IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Onnea, Läiti ja Aukko!! Ja paljon tsemppiä Sofille ja Hiippikselle!

Voi Caro, miten harmi! Mulla on valitettavasti täällä melkein sama tilanne. Verikokeen tulokset tulivat: dpo 15 tänään ja hcg vain säälittävät 12. Ilmeisesti alkio oli alkanut kiinnittyä, mutta siihen se kehitys sitten oli tyssännytkin. Ei tullut meillekään ihanaa joululahjaa. :( Perjantaina uuteen verikokeeseen ja tammikuussa sitten pas:siin, jos ja toivottavasti kun arvot palautuvat normaaleiksi... Olisihan se ihan liian hyvää ollutkin, jos ois tästä ekasta siirrosta tärpännyt. :(
 
Viimeksi muokattu:
Heips!

Musta on ainakin kiva kuulla jo plussanneiden kuulumisia, luo jotenkin uskoa! Täällä ite oon ainakin vilpittömästi onnellinen kaikkien puolesta jotka onnistuu raskautumaan, kaikki kuitenkin käynyt pitkän tai vielä pidemmän tien äidiksi ja isäksi! Ihana että kaikki hyvin AUkko :)

Pahoittelut negoista Kaisla ja Caro :headwall:

Vielä vajaa viikko piinailua edessä viralliseen testipäivään mutta alotan testailut viikonloppuna vaikka olo on että ei kyllä tälläkään kertaa onnistunut, mutta pitää toivoa!
 
Kiitos myötäelämisestä :) Ootte kaikki ihania :)

Pahoittelut Kaislalle myös.

Tänään alkaa pettymys jo vähän helpottaa. Ei se eka siirto aina vaan onnistu. Oishan se liian helppoo. Yritän nyt keskittyä muihin asioihin.

Tarvitseeko ennen pas hoitoa pitää tauko vai voiko heti perään tehdä? Soitan huomenna polille. Ois kiva saada ainokainen huurunenä kyytiin nii pian ku mahdollista nii pääsis jonottaa uutta hoitoakin.
 
Pahoittelut epäonnistuneille :hug:

Paniikkikysymys! Mulla on nyt munarakkuloiden kasvatteluvaihe menossa, ja tiistaina nostettiin Fostimon-annosta. Eilen jo alkoi tuntumaan illasta, että ihan kuin vatsa ois tosi täysi, jotenkin hankala istua normaalisti, pitää vähän kuin nojata koko ajan taaksepäin istuessa. Tänään on samanlainen olo, ja nipistelyjä alavatsalla sekä munasarjojen tuntumassa. Onko muilla ollu tämmöstä täytenäisyyden tunnetta pistoshoidon loppupuolella? Phuuh, paniikki tietysti siitä, että ei ois hyperiä, vaan en oo ollenkaan kipeä, mutta olo on pinkeä, turvonnut ja ahdas vatsasta.
 
Caro meillä klinikalla on tuoresiirron jälkeen välikierto, kai että saa kroppa rauhoittua. Itselle teki ihan hyvää myös koska tosiaan otti itsellä vähän kovalle ensimmäistä kertaa koko näissä hommissa kun eka siirto meni persiilleen. Oli jotenkin kuitenkin onnistunut lataamaan kovat odotukset kai. Näihin PASeihin ei ole tullut kyllä sitten minkäänlaisia odotuksia kasattua kun ei tarvitse suhia piikkien ja sumujen kanssa, paljon helpompaa :D

Hilippa mulla ei ollut sama lääke kyseessä, joten en osaa sanoa siihen liittyen. Mulla oli pitkä kaava todella helppo muutenkin tuntemuksien perusteella. Saatiin 20 solua punktiossa, joten olisi voinut kuvitella olevan pinkeä olo, mutta ei sen kummemmin.
Kannattaa varmaan tankkaa vettä vaan nyt kunnolla koko ajan ja jos vähänkään näyttää siltä, että pissaa ei tule suhteessa veden juontiin, tai jos alkaa turvottaa kovasti niin soita lääkäriin sitten?
 
Mandala, kiitos vastauksesta :)

Tänään kävin polilla toisessa ultrassa. Lääkärin mukaan nuo tuntemukset on ihan normaaleja, ja ultralla löysi oikealta kuusi ja vasemmalta kolme 11-14mm munarakkulaa.
Limakalvo on 8mm, mikä sekin on kuulemma hyvä. (Hoitajan mukaan 6-7mm on riittävä kiinnittymistä ajatellen) Vielä kolmena iltana pistän Fostimonia ja maanantaina irrotuspiikki. Keskiviikkona sitten punktio, ja perjantaina siirto jos sinne päästään.
Lääkäri vielä puhui, että katsovat labran kans icsataanko kaikki vai esim puolet.

Pitää nyt vaan ottaa rennosti ja muistaa juoda reippaasti.

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille :)

Ai niin, mulle vois lääkityslistan päivittää:
Suprecur, Fostimon, Pregnyl, Lutinus
 
Viimeksi muokattu:
Hellurei pitkästä aikaa! Olen nyt jonkin aikaa himmaillut taustalla ja silloin tällöin juttujanne lukenut. Tervetuloa uudet ja hurjasti onnea plussanneille!

Yritän nyt pikkuhiljaa aktivoitua ja kerätä voimia uuteen hoitoon. Edellisessähän hoidossa saatiin vain yksi alkio siirrettyä ja tämän jälkeen lääkäri halus kontrolloida miehen hormonilabrat. Ne on viiterajoissa, mutta alakanttiin, joten lääkäri ehdotti miehelle kolmen kuukauden hormoniannosta, Gonal F ja Pregnyl kolmesti viikossa. Oletteko kuulleet tällaisesta aiemmin? Puhelimessa lääkäri oli sanonut, että tämän vuoden puolella ei voi jemmaan lääkkeitä kirjoittaa, joten kalliksihan nuo tulisi vuoden vaihteen jälkeen yhdistettynä mun hormooneihin... Pieni mieli on sekaisin ja tiistaina on lääkärikäynti jossa siitä päätetään...
 
Päätin jatkaa virallisen testipäiväaamun jälkeen lääkkeitä vielä kaksi päivää eli lopetin lääkkeet keskiviikkona illalla testattuani negatiivisen. Nyt odottelen kuukautisia ja poden hormonaalista päänsärkyä.

Ensin vuodan siis kesken hoidon ja sitten, kun kuukautiset saisi alkaa, niin ei tule tipan tippaa!

1. IVF on siis takana, jossa tuoresiirtoon ei päästy, mutta kahteen PAS:iin päästiin ja niissä siirrettiin hyvät blastot. Meillä on nyt pakkanen tyhjä, enkä haluaisi toista samanlaista IVF:ää heti perään, koska sain hyperstimulaation ja limakalvo vuosi pois jo piikitysvaiheessa kp 12. 1. PAS meni ok, mutta taas alkukierrosta vuotelin. 2. PAS:ssa vuosin viikko siirron jälkeen.

Mitä mä oikeesti teen tai minkälaisia ehdotuksia pyydän lääkäreiltä? Mulla on siis lievä kilpirauhasen vajaatoiminta ja siihen lääkitys. Lisäksi on endometrioosi, joka tuntuu taas riehaantuneen hoitojen vuoksi.

En tiedä pitäisikö tässä ottaa 3kk:n kuivattelu endometrioosiin vai yrittää nostaa kilppariannostusta? Joku meinaan niitä vuotoja aiheuttaa.

Tuntuu, että oon ihan tyhjä päällä ja hoitojakaan ei kannata nyt heti jatkaa vaikka jonoja meillä ei olisi eli sen puolesta olisi mahdollista. Luulen vaan, että se olisi hukkaan heitetty kierros.

Anteeksi omanapailu :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa! Täällä yksi ivf-hoidoissa oleva nainen ilmoittautuisi mukaan :) Meillä menossa nyt 2.ivf ja tämä meni kuta kuinkin yhtä huonosti kuin ensimmäinenkin. Ekassa ivf:ssä 6 hedelmöittyneestä solusta vain 1 jatkoi blastokystiksi asti, muut pysähtyi. Nyt sitten oli peräti 20 follia, mutta vain 11:ssa oli solu ja niistäkin sitten paljon raakoja niin että vain 6 kypsää ja hedelmöittyi vain 2. Joista 2.päivän jälkeen hengissä oli enää yksi, se nyt sitten siirrettiin nelisoluisena. Eli ei kovin hyvät ennusteet.

Kyllähän näitä ihania ihmeitä aina joillekin tapahtuu, että äärimmäisen huonosti alkanut matka päättyykin sitten hyvin, mutta kun mulla on ollut aina niin huono arpaonni etten viitsi nytkään kuvitella liikoja:'(

Lääkäriltä olen yrittänyt imeä tietoa, että mikä hitto tässä nyt mättää ja se sanoi että mulla ilmeisesti ongelma munasolujen kypsymisen kanssa. Nytkin sain tuplairrotuspiikin ja silti noin paljon raakoja. Onko kenelläkään ollut sama ongelmaa ja mikä lääke teillä ollut käytössä, jos on joku apu löytynyt?
 
:hug: Carolle ja Kaislalle!! Ja Luisille kans!!

Tänään pp1, eilen siirretty yksi top-alkio, tosin 4-soluinen kakspäiväisenä... Kaikki 6solua oli ollu kypsiä, niistä 4jäi vielä viljelyyn, jos pääsis pakkaseen asti..

Hyvää itsenäisyyspäivää!!
 
Varovaiset onnittelut jo Henrietalle! Toivottavasti sinun viivasi vahvistuvat! Joko olet testannut digillä?

Onnea myös Sofille ja bessonnitsalle kyytiläisistä ja paljon tarrasukkia mukaan!

Havina: Juuri luin erään amerikkalaisen hedelmöitysklinikan nettiartikkelin, jossa käsiteltiin kemiallisia raskauksia ja puhuttiin mm. siittiöiden laadun parantamisesta vitamiini- ja hormonihoidoilla. En tiedä, kuinka paljon painoarvoa jutulla lopulta oli, mutta toivottavasti hoidosta on teidän tapauksessanne apua!

Omaa napaa: Kiitos kaikille myötäelämisestä! Perjantain verikoe vahvisti sen, mitä osasin jo odottaakin eli hcg oli nollautunut. Meidän ensimmäisen icsi:n tuoresiirron saldona siis elämäni ensimmäiset plussat ja kemiallinen raskaus. Täytyy sanoa, että on ottanut aika koville. Pelottaa jo etukäteen tammikuun PAS:sin epäonnistuminen, kun meillä on pakkasessa vain kaksi alkiota ja niistäkin vain yksi top-laatua. Päähän pukkaa väkisinkin kaikenlaisia negatiivisia ajatuksia (onko mun munasolut huonolaatuisia, tuleeko taas keskenmeno ja joudutaanko sitten taas odottamaan puoli vuotta ennen seuraavaa hoitokiertoa)... Mutta onneksi joululomaan ei ole enää pitkä aika ja pääsee kotimaisemiin vähän tuulettumaan ja irrottautumaan näistä hoitokuvioista.
 
Menossa mukana:

Nimi..yritysaloitettu...monesko lapsi...syy..hoitomuoto... lääkkeet?

Retikka...2012...1...siittiöt....2.ICSI 1/15.
...elonva, puregon, pregnyl+luget

Nenna81...3/2013......3 (1. yhteinen)...Munajohtimien tuhoutuminen...1.IVF,1.PAS 01/15...Luget

Mandala....esikoinen toiveissa....johtimet poistettu....1.IVF/2PAS 12/14

-jennica-...9/2012...1...endo...1.IVF/ICSI 9-10/2014...Synarela, Puregon, Pregnyl, Lutinus

HilleriHiiru...9/2011...1(yhteinen)...molemmissa...3.ICS/PAS 4.9...Lugesteron, Estradot, Prednisolon ja Pregnyl

Havina...02/2013...Siittiöt... esikoinen toiveissa.... 2.ICSI 2/2015... lääkkeet? (aiemmin primolut+Puregon+Orgalutran+Pregnyl+Luge steron).

Mari32..esikoinen..siittiöt..3.ICSI 10-11/2014..pitkä kaava..Synarela/ Menopur/luget

Viiva84........03/2013.....1......siittiöt ja PCO....1.IVF....Puregon, Orgalutran, Gonapeptyl, Lugesteron

Sarah85.....11/2006...2.lapsi (2 km)....selittämätön...ivf lyhyt kaava...Gonal-f, orgalutran, luget

EukkoI....11/2012....esikoinen....siittiöt/tutkimatta.... ICSI....Suprecur/Puregon

Untuvikko80..1/2010...1..Selittämätön,kiinnikkeet..3 .IVF...Synarela,Puregon,Ovitrelle, Lugestron

Henrietta-...08/2012....Esikoinen...siittiöt....1.icsin 2.pas.....Progynova+lugesteron

Timjami77... 7/13... 2. oma(3. miehelle)... siittiöt... ICSI...Menopur, Orgalutran, Pregnyl, Lugesteron

Lauriska...10/2012...ensimmäinen..selittämätön..1. IVF 10/14...Puregon, Orgalutran, Pregnyl, Luget, Gonapeptyl, Minidisperin

Mella83... 2. ICSI/ 2. PAS .....Ovuloimattomuus/simpat

hiippis81 ...3. Selittämätön..pas luonnonkiertoon

Kaisla78...01/2013...1...siittiöt..IVF/ICSI... Decapeptyl, Puregon, Gonadotrophine, Progesterone.

Tuutunen80...12/2012...1...selittämätön..2.IVF/ICSI?... Elonva, Cetrotide, Puregon, Pregnyl, Gonapeptyl, Lugesteron

Hilippa... 3/2013... 1. yhteinen... siittiöt... IVF/ ICSI 12/2014 ... Suprecur, Fostimon, Pregnyl, Lutinus

Misericordia...n.2vuotta...2yhteinen (3 miehelle)...selittämätön, vähän endoa...1 IVF...synarela, gonal-f, pregnyl, lugesteron

Piinailijat

Misericordia 27.11

Plussanneet


Heinäkuu 2014
Ricardina 1.IVF tuoresiirto(km vk5?)

Elokuu 2014
Läiti 1.IVF tuoresiirto(ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto

Syyskuu 2014
Ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto

Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto(km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS

Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS
Astrea 1.IVF tuoresiirto

Joulukuu 2014
Mari32 3. IVF tuoresiirto
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)

PÄIVITYSPYYNNÖT PUNAISELLA

Jos mahdollista,ilmoittakaan plussauksen jälkeisistä tapahtumista.
mm.keskenmeno,kohdunulkoinen,milloin laskettuaika,syntyikö poika vai tyttö ja milloin.
Näin saadaan seurattua millaisia tuloksia ryhmässä tulee
 
Päivitin jotain tietoja listaan, mutta jotain jäi varmasti uupumaan, sillä en pystynyt selaamaan viestejä paljon taaksepäin. Jos kukaan ei ehdi/jaksa tällä hetkellä päivittää listaa aktiivisesti, sopisiko sellainen käytäntö, että jokainen päivittäisi tarpeen tullen listaan omat tietonsa? Näin saataisiin pidettyä listaa ajan tasalla eikä kenenkään tarvitsisi ottaa siitä erikseen stressiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Hellurei pitkästä aikaa ja roppakaupalla onnea plussanneille :heart: :flower:

Ja jaksamisia kaikille, joilla huonot uutiset ja negatiiviset asiat riesana :hug:

Melko omanapaa tulin vain kertomaan, kun en todellakaan aikonutkaan lukea kaikkea mistä olen tässä taustaillessa jäänyt paitsi :)

Meillähän on nyt se tilanne, että punktionjälkeisestä hyperistä toivuttu, pakkasessa 8 pikkuista pakasteessa ja saatiin perjantaina lääkäriltä lupa "aikaistettuun PASsiin", kun ois pitänyt normaalisti vielä tämä kierto odotella.. Mutta kaikki ookoo, olen näköjään hyvä toipumaan ja lupa heltyi siitä hyvästä! :D

Nyt sitten sunnuntaina aloitettiin ovulaatiotikuttelut kp12, kun kp 10 ultrassa mahd.johtofolli 12mm ja limis 6,2mm :) Itellä on fiilikset (ja tikut puhuu sen puolesta) että huomenna voisi jo soittaa klinikalle :p

Piti oikeasti odottaa, että siirto on tehty ja tulla tänne vain piinailemaan, mutta nyt aamulla alkoi jännittämään niin paljon eikä muuta kanavaa jakaa näitä tuntemuksia :) Kauhea huoli on, että mitä jos ovisplussa ei tuu, mitä jos alkiot ei selviä sulatuksesta, entäpä jos siirretään kaks kuten viimeks meinattiin, entä jos en tuu raskaaks, entäpä jos TULEN :D ei pitäisi mennä asioiden edelle, mutta tässä kotona pikku lenssussa olleena kerkeää ajatella ihan liikaa :heart:

Aijuu, mulle voi päivitellä EukkoI....11/2012....esikoinen....siittiöt/tutkimatta.... 1. ICSI.... 1. PAS
 
Viimeksi muokattu:
Päivitin jotain tietoja listaan, mutta jotain jäi varmasti uupumaan, sillä en pystynyt selaamaan viestejä paljon taaksepäin. Jos kukaan ei ehdi/jaksa tällä hetkellä päivittää listaa aktiivisesti, sopisiko sellainen käytäntö, että jokainen päivittäisi tarpeen tullen listaan omat tietonsa? Näin saataisiin pidettyä listaa ajan tasalla eikä kenenkään tarvitsisi ottaa siitä erikseen stressiä.
Olen samaa mieltä Kaislan kanssa. Eli jos olisi jotain lisättävää niin jokainen voisi lisätä itse. Eli 'maalaa' koko teksti, klikkaa ctrl + c ja aloita uusi viesti johon klikkaan ctrl+v. Ja sitten vain muokkaa omat tiedot miten tarvitsee :)
Kuitenkin toivomuksena kun on, että täältä pikku hiljaa itse kukin siirtyy tuonne Odottajien puolelle niin ei tarvitse miettiä "vetovastuuta". Eikös jee? :)

Itsellä pyörähti nyt sitten ultralla + verikokeilla 1.IVF 2.PAS käyntiin. Ihan hipan vajaa 20mm rakkula ja limis 6,3, kun kerrankin katselin sinne ruutuun tällä kertaa. Yleensä en jaksa katsoa, tulee sitten mietittyä vain että onkos tuo nyt hyvä, ja onkos tuo. Kyllä nytkin mietityttää limis, mutta eiköhän se vielä kasva siirtoon mennessä kuitenkin jonkin verran. Huomenna varmaan digi hymyilee kuten viime kierrossakin, joten kohta ehkä piinaillaan; uskoa onnistumiseen 0% \o/ :D

Kauheasti tsemppiä kyytiläisen saaneille, ja kylmiä hermoja ;) Niin ja mukavaa alkanutta viikkoa jokaiselle!
 
  • Tykkää
Reactions: Kaisla78
Hurjasti onnea siirtoon, Mandala! Siirretäänkö sulle yksi vai kaksi alkiota? Millaisen tukilääkityksen olet saanut PASsiin?

Soitin just itsekin sairaalaan ja kyselin, miten tammikuun PAS tapahtuu. Olisin itse ollut jo valmis uuteen yritykseen tässä kuussa, varsinkin kun kuulemma raskautuminen on todennäköisempää juuri kemiallista raskautta seuraavassa kierrossa, mutta klinikan mukaan yksi välikierto on pakollinen... Täytyy kai vain yrittää luomutärppiä, vaikka sen todennäköisyys onkin varmaan sama kuin loton jättipotilla. :p
 
Kaisla, meillä mennään normaalilla Naistenklinikan rutiinilla eli varmasti yksi siirretään. Toisaalta nyt kun tarkemmin ajattelen niin mitä lie tekisivät siinä tilanteessa jos esim yhden ampullin sulatuksessa molemmat 2 alkiota selviytyisi hengissä, että ehdottaisiko kahden siirtoa vai ei. Tuntuisihan se hurjalta jos vaan heittäisivät toisen roskikseen, ja toisaalta vielä hurjemmalta kai jos siirtäisivät 2 :D ehkä he miettisivät vain, voiko toista uudelleen pakastaa. Viime kerralla toinen sulatettu alkio oli monitumainen, joten 'ei selvinnyt'.
Mulla on taas vain Lutinus tukilääkkeenä, joka aloitetaan muistaakseni päivää ennen siirtoa.

Harmi ettet pääse uudeen siirtoon heti! olen mäkin kuullut tuon, että keskenmenon jälkeen saattaisi kiinnittyä paremmin. Ymmärrän miltä se tuntuu, kun itse jouduin pitää välikierron. Tosin mulla syy oli että klinikka oli niin kiireinen, ettei voitu ekan PASin jälkeen toista tehdä perään.
 
Kyytiläiset mukaan saaneille paljon onnea matkaan! :)

ON: Nyt kai ei voi muuta kuin toivoa, että kaikki menee hyvin loppuun saakka... Oman osani (=lääkitys) oon nyt punktiota varten suorittanut, ja nyt on lääkäreiden sekä miehen vuoro antaa oma panoksensa tähän hommaan ;) Eilen siis pistin klo 23 Pregnylin, ja huomenna me ollaan tähän aikaan jo matkalla polille punktioon.
Huh, vähän jännittää punktio, mutta enköhän minä siitä hengissä selviä :D

Jotenkin olo on toiveikas, mutta siltikin tässä on vielä niin monta muttaa matkassa, että ihmehän se on, jos ekalla kerralla kaikki menee putkeen.

Miten tuo pp lasketaan? Tai siis jos mulla on perjantaina siirto, niin onko se pp0?
 
Viimeksi muokattu:
Varovaiset onnittelut Henrietalle! Onko sulla mitä oireita?

Onnea myös Mandalalle siirtoon! :heart:
Ja tsemppiä myös Hilippalle punktioon (joka on jo varmaankin nyt ohi). Kummasti me naiset vaan selvitään näistä hoidoista ja niihin liittyvistä peloista. Miesten varaan jos nämä hoidot jäisivät niin voisi maailmassa olla aika paljon lapsettomia... :LOL:

Itselläni menossa nyt pp7, ja jos mitään alkiota enää on, niin alkion pitäisi olla nyt 9 päiväinen. Otin heti siirron jälkeen sellaisen taktiikan, etten kyttäis koko ajan oireita. Viime viikko menikin hyvin ilman oireiden kyttäämisiä. Mutta... eilen illalla alkoi lievät menkkajomotukset. Sen lisäksi alkoi tuttu päänsärky, silmät punottivat ja nenä meni tukkoon. Nyt olen aivastellut satunnaisesti (jokin voi tosin aiheuttaa nyt allergiaa, kun nuo silmätkin punoittaa). Mietin illalla, että joko menkat on alkamassa tai endo tekee taas omiaan, mutta sitten kurotin lattialle pudonnutta tavaraa ja samaan aikaan vas. puolella kohdussa vihlaisi. Aivan samoin kuin vuosi sitten kun raskaana olin niin venytellessä vihlaisi kovaa kohdun seudulta.
Mutta tänään ei sitten mitään oireita ole enää ollut, menkkatuntemuksetkin hävisivät.
Inhottavaa, kun ei pysty olla kyttäämättä koko ajan tätä omaa kroppaa ja oireita. Nyt varsinkin kun mies on useamman päivän työmatkalla, minulla ei ole mitään muuta kuin aikaa kytätä oireita! :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Henrietta onnea kovasti, toivotaan että tällä kertaa menee kaikki hyvin. Paljon tarrasukkia! :heart:

Hilippa tsemppiä punktioon, hyvin se menee kuitenkin! :)

jennica sullahan on jännät paikat! nyt sormet ja varpaat ristiin, että kohta tulee mukava yllätys :heart: Ja tiedän niiiiiin ton tunteen, se on ihan hanurista se että loppupiinailuissa ei vaan VOI olla miettimättä asiaa :D alussa siirron jälkeen on aina ihan jees, mutta sitten ne ajatukset hiipii lopppupäässä väkisin aivoihin eikä saa pois. Karmeeta :D

Digi hymyili tänään, joten kohta puoliin taas mennään!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä