IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

hei naiset!
Haluaisiko joku teistä kertoa miten teidän matkanne IVF:ään taittui? mitä kokeiltiin ennen IVF:ää ja mitä vaatimuksia oli lääkäreiden puolesta?
Meillä on ensimmäinen käynti kunnallisella ja itse toivoisin nyt IVF:ään lähtöä koska takana on jo Ovulaatio induktio hoitoja 8kpl yksityisellä. Insseistä en ole niin innoissani mutta varmasti niitä tyrkytetään?

Kiitos etukäteen.
 
Hei RooRoo1 mun kohdalla mentiin suoraan IVF:ään koska multa oli aiemmin poistettu munajohtimet, joten inssit sun muut on täysin pois pelistä. Ehkä joku muu voi kertoa miten heillä meni.

Valitettavasti tuntuu vain, että ellei ole jotenkin aika radikaali tilanne muuten, niin kyllä ihmiset niihin insseihin laitetaan ennen IVF. Julkisella siis.
 
Meillä tehtiin jokunen oi-hoito tyksissä ja varmaan vuos sitten oli kerran puhetta et seuraava askel on sitten ivf-hoidot, keväällä tehtiin laparoskopia ja viel yksi epäonnistunut oi-hoito niin sillo yks tyksin lääkäri päätti et nää hoidot on nähty ja seuraava askel on sitten ivf-hoidot toukokuussa oltiin suunnittelukäynnillä ja nyt elokuussa alkaa ivf-hoidot. eli melkeen 6kk meni et jouduttiin odottaa ennen kuin päästiin sinne asti. Suurin riski mun kohdalla on se kun on pco-munasarjat et pari lääkäriä tuol tyksissä on varotellut sitä et voi tulla hyperstimulaatio ja se koitetaan kaikintavoin välttää lääkkeitä säätämällä tarkotus olis saada kymmenkunta munasolua, mut katotaa kuin käy. Eilisestä kuvauksesta selvitty ens viikolla tulee vastaukset ja samalla toivon mukaan ratkeaa hoidon aikataulu tätä on odotettu kuin kuuta nousevaa..
 
  • Tykkää
Reactions: RooRoo1
Nyt menee kyl nii jännäksi että pitäsköhän uhraa digi jo huomen aamulla?jos jotain aamulla näkyy niin taidan pirauttaa polille ja pyytä lähetteen verikokeeseen..mä saan sydänkohtauksen ihan just..no selvää on varmaa nyt se että jotain ainakin yrittää/yrittänyt tapahtua, ja kyllä sekin vaan iso asia on vaikka ei siitä jatkuiskaan..sais ainakin "voimaa" yrittää vielä!
 
Digi on kuitenkin sen verran herkkä, että varmasti voisi jo näyttääkin jos kerran PC tummentunut!! Verikoe on sitten vieläkin parempi. Voi hitsin hitsi, jännään kyllä sun puolesta ihan kybällä (y)(y) Onhan se huikeaa tietää, että jotain häppeninkiä siellä kohdussa näiden hoitojen yhteydessä on!
 
Hurjan jännä tilanne Mari 32!!! (y)

RooRoo1: Meillä hoidot eteni sinänsä ihan loogisesti. Ensin kokeiltiin 4 kertaa clomeja, joista viimeiseen oli yhdistetty inssi. Tämä oli viime lokakuussa, jolloin yritystä takana 2 v. Seuraavaksi gonal f+ovitrelle+inssi. (joka välissä tietty taukokierrot) Tämän jälkeen oltaisi jo päästy IVF-jonoon, mutta halusin hölmönä vielä kokeilla inssin menopurilla (+ovitrelle), sillä Gonal f:llä mun limakalvo jäi jotenkin huonoksi. Tähän hoitoon otettiin mukaan myös lugesteronit. Tuossa viimeisessa hoidossa meni kaikki periaatteessa ihan täydellisesti, paitsi että raskaus ei tietenkää alkanu. Seuraavien kuukautisten alusta (viime huhtikuussa) päästiin 6 kk IVF-jonoon. Pidin silloin sitä hyvänä juttuna, että IVF:ssä käytettäviä lääkkeitä testattiin jo insseissä, mutta nyt tulevissa hoidoissa mulle ollaan kuitenkin suunniteltu käytettäväksi taas Gonal F:ää, eli ajanhaaskaustahan se sit kuitenkin tais olla.
 
Meillä sitten sama edessä Mari, mä meinasin digin rykäistä huomenna ja katsoa pitääkö laskelmat paikkansa. Jännittää kyllä tosi paljon. Eilen yönäkin näin unta että viiva one stepissä lähti haalistumaan, ei jotenkin auta ollenkaan tollaset unet!

Nyt sitten peukut ha varpaat ristissä sulle Mari että hyvä tulos tulee digistäkin!! Ja jätä ne rfsu:t kaappiin tai mielummin roskiin :D paras muutenkin tehdä samalla testillä niin on vertailukelpoinen tulos :)
 
Ensinnäkin Mandalalle tosi paljon tsemppiä, että kaikki menis hyvin. Olet paljon ajatuksissa :love:. Sulla tosi hyvin noussut raskaushormoni. Älä nyt heti maalaile piruja seinillä, vaan yritä nauttia.

Mari rfsut on munkin mielestä ihan per***stä. Sain pc:llä ja apteekin omalla ihan selvän viivan ja rfsu:n testissä oli just ja just havaittava haamu. Eli mun mielestä ne testit vois hävittää tältä pallolta kokonaan. Voi kunpa :love:. Huomenna digiä kehiin...

nans Hyvä saalis, toivottavasti moni hedelmöittyy. Mullekin tuli yllätyksenä se jälkikipu, mutta itselläni se onneksi loppui jo punktion jälkeisenä päivänä. Jotkut ovat pitkään kilpeitä.

hannuliini toivottavasti teidän hoidot lähtee viimein käyntiin. Mulla oli muuten km:n jälkitarkastuksessa se TYKSin mieslääkäri ja 2 lääkäriopiskelijaa, oli ehkä 'tunnelmaltaan paras käynti' vaikka just oli keskenmeno todettu. Siitä mieslääkäristä tuli mun lemppari, mutta on siellä ilmeisesti aika harvoin. Oletko sä käynyt sillä miehellä?

rooroo me ollaan edetty tyypilliseen tapaan julkisella induktiot, 4 (vai 3?) inssiä, odottelua ja sitten ICSI, joka vaihtui IVF:ksi. Meidän koko polku ensimmäisestä käynnistä IVF:n ekaan alkion siirtoon kesti 1 v 8 kk, mutta meillä epätyypillisen pitkä polku...

ON: ei mitään, ainoastaan tylsää odottelua. Vuoto on onneksi loppunut ja pitkästä aikaa saanut taas intiimiä läheisyyttä miehen kanssa. Ensin luget ällötti ja vei kaikki halut + sen jälkeen melkein 3 viikon vuodot. No mutta hyvää kannatti odottaa ;). On muuten pitkän vuodon jälkeen mukava kulkea pelkissä pikkareissa ilman tuplasuojia. Nyt pitää olla pienistä asioista iloinen, kun en tutkailla mahdollisia raskausoireita tai tiirailla viivoja. Viikonloppuna ajattelin lähteä ulos tuulettumaan :).
 
RooRoo1 tervetuloa! Meillä mentiin suoraan lyhyeen IVF, vaikutti varmasti ikä (pari vuotta sitten 32), PCO ja ovuloimattomuus, lisäksi miehen alentunut siitiömäärä.

Mari apuaaaa, ihanaaa <3 mä en olisi malttanut. Ekan haamun sain pp8 tienoilla ja sen jälkeen testasin monia testejä, digin uskalsin kokeilla virallisena verokoepäivänä ja hyvältä näytti.

Mandala ❤ todella ihanaa, että jo heti seuraavakin tärppäsi! Tai jopa ehkä tuplana, niin pidän peukkuja!

Vilijonkka katse kohti tulevaa ja tsemppiä! Aika kultaa muistot yllättävän nopeasti, tosin ne nousevat pinnalle sitten myöhemmin. Mulla itselläni on ihan kamala paniikki päällä tulevasta PASista, pelkään ihan tosi paljon ettei onnistu. Yhtenä iltana sain paniikkihyperventilaatioitkukohtauksen aiheesta ihan yhtäkkiä. Kun on vuosia ollut tyhjää testissä ja kun kerran pääsi kokemaan raskauden sinne viikolle 9 saakka, niin on se hurja ajatella.

Kirjoitan kännystä, niin en teitä kaikkia muista, mutta tsemppiä ja tarrasukkia kaikille tasapuolisesti! Ehkä tämä syys on se meidän juttu! ❤

Kävin hakemassa tänään apteekista lugeja kun farmaseutti katsoi oudosti ja hiljaa tokaisi, että juuri oli joku käynyt satsaamassa neljä pakettia ja heillä oli enää vain yksi. Alkoi naurattamaan, että kukakohan on ollut asialla ;)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Juu oon käynyt ja se on myös munkin lemppari noista lääkäreistä ja melkee yleensä tietää et ketä on vastaanotolla jos ajat on myöhässä, yhdellä se tapa et kiitos ja näkemiin. Se on ainut noista tyksin lääkäreistä ku oikeesti välittää potilaasta ja jaksaa valaa uskoa sihen et nää hoidot tulee viel onnistumaan. En tiedä onko mulle sit ollut hyvä tuuri ku oon jonkin verran tätä lääkäriä tavannut vastaanotolla.
 
Mari voi paska :(

Ei täälläkään ollut digin teko sitä mitä odotin. Laskujen mukaan tänään olisi pitäny tulla 3+ mutta ei tullut. No se sinällään ei vielä älyttömästi hätkäytä mutta kun näin jotain painajaista JUST ennenku heräsin testiä tekemään että tein digin ja näytti samaa 2-3 niin unessa avasin sen ja ne viivat näytti paljon haaleammalta kuin viimeks. Noh avasin nytkin sitten ja kuin ollakaan yksi viivoista on haalentunut vaikka yksi aiemmin haaleampi viiva on hiukan tummentunut, ehkä. En tiedä mutta ei hyvältä vaikuta. Varmaan juoksen ensi viikolla uuteen verikokeeseen sitten kun ei tämä ruskea tuhrukaan ole loppunut. Tai se loppuu iltaisin vain alkaakseen aamulla uudestaan.

Voi hitto tätä elämää...
 
Mandala:( mutta eikö tota "joustoa" tossa ole ihan hyvin? Juu tiedän ei auta.. On tää kyllä sellasta touhua ettei mitääm järkeä..mä ajattelin soittaa polille vaan ja pyytää lähetteen verikokeeseen, järki täs lähtee..

Ja noista keskenmenoista..ei ne ikinä unohdu..tai no itsellä ei siis ollut keskenmeno vaan geneettinen keskeytys ja meidän pieni syntyi siis vkolla 15..tuska säilyy, muuttaa vaan muotoaan välillä..joskus tuntuu kun ois eilen tapahtunut ja joskus siltä että se oli kaikki vaan kaukasta pahaa unta ja tapahtui jollekkin muulle..
 
Joo mä en siis tiedä yhtään noista liuskoista kun ne avaa mutta liuska on liuska, luulis sen menevän samalla tummumisperiaatteella. Kauhea viikonloppu tulossa ennen verikoetta :unsure:

Lottainen mulla tuli varsinaisia tuntemuksia vasta oikeasti silloin kun ne oli jo tosi isoja. Mulla oli kasvatteluun gonal-F.
 
Mandala ja Mari32, uusia testejä vaan kehiin parin päivän päästä, jos oisin kummankaan teidän tilanteessa, niin kirves ei todellakaan olisi kaivossa, kun omat liuskat on olleet aina lumihankea tähän asti.

Tai ehkä se s-hcg on tosiaan hyvä, senhän saa päikkäpolin kautta muutamassa tunnissa jos sairaanhoitaja suostuu luukulla tekemään passituksen :whistle:

Nimimerkillä kaikkea on kokeiltu :D

Kerratkaapa vielä mulle että monettako päivää siirron jälkeen te elittekään?
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Grey kävi joo mielessä tuo pikaverikoe tänään :D mutta vähän rauhoituin kun laitoin liuskat samoin päin ja tutkin nettiä. Sen perusteella ainoa haalistunut viiva olisi kaiketi kontrolliviiva mutta menin kyllä niin ylikierroksille ettei mitää rajaa huh.

Täällä eletään pp14. Mä laskin että se ois dpo19 joten kyllä testaan vaan uudestaan josko vaihtuisi digi luvut esim maanataina.
 
Soitin polille..ei ne antanu lähetettä verikokeeseen, kun eipä sekään tässä kohtaa totuutta kerro, että odota nyt vaan su/ma asti ja sit testaan uudestaan..joo..mulla on nyt siis pp13 siirrosta ja yksipäiväinen siirrettiin. Ja tää hoitaja siis sanoin että vielä pp16 voi tulla plussa vielä ja sillon Ti mulla siis soittoaika.voi tuska ja ahdistus.
Koitan olla vertaamatta tilannettani mandala suhun kun huikeet arvo ollu tosi ajoissa sulla!!

No mutta as said..kyllähän tää "yrityskin" vaan on positiivinen asia..
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä