IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Onnea plussista ja muista hyvistä kuulumisista.. Pahoittelut Lia ettei sulle viivoja tullut.. Ja muille(kin) syvissä uiville kanssa voimia, persiistä on tää kyllä!!!! Janne tapana ollut että kun on plussanneisiin siirtynyt poistetaan listalta, koska merkit on rajallisia, siksi roxane oli sinut sieltä poistanut. Jos pahin käykin ja raskaus ei jatkukkaan niin sitten toi pääsee takaisin.. On olemassa myös plussanneitten ketju johon monet täältä jatkaa..
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne ja Darni73
Kiitti Ovitrelle vastauksista. Mä oon nyt laittanut parina päivänä sen pienen satsin ja aamulla testi mielessä testasin eikä testiin tullut yhtään mitään edes käännellessä. Tänään illalla irrotus ja sit vielä jatkuu pienillä määrillä joka toinen päivä. Pari viikkoa siis yhteensä pistelen tota Ovitrellee.
Tosta yskänlääkkeestä hoidossa en oo kuullutkaan, mutta on ollu paljon muitakin asioita tässä taipaleen varrella jotka ihmettänyt :D
Mä tuun päivän marrasmain perässä.
On kyllä hienoa mandala että käyt kokemuksiasi jakamassa ja paljon on sulla tietoa mitä täällä kaivattu, kiitokset siintä:)
Lia voimi, mites teillä jatko suunnitelmia?
 
Lia tosi harmi ettei tullut plussaa, olisin niin toivonut että plussan olisit saanut kaiken sen tuskan jälkeen. Laiha lohtu tämä mutta kyllä varmasti vielä onnistut.

Mäkin olen miettinyt että onkohan mulla kaikki ok tuolla kohdussa kun istukka ei tullut kunnolla ulos ja sitä jouduttiin toden teolla operoimaan. En kylläkään ole kohtutulehdusta sairastanut mutta sitten kaikkia muita tulehduksia kylläkin. Laskin tässä että olen tainnut tämän vuoden puolella syödä jo 6 antibioottikuuria...joten maitohappobakteeria on tullut vedettyä antibiootin lisäksi. Oma kroppa meni kyllä niin sekaisin ja vähän kyllä mietityttää tuleekohan mullekkin nega koska suoraan sanottuna ei mitään oireita ole, siis ei yhtään mitään...no yritän pitää vielä kuitenkin toivoa yllä. Nyt siis pp7.

Yrittäjä J ehkäpä siellä jotain tapahtuu :)
 
Hei kaikille, mahtuuko mukaan? :)

Olen 30v. nainen, mies hieman vanhempi. 1.IVF agonistikaavalla (pitkä) 8/2015, tuoresiirto ja pakkaseen kaksi erinomaista blastoa joista 2x PAS lääkekierrossa 10/2015 ja 11/2015. Ei raskautta. 2.IVF antagonistikaavalla (lyhyt) 12/2015, hoito oli täysi susi, kaksi solua saatiin jotka eivät olleet kunnolla kypsiä eli eivät hedelmöittyneet maljalla. Nyt pienen huilitauon jälkeen 3.IVF jälleen agonistikaavalla 5/2016, tuoresiirto tehty ke 25.5. 2pv ikäisellä top-alkiolla. Yksi samanmoinen meni pakkaseen jo tuolloin, ja lisäksi tuli blastokystipakastuksia kaksi, toinen pv5 ja toinen pv6. Eli kaikenkaikkiaan kolme pakkasessa odottelemassa. Tässä viimeisimmässä tehtiin ICSI, “varmuuden vuoksi”, ja hyvä että tehtiin koska tulokset oli hyvät. (y)

Nyt sitten piinaillaan, ja mahdollisesti aika pitkäänkin kun Lugesteronin lisäksi tukilääkityksenä Pregnyl 1500IU yhteensä kolme kertaa, viimeisin pe 3.6. Tämähän saattaa raskaustestiin antaa falskia plussaa joten 7-10 vrk pitäisi odotella ennen verikoetta. Lugesteronin lopetan ma 6.6. ja normaalisti raskaustesti katsottaisiin silloin mutta nyt pitää odotella. Yleensä vuoto on kyllä tullut parin päivän sisällä Lugesteronin lopettamisesta, eli todennäköisesti ensi viikolla alkaa vuoto jos on alkaakseen eli kyllä siitä vähän jo suuntaa saa.

Nyt meneillään pp7, tyypillisiä Lugesteron-oireita ja aina Pregnyliä seuraavana päivänä siihen liittyviä tuntemuksia, joten mitään oireseurantaa en sen suuremmin nyt harrasta. Normaalia elämää elelen paitsi että alkoholin olen jättänyt piinailun ajaksi. Ei ole montaa asiaa joita itse voi tässä vaiheessa tehdä, niin teen sitten sen vähän minkä voi. ;)
 
Tervetuloa, CherryPie85, hyvin tänne mahtuu mukaan! :) Teillä onkin jo pitkä tie takana, mutta nyt tilanne kuulostaa tosi lupaavalta. Paljon onnea ja tsemppiä piinapäiviin! Jos haluat mukaan listalle niin ilmoittaisitko vielä tarkemmat tietosi (yritys aloitettu, monesko lapsi jne.)?

Lia
, olen tosi pahoillani, teille olisin niiin plussaa toivonut. Lämmin halaus. <3 Mutta kuka tietää, ehkä se on kropalle hyväksi pitää kesä taukoa ja latailla akkuja. Loman jälkeen sitten uusi yritys paremmalla onnella!

Yrittäjälle jo varovaiset onnittelut, onpa jännät paikat siellä! Toivolle ja Siukulle onnittelut hienoista punktiosaaliista. Marrasmaille tsempit punktioon, hyvin se menee! (y)

Jannelle piti kans kommentoida samaa kuin Domikin eli on tosiaan tämän ketjun käytäntö että plussanneet poistetaan tuolta ylemmältä listalta, kun uusia kumminkin tulee koko ajan mukaan ja tila on rajallinen. Se ei tietenkään tarkoita, etteikö täällä saisi edelleen hengailla ja kirjoitella mukana. :)

ON: Eilen oli nollaultra, jossa näytti juuri siltä kuin pitikin. Aloitin siis jo eilen piikittelyt mahamakkaroihin. Nyt on vähän enemmän säätämistä, kun Pergoveris pitää joka kerran sekoittaa erikseen ja sit siihen vielä yhdistetään Gonal-f. Mut eiköhän tää tästä pienellä harjoittelulla ala luonnistua. Toiveikkain mielin ollaan vielä toistaiseksi. :)
 
Tässä tietoja listaa varten. Yritys aloitettu 4/2014 ja 1.lasta yritetään. Lapsettomuuden syy virallisesti selittämätön, mutta sukurasitteena matala amh (0,4) nuorella iällä. Soluja ollaan siis saatu mutta maximi lääkeannoksilla. Loistoalkioita saatu joka kerta, eli laatuun ei tilanne näytä vaikuttaneen ainakaan vielä. Mutta tuon amh:n vuoksi hoitoja pusketaan melkoisella vauhdilla, kaksi inssiä tehtiin (6/2015 ja 7/2015) mutta sitten suoraan IVF-hoitoon ilman turhia vitkutteluita.
 
Yrittäjä, voi ku ihanaa! Nyt kaikki peukut ja varpaat sojottamaan, että pysyy tiukasti ja syntyy keväällä! :love:Ihana uutinen, oikein super ihana! Siirrettiinkö yks vai kaks?

Lia, me sitten alkusyksystä onnistutaan!!(y)

Tervetuloa uusille!

Onnea paljon jokaiselle vaiheisiinne!!
 
Viimeksi muokattu:
Darni, eikö sullakin ole blaston siirto? Mulla siirto oli kp 20, eli ei juurikaan aikaisemmin. Ja tosiaan oli myös noita pieniä ovitrelle-annoksia siirtoa ennen sekä jälkeen. Ei ilmeisesti näy testissä, mutta sitä oli aika vaikea uskoa. Mä en tajunnut että ois tosiaan voinut testata näkyykö jo ennen sitä irrotus-annosta.
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Darni73, älä huolehdi! Lääkekierto on aina eri asia kuin oma ja yksi syy miksi sulla on lääkekierto on varmaankin lyhyehkö oma kierto, pelaavat varman päälle että limakalvo on kondiksessa. Ovatko siirtämässä blastokystia? Silloin kp20-22 ihan normaaleja siirtoajankohtia. :) Työskentelen itse siis IVF-hoitajana omalla klinikallani, näitä kysymyksiä pyöritellään paljon. :)
 
Juu, kaikkea saa kysyä jos tulee mieleen, melkein 9v työkokemuksella vastailen. :) Toki edustan vain oman klinikan oppeja ja osaan perustella itselleni tuttuja toimintatapoja, muualla voidaan tehdä eri tavalla ja heillä on varmasti hyvät perustelut toiminnalleen. Suomessa voi onneksi tosi luottavaisin mielin olla sekä julkisella että yksityisellä sektorilla hoidossa (itse olen työskennellyt kummallakin), korkealla etiikalla hoitoja tehdään, ainakin yleensä. Välillä kuulee kyllä sellaisia juttuja että nousee niskavillat pystyyn, kun jokin yksityinen klinikka ehdottaa suoraan ICSI:ä ilman että siihen on mitään indikaatiota, tai että ehdotellaan kaikkien alkioiden pitkää viljelyä. Kyllä sille alkiolle paras paikka on kohtu, se ei muuksi muutu, ja jos vain on 2pv kriteerit täyttävä alkio niin järkevämpää se on silloin siirtää kuin pitää luonnottomassa ympäristössä maljalla blastokystiksi asti. Eri asia on ne, jotka ei 2pv kriteerejä täytä. Mutta valitettavasti, rahalla on väliä...ICSI ja blastokysti-viljely tulee potilaalle yksityisellä rutkasti kalliimmaksi kuin IVF ja blastoviljely vain niille jotka ei täytä kriteerejä 2pv kohdalla...
 
Mä en työskentele hoitoalalla, mutta en missään nimessä näkisi tuota alkion ikäasiaa noin yksiselitteisenä. Tähän vaikuttaa kyllä omat hoitokokemukset suurimmaksi osaksi. Mulle kuitenkin siirrettiin 2päiväisiä alkiota (kaikki normaalissa aikataulussa olevia hyviä alkioita kuulemma) 7kpl ilman pienintäkään yritystä, vasta sitte kun siirryin yksityiselle ja blastoihin niin alkoi heti tapahtumaan.

Vaikka jotkut yksityiset voivat ehkä rahastaakin turhasta, varsinkin jos itse ei tiedä/osaa vaatia/puuttua, niin kyllä sitä tekee julkisetkin. Itse ainakin koin läpikäyneeni monta turhaa (PAS) siirtoa julkisella, pelkkien ovisplussien perusteella ihan minä kierronpäivänä tahansa eli ajoitukset oli mitä oli. Ja kyllä sinnekin sitä rahaa menee poliklinikkamaksuihin sekä lisäksi lääkkeisiin varsinkin kun siirtoja alkaa kerääntymään.
Koen itse, että blastoja siirrettäessä vältytään isolta määrältä turhia siirtoja, mutta tämä on henkilökohtainen näkemykseni vain.
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Hmm.. uskaltasin myös olla vähän eri mieltä tosta blastoviljelystä vaik hankalahan se pikkasen on ku vastassa on ammattilainen ja itellä vaan omat kokemukset :) mut mulla ei ainookaan 2-3 päiväsenä siirretyistä (9kpl) oo yrittänykään kiinnittyä, kaikki ollu puhtaita negoja, kun taas blastoilla (4 kpl) kiinnittymis% ollu 50. Luulisin siis että ainakin omalla kohdalla endon myrkkylitkut saattaa pilata nuorempien alkioiden kehityksen blastoiks, tai ne on muuten vaan muuttunu huonommiks myöhemmin, jokatapauksessa tyssää jo ennenku ehtii yrittääkään kiinnittymistä. Eli että mun alkiot saattaa olla paremmassa kasvuympäristössä siellä maljalla, ikäänku suojassa myrkyttyneeltä kohdulta. Blastot taas ku kiinnittyy (jos on kiinnittyäkseen) niin pian siirron jälkeen ettei muuta kehitystä siihen enää tarvi niin se epäedullinen ympäristö ei kerkee enää vaikuttaa siihen niin paljoo. No, tää on vaan mun omaa järkeilyä miten vois olla, ja itestä tuntuu et kaikki ois vaan parempi viljellä blastoiks ja välttyä turhilta siirroilta, senkin uhalla että mitään siirrettävää ei jäis.... maksan mieluummin ylimäärästä siitä pitkästä viljelystä kun siirroista jotka tuntuu jo etukäteen turhilta.
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Mulle taas kaikki blastoksi viljellyt on ollu kemiallisia. Kolmipäiväiset 9-12 soluisista raskaudet jatkuneet pidemmälle. Näistä on niin hankala sanoa, että mistä mikäkin johtuu ja sattuuko just se blastoksi viljelty olemaan vain se hyvänlaatuinen, joka tarttuu, tai sitte just se heikompi, joka ei jaksa jatkaa. Mulle on julkisella aina siirretty ovisplussan perusteella ihan hyvin tuloksin. Tosin 3päiväiset on aina siirretty oviksen jälkeen viidentenä päivänä. Blastot muistaakseni päivää myöhemmin. Mutta me jokainen ollaan yksilöitä ja solut/keho toimii eri tavalla. Yks hoitokaava vaan ei toimi kaikille, vaikka lähtökohdat olisikin samat. Keho reagoi meillä jokaisella eritavalla lääkityksiin yms...siinä pitää kuunnella itseä ja vaatia vaihtoehtoja, jos tuntuu ettei jokin pelitä. Vaihtoehtoja onneksi löytyy. Itse oon julkisellakin saanut niitä vaihtoehtoja, tosin niitä ei välttämättä tulla avokäsin tarjoamaan, mutta kun on vailla, niin toiveita on kuunneltu ja parempia tuloksia sitten saatu.
 
Tiedä sitten ketä uskoa aina missäkin asiassa. Mulle piti just lekuri varsinaisen palopuheen blastojen puolesta. En ole hänelle menossa siirtoon, joten ei ole oma blasto ojassa eikä euron kuvat silmissä. Perustelu oli suunnilleenkin se, että moni kakku päältä kaunis, vaan on silkkoa sisältä. (Terveisin vierailija tuolta munisketjusta)
 
Riippuu toki klinikoista käytännöt ja kuinka perustellaan toiminta. Tiedän klinikoita joissa edelleen pakastetaan todella huonoja 2-3pv alkioita ja siirretään niitä sitten pas-kierroilla. Biologi tietää tasan tarkkaan jo pakastaessa että jos alkio selviäisikin sulatuksesta niin ei siitä raskaus ala. Mutta potilashan ei tiedä ja maksaa siitä pas:sta sit sen rapeat 1000€ ja piinailee toiveikkaana. Sitten seuraavassa hoidossa mainostetaan kalliimpaa blastoviljelyä. Onneksi aika vähän tällaista toimintaa enää näkee kuitenkaan, villimpää oli aikaisemmin. Mut aika tarkkana saa sekä yksityisellä että julkisella olla omista asioistaan...molemmissa puolensa. Hyvä yksityinen hakkaa vähemmän joustavan julkisen ja hyvä julkinen hakkaa vilunkia pelaavan yksityisen. Niin klinikkakohtaista! :)
 
Mielenkiintoinen keskustelu, itsekin olen tuota pitkää viljelyä paljon pohtinut. Varmaan on aika yksilöllistä sekin, mikä toimii parhaiten kelläkin. Yhden laajan ulkomaalaisen tutkimuksen mukaan blastoksi viljely lisäsi raskauden todennäköisyyttä ns. hyvän ennusteen potilailla mutta sitten taas heikomman ennusteen potilailla ei. (Voin linkata sen tutkimuksen tänne jos löydän sen vielä.)

Kun tuota plussanneiden listaa katsoo, niin melkein tuntuu siltä että parhaiten toimisi 3-päiväiset, mutta otantahan on tietysti tosi pieni. Omalla kohdallani olen ajatellut niin, että kun meillä joka tapauksessa kelvollisia alkioita tuntuu tulevan todella vähän, niin haluaisin antaa niille kaikille mahdollisuuden. En haluaisi ottaa sitä riskiä, että pitkän viljelyn aikana menetetään joku sellainen alkio, joka kohtuun luonnollisempaan ympäristöön päästyään olisikin voinut lähteä kasvamaan. Jos taas hyvälaatuisia alkioita tulisi runsain määrin, niin silloin blastoviljely voisi olla ihan järkevä vaihtoehto.
 
  • Tykkää
Reactions: CherryPie85
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

AdeliinaJosefiina # 04/2015 # 2. # 2.ICSI
Adelmiina_ #2012 #1. # vähän endoa/tuhoutunut johdin # 2.IVF 5.PAS
CherryPie85 # 4/14 # 1.# selittämätön/matala amh # 3.IVF
Darni73
# 9/12 #1. yht # simpat # 4.icsi/1.PAS
Domi # 4/12 #1. # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 4.PAS(ei selvinnyt siirtoon)
Ellemiinu # 2013 #1. # pco epäily+endo #1.IVF
Hipsunpöpsy
#11/11 #2.# helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
: #2015 # 1.# siittiöt # 2.ICSI
IirisL.
# 7/13 # 1.# selit.# 1.IVF
ilo2010
#2012 #2. # pco/selittämätön # 2.IVF
Juru27 #2013 # 1. # siittiöt # 2.ICSI
Kerttu80 #11/2014# 2. # selit.#1.IVF
Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#2.ICSI/1.PAS
love- #2014 # 1. # siittiöt # 1.ICSI/4PAS
Mamido # 7/14 # 2. # siittiöt # 2.ivf/icsi
marrasmai # 2015 #1 # simpat + luteaalivaihe 8-11pv # 1.ICSI

mishala # 2016#1.#mies steril.#1.IVF
Nappeus #2014 # ? #PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nennalii
#2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/5.PAS (ei tuoresiirtoa)
Nyu # 2012#1.#selittämätö/siittiöt# 2.IVF
piipa85 #? #1.#endo/selittämätön# 2.IVF

pipa84 #04/15#1.yht #azoospermia #2.ICSI
Plussamamma # 2014 #1.#selittämätön #1.IVF
Reuna # 2013 # 1. # pco,ovuloimattomuus ja simpat # 1.IVF/1.PAS
Roxanne # 12/14 # 1. # ikä/siittiöt # 3.IVF/ICSI
Siukku87 # ? # 3. #lievä pco, endo ym. # 1.IVF/ICSI

Toive* # 7/13 # 1. # johtimet tukossa # 2.IVF
toive-94 # 2014 # 1. # lapsena saidastettu syöpä/alhainen AMH

Toiveikas81 # 2014 # 1. #endo,siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #pco # 3.IVF
vipe1986 # 2013 #1. yht. # siittiöt # 1.IVF
Yrittäjä J # 1/13 # 1. yht. # endo/selittämätön # 1.IVF/ICSI/2.PAS


Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
Lia_ 2.6 (5pv/19.5)
Nennalii 3.6 (5pv/24.5)
vipe1986 6.6 (3pv/23.5)
piipa85 6.6 (2x5pv/25.5)
CherryPie85 6.6 (2pv/25.5)
Toiveikas81 7.6 (3pv/25.5)
Yrittäjä J 10.6 (5pv/27.5)

Plussat 2016: :love:
Maalis:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)
RooRoo1 1.IVF (3pv)
Yrittäjä J 1.IVF/ICSI (kem)
Mari32 5.ICSI/1.PAS (3pv)
Nenna81 2.IVF/3.PAS (kkm)
Tupsuli 4.IVF (2pv)
Domi 2.IVF/ICSI 2.PAS (kem)
Huhti:
SalamaT 2.IVF/1.PAS (km)
mar80 1.IVF/ICSI 1.PAS (5pv)
Siida 1.ICSI/6PAS (kkm)
Emmiina85 1.IVF (kem)
mamido 1.IVF/1.PAS (km)
cerezah 1.IVF (3pv)
Bridge 3.IVF/1.PAS (tm)
Touko:
Pirunpelto 1.ICSI/1.PAS (3pv)
narana85 1.IVF/ICSI (2x3pv)
Janne91 1.IVF (4pv)
Jenifer 1.IVF (3pv)
Sphinx 2.ICSI (5pv)
Ankkalinna 1.IVF/1.PAS (2x3pv)
Emmiina85 2.IVF (3pv)
Mimmi_83 2.ICSI/1.PAS (5pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 

Yhteistyössä