IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville




Menossa mukana:

Nimi..yritysaloitettu...monesko lapsi...syy..hoitomuoto... lääkkeet?

Läiti... 09/11...2.....PCO....1.IVF/1.PAS 10/14...Puregon,Orgalutra,Pregnyl,Luget

Retikka...2012...1...siittiöt...1.ICSI, 1.PAS 10/14...estrogeeni. Luget

Nenna81...3/2013......3 (1. yhteinen)...Munajohtimien tuhoutuminen...1.IVF 10/14...Supercur,Puregon, Pregnyl, Luget

Ricardina 11/2013....1..... PCO........ 1.IVF/1.PAS 09/14...... Clomifen, Puregon, Orgalutran, Luget, Gonapeptyl

Mandala....esikoinen toiveissa....johtimet poistettu....ivf.....synarela/gonal-f/ovitrelle/lutinus

-jennica-...9/2012...1...endo...1.IVF/ICSI 9-10/2014...Synarela, Puregon, Pregnyl, Lutinus

HilleriHiiru...9/2011...1(yhteinen)...molemmissa...3.ICS/PAS 4.9...Lugesteron, Estradot, Prednisolon ja Pregnyl

Havina ... 2/2013...esikoinen toiveissa...siittiöt...1.ICSI/1.PAS 10/2014... Luget.

Mari32..esikoinen..siittiöt..3.ICSI 10-11/2014..pitkä kaava..Synarela/ Menopur/luget

Viiva84........03/2013.....1......siittiöt ja PCO....1.IVF....Puregon, Orgalutran, Gonapeptyl, Lugesteron

Stella......7/2012.......1.......endo, hypotyreoosi, siittiöt?......1.IVF/ICSI?......Puregon, Orgalutran, Gonapeptyl/Pregnyl, Lugesteron

Sarah85.....11/2006...2.lapsi (2 km)....selittämätön...ivf lyhyt kaava...Gonal-f, orgalutran, luget

Piinailijat
Ricardina 19.9
HilleriHiiru 23.9

Plussanneet :heart:



Heinäkuu 2014
Ricardina 1.IVF tuoresiirto(km vk5?)

Elokuu 2014

Läiti 1.IVF tuoresiirto(ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS

Syyskuu 2014
Ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mandala ja ananias
Sarah totta tuo kaikki on. Meillä klinikan ohjeissa on lukenut, että molempien tulisi välttää alkoholia, tupakointia ja valvomistakin (!) kun nämä kaikki voivat sitten omalla tavallaan vaikuttaa hedelmällisyyteen/sukuhormonien tuotantoon. Ja meilläkin jäi alkoholi ennen punktiota pois sen takia, että haluttiin ottaa mahdollisimman tosissaan vaikka kummankaan sukuhormonien tuotannossa ei ole todettu mitään vikaa, ainoastaan ne mun johtimet puuttuu. Ja kuitenkin nämä elämäntapoihin liittyvät rajoitukset/ohjeistukset juuri siihen minun käsitykseni mukaan liittyy, siihen hedelmällisyyden maksimointiin ettei mikään ylimääräinen häiritse aivokemiaa sen suhteen.

Mutta mitäs helvettiä se lääkäri sulle on alkanut selostamaan :O aivan käsittämättömän kuuloista tekstiä!! :$ :hug:

Meillä siirretään siis mitä ilmeisemmin aina vain yksi alkio Naistenklinikalla, en ainakaan ole kuullut mistään poikkeustapauksista/tilanteista. Kun siitä en ole lukenut varmoja todisteita, että se olisi varmin tapa saada edes yksi alkio kiinnittymään ja pysymään niin en kyllä varmasti edes haluaisi itse kahta siirrettävän. Aika painajaismainen tilanne se varmasti olisi jo kaksoset pärähtäisi, muutenkin pää pyörällä kaikesta ja se siihen päälle vielä :D En myöskään itse ole koskaan haaveillut isosta perheestä, joten yksi lapsi riittäisi mulle vallan mainiosti.

Ja PAS tehdään meillä lääkkeettömään kiertoon. En ollut tiennytkään tuota limakalvojuttua, ehkä mun pelot sitten lääkkeettömästä kierrosta on jotenkin aiheettomat. Onhan se mukavampaakin varmasti sitten kun ei tarvi sumutella ja pistellä koko aikaa taas.
 
Tein nyt tuon listan mitä alunperin oon alottanutkin.
KAIKKI VOISI TARKISTAA TIETONSA

Tosi hankala hyppiä sivulta toiselle ja metsästää tietoja, joten jos vaan mahollista niin kun tiedot muuttuu, niin laitatteko uudet tiedot punasella

Yritän jossain vaiheessa katsoa tuohon jonkun kuvan,kunhan töiltäni kerkiän :)

Mulla PASsi tehdään lääkkeelliseen, kun ei tosiaan omaa kiertoa ns ole.
 
Ihan nopeasti vaan, kun joku aiemmin mietti ennenaikaisen ovulaation mahdollisuutta. Orgalutrania googlatessani törmäsin tällaiseen tietoon:
"In 463 subjects administered Ganirelix Acetate Injection 250 mcg, a premature LH surge prior to hCG administration, (LH rise ? 10 mIU/mL with a significant rise in serum progesterone > 2 ng/mL, or a significant decline in serum estradiol) occurred in less than 1% of subjects. "

Eli jos Orgalutrania käytetty jarruna ja hoito muuten mennyt asianmukaisesti niin tämän tutkimuksen mukaan todennäköisyys sille että follit tyhjenee ennen aikojaan (ennen Pregnylin pistämistä) on alle 1%..

Siitä en löytänyt tietoa kuinka yleistä on että Pregnylin vaikutus olisikin nopeampi kuin se 36h joka yleensä kai pistoksen ja punktion välille suunnitellaan.
 
Kiitti kaikille onnitteluista! Oon edelleen yrittäny pysytellä coolina ja testannutkin vaan kertaalleen sen ekan viivan jälkeen. Maha on turvoksissa kuin jumppapallo ja koska oman laskurin mukaan laskettu aika tulee olemaan toukokuussa, niin vappupallohan se sitten kai?! :) Klinikalle varasin varhaisraskauden ultran lokakuun alkuun, en mä sen pidempään jaksa odottaa tietoa onko siellä jotain vai ei... Hieman yrittää jännittää, että jatkuuko jne kun kuitenkin niin monilla menee vielä kesken tässä kohtaa. Mutta toisaalta sille ei kai minkään itse mahda, joten parasta alkaa murehtimaan vasta jos sen aika tulee :)

Mielelläni lähden tätä plussajunaa ajelemaan ja koska monella jo hoidot hyvässä vauhdissa ja Ricardina ja HilleriHiiru pääsee jo kohta testaamaankin niin enköhän saa seuraakin. Varmaan tuolla odottajien puolella on joku ketjukin, mutta tuntuu nyt vielä vähän vieraalle. Ehkä tehään oma kun saadaan vielä parit muutkin mukaan? Täällä on muuten kuitenkin aktiivista mukavaa väkeä keskustelemassa.
 
Havina: Mulla sama homma, vieläkin vähän tiputtelee, vaikka yleensä menkat lyhemmät ja näyttivät jo viikonloppuna lopahtavan. Kävi jo mielessä kohdunulkoisen mahdollisuuskin, mulla on sekin kerran ollut ja tämäntyyppisillä oireilla... Mut nyt näyttäis kyllä taas olevan häviämään päin.

Retikka: Meillä on uusi suunnittelukäynti ens viikolla, siellä suunnitellaan sitä seuraavaa kierrosta. Voi olla, että se toteutuu vasta marraskuussa, kun näyttää siltä, että syyslomareissu sattuu just siihen kohtaan, missä todennäköisesti olis punktiot jne. Tavallaan ei jaksais odottaa, mutta toisaalta se seuraava kierros pelottaa niin paljon, että tuntuu tarpeelliseltakin kerätä voimia. Tsemppiä teille PASin suunnitteluun!

EukkoI: olet musta oikeassa siinä, että usein mies ottaa tehtäväkseen tukea puolisoa ja yrittää olla vahva, vaikka itse olisikin surullinen ja pettynyt myös. Meillä mies on myös ottanut hyvin rauhallisesti sen, että "vika" on hänessä. Yritän olla päästämättä mieleeni ajatuksia, että erilainen ilmaisu johtuisi siitä, ettei tämä projekti olisi hänelle tärkeä, koska hän kuitenkin kaikkensa tämän eteen tekee.

HilleriHiirun tilanne alkaa kuulostaa hyvältä!

Sannnama: Onko lääkärit sanoneet sulle mitään tuosta alkioiden laadusta? Tämä on asia joka minua nyt kovasti mietityttää, ekan icsin jälkeen josta vain yksi 6:sta hedelmöittyneestä kehittyi blastoksi asti (eikä sekään kiinnittynyt). Voiko laatu vaihdella tai voiko sitä mitenkään parantaa, vai onko lopullinen lapsettomuustuomio kohta ovella. Pitkä taival ollut sinullakin, tsemppiä kovasti jatkoon!

Jennica ja Sarah85: Sama täällä, hoidot ovat niin kallista touhua, että tässä tekee kyllä kaikkensa onnistumisen eteen. Olen vähentänyt itse (jo ennestäänkin hyvin kohtuullista) alkoholinkäyttöä ym. Siihen on helppo motivoitua, kun tekee muutenkin hyvää ololle ja terveydelle. Täytyy myös näillä välikierroilla yrittää luonnonmenetelmää ovistesteineen, vaikka se tuntuu vähän turhauttavalta. Kai sillä tärppääminen kuitenkin todennäköisempää kuin lottovoitto on, ja jokuhan lotossakin voittaa...

Mietin tässä tohdinko ilmoittautua pinoon, ehkä sit kun taas jotain tapahtuu :)
 
Ananias Mä komppaan kyllä tuota että sinne voisi tehdä oman ryhmän.
Enemmän ja vähemmän tässä kaikki tulee tutuiksi :)
Helppo ja turvallinen vaihtoehto hypätä ns jatkoryhmään :)

Sisko36:wave:
Jos luet tätä vielä ja haluat päästä plussanneiden listaan, niin laita viestiä tietojen kera :)?
 
Viimeksi muokattu:
Pikaisesti...mut voisi kanssa laittaa tohon listoille.

Viiva84........03/2013.....1......siittiöt ja PCO....1.IVF....Puregon, Orgalutran, Gonapeptyl, Lugesteron

Täällä on ihanan aktiivista keskustelua. Odotan innolla, että pääsen enemmän mukaan :) Täällähän edelleen odotetaan niitä kuukautisia (nyt 4-5 viikkoa myöhässä), nyt niitä odotetaan Terolut-kaverina, joten katotaan miten käy. Perjantaille on kuitenkin varattu ultra kun PITÄISI alkaa vuodon, mutta katsotaan miten käy.
 
Minäkin ilmoitan itteni pikaisesti listoille :wave:

Stella......7/2012.......1.......endo, hypotyreoosi, siittiöt?......1.IVF/ICSI?......Puregon, Orgalutran, Gonapeptyl/Pregnyl, Lugesteron

Palaan myöhemmin lukemaan teijän jutut (tekstiä onkin tullut monta sivua, hyvä niin =)) ja kertomaan kuulumiset Väestöliiton käynniltä =)
 
Mä ilmoittaudun toivottavasti listoille loppuviikosta kunhan päästään käymään siellä tohtorilla ensin ja saadaa aikataulut, lääkkeet yms selville.

Meillä tuntuu miehellä kans olevan vaikeuksia hyvksyä tätä omaa "statistin" rooliaan ja on sen suoraan sanonutkin. Mutta taas eihän mullakaan mitään roolia ole siinä vaiheessa kun itse hedelmöittyminen tapahtuu, ollaan jossain 200 km päässä. Alkoa hänellä menee vaikka onkin sitä vähentänyt, tupakin lopetti jo pari vuotta sitten, liikuntaa on lisännyt ja kaikki nämä pääasiassa oman itsensä takia. Itsellä on sama ajatus kuin monella muullakin täällä, että pitkä penni tästä unelmasta pulitetaan niin kyllä siihen pitää kunnolla panostaakin. Toisaalta, en ole vaatimassa ukolta absolutismia kunhan ei joka vkonloppu itseään änkyrään vedä.

Oi, toi oli kiva ajatus, että tulis "jatkoleiri" sinne odottavien puolelle, jahka sinne päästään! Tosi hyvä mun sitä miettiä jo kun ei olla vielä aikatauluakaan lyöty lukkoon! :LOL: No se toivottavasti olis loka-marraskuun vaihtees. Laskin, että ehdittäis seuraavaan kiertoon mutta meillä on kans syyslomareissu suunniteltuna...
 
ullariikka, mulla tuki vielä tänään pikkuviiru pöksyihin, eikä ikinä oo ollut tällästa. Nyt siis jo yhdeksäs päivä, mut ehkä tuotakaan ei ois huomannut jos ei ois ollut valkoset pikkarit. Mulla ei kyllä mitään kohdunulkosta kai ole, vaikka kävi kyllä mielessä. Kun näkyyhän nekin verikokeissa ja se on jo multa tarkistettu?

ananias, meillä on ohjeena, että Lugeja jatketaan sinne ekaan ultraan asti, tiiä sitten minkä takia, ei ne sitä kertoneet vaikka kiinnostas kyllä tietää. Pitänee kysyä sitä seuraavan kerran.

Mulla on itsellä niin säännöllinen kierto et hoidossaki menkat alko tasan kahen viikon päästä "ovulaatiosta" eli punktiosta. PASissa jos alkio siirretään vaikka kolme päivää ovulaatiosta ja testi on vasta kahen viikon päästä niin joutuisin polin ohjeiden mukaan käyttämään kolme vuotopäivää Lugeja. Jos ne näin mulla vuotoo pidentää ni en niitä kyllä turhaan käytä. Et senki takia haluun tuosta Lugejen tarpeellisuudesta keskustella. Tai jospa ne antas sen veritestin jo aiemmin :) olipas sekavasti selitetty :)
 
Onnea plussanneille! :heart: :flower:

Odottajien oma ketju on loistoidea! Toivottavasti saadaan sinne iso porukka syksyn mittaan =) Kuukausiketjut tms. tuntuvat minustakin aika vierailta. Suuri osa on saanut raskauden alulle yk 1-5 ja heidän ajatusmaailmansa poikkeaa aika paljon omasta ja varmaan monen muunkin lapsettomuudesta kärsivän maailmasta.

Aukko: Kiitos infosta =) Meillekin lääkäri vielä sanoi, että jarrulääkkeen pettäminen on hyvin epätodennäköistä.

Tupakoinnista: Upeeta, että joidenkin miehet ovat pystyneet/halunneet lopettaa tupakoinnin! =) Mie saisin oottaa sitä tuomiopäivään asti, joten olen jo luovuttanut sen asian suhteen. Kukaan muu kun ei pysty sitä päätöstä tekemään kuin ukko ite ja hän on niin viimeisen päälle änkyrä, ettei suostu lopettamaan ja vähentämistäkin pitää oikein harkita :mad: Itse asiassa päinvastoin hän on hommannut sähkötupakan tilanteiden varalle, joissa ei voi polttaa kuten esim. autoillessa :headwall:

Ettei ihan mollaamiseksi menis, niin muuten mies saa eilisestä käynnistä täydet pisteet. Kyseli kovasti lääkäriltä ja kotimatkalla kun käytiin kaikkea läpi, niin hän osoitti oikeastikin kuunnelleensa tarkkaan! Sitten kun kysyin myös, että haluaako hän tulla punktioon mukaan, niin vastasi hetkeäkään empimättä, että tottakai. Hän on piikki- ja toimenpidekammoinen, niin se ei oo hälle se ku vain lähteä.

Vielä lisää Stellan napaa: Nyt lähti asiat rullaamaan ja kovasti saatiin uutta infoa =) Lääkäri kertoi sekä lyhyestä että pitkästä kaavasta ja saatiin itse valita, että kummalla mennään. Valittiin tietenkin lyhyt kaava =) Kävin ostamassa tänään Orgalutranit, jolla sain lääkekaton täyteen hyvissä ajoin. Loput lääkkeet (paitsi luget) tulen sitten saamaan "ilmaiseksi" =) Naureskeltiin tuossa äskön, että aatella jos nyt palaiskin pohjaan kun kävin ostamassa kalliit lääkkeet valmiiksi :D (Varsinkin kun mulla oli ultratessa jo vajaa 13mm folli, eilen oli vasta kp 8 menossa! Vastaavaa tilannetta ei ole ollut yhessäkään lääkkeellisessä kierrossa. Clomit ovat kuulemma pitkävaikutteisia, että siitäkö johtunee.) Mutta ei se luomutärppi kovin todennäköinen ole eikä me sen suhteen kovin suuria toiveita elätellä. Varsinkin kun sain kuulla, että mun kohtu tekee jonkun ihmeellisen, todella jyrkän mutkan ja kallistuu voimakkaasti taaksepäin. Se vaikeuttaa lääkärinkin mukaan selkeästi luonnollista hedelmöittymistä kun simppojen uimamatka pitenee niin paljon. Mutka tullaan ottamaan jotenkin (en hoksannut kysyä miten) huomioon myös ivf -hoidoissa.

Väestöliiton lääkäri aikoi laittaa käynnistä tiedot meidän polin lääkärille ja loppuviikosta voi sitten kysellä lähetettä infektiokokeisiin. Kilpparit kontrolloidaan kans. Lisäksi lääkäri haluaa keliakiakokeet kun mulla on jo kaksi autoimmuunisairautta ja usein "ei kahta ilman kolmatta" toteutuu näissä : / Etenkin kun mulla on jonkin sortin suolisto-oireita aina välillä. Eilen kerkesin jo kauhunsekaisin ajatuksin miettiä, että mistä kaikista herkuista joutuisinkaan luopumaan jos mulla nyt keliakia todetaan :eek: Toisaalta laihtuisipahan kun kaikki "höttö" jää ruokavaliosta pois :D
 
Ullariikka Joskus kyselin alkioiden pisteistä (Taysissa pisteytyssysteemi jossa paras 3,5p.) ja laatua on ollu laidasta laitaan, pienempi osa tietysti hyviä. Ekassa hoidossa kaks oli selvinny blastoiks mutta ilmeisesti lopettanu sillon nekin kehityksensä. Toisessa hoidossa tuli vaan 7 alkioo, joista 2 siirtoon, 2 pakkaseen ja 2 jatkoviljeltyä kuoli ennen blastovaihetta, todennäkösesti siis 0 blastoa. Kolmannessa hoidossa 22/26 pakasteesta selvinneestä munasolusta tuli 18 alkioo joista lopulta blastovaiheeseen vaivaset 3, että mun mittapuulla 6 alkiosta 1 blasto on jo hyvin. Mulla siis pitää tehdä solujakin ihan hillitön määrä että niissä vois olla keskimäärin 10:ssä 1-2 blaston ainekset...
Mulla on ollu hieman eri lääkkeitä eri hoidoissa, ja aina tehty pitkä kaava. Tiedä sitten mikä niiden osuus on, vai onko kaikki ihan arpapeliä minkälaiset solut millonkin lähtee kehittyyn. Seuraavaks aattelin pyytää voisko tehdä lyhyen jos se yhtään vaikuttas laatua parantavasti. Pahimmillaan tietysti käy juuri päinvastoin...mutta katotaan nyt vielä ensin ne 2 blastoa.

ananias, mulla lugeohje (luomupas) oli jatkaa rv6-7. Annos oli 2x100 ja rv6+0 aloin jättää toisen palleron päivässä laittamatta, sitten joka toinen päivä vaan se 1 ja lopulta rv7 ei enää sitäkään. Mutta ois ne kuulema voinu yhtäkkisestikin lopettaa siihen 6+0 (eka varhaisultra), mä koin ton varovaisen lopetuksen jotenkin "turvallisemmaks".

Mä en kyl taitas enää edes uskaltaa koko odotuspuolelle, en pitkiin aikoihin vaikka se plussa vielä joskus tuliskin, tai nyt ainakin tuntuu siltä. Kun sieltä on kertaalleen joutunu palaan tylysti takasin...:ashamed:

Huomenna 4 viikkoo tyhjennyksestä eli kuukautisia ja km jälkitarkastusta odotellessa..
 
Viimeksi muokattu:
Alkioiden laadusta ei silloin ensimmäisellä kahdella kerralla juurikaan lääkärin toimesta kerrottu. "Ei aivan priimaa mutta ihan ok", taisi olla tarkin saamani vastaus aiheeseen liittyen. Blastot ym. ovat mulle siis täyttä hepreaa vaikka monta kertaa on ivf jo tehty. Kysyin viimeksi suunnittelukäynnillä alkioiden laadusta. Lääkärin mukaan käytettävä kaava tai lääkkeet eivät juurikaan vaikuta ainakaan meidän kohdalla, sillä munasolut on kulkenu mukana jo syntymästä asti...eli jo silloin oon saanu kakkoslaatua kyytiini :kieh:

Voimakas valkovuoto: Onko kellään tullut valkovuotoa tavallista enemmän pistosten aikana? Tänään iltapäivällä hulahti nimittäin pikkarit märäksi kirkkaasta valkkarista. Toivottavasti se ei ollut ovulaatio, koska ensimmäisen jarrun pistän vasta huomenna aamulla ja ultraan pääsen torstaina. Olishan se melkoisen eksoottista jos johtofolli olis jo karannu ja koko homma menis munille. Mullakin tuli tänään lääkekatto täyteen eli loppujen mömmöjen suhteen on aivan sama kuin paljon niitä tarvii :p

Voi kaamea että on turvonnut olo. Maha näyttää just siltä niin ku ois jo ainakin neljännellä kuulla raskaana. Kiva alkaa kohta vastailemaan työkavereiden uteluihin. Iso maha ja jatkuvat sairaalassa ramppaamiset on varmaan kiinnittäneet jo uteliaimpien huomion...huoh!

sannama ymmärrän aivan täysin tuon kammon odotuspuolen suhteen. Aina täytyy rullata tuhatta ja sataa koko keskusteluosion ohi ja laatta meinaa lentää jos entinen kuukausiketju on tuoreimpana näkyvillä. Kyllä tuo keskenmeno tulee olemaan karvasta kalkkia vielä pitkään! Nytkin hormoonihuuruissani oon sitä pari kertaa yksikseen vollottanu.

Nimi..yritysaloitettu...monesko lapsi...syy..hoitomuoto... lääkkeet?

Sarah85.....11/2006...2.lapsi (2 km)....selittämätön...ivf lyhyt kaava...Gonal-f, orgalutran, luget
 
Viimeksi muokattu:
Tosi moni täällä kertoi että on ollut samanlaista ongelmaa, mies tuntuu jäävän ulkopuoliseksi. Meillä siinä oli ainakin yksi suurimmista ongelmista se, että ei vaan jotenkin ymmärretty toisiamme. Ja kyllä siinä oli aika epätasainen tilanne kun minä halusin lukea kaiken mahdollisen ja mies ajatteli että ihan hyvin se menee, mitäs sitä etukäteen lukemaan kyllä ne siellä sairaalassa neuvoo sitten. Uskon kyllä että jos tästä rumbasta selviää yhdessä, hitsautuu niin vahvaksi pariksi että kestää mitä vaan! Jos niinkun hyviä puolia haluaa kaivella.. Me on ainakin jouduttu tonkimaan parisuhteemme ja kaikki omat henkilökohtaiset ongelmammekin tosi pohjamutia myöten, tämä lapsettomuus on nostanut pintaan kaiken mahdollisen ja ollut välillä yhtä kriisiä... Toisaalta välillä tuntuu sitten että rakastan puolisoani vaan tuhannesti enemmän siksi että me on käyty niin paljon läpi yhdessä.

Ihmettelen kovasti, että tämä on ilmeisen yleinen ja tunnistettu (psykologi kertoi meille että on hyvin tavallista että mies tuntee ulkopuolisuuden tunteita) ongelma, mutta silti ainakin meillä klinikalla kohdellaan miestä aivan piittaamattomasti. Miehelle annetaan tuoli johonkin huoneen perimmäiseen nurkkaan josta ei edes näe ultran näyttöä, lääkäri puhuu vain ja ainoastaan mulle, ei vilkaisekaan tai edes tervehdi miestäni vaikka ollaan käyty yhdessä kaikki käynnit, punktioon ei mies pääse mukaan ollenkaan eikä edes aamulla siihen odotteluhuoneeseen. En tajua. Tuntuu kurjalta. Ehkä yksityisellä on erilaista?

Lugeista: meille annettiin ohjeeksi lopettaa raskaustestiin, oli tulos mikä vaan. En kysynyt perusteita.

Stella: Mullakin on hyvin mutkallinen kohtu :D Siis voimakkaasti taaksepäin kallistunut. Lääkäri kertoi että alkionsiirrossa täytyy ottaa huomioon, mutta ei mitään ongelmaa pitäisi aiheutua. Ehkä sitä katetria on hankalampi saada perille asti tai jotain muuta, en tullut kysyneeksi tarkemmin.

Sarah: omituisen kuuloista kommenttia lääkäriltä. Joskus mietin että eikö lääkäreiltä voisi vaatia jotain pakollista tilannetajun ja empatian osaamista: meillä on ollut yksi ja sama melko mukava lääkäri tässä hoidossa, mitä nyt ignooraa miehen täysin, mutta aiemmin on kokemuksia aikamoisista törpöistä. Mun yksi suurin pelko näihin hoitoihin lähdettäessä oli että joudun jonkun kamalan empatiakyvyttömän lääkärin armoille. Tässä on niin herkät asiat kyseessä että mielensä pahoittaa vähemmästäkin.
 
Kiitos Läiti. Erittäin mielelläni tulisin listalle mukaan ja hyppäisin myös mahdolliseen ketjuun odottajien puolelle kun se sinne pian perustetaan.

Plussasin siis 1ivf tuoresiirto.

Anteeksi en saa tekstiä punaiseksi Ipadilla





Sisko36....6/2013....1.lapsi....kilppari+itsellisenä hoidoissa...ivf lyhyt kaava...menopur, orgalutran, pregnyl, gonapeptyl, luget
 
Viimeksi muokattu:
EukkoI....11/2012....esikoinen....siittiöt/tutkimatta.... ICSI....Suprecur/Puregon

Täällä vaan jarrutellaan, pikkuhiljaa saa ruveta odottelemaan menkkavuotoa. Miehen kanssa taas illalla koitin virittää keskustelua siitä, että hän on juurikin tuollainen "kyllä se siitä, pitää ajatella positiivisesti" ja ei pidä siitä että minua jännittää/pelottaa.. Oon miettinyt, että kenelle sitä jakaisi ne pelot ja jännäämiset, kun en tietystikkään halua niillä miehen mieltä pahoittaa - ne "kauhukuvat" kun on jo käsitelty ja hänen tiedossaan kyllä.. En nyt kumminkaan ole umpinegatiivinen onneksi :)

Tossa rupesin miettimään, että onkohan kuinka epätavallista että naista ei tutkita perusteellisesti? Meillä lääkäri oli sitämieltä, että suoraan IVF jonoon vaan kun miehen siittiöt kuitenkin oli heikot ja kun mun verikokeissa ei ollut mitään epätavallista(?) ja kerran ultrattu jossa näkyi "ilmeisesti ovulaatio"..

Ts. mulle ei tehty aukiolotutkimuksia, en joutunut syömään clomeja tai mitään muita hoitoja/toimenpiteitä ei mulle ole nyt tehty... Tuntuu että oon tosi onnekas, mutta sitten samalla ristiriitaisesti että on epistä, etten tiedä onko minussakin vika?? Entisen puolison kanssa kun oli myös lapsettomuutta 3vuotta, mutta ero tuli ennenkuin asiaa päästiin tutkimaan... :confused:

Meillä mies tupakoi. En tietenkään pidä siitä, itse lopettaneena se vaivaa minuakin, mutta myös tupakoineena ymmärrän sen lopettamisen vaikeuden. Kokoajan hän kuitenkin vähentää, ja tiedän etten painostamalla saa häntä lopettamaan :)
 
Eukko: tuo naisen tutkimattomuus varmaan johtuu siitä että esim Aukiololla jne ei ole mitään merkitystä ivf:ssä jos tarve on siis siittiöiden takia mennä suoraan näihin rankempiin hoitoihin..luulis tosin silti että perus hormoniarvot ym chekattais, kun niillä ilmeisesti voi olla annostuksiin ym merkitystä..siis tämä on vaan minun käsitys :)

Meillä miehen tuntemuksina on päälimmäisenä ollut avuttomuus, häntä harmittaa hirveästi se että mä joudun kaikki toimenpiteet ja lääkkeet kärsimään, eikä "pysty" ottamaan osaanasa näistä vaikka niin mieluusti sen kuulema tekisi..ja ymmärtää kyllä, ei ole helppoa katsosivusta vaan kun toinen kärsii millon mistäkin sivuoireista ja kivuliaista toimenpiteistä. Tosin se että näissä kaikki tapahtuu naiselle "auttaa" miehiä varmaan siinä että he pystyvät paremmin välillä ( mikä todellakin olisi tarpeen itsellekkin) ottamaan etäisyyttä asian, eikä kelaamaan sitä 24/h, mutta naiselle se on vähä eri juttu olla miettimättä, kun kaikki käynnissä omassa kropassa..mutta täytyy sanoa, että me just tossa hetki sitten puhuttiin, että tämä asia on kyllä tehnyt meistä entisti "tiiviimmän paketin",uskomatonta millanen rumba käyty tässä parin vuoden aikana läpi, ja tässä sitä vaan ollaan ja eletään muutakin elämään..itselle tehnyt tämä ~4kk pakkotauko kyllä hyvää siinäkin suhteessa.. jos tälläsen rumban kestää parisuhde, niin se on todella vahva :heart:

Tsempit kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
EukkoI samoissa näytetään menevän :) Täälläkin odotetaan niitä menkkoja. Huomenna tai ylihuomenna pitäis alkaa, mut ei oo normi tuntemuksia ollenkaan. Mua pelottaa ja jännittää et jokin menee mönkään.

Kamala väsymys! Aamuyöhön nukuin hyvin, mutta sen jälkeen uni oli aika pinnallista. Eilen 12h työpäivän jälkeen olo oli kotiin ajellessa kuin yövuoron jälkeen konsanaan. Tekee tiukkaa valvoa siihen 22 asti et voi ottaa viimeisen suihkeen.
 
Nenna81 joo, mulla pitäisi alkaa kkautiset tässä tänään -viiva- sunnuntaina, jos normaali kierto.. Kierto ollut aina semmonen jokatoinenkierto 26-28pvää ja jokatoinen 30-32pvää tai reippaasti enemmän, siis lyhyt ja pitkä.. Nyt pitäisi olla lyhyen vuoro :) Mullakin kymmeneen valvominen on toosi raskasta, tahtois nukkumaan paljon aikaisemmin.. Suprecuriko sullaki?

Mari32 siis joo, perusverikokeet on kyllä otettu jo ennen miehen analyysia.. :) Tuskimpa mikään sit on vialla jollei näissä verikokeissa/yhdessä ultrassa nähty mitään epäilyttävää..?
 
Eukko: joo, no sitten se on juurikin varmaan niin ettei ole "tarpeen" mitään muuta tutkia enää :)toisaalta kurjaa että joutuu suoraan nöihin hoitoihin, mutta samaala hyvä sen kannalta ettei mitään turhia ( esim aukkaria) tehdä ja oteta mitää hormooneja, jos lääkäri sitä mieltä että tuo on vaihtoehto suoraan teille, noi kaikki "kevyemmät" hormonit kuitenkin rasittaa/sekottaa kroppaa aina!
 
  • Tykkää
Reactions: EukkoI
AUkko onpas epäkohteliasta miestä kohtaan teidän klinikalla :O :O Miten ei muka edes punktioon pääse mukaan?? Meillä Naistenklinikalla on mies vahvasti mukana. Lääkärin vastaanotollakin on ihan pöydän viereen laitettu kaksi tuolia, johon viereen mies pääsee. Oli punktiossakin mukana yms. Lääkäriltä kysyttäessä, että voiko mies tulla punktioon, niin sanoivat että tottakai JOS lupaa olla pyörtymättä :D

Nenna mä muistan olleeni aika väsynyt noiden hormonien kiskomisen aikaan, ainakin silloin kun otin synarelaa ja gonal-äffää samaan aikaan.
 

Yhteistyössä