IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Täälläkin alkoi tänään piinailut. Eilen siirrettiin yksi blastokysta! Elämäni ensimmäinen alkionsiirto!

Yritin klinikalla kysellä blaston luokituksesta, mutta eivät kuulemma luokittele enää blastoja. Limakalvo oli 9mm ja se on vaivalla ja tuskalla kasvatettu.

Testipäiväksi määrättiin 31.10. Pelottaa, että aika kuluu nopeaan, kun en millään haluaisi joutua testailemaan. Niin monta negatiivista testiä olen elämässäni tehnyt.

Milloinkohan tuollaisen blaston pitäisi alkaa kiinnittymään? Mulla ei oo ollut mitään vatsakipuja ainakaan vielä.
 
Viimeksi muokattu:
Moi kaikki tässä ryhmässä aktiivisesti keskustelevat!

Olen seurannut keskustelujanne jo hetken aikaa taustalla ja kovasti tekisi mieli osallistua, mutta nämä julkiset (kaikkien luettavissa olevat) keskustelut ei innosta jakamaan omia juttuja.
Avasin SULJETUN keskustelun, johon olette kaikki tervetulleita mukaan! Käyttäkää 5 min aikaa ja rekisteröitykää mukaan. Suljetulla keskustelupalstalla on kivempi jakaa kokemuksia ja fiiliksiä…

Kutsu on avoin muillekin, jotka eivät ole tällä palstalla uskaltautuneet vielä ääneen! :)

Tulkaa mukaan! Login Required | Forum
 
Luisyleensä 1-3vrk sanoi meillä klinikalla tuosta blaston kiinnittymisestä.Hienoa että pääsitte vihdoin siirtoon :)

KutsuKiitos kutsusta, mutta mä jätän väliin.Päivässä ei tunnit riitä hyppimään monella eri saitill(laiska)a ja täälläkin kuitenkin anonyymisti ollaan kirjottamassa,jos joku sattuu olemaan tuttu(mitä syvästi epäilen) niin en koe siitä haittaa olevan.Toivottavasti saat haluaamaasi juttuseuraa kuitenkin :)
 
Paljon tekstiä tullu taas viime kerran jälkeen, eikä varmaan kaikille muista kommentoida..
No ainakin oli hirvee lukee miten jäätävää kohtelua Eukko oli saanu, huhhuh! :( Mut jospa sitten elimistön toivuttua punktiokierrosta alkiolla ois paremmat olosuhteet kiinnittyä ja jatkaa siellä etiäppäin =) vaikka ymmärrän kyllä miten kypsää joutua odotteleen TAAS kuukausi...
Ite oon oikeestaan miettiny että jos (kun) sinne 4. hoitoon kuitenkin joutuu, niin pitäskö jättää punktiokiertoon ihan suosista siirtämättä (jos siirrettävää edes jää) kun vuoto on alkanu aina lugen läpi hyvissä ajoin, niin mites sitten blasto ehtis kunnolla kiinnittyyn kun siirrettäskin vasta niin myöhään..? Pitäs olla ainakin zumenonit tukena.

:hug: muillekin pettymyksiä kokeneille ja onnea jokaiselle omiin vaiheisiin!
Tervetuloa uusille!

Luis Mulla näkyi blaston kiinnittyminen pp5 o-liuskan aavistuksen omasena tummumisena (pp6 jälleen hiukan tummempi kun edellinen), siis pystyy vertaan jos tehny näillä täysin negoja eli tosi hailuja viivoja.. tän jälkeen testasin seuraavan kerran vasta pp10 (aiemmista negoista oli jo kirves 99% kaivossa) jollonka näky jo selvästi r-testeissäkin.

Täällä kp2 ja ens viikolla limakalvo-folli uä kp11 ja o-tikutus alkais samana päivänä. En tiedä mistä tää järkyttävä pessimismi tulee mutta valmiiks jo koko hommaan sellanen masentava tappiomieliala.. ensinnä, kammottaa koko ultra kun sieltä on viime aikoina tupannu tuleen aina vaan jotain huonoo uutista, nytkin varaudun jo kiivaasti siihen että vieläkin siellä voi olla jotain ylimäärästä minkä takia koko homma siirtyy taas kuukaudella, ja turha sitten enää edes jäädä odotteleen että tulis ittekseen pois, vaan joudun kaavintaan.... ja jos sitten pääsiskin siirtoon, niin tuskin sellasta tuuria etenkään mulla vois olla että kahdesta peräkkäisestä siirrosta tulis plussaa, ja mitä sitten vaikka tuliskin.. ei mun rupupaskat (jäljelle jääneet heikompia kun se mistä plussa ja kkm) siellä todennäkösemmin kuitenkaan pisemmän päälle hengissä pysy, on se jo nähty :( että näin mahtavissa tunnelmissa alkaa tää kierros.. ei jaksais kiinnostaa klinikalla ravaaminen yhtään ja koko touhun alotus nollapisteestä, mutta pakko mikä pakko. Vaikka nythän pitäs olla kaksoset mahassa ja viikot yli puolen välin raskautta, "pallo" tosi näkyvä jne.....joopa joo..vittu. Sori taas tätä helvetin katkeraa vuodatusta.. :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
Risukasa :hug: Toivoa on aina!

Lugeista: Täällä käytetään noita vain testipäivään asti ja lopetetaan automaattisesti, kävi miten kävi.

Odottavan aika on pitkä, pp5 vasta menossa eikä mitään uutta havaittavissa. Tunteet kulkevat nyt laidasta laitaan: kyllä mie uskon että on tärpänny vs oishan niitä oireita, ei tästä mitään tuu. Tunteet vs järki, plääh!!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Läiti ja risukasa! Mulla on kamala flunssa ja oon yskinyt siitä siirrosta asti todella paljon ja joka kerta meinaa kohtu pupahtaa ulos, kun yskä yltyy ihan hirveäksi. Pelottaa, että se vaikuttaa siihen alkion kiinnittymiseen.

Oliko sulla risukasa jotain kiinnittymiskipuja?
 
Luis En kyl huomannu mitään kiinnittymistuntemuksia.. gonapeptyl pistettiin samana päivänä kun siirrettiin, eli saattohan se olla kiinnittyny jo aiemmin vaikkei testissä heti näkynykään.

Nenna81 :flower: näinhän se on, eikä ehkä pitäs tilanteeseen nähden ihan näin alamaissa olla... ja olihan se viime kokemus lopulta kuitenkin lohdullisempi kun se iänikuinen nega. Että on tässä kuitenkin hiukan enemmän uskoo plussaan, vaikka nyt sitten pelot oiskin kymmenkertaset edelliseen verrattuna.. ja uskoo raskauden loppuun onnistumiseen on murto-osa aiemmasta, valitettavasti. Mutta mitä tässä muuta voi kun ottaa tilanteen kerrallaan sellasena kun tulee, eikä murehtia niin hirveesti etukäteen. Helpommin sanottu....jne.
 
Luis upeaa mahtaavaa, onnea kyytiläisestä :heart:

Risukasa :hug: kyllä se aurinko paistaa taas risukasaan ennen pitkään ;) toivon näin!

Nenna jos sulla siirrettiin 2päiväinen nii kohtahan se vasta olisi ehkä kiinnittymässäkin, jos about viikko kestää hedelmöittymisestä. Toivottelen jäisiä hermoja, vaikka muistan aivan täysin samat fiilikset pari kuukautta sitten ekassa tuoresiirrossa :)
Katsoin siis kalenterista, että rinnat kipeytyi kummallisesti pp6 näköjään, mutta esim pp5 olin ollut kynsihuollossa ja ihmeellisesti kynnet oli tosi herkät ja kaikki melkein sattui silloin mitä siellä tehtiin, ihmeteltiin sitä myös tän kynsitaiteilijan kanssa. Nyt ei tuntunut miltään tänään kun kävin pp5 eikä rinnatkaan ole ainakaan ilmoitelleet mitään, ainoastaan ollut vilu eilisestä eikä se mitään kerro kun talvi :D joten tietysti uskon ettei onnistumista ole tulossa. Tämä ajatus tosin ei tunnu liikuttavan suuntaan eikä toiseen mua tällä kertaa. Noh katellaan katellaan.
 
Läiti, voishan sitä tosiaan piinailijoihin tulla. Unohin koko piinailun kun olin niin onnessani siirrosta :) mutta virallinen testipäivä siis 5.11. eli pp 16. Kauheen myöhään kyllä mun mielestä, monilla tuntuu olevan aikasemmin..

Mullakin luget loppuu sitten ku loppuu, eli käytän paketit loppuun ja ei jatketa käyttöä vaikka raskaus alkaiskin. Miniaspiriinia sen sijaan jatketaan mulla, jos raskaus lähtee, aina viikolla 12 asti. Mua mietityttää tuo lugejen ottoaika ku siitä on ollu puhetta, että pitäs ottaa samaan aikaan. En saanu muita ohjeita kuin että aamulla, iltapäivällä ja illalla. Niinpä oon ottanut heti herätessä 9-10, sitten 4-5 aikaan ja illalla ennen nukkumaanmenoa 11-12 aikaan. Nyt vielä lomaviikko niin rytmit vähän heittelee, ja ens viikolla muuttuu ku työt alkaa.. Minä kellonaikoina te siis niitä otatte? Monenko tunnin väli ottamisessa täytyisi olla?

Mahtavaa, Luis, onnea siirrosta! Peukut pystyssä, että nyt ois lääkearsenaali joka pitäisi sun limakalvon paikallaan :)

Henriettalle myös onnea siirrosta ja tsempit piinailuun! Nyt tosiaan pakostakin alkaa plussia tulla :)

Risukasa, ymmärrän, ettei toivoa jaksa aina pitää kovin korkealla. Mut uskon, että se sieltä vielä löytyy. Kovasti onnea sulle passiin!

Stellan punktiokuulumisia oottelen :)
 
Viimeksi muokattu:
Lauriskamulla oli edellisessä pasissa testipäivä kanssa vasta pp 16 ja nyt pp 14 vaikka ihan samnaluokan alkio :O Meille lääkäri painotti justcsitä että lääkitystä ei saa lääkkellisessä pasissa lopettaa ennen veritestiä vaikka tulis tuhrua, oliskohan siks ollu myöhemmin edellisellä kerralla.

Olitte kellonajoista puhunu ja mun on pakko myöntää että mun lugesteronien laitto sekä progynovat ei oo ollu mitenkään kellon tarkkaa, joskus oon laittanu jopa 15h välein, hmmm :headwall: Mulla siis 2x päivässä. Toivottavasti tästä ei oo ollu haittaa, mulle ei vaan sanottu tässä lääkkeessä että olis niin tarkkaa..
 
Viimeksi muokattu:
Oi nyt on ollut monella siirtoja tai niitä on tuloillaan. Hirmuiset tsempit tasapuolisesti kaikille! :heart: :heart:

Lauriska: Hienoa, että asiat menivätkin lopunperin odotettua paremmin =)

risukasa: :hug:

Punktiokuulumiset: Fyysisesti helppo homma. Esilääkettä en halunnut ja kipulääkettäkään en pyytänyt ylimääräistä kertaakaan. Henkisesti sitten otti sitäkin kovemmalle: iso itku pääsi kun selvisi, että vain kolme follia oli kasvanut riittävästi :'( Kaikissa kuitenkin solu, mutta laadusta nyt ei vielä voi mennä takuuseen. Miehen simppanäyte oli parempi kuin koskaan (46milj./ml) mutta munasaalis niin surkea, ettei paljon lohduta :headwall: Torstaina klo 9 on siirto jos edes sinne asti päästään. Kiitollinen ja ihmeissään olen jos niin käy. Ei auta muu kuin toivoa parasta. Huomenna pitäis uskaltaa soittaa labraan klo 14. Pitää lohduttautua sillä, että tämä oli ns. harkkakierros. Seuraavaan kertaan kärsii nostaa lääkeannosta reilusti (mikä olikin yllättävän pieni, olisin olettanut, että 200IU:lla lähdetään) ja mahdollisesti tehdä jotain muutakin toisin.
 
Stella iso :hug: nyt laitan sulle sormet ja varpaat ristiin, että loppu menee hyvin! uskon, että pettymys on tällä hetkellä, mutta kuten sanoit niin harjoittelukierroksena ekaa hoitoa voi ajatellakin, joten seuraavalla kerralla lääkitys kohdilleen niin sanotusti, JOS edes tarvitsee ;) :)
 
Hurjan paljon onnea matkaan Nenna81lle ja muille piinailijoille! ja etenkinLuis!! Ihanaa että viimein pääsit siirtoon!! Olet ollut ajatuksissa erityisesti, kun niin kumma tilanne oli teillä :heart: :flower:

StellaI sormet ja varpaat ristissä täälläkin että teillä siltikin natsaa =)

Voih risukasa :hug: kovasti on teitä koeteltu ja on niin ymmärrettävää sun tunteet :hug:

Omanapa Itsellä on vähän tunteilut tasoittunut, ja olo taas tyyntynyt enimmäkseen :p Hämmentää vaan todella paljon että pitääkö ihan kaikesta muistaa sen jäätävän pettymyksen seassa kysyä itse, että saa tietää.. Lääkärikin lupasi laittaa postissa tietoa ja ainut uusi tieto oli tuo että on pakastettu kolmessa erässä.. :stick:

Me päästään, jos päästään, PASsiin tosiaan normaalia aikaisemmin, kun tavallisesti punktion jälkeen pitäisi kuulemma odotella kahdet normaalit vuodot, eli kolme kuukautta punktiosta (meidän kierronpituudella ainakin) Mutta "nopeutettuna" olisi vielä 2kk että päästään siirtoon ja piinailemaan... jos kaikki menee vain hyvin :snotty:

Eli luultavasti hiljenen tässä välissä vielä mutta pakkohan sitä on olla hengessä mukana ja käydä lukemassa plussauutisia ;) :heart:
 
Apua! Nyt pääsi käymään niin, että mulla loppui luget kesken. Piti mennä tänään apteekkiin ja ihan tuosta vaan unohdin sen täysin! Olen ollut niin keskittynyt kuulostelemaan kiinnittymisoireita.

Iltaisin mun pitää laittaa lugeja 2 tablettia ja aamuisin 1. Ja nyt mulla oli enää yksi illaksi, kun en muistanut sinne apteekkiin mennä.

Kuinkahan oleellista tällainen mokailu nyt on? Sen yhden lugen sain kuitenkin laitettua. Lääkkeellisessä PAS:ssa ei taida kehittyä lainkaan omaa keltarauhasta.

Voi perse! :headwall:
 
Heipä hei!

On tullut pikkuisen pidettyä hiljaiseloa palstalta. Testailin sillon pp9 negan ja maanantaina eli pp12 alkoi kunnon vuoto lutinuksen läpi. Vuodin sitten sen koko viikon jo melkoisen syvissä vesissä on uitu!

Onnea Luis aivan kauheasti siirtoon pääsystä. Paljon on mulla nyt luettavaa enkä kaikkien kuulumisia vielä tiedä, mutta tuosta sun limakalvon pysymisestä olen nyt erityisen onnellinen ;)

Täällä oli paljon piinailijoita, tsemppiä ja plussapuhuria!

Mielen on vetänyt matalaksi myös mukava puhelu julkiselta puolelta, jonka sain vähän sen jälkeen kun ilmoitin meidät jonoon uudelleen. Eivät kuulemma tee meille enää julkisella hoitoja eli mars yksityiselle. Aivan järkyttynyt olin, koska luulin että tuon 3 ivf:ää saa yrittää julkisella lasta kohden. Vaan sepäs olikin yhteensä. Miehelle valitin sitäkin, että lääkäri lupasi siirtopäivänä meille vielä seuraavan kierroksen niin nyt sitten vedettiinkin matto alta :mad:

Noh tämä juttu menee vielä sekavammaksi... Harrastettiin lauantaina pikkuisen aikuisten kivaa lapsukaisen nukkumaanmenoajan jälkeen ;) Sunnuntaina aamulla huomasin pyyhkiessä että tulee sellasta vanhaa verta. Sitä sitten vuoti siteeseenkin asti rasituksessa. Kiertopäivät on siis 15 paikkeilla. Yks raskaustesti oli tuolla kaapissa niin aattelin tehdä sen nyt aamulla pois kummittelemasta, kun viikonloppuna olis taas kosteita menoja. Plussa! Siis mitä hemmettiä plussa sinne pärähti parissa minuutissa, mutta se ei ole kyllä yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Apteekin oman sinisessä paketissa olevan tein. Nyt on just semmoset fiilikset että mitä vadelmaa täällä oikein tapahtuu? Eniten nyt rassaa se, että viiva ei oo saman vahvuinen?!?

Ja töihinkin pitäis taipua :O
 
  • Tykkää
Reactions: AUkko
Ohhoh Sarah!!!Mutta eihän se nyt vielä näkyis testissä mitenkään siis "tämän" kierron raskaus, eli oisitko kuitenkin raskautunut hoidosta ja vuotanut silti vaan?!:confused: Nuo vuodothan on hirmu yleisiä etenkin hoidoista raskautumisessa! En tiedä..jos mä olisin sinä nii menisin kyllä hopihopi veritestiin!! Onpa jännää!!!!

Hirmuisesti onnea matkaan piinalijoille, monta onkin tällä hetkellä!!! :) ja Stellalle vielä tätäkin kauttaa peukut, että nää sisupussit hedelmöittyisi kaikki!!

Koitan alkaa nyt vähän aktivoitumaan ja lukemaan/perehtymään paremmin, kauhiasta täällä porukkaa on niin ei oikein pysy kärryillä kun sillon tällön käynyt lukemassa!

Täällä ekat sumut suihkastu menemään aamulla ja tästä se taas lähtee..eli 8 hoito ( huh huh) ja 3s icsi siis. Aiemmat tehtiin lyhyellä joten nyt eka pitkällä kaavalla siis. Jännittää. Ja heti tuli kysymyksiä, onko teillä suihkunnu ihan tasasesti tuo sumu?! tuntu että eka meni ok mutta kun toiseen sieraimeen laitoin niin tuntu että paljon vähemmän tuli :O sitten hätäsen painoin vielä pienen suihkauksen lisää..on muuten jäätävän makusta tavaraa kun valuu nieluun...
Niin ja Luisille piti vielä kommentoida, että en olis kauhean huolissani tosta, koska kun niitä lugeja on jo aiemmin laitellu niin kyllä sitä siellä elimistössä säilyy vielä aika pitkään, että tuskin mitään vahinkoa tuosta ehtii aiheutua!
 
Viimeksi muokattu:
Ompas tosiaan piinailijoita, sovitaanko että AINAKIN puolet plussaa,mielellään tietenkin kaikki :)

LauriskaMä otan viikolla luget + progynovat klo 6.00,12.00,18.00...hälytys on puhelimessa että varmasti muistaa :) Viikonloppuna eroaa sen verran että otan aamulla kun herään,n.8-9 aikaan, muuten muut samaan aikaan.

Luis
En usko että homma tuohon yhteen lugeen kaatuu :)

Eukko Toivotaan että pääset pian siihen siirtoon :)


StellaJaksuja.Pidetään peukkuja että kaikki on hedelmöittyny :)

Sarah85Kuulostaapa hyvältä :) Ei muuta kun tilaat ajan verikokeisiin :)Varovaisesti onnittelen :)
 
Onpa jänniä kuulumisia!

Sarah85: toivotaan tosiaan että onkin oikea yllätysraskaus kyseessä!

Luis: aivan mahtavaa että pääsitte vihdoin siirtoon! Onnea matkaan kovasti!

StellaI: toivotaan että jo noilla soluilla tärppää. Ymmärrän kyllä pettymyksen. Mutta onneksi teillä ei ole vielä kuitenkaan kaikki keinot käytetty, kun lääkeannostusta voidaan lisätä. Meillä esim. kinkkisempi tilanne, kun soluja tulee ok, mutta alkiot ei selviä, sille ei voi tehdä mitään. Onnea myös hyvästä simppauutisesta! :)

Ovalia: Rohkaisevaa kuulla, että joku on vielä 3. icsilläkin joskus onnistunut :)

Eukko: Olipa tosiaan kurja käynti teillä. Luulis että nuo lääkärit tietäis, miten paljon tunteita tämä kaikki herättää. Ja vielä suoranaista haukkumista tulevasta äitinä pärjäämisestä, tuo on jo ihan uskomatonta. Tuollaista kohtelua on tuhansia euroja maksavana yksityisen asiakkaana mahdoton edes kuvitella... Mutta onneksi tuli alkioita pakkaseen kuitenkin hyvin!

Risukasa: Mä niin ymmärrän ja jaan noi negatiiviset fiilikset. Meillä vasta toinen icsi tulossa ja välillä ärsyttää hirveesti että pitää mennä koko hoitoon taas pettymään ja tuntemaan itsensä epäonnistuneeksi. En olisi uskonut, että mulle tulee näitä fiiliksiä jo tässä vaiheessa hoitoja. Parempina päivinä (kuten tänään) yritän ajatella niin, että en odota hoidolta suuria, mutta haluan kuitenkin kääntää kaikki kivet tän asian eteen. Yritän ottaa mahdollisimman rennosti, elää muuta elämää ja ajatella piikit ja pillerit vain lääkkeinä, ei vauvantekona. Mutta saa nähdä miten tuokin taas tosipaikan tullen onnistuu.

Onnea myös kaikille muille piinailuihin ja tilanteisiin!
 
Ovalia :hug: ei oikein ole sanoja tähän, muuta kun toivon jospa vaikka vielä plussaksi muuttuisi!!

Täällä pp6 eikä niin mitään erikoista meneillään. Rinnat ei ole kipeytyneet eikä mahassa minituikkimisia lukuunottamatta tapahdu yhtään mitään. Unetkin on aika normaalilla tavalla sekavia, näin unta että olin synnytyslaitoksella pieni vastasyntynyt rinnan päällä kun mies otti kuvaa lähetettäväksi eteenpäin. Ja sitten oltiin jossain puistossa, jossa vauva makasi nurmikolla viltin päällä. Oli aika söpöä hehe. Ehkä sitten joku toinen hoitokierto menisi tätä unta kohti, nyt kyllä näyttää siltä että tulee kosteat halloween bileet ensi vloppuna :D
 

Yhteistyössä