IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Jes, saimpas , vähän isoina, mutta näkyypähän :LOL: Nyt täytys rauhottuu tässä, ja malttaa siihen asti kun pääsen verikokeisiin jne.
Mutta nämäkin olleet mun elämäni ekat plussaviivat! Maailman kauneimmat viivat tällä hetkellä :love: Noniin, nyt sitten ulkoilemaan vesisateeseen, niin tippuu hetkeks ainakin täältä pilvilinnoista :D:D

Kaikille muille tsemppiä ja onnea myös, ettei mee ihan ittensä hehkuttamiseen vaan!:)
 
Heippa kaikki löysin tämän ketjun ja ajattelin kysäistä lugesteron lääkkeiden oireista. Mulla menossa pp7 ja pas siirto takana.
Onko muilla ollut oireena turvotus emättimen sisällä lugesteron käytöstä? Mulla paikat niin turvonnu ettei sormi meinaa mahtua kun lugea laittaa. Lääkärin vastaus, että normaalia?!

Kiitos jo etukäteen jos jollakulla kokemusta
Mä en välttämättä sanois, että on allergiaa. Alkava raskaus voi turvottaa alakertaa, eikä liity lugsrteroniin, muistaakseni mulla on ollut tuo ihan sama molemmissa alkuraskauksissa. Luulisin, että lugesteronit voi tehdä samaa. Toki lääke voi ärsyttää paikallisesti, mulla monesti hirveä vetinen valkovuoto niistä (jostain syystä eniten kyllä raskauksien aikana). Jos olis lääkeaineallergiaa, turvotusta luulis olevan enemmän hengitysteissä tai ihottumaa yms, tyypisempia oireita.
 
  • Tykkää
Reactions: Amagara82
Onnea viivoista kanssa piinailijoille! ItselläIkaiken kaiken näköistä erikoista oiretta, ja kävin jo lääkärissä mutta mitään syytä oireille ei löytynyt..
Alakerta todella kipeänä ja lugejen laitto sattuu. Ala vatsa niin kipeä että jouduin lähtemään töistä kesken yksi päivä. Siirto oli ihan normaalin ja ikinä aikaisemmin en ole ollut näin kipeä..
Testejä en uskalla tehdä, toivoin vain että oireet johtuvat hormooneissa tai alkavasta raskaudesta eikä siitä että pää hajoaa tähän yrittämiseen..
 
@Amagara82 kiitos onnitteluista :) Ikävän kuuloisia oireita sulla :( Toivottavasti johtuvat vaan alkaneesta raskaudesta! Onko sulla verta tullut yhtään? Jaksamista ja voimia!!

Sitten tuosta alakerran turvotuksesta, itseasias mulla on vähän ollut sitä myös tässä tän viikon aikana. En ees tajunnut asiasta puhua, ennenkuin se otettiin täällä puheeksi. Siis on tuntunut turvonneelta vähän kun lugeja asettanut, pari kertaa ei meinannut mennä kunnolla sisään, vaan asettelu oli hankalempaa. Kipuja ei kyllä ole ollut, eikä muutakaan kirvelyä tms. Että johtuisko tosiaan alkaneesta raskaudesta niinkuin @Tupsuli sanoi.

Eilen illalla otin viimeisen Lugen, ja tänä aamuna sitten Lutinusta sisään. Se olikin helppoa sillä asettimella sujauttaa, mutta alkaa tuo touhu jo vähän ällöttää :D Aikamoista valkovuotoa ollut viime aikoina. Mutta siis verta ei edelleenkään ole havaittavissa....menkkojen ois pitänyt alkaa viimeistään eilen. Hyvä merkki kaiketi.
 
Moikka kaikille! Olen kerännyt rohkeutta ilmoittautua tänne mukaan, ajattelin ensin laittaa tietoni huomenna, kun saamme ivf-suunnittelukäynnin ajankohdan tietoon.
Aloitin joulukuussa lukemaan tätä ketjua alusta asti ja nyt olen päässyt sivulle 72 ja alkaa usko loppumaan, että koskaan saisin kaikkea luettua. Myötäelänyt jo 2014 kirjoittaneiden mukana onnen hetkissä ja myös pettymyksissä.
Nyt täytynee alkaa keskittyä tämänhetkisiin kirjoittajiin, että pääsee kunnolla selville kaikkien tilanteista. Muutama piinailija näkyy olevan viimeisimmän plussan lisäksi. Onnea @An1z81!

Meillä sellainen tarina, että yritys on aloitettu vasta viime kesänä, sikäli tuntuu oudolta tulla tänne kauan yrittäneiden joukkoon.
Hakeuduin loppusyksystä yksityiselle gynelle ovuloimattomuuden, sekä alavatsa- ja nivuskipujen takia, jotka olivat pahentuneet ehkäisyn lopettamisen jälkeen. Niitä on kuitenkin kestänyt jo useampia vuosia, mutten ole halunnut ajatella niitä sen tarkemmin. Vuoto on aina ehkäisyn kanssa ollut niukkaa, eikä juurikaan kipuja, niin en osannut endoa epäillä.
Kuitenkin sain lähetteen naistentautien polille pinnallisen endon epäilyn vuoksi, gyne ehdotti samalla spermanäytettä. Spermanäytteen tuloksia ei koskaan mihinkään omakantaan tullut ja gyne kertoi puhelimitse, että siittiöissä on hieman alentumaa ja kertoi lähettävänsä meidät eteenpäin.
Joulutauon jälkeen sitten menimme ensikäynnille polille ja minulle piti tehdä aukiolotutkimus samalla käynnillä.
Aika shokkina tuli lapsettomuuslääkärin ilmoitus siitä, ettei SSG:lle ole tarvetta, eikä endon tutkimiselle, koska näillä siittiöillä emme tule onnistumaan ilman ivf/icsiä. Määrä oli 3milj/ml ja normaaleja 5%, joista 4% liikkuvia. Aika hiljaiseksi veti.
Uusintanäyte ei ole lainkaan parempi, vaikka niillä melkein 3 kk eroa. Vasta-aineita ei saatu tutkittua vähäisen määrän vuoksi.

Joten tässä sitä ollaan. Täysin ummikkona ja kevyempiä hoitoja kokemattomana suoraan tänne.
Meidän omassa sairaalassa ei myöskään tehdä hoitoja, vaan lähettävät 120 km päähän toiseen sairaalaan.
Mietinkin, että onko folliultrat ja muut käynnit täällä omassa yksikössä ja punktio ja siirrot vain siellä toisessa?
Kokemukset tervetulleita!

Entä tehdäänköhän "pitkänmatkalaisilla" kaikki siirrot lääkkeelliseen kiertoon tuon välimatkan takia?

Toivottavasti kelpaan tänne mukaan, vaikka näin tuore lapseton olenkin.
 
Ckk
@atvk87 Tervetuloa! Hyvä, että asiat kuitenkin selvinneet noinkin pian ja pääsette niin nopeasti hoitoihin. Vaikka on varmasti inhottavaa kuulla tuollaisia uutisia, mutta ainakaan teillä ei menny turhaan aikaa hukkaan yrittäessä. Jos jotain positiivista.. :)

Mulla on ollu tissit tosi kipeet eilen ja tänään. Jotenkin hassua tässä vaiheessa kiertoa, mut tuleehan noista hormoonimääristä väkisinkin jotain oireita. Mulle iski myös yläpäähän semmosen tulehduksen, jonka hoitamiseen tarvittiin viimeksi antibiootteja, mut nythän mä en mitään kuuria voi vetää.. en edes tulehduskipulääkkeitä.. miks tuon piti just nyt tulla??
Huomenna vihdoin punktio, päästäänpähän sit siitäkin!
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87 ja An1z81
Hei @atvk87 - tervetuloa - taalla on kaikenlaisia seuraamassa palstaa ja olenhan kirjoitellutkin, itsellani ei ole koskaan ollut aikaisemmin tilaisuutta hankkia lapsia ja siis vuoden yrittamisen jalkeen uuden aviomieheni kanssa hedelmoityshoitoihin joulukuussa 2017 ja suoraan ivf:aan mekin, kun ikaa on molemmilla 45. Yksi hoito takana, kaikki muu meni hyvin, mutta alkio ei kiinnittynyt. Uutta yritysta odotellessa...! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Kiitos lämpimästä vastaanotosta! Täällä ketjussa onkin ollut tosi hyvää vertaistukea aivan alusta asti ja onhan se niin, ettei tätä voi ymmärtää kuin toiset tätä läpikäyvät.
Olenkin osittain kauhuissani ja osittain todella kiinnostunut kaikesta, mitä en olisi koskaan saanut tietää ilman tähän projektiin joutumista. Onhan tässä tosi paljon mielenkiintoisia elementtejä ja miten huimasti koko ala on kehittynyt muutamassa vuodessa! Kunpa ei tarvitsisi ihan jokaista skenaariota itse käydä läpi, mutta pessimistisenä en usko ensimmäisen hoidon tuovan tärppiä.
Pressanvaaleja katsellessa tuli mieleen tuo Saulin ja Jennin hoito myös, hekin ovat yksi viidestä. Tuo jotenkin lohtua.

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti omiin vaiheisiinne, huomenna varmasti tiedotan meidän suunnittelykäynnin ajankohdan. :p
 
  • Tykkää
Reactions: Choco coco
@joskusvielä Mä kans ajattelisin, että turvotus johtuisi ennemmin alkaneesta raskaudesta. Mullakin on ollut viime päivinä välillä vaikea saada Lutinusta paikoilleen turvotuksen takia.
@An1z81 Menetkö sä tänään tai lähipäivinä veritestiin? Koska on eka ultra?
@Iiris80 Mikä sun tilanne on?
@Ravishing Wau! Hyvä tuuri!

Mun viivat testeissä oli tänä aamuna yhtä vahvat. Seuraava piina on veritestiin tulos (ja sen jälkeen toivottavasti ultra). Veristä/ruskeaa limaa tulee edelleen joka päivä muttei koko ajan. Etoo ja tissit on kipeät. Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
@atvk87 Tervetuloa mukaan!
@C
 
Pikainen omanapainen päivitys: kerätyistä 17 muniksesta 15 oli kypsiä ja 12 hedelmöittyi. Tänään kaikki on vielä hengissä ja jopa 9 on hyvälaatuisia! Loput 3 on vähän hitaampia, mutaa mukana sinnittelee nekin. Nyt sit viljellään blastoksi saakka kaikki ja siirretään keskiviikkona paras. Mä oon aika puulla päähän lyöty tuosta saaliista, kun ei ollut tosiaan mitään ideaa missä kunnossa mun munikset on! :LOL:
 
Ravishing Onnittelut! :) Mullakin kävi vähän samantapainen luomuihme viimekerralla, ei kyllä ihan noin superihme!

Kaikkien teidän viivoille toivon vahvistumista! Täällä onkin nyt aika paljon plussia viimepäivinä tullut! An1z81:llakin on niin vahvat viivat että neuvolaan vaan soittelemaan!

atvk86 tervetuloa!

Iiris80 hieno saldo!

Kiitos teille ihanille tsemmapuksesta ja, varsinkin Marrasmai, Choco coco ja Lullaby kun kerroitte teidän "hitailla" alkioilla onnistuneista raskauksista. Ehkä mun kannattaa pitää vielä toivoa yllä! Nyt sitten siirryn pessimistinä panikoimaan sitä, että vaikka jos alkio olis riittävä, niin kohdun limakalvo ei kuitenkaan ollut (kun sitä niin pitäkään stimuloitiin). Eli sinänsä ei hyvältä näytä. Mutta pieni toivonkipinä kuitenkin vielä on takaraivossa...
 
  • Tykkää
Reactions: Piinailija
@Amagara82 Sulkivatko ne kuitenkin pois tulehdukset jne.? Mullahan on taas limakalvot tosi arat, oli koko viime raskaudenkin ajan.

@Iiris80 Hieno saldo! Eiköhän joku noista vauvaksi asti kasva (y)

@Piikkinen Tuskin sulle oltais siirretty alkiota, ellei lääkärin mielestä olis ollut hyvä limakalvokin:).

Mä meen aamulla veritestiin, soitin just ja sovin. Tuskin ne viivat katoaa huomiseen tai jos, niin sitten perun sen.
 
Onnea hyvästä saldosta @Iiris80!

@Ckk kerrothan sitten punktiokuulumiset?

@Choco coco ei ne viivat mihinkään katoa, kivaa kun saat tietoa arvoista!

@Piikkinen onhan tietysti olemassa optimaalinen kohdun limakalvon paksuus, mutta nykytiedolla hyvä alkio kiinnittyy vaikka koeputken seinään. Toivotaan että sulla menee kaikki hyvin! Millon testipäivä?

Me saatiin suunnitteluajat, ensin hoitajalle ystävänpäivänä ja siitä pari päivää, niin lääkäri missä annetaan reseptit ja suunnitellaan pistot yms. Mulla on sillon kierron päivät 15-18, niin milloinkohan sitten aloitellaan? Päästään ehkä jo maaliskuussa siirtoon!!!?? :eek:
Vaan ei vielä ihan selvä tie, kromosomitulokset eivät ole vielä valmiit, jos niissä on poikkeavuuksia, niin joudutaan perinnöllisyysneuvojalle. Se ei kuulosta hyvältä. Onko kukaan käynyt?
Saadaan myös valita kahden klinikan väliltä, olin jo asennoitunut menemään toiseen, kun en tiennyt toisestakin mahdollisuudesta. Mistähän tietäisi kumpi on parempi tai vähemmän ruuhkainen? :unsure:
 
Ckk
On kyllä ihanaa kun saatiin heti alkuvuoteen monta plussaa tänne! :love:

Punktio oli ja meni. Ja oli ihan superhelppo!! Yllätyin ihan kun sanoivat, että oikea puoli on valmis kun en tuntenut juuri mitään :LOL: vasemmalle sattu vähän, mut ei mitenkään hirveitä määriä ja tosi nopeeta oli ohi. Pyysivät arvioimaan kivun asteikolla 1-10, jossa 10 pahin, niin arvioin 4. Inhottavin oli mun mielestä se kipulääke kun tuntu, että koko kroppa turtui ja silmissä heitti.
9 munasolua saatiin, huomenna sit tietää kuin monta hedelmöittyi. Ja pe siirto iltapäivästä :) iiiih, miten jännää!!
 
Onnea kaikille plussaajille.
Onhan nää odottelu päivät aina yhtä vuoristorataa, vaikka kuinka yrittää olla stressaamatta.
Tää nyt sit pp5, jotain nipistyksiä oli siirto päivän iltana ja seuraavana päivänä, sit alko turvotus vatsassa kesti suunnilleen launataihin ja eilen sunnuntaina jotain heikkoa nipistyksiä. Tehtiin sit testi eilen illalla mut ei tullu mitään haamu viivoja.
Tänään ollu pientä arkuutta rinnoissa. Jos alkais sit huomen aamusta testailee tuleeko useampia viivoja?
Onko kellään käyny mielessä ? Tai onko ok harrastaa peti hommia piinapävillä?
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Amagara82 #-12#1.#toimimaton munasarja/siit.#2.IVF/1.PAS
Annimiina89 # 4/2016 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
Ckk #6/15 #1. #selittämätön #1. IVF
Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
Iiris80 # 08/16 #1. # luovutetut siittiöt # 1. IVF
JannaJ #-10# 2.#selit./1.tuuba/hiipuvat munas.# 2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1.# siittiöt# 2.ICSI/1.PAS

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF/1.PAS

KuuBe #2013# 1. #selittämätön#2.IVF/1.PAS
love-# 2014# 1. # siittiöt# 2.ICSI/2.PAS
Maravilla #2/15#1.#selit#1.IVF
Miitta37 #-13# 1. # pco/selit.# 1.IVF (tulossa)
Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 2.ICSI
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
Piikkinen # 12/16 # 2. # matala amh+ikä+endo+perussairaus # 2.IVF

pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Rusakkonen #1/2017/1.#ikä# 1.IVF
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI 1.PAS
Toivo2016 #3/13#1.#ikä, johdin poist. ym#5.IVF/1.PAS
Uneksija17#4/15#1.#pcos/selit.#1.IVF/2.PAS
Voyage #-13 #1.#selit.#1.IVF
-dino-#6/15 #1. # selittämätön # 1.IVF


Piinailijat: :whistle:
Amagara82
2.2 (5pvä/19.1)
Piikkinen (4pvä/25.1)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)
kalabaliikki 1.IVF/2.PAS (5pv)
marrasmai 3.ICSI/1.PAS (kem)
Jantzu 1.ICSI/2.PAS (km)
MaiMei (luomu/letrot) (kkm)
Maalis:
Jansku00 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Roxanne 6.ICSI (5pv)
Blob 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Kuutio 2.IFV/1.PAS (6pv)
Huhti:
Kesäheinä-78 6.IVF/1.PAS (5pv)
Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
maljakko 3.IVF/1.PAS (tm)
AdeliinaJosefiina 3.ICSI/1.PAS (2x2pv)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Xienna 2.ICSI/1.PAS (3pv)
Elo:
KuuBe 1.IVF/1.PAS (kem)
SalamaT 3.IVF/2.PAS (kem)
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammi:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (5pv)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pvä)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Viimeksi muokattu:
Ihan ensiks onnea @An1z81 ja @Choco coco :love: teillä on jo niin vahvat viivat että uskalsin laittaa plussaneisiin ;)

@Amagara82 voi kurja millasia kipuja :( toivottavasti pieni siellä tekis pesää..:rolleyes:

@atvk87 Tervetuloa. Riippuu siitä tehdäänkö pitkällä vai lyhyellä kaavalla. Jos pitkä niin käynnistä parin päivän päästä sais alottaa sumuttelut, jos lyhyt niin seuraavista menkoista. Kyllä te varmaa maaliskuussa pääsette siirtoon ;) Meillä sairaalalle matkaa 200km ja lähimmässä keskusairaalassa ultrat, eli vaan punktiot ja siirrot kauempana. Eipä se välimatka vaikuta siihen että tehdäänkö luonnolliseen vai lääkkeelliseen kiertoon siirrot. :)

@Ckk ihan mahtavaa että punktio oli noin helppo! Ja hyvä saaliski (y) (ja mulla tuli irrotuspiikistä ihan jäätävä tissikipu..)

@Piikkinen muaki kiinnostais millon sulla testipäivä. :D

Uudet ja ne jotka puuttuu listalta ja sinne haluavat vois laittaa jonkulaisen rimpsun mitä sinne laitettais, tai päivittää itse.

Mukavaa viikkoa <3
 
  • Tykkää
Reactions: An1z81
atvk87 Oi kun romattisesti saitte ajan ystävänpäiväksi, toivotaan, että se on hyvä enne! :) Ja kiitos tsempistä, mutta mulla kyllä ei ollut edes hyvää alkiota. Oli sen verran huono, että eivät uskaltaneet pakastaa. Eli siksi laitettiin kyytiin...

Piinailija jospa iltavirtsa vaan ei ollut tarpeeksi väkevää. Koita aamulla uudestaan ja pidetään peukkuja.(y)

Dino
, kiitos kun laitoit mut piinailijoihin. :) Kiva nähdä itsensä siellä, ihan kuin olis jotain mahdollisuuksia. Vaikka ei oikeestaan ole edes piinaa kun en usko että näillä specseillä on mahdollisuuksia...
 
@Piinailija Joka paikassa sanotaan, että seksiä voi harrastaa normaalisti, jos ei ole erikseen kielletty. Itse en ole tällä kertaa uskaltanut, kun syksyllä alkoi vuotaa pp7 verta sen jälkeen, kun oli ollut seksiä. Ja se sitten päättyi keskenmenoon. En tiedä, oliko sillä sen kanssa mitään tekemistä mutta kukaan ei voi varmaksi sanoa, että olisiko niin käynyt ilman.
@-dino- Kiitos :). Oon kyllä varovaisen toiveikas :p.
 
Kiitos kaikille tsempeistä. Kipu oli viiltävää ja todella kovaa. Nyt se on hellittänyt, ja jotenkin olo on turta,koitan vain tsempata nyt testitpäivään. Jos ei tule plussaa pitää alkaa miettimään mitä tulevaisuudessa, meillä kun ei ole ollut minkäänlaista kiinnittymis yritystä edes viidessä siirrossa..
 

Yhteistyössä