IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@Katti75 - varmaan on siella yleinen kaytanto. Koskaan minulle ei ole mitaan sanottu muuta kuin morula, blasto jne. enka ole myoskaan itse välittänyt kysya. “Huonostakin” alkiosta voi syntya vauva, mutta olemattomasta ei! :) Sen verran kylla uskon, etta jos olisi pahasti fragmentoitunut yms. niin sen varmaankin sanoisivat, jos todella ei kannattaisi kayttaa. Minulle on mennyt roskiin ainoastaan taysin pysahtyneita, enka usko, etta on ollut mosaiikkeja tms.
 
@CherryPie85 kysyit aiemmin noista fertility foodseista, niin en ole itse ainakaan kysynyt polilla mitään, kun en jotenkin luota niihin lääkäreihin muutenkaan, niin en usko heidän tietävän mistään extrasta.
Jostain luin joskus, että greippimehua ei saisi juoda lääkkeiden yhteydessä, mutta en muista enää missä tämä oli ja mistä lääkkeistä oli kyse, eli juuri sellainen "fakta", joka kannattaa jättää mieleen. :D
Muuten oon vaan itse katsellut ulkomaisia keskustelua aiheesta ja niiden perusteella googlannut, oisko mitään perää.

Osaisitko sä vastata, saako lugejen kanssa käyttää jotain liukkaria tai jotain vaihdevuosigeelejä?
 
@Wintersun Molemmilla D-vitamiini (min 20mikrog) ja sulla foolihappo (min 400mikrog). Nuo on ne perusvitamiinit.

Oletteko julkiselle menossa suunnittelukäynnille? Jos olette niin oletteko jo IVF-jonossa? Jos olette jonossa niin jonotilanteesta riippuen saatatte päästä hoitoon jo käyntiä seuraavasta kierrosta tai sitten teille kerrotaan käynnillä minkä kuukauden vuodosta voi ilmoittautua. Näin myös jos teidät laitetaan jonoon vasta suunnittelukäynnillä. Jonotilanne vaihtelee ympäri Suomea, Helsingissä yleensä ollut pisimmät jonot koska Naistenklinikalle jonottaa niin iso määrä potilaita sekä erityisryhmät kuten tietyt alkiodiagnostiikat joita ei muualla tehdä. Hoitotakuun puitteissa jonoaika ei saisi venyä yli 6kk eli 6kk jonoon laittamisesta pitää olla ainakin siitä seuraavaan kiertoon hoidon toteutussuunnitelma valmiina.
 
@Nipsu_78 tsemppiä kovasti! Sormet ja varpaat pystyyn, että vuodosta huolimatta kaikki on hyvin.

@rouvaNiisku, ompa ollut kamala lääkäri, tää koko prosessi on muutenkin niin rankkaa, niin toivoisi ammattilaisilta vähän ymmärrystä tilanteeseen. Mulla ekassa kohdunulkoisessa oli aika selvä peli kun johdin oli jo revennyt, mutta tässä toisessa sitä etsittiin tosi kauan ennen kun se löyty sieltä. Kamalaa, että jätti noin epäselväksi tilanteen, mutta silloin kun oltiin julkisella hoidoissa, huomasin että toiset lääkärit oli todella ihania ja empaattisia ja osasi käsitellä asioita hyvin, kun taas toiset olivat naama väärinpäin. Tsemppiä, kovasti. Toivottavasti tilanne pian selviää.

Huomenna olis meillä huurunenän haku tiedossa, on jotenkin vähän turhan rauhallinen olotila, toisaalta mitä sitä etukäteen stressaamaan asioita mihin ei voi vaikuttaa, mutta kun ei ole edes pienintä jännitystä ilmassa, niin tuntuu niin oudolta. Meillä on 11 blastoa pakkasessa, että varmasti jollain niistä siirtoon päästään, tarkemmin en luokituksista tiedä kun en sitä ole koskaan kysynyt, ja silloin vaan ku ne pakastettiin niin sanottiin että hyviä ovat kaikki, ja ajattelin, että se tieto riittää. Välillä tuntuu että tieto lisää tuskaa!
Ajattelin myös ottaa puheeksi tän järkyttävän huonovointisuuden noista teroista, että jos seuraavalla kerralla vaihdettaisiin takaisin lugeihin, vaikka muuten en niistä niin välitä, mutta niistä ei tullut tällästä oloa.
Huomenna pitää taas tsekata, että näkyykö pregnyl vielä, niin tietää koska himotestaajan voi päästää taas valloilleen :ROFLMAO:

Tsemppiä piinailijoille, toivottavasti saadaan hyvä sato :love:
 
Kiitos kauniista sanoista ja ajatuksista ❤
paljon on vielä sulateltavaa asiassa, mutta elämä jatkuu ja ehkä jonkun ajan päästä se lahjoitusmunasolu tai adoptio alkaa tuntua hyvältä idealta. :) Toistaiseksi me miehen kanssa vietetään vielä suruaikaa ja opetellaan hyväksymään tai edes ymmärtämään asian todellinen laita.

Mut voi siis, @atvk87 , poistaa listalta.

Isosti tsemppiä kaikille (y) ❤
 
Nimi# yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

adelmiina_ #2012 #2 #tuhoutuneet johtimet #3. IVF/1. PAS
Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa # 1.IVF
Carinem #10/16 #1. #endo # 1.IVF/2.PAS
CherryPie85 # 8/2018 # 2. #selittämätön/matala AMH # 3.ICSI / 1.PAS
daim1 #7/16 #1. #selittämätön # 3. ICSI
Domi #4/12 #1. #selittämätön # 5.IVF/1.PAS
gemmy #08/2017 #2. #PCOS/korkea AMH #4.IVF
Ihanapa #3/15, #1. #siittiöt #2.ICS/2.PAS
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1. # siittiöt # 3.ICSI/3.PAS
julie_ #1/11 #1 #pco, siittiön laatu #1. IVF/ICSI
Katti75 #4/2018 #2. #ikä #3. IVF (ekasta tyttö)
KuuBe #2013 #1.#selittämätön #2.IVF/1.PAS
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
love- # 2014 #1. #siittiöt # 3.IVF/ICSI
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Mariah33 # 05/13 #1. # selittämätön/ikä # 2.ICSI
Millionnea # 2012 # 2 # siittiöt? munasolut? # 2. ICSI
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 2.ICSI
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön # 4.IVF/1.PAS
Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt # 1.IVF 1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus # 4.IVF
Rusakkonen #1/2017 #1. #ikä # 5.IVF/ICSI 1.PAS
Summerblues #2/16 #1. #selittämätön # 1.IVF/ICSI
Taival #8/15 #1. #siittiöt # 2.IVF/ICSI 1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym # 6.IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. # 1.IVF/2.PAS
vipe1986 #9/18 #3. #endo ja siittiöt # 2.ICSI 2.PAS
Wintersun #12/10 #siittiöt # 1.IVF/ICSI tulossa

Piinailijat:
vipe1986
2.10. (2 x 4pvä)
Rusakkonen 3.10. (5pvä)
justhope 2.10.
lapsettomuutta10v 5.10. (3pvä)


:love: Plussat 2017 :love:
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)
Daim1 1.ICSI/1.PAS (tm)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammikuu:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
joskusvielä 3.IVF PAS (6pv)
Helmikuu:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pv)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pv)
Toivo2016 6.IVF (kem)
mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Jantzu 3.ICSI/1.PAS (ku)
kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
An1z81 1.IVF/2.PAS (5pv)
Toukokuu:
Voyage 2.ICSI (ku)
Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)
Kesäkuu:
Toiveikas81 3.ICSI (5pv)
Fainatus 1.IVF/1.PAS (4pv)
Heinäkuu:
Ismundo 1.IVF/2.PAS (5pv)
BabyMaybe (luomu)
Elokuu:
-dino- 2.IVF/2.PAS (6pv)
Syyskuu:
Ihanapa 2.ICSI/1.PAS (3pv) (km)
rouvaNiisku 1.IVF/2.PAS(4pv)
Sunflower33 1.IVF/1.PAS (3pv)
Mandala 2.IVF/2.PAS (5pv)
Nipsu_78 2.IVF/1.PAS (3pv)
atvk87 1.ICSI/2.PAS (5pv)
 
@Wintersun - laakari suositteli miehelleni siittioiden hapettumista parantamaan Sermatrop-laakkeen. Hanella oli myos defragmentaatiota ja voi auttaa myos siihen. Ostin hanelle 7kk annoksen, mutta varmasti jo parin-kolmeen kuukauden annos auttaa eteenpain, kun kerran siittioiden kehitys on sellaiset 3kk. Tasta on meille hyotya, jos joudumme tekemaan uuden hoidon. Voi auttaa myos miestasi ehka, jos haluatte yrittaa parantaa siittioiden laatua. Jos Sinulla on mahdollisuus ostaa Ruoholahden apteekista, niin siella on noin 20e halvempaa per pakkaus kuin YA:ssa. Taman lisaksi mieheni myos ottaa monivitamiinia (kahta eri Multivitan monivitamiinia, vaihtelee aina joka toinen paiva), B-vitamiinia (‘Multi Beko Strong’), D-vitamiinia 20 Mikrogrammaa, Lykoforcea (mutta niita vain yhden paivassa), 200mg ubikinonia paivassa ja C-vitamiinia 500mg. Hanella oli myos anemiaa niin rauta on myos mukana kuvioissa parin kuukauden ajan. Huom- ennen naiden kaikkien yhdistelya keskenaan tein pikku tutkimuksen eri vitamiinien maksimimaarasta, ettei vain tule liikaa, eli kannattaa lukea pakkausselosteet.
 
Viimeksi muokattu:
Sita muuten tassa mietin, etta onkohan tuolla meidan listalla aika monta edellisvuosien nimea, jotka eivat enaa ole aktiiveja, kun silla ainakin minusta tuntuu olevan nimimerkkeja, joista en ole kuullut koko jasenyysaikanani eli joulukuusta...?
 
Täällä onkin paljon tapahtunut, pahoittelut @rouvaNiisku ja voihan itku mitä olet joutunut vielä kestämään lääkäriltä. Ja voi ei @Nipsu_78 :(

Hyvä, että saatiin uusia piinailijoita :) @Rusakkonen mä kopsaan sulta sitten kaikki vinkki vitoset, mikäli hoidot vielä jatkuu meillä. Toivotaan kovasti, että tämä yksilö tarraisi teillä kiinni.

ON: tänään käyty ultrassa ja keskiviikolle punktio sovittuna. Oon jo vissiin vakioasiakas, kun hoitajat tunnistaa puhelimessa äänestä.. ihanaa palvelua kyllä taas kerran ja mun kysymykset siitä tuoresiirron kannattavuudesta kirjattiin ylös. Lähettävässä oltiin sitä mieltä, että limis näytti oikein paksulta ja että tuoresiirroissa on edelleen vähän paremman onnistumisprosentit kuin passeissa, mutta olivat toki sitä mieltä, että kannattaa kysyä mielipide vielä toimenpiteen tekevästä yksiköstä ja toimia heidän ohjeidensa mukaan. Nyt vaan kädet ristissä, että siirrettävää ylipäätään tulee. Määrässä en pysynyt oikein kartalla, mutta 3-4 isompaa ja muutama vähän pienempi näkyi ruudulla. Odotukset ei oo mitenkään kauhean korkeat tällä kerralla, mutta toivotaan nyt edes sitä hyvää laatua.
 
Oon kirjoitellut tuossa toukokuussa viimeksi. Voisin hieman päivittää omaa tilannetta ja muutenkin aktivoitua keskustelussa. Toukokuussa 2.ICSI:n tuoresiirto päättyi negaan. Klinikan kesätauon jälkeen elokuussa tehtiin PAS, joka myös nega. Nyt tilanne on siis se, että kuusi alkiota on yhteensä siirretty (4 kolmen päivän ikästä ja kaksi viimeisintä oli blastoja). Kertaakaan ei ole tullut edes yritystä kiinnittyä.

Seuraavaksi on tarkoitus tehdä ERA testi. Yritettiin sitä jo tähän kiertoon, mutta testipäivä olisi ollut viikonloppuna. Seuraavaan kiertoon uusi yritys. Pakkasessa on vielä yksi 6päivän ikäinen blasto.

Onnea kaikille plussan saaneille ja tsemppiä muillekkin omiin tilanteisiin!
 
Hei taas naiset. Onpas täällä paljon kirjoituksia, kaikki selasin mutta en pysty kyllä kovinkaan henkkoht niitä kommentoimaan....

@Mariah33 jää parhaiten mieleen kun aika samalla kaavalla tässä mennään. Meillä siis eka punktio toi 4munasolua joista yksikään ei hedelmöittynyt ja nyt toinen kierros pitkällä kaavalla jotta saadaan enemmän tavraa, toivottavasti. Käydään myöskin julkisella puolel. Punktiosta tuli juuri 39€ lasku, eli ei paha. Sitä mietin et kun monessa tkssa on se vuodessa 3käyntiä maksullinen, loput kaupan päälle, niin eikö nää kerrytä sitä. No en tiedä. eipä sen väliä. Meillä seuraava suunnittelukäynti on 2.10. eli ihan pian. Toivon et päästään pian sit jo sumutteleen yms. Olen yrittänyt pitkästä kaavasta tietoa etsiä ja olla valmis.

Ihania plussia monta! Ihania, rohkeita ja vanhoja naisia vaikka joillekin musertavia uutisia. Mutta ehkä tuo toivoa kuitenkin ?

Itse ekaa odottaessa en osannut jännittää enkä pelätä. Olin hyvin pian vain sellaisessa onnen odotuksen huumassa. Ultrasekoiluiden takia emme esim koskaan päässet np-ultraan vaan olimmekin suoraan rakenneultrassa liian aikasin. Sitä vain luotti et kaikki sujuu ja menee hienosti ja saa terveen lapsen. Nyt kun ikää jo on, ehkä liikaa, tai ainakin riskit ihan erit, niin luulen et suurin pelkoni mahdollisessa raskaudessa on et lapsella on joku vikana. En tiedä olisiko meistä vanhemmiksi silloin?

Olisi mielenkiintoista nähdä kuinka monta siirtoa kullekin on tehty. Vois ehkä löytää jonkinlaista suuntaa kuinka monta siirtoa täytyy tehdä että onnistuu, et mikä on sellainen keskiarvo - tai onko sellaista....
 
Heipsan. Pikaisesti vähän omaa napaa, kun johonkin tätä haluaa purkaa eikä tämä oikein plussanneisiinkaan kuulu. Pahoittelut jos jotakuta häiritsee.

Kyllä tosiaan oli tökerö lääkäri viimeksi. Tänään kävin uudestaan verikokeessa, hcg oli jo päälle 1100. Tänään päivällä alkoi myös vuoto. (Eri) lääkäri soitti tänään tuosta tuloksesta ja pohdittiin vaihtoehtoja. Keskiviikkona taas kontrolli, niin näkee vieläkö nousee (toivottavasti ei). Tänään alkoi vuoto. Sivulta 461 voi käydä kurkkimassa, jos ällöjutut kiinnostelee, sillä taas tullut samanlaisia kudoskappaleita kuin viimeksi kohdunulkoisen kanssa. Silloin ei osannut erikoistuva lääkäri sanoa noista juuta eikä jaata, kun näytin kuvia. Saa nähdä josko perjantaina ultraava osaisi.

Aika samanlaista kaavaa noudattelee kuin puolitoista vuotta sitten. Noinkohan laskee hcg nollaan ja kierto käynnistyy ennen helmikuuta. Viimeksi vastaavassa tilanteessa siirto oli maaliskuussa ja seuraavat menkat elokuulla... Tuntuu kyllä toivottomalta tää lapsen yrittäminen.
 
Tulipa tässä mieleen, miten ootte muut toimineet alkionsiirron jälkeen; ootteko ihan normaalisti käyneet liikuntaharrastuksissa tai muissa?
Muistan kyllä että lääkäri sanoi viimeksikin että ihan normaalia elämää voi viettää, mut niin... Toisaalta, eikö liikunta (siis sellainen kevyehkö ettei mikään rääkkäystunneille meno) tee ihan hyvääkin periaatteessa tässä kohtaa?
 
Kavelin tanaan autokorjaamosta tyopaikalle - autolla meni 5min, kavellen 30min, niin varmaan oli ihan hyva mutta tarpeeksi rauhallinen exercise... no autoa takaisin hakiessa turvauduin sitten kylla taksiin. :) Siirtopaivana paa-asiassa lepasin ja seuraavana paivanakin otin rauhallisesti. Sunnuntaina piti lentaa takaisin niin siina oli hiukan rasitusta, mutta ei huomattavasti. En aio menna salille tms alkion ollessa sisalla/raskaana, minulle tuli pari kertaa yhtakkia voimakasta paansarkya ilman varoitusta, laakarin mukaan todennakoisesti johtuu runsaasta estrogeenista, kun nyt minulla 8mg - verenpaine voi yhtakkia humahtaa korkeaksi. Mutta aion kylla kayda kavelyilla, sehan rauhoittaa myos hermoja, tanaan ainakin oli koko ajan hermostunut olo jotenkin ennen tuota kavelya.
 
Viimeksi muokattu:
@justhope olen itse ihan normaalia liikuntajuttua harrastanut kaikkien siirtojen jälkeen, uimassa en kuitenkaan ole käynyt. Enkä tietenkään harrasta mitään maratoneja, mutta olen käynyt pallopelejä pelaamassa ja hölkkäämässä ihan normaalisti.

@rouvaNiisku Toivottavasti laskisi hcg kuitenkin ihan siedettävässä ajassa. Turhauttavaa tuollaiset pitkät hitaat laskut ja odottamiset.

Mulla on tänään pistospäivä 7 menossa. Jarrukin jo mukana, en ihan ymmärrä minkä vuoksi kun perjantaina ei ollut vielä mitään kasvua munasarjoissa, mutta olisiko sitten kuitenkin varmuuden vuoksi. Menopuria menee 225 yksikköä päivässä. Tuo yksi ampulli piisaa vielä keskiviikkoon asti ja kovasti jännittää ilmestyykö ennen sitä Kelan asiointipalveluun kirjeen lähetyspäivä lääkekatosta. Katto on täynnä joten seuraavan Menopurin ostaisin mielelläni Kelan tukemaan hintaan.

Jotenkin kun tämä IVF on 4. niin tähän suhtautuu jo jotenkin kumman arkisesti, toisaalta pelottaa enemmän että ei onnistu, koska tämä on kyllä vähintäänkin toiseksi viimeinen hoito. Ehkä viimeinenkin. Pelottaa, ettei sitten vaan osaa lopettaa ajoissa. Huooh. Olisipa jo keskivikko ja saisi tietää suuntaa antavan punktiopäivän.
 
@millionnea Meillä on seuraava suunnittelukäynti nyt ke 26.9. :) Mä tunnen olevani kans valmis! 1. yrityksen epäonnistumisen karvas pettymys on nielty ja katse on suunnattu eteenpäin. Tsemppiä ja peukut pystyyn että tämä pitkä kaava tuottais meille molemmille toivottua tulosta! (y)

@justhope Mulle sanottiin TAYS:ssa punktion jälkeen että nyt sitten seuraavat pari viikkoa vain kevyttä liikuntaa (esim. kävelyä). Ei mitään hyppimistä, pomppimista eikä rehkimistä. (Mutta mähän en tosiaan päässyt sitten kuitenkaa sinne siirtoon asti.)
 
Nimi# yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

adelmiina_ #2012 #2 #tuhoutuneet johtimet #3. IVF/1. PAS
Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa # 1.IVF
Carinem #10/16 #1. #endo # 1.IVF/2.PAS
CherryPie85 # 8/2018 # 2. #selittämätön/matala AMH # 3.ICSI / 1.PAS
daim1 #7/16 #1. #selittämätön # 3. ICSI
Domi #4/12 #1. #selittämätön # 5.IVF/1.PAS
gemmy #08/2017 #2. #PCOS/korkea AMH #4.IVF
Ihanapa #3/15, #1. #siittiöt #2.ICS/2.PAS
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1. # siittiöt # 3.ICSI/3.PAS
julie_ #1/11 #1 #pco, siittiön laatu #1. IVF/ICSI
Katti75 #4/2018 #2. #ikä #3. IVF (ekasta tyttö)
KuuBe #2013 #1.#selittämätön #2.IVF/1.PAS
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
love- # 2014 #1. #siittiöt # 3.IVF/ICSI
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Mariah33 # 05/13 #1. # selittämätön/ikä # 2.ICSI
Millionnea # 2012 # 2 # siittiöt? munasolut? # 2. ICSI
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 2.ICSI
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön # 4.IVF/1.PAS
Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt # 1.IVF 1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus # 4.IVF
Rusakkonen #1/2017 #1. #ikä # 5.IVF/ICSI 1.PAS
Summerblues #2/16 #1. #selittämätön # 1.IVF/ICSI
Taival #8/15 #1. #siittiöt # 2.IVF/ICSI 1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym # 6.IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. # 1.IVF/2.PAS
vipe1986 #9/18 #3. #endo ja siittiöt # 2.ICSI 2.PAS
Wintersun #12/10 #siittiöt # 1.IVF/ICSI tulossa

Piinailijat:
vipe1986
2.10. (2 x 4pvä)
Rusakkonen 3.10. (5pvä)
justhope 2.10.
lapsettomuutta10v 5.10. (3pvä)
adelmiina_ 5.10. (5pvä)


:love: Plussat 2017 :love:
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)
Daim1 1.ICSI/1.PAS (tm)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammikuu:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
joskusvielä 3.IVF PAS (6pv)
Helmikuu:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pv)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pv)
Toivo2016 6.IVF (kem)
mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Jantzu 3.ICSI/1.PAS (ku)
kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
An1z81 1.IVF/2.PAS (5pv)
Toukokuu:
Voyage 2.ICSI (ku)
Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)
Kesäkuu:
Toiveikas81 3.ICSI (5pv)
Fainatus 1.IVF/1.PAS (4pv)
Heinäkuu:
Ismundo 1.IVF/2.PAS (5pv)
BabyMaybe (luomu)
Elokuu:
-dino- 2.IVF/2.PAS (6pv)
Syyskuu:
Ihanapa 2.ICSI/1.PAS (3pv) (km)
rouvaNiisku 1.IVF/2.PAS(4pv)
Sunflower33 1.IVF/1.PAS (3pv)
Mandala 2.IVF/2.PAS (5pv)
Nipsu_78 2.IVF/1.PAS (3pv)
atvk87 1.ICSI/2.PAS (5pv)
 
Onnea @adelmiina_ kyytiläisestä! Kysyitkö siitä terojen lugeihin vaihdosta?

@justhope mulle kans sanottiin siirron jälkeen, kun kysyin liikunnasta, että kunhan ei maratonia juokse, niin normaali liikunta käy.

Jee, monta piinailijaa taas! :)

Ja @rouvaNiisku hirveen kurja toi tilanne nyt. Löytyispä syy nopeasti, että saisit hieman rauhaa. Sulla menee kyllä ainakin koko viikko tietoa odotellessa. Pitkä viikko :( Oo sit tarkkana oman voinnin kanssa. Tsemppiä!

@Wintersun tosi epäreilua. :( Toivotaan, että ei olis enää mitään hälyttävää ja pääsisitte jo sovitulle suunnittelukäynnille ainakin!
 
Eli ainakin suurinosa on ottanut ja elänyt aika normaalisti siirron jälkeen. Mullakin tosiaan lääkäri sanoi että normaalia elämää voi elää ja kaikki on nyt vain ns. luonnosta kiinni enää tässä kohtaa. Punktion jälkeen munkin käskettiin ottaa rauhallisesti, mutta siitä on jo yli kuukausi aikaa niin se ei tässä kohtaa enää kai haittaa.

Itse järkeilisin tätä ehkä sitäkin kautta että onhan monella fyysinen työ ja varmaan sellaisetkin hoidoissa käy... ei kai nekään saa sitten mitään parin viikon saikkuja siirron jälkeen. Mullakin töissä on muutamia vähän fyysisempiä juttuja kuten raskaita nostoja ajoittain, tosin muutoin melko kevyt seisomatyö.

Ite otin kyllä siirtopäivän ja sen jälkeisen rauhallisesti, mutta kävelyillä koirien kanssa käynyt kuitenkin. Tällä viikolla olisi jumppatunti tiedossa, olen pitkään koittanut jotain säännöllisempää liikuntaharastusta alotella ja nyt viimein sellaseen oisi mahis noin tavallaan. Tuntuu että elämä on niin kauan ollut tavallaan paussilla kun aina on joku leikkaus, siitä toipuminen tai vaikka punktiota edeltävä ja jälkeinen aika kun otettava rauhallisesti niin kunto heikentynyt.

Mut no, ehkä jos muutkin on liikuntaa harrastelleet kevyesti niin itsekin uskaltaa, rauhallisesti omaan tahtiin tietenkin :) Kaikesta vaan saakin päänvaivaa tässä prosessissa...
 

Yhteistyössä