IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Heipat kaikille! :)
Hirveesti tullu tekstiä tänne, pitää huomenna ihan ajan kanssa lukea. Oon pitänyt hieman taukoa täältä, on ollu niin paljon kaikkea, koulu, työharjottelu ja vielä työt siihen päälle.
Meillä tilanne se että sain nyt progynova reseptin, ja lääkkeet aloitin maanantaina kp1, eli sain vaadittua lääkkeellisen kierron, vaikkakin hoitaja oli aluksi erimieltä, ja samoin lääkäri. Niiden mielestä on vain huonoa tuuria että 4kk siirron ajankohta aina osunut viikonlopulle, ja että yritetään vielä omaan kiertoon, kun siinä on kuulemma mahollisuudetkin niin paljon paremmat, en tosin tähän suostunu ja sain lääkkeet vaadittua, joten nyt tässä kuussa pitäisi päästä siirtoon, jos huurunenistä (4kpl) edes yksi selviää sulatuksesta ja ultrassa kaikki on ok. En vaan vieläkään usko että tässä kuussa siirtoon päästäis saatikka että se tuottais tulosta. Kai se on taas alettava tsemppaan itteään, ei tää masistelu ainakaa paranna mahkuja.

Halit kaikille! :love:
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

Ankkalinna # 9/12 #2. # vähän pco:ta/ kohtutulehdus/ ikä # 1.IVF/1PAS
Adelmiina_ #2012 #1. # vähän endoa/tuhoutunut johdin # 2. IVF 5.PAS

Bridge # 5/15 #1. #matala AMH+ikä # 3. IVF/1PAS
Darni73 # 9/12 #1. yht # simpat # 3.icsi
Domi # 4/12 #1. # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 2.PAS
Ellemiinu # 2013 #1. # pco epäily+endo #1.IVF
Emmiina85 #2006 #1. #pco+mahd.vikaa johtimessa #1.IVF
epätoivoista yritystä #10/07 #1. # selittämätön/autoimmuunisairaudet/ikä # 3.icsi 5.pas (7.siirto)
haavetta pienestä
#4/14 #1. # selittämätön (kilpparin vajaatoiminta) # 1.IVF
Hipsunpöpsy
#11/11 #2.# helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
: #2015 # 1.# siittiöt # 2.ICSI
ilo2010
#2012 #2. # pco/selittämätön # 2.IVF
Jenifer
#1/15 #1. # selittämätön/tuuba # 1.IVF
Juru27 #2013 # 1. # siittiöt # 2.ICSI
Kielon-kukka # 2013 #1.yht # endo,pco # 4.IVF/ICSI (tulossa 3/4-16)

Kerttu80 #11/2014# 2. (1 luomu)# selit.#1.IVF
Mamido #n 1,5v #2. #siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Nappeus #2014 # ? #PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nempula
#11/15 #1. # steri # 1.IVF/2.PAS
Nennalii
#2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 1.ICSI/4.PAS (ei tuoresiirtoa)
pipa84 #04/16 #1.yht #azoospermia #1.ICSI
Pirunpelto # 1/13 #1. # ikä + simpat # 1.ICSI
Plussamamma # 2014 #1.#selittämätön #1.IVF

Pupuska81 # 3/13 #1. # pco+heikot siittiöt # 1.ICSI/2.PAS
Pussipiru # 2012 #1.# azoospermia+endo # 2.ICSI
Päivän paisteessa # 7/12 # 1. # huonot siittiöt, alhainen amh, heikkolaatuiset munasolut # 4.ICSI/1.PAS

Reuna # 2013 # 1. # pco,ovuloimattomuus ja simpat # 1.IVF
ronja81
# 2007 #2.# selittämätön # 3.IVF/3 PAS
Roxanne # 12/14 # 1. # ikä/siittiöt # 2.IVF/ICSI

Saaga76
# 7/12 # 1. # toinen johdin tukossa, selittämätön # 1.IVF/3.PAS
Sphinx
# 06/13 # 1. yht # selittämätön+endo # 2.IVF
Timjami77 # 7/13 # oma 2. miehen 3. # selittämätön/ikä/simpat # 5.ICSI/3.PAS
Toive* # 7/13 # 1. # johtimet tukossa # 1.IVF/1PAS
toive-94 # 2014 # 1. # lapsena saidastettu syöpä/ alhainen AMH

Toiveikas81 # 2014 # 1. #endo,siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #pco #2.IVF/1.PAS
vipe1986 # 2013 #1. yhteinen # siittiöt # 1.IVF
virvatulia # ? # 2. # siittiöt,pco # 1.ICSI/4.PAS
Wawwi # 5/15 # 1. # alhainen Amh,korkea Fsh # 1.IVF
Xesca # 2014 # 1. #selittämätön/hormonitasapaino # 1.ICSI

Yrittäjä J # 1/13 # 1. yhteinen # endo/selittämätön # 1.IVF/ICSI/1.PAS


Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
Toivo2016 13.4.(3pv/30.3.)
Toive* 15.4 (2x2pv/1.4)

Mamido 12.4 (6pv/2.4)
Nempula 19.4. (3pv/5.4.)

Plussat 2016: :love:
Tammi:
Salama T 2.IVF (kkm)
Misericordia 2.IVF/1.PAS
Helmi:
JONPA77 1.IVF
Orapihlaja 1.IVF
Maalis:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)
RooRoo1 1.IVF (3pv)
Yrittäjä J 1.IVF/ICSI (kem)
Mari32 5. ICSI/1.PAS (3pv)
Nenna81 2.IVF/3.PAS (3pv)
Tupsuli 4.IVF (2pv)
Domi 2.IVF/ICSI 2.PAS (kem)
Huhti:
SalamaT 2.IVF/1.PAS (2pv)
mar80 1.IVF/ICSI 1.PAS (5pv)
Kiela 1.ICSI/6PAS (4pv)
Emmiina85 1.IVF (kem)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Piinailija ilmoittautuu:
Bridge 21.4 (2x3pv/7.4)
Olihan odottamista mut hyvin meni. Eka oli menettänyt kaksi solua kahdeksasta, joten sulatettiin toinen myös ja siirrettiin molemmat. Täällä yritän tottua ajatukseen kaksoset. Huh.
Pakkanen tyhjä, mutta enköhän noilla kahdella pärjää. Siis tämähän onnistuu tällä kertaa, enkä ikinä enää mene tuonne klinikalle.
 
Ensiksi kiitos kaikille, on kyllä ihan ihme tapahtunut kun follei nyt niin paljon enemmän. Kunpa olis soluja ja vieläpä hyviä sellaisia. Heittääkö nyt vähän överiksi mun haaveilut :oops:
Ultrassa lääkäri selasi vielä mun vanhan klinikan papereita ja totes että ihan ku olis ihan eri ihmisestä kyse kun 25 follia löyty (aikasemmin siis 4+2 ja 6+5). En nyt sit tiedäkkään monta noista olis pontentiaalisia maanantain punktioon(n) kun
illalla katselin stimulantti-ohjelmasta uä tuloksia ja kyllähän ne follien koot heittikin jonkun verran, mutta laitan loppuun kuvan jos jotain kiinnostaa katella ku en jaksa määriä ja kokoja kirjoittaa erikseen. Ja uä oli siis kp6.

Pirtsi ainakin me piinaillaan samoihin aikoihin ja ja ja olikos muita?
Nempula piinailee nyt, tsemppii(y)
Oliskos mamido:lla testiä meille:geek: vahvistuuhan:love:
Voi hitsi bridge on kyllä jännät ajat sielläkin käsillä:barefoot: tuplasti sitä liimaa nyt sinne limikselle Samaa toive* teille myös, täällä jännitetään yhdessä.
Pipa84 tsemppii simulaatioon ja piti vielä kysäistä onko Kerttu80 menossa ultraan?
Noista vitskuista vielä et mä alotin ubikinonia vetelee ( 200mg/vrk) ja sitä menny nyt noin kuukausi. Luin että vaikuttas muniksiin paljonkin ni pakkohan se on niitäkin vedettävä monivitamiinin ja folirenin lisäksi.
Nennalii mä oon pohtinut kanssa tota alkiokuoren avausta mut en oo ottanu asiaa esille klinikalla. Tohon sun kysymykseen en osaa ottaa kantaa ku en naikkarilla oo ollu hoidossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Nempula ja Roxanne
Täältäkin lämmin halaus Hipsulle ja Vipelle, ei oo reilua. :cry: Piinailijoiden kanssa elän hengessä mukana ja toivon kovasti viivojen vahvistumista. Bridgellä on tosi hyvä asenne!

Ja Darni, vau mikä saalis teillä tulossa. Mahtavaa! Eikös vaan kannattanut lähteä uuteen yritykseen? :)

Sit omaa napaa: Mulla oli eilen punktio, ja voitteko kuvitella, mun sisältäni löytyi kypsiä munasoluja! :love: Määrä ei tietenkään päätä huimannut, viidelle päästiin tekemään icsi, ja niistäkin vain kaksi hedelmöittyi normaalisti. Mutta silti, tämäkin oli jo niin iso edistysaskel edelliseen kertaan, että itku pääsi helpotuksesta. Jos vain nuo kaksi jaksaisivat sinnitellä huomiseen, niin saatettais jopa päästä alkionsiirtoon... :unsure: Pidättehän mulle peukkuja?

Noista vitskuista vielä lyhyesti: mulla on ollut käytössä D-vitamiini (50 mikrogrammaa/pv), foolihappo, ubikinoni (se on tosin pahuksen kallista :() ja nyt myös DHEA lääkärin määräämänä. Munisten laatua näillä yritetään parantaa...
 
Jes! Taisi onnistua. Tikuissa siis päivät pp4 ja 5 sehty Sofin tikuilla ja tämän aamuinen on tuo erilainen testi eli pregcheck. En tiä mitä aatella.. Eri testit niin ei oikein voi vertailla, mutta selvä viiva toi alin jo on eikä tarvi enää tihrustaa?
 
Noista vitamiineista.. Klinikan lääkärin mukaan foolihappo ja d-vitamiini on ainoat joilla voi olla merkitystä hoidoissa, mut kuitenkin suositeltu hyvissä ajoin raskausmonivitamiinia. Mulla hoitokierroissa ollu sen lisäks d-vitamiinilisää (20mg), ja alkukierrosta aina ekoihin testeihin saakka oon ottanu isoa noin 200mg/pv annosta e-vitamiinia (endon takia) ja siirrosta lähtien muutaman päivän magnesiumia (375mg) jos se estäis hiukan kohdun supisteluja.
Toivo2016 Mulla myös oli pitkään todella omituisen/huonon näkönen limakalvo kkm:n, sen tyhjennyksen ja kohdun huuhtelun jäljiltä. Sinne ikäänkun takaosaan vaan näytti kertyvän paakku ja muuten jäi tosi ohueks. Viimesimmässä luomu-pas kierrossa söin kuitenkin gelee royalea ja ubiqinonia (lähinnä jo ajatellen varautumista seuraavaan piikkihoitoon) jossa se yllättäen folliultrassa näytti taas normaalilta lähes vuoteen! Alkukesästä söin kans yhden kk:n kuurin ja sit oli pari kk taukoo kun tulikin kaikenlaista ettei siirtoo voitukaan tehdä ennen kesäsulkua. Voihan se olla silkkaa sattumaakin, tai että siinä kesätauon aikana muutenkin parani, mutta näitä vois ainakin kokeilla vaikuttasko jotain.
Oon lukenu ettei näitä ubiqinoneja ym. sais kuitenkaan ottaa lääkkeiden kans samassa kierrossa (vaan juuri edeltävissä).. tiä sit voisko niistä olla jotain haittaa toistensa kans..?
 
Huh! Sain tänään allergialääkeasioissa teratologiseen tietopalveluun soittaessani tietää, että suurta annosta (1000mikrog/vrk) foolihappoa suositellaan myös synnynnäisten sydänvikojen ehkäisyyn riskiryhmäläisille. Kuulemma uutta tietoa, ennen suositeltu vain selkärankahalkion riskiryhmäläisille. Mun nuorimmaisella on synnynnäinen sydänvika, enkä ollut tästä kuullutkaan... :eek:

Ei-riskiryhmäläisille raskautta yrittäville foolihapon suositus on edelleen 400mikrog/vrk.

Nyt äkkiä apteekista lisää foolihappoa, tähän asti ollut vain 600mikrog/pvä. :whistle:
 
Jep, tämän päivän saavutus oli suunnittelukäynnin/ alku-ultran varaaminen. Päätettiin jo inssiä tehtäessä että otetaan yksi välikierto ennen IVF:aa kun kalenteri on niin täynnä ettei ehdi huhtikuussa toimenpiteisiin. Muuten olisivat kyllä tehneet suoraan edellisen perään. Näitä yksityisen etuja kyllä on asiakkaan mukaan joustavat aikataulut.

Pitää tuolla suunnitelukäynnillä vähän kysellä endon oireista jne, mulla on sitä vähän epäilty oireiden perusteella mutta mitään ei näy. Mitens te joilla endo on, miten se on todettu? Ja onko sitä hoidettu muuten kuin laparoskopialla?
 
  • Tykkää
Reactions: Kiela
Täällä menossa pp3 eikä minkäänmoisia tuntemuksia. Ei edes lutinusten yleensä aiheuttamia. Ihan normaali olo. Väsyttää kyllä, mutta on tässä rankka työviikkokin takana, eli menee ihan sen piikkiin.

Iltasella pistän gonapeptylin ja sitten otan koko viikonlopun ihan iisisti, jos vaikka ihme tapahtuisi ja kiinnittyminen tapahtuis... mitenkäs se oli, paljonkos sitä punaviintä pitikään kitata kiinnittymisen aikoihin :D
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne ja Darni73
Pitää tuolla suunnitelukäynnillä vähän kysellä endon oireista jne, mulla on sitä vähän epäilty oireiden perusteella mutta mitään ei näy. Mitens te joilla endo on, miten se on todettu? Ja onko sitä hoidettu muuten kuin laparoskopialla?
Mulla se todettiin 2 vuoden turhan kotiyrityksen jälkeen, kun ultrassa näkyi pesäke (endometriooma) munasarjassa. Muutenhan sitä ei ultralla nähdäkään. Omat epäilykset oli alkanu kyllä jo 1. yritysvuonna.
Laparoskopian lisäks hoidoissa on ollu pitkää kaavaa ja erikoispitkää kaavaa 3kk procren-piikkikuivatuksella ennen hoitoa. Hoitotauoilla ja kun raskautta ei oo voinu pidempään aikaan yrittää edes kotioloissa (ei miestä) on ollu progestiinipillerit käytössä joita syödessä ei siis oo ollu kiertojakaan. Endo on sikälikin v-mainen vaiva kun sitä ei oikein voi hoitaa samaan aikaan kun yritetään raskautta :/
Hoidoissa ollu käytössä isompia annoksia e-vitamiinia joista oon lukenu että saattais neutralisoida endon erittämiä myrkkyjä.
 
Mullakin on nyt sitten kyytiläinen! :love: Toinen hedelmöittynyt alkio oli hyytynyt niin, ettei kelvannut pakkaseen, joten tällä ainokaisella nyt mennään. Aika surkea saldo siis tälläkin kierroksella, mutta olen kuitenkin onnellinen siitä, että edes siirtoon päästiin. Ekaa kertaa mulla on ihan todistettavasti jotain elämää tuolla sisällä - ehkä vain pienen hetken, mutta kuitenkin :)

Mulle voisi siis päivittää näin: 2-päiväinen siirretty 8.4., testipäivä 22.4.

Muakin kiinnostaisi se kiinnittymisviini - pitikös sitä litkiä oletettuna kiinnittymispäivänä vai jo aiemmin? :D
 
Onnittelut roxanne tiukasti tarttukoon tämä kyytiläinen:love:
Meillä varmistu punktio maanantaille ja jos saadaan siirrettävää niin viisi päiväsenä siirretään eli viikon päästä lauantaina :)
Mulla on irrotukseen Ovitrellen lisäksi gonapeptyl, onko jollain teistä ollut tälläistä yhdistelmää?
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Mä en nyt sitä viiniä saanut, kun kotiin päästyäni laitoin sen gonapeptylin. Menin sitten sohvalle vaan pitkälleen ja vieläkin tässä köllötän. Nyt vähän unta ja kovasti koitan tässä tunnustella josko jotain nippailuja alkais tuntumaan...☺
 
Onnea kyytiläisistä! Silloin kun mulle siirrettiin kaksipäiväisiä niin välillä saatoin juoda lasin tai pari illassa aina siihen oletettuun kiinnittymiseen asti eli noin muutaman päivän. Blaston siirrosta join kolme lasillista siirtoiltana :whistle: jos ei muuta niin ainakin rentouttaa :D
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne ja Nempula
Sehän on tutkittua, että alkoholi lisää tuolla alakerrassa veren virtausta (auttaa kiinnittymistä?). Mä join ihan vaan puolikasta alkoholiannosta siirron jälkeen iltaisin, mut tunsin kyllä jo sen puolikkaankin vaikutuksen mahanpohjassa ja jaloissa, kun en pitkään aikaan ole paljoa juonut. Luulen, että puolikas - yksi annos illassa riittää, en usko, että enemmästä varsinaisesti haittaa on, mutta jos alkio vaikka kiinnittyykin jo aiemmin, niin en halunnut ottaa riskiä, että sitä alkoholia on liikaa veressä. Pp 5 taisin ottaa viimesen lasin, 2-päivänen siirrettiin. Gonapeptyl oli sillon pp4.
 
PP2, ei oireita. Siirron jälkeen nukuin neljän tunnin päiväunet, joita jatkoin 8 tunnin yöunilla. Eilen nukahdin jo yhdeksän aikaan, mut valvoin yöllä vähän. Varmaan stressiä ja hormoneja.
Nempula, sullahan olis jo kiinnittymispäivät menossa, tuntemuksia?
Kuva kun Roxannekin tuli piinaileen mukaan.
Darnille rentouttavaa viikonloppua ennen ma punktiota.
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne ja Darni73

Yhteistyössä