IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

-jennica-: Tsemppiä. Toivotaan siirretylle alkiolle paljon voimia kiinnittyä. Mainitsit muuten tossa joitakin viestejä taaksepäin jotain liian paksusta limakalvosta. Voiko limakalvo olla siis liiankin paksu? :)

Fibbis: Onnea!

AUkko: HYVÄ hcg-arvo sulle. Paljon onnea. :heart:Ei pidä tuntea mitään huonoa omaatuntoa, että onnistuu ensimmäisellä kertaa näissä hoidoissa. Tässä on kaikilla varmasti takana pettymyksiä ja epäonnistumisia, joten kyllä kaikki ansaitsevat plussansa.

Läiti: Tsemppiä tulevaan PASiin. Toivottavasti se onnistuu.

Sarah85: Harmillista :( Mutta kyllähän se voi vielä muuttua.


Omaa napaa...eilen kp7 oli ultraääni. Ei ollut yksikään rakkula vielä kasvanut. Masentavaa, onko teillä näkynyt jo kp 7 ultrassa (tai vastaavassa) munarakkuloita/kasvua?
 
AUkko mahtavaa upeeta, onnea ihan älyttömästi :heart: äläkä missään nimessä tunne huonoa omaatuntoa, koska minulle ainakin luo toivoa toisten samassa tilanteessa olevien onnistumiset :) miljoonasti tarrasukkia ja kaikkea hyvää jatkoa teille! :)

Sarah toivotaan tosiaan että tulos voisi vielä muuttua!

viiva oletko lyhyellä vai pitkällä kaavalla liikenteessä? mun ekassa ultrassa, pitkällä kaavalla, ei muistaakseni lääkäri tainnut sanoa yhtään mitään erikoista, mutta taisi siellä silloin jotain näkyä mistä vaan silloin erityisemmin keskusteltu.
Eiköhän sullakin vielä kasva siellä soluja kun hoito etenee, toivotaan!
 
Aukko: Hurjan paljon onnea plussasta, nyt pidätte lujasti vauvastanne kiinni! :heart: Hienoa, että tänne saatiin taas plussa-uutisia eikä todellakaan pidä potea huonoa omaatuntoa. Itse uskon, että me kaikki vielä jossain vaiheessa onnistutaan, näin on vain ajateltava. Erityisesti kyllä nyt lohduttaa ajatus siitä, että jo 2 endolaista on täällä plussannut ekasta IVF:stä. :)
Omaan onnistumiseen luotto on kyllä ihan nollassa, mutta kiitti Aukko tuosta tsempityksestä. :) Ihanaa kuulla, että huonommillakin alkioilla on tärpännyt.

Sarah: Vielä on aikaa plussatestiin, joten älä luovuta. Uutta testiä tekemään, kun testipäivä on lähempänä.

Viiva84: Kiitti tsempeistä!
Tuosta limakalvoasiasta olen joskus lukenut ja muistelen, että sen olisi hyvä olla ovulaation aikoihin n. 8-14mm. En vain enää löytänyt lähdettä mistä löysin tämän tiedon aikanaan. Joka tapauksessa yhdessä inssissä minun limis oli jotain yli 13mm ennen ovista, lääkäri totesi, ettei tartteis enää tuosta kasvaa. Minulla kuitenkin aina ollut oviksen aikoihin uä:ssä limis lähemmäs 14mm, joten en tiedä mitä se on ollut oviksen jälkeen.
Olen siis ymmärtänyt, että liian paksu limakalvokaan ei ole hyväksi alkion kiinnittymiselle. En tiedä tietäisikö täällä joku tästä lisää?
 
Onnea Aukko!! Ja tietenkin kaikki muutkin joilla homma edennyt! Olen kyllä päivittäin lukenut kirjoituksianne mutta olen pitänyt matalaa profiilia kun oma hoito on vielä kaukana ja tuntuu hiukan ulkopuoliselta tässä vaiheessa. Nyt tosin alkaa jännitys kasvaa, viimeiset menkat ennen hoitoa ovat nyt puoli välis.

Nyt lisää onnellisia tapahtumia tänne kiitos! Jospa tähän syksyyn saatais ilonpilkahduksia näin. :-D
 
Hienoa AUkko, että verikokeen tulos oli noin hyvä ja viiva vahvistuu. Nyt paljon tsemppiä pienelle, että pysyy kyydissä. Ja Jennicalle myös tuoreesta kyytiläisestä. Tuntuu, että itse oli ihan superylivarovainen alkionsiirron jälkeen. En edes lenkille uskaltautunut, kun ajattelin, että pomppiva menokin voi olla riski kyydissä pysymiselle. Ihan hullua, mutta niin sitä mieli tekee tepposiaan :)

Itse pääsen taustani vuoksi (KU ja useita keskenmenoja) jo heti alussa julkiselle seurantaan ja maanantaina on ultra, jossa tsekataan, että onko kaikki kunnossa ja alkio oikeassa paikassa. Katsotaan, josko sen jälkeen uskaltaisi lukea itsensä ihan oikeasti plussanneisiin :)
 
Heippa! Minä vähän tänne aina kurkkailen, koska voipi olla, että jo ensi kuussa kuuluisin tähän ryhmään. Viimeinen inssipiinailu menossa ja sen jälkeen jos nega niin yritetään stimuloida munasarjat edes yhteen punktioon, pitkällä kaavalla (lyhyt ei keväällä tuonut tulosta, vain yksi folli kasvoi). Voipi olla toiveunta, tai toiveunta olis että tää kolmas inssi toisi toivotun tuloksen. Mutta se jää nähtäväksi.

Limakalvo asiaa satuin tiedustelemaan juuri eilen inssin yhteydessä. Mulle tämä lääkäri sanoi, että limis kasvaa aina ovulaatioon asti, jonka jälkeen ei enää kasvaisi, vaan alkaisi ikäänkuin tiivistymään. Kysyin, koska minulla myös ollut aina mielestäni suhteellisen "paksu" limis ja se alkaa rapistua keltarauhasen mukana aiheuttaen tiputtelua ennen varsinaisia menkkoja. Ajattelin, että se on liian paksu, mutta ei sitten kai olekaan.

Paljon plussia tähän ketjuun!
 
Mandala: Me ollaan lyhyellä kaavalla. Ehkä ne rakkulat sieltä alkaa kasvaa, huolestuttaa vaan kun oli huonohko vaste inseminaatioissa jo lääkkeisiin eli vaikea saada rakkuloita kasvamaan. Täytyy sitten maanantaina tulla raportoimaan miten on käynyt.

Fibbis: Hyvä kun olet seurannassa ja toivottavasti alkio on oikeassa paikassa. Tsemppiä maanantain ultraan.

Kauheesti jänskää kyllä nyt itselläkin maanantai, se on kai sitten tuomiopäivä sen suhteen onko mikään oikeasti alkanut kasvaa koska maanantaina on sitten jo pistetty yhteensä 9 päivää Puregonia. Luulisi silloin jotain jo näkyvän.
 
Onnea Aukko ja Fibbis!! Huippu juttu! :) Miten Aukko se tilanne oli lopulta niiten keltarauhashormonien kanssa? Lopetettiinko ne ku seinään vai jollain muulla tavalla?
Mulle kans sanottiin, että testiin asti käytetään ja sitten lopetetaan, oli tulos mikä tahansa.

Limakalvon paksuudesta taas sanottiin että 8-15mm, että jos menee yli, niin saattaa alkaa vuotamaan pois ennen aikojaan. Näin ilmeisesti Aukollakin kävi, ja piti jännittää sitä tuhruvuotoa!?

Ja Viiva! Loistavaa, että pääsit lopulta tositoimiin. Taitaa olla ainakin tän palstan epävirallinen ennätys toi 77 päivää! :( Kyllä oot joutunu pitkän ajan odottamaan. Toivotaan, että asiat etenee nyt toivotulla tavalla.

Saralle zempitystä viikonlopun viettoon. Nauti ystävistä!

Aivan varmasti nyt unohdan jonkun.. kuka muu täälä piinailee..?
Mä hankin apteekista zumenonit ja odottelen kuukautisia ensiviikolla. Yksikin välikuukausi tuntuu niin pitkältä! Onneks on ollu kaikkea kivaa puuhaa. Mut tulis jo se PAS.
 
Hyvää lauantaita naiset!
Omat tunteet ovat kyllä heilahdelleet laidasta laitaan alkion siirron jälkeen. Välillä olo on, että ei tästä voi tulla mitään onnistumista ja välillä sitä yrittää miettiä, että onhan muitakin onnistujia näillä "huonommilla" hitailla alkioilla ollut. Ahdistaa, kun ei tiedä mitä tuolla sisällä tapahtuu, vai tapahtuuko enää mitään.
Fibbis: Itsellä on ollut joskus samanlaisia hassuja ajatuksia, että voiko tuo alkio pysyä kyydissä erilaisissa tilanteissa. :LOL: Eilenkin pyöräilin kotiin soratietä (johon oli ajettu uutta soraa pintaan). Mietin heti, että eihän sellaisessa vauhdissa ja tärinässä voi mikään alkio pysyä matkassa. Mutta mihinkäs se sieltä kohdusta tipahtaisi?! Ja saavathan huippu-urheilijatkin normaalisti lapsia.
Minulla tuli alkion siirron jälkeen samana päivänä vessakäynnillä paperiin kirkasta valkovuotoa, jossa oli hieman verta. No ajattelin, että tuliko se alkio sieltä ulos, mutta toivottavasti oli kuitenkin vain jotain harmitonta vuotoa limakalvoilta.

Joku oli aiemmin kysellyt lugesteronin/lutinusten vaikutuksista limakalvojen kuntoon. Itselläni kaikissa insseissä ja nyt tässä ivf:ssäkin nämä lutinukset ovat kuivattaneet limakalvoja ja tehneet kipeitäkin haavoja alaosastoon. :stick: Ei todella tekisi mieli olla nyt yhdynnässä tämän kuntoisilla limakalvoilla. Lisäksi lutinukset ovat aiheuttaneet varsinkin iltaisin kunnon turvotusta vatsalle ja pahoinvointia. Eilenkin illalla oli niin huono olo, että jouduin menemään petiin jo hyvissä ajoin. Ja ensimmäistä kertaa myös pregnyl teki nännit aroiksi heti pistämisen jälkeen, en muista, että inssikierroissa olisi tuota ongelmaa ollut.

Viiva84: Eiköhän ne sinunkin munasarjat isommilla annoksilla ala heräilemään. Itsellänihän vaste Puregonille oli myös oletettua huonompi, hoito tehtiin pitkällä kaavalla. Aloitus oli 150IU:lla 5pvää, jonka jälkeen nostettiin annos 200IU, tällä annoksella pistelin vielä toiset 5pvää. Ja tuloksena oli vain 6 kypsää munasolua, mutta meille se oli loppupelissä kuitenkin hyvä saavutus, kun alussa näytti, että vain 2 isompaa follia (ja 3-4 pienempää) oli kasvamassa. Lääkäri oli kuitenkin vielä alkion siirrossakin sitä mieltä, että vähänlaisesti soluja saatiin. Lannisti siis meidän ilon täysin.
Näyttäisi olevan myös niin, että vaikka rakkuloita tulee vähänlaisesti, ovat ne usein sitten parempilaatuisia (ja kypsiä) kuin isoja follimääriä saaneilla. Joten toivon sinullekin onnea follien kasvatteluun!

PP2
 
Viimeksi muokattu:



Menossa mukana:

Nimi..yritysaloitettu...monesko lapsi...syy..hoitomuoto... lääkkeet?

Läiti... 09/11...2.....PCO....1.IVF/1.PAS 10/14...ProgynovaLuget

Retikka...2012...1...siittiöt...1.ICSI, 1.PAS 10/14...estrogeeni. Luget

Nenna81...3/2013......3 (1. yhteinen)...Munajohtimien tuhoutuminen...1.IVF 10/14...Supercur,Puregon, Pregnyl, Luget

Ricardina 11/2013....1..... PCO........ 1.IVF/1.PAS 09/14...... Clomifen, Puregon, Orgalutran, Luget, Gonapeptyl

Mandala....esikoinen toiveissa....johtimet poistettu....1.IVF/1PAS 10/14

-jennica-...9/2012...1...endo...1.IVF/ICSI 9-10/2014...Synarela, Puregon, Pregnyl, Lutinus

HilleriHiiru...9/2011...1(yhteinen)...molemmissa...3.ICS/PAS 4.9...Lugesteron, Estradot, Prednisolon ja Pregnyl

Havina ... 2/2013...esikoinen toiveissa...siittiöt...1.ICSI/1.PAS 10/2014... Luget.

Mari32..esikoinen..siittiöt..3.ICSI 10-11/2014..pitkä kaava..Synarela/ Menopur/luget

Viiva84........03/2013.....1......siittiöt ja PCO....1.IVF....Puregon, Orgalutran, Gonapeptyl, Lugesteron

Stella......7/2012.......1.......endo, hypotyreoosi, siittiöt?......1.IVF/ICSI?......Puregon, Orgalutran, Gonapeptyl/Pregnyl, Lugesteron

Sarah85.....11/2006...2.lapsi (2 km)....selittämätön...ivf lyhyt kaava...Gonal-f, orgalutran, luget

EukkoI....11/2012....esikoinen....siittiöt/tutkimatta.... ICSI....Suprecur/Puregon

Untuvikko80..1/2010...1..Selittämätön,kiinnikkeet..3 .IVF...Synarela,Puregon,Ovitrelle, Lugestron


Henrietta-...08/2012....Esikoinen...siittiöt....1.icsin 1.pas.....Progynova+lugesteron

Astrea... 11/10... 1. oma(3. miehelle)... siittiöt... ICSI...Gonal-f, Orgalutran, Pregnyl, Lugesteron

Timjami77... 7/13... 2. oma(3. miehelle)... siittiöt... ICSI...Menopur, Orgalutran, Pregnyl, Lugesteron

Lauriska...10/2012...ensimmäinen..selittämätön..1. IVF 10/14...Puregon, Orgalutran, Pregnyl, Luget, Gonapeptyl, Minidisperin

Piinailijat

Sarah85 6.10
Untuvikko80 8.10
Timjami 10.10
-jennica- 16.10

Plussanneet :heart:



Heinäkuu 2014
Ricardina 1.IVF tuoresiirto(km vk5?)

Elokuu 2014

Läiti 1.IVF tuoresiirto(ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto

Syyskuu 2014
Ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto

Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto

PÄIVITYSPYYNNÖT PUNAISELLA:flower:

Jos mahdollista,ilmoittakaan plussauksen jälkeisistä tapahtumista.
mm.keskenmeno,kohdunulkoinen,milloin laskettuaika,syntyikö poika vai tyttö ja milloin.
Näin saadaan seurattua millaisia tuloksia ryhmässä tulee
 
Päivittelin tuota listaa,jokainen vois tarkistella tietonsa pitävyyden :)

Toivotaan että jokainen meistä tippuu pian täältä pois!

ON: täällä siis eilen alko tuhruilu ja aamulla aukes hanat kunnolla.Huomenna alkaa sitten progynovan syönti ja tarvii maanantaina varata ultra seuraavalle maanantaille.
Kummityttöni syntyi eilen aamulla.:)
Huomaan että meitä on joka jonoon tälläkin palstalla,toiset ottaa herkemmin asiat kuin toiset.Itse en siis kokenut mitään katkeruuden tunteita,tai muutakaan tästä syntyneestä veljeni lapsesta.En tosiaan kyyneltäkään vierittänyt tästä kohdun ulkoisestakaan.Kun ei sille vaan voinut mitään.Lapsettomuutta jo sen verran takana, että alkaa olemaan paatunut...
 
Vau, plussauutisia siis voi todella saada, mieletöntä onnea Aukko ja Fibbis!

Sarah ja Untuvikko, millainen olo ollut nyt piinaillessa? Alkuviikosta ti-aamuna pistin sen "kiinnittymispiikin" jota en enää muista ja ti-ke (pp4-5?) oli välillä tosi kovia menkkamaisia kipuja. Nyt ei tunnu enää mitään missään (pp8), tissit on paisuneet puoli kuppikokoa varmaan lugesteronin takia, miehen iloksi. Mut sekä noita kipuja ja tissien paisumista on ollut ennenkin, niin tässä ei voi oikein mitään ennen virallista testipäivää ja lugien loppumista..
 
Kiitos tuhannesti kaikille onnitteluista! Aika monta kertaa olen jo ehtinyt pelätä kaikenlaista tässä parin päivän aikana. Lugesteroneista ohje oli edelleen lopettaa kun seinään mutta mulla jäi niitä muutamia yli ja olen nyt pikkuhiljaa vähentänyt. En vaan uskalla lopettaa suoraan. Ei vuotokaan ole kyllä ainakaan vielä palannut.

En tiedä mistä vuoto johtui, mun oma mututeoria oli että mulla luonnollinen luteaalivaihe on liian lyhyt (6-10 päivää) ja keltarauhanen lakkasi tuottamasta tarpeeksi hormonia. Alkio oli jo kiinni mutta hcg vielä liian alhainen pelastamaan keltarauhasen toimintaa (istukkahan ottaa sen tehtävän vasta joskus myöhemmin) Oma luonnollinen keltarauhashormoni aiheuttaa mulla selvästi rintojen kipeytymisen joka nyt hävisi just samaan aikaan kun vuoto alkoi ja palasi taas kun vuoto loppui ja toisaalta munasarjoja alkoi pakottaa (merkki rauhasten toiminnasta). Luget siis varmaan kyllä pelasti limakalvon ettei ehtinyt pahemmin vuotaa ennen kuin hcg nousi sit riittävästi. Ja sit se limakalvo oli myös ehkä liian paksu.

Meillähän muuten selvisi myös tässä hoidon yhteydessä että miehen siittiöt on huonontuneet aika paljon alle viitearvojen muutamassa vuodessa. Edellinen sperma oli tutkittu joskus 3,5v sitten.. vikaa siis molemmissa ja luomoplussaa ei kyllä tarvi paljon toivoa näillä spekseillä.

Toivon edelleen teille kaikille hyvää jatkoa. Viivalle oikein paljon kasvuspurtteja ja jennicalle ja Sarahille rautaisia hermoja ja plussaa! Mandalalle ja Retikalle hyvää seuraavaa hoitokierrosta! Toivon niin paljon että teillä onnistaa! Vetäydyn taustailemaan, mutta käyn kyllä lukemassa kuulumisia, jännittää teidän monien puolesta!
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
AUkko, Hurjan paljon Onnea! Tsemppiä alkuraskauteen :)

Fibbis, onnea sinullekin! Hyvä että pääsette tihempään seurantaan niin ei tartte ihan niin paljon miettiä ja murehtia, varsinkin kun tuota taustaa on. Toivottavasti kyytiläinen on oikeassa paikassa ja pitää tiukasti kiinni :)

-jennica-, se on hassua mitä kaikkea sitä alkaa ajatella kun on alkio siirretty :) Mulla tosin oli vielä useemman päivän siirrosta vatsa arka et ei ois tullu mieleenkään minnekään rehkimään. Mut sit ku olo salli, niin urheileminen kyllä helpotti piinailua kun sai muutakin ajateltavaa.

Minä täällä jännään että millon nuo menkat alkaa. Jos ne nyt vielä vaikka päivän pysyin poissa ni sit ei pitäis syysloman sulkuviikon vaikuttaa mitenkään vaan päästäs sit viikolla 43 hakee uus alkio kyytiin, jos siis selviivät sulatuksesta. Never know. Mulle sanottiin et ennen alkion siirto, joskus kp 12-14 ois ultra, jossa päätetään alkionsiirrosta. Onko muilla ollut näin vai onko ovulaatiotestin teko riittäny? Meillä siis lääkkeetön kierto. En oikein ymmärrä mihin sitä ultraa tarvitaan kunhan saa ovisplussan... :eek:
 
Havina mulla on ultra+verikoe samana päivänä (kp10 kun pitää ovistestailu aloittaa ja mulle sanottiin, että kun saan plussan testiin niin siitä viikon sisällä siirto. Jännältä kyllä kuulostaa, että ultran perusteella päätettäisiin :O
 
AUkko Sydämelliset onnittelut :flower: Eiköhän teille jo tuo onni todellakin kuulu pitkän tien jälkeen! Mua ainakin rohkaisee myös tuo, että sillä ainoallakin alkiolla voi onnistua (eikös teilläkin jäänyt vain yksi tai pari loppupeleissä). Kovasti peukkuja sinne ultraan!

Fibbikselle myös onnittelut! :flower:

Jennica, kovin tuttuja tunteita, samoja mietin itse hitaan alkion siirron jälkeen...:hug:

Läiti: mihin tarkoitukseen syöt Progynovaa? Mulla alkaa se kans ens kierron lopulla, tarkoituksena pohjustaa icsi-kiertoa niin että rakkulat kasvaisi tasaisemmin.
 
Onnea plussista! AUkko, testiviivojen vahvuus voi vaihdella yksilöllisesti senkin mukaan paljonko kelläkin erittyy virtsaan hcg:tä.
Mulla myös viime kerralla ja nytkin on määrätty tarkistusultra ennen siirtoa kp10-12, ja kp11 käskettiin alottaa tikutus. Onhan se hyvä että tutkitaan limakalvonkin paksuus, rakenne ym. ja että ovulaatio tosiaan näyttäs olevan tulossa, eikä kaikki oo vaan omien tikutusten varassa ja sit tulis jotain ikäviä yllätyksiä siirrossa. Onhan lääkkeellisessä kierrossakin vastaava ultra, vaikkei ovista tuukaan.
Limakalvon hyvä kolmikerroksinen rakenne on ilmeisesti tärkeempää kun paksuus, ja ehkä myös tää voi kärsiä jos limakalvo on liian paksu?

Perjantaina vielä oli neuvolankin jälkitarkastus jossa ei tarvinnu tehdä mitään (sisätutkimusta tai r.testiä) koska oli jo ultrattukin. Kilpirauhasarvot oli yllättävän hyvät, tsh 1,2. Joku näyte otettiin sormenpäästä, olikohan sekin hemogobiini kun oli 132. Hiukan rupes ahdistaan kun neuvolan täti kehotti että "sitten seuraavaks voisit käydä sen varhaisultran ja sen jälkeen varailla täältä aikoja..", joo,..niinkun oisin piankin uudelleen raskaana..! niin piti sanoo et eihän sitä tiedä miten pitkään menee ja tuleeko ollenkaan enää sellasta tilannetta :/
Kyselin sikiöseulontatutkimuksestakin, kun se verikoe ehdittiin ottaa, mutta sitä ei kuulema oo voitu tehdä/tutkia kun alkiot oli kuolleita jo sillon. Ihmettelen että eikö nyt jotain veri-/istukka-arvoja olla selvitetty, koska eihän se km sillon vielä ollu tiedossa.. että oisko niisssäkin ollu jotain selkeitä viitteitä kehityshäiriöihin. Mutta se nyt jää sitten kai ikuiseks arvotukseks.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea plussanneille ja tsemppiä ja jaksamista piinailijoille!!

Kiitos vastauksista. Lopetin stressaamisen ja näytti tuo ampulli eilen antavan 100iu yli, joten ampullista riittää vielä huomiselle täysi annos, mikäli jatkuu entisellä annoksella. alavatsa tuntuu ajoittain pinkeältä, lieneekö siellä sitten jotain tapahtuukin. Huomenna olisi toinen ultra.
 
Täällä ei ole vielä tehty testiä. Pp 10 menossa. Mietin, että pitäisikö käydä ostamassa apteekista testi jo? Keskiviikkona olisi vasta verikoe ja to lupasivat tulosta vasta soitella...
Jos apteekkiin eksyn, niin osaatteko suositella jotain hyvää testiä :)
 
Mihin on hävinny mun kirjotus tuosta tekstistä...
Limakalvon kasvattamiseen syön,pas määritellään sen mukaan minkälainen limakalvo on maanantaina????

Mä suosittelen clearblueta,nomitestiä ja viikkonäyttöä.Ovat olleet tarkimpia testejä mitä oon tehny????
 
Onnea Aukko! :flower:

Tsemppiä ja jaksamista kaikille tasapuolisesti! :hug:

Tervetuloa mukaan Mella ja Cassis :wave:

Lapsilukumäärä -gallup: Itse olen aiemmin haaveillut kolmesta tai neljästä. Tällä hetkellä tuntuu, että kaksi lasta on oikein hyvä. Ei niitä toki hoidoilla enempää saakaan. Toki yhdestäkin olen äärimmäisen kiitollinen ja jos se vielä jonain päivänä onnistuu, niin toivon, ettei tämä tuleva lapsi joudu kasvamaan ilman sisarusta.

ON: Yk28 käynnistyi. Huomenna alkaa pistokset ja ens maanantaina kp 7 on ultra. Siitä se lähtee, jännittää :rolleyes:

Mikä Lauriskan tilanne?
 
Voi Untuvikko :(

Täälläkin perinteinen menkkoja edeltävä olotila, munasarjat vähän tuntuu, kuivuutta, "läski olo" eli eiköhän ne ala taas to-pe. Koitan hakea tänään jo apteekin testin, niin voi huomenaamulla hajota. Toukokuun ekassa ivf:ssä sama juttu, oli kyllä kiinnittymiskipuja, mutta testipäivän aamuna alkoi menkat. Helmikuussa inseminaation jälkeen oli kiinnittymiskipuja ja ehti jo viikon etoa, mutta menkat silloinkin alkoivat testipäivän aamuna. On siis useammalla kerralla ollut kiinnittymiskipuja, mutta ei vaan kiinnity. Voiko kiinnittymishäiriötä tai limakalvon koostumusta mitenkään tutkia ja auttaako siihen mikään?

Masentaa, päivä kerrallaan elämistä, ulkona on upeat syksyn värit ja raikkaus, mutta se ei tunnu miltään. En muista koska olisin viimeksi ollut jostain haltioissani, innoissani tai tuntenut jotenkin olevani elossa. Tekisi mieli heti yhden välikierron jälkeen mennä kolmanteen ivf:ään, mutta ehkä henkisesti vähän pidempi tauko olisi paikallaan.

Kuulin että yksi lapsuudenkaveri on vihdoin raskaana useamman ivf:n jälkeen, mutta kun katselin taaksepäin ketjua plussanneiden listoja, niin kaikillahan siellä on tärpännyt jo ekasta ivf:stä. Mitä ihmettä tässä voi kolmas tai neljäs ivf/icsi tehdä?
 

Yhteistyössä