostaa lukea onnistuneesta hoitokierroksesta oireita piinapäiviltä, niin tuolla vauvakuumepuolella on yksi ketju, jossa on hoitolaistenkin tarinoita.
Tässä on linkki sinne sivulle 14 ja sieltä nimimerkki iloksi raskautui hoidoilla ja seurasi oireitaan ja testasi ahkerasti. Käy vilkaseen, jos kiinnostaa vertailla:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1921427-piinailijoiden-oireet-ovulaation-jalkeen-ja-tulos/sivu14.html

Omassa navassa
ei tapahdu mitään ihmeitä eikä tässä kohtaa vielä mitään oireita kuulu tullakaan. Silleen on kiva, että nyt siirto tehtiin päivä myöhemmin kuin aiemmin on tehty, joten testissä saattaisi näkyä jotain jo aiemmilla piinapäivillä. Aion kyllä vakaasti edelleenkin pysyä kaukana testeistä edes nyt vajaan viikon, jos en koko viikkoa :D

Tsemppiä piinaileville!

Lisäyksenä linkki sivulle, jossa kuvia alkioista ensipäivillä, jos kiinnostaa :)

IVF Embryo Pictures - In Vitro Fertilization Photos
 
Viimeksi muokattu:
Enpäs ole aiemmin noita solujen kuvia katsellutkaan, mielenkiintoista!

Täällä nyt sitten on eka menkkapäivä tosiaan ja olen sitten vähän unohtanut mitä niitä Progynova lääkkeistä sanottiin viimeksi lääkärissä. Tietysti nyt alkoi vuoto kunnolla niin, että soittoaika on mennyt jo.
3kpl päivässä niitä otetaan, mutta pitiköhän mun ottaa jo nyt kp1 ja jos pitää niin otanko nyt sitten vain iltalääkkeen esim?? :whistle: Noh ei kai se niin päivän päälle näiden lääkkeellisten PASsien kanssa ole, jos vaikka iltalääkkeen vain ottaisin sitten.

Tuota listaa muokatessa en nyt sitten ole aivan satavarma edes näistä siirtokerroistanikaan. Tosi ajantasalla olen :D ehkä hyvä näin.. vaikka kyllä luulen että näin monta näitä siirtoja itelle on jo kertynyt BLÄH.

Hurjasti tsemppiä piinailuun typyt!
 
Viimeksi muokattu:
Nimi # yritys aloitettu # monesko lapsi # syy # hoidot:

ananias # 2011 # ensimmäinen
Bonniemoi # 1/2011 # ensimmäinen # PCOS
Cafe Latte # 2010 # 1. yhteinen # selittämätön
Ellae # toinen # siittiöt
epplu # 8/2011 #toista yritetään (eka luomu) # selittämätön#
EukkoI # 11/2012 # ensimmäinen # siittiöt/tutkimatta
Fibbis # 01/2014 # ensimmäinen # selittämätön (ikä)
flow^ # 6/13 #ensimmäinen # pco, selittämätön
Haave79 # 2/2012# ensimmäinen #selittäm./endo?
hannuliini# 8/11# ensimmäinen # pco+endo
Havina # 02/2013 # esikoinen toiveissa # siittiöt
Hedelmiina # 2014 # ensimmäinen # ovulaatio+siittiöt
Henrietta # 8/12 # ensimmäinen # siittiöt
Hilippa # 3/2013 # 1. yhteinen # siittiöt
ilo2010 # kesä 2012 # toinen # PCO
-jennica- # 9/2012 # ensimmäinen # endo
Jännää#1/2015#ensimmäinen#selittämätön
Kaisla78 # 01/2013 # esikoinen # siittiöt
Lauriska # 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Läiti #09/2011 #toinen # PCO
Liljeby # 6/2013# ensimmäinen # lievä endo poistettu, selittämätön
Mandala # esikoinen toiveissa # johtimet poistettu
Misericordia # n.2v # 2.yht (3. miehelle) # selittämätön, vähän endoa
Nenna81 # 3/2013 # 3 (1. yhteinen) # munajohtimien tuhoutuminen
patsuli # 2010 # ensimmäinen # endo+siittiöt
Retikka # 2012 # ensimmäinen # siittiöt
RiiMini # 2/14 # 2.lapsi # pco ja huonot munasolut
Saaga76 # 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön
Sarah85 # 11/2006 # 2. lapsi (2km) # selittämätön
Sofi12 1/2013 # 2. yhteinen # endo, johtimet poistettu
Tintti_76 # 6/12 # 1. lapsi # huonot munasolut
Timjami77 # 7/13 # 2. oma (3. miehelle) # selittämätön
Untuvikko80 # 1/2010 # ensimmäinen # selittämätön, kiinnikkeet
Vilijonkka_ # 7/2012 # ensimmäinen # pco-tyyppiset munasarjat + siittiöt

Meneillään tai tulossa olevat hoidot ja lääkitys:

Huhtikuu
Piikit ja punktiot:
Liljeby 1. IVF (lyhyt kaava)
Haave79 3.IVF/ICSI Synarela, Puregon, Pregnyl, Lugesteron (siirto vko 17)

PAS:
Retikka 2. ICSI:n 1.PAS Luonnolliseen kiertoon
Vilijonkka 1.IVF/ICSI 1.PAS Hormonaaliseen kiertoon
Mandala 1.IVF/5.PAS - lääkkeelliseen kiertoon - progynova + lugestron

Toukokuu
Piikit ja punktiot:
Hilippa 2. ICSI touko-kesäkuussa. Suprecur, Menopur, Pregnyl
PAS:
Jännää 1.IVF 1.PAS lääkkeellinen kierto

Piinailijat: :snotty:
Saga76 1.IVF 2.PAS 10.4
L@ura82 4. ICSIN 1. PAS testipv. 10.4
Untuvikko80 4. IVF 1. PAS Testipäivä 11.4.
Rusina80 1. IVF/ICSI verikoe 14.4
RiiMini 5.ICSI 1.PAS (lääkkeellinen kierto) 22.4

Plussanneet: :heart:
Heinäkuu 2014

Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)
Elokuu 2014
Läiti 1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto
Syyskuu 2014
ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto (geneettinen keskeytys 22+3)
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto
Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS
Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS (kkm 11+6)
Astrea 1.ICSI tuoresiirto
Joulukuu 2014
Mari32 3. IVF tuoresiirto (geneettinen keskeytys)
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS
Tammikuu 2015
Deja 1.IVF 2.PAS (kkm rv15)
Helmikuu 2015
EukkoI 1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina 1.IVF
RiiMini 5.ICSI (kemiallinen raskaus) hCG 17/PP14
Hertta2015 1.ÍVF 1.PAS
Tuutunen80 2.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona 2.IVF
Viiva84 2.IVF
Fibbis 3.IVF 1.PAS (kemiallinen raskaus)
Henrietta 2.ICSI (km/kkm?)
Havina 2.ICSI
Läiti 1.IVF 3.PAS km
Huhtikuu 2015



Päivityspyynnöt punaisella tai jos muokkaat itse, käytä "lainaa"-toimintoa, säilyttääksesi listan muotoilut. Poista viestistä QUOTE-merkinnät hakasulkeineen alusta ja lopusta ennen uuden listan postaamista.
 
Minut voi siirtää piinalijoista pois. Menkat alkoivat tänään, virallinen testauspäivä olisi ollut huomenna.

Yksi olisi pakkasessa, mutta meillä on tulossa nyt muutama reissu huhtikuun aikana, joten mietimme lähdemmekö sitä edes yrittämään. Pakkasessa oleva on 4 päiväinen, jota ei vklp vuoksi ehditty seurata lähteekö jakautumaan vai ei. Viime passissa siirretty ei lähtenyt jakautumaan, joten ei kovat uskot tähänkään yksilöön. Takki tyhjänä ja ei tiedä lähteäkö enää 5 ivf vai oliko tämä tässä.
 
Untovikko80 :hug: olen niin pahoillani :( Pettymyksesi on ihan käsinkosketeltavaa eikä tässä oikein osaa sanoa mitään. Voimia sinulle ja teille päätöksentekoon ja pettymyksestä selviämiseen ja onnea sitten tulevaan <3
Alkion voi varmasti siirtää vielä sitten myöhemminkin, jos nyt tuntuu, että on liian raskasta.
 
Hiljaiselosta heräilen täällä. Voi kun surkuja uutisia monilta tutuilta ketjuun viime kesänä liityneiltä. :( Se viimeinen erä on täällä vielä edessä ennen samaa kehästä poistumista. No, ehkä syksyllä 5.icsi on se vika. Haluaisin antaa tälle tokalle lääkärille vielä tokan mahdollisuuden, on niin huippu.

Keskiviikkona tulee pakkasesta kyytiin 4.icsin se ainoa omituinen pakkaseen päätynyt tästä koko ruljanssista. Ei tästä oikein jaksa innostua toivomaan mitään, on jo saanut sisäistettyä että elämä on tässä ja näillä korteilla (eli uusperheen lapsilla) mennään.

Mutta no, letrozodeja oli 1kpl kierron päivät 2-6 tarkoituksena että kun estrogeenia ehkäistään alkukierrossa, niin keskikierrossa keho havahtuu puutteeseen ja alkaa tuottamaan sitä turbona. Mutta kp8 limis oli ohkaisempi kuin normaalisti (en tajua mikä yllätys se nyt oli, letrohan on nimenomaan estrogeenin estäjä) pistin 8-10 pikkuannoksella Ovitrelleä. Tänään kp11 kun digimittari näytti LH-huippua ja ultrassa munasolu oli jo tyhjenemään päin, eli ovis päällä, niin aloitettiin 100mg estrogeenilaastarit ja 1kpl Terolut per päivä loppukierron ajan. Limis oli tänään vain 5mm, niin toivottavasti laastari nyt reippaannuttaisi limakalvoa keskiviikkoa varten.
 
Pahottelut Untuvikko80 :hug: sitä toivois onnistumisia erityisesti muillekin jo useemman hoidon läpikäyneelle.. ja ilman muuta kannattaa myöhemmin vielä yrittää siirtää se mikä pakkasessa vielä on, sitten kun aika tuntuu sopivalta!

Onnittelut Saaga76:lle! :flower:

Tänään taas uä:ssä ja huomenna vielä viime annokset bemfolaa ja orgalutran. Ylihuomenna pregnyl 5000 ja tiistaina punktioon. Tyhjättäviä folleja saattaa olla jopa lähemmäs 20 jos pienemmät ehtii vielä mukaan. Se kuulostais jo normaalimmalta.. Viikon päästä siirto jos jotain siirrettävää. Katotaan sitten jääkö jotain jatkoviljeltävää.
Lugeja tuleekin nyt isompi annos kun ennen, 800mg/päivä, eli 2 kertaa päivässä 2 x 200mg kapselia! Aiemmin punktioiden jälkeen 3 x 200mg.
Oli muuten juhlava yllätys apteekissa kun hain vielä yhden erän, olin jo varautunu vilauttaan VisaElectronia, kun selviskin vaan muutamalla hassulla kolikolla :) eli katto on täyttyny tälle vuodelle.

Kyselin myös raakojen solujen kypsytyksestä kun niitäkin kuitenkin osa aina on, mutta ilmeisesti tuolla ei tehdä sellasta ollenkaan. Muistelisin että joku täällä palstalla mainitti tälläsestäkin..?
Hoitajalle mainittin vielä kahden alkion siirtotoiveesta jos hiukankaan rupumpia, kun siellä hoitolapussa lukee vieläkin hämäävästi se "Aina 1ET", ja kun en sille samalle lääkärille kehtais montaa kertaa jankuttaa tätä kun ollu niin nihkeenä. Siellä on sillon siirtopäivänä joku toinen lääkäri joka viime kädessä päättää montako laitetaan. Kysy kans onko mulle ennen siirretty kahta, ja näinhän tehtiin aina julkisella puolen. Mun mielestä monikin tekijä puoltais kahden siirtoo. Siinä ku olin lähdössä niin vielä totes että kyllähän sä kakskin pystysit ihan hyvin kantaan kun oot noin pitkä nainen!
Vähän se latisti oloo kun huomas hoitajan pallomahan ja miten se siinä puhisi sen kans selittäessä ja liikkuessa, mutta jotenkin huomaa miten niihinkin on jo vuosien rämpimisessä jotenki turtunu.. ettei tuu enää sellasta lamaantunutta raivoo että menis lukkoon siinä tilanteessa kun pitää jutella sellasen kans, niinkun ehkä joskus ekoina yritysvuosina tollanenkin ois ollu ihan yhtä helvettiä ja ois ollu suunnillee poru kurkussa ja tippa linssissä....ja ei kai tollasestakaan töistä voida sen mahan näkymisen takia liian aikasin lomalle laittaa vaan siks kun joitain asiakkaita saattaa häiritä se, eikä voi huomioida niiden mahdollista mielenpahotusta. Ja eipä se niiden hoitajien tai kenenkään vika oo ettei joku potilas oo onnistunu.
Tuntuu vaan että tässä ajelehtii holtittomasti jossain kohtalon armottomassa virrassa ja tässä käy miten on määrä käydä, eikä näihin asioihin ite voi vaikuttaa oikeestaan juur mitenkään.
No se tuli mieleen että en muistanu vaihtaa rasvattomia maitotuotteita rasvasempiin heti kierron alusta, niinkun yleensä teen jos joku hoito menossa.. että oonkohan nyt vesittäny pahastikin niiden rakkuloiden kasvun tms.
 

Yhteistyössä