IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Hei! Ja kiitos vielä vastauksista kaikille!
Punktio oli maanantaina ja sujui todella hyvin. Kolme punktiota jo takana ja tämä oli ehdottomasti kivuttomin. 9 solua saatiin ja huomenna olisi tarkoitus 3-päiväinen siirtää.
Olen tässä ketjussa joskus vuosia sitten kirjoitellut mutta nyt vain taustaillut ja myötäelänyt kaikkien mukana. Vaikka en olekaan kirjoitellut niin haluan silti kiittää teitä jotka jakavat tämän matkan iloineen ja suruineen. Olen saanut tästä palstasta valtavasti henkistä tukea!:love:
Tsemppiä kaikille valtavasti! ❤
 
Pahoittelut @CherryPie85 negasta. Keräile rauhassa taistelutahtoa ja tule sitten takaisin. Oot ollu varmasti suuri tuki monelle täällä :love:

Joko @atvk87 sait ajan ultraan? Teitkö jo päätöksiä verikokeen kanssa?

Pahoittelut @Ihanapa <3 jos nyt jotain positiivista, niin pääsette onneks heti yrittämään, kun tuli itsekseen pois. Jos ois kroppa heti vastaanottavaisempi uuteen.
 
@atvk87 - tosiaan ainakin perjantaina korkataan piinailulista, nyt olen taksissa kohti lentoasemaa ja huomenna sitten muun muassa akupunktiota ohjelmassa. Akupunktiota myos perjantaina ennen ja jalkeen alkionsiirron seka lauantaina, myos kerran ensi viikolla back in England.

@Katti75 - taisit Sina kysya ultrista joku kerta, eli tosiaan kayn ultrat ja raskaustestiverikokeet enkuissa ja siirrot, useimmat testit ja toimenpiteet Suomessa.

Tama on muuten minun ensimmainen PAS, tahan asti ollut vain tuoresiirtoja. Eli saapi nahda, jos vaikka se sopisi tahan yhtaloon. Valtava plussa-aalto taalla on ollut, onnittelut kaikille plussanneilla, kumpa paasisimme kaikki nyt liittymaan teidan joukkoonne pian!!!

@CherryPie85 - pahoittelut negasta, se tosiaan tuntuu aina niin pahalta. Olet asiantuntevilla viesteillasi suureksi avuksi niin monelle meista taalla. Kiitos kirjoituksistasi, uutta yritysta nyt sitten kehiin uudella onnella!

Myos muille negan saaneille pahoittelut ja toivotan kaikille uutta tsemppia ja paljon onnea seuraavaan siirtoon (pun intended! :) ).
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78 ja atvk87
Joo @daim1 kävin kokeessa tänään, mutta tulokset huomenna tai pe. Terveystalossa maksaa muuten 78,50e ja mehiläisessä 57,50. Ja kahden viikon päästä on ultra. Pitkä odottaa.

Onnea hyvästä tuloksesta @Lapanen87 ja tuuthan tänne piinailemaan siirron jälkeen?

@Rusakkonen hyvää matkaa ja huikeeta tää eka pas! :)

Niin ja kiitos @Tupsuli selvennyksestä! Osaisko digitesti sit vielä tulkita paremmin? Ei aivan tasavahvoiksi mennyt su, mutta melkein. Sit on ollu vaan sitä haaleempia.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: daim1
@justhope ja @vipe1986 - onko siis teillakin siirto perjantaina? Perustetaan plussaava perjantaijengi, eiks joo? :)

@Nipsu_78 - Prednisolone on kylla varmaan aika kova laake. Mullahan ei ole oikeastaan mistaan hedelmoityshoitopistoksesta tai muusta naihin hoitoihin liittyvista laakkeista tullut paljon oireita (paitsi Ovitrellesta tulee ne rinnat kipeiksi). Nyt kun tanaan otin ensimmaisen kerran antibioottia myos, niin oli kylla vahan kumma hyperi olo, ja joka tapauksessa joka paiva parin tunnin sisaan Prednisolonesta tulee kova hiki. Myos pari kertaa akillista paansarkya ollut. Muuten mulla ei tallaisia, niin uskoisin tuosta laakkeesta johtuvan. Ja mulla sentaan on aika pieni annos - ensin neljana paivana oli 20mg ja nyt 10mg aamuisin. Mahdollisesti siihen kylla tottuu ja ehka oireet silloin haviavat!
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
Voi kurjuus @Ihanapa :cry: on tämä niin julmaa, kuten @Mariah33 sanoi, että ensiksi annetaan ja sitten otetaan pois:( Mutta aivan loistava asenne sinulla, nyt vain uutteen kierrokseen ja uuteen onnistumiseen:)

Mille viikoille @atvk87 varasit ultran? Meidän klinikalla ottavat varhaisultraan vasta 7+, en ole viitsinyt vielä varata, kun tuntuu, että sinne on vielä ikuisuus aikaa.. vajaa kaksi viikkoa:D, mutta nyt se tuntuu pitkältä ajalta:confused:

Tsemppiä @Rusakkonen tulevaan siirtoon, samoin kaikki muut, hurjasti onnea matkaan:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
@Sunflower33 En ole tutkinut vielä noita viikko- ja päiväsysteemejä, mutta se on 4.10, eli kuus viikkoa progesteronin aloituksen (30.8.) jälkeen. Meillekin puhuivat viime käynnillä jotain, että ovat myöhentäneet sitä, ettei tule vääriä hälytyksiä, jos sykettä ei näy, mutta en silloin käynnillä kuunnellut, kun tuntui ettei se koske mua. Piti ilmoittaa puhelimitse tulos sinne eilen testipäivänä, niin samalla varattiin se aika. Mies itseasiassa soitti sen puhelun, kun mun on töistä soittoaikaan vaikea irrota jonottelemaan luurin päähän.
Pitkiltä tuntuu päivät, osaispa irrottaa ajatukset tästä johonkin välillä. Tsemppiä! :)
Tuntuu epäreilulta nyt valitella tästä täälläkään. Mutta en oikein usko vieläkään, että se olisi mahdollista. Välillä huomaan miettiväni, että mahtuukohan uusi treenitakki keväällä päälle jne, mutta sitten äkkiä suljen ne ajatukset pois.
Yksi vertaistoveri tosin sanoi, että vaikka nyt yrittäisinkin iloita tai innostua asiasta, niin se ei pahenna sitä pettymystä epäonnistumisen sattuessa. Yritän nyt nojata tuohon!

Jes, huippua että tulee taas useampi piinailija samaan aikaan! On niin kiva lukea ja elää mukana. :)
 
@CherryPie85 , olipa kurjia uutisia. :cry: Pahoitteluni. Nega-testi kyllä vetää aina mielen niin matalaksi. Toivotaan että sitä uutta ICSIä ei tarvittaisikaan, vaan saisit seuraavasta pakkassiirrosta tärpin. <3 Kun olet kerännyt voimia, palaathan takaisin kirjoittelemaan, sinun viestejäsi on ilo lukea!

@Ihanapa , tuntuu niin epäreilulta että ensin saa iloita ja sitten se viedäänkin pois. :cry: Been there. Paljon voimia.

@Nipsu_78 , olitko verikokeessa? @rouvaNiisku llahan se on huomenna, toivotaan että selvä noususuunta jatkuu.

Kyllä sun @daim1 kannattaa ottaa lääkärissä puheeksi tuo siirron ajoitus, jos se mietityttää. Kovasti tsemppiä alkavaan hoitoon. Tulen ihan kohta perässä kunhan vuoto kunnolla alkaa, Elonva minullakin ekana pistoksena.

@gemmy lle myös plussatuulia alkavaan hoitoon! :)

Onnea huomiseen siirtoon @Lapanen87, ja tervetuloa tänne piinailemaan! Perjantaina sitten piinalistalle mukaan @Rusakkonen , @vipe1986 ja @lapsettomuuta10v ... oliko vielä muitakin? Toivon mukaan täältä vielä joskus perässä tullaan. ;)

@atvk87 ja @Sunflower33 , minusta ainakin on mukavaa että hengaatte täällä edelleen ja puratte tarvittaessa tuntojanne myös omasta tilanteestanne! Kyllähän se aikansa ottaa, että alkaa luottaa raskauteen. :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
Kiitos @Katti75 juu kyllä mä sitä varmasti kysyn :) kovasti onnea myös sulle alkavaan hoitoon ja on muuten pitkä aika odotella niitä menkkoja silloin, kun hoitokierto on alkamassa :ROFLMAO: vaikka ne ajallaan alkaisivatkin. En aatellut, että tästä elonvastakin tulee heti päivä pistämisen jälkeen tosi turpea olo.. toivotaan nyt, että olis merkki siitä, että jotain tapahtuu alakerrassa.

@atvk87 se on just noin, että saa, kuuluu ja kannattaa iloita siitä hetkestä mikä just nyt on.. ja mitä sitten, kaikkea voi aina sattua ja tapahtua muutenkin :love: eikä niitäkään kannata etukäteen murehtia. Kyllä mä ainakin muistelen ihan lämmöllä niitä viikkoja, joissa sai jo suunnitella housujen uusimista (koska jäätävä turvotus mahassa), talvitakkeja, yms. :) täytyy vaan toivoa, että siihen tilanteeseen vielä pääsee ja erityisesti siitä eteenpäin. Ja mun mielestä on ihanaa myös että sinä ja @Sunflower33 ootte vielä täällä meidän seurana :love: siirrrytte eteenpäin sitten, kun tuntuu siltä.

Tsemppiä kaikille siirtoon vielä tällä viikolla pääseville!
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Moikka!
Mahtuisko joukkoon mukaan meillä ensimmäin ivf/icsi alkaisi seuraavasta kierrosta, eli mä odottelen täällä vasta menkkoja tuloilleen.
Lyhyt kaava, mulla pco enkä ovuloi ollenkaan, kiertokin 30-50 luokkaa miehellä "ihan ok" simppalaatu, ei kuulemma täysin huono, mut ei mitään priimaakaan.
01/11 ollaan hoitoihin lähdetty, inssillä 4 kiertoa, kaikki nega, sit pidettiinki kolmen vuoden tauko kaikesta. Hoidettiin parisuhdetta, työ- ja asuntoasiat kuntoon. Nyt päätettiin alkuvuodesta, että lähetään uuteen kierrokseen kasvaneina ja VÄHÄN viisaampina. Ollaan nyt siis minä 28v ja mies 30v.
7.6 oli eka käynti ja heti päätös että ivf mennään. Mies oli sitä ennen vienyt omat näytteet yms ja ne käytiin siinä läpi, kaikki taas ihan ok. Mut tutkittiin ja kaikki siinäkin ok.
Papa-näytteestä tuliki sitte ylläri, sain kutsun jatkotutkimuksiin ja siitäkin löytys solumuutoksia, ni tuli kutsu 4.9 sähkösilmukkahoitoon. Masensi ja oltiin varmoja et noni, hyviä uutisia kun saatiin ja että päästiin ivf lokakuun jonoon ja toivoa täynnä, ni tottakai piti tulla tämmönen takapakki.
12.9 mentiin silti sovittuun hoitojen suunnittelukäynnille ja mentiikin asenteella, että ehkä ensi vuodesta sitte. Jumankekka lääkäri kävi hoidon läpi ja sano että ilmottele kun menkat seuraavaksi alkaa, niin aletaan pistelemään! Olin shokissa ja kysyin, että no entäs se mun loop-hoito, eikö haittaa?! Niin lääkäri oli että ei se mitään vaikuta kun tuloksetkin oli siitä CIN1. Eli sain senkin helpotuksen kuulla siinä noin ohimennen
Ilolla taas eteenpäin, mutta varovasti.
Kävi vaan sellanenkin mielessä, että mitäs jos mulla alkaakin menkat 28.-30.9 niin lasketaanko ne jo lokakuun puolelle? Koska jos alkaa noin, tiedän kroppani että niitä ei tule sitten lokakuussa, kun puolet tänkuun menkoista silläpuolen. Ymmärsikö kukaan?
 
Kiitos kaikille myötäelämisestä, kyllä täältä noustiin eilisten itkujen jälkeen. Myös ihanat kollegat töissä tietää kuinka piristää, kertoivat että samana päivänä siirrossa olleista kaksi mulle erittäin tärkeää potilasta joilla esikoisen yritys menossa jo ties monettako vuotta, olivat plussanneet. Tuli niin hyvä mieli. Vaikkei näissä asioissa vuoroja ja jononumeroita jaellakaan niin mieluummin soin ne plussat heille kuin itselleni. Meillä on jo yksi lapsi ja olemme täydellinen perhe näinkin. Tottakai surettaa nega mutta ihan eri tavalla ja eri syistä kuin esikoista yrittäessä.

Nyt reippain mielin kohti seuraavaa pas:ia, meillä pakkasessa siis yksi 2pv priima alkio ja yksi 6pv blasto. Meidän klinikalla jostain syystä noista 6pv blastoista ei raskauksia juurikaan ala eli siihen en toivoa liikaa laita. Nyt odottelen menkkoja, sitten uudestaan Progynovan aloitus. Siihen kiertoon suunnitteilla siis tuon 2pv alkion siirto.
 
Tervetuloa @julie_ ! Toivottavasti et joudu pyörimään täällä pitkään! Jos olet julkisella hoidossa ja sanoivat että jonotilanteen takia voit ilmoittautua lokakuun vuodosta, niin voit ilmoittautua syyskuun lopun vuodosta mutta jos samalle punktioviikolle on tulossa liikaa potilaita, niin ensimmäisenä jätetään pois niitä joiden vuoto alkanut syyskuun puolella. Näin siksi, että se on jonotusperiaatteen mukaista ja sama kohtelu kaikille. Jos käy niin ettet tuosta vuodosta pääse hoitoon ja seuraava vuoto tulee vasta marraskuun puolella niin olet silloin jonon kärkipäässä koska olet "lokakuun potilas" etkä marraskuun.

Toivottavasti kukaan ei muuten pahoita mieltään siitä, että käytän sanaa potilas. Meidän klinikalla julkisella puolella tehtiin tästä kysymys johdolle joitain vuosia sitten, että voimmeko käyttää ennemmin termiä asiakas joka tuntui meistä paremmalta, mutta vastaus oli silloin, että kaikki yliopistosairaaloiden poliklinikoiden palveluiden piirissä asioivat ovat potilaita, ei poikkeuksia. Eli kun vaikka naistentautien polille tulee nainen loop-hoitoon, hän on gynekologinen potilas ja lapsettomuushoitoihin tuleva on lapsettomuuspotilas. Myös privaattiklinikalla jolla työskentelen, käytetään potilas-termiä mutta tiedän että monet klinikat käyttää asiakas-sanaa. Monelle asialla ei varmasti ole väliä mutta tiedän, että joidenkin lapsettomuushoidoissa käyvien mielestä tuntuu pahalta kuulla käytettävän sanaa potilas ja että asiakas tuntuu paremmalta.
 
Oot niin ihanan empaattinen ja ystävällinen @CherryPie85 :love: Hyvä että oot hiukan jo toipunut ja katse seuraavassa yrityksessä jo!

Tervetuloa @julie_, laitatko tiedot, niin lisään listalle? :) Aloita niistä seuraavista menkoista vaan, niin kuin lääkäri sanoi. Tässä hommassa ei kannata aikailla, kun odotusta todennäköisesti tulee joka tapauksessa jossain vaiheessa.
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
@CherryPie85 pahoittelut negasta :(

@Rusakkonen juu kyllä huomenna olisi siirto jos meiän kaveri selvii sulatuksesta.
Mullakin käytössä toi kortisoni vielä lauantaina pitää ottaa toi 20mg ja su tippuu 10mg mut en ole omassa olossa huomannu mitään eroa mistään noista muistakaan mitä on zumenon ja terolut käytössä .
Toivotaan että meiän kaikkien siirrot huomenna onnistuu ja päästään höpisemään toiselle puolelle
 
  • Tykkää
Reactions: daim1 ja Rusakkonen
Omaa napaa... viime perjantaina oli hcg 200, joten ei ole toivoa normaalista raskaudesta. Kunpa vaan laskis nopeesti eikä menis kuukausia, niin pääsisi uuteen siirtoon.
Mitkäs viikot sulla on nyt meneillään? Nimittäin se hCG:n tuplaantumisvauhti hidastuu ekojen viikkojen jälkeen.

"Beta hCG levels usually double about every 2 days for the first four weeks of pregnancy. As pregnancy progresses the doubling time becomes longer. By 6 to 7 weeks beta hCG levels may take as long as 3 1/2 days to double . hCG normally reaches a peak level at about 8 to 10 weeks and then declines for the remainder of the pregnancy."

Jos olet ultraankin jo menossa niin oletko about rv6-7? silloinhan tuo sun reilu 3päivän välein tuplaantuminen ei kuulosta väärältä. Ymmärrän kyllä fiilikset, on varmaan ihan täyspaskat tällä hetkellä jos varsinkin lääkäri sanonut ettei ole normiraskaus :unsure: Mutta olenpa sellasenkin todistanut tuolla plussanneiden ketjussa, että todella huonosti nousseilla arvoilla ja viikkoihin nähden jätättävällä alkion koolla syntynyt terve lapsi.
 
@CherryPie85 kiitos, enpä olis tollasta tienny, että miten ne jonot siellä menee. Ilmotan jos ne nyt tän kuun lopulla alkaa ja kyselen miten edetään. Ehkä tästä alkaa se mun kärsivällisyyden harjoittelu taas. ;)

@atvk87 kiitos ja tässä tiedot, toivottavasti oikein julie_ #1/11 #1 #pco,siittiön laatu #1.ivf/icsi
 
Plussaava perjantaijengi kuulostaisi kyllä ihanalta @Rusakkonen :D
Eli juu huomenna siirto olisi täälläkin, jos hyvin käy.

Olen vikat pari päivää kävellyt melkein seiniä pitkin kun jännittää ihan hirveästi selviääkö alkio sulatuksesta, montako on sulatettava että yksi selviää, selviääkö yksikään... järki sanoo että on kai viisipäiväisillä alkioilla oletusarvosesti niin hyvä kunto että ees yksi selviää sulatuksesta siirtoon. Kai...:unsure:
Jotenkin vain viime kerran jälkeen niin vaikea olla luottavainen. Pelottaa hirveästi että mun tuurilla käy huonosti eikä siirtoon pääse, millainen romahtaminen siitäkin sitten tulee... noh, toivottavasti stressaan turhaan. :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: daim1 ja Rusakkonen

Yhteistyössä