IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Aj mulla sellainen olo, että ainakaan julkisella ei ole avustettuja kiertoja PASseissa pitkiä aikoja käytetty. Reilu vuosi sitten ei ollut kuin oma kierto ja kokonaan lääkkeellinen vaihtoehtoina. Nyt mulle ehdotettiin letroavustaista, näissä ilmeisesti raskautumisprosentti aika samaa luokkaa kun lääkkeellisissä mutta lopputulokset parempia eli ymmärsin että km-riski olis vähän pienempi. Toivottavasti tämä olis meille molemmille parhaan mahdollisimman tuloksen kierto (y).
KuuBe itse olen kokenut palstan todella hyväksi vertaistueksi. Tsemppiä piinailuun:)
Adelmiina olisko tämän päivän testiä tiirailtavaksi :whistle::whistle:? Mä niin toivon sun puolesta...
 
  • Tykkää
Reactions: adelmiina_
Tervetuloa uudet :)

Julkisella ei tosiaan noita letroja mulle koskaan määrätty koko 4.vuoden aikana, mullahan ei sinäänsä ollut ovulaation kanssa muita ongelmia kun että se osu liian monta kertaa viikonlopulle, niin tuli sitten monen kk:den taukoja. Kysyin SIITÄKIN! mutta en saanu..

Tässäpä näitä kuvia.. toinen märkänä ja toinen kuivuttuaan.. :whistle::whistle:
Musta tuntuu että mulla tulee noihin varsinki kuivuttuaan aina tommonen viiva, livenä näkyy selvemmin kun mieskin sen näkee :LOL::LOL:

http://aijaa.com/5aHA6s
http://aijaa.com/mFPf2E
 
Mulle tehtiin muistaakseni alku vuodesta eka avustettu pas, julkisella siis (ei ne siis ihan toivottomia ole jotain uutta kokeilemaan). Muistaakseni (siis en ihan varma oo tehtiinkö jo viimevuoden lopussa).. ei kylläkään letrozolilla vaan menopurilla. Ja sit kans se pregnyl irrotus vielä.. Mullakaan ei sinällään oo "ongelmaa" oviksessa.. paitsi et tulee tosi myöhään vasta joskus kp20 tienoilla.. oletan että nytkin mennään sillä, ei kyllä ollut mitään puhetta sillon sen punktio hässäkän aikaan..
 
Domi! Voi kumpa sun menkat pysyis seuraavan passin jälkeen pois 9kk...niiiiiiiin TOIVON❤

Mulla oli muuten hb ainakin noussu:) 125:stä 137:mään. Mutta oon mää kyllä vetänykkin rautaa ja monessa muodossa, että ihme ois ollu mikäli mitään ei ois tapahtunu:D perjantaina sain hb tuloksen, mutta se ferritiiniarvo ja prolaktiini, noi tärkeimmät menee suoraan lääkärille...ärsyttää kun ei tiedä. Pitäisköhän maanantaina soittaa ja kysyä ku ei millään malttais torstaihin odottaa...toisaalta luulisi heidän ilmoittavan jos niissä jotain häikkää on ku turhaan sitte ultraisivat!? Ehkä mää yritän vaan ootella sinne torstaihin. Ootella, ootella ja VIELÄ ootella...elämä on yhtä vietävän oottelua!!!!

Tervetuloa uudet palstailijat! Toivotaan teille lempeää ja lyhyttä matkaa hoidoissa, sekä hellää hoivaa klinikoiden puolelta! Onnea!!

Adelmiina! Ehkä siinä alemmassa tukussa jotain näkyi!!! Kunpa se siitä kunnolla punastuisi! Sulla vasta alkupiinaa, voimia kovasti! Jänniä päiviä!

Pitkiä hermoja piinailijoille❤

Vilijonkka. Löysin niin itseäni kun luin tuosta umpirehellisyydestä. Oikein kärsin siitä välillä kun pitää olla niin ärsyttävänkin rehellinen. Puolisokin välillä sanoo, vaikka hänkin on ihan rehellinen tyyppi, mutta silti välillä mulle naureskelee, että hei, ottaisit ihan rennosti jooko :D Me ollaan ihan avoimesti puhuttu ihmisille, joita nyt on kiinnostanu tää meiän projekti. Me eletään nin lapsi/perhekeskeisessä lähi/ystäväpiirissä, että kaikki sen tietää että lapsista tykätään ja jotta sitä asiaa, ettei meille lasta meinannut kuulua, tarvitsisi kovin ihmetellä selän takana ja arvailla syitä, niin ihan avoimesti on se sanottu, että meille lapsi ei itsestään selvyytenä tullut, vaan hoidoissa ollaan oltu/ollaan edelleen. Toki on hyvinkin läheisiä ystäviä, jotka itsekin ovat pitkän vuosia kestäneen lapsettomuuden jälkeen lapsen saaneet. Siinä mielessä jutteleminen aiheesta on ollut aika luontevaa ja helppoa. Sekä sitten näissä vaikeissa takaiskuissa on itse saanut tärkeää tukea, jos ovat raskaudesta tienneet tai kun asiasta on jälkikäteen kerrottu. Nyt kyllä jos siirto onnistuu, ajattelin vain purkaa tänne tuntojani, sekä miehelle, mutta jos pystyn suinkin, niin yritän olla hiiskumatta. Äiti varmasti kysyy, kun tietää missä mennään, mutta kavereille en puhu mitään.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Domi
Tervetuloa kaikille uusille, toivottavasti hoidot menevät mallikkaasti eikä teidän tarvitse täällä kauaa kukkua! (y)

Minä taidan nyt myös jättää tämän palstan ja siirtyä (ainakin hetkeksi) kokonaan tuonne toiselle puolelle. :) ja teidän muiden on kyllä seurattava perässä! ;) adelmiina_ näyttäis ainakin olevan tulossa! Kyllä siellä viivaa näkyy :love: mites muut piinailijat oletteko testanneet? :)

Tää palsta on kyllä ollut niin hyvä vertaistuki, että parempaa saa hakea :) täällä ihniset ymmärtävät toisiaan täysin, kun tietävät mitä toinen on käynyt läpi. Ainakin suurimmaksi osaksi. :)

Hurjasti tsemppiä ja voimia kaikille! Jatkakaa plussailua :love:
 
Tänään oli siis eka folliultra (käsitteet ehkä hukassa, kai sitä siksi kutsutaan :LOL:)... Toista kertaa ei tarvitsekkaan käydä, punktio torstaina. Oikealla puolella näky 15 rakkulaa ja vasemmalla 10. Lisäksi oikealle puolelle kertynyt nestettä, aika suurella todennäköisyydellä ei siis tuoresiirtoa tehdä hyperin riskin takia :( No torstaina se selviää.... vähän harmittaa jos ei tehdä, vaikka tiedossa olikin suurempi riski hyperiin....

Toi loppupiikkikin vaihtu pregnylistä gonapeptyliin. Mutta pitää nyt yrittää olla positiivisin mielin että saataisiin sit ees hyvä saalis pakkaseen ja ettei sitä hyperiä kehittyis....:unsure:
 
Kävin lunttaamassa listalta niin herranjumala Adelmiina sullehan tehtiin päivää ennen siirto kun mulle :D ja päivää nuoremmalla alkiolla eli periaatteessahan varmaan ollaan ihan samassa kohtaa piinistä ja sä jo testaillut vaikka miten monta päivää, mulle ei oo tullut vielä mieleenkään :ROFLMAO:
 
Aj, mullakaan ei vielä testaaminen oo käyny mielessä :p viimeks en tosin testannut ollenkaan vaan odotin kiltisti verikokeen tulokset.

Täällä on kyllä kaikenlaisia tuntemuksia ja mietteitä ollut mutta nopeesti oon siirtänyt ne sivuun. Turha niitä on vielä miettiä.. olen itsekin hieman hämmentynyt tästä seesteydestä millä oon jaksanut ekan viikon :D flunssa ja kiire töissä on tosin vieny mehut aika hyvin.
 
Joo toi oliskin hyvä kun vois vaan odottaa verikoetta :D Meilläpäin ei niitä määrätä ollenkaan, ei vaikka haluaisikin... Joten joutuu vaan tyytyyn tuijotteleen testejä kotosalla! Mä kyllä aattelin pp10 testata koska silloin oon aina testannut ja tulos ollut luotettava :)
 
Joo siis onhan tää mun touhu ihan naurettavaa, mutta toisaalta harrastukset kelläkin.. :D:whistle:
Nytkin kamala pissahätä, oon siis viellä hetken töissä, mut ei malta käyä ku vasta kotona et pääsee taas tihrustelemaan tikkuja, jos mies on niitä muistanu käydä ostamassa :LOL::LOL: nauroin jo kaverille, että kohta pitää jo vaihtaa kaupunkia, ku tällä testaamisella noita tikkuja kuluu, ni ei kehtaa enää lähikaupassa käydä :whistle:

Siida yksi blasto siirrettiin :). Hienoa että hemppa on noussut, ja toivottavasti muutkin arvot on OK! :) pääset säkin odottelemaan toisenlaisia tuloksia ;)


Tässä nyt iltanen vielä.
http://aijaa.com/ScRpsW

Muttamutta.. äsken lugea laittaessa tuli ruskeaa vuotoa.. ei siis pöksyihin asti.. että en taida päästä ees sinne testipäivään..:unsure:(n)
 
Viimeksi muokattu:
Adelmiina! Nythän tuossa näkyy jo punaista häivähdys. Hyvää tahtia näyttää viiva vahvistuvan, vaikka niin aikaiset päivät vasta.

AJ ja toive*, ootte kyllä kärsivällisiä jos pp10 saakka, tai edes sinne likimain pystytte odottaa. Millähän ihmeellä minäkin sinne saakka pääsisin testaamatta, jos nyt siirtoon pääsen. Ei kyllä kukaan oo polilta soittanut...tuloksethan sinne on jo menny. Toivossa elän, ettei mitään takapakkia tulis. To olis ultra ja siitä sitte oviksen metsästys voi alkaa.
 
Adelmiina nyt on jo ihan selvästi punaista näkyvissä (y). Tosi hyvä viiva noin varhaisia päivillä. Kunpa tuo vuoto olis vaaratonta.

Mä en ikinä vois olla testaamatta noin pitkään. Ekassa plussaa testasin pp 9 ja silloin viiva oli jo sellainen että sen erotti hyvin eli pari päivää olis varmaan näkynyt haamu. Eli mun testaaminen alkaa pp6 tai 7.. :whistle:. Mä elän niin kovin jo tulevaisuutta, että oikein ärsyttää. Vielä ei ole edes siirtoa tehty eikä varmuutta että tehdäänkö, niin mietin jo milloin vois testata ja milloin tulos varma, milloin kerron töissä, milloin la jne. Ärsyttävää jossittelua, miksi haaveilu aina jossain kohdin lähtee lapasesta???
 
  • Tykkää
Reactions: adelmiina_
Taas oli tän aamunen tummempi, en vaan voi käsittää, että onko oikeesti nyt mun vuoro. Ikinä en oo tollasia viivoja ennen saanu.. Jotenki vaan sitä miettii et onko noi testit viallisia tms :LOL: tää on kumminki jo 11 siirto.. mietin jo että uskallanko tehä digin ennen lauantaita, en vaan haluu nähä sitä karua tekstiä siinä..

Siida pari päivää vielä kun jaksat odotella :) toki voithan aina soittaa jos se rauhottaa sun mieltä, mutta uskoisin kyllä et ne ois ottanu yhteyttä jos jotain ois.

Vilijonkka mä oon ihan samanlainen, eikä sille oikein minkää voi, mietin ja pyörittelen asioita ihan liikaa, pitäis välillä osata höllätä ja elää päivä kerrallaan, mut mä en vaan osaa.

Aj ja Toive teillä on oltava tosi rautaset hermot, mä en ikinä koskaan pystyis samaan, nostan hattua teille. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Toivo2016
Vilijonkka just ennen kun luin sun viestin niin kun olin kirjautumassa sisään niin mietin miten tuo Römer/britax:in kaukalomainos täällä kaksplussassa nyt jotenkin iskee minuun.. siis sellasella tavalla mitä minä kyynisyyksissäni en kovin usein nykyisin tunne.. Siis suunnilleen et tuonpas meenkin ostaa o_O yleensä ärsyttää vaan kaikki tollaset mainokset.. mulla toivottavasti tässä tän viikon aikana lopulta ois ovis, limat oli jo eilen :whistle:... sit "enää" 10 päivää ja alkaisi uusi kierto ja vois sinne passiin päästä. Hieman ahdistelee, kun töissä pikkujoulua koittaavat suunnitella.. ite oon silleen et no heti parempi.. toivottavati kerkiis olla ennen siirtoa.. kerran tolla porukalla tänä vuonna niin naurettavat selitykset joutunut keksii et miksi en ota (ei siis usein missään käydä, se oli huhtikuussa), et ei ehkä toista kertaa selviis kertomatta totuutta ja sitä en halua, sillä pieni työyhteisö ja työskennellään kuuloetäisyydellä ja en tahdo että joka kerta kun joku sanoo vauva tai raskaus tai jotain muuta asiaan liittyvää, että työkaverti tuntevat vaivaantuneisuutta..
Kyllä siellä Adelmiinalla on jotein ihanaa tekeillä :love:
 
Terveisiä TYKSistä. Voisinkin sinne hankkia jonkun kanta-asiakaskortin. Eli keskiviikon "huippu" uutisten jälkeen sain ajan perjantaille josta mukaan annettiin 6 pilleriä kemiallista tyhjennystä varten kotiin. Otin heti perjantaina lääkkeet. Minimaalista supistusta ja minimaalinen vuoto, mutta ei tuntunut oikein tehoavan. Lauantaina aamusta uusiksi päivystykseen hakemaan 6 pilleriä lisää. Helvetti repes la- su välisenä yönä. Noin 10h kovia supistuksia jotka alkoivat noin 22 aikaan la illalla ja vuotoa vasta su aamulla noin 4 aikoihin. Supistukset helpottivat aamupäivään mennessä ja myös vuoto.

Maanantaina menin töihinkin jo ja aika hyvin koko päivä siellä sujuikin. Pientä supistelua siinä 13 aikoihin, mutta ei mitään mega pahoja.

Pääsin kotiin ja päätin kokeilla käydä kevyellä kävelyllä koiran kanssa. Virhe. Noin 20 min kävelyn aikana voimakkaita supistuksia noin 6. Pääsin kotiin ja supistukset koveni. Soitin päivystykseen, saisinko jotain voimakkaampia kipulääkkeitä ja selitin koko tämän aikaisemman stoorin. Sain käskyn mennä paikanpäälle. Onneksi mies tuli juuri kotiin ja lähti kuskaamaan.

Noooh kuten arvata saattaa päivystyksessä saa ootella lääkäriä. Tunti me taidettiin siinä ootella. Sain alussa heti jonkun kipulääkkeen, mikä ei oikein tehonnut. Kuten ei nekään mitä olin silloin kotiin saanut reseptinä. Supistukset koveni joka kerta siinä odotellessa. Vihdoin, kun pääsin lääkärin tutkittavaksi voin sanoa, että vasta silloin helvetti repesi. Sisäinen ultraus laukaisi totaali jäätävät kivut. Mulla ei ollut kohdun suu auennut lähes yhtään ja istukka, joka ei ollut tullut ulos painoi kohdun suuta ja aiheutti kaiken tämän. Lääkäri kysyi mitä haluan, että tehdään. Sanoin että ihan sama, mutta jotain että tää kipu loppuu. Eli kaavintaan.

Lähes konttaamalla pääsin omaan huoneeseen. Kivut paheni pahenemista. 2h piti odottaa, että mut voidaan nukuttaa ja tehdä kaavinta. Se aika oli maailman kamalinta mitä mulle on koskaan ollut. Hoitaja kävi iskemässä ahteriin kahta eri kipulääkettä, mitkä ei tehonnut yhtään. Olin kippurassa tuskissani täristen itkinen lattialla, koska supistus ei lakannut enään ollenkaan. Se oli taukoamatonta tuskaa. Tuska on lievä ilmaisu sille kivulle.

Vihdoin mut kuskattiin leikkaussaliin. Siitä sängyltä siirtyminen operaatiopöydälle oli maailman pisin 1,5 metriä mitä olen koskaan taivaltanut. Suonet oli kadonnut kivun takia. Plus asiaa ei helpottanut se tärinä mikä kipu aiheutti plus hyperventilaation partaalla oleva hengitykseni. Vihdoin sain suoneen jotain kipulääkettä, joka sai tärinän loppumaan ja kropan pikkuhiljaa rentoutumaan. Naamari naamaan ja ehkä neljään kerkesin laskemaan, kun taju lähti.

Te ette voi tajuta mikä taivaallinen olo oli, kun heräsin. Eufoorinen olo. Ei kipua. Ei missään. Vihdoinkin se helvetti oli ohi. Joku 3h siinä seurailtiin ja jotain tippaa muhun tiputettiin. Sain iltapalaa ja pääsin kotiin miehen kanssa. Teki mieli halata niitä hoitajia, että vihdoin sain kivut pois.

Sanoin tänään miehelleni, että tässä on uusi mitta kivulle. Jos ei satu yhtä paljoa mitä mua eilen, ei voi olla kipeä.

Miksi kirjoitin tämän. Siksi, että jos vielä tulee keskenmeno, en huoli kemiallista tyhjennystä. Menen kaavintaan ilman kysymystä. Varmasti on niitäkin kellä tämä muoto toimii. Minä en enään koskaan sitä edes harkitse kokeilevani, jos siihen joskus päädyn. Ja mun on pakko saada avautua mun elämäni kamalimmasta viikosta.

Tammikuussa jälleen lääkärin juttusille miltä kohtu ja kierrot näyttää ja saadaanko siirtää pakaste alkio ja yrittää uudelleen.
 
Ravishing, huh huh, olipas karmea kokemus! :( On se niin väärin että kaikkien näiden henkisten iskujen lisäksi joutuu vielä tuollaisia fyysisiä kärsimyksiä kokemaan. Onneksi koettelemus on nyt takana ja kivut loppuneet. Kaikkea hyvää tulevaan! <3

Adelmiina, ihan mahtavaa, olen onnellinen puolestasi!! :love: Kyllähän täällä kaikille lämpimästi plussaa toivoo, mutta ihan erityisesti niille, joilla on jo pitkä hoitotaival takana. :) Tehtiinkö sulla jotain nyt eri tavalla kuin aiemmin ja mitä oli tukilääkkeinä?

Kaikille uusille tervetuloa! Minä myös toivon, että visiittinne täällä jää mahdollisimman lyhyeksi. (Omalla kohdalla tämä tuntuu välillä jo elinkautiselta... (n))

ON: Mulla on nyt siis kokeilussa uudenlainen hoitomuoto, jossa piikitykset aloitettiin vasta ovulaation jälkeen. Ekassa ultrassa ei vielä näkynyt paljoa elämää, mutta tänään oli follit lähteneet kivasti kasvuun. :) Soluja tosin tulossa hieman vähemmän kuin aiemmilla kerroilla (n. 4-5 per puoli), mutta tässä hoidossa tavoitellaankin ennen kaikkea hyvää laatua. Punktio on tiedossa ensi viikolla.
 
Ravishing toi kuulostaa aivan kamalalta, ihan kun tässä koko hoitorumbassa ei olisi tarpeeksi kestämistä. Toivotaan, että ensi vuonna onni potkii! :) tsemppiä!

Kiitos Roxanne! :) tehtiin joo eri tavalla, ensinnäkin lyhyellä kaavalla, eri lääkkeillä ja tukilääkkeenä luget ja kortisoni. Ja vielä gonapeptyl oli siirtoa seuraavana päivänä.

Toi on mielenkiintoinen toi sun hoitomuoto :) nyt vaan haudot hyviä munia, ei se määrä vaan laatu! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Vilijonkka_: Ymmärrän niin mistä puhut... mullakin aina jossain kohtaa lähtee haaveilu lapasesta :( ja vaikka joka ikisen negan jälkeen aina päätän että seuraavaan siirtoon kun pääsen ja piinapäiviin niin en hitto soikoon edes mieti koska laskettu aika olisi mutta kumma juttu että se on silti aina selvillä ensimmäisenä "jos tämä nyt onnistuu niin...." :D Kai se sitten vaan ihmisen mieli on tälläinen :rolleyes:

Ravishing: Voi luoja etten muuta sano!! Sulle kävi sitten juuri kamalimmalla mahdollisella tavalla tuo keskenmeno :cry: voimia hurjasti sinne!

Roxannelle kovasti tsemppiä uuteen ja uudenlaiseen hoitokiertoon! Josko tämä olisi se teidän (y)

Adelmiinalle näyttää ainakin tehneen hyvää uudenlainen tekniikka (y) toivottavasti tämä onni jatkuu seuraavat 9kk!

Mulla fiilikset näillä piinapäivillä vaihtelee hurjasti. Semmoisen perus seesteisyyden oon onnistunut säilyttämään. Mutta toisaalta ärsyttää se, ettei mua kuunneltu klinikalla viime siirron jälkeen jo kun puhuin niistä supistuksista, koska oon ihan varma ettei tää ole kiinnittynyt niiden kamalien supistusten takia joita oli 2 päivää siirron jälkeen koko ajan, sen jälkeen ei ole ollut yhtään. Joten eiköhän ne torpannut kiinnitymisen, mikäli sellaista olisi ollut tapahtumassa.
Vaikka oon ihan varma jo negasta, ja katseet on taas jälleen kerran uuden punktion suunnitelemisessa (johon meillä näköjään on jo aikakin tammikuulle kotiin tulleen epikriisin mukaan, kiva kiva..) niin silti joka päivä kokeilen tissejä tai oikeastaan nännejä että joko ne nyt oliskin kipeytyneet :ROFLMAO: Se on mulla molemmissa alkaneissa raskauksisa, onnituneessa ja keskenmenneessä, ollut merkki raskaudesta. Negakierroissa sellaista ei ole ollut. Noh, eipä ole vielä kipeät :(
 
Adelmiina: Toivon niin että viivat vahvistuu ja on sitä itseään, hyvältä näyttää (y):love:
. Sullahan oli nyt myös mukana kortisoni tässä siirrossa ja eikös YrittäjäJ:llä myös ollut nyt kun plussa tuli? Minulla myös viime passissa oli ekaa kertaa kortisoni mukana ja mä myös plussasin kahdeksan negasiirron jälkeen. Mulla tosin alkio oli kiinni munatorvessa, mut eipä keho ainakaan hylkiny. Uskon että kortisonista on hyötyä ja apua jos useita tuloksettomia siirtoja takana. Mut eipä vissiin lääkärit sitä kovin helposti ehdota ja aloita? Itse sitä viimeksi ehdotin ja haluan jatkossakin tukena käyttää jos/kun taas siirtoon pääsen.
AJ ja Toive sekä muut piinailijat: Plussatuulia toivon myös teille :love:(y)
Ravishing: Kovia olet joutunut kokemaan. Voimia henkiseen toipumiseen sekä toivon että kohtu ja kehosi toipuu pian jatkohoitoja ajatellen. Onneksi pääsit heti epäonnistuneen lääkkeellisen tyhjennykseen jälkeen kaavintaan eikä homma pitkittynyt enää enempää ja niin keho kuin mieli pääsee toipumaan.
Itsellänikin meni kkm:ssa luotto kokonaan lääkkeelliseen tyhjennykseen. Lääkäri (ilmeisesti kokematon) ultrasi ja sanoi että lääkkeet toimineet ja kohtu näyttää tyhjentyneen. Sen jälkeen vuotoa ja hyytymiä tuli viiden viikon ajan välillä enemmän, välillä vähemmän. Luulin että kai kuuluu asiaan enkä tajunnu hakeutua lääkäriin. Sit vasta viiden viikon päästä jälkitarkastuksessa huomattiin että kohdussa vielä paljon materiaalia, joka vasta sitten kaavinnassa poistettiin. Oon miettiny että onko toi pitkittynyt tilanne (liian kauan raskausmateriaa kohdussa ja tulehdusvaara) tai itsessään pelkkä kaavinta vaikuttanut mun kohtuun, koska sen jälkeen on limakalvo ollu tosi ohut mikä vaikeuttaa alkion liinnittymistä. Käsittääkseni kaavinnan jälkeen ihmisillä kohtu on palautunut hyvin eikä oo ollu mitään ongelmia limiksen suhteen eikä muutenkaan. Vai onko jollain kaavinta aiheuttanu ongelmia?
 
Toivo2016 joo kortisoni oli mukana tässä siirrossa mullakin. Tosin oli jo siinä aikaisemassakin pas-siirrossa, mutta alkio oli niitä naikkarilla saatuja. Sanoin miehelle eilen, että kyllä ne jotain siellä yksityisellä oikein tekee kun, ensimmäinen ivf ja tuoresiirto siellä ja heti saatiin onnistuminen, julkisella 2 ivf ja 10 siirtoa, eikä edes yritystä kiinnittyä.

Tässäpä aamun testi :love:
Pp8

http://aijaa.com/MdQyyd
 

Yhteistyössä