IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Kiitos teille kaikille ihanaisille, kun jaksatte luoda uskoa onnistumiseeni... Mutta kyllä ne oireet vaan puhuivat tälläkin kertaa puolestaan ja runsas (todellakin runsas) vuoto ja kivut alkoivat eilen. Nyt tullut taas hyytymiä vuodon mukana todella runsaasti. Mielestäni nämä hoidon jälkeiset menkat ovat olleet todella runsaita, vaikka yleensäkin minulla menkat ovat vuodoltaan runsaat ja kivuliaat, mutta nyt tullut erityisen paljon hyytymiä. Ei tässä siis uusia testejä tarvita.
Ja kuten olen moneen kertaan toistanut itseäni, niin olen aivan varma, että itseni kohdalla ne raskausoireet vain erottuivat niin paljon normi kierrosta noissa kemiallisissa raskauksissa, ettei arvailujen varaa jäänyt. Ja noissakin raskausyrityksissä testeihin tuli selvät viivat jo 3-4 päivää ennen testipäivää. Mutta me kaikki ollaan niin yksilöllisiä, toisilla ei ole mitään oireita, toisilla taas on.

Electricin oireet kuulostavat kyllä lupaavilta! Itsellä kohosi noissa kemiallisissa raskauksissa aamulämpö selvästi, joten kyllä nuo merkit hyvältä vaikuttavat! :)
 
Viimeksi muokattu:
Oli pakko tulla kirjotteleen!! Tapahtu ihan tosi erikoinen juttu.. Mies on lähihoitaja, ja kun se tänään oli menny jonkun osittain jo dementoituneen mummon aamupuuhille auttamaan, niin se mummo oli yhtäkkiä sanonu että "Näin unta jossa juttelin Jumalan kanssa. (Miehen nimi), sinusta tulee tosi hyvä isä. Teille tulee lapsi." Kyseinen mummo ei edes yleensä muista kenenkään nimeä, mies on vasta aloittanut työpaikassa eikä kukaan muu paikassa tiedä yhtään mitään meidän lapsijutuista. Tuo eka lause olis ollu vielä ihan ymmärrettävä kehuna, mutta tuo "teille tulee lapsi" oli nostanu mieheltä niskakarvat pystyyn ja oli koko mies ihan pysäkillä vähän aikaa : D Aika hurjaa!

Mietin tässä vain että punktio oli kp 22, ja siirto kp 24. (nyt siis 29/32) Voiko plussa sen takia näkyä aikaisemmin? :D Ajattelin jo huomisaamuna aloittaa testailun, hyvissä ajoin.. Tuntunu menkkajuilintaa edelleen ja normin kierron mukaan menkat alkais viimeistään perjantaina. Ennen niitä haluan kyllä jotain osviittaa, vaikka sitten negatestin (josta en kuitenkaan tietty vielä masennu). Eikö se raskaus pitäis periaatteessa jo näkyä kuukautisten oletettuna alkamispäivänä , eli pp8? Olenko ees pikkusen hätänen..

Tuon jutun jälkeen kyllä toivo heräili. Nyt on jotenki tyyni olo ja luulen että vois onnistaa <3 :)
 
  • Tykkää
Reactions: peejii73
Sofi, joko oot testannut??
Electric_blue, testasitko? Sulla pp6?

ON, masentaa. Eilen kävin pelaamassa sählyä lapsen joukkueen kanssa, ja sitten illalla tajuntaan iski, epävarmuus... Kannattiko nyt mennä pelaamaan? Mitä jos nyt itse aiheutin alkiolle haittaa? Äääh.. Vaikka mulle sanottiin polilla, että ihan normaalia elämää voi viettää. No, ei tuosta tunnin juoksemisesta mitään kipuja tullut. Ja punktiostakin on tänään viikko.. No, jos nyt ei onnistu niin sitten ensi kerralla en lähde pelaamaan. Pöh.

Nyt on pp5 eikä pientä nännien aristusta lukuunottamatta oo mitään oireita (ja sekin johtuu lutinuksesta). Pp3 oli nipistelyä jossain alavatsalla, eilen ei mitään tuntemuksia.
Niin ja pp3 tuli pyyhkiessä kertaalleen vaaleanrusehtavaa - toiveissa tietysti että olisi kiinnittymisvuotoa - jos sellaista edes on...
Ajattelin ylihuomenna aloittaa testailun. Silloin olis pp7 ja ihan liian aikaista, mutta tilasin kasan testejä, joten sama niitä tuhlata.. Koska jos nyt ei onnistu niin joudutaan jonon hännille ja seuraava hoito on joskus loppukeväästä vasta.
 
Tsemppiä teille testailuun Electric ja Hilippa! mä ajattelin etten taaskaan ennen pp10 testaa, jos edes silloinkaan. Tuoresiirrossa testasin silloin. Viimeksi, ekassa PASissa, en testannut ollenkaan koska ei pienintäkään oireen tynkää ja olin aivan varma ettei natsannut.
Katsoin kalenterista tuoresiirto-hoidosta, että rinnat kipeytyi pp6 ja lakkasi olemasta kipeät pp10 jolloin testasin roskishaamun. Kyllä se väkisin tulee mieleen, että pp6 hujakoilla taas pitäisi jotain kropassa tapahtua tai se on sitten taas siinä. Saas nähdä.
 
Joo testattu on ja negaltahan tuo vaikuttaa... Mutta kirveen heitän kaivoon vasta perjantaina, mutta mitenkään suuret toiveet ei ole.. Onneksi Taysilta tuli tänään kirje, että 2 on päässyt pakkaseen asti D5 ja D6, tarkoittavat ilmeisesti 5 ja 6 päiväisiä?!?

Kovasti tsemppiä muille piinailijoille!!

Sofi pp12
 
Nopea oma napa: 3.icsi ja punktio aamulla, saatiin 8 munasolua joka oli enemmän kuin toivoin, mutta katsotaan millainen kato käy. Punktio meni minimilääkkeillä, kun kipua enemmän ahdistaa että mulla menee pää sekaisin ja iskee helpolla migreeni. NYt ei tunnu enää missään, väsyttää vaan. Jos hyvä saalis, niin maanantaina blaston siirto, muuten perjantaina.. Odottavin mielin..
 
  • Tykkää
Reactions: peejii73 ja Mandala
moi,pikaista tilanneraporttia...en ehdi nyt lukeen kaikkia uusia kirjotuksia vaikka haluaisin...eilen oli punktio, saaliina 3 munasolua, tänään jännitetty soittoa jota ei onneksi tullut ja huomenna sitten alkion siirtoon, onko teillä ollut ennen punktiota ts piiktyksen loppuvaiheessa mimmosia tuntemuksia? mulla tuntu kovaa painetta nivusissa , ei sii varsinaista kipua mutta niin ku ois ilmapallot siellä jotka kohta räjähtää... punktion jälkeen helpotti heti...
 
Moikka!

Electric Blue, miten menee? Uskalsitko jo testata?:) Mä oon tullut tässä loppu ajassa todella nynnyksi ja tuntuu etten uskalla testata ees huomenna vaikka ois virallinen testipäivä. Ekas ivf:ssä mulla alko menkat jo viikko siirrosta, mutta nyt on mennyt kohta jo kaksi viikkoa ja ei oo tullut menkkoja joten toivo elää. Lisäksi menkkamaisia kipuja oli pp10 ja 11 mutta sitten ne katosi. Rinnat on ehkä vähän turvonnut tai ainakin verisuonet loistaa kunnolla läpi :LOL: lisäksi nännejä välillä vähän aristaa, mutta sekin vaihtelee päivän mittaan. Että otapa noista sitten selvää, plussasta tietty haaveilen ja sitä toivon, mutta ei uskalla uskoa ku en niitä maagisia viivoja ole vielä ikinä testissä nähnyt.

Jennicalle pahoittelut negasta :( Toivotaan, että pakkasesta sitten tärppäisi tai sitten jos tulee seuraava hoitokierros niin että saisistte hyvä laatuisia alkioita.

Sofi12 myös pahoittelut negasta, mutta jos virallinen testipäivä on vasta huomenna ja menkat ei oo alkanut niin älä vielä 100% heitä toivoa.

Hilippa, mä mietin kanssa tota urheilua punktion jälkeeen ja vajaa viikko sen jälkeen meninki sit kunnon treeneihin. Mulle tuli huono olo ja huimas ja jouduin tekeen vähän kevyemmin, mutta muita tuntemuksia ei tullut.
 
Meillä PAS siirtyy tammikuuhun, tai "pahimmassa tapauksessa" huhtikuuhun, eli nyt tulee taas taukoa meille.. Eipä tässä auta kuin odotella, vaikka onkin melko puuduttavaa hommaa :| Tuntuu pahalta että tässä ei ole päästy kunnolla edes yrittämään, aina tulee jotain vastoinkäymisiä - jospa sitten onnistuttais ekalla siirrolla ku muuten koetellaan (PYHPAH)

peejii mulla oli piikittelyn loppuvaiheessa alavatsassa selvästi pinkeyttä ja tuntui painetta - meillä kasvoi folleja molemmin puolin n. 10 kpl ja mulla tuli paha hyperstimulaatio :/ Tsemppiä, toivottavasti hellittää!

Täälläkun oli alkion siirron jälkeen nikseistä puhetta, mua kiinnostais nyt miten valmistaa kehoa jo ennen siirtoa? Kun tää tauko kerran tulee ainakin tähän kiertoon, niin ajattelin käyttää hyödyksi ihan toden teolla..

Eli ainakin hermoja lepuuttavaa toimintaa, unen laadun parantamista.. Pinta/hiusverenkierron tueksi ajattelin valkosipulia kuurina? Tupakan lopettamisesta on kuitenkin verrattain vähän aikaa, eikä valkosipulista ole haittaa (paitsi ehkä hajuhaittoja ;) )

Mitä mieltä ootte painon pudottamisesta? Mulla on ylipainoa hiukan, mutta sen verran kuitenkin että ei se kuukaudessa-kahdessa lähde. Jostain luin, että laihduttaminen vapauttaa kehon rasvasoluihin varastoituneita "myrkkyjä" ja tupakoineenakin uskon niitä siellä olevan.. :O Ajattelin kuitenkin nipistää muutaman kilon hitaasti tässä siirtoa odotellessa, kun kuitenkin 10kg olisi tavoite :p Jos onni kävis ja raskautuisin joskus niin sitten vaan koittais ettei paino karkaa kovaan nousuun :D

Tämmöstä tänään.. Meni vissii jo aikapaljon OT, toivottavasti ei haitanne :)
 
Nopea oma napa :
Testailin eilen (pp6) ja tänään (pp7) Pregcheckillä ja RFSU:lla. Nega (tai jos oikein toivo niin näki haamun haamun?). No ei kai se tässä vaiheessa ole vielä mikkään maailmanloppu. Kuvotus vaivannu pari päivää, eilen illalla päänsärky. Itkuherkkyyttä, ja vihlontaa ja menkkajuilintaa edelleen. Ääh loppuis jo tää piina! Aion testailla joka päivä, laskeudun hitaasti sinne mahdolliseen negaan...
 
Electric_blue, ja muut aikaisin testaajat...itsekkin kuulun heihin :) Noista raskaustesteistä tuli mieleen, että itsellä aina kaikista herkimmin on näyttänyt apteekin oma puikkotesti. Suosittelen! PC:n puikkotesti myös näyttäny aikaisin. Tuo apteekin puikko valmistuu täys valmiiksi n.5min. Muistaakseni paketissa lukee 1min, mutta vaikka olin vahvasti raskaana, niin testin viiva vahvisti tasavahvaksi hitaasti.
 
Heippa kaikille! En oo toviin jaksanu kirjotella, mutta joka viestin oon lukenut ja joka piinailijan taivalta jännityksellä seurannut! Ennätysmäärä plussia nyt joulukuussa, pistäkää piinailijat vielä pari lisää tähän!

Pahoiitelut negoista ja Eukolle mönkään menneestä PASiata. Kyllä se tosiaan vastustaa.

Tässä ootellaan joulua aikamoisella riemulla (not). Kivaa tapailla vanhoja kavereita ja sukuakin jossain määrin, mutta alkaa tulla niitä v-mäisiä lapsikysymyksiä, kun on kuitenki avioliittoon astuttu melkeen pari vuotta sitte. Että voimia vaan kaikille joulun sukulaistapaamisiin, monille varmaan uteliaita hyväntahtosia kysymyksiä luvassa.. Ja positiivinen jouluplussa mahdollisimman monelle!

2. ICSI on nyt jännässä. Jos kuukautiset alkaa 27.12 tai jälkeen saan laittaa itsenäisesti elonvan ja siitä se kasvattelu sit alkais. Jos kuukautiset alkaa 26, niin päivät ei istu ja joulutauko ja uusivuosi sotkee kuviot. Se on fifty sixty kuinka käy..

Rwntouttavaa joulun aikaa kaikille *<8)
 
Kaikille negan testanneille toivotan vielä positiivisia tuulia uudelleen testaamiseen!
Itse en kyllä viitsi testata tässä vielä, ehkä ennen aattoa sitten. Mahan pientä kivistämistä lukuunottamatta ei kyllä mitään tunnu taaskaan tapahtuvan, joten ajattelin itse että turha sitä negaa siihen tikkuun ronkkia mitenkään kovin aikaisin ja kun menkkoihinkin olisi vielä 6 päivää aikaa about.

Tsemppiä Retikka, että ajoitus osuisi kohdalleen ja pääset kohta kasvattelemaan jo! Ja Eukolle myös toivon kovin, ettei huhtikuulle tarvitse odotella! Kyllä se kaiken mahdollisen odottelu tässä touhussa on aika rasittavaa: odotetaan sitä ja tätä, että pääsis joskus odottamaan! huh :D

Mahtavaa viikonloppua leidit!
 
Fibbis liittyy jälleen tänne mukaan. Lokakuussahan olin tuolla plussanneissa, mutta se osoittautui ikäväkseni tuulimunaksi. Nyt viime viikolla on sitten haettu pakasteesta pienet blastolaiset kyytiin ja testipäivä on 23.12.

Olipa mukava lueskella, että paljon on ollut plussanneita. Ihanaa AUkko, että kävit myös kertomassa kuulumisia ja hienoa, että kaikki on sujunut hyvin. Antaa tosiaan toivoa, kun lukee näistä onnistumisista. Toivotaan, että täällä on vielä paljon perässätulijoita.
 
Tervetuloa kaikki uudet :)

Bessonitsa testasitko jo?? :)

ON: Haamu pysyny samana / haalistunu, vaikka tuntuis edelleen olevan väriä jne. Oliko se sitten kuitenki kemiallinen. Pää hajoaa. Oon jo diagnosoinu herpeksen ja enemmän syljenerityksen raskausoireiksi, katotaan mitä vielä keksin.. : 'D
 
Äh, ei ollut varhaisen testaajan etua. Huomen aamulla olisi virallinen testipäivä, mutta testasin eilen ja tänään jo rfsu:n tikkutestillä eikä haamun haamua. Eli eiköhän tämä ollut tällä kertaa tässä. Ihan hirveä pettymyksen tunne :(
Olin ajatellut, että tämä pas olisi nyt viimeinen (mutta se todensanova) kerta, koska alkaa loppumaan sekä toivo, että talous, mutta jotenkin ei sitten kuitenkaan haluaisi ajatella, että tämä oli nyt tässä. Vuosien puolesta 42v tosin tuli myös täyteen, joten ikäkin alkaa tulla vastaan.

Aikaisemmista kolmesta hoidosta on aina tullut positiivinen testitulos, joka on sitten mennyt kesken, joten parempi tietysti testata heti nega jos solu ei ole normaali. Mutta silti mieleen tulee ajatus, että nytkö oma elimistö ei enää tue raskauden alkamistakaan kun siirretyt blastot olivat kuitenkin hyvin selvinneet sulatuksesta.

Pahoittelut vuodatuksesta, mutta nyt on vain niin suunnattoman surkea olo ja ikäviä ajatuksia. Kyllä tämä taas tästä.
 
Fibbi :hug: onpa kovin ikävää tuo alkaneiden raskauksien päättyminen :( en oikein löydä sanoja, mutta virtuaalisesti voimahalin voin tarjota!

Electric sullapa tosiaan jännät paikat. Eikös se hormoni tuplaannu muutaman päivän välein, joten ei välttämättä vahvistukaan seuraavana päivänä jo?

Mites Hilippan piinailut sujuu siellä?

Meinasin itse testata huomenna pp11, joten tiedän sitten millä juomatarjoiluilla joulupöydässä mennään. Jotain jännää vihlontaa, en oikein osaa kuvailla, on jossain alavatsalla, munasarjojen kohdilla kai. Rinnatkaan ei ole kuin painaessa jotenkin kipeät vähän. Jotenkin olen onnistunut kummastelemaan sitä vihlontaa sen verran, että nyt en muka ole yhtään varma mitä testi näyttää. Vaikka jotenkin takaraivossa kuitenkin tiedän, että uuteen PASiin tulee lähtö. Varsinkin kun eilen ja tänään jotain haaleaa tippaa pöksyistä jo löytynyt.
Sepäs vasta ärsyttääkin taas sen takia, että klinikka on joululomalla, joten en pääse näistä tulevista menkoista ilmoittamaan ajoissa, joten tulee TAAS välikuukausi >.<
 
Viimeksi muokattu:
Pp 11 ja apteekin omalla antoi tänään negan. ( aikaisempi värikäs haamu siis predictor earlyllä, 12,5 IU herkkä.) Onkohan enää mitään toivoa ? Eikö tässä vaiheessa pitäisi näkyä jo vähintään kunnon värikäs haamu apteekin testilläkin? :/ Onko kellään kokemusta paljonko hcg-arvo pp 11 ? Tai onko yleistä että näkyisi enää niin myöhään? Minulle siis siirrettiin kaksi kaksipäiväistä alkiota (punktio siis ti, siirto to, onko edes kaksi- vai yksipäiväinen?), ja nyt on pp 11.

Luovutanko jo ja alan suunnitella viinivalikoimaa jouluksi ?
 
Mandala, kiitos kysymästä aika tuskaista tämä piinailu. Tyhmyyksissäni tein eilen pp9 testin joka oli ihan puhdas nega. Seuraavan testin teen vasta jouluaattoaamuna, silloin on jo pp12 eli pitäis näyttää jotain jos on näyttääkseen. Mulla ei oo minkäänlaisia oireita, ei menkkaoireita eikä raskausoireita. Saa nähdä.
 
Moi, ilmoittaudun jälleen joukkoonne. Perjantaina meillä siirrettiin sulatettu 5-päivän blastokysti, eli piinapäivä taitaa olla nyt nro 3? Ja alkiolla ikää 8 vrk. Voiko jo tässä vaiheessa olla oireita? Väsyttää, kuvottaa, huimaa, vatsassa paineentunnetta jne. Voi kai johtua myös tukilääkityksestä. Testipäivä vasta viikon päästä, en tiedä miten jaksan odottaaaaaaaaa..... Siis ilman että pää hajoaa.
 
Hei Irmali ja tervetuloa mukaan! Ja tietysti onnea kyytiläisestä :) mikä tukilääkitys sulla on käytössä? Mulla ei ole Lutinuksesta tullut mitään oireita ainakaan, mutta olen kuullut että Lugestronista voi tulla kaikennäköistä helposti.
 
Hei taas. En oo vieläkään tohtinut luopua tästä sivusta ja koska täällä nyt monet piinailee ja murehtii niin kerron mitä meille sanottiin siirtopäivänä. Eli meille sanottiin että alkion pitäis kiinnittyä ollessaan n 6 päiväinen. Mulla tuntui selkeät menkkamaiset jomotukset kun alkio oli 5 päiväinen. Sitten meille annettiin veritesti päiväksi 11 päivää siirrosta ja kotitestiin 13 päivää siirrosta JA sanoivat että kotitesti EI anna luotettavaa tulosta vielä veritesti päivänä. Joten jos testaatte etuajassa ja näyttää negaa niin älkää vielä luovuttako!
 

Yhteistyössä