IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Moikka, sen verran vaan omaanapaa, että siirto meillä olis torstaina tiedossa, ja ajateltiin mennä miehen kanssa samalla reissulla kylpylään... Onko teille sanottu mitään, ettei saisi siirron jälkeen mennä kylpylöihin tms :eek:
 
jansku00, kaikki ohjeet mitä olen eri sivustoilta lukenut sanovat että siirron jälkeen pitäisi kyllä pitää jalat lämpimänä, mutta että kuumia kylpyjä ja etenkin poreallasta pitäisi välttää. Saunominen kuulemma ok. Poreallashan ei ole miehen simpoillekaan lainkaan hyväksi...
 
  • Tykkää
Reactions: jansku00
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

AdeliinaJosefiina # 04/2015 #2.#3.ICSI
Blob # ? # 1.yht. # siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Bridge #5/15#1.#matala AMH, ikä#5.ICSI
cherrychoko #7/13#2.#matalat horm. tasot+ siittiöt # 1.IVF/ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#3.IVF/ICSI/2.PAS
jansku00 #2011#1.#korkea prolaktiini,pco?/simpat#1.IVF/ICSI/1.PAS
Jantzu #09/15#1.#siittiöt#1.ICSI/1.PAS
kalabaliikki #3.#1/15#keskenmenot/ikä#1.IVF/2.PAS

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
KuuBe #2013# 1. #selittämätön#1.IVF/1.PAS

Kuutio # ? # 1. # selitt.#2.IVF
love-# 2014# 1. # siittiöt# 1.ICSI/6.PAS
MaiMei#07/14 #2.#alhainen AMH, ikä#2.IVFI/3.PAS
maljakko #12/13#1.#siittiöt#2.ICSI/1.PAS
marrasmai # 2015 #1. # siittiöt # 3.ICSI/2.PAS
Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV
Nappeus #2014#?#PCO/siittiöiden määr.vaiht.#2.IVF
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/9.PAS
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Roxanne # 12/14 #1.# ikä/siittiöt #6.ICSI
SalamaT # 5/14 # 1. (2 km) # endo, matala AMH, ikä#3.IVF
Siida #?#2.#siittiöt#2.ICSI
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI
Toivo2016 #3/13#1.#pco#3.IVF/3.PAS
Zoona#7/2016# 2. # selittämätön # 2.IVF/1. PAS

Piinailijat::whistle:
kalabaliikki 24.2 (5pv/13.2)

Plussat 2016: :love:
Elo:
Mamido 2.IVF/ICSI (2pv)
Siida1.ICSI/7.PAS (km)
Syys:
AdeliinaJosefiina 2.ICSI/2.PAS (km)
Ravishing 1.IVF (km)
Reuna 1.IVF/1.PAS (5pv)
shelterme 1.IVF (2pv)
Deseo 2.IVF (2pv)
Loka:
Pussipiru 2.ICSI/1.PAS (2pv)
Roxanne 4.ICSI/1.PAS (kem)
Toivo2016 3.IVF/2.PAS (ku)
Yrittäjä J 2.IVF/ICSI (2x4pv)
love- 1.ICSI/4.PAS (kem)
Marras:
Adelmiina_ 3.IVF (5pv)
Toive* 2.IVF/1.PAS (2x5pv)
Sphinx 3.ICSI (5pv)
Siida 1.ICSI/8.PAS (kem)
Vilijonkka_ 2.IVF/ICSI/1.PAS (3pv)
Joulu:
marrasmai 3.ICSI (kkm)
Kesäheinä-78 6.IVF (kem)
Talvi82 (luomu)
Toivo2016 3.IVF/3.PAS (km/ku)
Roxanne 5.ICSI/1.PAS (kem)
cindra 1.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Roxanne: tsemppiä punktioon ja toivotaan hyvää saalista! :love:

---

Mä vihaan noita zumeja...Mulla on muutenkin migreeni, ja zumet vielä pahentaa sitä (3 migreeniä jo tälle viikolle).. Tänään lisäksi ollut maha löysällä ja kipeä, ja huono olo..:sick:
mua niin kammottaa ajatus uudelleen icsiin joutumisesta, punktio,pettymys että alkiot häviää joukkokatona..

näin viime yönä unta että plussasin tosipian blaston siirron jälkeen (pas) ja tulin tänne heti laittaan kuvan viivoista..Mies halusi sen ottaa enneunena, mä vaan toivon kovasti että niin kävisi...kyllä ketutti herätä..
 
Siida hei ihanaa lomaa sinulle! :love: toivottavasti saisit edes hieman ajatukset pois täältä :barefoot:

kalabaliikki :love::love::love: onnea!! Näyttää todella hyvältä! (y)

marrasmai kiva että pääsette koutenkin heti uudelle kierrokselle! (y) peukut pystyssä et pallero(t?) selviää siirrettäväksi. Ja onnea uuten työhön!

Roxanne isot tsempit punktioon! Toivottavasti saatte paljon laadukkaita munasoluja ja alkioita! (y)

jansku00 mulle on vain sanottu että yritä elää mahdollisimman normaalia elämää :) ei oo kyllä itellä ollut koskaan siirron lähettyvillä käyntejä missään...

Blob voi, toivottavasti olo helpottaa pian! :) nuo unet on kyllä jänniä.. :ROFLMAO: miehen sisko oli yks yö nähnyt unta että heille olisi tulossa neljäs ja olisivat sen neljännen antaneet meille adoptoitavaksi :D siskonsa ei siis tiedä hoidoistamme :) nyt olen merkkinä suuremmilta voimilta ottanut myös sen että meillä on nykyään farmariauto pihassa ;)
 
Noista unista, viime vuoden lopulla (joskus marraskuussa) ennekö oltiin päätetty koska otetaan yhteyttä klinikalle, mä näin unta että poika lapsi istui meidän auton etupenkillä kun mä siivosin takapenkkejä. Poika kysyi että "koska mä äiti pääsen kotiin, mulla on ikävä"... tiesin pojan nimenkin. Kun kerroin siitä miehelle niin mies meni vähän oudon näköiseksi ja kertoi että hän on ain ajatellut että hänen pojasta tulisi sen niminen...seuraavan päivänä mun eskarilainenpoika tuli koulusta ja halusi näyttää mitä osaa kirjoittaa, kirjoitti saman nimen paperille.. sen jälkeen meidän oli pakko ottaa heti yhteys klinikalle ja sopia eka aika. :alien:
 
Kiitos kaikille tsempityksistä! :):love: Olin muuten eilen unohtaa autuaasti koko irrotuspiikin, onneksi olin edellispäivänä laittanut kännykkään hälytyksen. :rolleyes: En kyllä voi kuvitella, että ekoilla kerroilla olis vastaavaa tapahtunut, silloin vahtasin neuroottisesti kelloa...

Jansku00, onnea tulevaan siirtoon! Sinuna varmistaisin klinikalta, mitä mieltä ovat kylpylöinnistä. Mulle on lähinnä muistutettu siitä, että just Lugejen/Lutinusten laittamisen jälkeen ei pitäis kylpeä, mut en tiedä onko siitä muuten haittaa.

Onpas jänniä unia teillä, varsinkin tuo Blobin yhteensattuma. :geek: Mä en muista nähneeni juuri ollenkaan hoitoihin ja lapsensaantiin liittyviä unia, outoa tavallaan sekin...
 
  • Tykkää
Reactions: jansku00
Roxannelle hurjasti tsemppiä punktioon!

Täällä ollaankin nyt yllättäen niin sanotusti jännän äärellä.
Aloitin eilen vahvat vitamiinini uudestaan kun lääkäri oli piinailuajan neuvonut olemaan niitä ottamatta ja otin vielä yöksi puolikkaan Panacodinkin kun vatsaa kramppaili sen verran että ounastelin vuodon alkavan yöllä. Ja illalla syötiin tietysti sushia.
Mutta sitten tänään aamulla... Clearblue antoi maailmankaikkeuden haaleimman, mutta kuitenkin miehennähtävän haamun. Predictor Early herkkä testi oli blanko. Meilasin lääkärille, joka soitti heti ja vannotti etten MISSÄÄN NIMESSÄ saa lopettaa lääkkeitä, vaan pitää jatkaa ainakin ensi maanantaihin o_O Huoh. Itse en jaksa uskoa että siellä mitään on, ja jos on niin käy sama juttu kuin viimeksi kun hcg nousi tosi hitaasti. Mutta enpä päässyt sittenkään vielä uuteen kiertoon.
 
Ompa jänniä unia, varsinkin Blobilla!:p Itellä kanssa ei ole ollut kyllä näihin lapsettomuushoitoihin liittyviä unia, kaikkea muuta hölmöä kylläkin sitten niidenkin eestä.. hah :ROFLMAO:

Kiitos vastauksista. Tehtiin niin, että varattiin nyt myös normaaliin hotelliin huone, mennään sinne jos huomenna sanovat ettei mielellään kylpylöihin, ja keksitään muuta yhteistä puuhaa.. En todellakaan halua kyllä riskeeratakkaan mitään :( Onneksi molemmissa ilmainen peruutusoikeus huomiseen iltaan asti, eli eipä siinä menetäkkään mitään.

Marrasmaille pidetään peukkuja paljon! Jospa siis kuitenkin :love:

Hieman takaraivossa yrittää jyskyttää pelko siitä, että jos alkiot ei selviäkkään sulatuksesta. Meillä ei muutenkaan ole mennyt ihan oppikirjojen mukaan nää hoidot, niin en yhtään ihmettelisi vaikka huomen aamulla soisikin puhelin :unsure: No, oon yrittänyt olla positiivisin mielin, ja huomennahan sen näkee.Sitä paitsi sovittiin miehen kanssa, että jos tää hoitokierros ei nyt onnistu, otetaan kolmas koira meidän perheeseen. Molemmilla ollut koirakuume jo pitkään, mutta ei näiden hoitojen yms takia olla viititty edes harkita sen ottoa... :LOL:
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

AdeliinaJosefiina # 04/2015 #2.#3.ICSI
Blob # ? # 1.yht. # siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Bridge #5/15#1.#matala AMH, ikä#5.ICSI
cherrychoko #7/13#2.#matalat horm. tasot+ siittiöt # 1.IVF/ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#3.IVF/ICSI/2.PAS
jansku00 #2011#1.#korkea prolaktiini,pco?/simpat#1.IVF/ICSI/1.PAS
Jantzu #09/15#1.#siittiöt#1.ICSI/2.PAS
kalabaliikki #3.#1/15#keskenmenot/ikä#1.IVF/2.PAS

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
KuuBe #2013# 1. #selittämätön#1.IVF/1.PAS

Kuutio # ? # 1. # selitt.#2.IVF
love-# 2014# 1. # siittiöt# 1.ICSI/6.PAS
MaiMei#07/14 #2.#alhainen AMH, ikä#2.IVFI/3.PAS
maljakko #12/13#1.#siittiöt#2.ICSI/1.PAS
marrasmai # 2015 #1. # siittiöt # 3.ICSI/2.PAS
Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV
Nappeus #2014#?#PCO/siittiöiden määr.vaiht.#2.IVF
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/9.PAS
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Roxanne # 12/14 #1.# ikä/siittiöt #6.ICSI
SalamaT # 5/14 # 1. (2 km) # endo, matala AMH, ikä#3.IVF
Siida #?#2.#siittiöt#2.ICSI
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI
Toivo2016 #3/13#1.#pco#3.IVF/3.PAS
Zoona#7/2016# 2. # selittämätön # 2.IVF/1. PAS

Piinailijat::whistle:
kalabaliikki 24.2 (5pv/13.2)
Jantzu 28.2 (3pv/17.2)

Plussat 2016: :love:
Elo:
Mamido 2.IVF/ICSI (2pv)
Siida1.ICSI/7.PAS (km)
Syys:
AdeliinaJosefiina 2.ICSI/2.PAS (km)
Ravishing 1.IVF (km)
Reuna 1.IVF/1.PAS (5pv)
shelterme 1.IVF (2pv)
Deseo 2.IVF (2pv)
Loka:
Pussipiru 2.ICSI/1.PAS (2pv)
Roxanne 4.ICSI/1.PAS (kem)
Toivo2016 3.IVF/2.PAS (ku)
Yrittäjä J 2.IVF/ICSI (2x4pv)
love- 1.ICSI/4.PAS (kem)
Marras:
Adelmiina_ 3.IVF (5pv)
Toive* 2.IVF/1.PAS (2x5pv)
Sphinx 3.ICSI (5pv)
Siida 1.ICSI/8.PAS (kem)
Vilijonkka_ 2.IVF/ICSI/1.PAS (3pv)
Joulu:
marrasmai 3.ICSI (kkm)
Kesäheinä-78 6.IVF (kem)
Talvi82 (luomu)
Toivo2016 3.IVF/3.PAS (km/ku)
Roxanne 5.ICSI/1.PAS (kem)
cindra 1.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Päivittelinpä viimein omat tietoni. Tänään pp5, elo on mennyt melko oireettomasti ja hitaasti. Toki Lutinuksen haittavaikutuksia havaittavissa ja myös paljon astmaoireita. Olen nyt toista viikkoa sairauslomalla näiden keuhkojen vuoksi, kun töissä ei ole ilmanlaatu paras mahdollinen. Nenäkin alkoi eilen pahaenteisesti hieman vuotamaan ja nyt hirvittää todella paljon, että saanko vielä flunssan tähän päälle. Jos niin käy, en usko selviäväni enää kotikonstein :( Mutta päivä kerrallaan, vaikkakin ne kuluisivatkin äärettömän hitaasti...

jansku00: Täältä kovasti tsemppiä huurunenille, että kaikki menee hyvin ja pääsette siirtoon!

Blob: Unet on kyllä todella mystisiä. Itsekin olen jotakin lapsiunia nähnyt ja herätessä ne tuppaa hieman ahdistamaan tähän nykytilaan verrattuna.

Marrasmai: Onpa jännätilanne!! Viivojen vahvistumista sinne kovasti!

Roxanne: Tsemppiä punktioon!!

Kalabaliikki :love:
 
Päivittelinpä viimein omat tietoni. Tänään pp5, elo on mennyt melko oireettomasti ja hitaasti. Toki Lutinuksen haittavaikutuksia havaittavissa ja myös paljon astmaoireita. Olen nyt toista viikkoa sairauslomalla näiden keuhkojen vuoksi, kun töissä ei ole ilmanlaatu paras mahdollinen. Nenäkin alkoi eilen pahaenteisesti hieman vuotamaan ja nyt hirvittää todella paljon, että saanko vielä flunssan tähän päälle. Jos niin käy, en usko selviäväni enää kotikonstein :( Mutta päivä kerrallaan, vaikkakin ne kuluisivatkin äärettömän hitaasti...
Pakko kysyä,mitä sivuoireita lutinuksesta?
Mulla alkaa ne kans tässä pas. kierrossa...lugen sivuoireet onkin tiedossa,mut en lutinusta ehtiny lukea vielä..
 
Lutinuksen haittavaikutukset:
Seuraavia yleisiä haittavaikutuksia esiintyy 1–10 naisella 100:sta:
  • päänsärky
  • vatsan turvotus
  • vatsakipu
  • pahoinvointi
  • kohdun supistelu
Seuraavia melko harvinaisia haittavaikutuksiaesiintyy 1–10 naisella 1 000:sta:
  • huimaus
  • unettomuus
  • ripuli
  • ummetus
  • nokkosihottuma (allerginen ihottuma)
  • ihottuma
  • emättimen vaivat (esim. epämukava tunne emättimessä, polte, vuoto, kuivuus ja verenvuoto)
  • emättimen sieni-infektio
  • rintojen vaivat (esim. kipu, turvotus ja arkuus)
  • kutina sukuelinten alueella
  • ääreisosien turvotus, joka johtuu nesteen kertymisestä elimistöön
Seuraavia haittavaikutukset on havaittu valmisteen markkinoille tulon jälkeen. Yleisyys tuntematon (koska saatavissa oleva tieto ei riitä arviointiin):
  • väsymys
  • oksentelu
  • allergiset reaktiot

Olen herkkä lääkkeille ja yleensä saan kaikesta vähintään jotakin haittavaikutusta lievänä. Näistä mulla on melko monta: yleisistä mulla on nyt kaikki vatsakipua lukuunottamatta ja harvinaisista nyt neljä. Ja kokemuksesta tiedän, että ensi viikolla niitä on enemmän, kun on käyttänyt pidempään (n)
 
Tsemppiä piinailuun Jantzu!

Sellaista vaan, että onko kellään tietoa mahtaako Pregcheckin puikkotesteissä olla kuinka tavallisia väärät roskishaamut? Olin siis tehnyt eilen ko testin enkä nähnyt vaikutusajalla siinä mitään. En kuitenkaan avannut testiä tiiraillakseni tarkemmin. Tänään aamulla vilkaisin ohimennen testiä, ja siinä olikin hyvin hailakka mutta selkeästi nähtävissä oleva viiva. En siis tiedä yhtään koska se on siihen ilmestynyt.
 
Tsemppiä piinailuun Jantzu!

Sellaista vaan, että onko kellään tietoa mahtaako Pregcheckin puikkotesteissä olla kuinka tavallisia väärät roskishaamut? Olin siis tehnyt eilen ko testin enkä nähnyt vaikutusajalla siinä mitään. En kuitenkaan avannut testiä tiiraillakseni tarkemmin. Tänään aamulla vilkaisin ohimennen testiä, ja siinä olikin hyvin hailakka mutta selkeästi nähtävissä oleva viiva. En siis tiedä yhtään koska se on siihen ilmestynyt.
Pregcheckin testeillä saanu jos jonkinnäköisiä turhia haamuja. :/
 
Pregcheckin testeillä saanu jos jonkinnäköisiä turhia haamuja. :/
Ok, onpa tylsää :(
Mulle ei oo aiemmin tullut, vaikka testi olisi ollut hyllyllä viikon. Sen sijaan clearblue on mulle joskus antanut väärän haamuplussan ihan loppukierrosta ja sitä pelkään nytkin. Olen olettanut sen johtuvan siitä, että mulla lh nousee juuri ennen menkkoja (myös ovistestit mulla aina vahvenee loppukierrossa), mutta sitten muistin että eihän mulla ole koko keltarauhasta kun on lääkkeellinen PAS. Voikohan lh siitä huolimatta nousta niin paljon että antaa vääriä haamuja? Hmm, pitääpä guuglailla... :geek:
 
Hmm, mä olen kyllä tulkinnut testiajan jälkeenkin tulleet haamut oikeiksi haamuiksi (jos siis niissä on selvästi väriä eikä vaan harmaa viivanpaikka). Toki sitten myöhemmillä päivillä viivan olis hyvä tulla heti testiajan puitteissa, mutta jos hcg on vielä kovin alhaalla niin se voi viedä enemmän aikaa... Olisko sulla marrasmai mahiksia käydä verikokeessa, sehän kertoisi paljon tarkemmin missä mennään? Kovasti pidän peukkuja että haamuviivat olisi sitä itseään ja lähtisi siitä kunnolla vahvistumaan! (y)
 
Ei mullakaan pc:t muuten oo mitään näyttäny jollei oo ollu jotain hämminkiä.. roskishaamut oon saanu 3 kertaa, pp5 ja 6 blaston siirron jälkeen (mikä myöhemmin vahvistu oikeeks plussaks), ja kkm:n ja tyhjennyksen jälkeen kun testasin hcg:n poistumista. 3 viikkoo tyhjennyksestä oli jo vitivalkonen, mutta siitä viikon päästä roskishaamu.. kyse oli vielä samasta liuskasta, kun pihiyttäni oon aina puolittanu ne, ja joo, eihän niitä sais avatussa paketissa säilytellä...raskauden mahdollisuus oli korkeintaan teoreettinen yks miljardiin, eli ehkä kuitenkin virtsan vahvuus oli sit eri, kun kaikki muut jämäpuolikkaat näyttäny aina odotettua ilman epäselvyyksiä.
 
Mulle tehtiin julkisella täysin lääkkeellinen PAS sen jälkeen kun alkoi lääkkeettömissä PAS:eissa kohdun limakalvo jäämään liian ohueksi ja pakkanenkin alkoi häämöttää loppua. Tämän lisäksi mulle tehtiin niin sanottu "avustettu oma kierto" PAS:iin yksityisellä, jossa hyvin pienillä lääkemäärillä vain tuettiin kehon omaa toimintoa ja saatiin siirtoa varten ajoitus osumaan just eikä melkein nappiin. Itse tykkäsin tästä paljon enemmän. En tiedä oliko vain tähdet taivaalla oikeassa linjassa, mutta tästä PAS:sta tuli myös onnellinen loppu.
 
Voikukka:) jos sulla tulee ok limakalvo luomusti, niin tuskin saat täysin lääkkeellistä. Ja jos ovuloit "normisti" niin tuskin avustustakaan.. Mulla myöhäinen ovis niin on koitettu sitä et ovista on vähän stimuloitu menopurilla tulemaan aijemmin (mutta siis nyt siitäkin luovuttu). Mutta meidän polilla eivät tunnut mitään ylimääräistä lähtevän kokeilemaan tai lääkkeitä turhaan käyttämään, vaan enemmänkin tyyli et mitä luomumpi sen parempi! Mutta ainahan voit kysyä, mutta miun kaikki kyselyt on aina torjuttu!
 

Yhteistyössä