IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Jaahas, eilen illalla alkoi sitten vähän tiputtelemaan ja nyt selkeämmin. Eli menkat pukkaa ja toivo meni sitten siinä :( Klinikalle soitin ja sanoivat että voi varalta tehdä kuitenkin testin (teen myöh. illalla tai huomen aamuna). Jatkosta kysyin myös niin suosittelevat pitämään nyt välikierron hoidossa. Varasin sitten muutaman viikon päähän suunnitteluajan pakastealkion siirtoon.
 
Neiti: Meidän klinikalla ultraillaan lauantaisin ja sunnuntaisin tarpeen tullen :) Siirtoja ei kyllä tehdä viikonloppuisin.

Vilijonkka: Toivottavasti ultra meni hyvin, mun korvaan kuulostaa hassulta, että jarru aloitetaan jo ennen ekaa ultraa. MUtta toivottavasti kasvua on näkyvissä eikä sitä tartte pistellä hullun kauan. SItä pistetään siis irrotuspiikkiä edeltävään päivään asti (ainakin itsellä oli näin). Jos olisin aloitanut jo ennen ekaa ultraa olisin sitäkin saanut pistää 14 päivää :D Olis tullut kalliiksi Kelalle.

Nenna: Ihanaa, että sait ovisplussan ja toivottavasti sulatus sekä siirto menevät hyvin. Tsemppiä.

Saaga76: Voi harmi :(


Mulla on tänään kp1 ja menetin 2-3 päivää kallista valmistautumisaikaa. Mulla on vielä Puregonit apteekissa, mutta huomenna on nyt kp2 ultra heti aamulla ja torstaina alkaa piikit. Jännää. En voi uskoa, että mun kuukautiset alkoi odotetusti, edellisessä hoidossa myöhästyivät viisi viikkoa. Taitaa mennä vuoden ekalla lääkeostoksella heti lääkekatto täyteen, no hyvä se vaan on niin sitten loppuvuosi lääkkeet vähän halvemmalla.
 
Neiti, en oo jaksanu testailla eilisen jälkeen, eipä niitä tyhjiä tikkuja oikein kiinnosta nähdä eikä se siitä tuijottelulla muuks muutu.. testaan ylihuomenna sen negan ihan r-testillä ja yritän saada luvan lopettaa luget, jos uus kierto alkais sitten viimestään la.

Mietin tässä jo niin pitkälle että jos/kun siitä jäljellä olevastakaan ei mitään tuu (niin se suurin usko blastoihinkin romahti tän myötä..ja se pakkasessa oleva on samaa luokkaa ja 6 pv niinkun tääkin oli) niin voiko seuraavan piikkihoidon alottaa heti (luomu)pas -kierron perään? Voiskohan sen "varasuunnitelman" tehdä jo enskierrossa? Välikierto ei jaksais kiinnostaa yhtään...

Pitkässä viljelyssä yritetään seuloo parhaista parhaat, siis viljellä 5-6 päiväsiks blastoiks saakka ja näin välttää turhia siirtoja. Korkeintaan 6. päivään voidaan viljellä, sitten alkoin pitäs päästä jo kohtuun (tai pakkaseen).

Saaga76 Pahottelut tilanteesta ja välikierrosta! :(

Tervetuloa Vilijonkka!
 
Viimeksi muokattu:
Hei,

Uutena osallistujana täällä kirjoittelen. Takana ensimmäinen ivf, joka meni pahasti pieleen. Aloitettiin pitkällä kaavalla ja Synarelalla, ja mukaan tuli Puregon 150 iu. Viiden päivän pistelyn jälkeen ultrassa huomattiin, että follikkeleja oli tulossa hirveä määrä, yhteensä 34 kooltaan 9-15 mm. Kaava muutettiin lääkärin sanoin lennosta lyhyeksi eli taukopäivä Puregonista, Synarela pois ja Orgalutran tilalle. Taukopäivän jälkeen jatkettiin Puregonia 75 iu kolmen päivän ajan, ja sitten ultraan. Näkyvissä 27 kooltaan 14-22 mm follikkelia. Sitten piti enää pistää 50 iu Puregonia ja 36 tuntia ennen punktiota irrotukseen Gonapeptyl. Hyperin takia ei voitu käyttää irrotukseen Pregnyliä eli hcg-hormonia. Punktiossa tyhjennettiin noin 30 rakkulaa, joista ei saatu YHTÄÄN solua. Ei raakoja eikä kypsiä. Järkytys, kuten arvata saattaa, oli aika suuri. Lääkärikin oli aivan ihmeissään, mutta kannusti jatkamaan ja olemaan luovuttamatta. Ei osannut kyllä syytäkään selittää. Mikähän ihme tässä meni pieleen, vai voiko olla, että multa yksinkertaisesti puuttuvat munasolut kokonaan??
Kiitän, jos joku jaksoi lukea ja vielä kommentoidakin!
 
Viimeksi muokattu:
Onko kuin monella kokemusta Procrenin käytöstä kropan alasajoon pitkällä kaavalla tehtävässä ICSI/IVF-hoidossa? Kun ihmettelen sitä että pistin Procrenin viikko sitten sunnuntaina ja nyt menkkojen oottelen alkavaksi hetkenä minä hyvänsä. Ns. nollaultra on kuitenkin vasta 11.2. Miksi vasta tuolloin? Onko se normaalia Procrenin kanssa? Kun itsellä ei aikaisemmin ole Procrenia ollut käytössä niin en oikein tiedä miten sen kanssa hoito etenee, kuullostaa vaan omituiselta. Kun eikös kasvattelu pitäs alottaa kierron alkupäivinä?
 
Kiitos vastauksesta!
Ei ole testattu AMH:ta, koska follikkeleita on aina näkynyt ultrassa hyvin, ja Letrollakin kehittyi pari rakkulaa eli vastetta on tullut. Lääkärin mukaan mulla on erittäin hyvät follikkelireservit, ja olenkin koittanut löytää tietoa siitä, pystytäänkö mitenkään tietämään tai varmistamaan, että siellä reservissä olis jotain muutakin kuin tyhjää. Ilmeisesti siihen ei mitään konstia ole.
Nyt kyllä on lähete AMH-arvon ja kromosomit tutkivaan verikokeeseen.
Tuota EFS:a tutkailinkin jo hieman, mutta tämmöisiä tapauksia, että follikkeleja on valtavasti eikä soluja ainuttakaan, ei tahdo löytyä. Itse mietin, että olisko tuo Pregnylin vaihtaminen Gonapeptyliin ja HCG:n uupuminen voinut vaikuttaa... No, näitä ei taida kukaan tietää varmaksi. Toiselle kierrokselle (kun sinne päästään) lähdetään vähän viisaampana ja myös tämmöinen "voi mennä pieleen" -ajatus mielessä!
Toivotaan, että sopiva lääkitys ja se onnistuminen osuu joskus kohdalle itse kullekin epäonniselle :)
 
patsuli Mulla oli 2. hoidossa 3kk procren piikit, sitten vaihdettiin synarelaan ja alettiin fsh piikit. Yks piikkihän ilmeisesti vaikuttaa noin kuukauden (en tiedä onko eri annoksia/vahvuuksia?) eli kun kroppa on sammutettuna joko tuolla tai synarelalla tms. jarrulla, ei ole niin tarkkaa pistosten alotusten kans, kun toiminta sammutettuna kierto ei ikäänkun ala, vaan tilanne pysyy nollilla niin kauan kun lamautus jatkuu. Mullakin on saatettu alottaa piikit vasta useemman päivän päästä kun vuoto on ollu ja menny, mutta jatkuvasti on lamautettu synarelalla.
Toivottavasti tästä sai jotain selkoo :)

Talvetar Hirveeltä kuulostaa :hug: toivottavasti se oli vaan poikkeuksellisen huonoa tuuria ja soluja rupee jatkossa löytyyn!
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Vilijonkka!

Saaga76 :hug: Pahoitteluni! Ja tsemppiä nyt kuitenkin odotteluun.

Talvetar onpa teitä kohdannut kyllä järkyttävä tilanne. Uskon, että järkytys on ollut suuri, kun hoidot kuitenkin nostaa odotuksia valtavasti! :hug:
Edessä on varmaan AMH-kokeet ja muita tutkimuksia ennen kuin seuraava hoito suunnitellaan. Olen kyllä niin pahoillani teidän puolesta :(
Onko siitä punktiosta jo paljon aikaa vai onko ihan tuore juttu?

Neiti. jep, eli ei olla ekaa kertaa "pappia kyydissä" vaan toista lasta tehdään nyt hoidoilla. Mut merkkasin, että 1.icsi, kun on nyt tän kierroksen ekasta kyse. Tässä tulee "pitkän kaavan historiikki"
Historia on sellainen, että lapselle annettiin lupa tulla 05/2006 (olin 23v) ja koitettiin kaikki kotikonstit sen eteen, että tulisi - vaan ei lasta tullut, eikä minulle menkkoja.
Hoitoon hakeuduin noin puolen vuoden kohdalla, kun menkkoja ei kuulunut ja sain terot.
Vuoden kohdalla olin jo kolmatta kertaa lääkärissä (yleislääkäri) vuotohäiriöiden takia ja sain sitten lähetteen gynekologian polille gynekologille.
Siellä tutkittiin ja todettiin pcomaisuutta ja annettiin clomit lääkkeeksi. Niitä siinä sitten napsin ehkä pari vuotta. Tehtiin pari postcoitaalitestiä, jotka oli aina negatiivisia (siittiöitä ei löytynyt) ja sitten hysteroskopia (kohduntähystys).
Lopulta sitten sen kohduntähystyksen jälkeen gyne sanoi, että jos nyt ei onnistu, niin 3 kierron päästä hän laittaa lähetteen lapsettomuuspolille.
Ensikäynti lapsettomuuspolilla taisi olla 11/2009. Kaksi inssiä tehtiin 06/2010 ja 8/2010, muttei niistä ollut iloa, kun en oikein ovuloinut.
Elokuussa hyppäsin sitten jonoon ja ensimmäinen ivf/icsi-hoito suunniteltiin tammi-helmikuulle 2011. Hoito alkoi (pitkä kaava) ja keskeytyi kolmanteen ultraan, jolloin huomattiin yhden follin karanneen ja tehtiin inseminaatio.
Hypättiin takas jonoon ja toinen yritys sattui sitten 06/2011. Silloin päästiin punktioon, jossa kerättiin vajaa 30follia, joista 6 solua, joista vain 2 kypsää eikä kumpikaan hedelmöittynyt. Hoito päättyi siihen ja menkat alkoi juhannusaattona.
Uudestaan päästiin heti jonoon ja toinen hoito tuli sitten marras-joulukuulle. Silloin lyhyt kaava ja folleja oli vähemmän (alle 20) ja tulos taas 6 solua, joista vain 2 kypsää eikä kumpikaan hedelmöittynyt. Hoito päättyi siihen ja vuoto alkoi iloisesti jouluaattona.
Siinä kohtaa sitten alkoi mitta olla täynnä ja mietin, että vieläkö sitä pystyy. Sairaalasta tarjosivat vielä yhden mahdollisuuden, sillä se eka oli mennyt mönkään eikä oltu päästy edes punktioon. Ajattelin ensin, että kieltäydyn koko hoidosta, mutta päätin kuitenkin olla hiljaa ja jonottaa.
Lopulta se aika tuli, että hoitoa piti aloitella ilmoittamalla ne menkat ja silloin päätin sitten, että tässä se on - hetkeni kallein ja tähän se päättyy, siis meidän hoitoura. Eli viimeinen yritys ja sen jälkeen sitten yritetään miettiä jotain muuta tarkoitusta elämälle. En voinut jättää mahdollisuutta käyttämättä, vaikka oli sellainen olo, että en kestä enää yhtään pettymystä. Vuosi oli tehty hoitoja (kolme hoitoa plus inssit) eikä edes yhtä alkioo saatu mistään hoidosta.
Hoito päätettiin aloittaa ja meninkin sitten keskiviikon nollaultraan ihmeissäni, ettei vuoto ollut alkanut Primoista huolimatta. Todettiin, että joo, muhkea limakalvo ja raskauden näköinen juttu kohdussa (itse en YHTÄÄN uskonut raskauteen).
Sain lähetteen raskaustestiin, joka sitten oli negatiivinen. Vuoto alkoi perjantaina ja aloitin piikitykset itsenäisesti lauantaina.
Maanantaina lääkäri soitti, että hoito on peruttu! Minä olin ihan että :O ja kerroin aloittaneeni piikit! Sen jälkeen lääkäri oli ihan että :O ja soitti kollegalle sopiakseen mitä tehdään.
Hän soitti takaisin, että jos haluan, niin jatketaan vaan ja minä halusin. Stimulaatio jäi lyhyeksi ja pääsin sitten tiistain punktioon (muuten on aina ollut maanantaina punktio). Saatiin taas 6-7 solua, mut en todellakaan enää innostunut asiasta. Ajeltiin kotiin odottelemaan tuloksia ja odotin, että puhelin soi sitten aamupäivällä tai päivällä ja lääkäri soittaa tuloksista - kuten ennenkin.
Sen sijaan heräsin puhelimeen noin 8 aikaan ja sieltä soittikin biologi ja pahoitteli, että siellä oli yhtä lukuunottamatta kaikki raakoja, mut se yksi kypsä oli hedelmöittynyt.
Minä olin sitten ihan että :O :D :flower: :cool:
Silloin tuli tunne, että nyt tämä onnistuu!
Samana päivänä serkku soitti ja kertoi, että on raskaana odottaen 4. lastaan miehelleen, joka oli juuri käynyt sterilisaatiossa :p ja olin varma, että hän vei meidän plussan siinä mennessään...
Siirtoaamuna soitin sairaalaan ja sain kuulla, että siirrettävää on ja siirrossa saatiin kyytiin "kaunis 4-soluinen top-alkio" (ja tuota alkioo kehuttiin nyt sitten edelliskäynnilläkin, että kun niin hieno alkio oli saatu silloin kyytiin..).
Siitä se piina sitten lähti .. ja rahat raskaustesteihin, kun aloin testata PP4 alkaen ensin Pregnylin poistumisen ja sitten viivan vahvistumisen.
(Jos kiinnostaa, niin se kierto löytyy kyllä seurattuna tuolta vauvakuumepuolelta seurantaketjusta. Linkitin sinne kuvat ja seurasin lämpöjä ja muita oireita)
Raskaus alkoi siis tästä 4.icsistä, josta saatiin se koko historian ainut alkio ja josta päästiin tuoresiirtoon.
Täytin raskausaikana 30-vuotta eli 7 vuotta siinä meni ennen kuin lapsi saatiin syliin.

Ne vuodet oli helvetin raskaita ja kovia, mutta jokainen vuosi piti elää. Lapsi ei olisi voinut tulla parempaan aikaan. Aiemmin en olisi ollut niin valmis kuin nyt olin ja olen. Ja siinä sivussa on sitten tullut monenlaista kokemusta ja näkemystä ja olen ehtinyt vakiinnuttaa tilanteen työelämässä ja rakentaa miehen kanssa tätä elämää ja parisuhdetta.

- Mutta siis sellainen historia.

Tuon historian kannalta tuntuu niin hullulta, että tänäaamuna soi taas puhelin ja biologi soitti, että 4 oli hedelmöittynyt!!
NELJÄ!! En voi uskoa! Ja kuulemma hyvältä näyttävät ja oli hyvillä mielin, että huomenna päästään siirtoon, kun mietin ääneen, että "nyt toivotaan, että selviävät huomiseen".
Biologi aloitti kertomaan, että soittaa, kun on hyviä uutisia, että neljä on hedelmöittynyt. Minä olin siihen että "IHANKO TOTTA?!" ja tää biologi sitten alkoi selitellä, että "tuntuu varmaan vähältä, mutta että niistä oli 4 raakoja ja 6 kypsiä ja niistä se neljä hedelmöittyi"
Minä taas jotain, että "ei voi olla totta??!!" ja koitin sitten selittää, että minusta se on varsin hyvä määrä ja siis, että yli puolet kypsiä!!
Tuntuu ihan käsittämättömältä!
Jäi kyllä hyvä mieli ei voi muuta sanoa!
Paljon vielä on mutkia matkassa, mut onhan tuo jo hirveän hyvä uutinen.

Ehkäpä tästä oikeasti päästään piinaamaan huomenna. Mut se Pregnylin pistäminen kyllä "harmittaa", kun sit ei pääse testaamaan :D ... Vaikka se varmaan on vaan hyvä asia, ettei pääse..
Tänään nimittäin jo tein huvikseni testin, että näen kuinka hyvin se Pregnyl näkyy testissä.
 
Kyytiläinen saatu matkaan. Kaksi alkioita olivat sulattaneet ja toinen oli selvinnyt. 4 soluinen top-alkio selvisi ja oli jakautunut 7 soluiseksi mutta kolmisoluisena (kai) pakastettu ei...selitti jotain mitä sille oli tapahtunut mutta en oikein ymmärtänyt.
No kuitenkin nyt piinaillaan. Toisaalta toiveet korkealla mutta en tiedä uskaltaako sitä edes toivoa...
Tsemppiä muillekin siirtoon meneville!:flower:
Flow^ 1ivf/1pas testipäivä 17.2
 
Kiitos kaikille myötätunnosta ja vastauksista! :flower:
Joo nyt tosiaan edessä AMH- ja kromosomitestit. Niistä selviää aikanaan, mitä selviää - vaikka sitten niitä huonojakin uutisia. Tämä märkä rätti naamaan -efekti on kyllä hirveää, ja olisin rehellisesti sanottuna odottanut punktiosta melkein mitä vaan paitsi tämmöistä.
Tuo taukopäivän pitäminen pistelystä kesken kaiken vois myös olla yks mahdollinen selitys, mutta ymmärrän, että se oli pakko pitää, että hyperiltä saatiin vähän kärkeä taitettua. Sillon lääkäri sanoikin, että nyt pitää ottaa riski, että kato käy, mutta tuo pyöreä nolla on joka tapauksessa mysteeri.
Aika tuore juttu on tämä, ja siksipä tätä yrittää pyöritellä mielessään kaikin mahdollisin päin, että sais jonkunlaisen mielenrauhan/toivon/uskon tulevaan takasin.
Taustalla mulla on endometrioosi ja reilu puoli vuotta sitten poistettu endometriooma vasemmasta munasarjasta. Kohdun limakalvo on aina ollut hyvä, ja tosiaan "ulkoisesti" munasarjat näyttää toimivan liiankin aktiivisesti. Tuo leikeltykin työntää follikkeleja reilusti. PCO:ta ei kuitenkaan ole diagnosoitu.
Lisäksi on kilpirauhasen vajaatoiminta, johon on ollut lääkitys jo vuosia. Annostusta nostettiin ivf-hoitoa odotellessa lapsettomuuslääkärin ohjeesta hieman, vaikka arvot tk-lääkärin mukaan olivatkin hyvät. Nyt olleetkin sitten paremmat (tsh alle 1 ja t4v noin 17).
 
Viimeksi muokattu:
Kielaa komppaan, eli voit päästä hoidoista mutta hoidot eivät päästä sinua.. Eli odottajien puolelta tulin minäkin tsemppaamaan piinailijoita, piikittäjiä ja ennen kaikkea pettyneitä. Toivon ja uskon ihan täysillä että se paras palkinto odottaa vain yhden kulman takana!

Jotenkin epäreilulta tuntuu juurikin se, että se plussa ei kuitenkaan takaa mitään, vaan stressi jatkuu varmaan siihen asti, kun vauvan saa syliin - ja sitten alkaakin ihan uudenlainen pelko. Omat kokemukset ja täältä luetut kertomukset jarruttavat omaa päätä uskomasta, että meillä voisi olla niin hyvä tuuri, että tällä kertaa päästäisiin loppuun asti. Aika monessa ultrassa käyty tsekkaamassa, että kaikki on ok.

Neiti on tehnyt tilastoja, minäkin niitä mielenkiinnolla luin. Omalla kohdallani tulokset menivät niin, että 1. IVF:n tuoresiirto oli plussa, josta kkm, 1.PAS nega ja 2.PAS plussa joka edelleen kyydissä. Nämä siis, jos haluat ympätä jotenkin tuloksiin.

Tsemppiä teille kaikille!
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista :).

Eka ultra takana ja tulos ei kai ihan sellainen mitä toivottiin.. No folleja oli, ilmeiseti ihan liikaakin, mutta vielä tosi pieniä. Pregnyl vaihdettiin heti johonkin toiseen (en muista nimeä, enkä saanut vielä reseptiä), mutta siis ilmeisesti hyperin riski melkoinen. Molemmilta puolilta löytyi 3 n. 10 mm follia ja vähän pienempiä 16. Alle 6 mm folleja oli yli 20. Kun on lyhyt kaava käytössä, niin kuulemma lääkkeiden annostuksia ei juurikaan muuteta eli samoilla mennään. Eli puregonia 150 yksikköä pistellään tästä eteenpäin samoin kuin orgalutrania. Perjantaina uus ultra ja sitten päätetään mitä tehdään. Toivottavasti osa noista isoimmista kasvaisi ja loput häviäisi kokonaan, mutta ehkä niin ei voi käydä.. en tosiaan tiedä, kun ekaa kertaa tällaisia asioita yrittää sisäistää. Mutta tällä mennään.

Viiva84 Vähän tais nyt käydä niin, että saan oikein urakalla itseäni pistellä. Toisaalta kuulemma oli hyvä, että jarru on jo aloitettu kun kuitenkin niin paljon pieniä folleja. Mutta yhteiskunnalle tulee tästä kallis paukku, jos/kun joudun hakemaan uuden 5 paketin orgalutrania.

Talvetar voi, ei. Itsekin ekaa kertaa stimulaatiohoidossa ja en tiennyt, että noinkin voi käydä. Toivottavasti vain huonoa tuuria ja seuraavaksi löytyy folleja, joissa solu sisällä. Jaksamisia sinulle.

Tsemppiä Sofi12, flow ja muille piinailijoille. Toivottavasti Riimini saa liittyä huomenna piinailijoihin.
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
Talvetar: Ikävää, mutta nyt taitaa olla kyllä tärkeä katsoa AMH ja kromosomiasioita. Toivottavasti seuraavalla kerralla saatte paremman tuloksen.

Vilijonkka: Onko sulla aina niitä pieniä folleja kanssa näkyvissä? Mulla on koko ajan 10/puoli n. 8-9 mm kokoista munasarjoissa, mutta niitä oli tosi vaikea saada kasvamaan muuta kuin isolla puregon-annoksella. Sulla vaihdettin varmaan Gonapeptyliin toi Pregnyl, mullakin on ollut se käytössä kun on PCO. Mulla aloitettiin jarru viimeksi vasta aika myöhään.

RiiMini: Sulla onkin pitkä tausta hoidoissa, mutta onneksi matkan varrella on ollut jotain posiitiivistakin.

Itsellä on huomenna eka ultra kp 2. Ylihuomenna alkaa pistokset. Tänään kävin apteekissa 616 euron ostoksilla ja lääkekatto on nyt sitten täynnä. Eli ei onneksi tartte enää murehtia Puregonien oston hintaa. Viimeksi käytin 8 ampullia (600 iu). Mut iik, mua jännittää tää hoito...
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
Viiva84 Kaipa niitä pieniä folleja aina on ollut... mun mielestä mun munasarjoja on kuvailtu helmimäisiksi eli varmaan jonossa paljon peräkkäin. Mutta en kyllä niiden koosta ole ennen mitään kuullut. Eli tästä ekasta ultrasta ei ehkä jäänyt käteen oikein mitään muuta kuin jatketaan samalla annoksella ja mietitään perjantaina lisää. Juu ja just tuo se lääke taisi olla. Lueskelin, että sitä käytetään jos hyperin riski. Tsemppiä sulle käynnille.
 
Vilijonkka taitaa tosiaan olla Gonapeptyl, jota määräsivät Pregnylin tilalle. Sama homma kävi minulle, kun reippaanlaisesti tuntui kasvelevan. Nyt sitten vaan Pregnyliä limakalvon tukihoidoksi kolme kertaa punktion jälkeen.
Toivottavasti menee nyt hoito hyvin eikä mitään pahaa hyperiä iske!

Lääkkeiden hinnoista tuli mieleen, että minun tämänkertaiset lääkkeet taisivat maksaa jotain 1600e. Pelkästään Pergoveris maksaa 900e.. Eli katto tuli täyteen heti kerrasta.

Tsemppiä viiva84 alkavaan hoitoon! Jännän äärellä!

Lääkkeistä tuli mieleeni tuossa, kun kävin läpi vanhaa hoitokansiota, että niitä reseptejä löytyi jos minkälaista. Ja jos Neiti. tarvitsee tietoa johonkin tilastointiin :)

1. hoito 02/11 Synarela, Menopur, suprecur (en tiedä miksi oli kaksi nenäsumutetta enkä oikeastaan enää muista noin vanhoja, mut tuollaset reseptit löytyi) - tästä ei päästy punktioon vaan tehtiin inseminaatio.
2.hoito 6/11 Puregon, Orgalutran - 0 hedelmöittyi
3.hoito 12/11 Menopur, Synarela - 0 hedelmöittyi
4.hoito 05/12 Gonal-f, Pergoveris, Cetrotide -1 hedelmöittyi /1 siirrettiin /1 raskaus

Näiden lisäksi löytyi metformiini, clomifen, terolut, lugesteron, pregnyl, ovitrelle, femoden ja mitähän muita reseptejä..
Hirveen terveellistä varmasti tämä..
 
Menossa mukana:

Nimi # yritys aloitettu # monesko lapsi # syy:

ananias # 2011 # ensimmäinen
Bonniemoi # 1/2011 # ensimmäinen # PCOS
Cafe Latte # 2010 # 1. yhteinen # selittämätön
Ellae # toinen # siittiöt
EukkoI # 11/2012 # ensimmäinen # siittiöt/tutkimatta
Fibbis # 01/2014 # ensimmäinen # selittämätön (ikä)
flow^ # 6/13 #ensimmäinen # pco, selittämätön
Havina # 02/2013 # esikoinen toiveissa # siittiöt
Henrietta # 8/12 # ensimmäinen # siittiöt
Hedelmiina # 2014 # ensimmäinen # ovulaatio+siittiöt
Hilippa # 3/2013 # 1. yhteinen # siittiöt
-jennica- # 9/2012 # ensimmäinen # endo
Kaisla78 # 01/2013 # esikoinen # siittiöt
Lauriska # 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Mandala # esikoinen toiveissa # johtimet poistettu
Misericordia # n.2v # 2.yht (3. miehelle) # selittämätön, vähän endoa
Neiti. # 02/2013 # toinen # selittämätön
Nenna81 # 3/2013 # 3 (1. yhteinen) # munajohtimien tuhoutuminen
patsuli # 2010 # ensimmäinen # endo+siittiöt
Retikka # 2012 # ensimmäinen # siittiöt
RiiMini # 2/14 # 2.lapsi # pco ja huonot munasolut
Saaga76 # 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön
Sarah85 # 11/2006 # 2. lapsi (2km) # selittämätön
Sofi12 1/2013 # 2. yhteinen # endo, johtimet poistettu
Timjami77 # 7/13 # 2. oma (3. miehelle) # selittämätön
Tuutunen80 # 12/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Untuvikko80 # 1/2010 # ensimmäinen # selittämätön, kiinnikkeet
Viiva84 # 03/2013 # ensimmäinen # siittiöt ja PCO
Vilijonkka_ # 7/2012 # ensimmäinen # pco-tyyppiset munasarjat + siittiöt

Meneillään tai tulossa olevat hoidot ja lääkitys:

Helmikuu:
Piikit ja punktiot:
Retikka 2.ICSI, elonva, puregon, pregnyl+luget, punktio 4.2.
Timjami77 4.ICSI, elon.,letroz.,orgal.,ovit.,(gonap.),luge, punktio 11.2.
Neiti. 2.IVF, Primolut, Menopur, Orgalutran, Lugesteron, punktio 11.2.-13.2.
Vilijonkka 1.IVF/ICSI, puregon, orgal., pregnyl ja luget, punktio vko7
viiva84 2. IVF, Puregon, Orgal., Gonap., Luge., punktio mahd. vk8
patsuli 5.ICSI, Procren, Synarela?, Puregon, Pregn., punktio vk9
PAS:
Nenna81 1.IVF,1.PAS, Luget, siirto 6.2.
Ellae 1.ICSIN 1.PAS (= toisen lapsen yrityksen 1.PAS)

Maaliskuu:
Piikit ja punktiot:
Havina 2.ICSI, Primolut+Pureg.+Orgal.+Pregnyl+Luge., punktio vk11
Henrietta, punktio vk10-11

Piinailijat: :snotty:
-jennica- 10.2. (1.IVF/ICSI 2.PAS)
EukkoI 12.2.
Hedelmiina 14.2. (1.IVF)
Mandala 15.2. (1.IVF 3.PAS)
Sofi12 17.2. (2.IVF 1.PAS)
flow^ 17.2. (2.IVF 1.PAS)
RiiMini 18.2. (1.ICSI)

Negat: :'(
Tammikuu:
Fibbis
Cafe Latte (1.IVF/ICSI tuoresiirto)
Bonniemoi (PAS)
Helmikuu:
Kaisla78 (1.ICSI 1.PAS)
Saaga76

Plussanneet: :heart:
Heinäkuu 2014

Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)
Elokuu 2014
Läiti 1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto
Syyskuu 2014
ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto (geneettinen keskeytys 22+3)
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto
Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS
Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS (kkm 11+6)
Astrea 1.ICSI tuoresiirto
Joulukuu 2014
Mari32 3. IVF tuoresiirto
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS
Tammikuu 2015
Deja 1.IVF 2.PAS
Helmikuu 2015


Päivityspyynnöt punaisella tai jos muokkaat itse, käytä "lainaa"-toimintoa, säilyttääksesi listan muotoilut. Poista viestistä QUOTE-merkinnät hakasulkeineen alusta ja lopusta ennen uuden listan postaamista.
 
Viimeksi muokattu:
Ihanan aktiivisia te olette täällä ja ihana Neiti tuo sinun pitkä kirjoitus ekalta matkalta.

Täällä 5.pv ultra takana ja selkeästi Elonva 1.päivänä pistettynä toimii. Löytyi n.10 follia yhteensä jotka oli 10-12mm eli tosi tasakokoisia edellisiin kertoihin verrattuna. Toivottavasti myös tasalaatuisia. Aiemmin mulla alkoi Menopur 2.päivänä ja oli yksi johtofolli tyyliin 18mm ja muita 8-10mm koitettiin annoksia kasvattamalla väkisin saada kasvamaan ja huonolaatuisiksi jäi. Nyt hiipii vähän luottavaisempi olo. Lauantaina seuraavaan ultraan ja sitten ehkä Pergoveris pariksi päiväksi kun Elonvan teho hiipii jotta kuulemma sen LH auttaisi kohtua valmistautumaan ja Orgalutranit alkaa huomenna. Punktioon tähdätään ke 11.2 ja siirto ma 16.2. Jos noi jatkaa noin nätin tasakokoisina, niin voi kun saisi ekaa kertaa pakkaseenkin jotain...
 
Viimeksi muokattu:
Mandala, miten siirto sujui?

Huomasitteko, että lisäsin tuohon listaan negat. Jatkossa siis piinailijoiden listalta ei kadota kuin pieru saharaan, vaan siirrytään nega- tai plussalistalle. Ja tietty mielummin siihen jälkimmäiseen. Onneksi on pitkä lista piinailijoita, kohta taas saadaan varmasti kadehdittavia uutisia. :)
 
Eikös tuo Elonva oo joku uudenlainen follitropiini (fsh) jota pistetään vain se yks piikki joka päiväsen sijaan? Eli ei siis jarru tms. kasvun tasottaja.
Mä kirjottelin kesällä siellä IVF/ICSI/PAS-odottajien ketjussa, paskinta vaan oli joutua takasin tänne.. ja joo, ei tulis kuuloonkaan että kirjottasin joidenkin normaalisti raskaaks tulleiden ryhmissä! Empä tiedä uskaltasinko enää edes mennä koko odotuspuolelle, ainakaan niin nopeesti.. siis jos sellasta enää ikinä pääseekään "murehtiin".
 
Viimeksi muokattu:
Voi täälä tapahtuu nyt niin paljon keskustelua! Ja paljon piinailijoita! Hyvä Neiti toi negaus-lista, sitäkin on kiva seurata, kun ihmiset negailee, että kuinka ne lopulta plussaa! Sellanen varmasti lohduttaa vähän itse kutakin siinä negan hetkellä.

Voi kurjuus Saaga ja Talvetar! Toivottavasti Riiminin kertomus rohkaisee siitä, että vaikka hoidoissa kaikki menee mönkään ja mikään ei onnistu, niin se yks kerta kuitenkin voi vielä onnistua. Mua se rohkaisee myös.

Retikan punktiopäivä: Olenkohan jotenki epänormaali - tai vahvasti lääkitty, mutta musta se punktio oli jälleen vallan siedettävä kokemus. En kyllä muistakkaan siitä juuri mitään, esimerkiksi kipua. Tietysti näin jälkikäteen tuntee jossain olleensa.

Timjamille ELONVAsta, viimeksi mun saldo tais olla 9 solua, 7 kypsää, nyt elonvan kanssa saatiin 14. Kypsyyttä nyt jännitetään. Ja mitä tapahtuu kun mun miehen siittiöt tulee kehiin. Pelkään tietysti laajoja solukuolemia. Huomenna kuulee biologin uutiset ja vasta sitten päätetään siirretäänkö alkio perjantaina vai maanantaina.
 

Yhteistyössä