IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Stella, todellakin plussataan nyt molemmat! Saahan sitä suunnitella :)

Henrietalla tsemppiä pasiin! Kyllä sekin on ihan pätevä hoito. Näillä palstoilla on tullut vastaan monta passilla onnistunutta :)

Risukasa, en osaa sanoa tosta limakalvoasiata mitään, mutta jospa se vaan tarvii toipumisaikaa. Ehkä se näytteenottosorkkiminen myös auttoi, kun sieltä silloin tavaraa irtosi! Joillakinhan käytetään sitä kohdun raaputusta siirroissa apuna :)

Nenna, paljon tsemppiä punktioon! Toivon, että teillä ois nyt onni matkassa!

Fibbis, pidän peukut pystyssä, että teidän ultrassa näkyisi hyviä uutisia!

Ite oon pistelly Puregonia neljä päivää jo, eikä mulle oo tullut siitä mitään oireita. Toivottavasti se ei meinaa sitä, että lääke ei toimi.. No senpä näkee huomenna ekassa ultrassa, aika jännää! Fiilikset on olleet aika tasaiset ja jopa hyväntuuliset eikä pistelykään oo ollut ollenkaan paha homma. Pahimmat osat kai silti vielä edessä. Hassua ajatella, että punktio ja siirto on jo niin lähellä (jos kaikki menee hyvin...)
 
Varhaisultra tehtiin naistenpolilla rv 6+5.

Lauriska: Really hope so! =) Isot peukut sulle huomiseen ultraan. Saa nähä, ollaanko yhtäaikaa siellä.

Jännittää, että miten tämä kana on alkanut munimaan vai onko siellä yhtään mitään. Alavatsatuntemukset ovat yllättävän miedot, ajoittain jomottelee. Mutta mielialaoireita on sitäkin enemmän. Kinaa on ollut miehen kanssa ihan pelle asioista.
 
StellaI Mulla on jomotusta munasarjoissaa nimenomaan vessakäynnin yhteydessä.. Mistähän tuokin sitten johtunee? :p Ja mullakin ollu mielialat miten sattuun ja ihan ihme asioista kiukutellut, luojan lykky mulla on superymmärtäväinen mies, tässä hoitojen aikana ollu sen hermot kyl koetuksella :D jaksamisia!

Onkohan tuo varhaisultra sitten se "jälkitarkastus" vai?
 
Retikka, samoissa tosiaan mennään. Jospa noi alkiot selviäis ja päästäis yhtä aikaa piinailemaan :)

Joku kyseli liikunnasta hoitojen aikana: kun puregonia olin pistänyt viis päivää, niin kävin vielä salilla, mut siitä ei lääkäri tykännyt kun kerroin :D et kannattaa ottaa iisisti. Töissä itse kävin punktiota edelliseen päivään asti (vanhustyö, että ihan raskasta silleen) ja vikoina päivinä kävelyki oli vaikerta et ois kannattanut vaan pyytää saikkua :) mut punktion jälkeen jäin lomalle ja liikuntaa lisäsin omien tuntemusten mukaan :)
 
Moikka pitkästä aikaa!

Ihanan aktiivinen on tämä ketju, paljon on tapahtumaa!

Täällä oli kyselyä varhaisultrasta, TAYSissa meillä se oli rv 7+3, sen olisi voinut varata myös raskausviikolle 8.

Risukasa: meillä oli siis myös kesällä keskeytynyt keskenmeno, jonka lääkkeellisen tyhjennyksen lopputarkastuksessa huomattiin, että kohdussa on edelleen joku epämääräinen alue, joka piti tarkistaa tähystämällä kohtu. No, sinne oli jäänyt vielä sellainen pienen pieni raskausmatskun palanen ja se poistettiin. Samassa yhteydessä huomattiin, että kohdun limakalvo oli rosoinen ja "epätasainen", joten sitä vähän raaputettiin sileämmäksi. Tämä epätasainen pinta ei ilmeisestikään olisi yksinään haitannut tulevia raskautumisyrityksiä. Lisäksi se on totta, mitä täällä jo aiemmin kirjoiteltiin, eli että on myös mahdollista, että kiinnittymisen parantamiseksi kohdun pintaa rapsutetaan epätasaisemmaksi, jolloin alkio mahdollisesti kiinnittyisi paremmin.

Omaa napaa: passin ultrassa käyty viime viikolla ja limakalvo oli hyvä. Siirto on tiistaina, jos se meidän reppana alkio vaan selviää sulatuksesta. Tähän mennessä meillä on alkioiden sulatus onnistunut 50 prosentin todennäköisyydellä, joten suuria toiveet tän passin suhteen eivät ole. Onneksi myös seuraavan ivf:n / icsin suunnittelukäynti on jo ensi viikolla.

En nyt muista, mitä kaikkea piti olla tuohon päivitykseen, mutta siis:
Mella83 2. ICSI/ 2. PAS Ovuloimattomuus/simpat

Niin, ja perun puheeni siitä, ettei zumenonista olisi mitään sivuoireita. Tällä kertaa mulla on ollut aika ajoin vatsa tosi kipeä, vatsaa turvottaa ja lisäksi on sellainen huono ja kuvottava olo (kuten raskaana ollessaankin) aika ajoin. Että tällä mennään tiistaihin saakka.

Onnea kaikille hoitoihin, meitä on tässä ketjussa jo niin monta, että tilastollisesti on tultava paljon onnistumisiakin! :)

Reipasta viikonalkua!
 
Heippa!
Siirryn vihdoin pienen odottelun jälkeen tänne puolelle IUI ketjusta.
Meillä yksi 5v tyttölapsi, eikä toista toivottua ole kuulunut. Selittämättömiä ollaan, vaikkakin pieni endometriooma löytyy. Lääkärit sanoneet, ettei selitä epäonnistumisia.
Ylipainoa on jonkin verran, niin jännittää vähän tämän hoidon lihomisen riskit.
Lisäksi reilun vuoden ollut kilpirauhasen liikatoimintaan (nurinkurista, eikö) lääkitys.
Eniten kuitenkin jännittää/ askarruttaa tulevat kivut, etenkin punktio.
Kertokaa ihmeessä positiivisia punktio kokemuksia.
Positiivisella mielellä kuitenkin olen liikkeellä ja odotukset on korkealla.
Syksy ollut jo valmiiksi raskas. Umpparileikkauksessa olin elokuun lopulla ja sain vielä jälkitulehduksen, josta taas sairaalaan antibioottitiputukseen.. Huoh.

Tänään aloitin synarelan sumuttelun ja 23.10 olis nollaultra, jos tosiaan on ne menkat vähintäänkin alkaneet..
Kuulemma aika pienellä pistelyllä aloitellaan, kun mulla on aktiiviset munikset.
125 ja joko puregon tai gonal-f.
Menisipä tämä tuleva reilu viikko reippaasti, niin päästään etiäppäin.
Toivon sylissä on mukava lämmitellä...
 



Menossa mukana:

Nimi..yritysaloitettu...monesko lapsi...syy..hoitomuoto... lääkkeet?

Läiti... 09/11...2.....PCO....1.IVF/1.PAS 10/14...Progynova,Luget

Retikka...2012...1...siittiöt...1.ICSI, 1.PAS 10/14...estrogeeni. Luget

Nenna81...3/2013......3 (1. yhteinen)...Munajohtimien tuhoutuminen...1.IVF 10/14...Supercur,Puregon, Pregnyl, Luget

Ricardina 11/2013....1..... PCO........ 1.IVF/1.PAS 09/14...... Clomifen, Puregon, Orgalutran, Luget, Gonapeptyl

Mandala....esikoinen toiveissa....johtimet poistettu....1.IVF/1PAS 10/14

-jennica-...9/2012...1...endo...1.IVF/ICSI 9-10/2014...Synarela, Puregon, Pregnyl, Lutinus

HilleriHiiru...9/2011...1(yhteinen)...molemmissa...3.ICS/PAS 4.9...Lugesteron, Estradot, Prednisolon ja Pregnyl

Havina ... 2/2013...esikoinen toiveissa...siittiöt...1.ICSI/1.PAS 10/2014... Luget.

Mari32..esikoinen..siittiöt..3.ICSI 10-11/2014..pitkä kaava..Synarela/ Menopur/luget

Viiva84........03/2013.....1......siittiöt ja PCO....1.IVF....Puregon, Orgalutran, Gonapeptyl, Lugesteron

Stella......7/2012.......1.......endo, hypotyreoosi, siittiöt?......1.IVF/ICSI?......Puregon, Orgalutran, Gonapeptyl/Pregnyl, Lugesteron

Sarah85.....11/2006...2.lapsi (2 km)....selittämätön...ivf lyhyt kaava...Gonal-f, orgalutran, luget

EukkoI....11/2012....esikoinen....siittiöt/tutkimatta.... ICSI....Suprecur/Puregon

Untuvikko80..1/2010...1..Selittämätön,kiinnikkeet..3 .IVF...Synarela,Puregon,Ovitrelle, Lugestron


Henrietta-...08/2012....Esikoinen...siittiöt....1.icsin 2.pas.....Progynova+lugesteron

Astrea... 11/10... 1. oma(3. miehelle)... siittiöt... ICSI...Gonal-f, Orgalutran, Pregnyl, Lugesteron

Timjami77... 7/13... 2. oma(3. miehelle)... siittiöt... ICSI...Menopur, Orgalutran, Pregnyl, Lugesteron

Lauriska...10/2012...ensimmäinen..selittämätön..1. IVF 10/14...Puregon, Orgalutran, Pregnyl, Luget, Gonapeptyl, Minidisperin

Mella83... 2. ICSI/ 2. PAS .....Ovuloimattomuus/simpat

hiippis81 ...3. Selittämätön..pas luonnonkiertoon


Piinailijat




Plussanneet :heart:



Heinäkuu 2014
Ricardina 1.IVF tuoresiirto(km vk5?)

Elokuu 2014

Läiti 1.IVF tuoresiirto(ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto

Syyskuu 2014
Ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto

Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto(km)



PÄIVITYSPYYNNÖT PUNAISELLA:flower:

Jos mahdollista,ilmoittakaan plussauksen jälkeisistä tapahtumista.
mm.keskenmeno,kohdunulkoinen,milloin laskettuaika,syntyikö poika vai tyttö ja milloin.
Näin saadaan seurattua millaisia tuloksia ryhmässä tulee
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille:wave:

Ricardina Joko teillä suunnitteilla jotain?

Fibbis
Jos haluat plussanneiden listalle, niin laitatko tiedot? :)

-jennica- Mikä fiilis siellä?Alkaa testipäivä lähentymään :)

Tänään taisi osalla olla punktioitakin?Tsemppiä niihin.

Itse odottelen tuota päivällistä ultraa,jotta saa tietoonsa milloin päästään siirtoon:)
 
Uudet, tervetuloa :)

Stella ja Lauriska : Toivottavasti saattee hyviä uutisia ultrassa ja siellä on sopiva määrä rakkuloita kasvussa :)

Läiti: Tsempit ultraan.

Mulla on hyviä uutisia, ehkä ekaa kertaa tämän koko IVF-rupeaman aikana. Viikonloppuna valmistauduin hoidon keskeytymiseen, lopetin ylimääräisen veden juonnin ja eilen illalla kävin 10 kilometrin juoksulenkillä (oivoi minua). Pistin kuitenkin tunnollisesti vielä Puregonit ja Orgalutranit. Tänään laahustin klinikalle hoidon keskeytyminen mielessä ja yhtäkkiä molemmissa munasarjoissa on 3-4 kappaletta 15 mm rakkuloita. Yhteensä siis 6-8 ja sitten se yksi joka on jo 20 mm kokoinen. Mitä tässä oiikein tapahtui? :) Siellä on sittenkin kasvanut jotain ja tämä ummetuksen tunne ja olo siitä, että joku änkee pakarasta ulos, onkin vissiin ne munasarjat eikä mitään ummetusta. Me päästään punktioon joka on keskiviikkona ja siirto on perjantaina. Oletuksena on, että kovin montaa alkiota ei saada. Mut jos saataisiin ees kaksi niin olisin tyytyväinen.
 
  • Tykkää
Reactions: AUkko ja Läiti
Omaa napaa: Tuhruvuoto alkoi viime yönä Lutinusten läpi, nyt siis vasta pp11 menossa. Aiemmin inssikierroissa vuodon alku pitkittynyt Lutinusten takia, mutta tässä IVF:ssä kävikin toisin päin. Taitanee kierto olla totaalisen sekaisin. Tein vielä negatestin tänä aamuna varmistaakseni asian, täytyy huomenna soitella polille, onko vielä tarvetta testiä loppuviikosta tehdä. Lutinukset kyllä lopetin, koska vuotoni on yleensä niin runsasta etten usko tablettien pysyvän paikallaan. Jos tästä jotain positiivista etsii, niin sain ainakin lopettaa lutinukset ja päästään mahdolliseen PAS:iin odotettua aiemmin, jos tämä välikierto pysyy nyt normina.
Tässä IVF:ssä pregnylin vaikutus rintoihin oli yllättävän suuri. Inssikierroissa en huomannut pregnylin vaikutusta rintoihin ollenkaan. Nyt rinnat oli vielä perjantaihin asti pinkeät ja nännit oli kipeät sekä koholla (itsellä normisti matalat rinnanpäät), mutta kun nämäkin oireet hävisi, niin tiesin mitä odottaa.

Joku kyseli täällä positiivisia punktiokokemuksia: Itselläni punktio oli mielestäni odotettua helpompi. Pahimmillaan kivut olivat kuin kovimmat menkkakivut, enimmäkseen tunsin vain paineentunnetta ja koko homma oli muutamassa minuutissa ohi. Pahinta koko hommassa oli vain oma jännitys, kun rauhoittavakaan ei auttanut jalkojen tärinään. Mieskin oli sivusta nähnyt kuinka jalkani ja kehoni tärisi siinä toimenpidepöydällä. Meillä tietysti saalis oli vain 7 rakkulaa, joten senkin vuoksi punktio saattoi olla helppo.

Minulla oli myös tuota ikävää tunnetta munasarjoissa vessakäynneillä!! Lähinnä vain silloin, kun rakko oli kovin täysi ja sain pissan tehtyä niin kipu tuli sen jälkeen. Luulen, että se liittyi jotenkin munasarjojen turvotukseen. Itselläni nuo kivut pahenivat punktion jälkeen ja olin jo aikeissa soittaa polille, kun se kipu kesti lähes viikon punktion jälkeen, mutta onneksi sitten loppuivat. Nyt vain odottelen kuinka kovat menkkakivut tulevat tähän kiertoon.

Viiva84: Hienoa kuulla, että munasarjasi tuottivat teille yllätyksen! Toivottomissakin tilanteissa keho voi joskus yllättää. Ja kuten joku tuolla aiemmin kirjoittikin, niin keho voi tosiaan eri kerroilla reagoida eri tavalla. Toivon niin omalla kohdallakin, meilläkin saaliina oli tässä ekassa IVF:ssä vain 7 rakkulaa, joissa 6:ssa oli solu. Näistä 5 hedelmöittyi, mutta vain 3 lähti jakautumaan normisti. Toivotaan, että teilläkin nuo vähäiset rakkulat kuitenkin olisivat hyvälaatuisia ja saisitte muutaman alkion! Tsemppiä punktioon!

Tsemppiä yhteisesti kaikille punktiota odottaville!
 
jennica suuret pahoittelut negasta :hug:

viiva vautsi vau, onneks tuli mukava yllätys sittenkin :)

Tervetuloa Misericordia :)

Tsemppiä ultriin ja punktioihin ja kaikkiin mitä täällä on tuloillaa! Itse kävin aamulla toisessa ultrassa ja oli se limakalvo tsempannut, lääkäri osoitti ruudulla kolmikerroksista palluraa ja sanoi, että hyvin menee kun digi hymyili tänään aamulla myös. Joten siirtopäivätietoja odotellessa, näinköhän tälle viikolle vielä ehtii. Toivoisin kyllä kovasti, että ehtisi koska firman juhlat kuun lopulla enkä haluaisi siellä turhaan herättää uteliaisuutta juomattomuudella jos sitten taas nega tulee.

Edit: soittivat, että siirto on nyt torstaina sitten ja keskiviikkona pitää aloittaa lutinus taas. Alkaa jo vähän jännittää miten sulatus sujuu ja kuin monta menee hukkaan siinä toimenpiteessä :O
 
Viimeksi muokattu:
Viiva84Hienoa :)Muistelisin että mulla oli kans niitä pieniä ja lopussa ne rykäs mukaan:)

-jennica-Niin kauanhan on toivoa,kun vuoto pysyy poissa ja viralliseen testipäivään on vielä aikaa.Millä testillä testasit?

MandalaHienoa,pääset siis kohta jännäilemään :)

ON:Ultrassa käyty,limakalvo oli jo 13mm,eli todella hyvä.Luget pitää alottaa 5päivää ennen siirtoa,joten viikonloppu vähän sotkee tässä kohtaa.
Luget alotan keskiviikkona ja maanantaina on sitten siirto.
Me ei haluta kahden siirtoa,lääkäri vielä varmisti asian.Alkiothan on 5päiväsiä jo valmiiks ja laatu hyvä,joten emme halua ottaa kaksosraskauden riskiä.
Toivotaan että heti eka selviää sulatuksesta :)
Jään siis taustailemaan täksi viikoksi :)

Tsemppiä kaikille :)
 
Läiti: Minulla siis vuoto alkoi yöllä tuhruvuodolla ja on tässä päivän mittaan runsastunut koko ajan. Eli eiköhän tämä ihan selvä merkki jo ollut. Huomenna pp12 olis ollut hedelmöittymisestä jo 14vrk, eli kyllä testissä jo jotain pitäis näkyä.Olen noilla samoilla Sofi one step-testeillä saanut haalean plussan viime syksynä jo 4 päivää ennen oletettuja menkkoja. Joten luottanen nyt tähän tulokseen, ei tullut yllätyksenä. En tiedä onko naisilla olemassa joku "äidin vaisto" jo tässä vaiheessa, mutta itselläni oli jo sellainen olo, että kohtu on "tyhjä" parin päivän päästä siirrosta. Tuli vain sellainen vahva tunne, ettei alkio tainnut jatkaa kehittymistään ja ettei kohdussa enää mitään ollut.

Ihanaa, että täällä pääsee kuitenkin muiden piinailuja jännittämään, kun itselle ei mitään tämän välikierron aikana voi tapahtua.
Voi kunpa meidänkin polilla olisi mahdollisuus viljellä blastoiksi asti, mutta joudumme siirtymään yksityiselle, jos blastoiksi viljelyä haluamme kokeilla...
 
Viimeksi muokattu:
Hieno homma Viiva!

Positiivisista punktioista ja samalla omaanapaa, mulla takana yksi! :D Tänään siis oli punktio, elämäni ensimmäinen ja toivonmukaan viimeinen ja kokemuksena todella positiivinen. Lääkkeet todellakin toimi, ja punkteeraus ei sattunut yhtään - hieman vain nipisti puudutteen laitto.. :) Lääkäri kehui että mulla on kyl hyvä kipukynnys, mutta mun pelko punkiota kohtaan ainakin oli aiheetonta!

Lääkäri katto että olisi hiukan nestettä, mutta suostui jo tuoresiirtoon mutta sit mä tolvana menin ja oksensin, itse tiedän sen johtuneen vain ja ainoastaan lääkkeistä - ne kun tosissaan pisti hupussa heittämään.. Tuoresiirto jo evättiin, mutta itku kurkussa sain lääkärin suostumaan vielä tarkastukseen keskiviikkona, jossa sitten päätetään siirretäänkö vaiko ei.. Mä kun en ite jaksa uskoa hyperiin.. Nyt vain hiukan kipeä ja jännä tunne vatsalla, mutta eiköhän sekin mene ohi :)

Ainiin joo, 18 munasolua saatiin talteen, nyt vain toivotaan että hedelmöittyvät kunnolla :heart:
 
Viiva, mahtava homma! Näin ne voi nämä hoidot yllättää positiivisestikin :)

jennica, pahoittelut negasta :(

Eukko onnea hyvästä saaliista! Peukut pystyssä että teillä onnaa :)

Stella, Mites hoitokaksosellani ultra meni?

Olipas kyllä jännittävä tuo eka ultra, mutta onneksi sitä seurasi helpotus, kun kaikki näytti hyvältä. 16 rakkulaa, joista 5 yli 10 mm ja loput vähän alle. Eli puregonille on hyvin vastetta, jee! Punktio tod. näk. ens maanantaina, mutta keskiviikkona pitää käydä varalta ultrassa varmistaan, jos rakkulat ottaakin pyrähdyksen. Toivoisin kyllä, että punktio ois vasta ens viikolla, koska sillon meillä on molemmilla loma. Limakalvo oli jo nyt 12 mm! Tuntuu aika paksulta, ja mietinkin voiko se olla liian paksu?
 
Heippa!
Minäkin ilmottaudun mukaan. Meillä tulossa pas seuraavaan kiertoon, menkkoja odottelen tällä viikolla alkavaksi. Meillä pojat 06 ja 13. Nuorempi on ekan ivf-tuoresiirron tulos, eka ylläriluomu. Mulla leikattu vaikea endo kaksi kertaa 05 ja 08. Kesällä oli luomuylläri, joka ekassa neuvolalääkärissä paljastui että kehitys oli loppu ut 8+3 viikolla. Pakkasessa on 8 alkiota kuudessa oljessa, kaikki olivat top-luokkaisia. Toivottavasti niistä joku selviää sulatuksesta.

hiippis81 ...3. Selittämätön..pas luonnonkiertoon

Tsempit kaikille, lueskelen juttuja paremmin kunhan ehdin :)
 
Läiti minut voi päivittää lokakuun plussanneisiin, kiitti kun muistuttelit ja tsemppiä ultraan:)

Fibbis 2. IVF tuoresiirto

viiva84 Jee, ihan mahtavaa, että meno kiihtyi loppua kohti! Ja EukkoI ihan huikea lopputulos. Tuosta varmasti löytyy monta hyvää.

Hui, kun itseä jännittää keskiviikon varhaisultra. Mitään raskausoireitakaan ei ole oikein ollut paitsi tänään lenkillä ilahduin kun rintoja kivisti. On nämä ilonaiheet nykyään aika kummallisia :D
 
Onnea vielä Fibbikselle ja tsemppiä varhaisultraan :)

Ja tosi hieno juttu miten hyviä punktio/ultra-tuloksia täällä! on se kumma perhana jos ei ala plussia satelemaan oikein roppakaupalla!

Eukko vaikka itsestä ei tunnu että hyperiä tulisi niin kannattaa silti juoda vettä litratolkulla! Mulla punktiossakin lääkäri sanoi ettei hyperille ole huolta, mutta niitä kaikkia kauhukuvia luettua kyllä kittasin sitä vettä kuin hullu ja tietty sitten myös ravasin vessassa varmaan puolen tunnin välein :D

Kun puhutaan punktiokokemuksista niin kyllä mulla jäi ihan positiivisena mieleen. Lääkkeet toimi hyvin eikä sattunut kun se hetki kun tuikkasivat kumpaankin munasarjaan. Kyllä mulla paikat oli kipeät sen jälkeen sitten vajaan viikon ja kävelykin hankalaa (ja joo mullakin se pissaaminen sattui sillai jännästi, kumma juttu!!), mutta kaikki sujui loppupeleissä kuitenkin ihan hyvin.

Tervetuloa hiippis :wave:

Mulla on ovis yleensä aika huomaamaton, mutta nyt jostain syystä pistelee ja tuikkii mahasta (eilen digi hymyili) aika inhasti. Kattelin, että taitaa mulla olla tällä kertaa piinailukavereita jopa? Eukko, viiva kauan teillä viljellään?
 
Mandala siis joo ehottomasti, mä juon normaalistikkin jo pelkästään vettä pari-kolme litraa päivässä riippuen mitä tekee jne.. Nyt menee se kolme-neljä litraa, ihan vaan varuiksi et on nesteytys kunnossa :D Vessassa tulee kyllä ravattua vähän väliä, mutta siihenkin tottunut.. Minkälaista se sun kipu oli punktion jälkeen?

Meillä viljellään se 2vrk.. Eli huomenna pitäisi olla tuoresiirtokunnossa, tai jää meiltä väliin.. :| Ja eka PAS mahdollista vasta tammikuussa :kieh:

Ja muiltakin ois kiva kuulla kokemuksia punktion jälkeisistä kivuista, nyt on jo parempi kuin eilen mutta vatsa on kipeä kuin olisi reenannu vatsalihakset aiiivan tappiinsa.. Muualta netistä kun pikasesti lukasin, vaikuttaisi olevan ihan normaalia.. :p Vatsakin on kovalla, koittanut siihen luumua ja päärynää popsia, nesteenpoistoon ananasta ja hunajaa sitten että sais energiaa - ei tahdo oikein olla ruokahalua.. Munikset on kyl hellänä ja mies sano että verta tuli kun punktioivat. Vuosin vain noin 2 tuntia punktiosta siihen siteeseen ja sitten se loppui kokonaan.. =)
 
Viimeksi muokattu:
Mulla ei punktiosta tullut kuin yksi tippa verta muistaakseni pöksyihin sairaalassa ja sitte kotona toinen. Muistan kun sängyssä makoiltiin miehen kanssa vielä sairaalassa punktion jälkeen niin alkoi jo sängyllä liikkuminen olemaan hankalaa kun fentanyylin vaikutus alkoi hiipumaan.
Ja kävely autolle oli hyvinkin pingviinimäistä kun en halunnut hirveästi tärähtelyä mahalle. Autossa kotiinpäin oli aika inhaa kun auto ajoi johonkin pieniinkin pomppuihin. Kotona sitten muutama päivä meni maha killillään ja aina kun liikkui niin se oli jotenkin tosi raihnaista ja harkittua. Ja just kun kävi pissalla niin jotenkin jännästi kiristi/kivisti muniksista.

Siinä tuoresiirrossa sitten kun sanottiin että on hyvä jos rakko ois täynnä niin otin oikein kunnon spurtin vedenjuonnissa aamulla ja herranen aika ett rakko tuntui olevan täysi siirrossa, mietin että mitä jos pissaan siihen paikkaan makuulta xD mutta lääkäri sanoikin että se vaan tuntuu olevan tosi täys, näkyi ultrassa ettei siellä ihan älyttömästi ollut tavaraa, vain ne turvonneet munikset vaikuttaa siihen niin paljon.
 
-jennica_: Voi miten ikävää, ettei teillä onnistunut :( :hug:

Mandala: Tsemppiä torstain siirtoon. Joo musta saa piinailukaveria jos me saadaan alkioita eli meillä on siirto todennäköisesti perjantaina. Oletus on että kovin montaa alkiota ei saada joten ei sitten viljellä pidempään kun joskus jotkut jotka eivät selviä blastoiksi saattavat selvitä kohdussa.

Eukko: Teillä iso saalis :) Miten paljon on hedelmöittyneitä? Toivottavasti pääsette nyt tuoresiirtoon, inhottavaa jos joutuu tosiaan tammikuulle asti odottelemaan.

Nenna: Toivottavasti punktio meni hyvin tänään, itsellä se on huomenna :) Saitteko sopivan määrän munasoluja kerättyä?

Fibbis: Mulla on huomenna peukut pystyssä teidän varhaisultraa varten :)


Arvon naiset, mua jännittää huominen punktio niin, että meinaa hengitys lamaantua. Ahdistaa ja kun aikaisemmin ei ollut mitään vatsatuntemuksia niin nyt on alkanut jo vatsaankin sattua, vasemman munasarjan tunnen koko ajan. Pelottaa niin vietävästi, että sen punktoiminen sattuu ihan erkisti. Tuntuu, että olen ihan vellihousu kun näin pelkään tätä...nolottaa. Mutta pelottaa silti.
 

Yhteistyössä