IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Läiti pahottelut sullekin raskaasta kokemuksesta :hug: mulla oli tyhjennys tasan 3 viikkoa sitten. Se on niin inhottavaa kun vihdoin saa hirveellä vaivalla sen plussan mutta sekään ei sit takaa vielä mitään lopullista onnistumista. Pääsetkö jo tästä/seuraavasta kierrosta uuteen yritykseen? Mä en tiä kauanko joutuu odotteleen, kai tän jälkeen pitäs olla ainakin yks normaalin olonen kierto ennenkun edes katotaan voisko sitä seuraavaan siirtää. Jälkitarkastuskin vasta enskuun alussa ja pelkona ettei kaikki oo tullu ulos ja joutus vielä kaavintaankin.. viikko sitten testeissä vielä hailua viivaa, tänään piti testata taas aamusta mut en muistanu. No, sulla tais olla aika paljo varhasemmat viikotkin et eiköhän se hcg siitä nopeesti laske =)

EukkoI Olipas törkeetä kommenttia isoäidiltä, luulis nyt vanhemman ihmisen olevan jo elämän myötä vähemmän mustavalkonen.. eikä mun mielestä muutenkaan sellasten kannata arvostella mitenkään jotka ei oo tätä helvettiä ihan ite joutunu henk.koht. kokeen! Jospa se sitten viimestään osaa hävetä sanojaan kun joskus viette sen vauvan näytille...että tämän et ois halunnu syntyvänkään. :hug:

Hillerihiiru, onko sulla aiemmin siirretty blastoja? Toivottavasti nämä tuo nyt sen kauan kaivatun tuloksen, ja pysyvän sellasen!
 
risukasa ei ole aiemmin siirretty kun 2-3 päiväisiä. Nyt siirrettiin siis ne 5 päiväiset, josta lääkäri sanoi et morula joka on valmis vaikka kiinnittymään niin lieneekö olleet siinä väli vaiheessa morulan ja blaston? Niin ja meille tehtiin myös alkiokuoren avaus.
 
Eukko huh mitä kommentointia!! Mä loukkaantusin tollasesta kommentist niin että välit menis heti poikki, ei kellään oo oikeutta arvostella noin. Tulee mieleen sun isoäidistä tämä kohuttu Hyvinkään vammaisen kahvila-arvostelija!

Hillerihiiru, toivotaan että nyt onnistuu!!!

Läiti pitkää pinnaa odotteluun ja hermoja!! Itellä kesti keskeytyneen keskenmenon jälkeen 7 vkoa ku ekat menkat alko ja sit seuraavat jouduttiin käynnistämään ku ei näkynyt itsestän tulevan.
Tänään käyty ultrassa (kp 12) ja kaikki oli oikein hyvin, limakalvo 8,7mm ja munasarjat lepotilassa. Viikonloppu vähän sotkee niin vasta ensi maanantaina siirto kunhan meijän pakkasukko selviytyy sulatuksesta!! :heart:

Moni tuntuu saaneen ikäviä uutisia negan tai menkkojen muodossa, pahoittelut!
 
Voihan nega-aalto :( Ei oikein ole kenellekään mitään järkevää sanottavaa, toivottavasti jokainen jaksaa itkut itkettyään nousta suosta seuraavalle kierrokselle!

ON: Ananias kyllä itse vielä porskuttaa, vaikka täytyy kyllä sanoa, että muiden huonot uutiset sai mutkin kertaalleen luovuttamaan. Toissa aamuna hikikohtauksen kourissa olin varma, että normi loppukierron meno. Yleensä menkat alkaa reilun vuorokauden päästä tuosta. .. Nyt ei, mutta hikikohtaus uusinut joka päivä ja kai yölläkin. Viime yönä heräsin sitten puolestaan kun käänsin kylkeä, tuntui että kääntyy munasarjat samalla.

Ja viimeisimpänä tänään kihosi liikutuksesta vedet silmiin, kun luin vanhasta Avusta, että oli ihanasti laulettu Muhoksella Armi Kuuselalle " sä kasvoit neito kaunoinen"... Voi jumalautsi sanon mä, taidan tilata neuvola-ajan tilalle valkotakit!!! :D

Eli ollaan vielä uskossa ja toivossa, vaikka menkkamyllerrys välillä käykin ja tissitkin on vähän pehmeemmät. Joka päivä oon varma että vielä on mahkut ja joka yö että ei tarrannut..
 
RETIKKA, toivottavasti vuoto ei pahene! Mut täällä ei paljo onnistumisia oo ollut hiljattain...

EUKKOI, minä sain Puregonkynän sillon ekassa ultrassapolikliniikalta :) samoin sit myöhemmin tarvikkeet Pregnylin pistämiseen.

Tänään soitin verikoetulokset ja negahan se oli kuten oletinkin. Kysyin niitten Lugejen lopetuksesta ja hoitajan kanta oli jatkaa vuodosta riippumatta veritestiin. Olen kyllä eri mieltä, kun itse selvästi tunsin että menkat ne on. Nyt sit odotellaan seuraavat menkat ja sit oviksen jälkeen pakastesaalista sulattelemaan. Kolme alkiota siellä nyt on, neljäs, jota seurasivat, ei selvinnyt. Onneks PASseissa ei oo se ajotus yhtä tarkka kun inseminaatossa..
 
Varoitus: sisältää vain ja ainoastaan Retikan napaa ja huomattavan katkeraa tilitystä.

Pp10, radkaustesti niin negatiivinen ku ne on tähänkinasti ruukanneet olla. Tuhrua, mutta ei siinä määrin että vois juhlia edes menkkojen alkua. Klinikalta käskisivät jatkaa lugeja, joten jatkan mutta kyllä syö naista.

Ja työkaveri, jolle en tokikaan oo hoidoista kertonu, jutteli jo aamukahvilla, että aateltiin tossa tekasta esikoiselle sisko, oonki sit kesällä jo äitiyslomalla. Eniten tympäsee, että hänen kohdallaan tämä pitänee paikkansa. Normaalisti en oo näin katkera, mutta tänään selvästikin olen kateellinen kaikille :(

EUKKO: kyllä oot saanu osasi valistuneista näkemyksistä. En varmaan pystyisi tollaseen suhtautumaan aikuismaisesti ja kypsästi vaikka ois kuin oma mummo.
 
Eukko kauheaa :O minäkään en sukulaissuhteista välittäisi, en tuollaisten kommenttien jälkeen olisi missään tekemisissä. Kyllä tämä tarpeeksi rankkaa on jo muutenkin ilman, että lähellä olisi noin järkyttävästi suhtautuvia ihmisiä :O

Ihan hurjan iso ryhmähali kaikille, on tämä epäonninen kuukausi ollut päällisin puolin :( MUTTA Ananias voisi vielä kyllä sen plussan tuoda, eikös niin ;) :)
 
Onpas täällä ollut monella epäonnea kovasti :( Tsempit yhteisesti kaikille!

Itse en ole jaksanut aiemmin kirjoitella, sillä meidän ensimmäinen IVF-yritys epäonnistui :( Jostain syystä folleja ei lähtenyt kasvamaan yhtä enempää, eikä lähdetty sitä ainokaista punktoimaan. Yhden välikierron jälkeen yritetään sitten uudelleen...
 
Jestas Eukko, kamalaa kuultavaa isovanhemmalta!! Mulla meni jo kaverinkin kanssa välit poikki kun en jaksanut kuunnella sen jatkuvaa äitiyden hehkutusta kun tiesi että meillä on vaikeuksia. Ymmärsin kyllä, että hänestä oli juuri tullut äiti mutta pientä armoa olisin kuitenkin kaivannut!

Havina :hug:

Toivotaan Ananias, että se plussa sieltä kuitenkin tulisi!!

Ymmärrän Retikka täysin sun tunteen! Mä koko ajan pelkään, että joku lähipiiristä ilmoittaa taas saavansa lapsen. Vois ottaa taas hietaan ja kylmä sauna kutsua. Niin kateellinen minä olen tällä hetkellä, että olen kuullut kiertotietä, että eräs tuttavapariskunta ovat kanssa hoitojonossa ja mielessäni läähätän kuin maratonilla olisin, että voi kun me ehdittäisiin ensin. Tyhmää, tiedän, kun tiedän ettei heillekään lapsi ole mikään itsestäänselvyys. Mutta uskoisin pystyväni ottamaan heidän plussa uutisen paremmin, jos itsellä olisi se plussa jo.
 
Retikka, noitten Lugejen käyttö on kyllä ärsyttävää vuodon alettua. Itse kysyn kyllä vastaisuuden varalle lääkäriltä ihan tarkan perustelun asiaan. Itsekin vuosin kuin seula, niin miten siinä enää raskaana oltais? Kahden alkion siirrossahan ei voi olla varma, mutta meille siirrettiin vain yksi...

Ja mullakin toi katkeruus vaihtelee, välillä on ihan ok ja välillä on itkut tosi herkässä. Vaikeinta on ehkä niitten seurassa, jotka ei meidän hoidoista tiedä ja hiljattain ollaan niistä kerrottu yhä useammalle :)

-spirit-, harmi epäonnistuneesta hoidosta! Jospa ne lääkkeet seuraavalla kerralla tehoaisivat :)
 
Retikka: Iso myötätuntohalaus, ymmärrän täysin tunteet. Rasittavaa porukkaa nuo lapsen "tekaisijat" jotka vielä mainostavat sitä suureen ääneen. Pitikin tulla vielä just tänään vastaan...

Eukko: Mä en ole kertonut hoidoista äidilleni, koska veikkaan että mielipide olis sama kuin sun mummolla :) On sekä sun mummoa vanhempi että uskovainen :)

Mäkin laitan kyllä pelimerkkini Ananiakseen! Hyvältä näyttää kun ei ole vuoto alkanut. Kun nyt meihin muihin moniin vertaa...

Spirit tsemppiä ja onnea uuteen hoitoon!

Varasin uuden hoidon suunnittelukäynnin parin viikon päähän. Nopeampikin toiminta olisi ollut mahdollista, hoitaja kysyi puhelimessa, oltaisko haluttu uusi hoito nyt jo tähän kiertoon! Vielä ehtisi, kun laskettiin että tänään olis kp2! Huh, ei kyllä jaksa, nyt täytyy muutama viikko koota itseään ja kerätä asennetta uutta jännittämistä varten. Ja hormonitilannekin on ehkä lievästi epämääräinen. Seuraavista menkoista kai sitten taas lähdetään uudelle kierrokselle, tässä iässä ei uskalla kyllä pidempäänkään odotella.
 
Tulin kurkkimaan kuitenkin.. En minä vissiin ihan kokonaan malta pysyä poissa :D

EukkoI: Tervetuloa mukaan =) Ja voi apua mikä isoäiti! :O

Pahoittelut kaikille ikäviä uutisia saaneille :hug:

Retikka: Höh :hug: Välillä se katkeruus vaan nostaa päätään, kai se "kuuluu" asiaan kun itelle niin kovasti sitä lasta toivoo : /

Meillä kans töissä yhet ystävykset oikeen viime vuonna "tilasivat" kesävauvat itelleen ja kuinka ollakkaan, molemmat raskautuivat heti ja yhtäaikaa, nyt ne vauvat ovat siis syntyneet. Joillakin se näköjään käy ihan leikiten ja on oikeen vara valita ajankohtakin.. :headwall: Ja joka osaston kahvipöydällä on jonkin sortin vauvakeräys, ahistaa :ashamed: Kaiken huippu oli tänään töihin tullessa ko pukukopeilla työkaveri tuli kysymään, että kuinka pitkällä oon - oli kuulemma facebookista saanu semmosen käsityksen, että oon raskaana :headwall: Mitenköhän :confused:
 
Viimeksi muokattu:
EukkoI: Kamalia asioita olet joutunut sietämään. En yhtään ihmettele, jos et enää haluaisi isoäitiäsi nähdäkään. Toivottavasti kuitenkin voit aikanasi vielä hänellekin näyttää, ettei IVF-vauva todellakaan tarkoita sairasta lasta.
Itsekin olen noita lastenteko-ehdotuksia kuullut moneen otteeseen, mutta pari viikkoa sitten tosiaan kuulin mieheni sukulaiselta "vinkin", että pitäisi mennä pihasaunan taakse (siellä juhlissa) sitä lasta tekemään. Ja vieläpä naurut päälle, siihen yhtyi sitten muutkin sukulaiset. Tässä tilanteessa se todella kirpaisi niin, että teki mieli siinä ottaa mikrofoni käteen ja kuuluttaa koko juhlaväelle miksi me ei tuohon ehdotukseen taideta tarttua.

Itselläni on vasta 8.pvä synarelaa. Voi helkutti, että aika menee hitaasti. En ole vieläkään juuri mitää suurempia haittoja tästä käytöstä huomannut. Menkat ei alkaneet tänään, mikä ei yllättänyt. Nyt siis kp 29, mutta pientä menkkajuilintaa on ollut ja myös munasarjoissa nipistellyt oviksesta lähtien. Lienekö se sitten hyvä vai huono merkki synarelan vaikuttavuuden kannalta, tietääkö muut synarelaa käyttäneet? Pitäiskö niiden munasarjojen olla jo vaan ihan "hiljaa"?

Toinen tyhmä kysymys liittyy Pregnyliin. Minulla on pregnylistä kokemusta kaikissa kolmessa inssissä. Kaikissa insseissä se piti pistää 1,5vrk aikaisemmin ja kahdella kerralla noista ovis tapahtui n. 12t sisällä pregnylin pistämisestä. Inssissä todettiin siis munarakkulan jo puhjenneen, minkä vuoksi minusta inssit oli jo myöhässä tehty, koska muniksen irtoamisesta oli inssihetkellä kulunut jo vähintään se 12t. Lääkärit olivat inssin myöhästymisestä toista mieltä.
Nyt mietityttääkin onko se edes mahdollista, että myös IVF:ssä munarakkulat voisi puhjeta jo ennen keräystä, jos se Pregnyl pitää kovin paljon ennen punktiota pistää? Tosi tyhmä kysymys, mut mietinpä vaan, et se olis vasta kauheaa, jos siellä ei enää oliskaan mitään kerättävää... :ashamed:

Minullakin kateus/katkeruus raskaana olevia kohtaan nostaa jälleen päätään. Kuulimme viikko sitten, että mieheni veljelle on tulossa jo kolmas lapsi, edellisen syntymästä on vasta vajaa vuosi!! Tää on niin epäreilua. Eikö olis ollut jo meidän vuoro? :'(
Tiedän siis tasan miltä nuo toisten raskausuutiset tuntuu, kun niitä on lähipiirissä viime aikoina sadellut eteen koko ajan...
 
-jennica- Me mietittiin miehen kanssa samaa Pregnyliin liittyen - että kerkiääkö ne munasolut karata. Meillähän kävi toisessa inssissä niin, että folli oli inssipäivänä hävinnyt ko pieru saharaan :D Ja sillon pistin Pregnylin juurikin pari vrk ennen inssiä. Mies kysyi sitä sitten ivf -suunnittelukäynnillä lääkäriltä ja hän oli sitä mieltä, että se on aivan äärimmäisen harvinaista. Tiiä sitten totuudesta. Ja just tuolta se tuntuu jos jollekin on tulossa toinen, kolmas tai useampi lapsi - että eikö olis jo meidän vuoro saada se ensimmäinen :ashamed:

Työpaikallakin on oikea vauvabuumi ja moni on jääny nyt vasta äitiyslomalle - vituttaa sitkuttaa täällä töissä kun munkin kuuluis olla :ashamed:
 
Heipparallaa! Saanen liittyä joukkoon? Jonkin aikaa olen tässä teidän jutustelua seuraillut ja nyt ajattelin hypätä kelkkaan, kun ensimmäinen 200 yksikköä gonal-fää tuli pistettyä nahkaan :kieh:

Taustaa: Olen 29 vuotias, mies on 36v. Vauvantekopuuhat aloitettiin muistaakseni joskus vuonna 2006. Pari inssiä ja ivf:ää (4 vuotta) myöhemmin tulin raskaaksi toisen ja kolmannen ivf:n välissä metformiinin voimalla. Selittämättömästi lapsettomia ollaan vaikkakin mulla munasarjoissa pcomaisuutta eikä miehenkään simpat aivan priimaa ole. Ihana rakas tyttönen syntyi kesällä 2011.

Kuten arvata saattaa niin eipäs sitä toista lasta suoda meille yhtään sen helpommin kuin ensimmäistäkään - jos siis koskaan saadaan toista lasta. Yritys on ns. ollut päällä koko ajan esikon syntymästä saakka. 2013 toukokuussa oli varhainen keskenmeno niin etten oikeastaan edes tiennyt olevani raskaana. Nyt toukokuussa 2014 tein positiivisen raskaustestin. Raskaus meni kesken viikolla 8+.

Lyhyen kaavan ivf on nyt sitten meillä alkanut. Gonal-fää pistän nyt 200 iu:ta ens maanantaihin ja sitten ultra. Orgalutran (vai mikälie) pistetään sitten jossain vaiheessa. Tuntuu jotenkin että on aivan pihalla näistä hommista vaikka onkin valitettavasti vanha tekijä. Odotukset ei ole kamalan korkealla ja positiivista asennetta saa kyllä kaivamalla kaivaa. Kaikki ivf:t tehty meille aiemmin pitkällä kaavalla. Munasoluja on saatu ihan reilusti punktiossa, mutta mitään ei koskaan pakkaseen ja siirrettyjenkin laatu ollut huono. Fragmentaatiota ollut muniksissa tosi paljon.

-Sarah-
 
Tervetuloa uusille! Ja vanhoille syvät pahoittelut hoitojen epäonnistumisista. Tosi tosi kurjaa! Voi kun voisi toiselle luvata että ensi kerralla onnistuu... tai edes jossain vaiheessa.. Toivon kovasti jokaiselle parempaa seuraavaa hoitoa! Ketkäs täällä nyt sit jännäilee, HilleriHiiru ja Ananias ja Ricardina, oliko muita?

Hurjia juttuja olette saaneet sukulaisiltanne kuulla. Kauhistuttaa ajatella että joku voi olla läheiselle ihmiselle noin ilkeä kuin EukkoIn mummo. HUH! Ajattelemattomuus ja tietämättömyyskin on usein liian hankalaa kestettäväksi, niin kuin monella oli kokemuksia.

Meillä oli eka kontrolliultra eilen keskiviikkona, viikko Elonvan vaikutusta takana ja munasarjat oli aika surkean näköiset. Kaksi alle kymmenmillistä munarakkulaa ja muutama pienempi. Reilusti isompia pitäisi lääkärin mukaan olla.. lääkärin mukaan saattaa johtua siitä että mulla on melkein kolme vuotta e-pillereitä takana, munasarjat reagoi hitaasti tähän hoitoon, ikään kuin heräilee unesta. Tiedä sitten kun toisaalta mun FSH-arvokin on ollut aika lailla pielessä. Mutta lääkäri oli mukava ja rohkaiseva ja asiallinen ja sen takia mulle jäi kuitenkin ihan siedettävä fillis tosta käynnistä. Huomenna ja ehkä vielä maanantaina uudet ultrat, nyt pistelen sitten Menopuria. Jännittää kauheasti huominen ultra, mitäs jos tämä hoito kusee ihan alkuunsa ja munarakkulat ei vaan kasva...

Muistelen että aiemmin joku kertoi että oli selättänyt neulakammonsa. Mullekin kävi niin! Olen lapsesta asti ollut todella pelokas neuloja ja pistämistä kohtaan, pyörtyillyt verikokeissa ja melkein pelkästä neulan näkemisestäkin jo. Nyt muutaman harjoituspiikin jälkeen pistelen niin kuin ei mitään. Se on todellakin helpoin osuus tässä, vaikka etukäteen pelkäsin että koko juttu kaatuu tähän kammoon.

Lapsen tekeminen tuntuu olevan jatkuvaa itsensä ylittämistä. Aina etukäteen ajattelee että jokin asia on ihan kauhea ja miten siitä voi selvitä ja sitten aina vaan jotenkin selviää, ja sitten taas jokin uusi vastoinkäyminen saa entiset tuntumaan ihan helpoilta jutuilta. Kohtahan tässä pystyy mihin vaan :D
 
Viimeksi muokattu:
Olen samaa mieltä AUkko tuosta itsensä voittamisesta - sitä tämä todellakin on. Ja ainakin minua tämä rumba on muuttanut todella paljon. Olen kymmenen vuotta sitten ollut melkoinen KaikkiMulleHeti-ihminen. Kärsivällisyyttä ei juurikaan ole ollut asioiden odottamisen suhteen. Toinen kovaa kyytiä saanut osa minussa on ollut tarve/pakko saada kontrolloida kaikkea omaan elämään liittyvää, pitää ns. kaikki langat omissa käsissä - noh ei ole oikein onnistunut tässä reaalimaailmassa.

Ollaan myös miehen kanssa hitsauduttu aika hyväksi tiimiksi. On käynyt niin kipeää että on ollut pakko oppia puhumaan ja kertomaan toiselle miltä tuntuu ja missä mennään. Nyt kesällä keskenmenon kohdalla oli ihanaa huomata että me kumpikin tarvitaan toisia ja saadaan märistä toisen olkaa vasten vaikka koko maailman nähden.

Toisten vauvauutisista...Olihan se katkera pala kun kaverit raskautuivat yksi toisensa jälkeen vaikka me olimme aloittaneet yrittämisen ensin. Varsinkin ne "pamahdin vahingossa paksuksi, mutta on tää kyllä niiiiiin ihanaa"-jutut oli kaikkein eniten perseestä. Ennen omaa raskautta tein vielä töitä lastensuojelussa ja sai kyllä muutaman kerran miettiä että MITÄ V**TUA ja ei oo reilua.

Huomasin tuossa että mulla ei kyllä ole kovin kummoisia odotuksia koko hoidon suhteen. Vähän on semmonen persielleen se menee kuitenkin -asenne. Ja minä siis olen kyllä ihan peruspositiivinen ihminen oikeasti. Kaikki vanhat tunteet ja pettymykset nousee pintaan nyt kun ollaan taas samassa hoitorumbassa. Oispa ihanaa olla väärässä tällä kertaa :whistle:

Ihanaa syyspäivää kaikille

-Sarah-
 
Ullariikka ja Läiti: Teroilla voisi aloittaa tosiaan vuodon, mutta lääkärin mukaan se on huono lähtökohta IVF-hoitoon kun vaikuttaa jotenkin munarakkuloiden kasvuun...en kyllä ymmärrä miten. Edelleen odottelen, mutta nyt on jo vähän lupaavia tuntemuksia. Maanantaina soitan klinikalle jos viikonloppu ei tuo mitään tullessaan.

-jennica- ja StellaI: Tosiaan toi munarakkuloiden puhkeaminen ennenaikaisesti on ääriharvinaista jarrun takia, joka on melko voimakas. Minulla lääkäri sanoi, että on enemmänkin ongelma jos Pregnylin ottaa vaikka vain 33 h ennen punktiota kun kuuluisi ottaa siis 36 h ennen. En sitten tiedä. Yhdestä blogista olen lukenut, että follit olisivat karanneet ennenaikaisesti. Olen aika paljon blogeja selaillut, joten tuskin se on tosiaan olevan harvinaista.

Vauvauutisista, mua on alkanut ärsyttää ns. kaukaisemmat vauvauutiset ja vauvat. Omien sisarusten tai ystävien vauvat eivät häiritse, mutta esimerkiksi työyhteisössä ihmiset joiden kanssa en ole juurikaan tekemisissä....heitä salaisesti mieleni sopukoissa kovastikin kadehdin. Enkä myöskään liity vauvanihasteluympyröihin vaan olen niinkuin en huomaisikaan vauvaa. Varsinkin jos äiti sitä kovasti tyrkyttää katsottavaksi. Tiedän, että olen KAUHEA, mutta johonkin tätä täytyy purkaa ilman, että se vaikuttaa ihmissuhteisiin tai työntekoon.

Tsemppiä kaikille!
 
Tervetuloa Sarah85 ja onnea hoitoon! Monenlaista on teillekin tällä taipaleella sattunut, onneksi myös onnea. Parisuhdekin kuulostaa ihanalta. Meillä oli ekassa ivf:ssä sama homma kuin teillä, munasoluja tuli paljon mutta alkioiden laatu ei kovin hyvä, eikä mitään pakkaseen. Mitä tuo fragmentaatio on?

Aukko ja Sarah85: Joo, kyllä tämä rumba vetää nöyräksi ja on henkisesti kasvattavaa. Pakko myöntää, että itse lähdin hoitoihin vähän "soitellen sotaan", kun taustalla helposti alkaneita raskauksia nuorena ja omat arvot ihan ok nytkin (meillä pääasiallinen vika siittiöissä). Nyt tuo eka pieleen mennyt icsi kolautti maan pinnalle aika lujaa: kyllä tuo 39 v ikä sittenkin on tehnyt tehtävänsä ja tulevissa hoidoissa tilanne vain huononee sen puolesta. Eka kertaa nyt sulattelen sitä, että on mahdollista, että emme millään hoidoillakaan saa yhteistä lasta. Se tuntuu kauhealta. Jännä myös huomata, miten hoidon tulokset vaikuttavat ihan suoraan itsetuntoon ja ajatuksiin itsestä.

Aukko: peukut pystyyn, että lisälääkkeet saa rakkulat heräilemään!

Viiva84: En yhtään ihmettele, ettet jaksa liittyä vauvojen ihastelurinkeihin. Jonkun verran pitää itseään suojata kipeimmiltä tunteilta. Et ole kauhea! :hug:
 
Soitin klinikalle ja huomisesta negatiivisesta (pp12) saa lopettaa luget :( mutta kyllä tää jo on ihan kuukautisvuotoa. Kurjuus.

Vaikea kysymys, TIETÄÄKÖ JOKU miten on mahdollista, että lugeoireet laantui just ennenku vuoto alkoi vaikka käytin lugeja niinku ennenkin. Huomasin tämän myös inseminaatiossa ja muutkin on tästä kertoneet.. Tottuuko elimistö lugeihin? Ei se alkava raskaus voi olla ku oireet oli jo siirtopäivänä ja inssissä mulla ei ollu pregnyliä, ni pelkästään sitäkään ei voi syyttää.. Mitä ihmettä?

Ja ANANIAAAAS!!??? Testaa jo :D
 
Heippa! Isot pahoittelut negan saaneille :hug: ja Tervetuloa uusille:wave: niin tyhmää kun se onkin tänne tulla..

Tuosta Pregnylistä, sama huoli oli itsellänikin, mutta kyllä ne lääkärit vakuutteli ettei ne sieltä ennen karkaa- ja siihenhän vaikuttaa se jarrukin mitä otetaan hoidon aikana, vaikka se lopetetaan pari päivää ennen, mutta senkin vaikutus ilmeisesti säilyy..

Itse olen myös ollut aina kaikkitänneheti- tyyppinen mutta se on kyllä karissut aika hyvin tässä viimesen 1,5v aikana..Enkä olisi ikinä uskonut sanovani että tämä pieni tauko hoidosta on tarpeen- mutta sen verran tiukka oli tuo vuosi minkä sisällä vedettiin siis 5 inssiä ja 2 ivf:ää että kyllä tämä tauko nyt on "hyvää" tehnyt, itselle sekä parisuhteelle..en mää silti kyllä ole palstoilta pysynyt kauheasti poissa, sen verran tämä on "osa" minua kuitenkin koko ajan. Ja nopeestihan tämä aika on mennytkin kyllä ja enää ~1,5kk ja sitten taas alkaa!
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mukaan Sarah85 =)

Itekin mietin tuota, että ketä kaikkia piinailijoita nyt onkaan? Jos jollakin/joillakin löytyy intoa, voishan listankin tekaista ja sitä silloin tällöin päivittää? Ite oon niin monessa päivitystyössä "urani" aikana ollu, etten mielellään enää :ashamed: Varsinkin kun mun piti palstailua nyt vähentää vähäksi aikaa, mutta aika surkein tuloksin toistaiseksi :D

Täällä kans yksi KaikkiMulleHeti -ihminen :D Kovasti oon muuttunut tämän rumban aikana. Positiivista se, että kärsivällisyyttä on ollut pakko opetella, oon rauhottunu hirveesti muillakin elämän osa-alueiilla, esim. töissä olin aina se supernopea, jota hitaat työntekijät otti pattiin. Mutta en enää =) Minusta on aiemmin paljon puhuttu ystävällisenä ja iloisena ihmisenä, joka on erittäin harvoin pahalla tuulella. Ystävällinen "osaan" olla vieläkin, en ole koskaan purkanut pahaa oloani muihin esim. työyhteisössä. Eihän se muiden vika oo jos iteltä ei lisääntyminen onnistu. Mutta sen sijaan melkein kaikki ilo tuntuu olevan kadonnut elämästä - oon jatkuvasti väsynyt ja itkuinen :ashamed: Paljon kyynisempikin minusta on tullut :ashamed: Matto on vetästy jalkojen alta niin monta kertaa, että kummako tuo - enkä tarkoita pelkästään näitä lapsettomuushoitoja.

viiva: Miekin muistan joskus lukeneeni tuosta blogista saman jutun. Siitä mulla se kauhukuva syntyikin ja sitten kun vielä oma folli karkasi kerran. Etkä toillaan ole kauhea :hug: Sama suojakeino on myös itellä nyt viime aikoina ollut käytössä - oon viihtynyt poikkeuksellisen paljon "työkentällä" viime aikoina ja jättänyt joitakin kahvihuonekeskusteluja väliinkin.. Julmaahan se on, mutta pakko jos meinaa sen aiemmin mainitsemani ystävällisyyden säilyttää. Ja mun tapauksessa työyhteisö tietää oman tilanteen täysin, niin suurin osa todennäköisesti ymmärtää "yskän"..

Ihan yrityksemme alussa työkaveri tuli vauvansa kanssa meidän palaveriin kerran ja silloin se oli aivan ihanaa pitää poikaa sylissä, aaww :rolleyes: Nykyään vastaavat tilanteet, joissa ei pääse "karkuun", vähän hirvittää. Alanko itkemään vai kerkiänkö vetästä tekohymynaamarin kasvoille - tai voinko edelleenkin siinä tilanteessa olemaan vilpittömän iloinen =)

Retikka: Voi kurjuus :hug: Lugeista en vielä osaa sanoa mitään kun niitä ei mulla inssien yhteydessä ollut.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille joukkoon tällä-hetkellä-tummaan mutta pohjimmiltaan hyvin toivekkaaseen. =)

Lyhyt OmaNapa päivitys: miehen tuplabuukkausten takia jouduttiin siirtämään suunnittelukäynti ens viikolla tiistailta torstaille. Mikä parasta ja jotenkin outoa, sain töistä koko päivän vapaaksi ja saan tehdä tunnit sisään, joten en kärsi edes taloudellisesti poissaolosta. (mikä on erittäin hyvä, kun tietää ettei lääkkeet tule meille mitenkään halvoiksi) Eikä mun tarvinnut selittää muuta kuin, että tarvisin sen päivän vapaaksi kun olis yks sovittu meno.

Kertokaa nyt joku jotain positiivisia uutisia!!!
 
Tänään käyty nollaultrassa ja Synarela on toiminut. Kuukautiset alkoivat vihdoin eilen, joten onneksi edes tämä rupeama meni kuten piti. Ei tosin kovin kiva ollut ultrassa olla, kun menkat päällä, mutta lekuri totesi, että kaikkea on nähty :)

Tänään aloitetaan Puregon-pistokset annoksella 125 ui. Ensimmäisessä hoidossa 175 ui tuli nimittäin vähän liikaa palleroita ja kesken hoitoa jouduttiin laskemaan annostus 150 ui. Lievä hyperihän sieltä tuli ja tulehdus päälle. Nyt mennään siis viimeinen hoito vähän pienemmällä annostuksella ja toivotaan, että palleroita kuitenkin saadaan reilustsi ja että tämä viimeinen hoito olisi se, josta raskaus alkaisi!

Jos nyt kuitenkin köpelösti käy, niin osaatteko sanoa, korvaako kela hoitoja vielä yksityisellä, jos julkisella on käyty jo kaikki 3 hoitoa? Pakko kai tässä on alkaa miettimään jo varasuunnitelmaa, jos tämäkään hoito ei tehoa... :(
 

Yhteistyössä