IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Zoonalle tsemppirutistukset täältä, pidän sulle peukkuja että olisi pysyvä plussa kuitenkin!

love-, tsemppiä huomiseen, toivottavasti pääsette siirtoon!

Täällä on ollut ”pieni” paniikki pienen tuhruilun takia, töihin keskittyminen lievästi sanoen vaikeaa...
 
Marrasmai toivotaan että harmitonta tuhrua! Zoonan testailuja minäkin huhuilen :)

Mut sais pistää piinailijoihin :love: 19.12 (2x4 pv/5.13.) pääsin siis siirtoon :)
Voisin sanoa et tähän siirtoon on luotto liiankin korkealla, ihan liian hyvin on kaikki nyt mennyt viimesen 2vkn sisällä.. Ekaks se että ovis+ sattu paremmin kuin hyvin et siirtoon pääsin tänään, mulla oli katto polille täyttyny eli ei tarvii kokonaista polimaksua maksaa, kaikki neljä alkiota olivat todella hienoja ja kasvaneet oikein mallikkaasti ja siirsivät vielä kaksi kerralla :love: ja sitpä minun tuurilla seuraavat 2vkoa menee täysin penkin alle :D
 
  • Tykkää
Reactions: kiuski
@gemmy lehmänhermoja piinailuun!

@love- tsemppiä myös. Hienoa, että sai kaksi kehittynyttä pientä kyytiin.
@marrasmai toivottavasti harmitonta. Koska pääset ultraan?

Tein eilen illalla testin, kun halusin tehdä sen silloin kun mies on kotona, enkä yksin aamulla. Ei mitään uutta . 2 viivaa edelleen. Samaa vahvuutta kuin edellinen, mutta eka testi edelleen vahvin. Tämä oli nyt 3. er merkkinen testi. Tavallaan ymmärrän, miksi digitestit on hyviä. Ei tarvitse tulkita ja arpoa. Yöllä taas vuotoa ja vähän päivälläkin. Kävin verikokeessa. To kuulen lukemat. Ois kyllä kiva tietää jo tänään, kun nehän tulee tosi pian/samantien.
 
Zoona varovaiset onnittelut :love: Eri testien välillä ei voi viivojen vahvuuksia juurikaan vertailla. Mulla esikoisen aikaan oli toisessa testissä kirkuva plussa ja toisessa haalea. Samasta pissasta tehty. Vuodosta en olisi huolissani kun mulle lääkäri varoitti että lääkkeelliset pas-raskaudet vuotaa herkästi.

Pistim tänään gonapeptylin ja olen lähettänyt johonkin toiveita että pieni alkio siellä koko ajan kiinnittyisi hurjaa vauhtia. Oliko se niin että limakalvo voi olla liian paksu, aloin huolestua että se oli siirrossa jo liiankin paksu.
 
Zoona Näkisitkö omasta Kannasta sen testin tuloksen heti? Toivotaan parasta!

Marrasmai, toivottavasti kuitenkin kaikki menisi hyvin.

Gemmy pidetään peukkoja ja koita ajatella kaikkea muuta mukavaa piinaillessa, niin aika menis nopeemmin.

Love, kyllä sun hyvä meno varmasti jatkuu tästä eteenkin päin!

Itse en ole vielä testannyt, mutta huonolta näyttää. Migreeni selvästi alkamassa, ja se alkaa yleensä aina päivän tai pari ennen kuukautisia. Liittyy mulla estrogeenin pudotukseen.
 
Ei näy kannassa mitään. Olisi se kiva herätä 100-vuotiaassa kotimaassa, terveenä ja rauhallisesti raskaana, mutta fiilikset on matalalla. Alavatsa on kipeä. Pelkään kohdunulkoista:notworthy: oireet täsmää siihen niin hyvin. Taas illalla pari tippaa punaista ja aamulla ruskeaa. Saispa edes nukuttua, jos tämä tauti lähtisi!
 
@love- mahtavaa että kaikki jatkany kehitystä! Rutkasti tsemppiä piinapäiviin :)

@marrasmai tsemppiä myös vuotojen kans. Ei osaa ees kuvitella kuinka piinaavaa tuo voi olla.. Sullahan ei ollu enää montaa päivää ultraan?

@Piikkinen voi harmi jos menkat tekee tuloaan :( ootteko vielä miettiny jatkoja?

@Zoona kyllä sua nyt koetellaan. Kumpa huomena tulis hyviä uutisia verikokeesta. :(

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikesta huolimatta. Ei tullu juhlavuoden vauvaa eikä tällä menolla taida tulla vielä ens vuonnakaan.
 
@-dino- ens vuodelle ehtii vielä hyvin (y) Vaikka tiedän kyllä, miten aika huujahtaa näissä nopeasti (12 kk ja 3 siirtoa), mutta tilannekin voi muuttua nopeasti.

Tein nyt 4. ja viimeisen testi. Testiviiva piirtyi samalla, kun kosteus nousi viivaan saakka. Ja nyt kaksi tasavahvaa viivaa. Sikäli siis näyttää hyvältä. Vuotoa on edelleen, että kyllä tässä jännäillä joutuu (no saa tietty aika kauan yleensäkin) siihen ekaan ultraan asti. Ristiriitaista, epävarmuudesta toiseen.
 
-love- hurjasti tsemppiä. Jos nyt :) :) Melkein samoissa mennään kun mulla siirrettiin 4.12 5-päiväinen. Tosin vaan yksi alkio.

-dino- Toivottavasti ensi vuoden vauva sitten kun ei juhlavuoden vauvaa.

Zoona ihanaa kun tuntemukset olivat väärässä.

Piinailu on kyllä ehdottomasti inhottavinta tässä prosessissa (jos raskautta ei lasketa). Ei haittaa vaikka menee kuukausi jos toinenkin odotellessa seuraavaa mahdollisuutta kun arki on kuitenkin melko helppoa. Mutta tämä kaksivikkoinen pätkä :cautious::cautious::confused::confused: Aika kuluu hitaasti ja koko ajan miettii, että onkohan se pikkuinen alkio kiinnittynyt vai ei.
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Amagara82#-12#1.#toimimaton munasarja/siit.#2.IVF
Annimiina89 # 4/2016 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
An1z81# -13 # 1.# selit.# 1.IVF
Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#4.IVF/1.PAS
gemmy #9/17#2.#pcos/huonot solut# 3.IVF/1.PAS
JannaJ #-10# 2.#selit./1.tuuba/hiipuvat munas.# 2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1.# siittiöt# 2.ICSI/1.PAS

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF/1.PAS

KuuBe #2013# 1. #selittämätön#2.IVF/1.PAS
love-# 2014# 1. # siittiöt# 2.ICSI/2.PAS
Maravilla #2/15#1.#selit#1.IVF
Miitta37 #-13# 1. # pco/selit.# 1.IVF (tulossa)
Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 2.ICSI
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
Piikkinen # 12/16 # 2. # matala amh+ikä+endo+perussairaus # 1.IVF

pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI 1.PAS
Toivo2016 #3/13#1.#ikä, johdin poist. ym#5.IVF/1.PAS
Uneksija17#4/15#1.#pcos/selit.#1.IVF/2.PAS
Voyage #-13 #1.#selit.#1.IVF
-dino-#6/15 #1. # selittämätön # 1.IVF


Piinailijat: :whistle:

gemmy
15.12 (5pv/4.12)
love- 19.12 (2x4pv/5.12)


Plussat 2016: :love:

Joulu:
marrasmai 3.ICSI (kkm)
Kesäheinä-78 6.IVF (kem)
Talvi82 (luomu)
Toivo2016 3.IVF/3.PAS (km/ku)
Roxanne 5.ICSI/1.PAS (kem)
cindra 1.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)
kalabaliikki 1.IVF/2.PAS (5pv)
marrasmai 3.ICSI/1.PAS (kem)
Jantzu 1.ICSI/2.PAS (km)
MaiMei (luomu/letrot) (kkm)
Maalis:
Jansku00 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Roxanne 6.ICSI (5pv)
Blob 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Kuutio 2.IFV/1.PAS (6pv)
Huhti:
Kesäheinä-78 6.IVF/1.PAS (5pv)
Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
maljakko 3.IVF/1.PAS (tm)
AdeliinaJosefiina 3.ICSI/1.PAS (2x2pv)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Xienna 2.ICSI/1.PAS (3pv)
Elo:
KuuBe 1.IVF/1.PAS (kem)
SalamaT 3.IVF/2.PAS (kem)
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Onnea Zoona, niin kauan raskaana kun ei toisinkaan todisteta!

Tänään näkee onko elonva+synarela toiminu mitenkään..välillä tupannu suihkeet melkein unohtuun ja myöhästyny parillakin tunnilla. Ei jaksas yhtään kiinnostaa lähtee taas pettyyn sinne ja lannistuun jo tässä vaiheessa, ja vielä tappelut lääkärin kans eri näkemyksistä siihen päälle... hohhoijaa. On vaan niin totaalisen kyllästyny tähän paskaan....:poop: tietää jo etukäteen että koko loppupäivä menee ihan vitun pahalla päällä, kaikesta rähjätessä, mistä tulee taas syyllisyyttä, itseinhoo jne. :( Nykysin loppupäivät on todellakin aina pilalla lääkärikäyntien/hoitotietojen jälkeen.

Jos ois ollu mahdollisimman hyvä tuuri keväällä, LA:aan ois reilu viikko ja ois jokatapauksessa kerenny vielä juhlavuodelle. No sitä tuskin tapahtuu ensvuonnakaan, jos enää ikinä......
 
lullaby jospa tänään olisikin sellainen päivä, että tulisikin hyvä fiilis?!

Ei mikään erityisen luottavainen olo ole vieläkään. Klinikalta soittivat testituloksen ja hcg oli 565 tiistaina eli ihan ok. Mutta, koska vuoto ja nyt vielä alavatsakivut vähän yltyivät niin piina ei ole suinkaan päättynyt. Hcg kontrolloidaan ensi maanantaina.
 
Zoona, voi että tuota piinaa. Hienoa, että hcg oli kuitenkin noin hyvä. Kunpa tuo raskaus vaan sinnittelisi loppun asti. Toivon sydämestäni, että noille oireille olisi joku harmiton syy!

Lullaby toivotaan että suihkeet olis toiminut. Ja toivotaan, että lääkäri olis hyvällä päällä, ja jaksais tsempata ja kuunnella asiakasta. Ensivuoden vauvaa toivotaan meille kaikille!

Mulla alkoi kuukautiset eilen. Ilmoitin sairaalalle, ja sanoivat että voi voi, mutta se oli sitten siinä. Lahjamunasoluja ehdottivat miettimään, mutta en ole kyllä valmis siihen. Tilanne olisi ihan eri, jos ei olisi jo tuota yhtä pientä murusta kotona. Silloin en epäröisi hetkeäkään lahjasoluhoitoja. Mutta nyt kyllä haluaisin biologisen sisaruksen lapselle. Vähän surkea olo. Toisaalta epätoivo ei todellakaan ole nyt niin paha, kuin silloin kuin tuota ensimmäistä yritettiin. Päätettiin miehen kanssa kuitenkin käydä ainakin juttelemassa yksityisellä, että mitä mieltä siellä ollaan. Mulla tuli juuri 40 v. täyteen, joten ikäloppu alan olla. Lisäksi matala amh, paha endo. Kannattaako tässä enää edes yrittää. Toisaalta tuo kemiallinen luomuraskaus vähän lisäsi toivoa. En tiedä...
 
Oli siellä nyt 2-4 follia enemmän kun viimeks, yhteensä siis 9-10, tosin osa pienempiä jotka ei ehkä ehdi mukaan kasvuun, jollei tänään alkava puregon jotain ihmeitä tee.. jotenkin tällä kertaa se lääkäri sai edes vähän nostatettua ärsyttävää toivoo ja odotuksia, kun sitten taas kuitenkin rytisee alas ja matto lähtee alta viimestään pitkässä viljelyssä...mutta kai tää on lähes paras määrä mitä tällä ikää enää voi tulla (tosin lyhyellä elonva ja puregon vielä kokeilematta) ja näillä mennään :/ ei voi muuta kun toivoo että tää pitkä kaava ja uus lääke ois nyt SE juttu.. ja 7 on mun jonkinlainen onnenluku että kun 7.ttä hoitoo mennään, niin kyllähän tän on nyt pakko olla menestys :D

Piikkinen, samanlainen tilanne täällä... kyllä se vaan selkee romahdus näkyy tapahtuneen tänä vuonna parin vuoden takaseen verrattuna kun mittari hälyyttää 4:lla alkavaa..:( en tiedä onko järkee enää jatkaa pään seinään hakkaamista jos tässäkään hoidossa ei tuu edes ensimmäistäkään siirtoo..no tiän että tuskin pystyn lopettaankaan vielä. Ja kun lahjasiittiöitä on enää rajallinen määrä jäljellä, jos ne loppuu niin täyssisarushaaveet oli sit siinä. Lisää eivät pyydä kun niitä on jo käytetty niin monelle perheelle eikä pelkästään mun takia pyydä luovuttajaa uudestaan paikalle.
Kyllä ahdistaa.. niinku köysi ois kiristymässä kaulan ympärillä.
 
Saanko kysyä teiltä viisaammilta neuvoja. Ollaan nyt varaamassa yksityiselle aikaa jo ensiviikolle. Mietin tässä:

-Mitä tietoja pitää olla mukana: Onko riittävää, että yksityisen lääkäri näkee omasta kannasta sairaalan sanelut. Ja itse täydennän käsin hoitokaavioon viimehoidon loppuosan lääkeannokset? Hoitokaavio on siis printattu mulle sairaalassa ekassa ultrassa, ja sen jälkeen nostettiin lääkeannosta. Eli kirjoittaisin vaan itse kynällä ne lääkkeet päivien kohdalle. Tarviinko muita tietoja?

-Osaatteko/ jaksatteko kertoa luovutettujen munasolujen hoidosta? Jostain eilen googlasin jotain "osittain luovutetuista" tai "kokonaan luovutetuista" hoidoista. En silloin ehtinyt lukea, ja nyt en enää löydä sivua. Mista siinä oikein voi olla kyse?

Lullaby toivotaan tosiaan, että 7. hoidossa olisi taikaa! Onhan teillä vielä mahdollisuudet tuohon biotäyssisareen, toivottavasti onnistuu. Minä valvoskelin viime yönä ja mietin tuota ei-biologista lapsiasiaa. Eilen se vielä tuntui aika pahalta, mutta yhden yön aikana sain aivoni naksautettua sellaiseen asentoon, että eiköhän sekin olisi ihan ok. Ens viikolla koitetaan saada aika yksityiselle. Katsotaan miten tilanne etenee.
 
Viimeksi muokattu:
Piikkinen meillä oli edellisistä hoidoista mukana hoitokaaviot (eli lääkkeet ja määrät) sekä suullisesti kerroimme alkioiden/siirtojen määrän. Muuta ei halunnut nähdä. Sperma-analyysipaperi oli itseasiassa mukana ja se oli tärkeä.
Tarkoittaisiko osittain luovutetut tai kokonaan luovutetut tässä tilanteessa sitä, että yhden luovuttajan solut jaetaan esim. kahden vastaanottajan kesken vs. se, että saa yhden luovuttajan kaikki solut käyttöön. Tai sitten se osittainen tarkoittaa sitä, että ne on munasolupankista ja niitä sulatetaan tietty määrä? Jakautuisiko näin kustannukset. Jos kyse oli luovutetuista siittiöistä niin se tarkoittaisi varmasti sitä, että puolet munasoluista hedelmöitetään omalla ja puolet luovutetulla kamalla. Mutta tässä munasolujutussa se ei oikein kävisi järkeen. En siis tosiaan tiedä, mutta kunhan pohdiskelen.

lullaby olet kyllä niin pitkäsarjalainen, että toivoisi, että tämä olisi sitten se hoito.

Oma olo ja mietinnät. Tänään pp5. Vielä pitäisi torstaihin asti jaksaa odottaa. Ajattelin kyllä mahdollisesti testata jo keskiviikkona pp9, se olisi sitten dpo14, eikö silloin voisi jo jotain pientä näkyä jos on näkyäkseen?
Olen elämäni aikana tehnyt 6 raskaustestiä, kaikki hoitokierroissa. VIisi kertaa olen tuijottanut tyhjää testiä ja vaan kerran positiivista. Niin toivoisin, että tällä kertaa saisin tuijottaa positiivista. Salaa tuntuu siltä, että onhan tän pakko onnistua. Mutta sitten toisaalta, suurin osa siirroista päättyy negaan eli miten muka voisin olla se jolla heti ekasta PASista voisi onnistua...
 
Eikös se kanta.fi oo ihan erillinen yksityisen hoidoista..? Eli ettei yksityisen lääkäri sieltä voi mennä kattoon potilastietoja, eikä mulle ainakaan tuu sinne mitään yksityisklinikan hoitosaneluja ym. mitään tietoja mitä siellä on tehty. Eli aikoinaan ite vein julkisen puolen hoitokertomukset paperilla klinikalle ja ne otti niistä kopiot.
Piikkinen, varmaan tuo riittää että ite laitat ne lääkeannokset sinne, pääasiahan että ite muistaa ne ja tiedot tulee oikein.
Tarkottaisko se "osittain" että jommat kummat sukusolut on luovutettuja ja "kokonaan" että molemmat on luovuttajilta tai että alkio on "adoptoitu"? Ihan siis arvailen vaan...tai sit jotakin sellasta mitä gemmy arvelee. Tuolla klinikalla luovuttajan siittiöitä käytetään max 5:lle perheelle joilla ne johtaa vähintään yhden lapsen syntymään, ja liekö tää joku yleinenkin sääntö/laki, ettei ainakaan enemmälle käytetä? En ois käsittääkseni voinu mitenkään päättää että varaan pelkästään itelleni kaikki, ja saattohan niitä sillon olla jo käytetty muillekin kun ite niitä sain. Munasoluista en sit tiedä päteekö sama. Mutta kuluja kai voi tosiaan vähentää jakamalla yhden luovuttajan solut jos niitä tulee paljon tai joku tietty vähimmäismäärä.
 
Hei, taalla IVF-ensiyrittaja. Olen aloittanut Primolut:it ja Elonva-ruiske kohta tulossa. Osaisiko joku selittaa, mika on se pidempi ja lyhyempi kaava talle hoidolle, kun en tieda, kumpi minulla on kyseessa? Enta mihin kannattaisi kiinnittaa huomiota esim. laakkeiden valinnassa? Mita ovat esim. ne Luget, joita ilmeisesti otetaan kiinnitysta avustamaan... siis, kun luen aikaisempia viesteja... vaikuttaa, ettei minulle olisi noita maaratty, onko jokin muu vastaava laske olemassa? Tosiaan, kun tama on niin uusi asia ja vahan tietoa. Kummallakaan meista ei ole loydetty muuta lapsettomuuden syyta kun tuo ikani, AMH ja kilpirauhasarvot kunnossa ja niin ovat myos simpat, mutta siis me molemmat olemme 45. Uusi avioliitto, joten takana 1v luomuyrittamista. Kummallakaan ei ennestaan lapsia. Kaikki tiedot ja 'vinkit' otetaan kiitollisena vastaan! :)
 
Hei, taalla IVF-ensiyrittaja. Olen aloittanut Primolut:it ja Elonva-ruiske kohta tulossa. Osaisiko joku selittaa, mika on se pidempi ja lyhyempi kaava talle hoidolle, kun en tieda, kumpi minulla on kyseessa? Enta mihin kannattaisi kiinnittaa huomiota esim. laakkeiden valinnassa? Mita ovat esim. ne Luget, joita ilmeisesti otetaan kiinnitysta avustamaan... siis, kun luen aikaisempia viesteja... vaikuttaa, ettei minulle olisi noita maaratty, onko jokin muu vastaava laske olemassa? Tosiaan, kun tama on niin uusi asia ja vahan tietoa. Kummallakaan meista ei ole loydetty muuta lapsettomuuden syyta kun tuo ikani, AMH ja kilpirauhasarvot kunnossa ja niin ovat myos simpat, mutta siis me molemmat olemme 45. Uusi avioliitto, joten takana 1v luomuyrittamista. Kummallakaan ei ennestaan lapsia. Kaikki tiedot ja 'vinkit' otetaan kiitollisena vastaan! :)
Sulla on lyhyt kaava, ja primolut on progestiinia (synteettinen keltarauhashormoni) jolla on mm. tarkotus saada ajotettua seuraava vuoto siten ettei punktio osu viikonlopulle. Pitkässä kaavassa nenäsumut tai procren-piikki alotetaan edellisen kierron kp21 ja ikäänkun ajetaan alas koko hormoonitoiminta ennen piikkejä.
Elonvan lisäksi saat luultavasti jotakin toistakin piikkilääkettä muutaman päivän jälkeen, elonvahan on vain yksi piikki ja vaikuttaa siis useamman päivän. Mulla esim. menossa nyt elonvan jatkeena puregon 350iu 4:ttä päivää.
Yleensä lugesteron (emättimeen laitettavia progesteroni-pampuloita) määrätään vasta myöhemmin, esim. punktiossa ja sitä aletaan ottaa vasta pari päivää punktion jälkeen.
Nykysin myös monessa paikkaa käytetään gonapeptyl-pistosta kiinnittymisen tueksi alkion ollessa 6pv, tätäkin kannattaa kysyä jos ei muuten anna.
Toivottavasti ainakin vähän selvensi asioita! :)
 
Viimeksi muokattu:
Hei, Kiitos tosi paljon! :)
Ihanaa, kun vastasit - hienoa saada lisaa tietoa.


Joo, Elonvan jalleen tulevat Menopur (ilmeisesti Elonvan tapainen siis?) ja Orgalutran (se jarru??). Jossain vaiheessa tulee Terolut, joka on kuulemma 'tukihoito'. Eli onkohan se tavallaan Lugesteronin tai Gonapeptylin sijaan? Vai pitaisikohan silti pyytaa noita kahta?

Onko lyhyen ja pitkan kaavan vaikutuksissa eroja, eli onkohan usein niin, etta jos lyhyt ei toimi, niin sitten pitkaa kaavaa?

Olen hirvean vaikuttunut kaikkien tietamyksesta talla palstalla esim. laakkeiden maaran suhteen. Suunnitelmassani lukee Elonva 150, Menopur 300, Orgalutran 0.25/1 amp, Terolut 10mg x 3. Ovatkohan nuo tavallisia maaria?

Sitten viela sellaista, etta... laakari sanoo, etta istutetaan vain yksi alkio, vaikka kehittyisi useampia. Onko tama vanhemmalle kokelaalle normaalia? Kun ainakin muutaman vuoden vanhoissa viesteissa taalla ovat kohtalotoverit sanoneet, etta vanhemmalle aitikokelaalle usein istutetaan kaksikin alkiota, koska ne voivat tukea toistensa kiinnittymista. Ettei kahdesta siis valttamatta lahde kayntiin jokin riskiraskaus (jollainen kaksosraskaus olisi).

Jos joku tietaa neuvoa, hienoa...! :)

Kiitos!!!!!
 
Rusakkonen Nuo ovat hyvin tavallisen kuuloisia määriä. Terolut on sinulla Lugesteronin sijaan, mutta Gonapeptyliä voi silti pyytää. Terolutin annos on tuon 10 mg x 3 kun se on tukihoitona. Orgalutranin annos on yksi piikki per päivä kun jarrutetaan eli tuo 0.25/1. Menopur 300 on aika korkea annos (tai ainakin normaali), mutta ehkä oletettavissa on, että jonkin asia mahdollisesti heikentää munasolujen määrä.

Yhden vai kahden alkion siirto, olen siinä uskossa että yhä vähemmän ja vähemmän siirretään kahta alkiota. Ainakin ns. riskiryhmäläisille (ylipainoiset, vanhemmat, lyhyet/pienikokoiset, perussairaat) joille kaksosraskaus olisi iso riski. Vaikka onhan se muutenkin riskiraskaus. Toisaalta tutkimusten mukaan yhden ja kahden alkion siirrossa ei ole juurikaan kovin suurta eroa raskauksien määärässä. Joissakin tutkimuksissa jopa yhden alkion siirto johti useammin raskauteen (%) kuin kahden, koska epäiltiin, että huonompi alkio voi saada kohdun hylkimään parempaakin. Mutta näistä kannattaa keskustella lääkärin kanssa ja mielestäni se riippuu myös hyvin paljon alkioiden laadusta/pakastuskunnosta tms.

Mulla on tänään pp7 ja tahtoisin jo ihan hirveästi testata. Kun eikö huomenna kun on pp8 ja alkio oli 5-päiväinen niin voisi ehkä jo jotain näkyä? Vai pitääkö vaan sinnikkäästi odottaa siihen torstaihin. Eihän sekään nyt enää kaukana ole. Mulla on sama tunne kun aina piinatessa, olen varma että on voinut onnistua. Siksi haluaisin jo aiemmin vähän alkaa maistella sitä, ettei välttämättä onnistukaan. Oonkohan liian optimisti.
 
@gemmy todellakin testiä kehiin!

Odottelen labraan. Enää 50 mun edellä:poop:. Aika heikolta näyttää. Muita oireita ei enää ole kuin satunnaiset menkkaväännöt ja vuotoa on ollut vähän enemmän. Pahin on kuitenkin se, että yhtäkkiä tuli itselle sellainen tyhjä olo, että tämä oli nyt tässä.
 

Yhteistyössä