IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Nenna81 ja EukkoI minä myös oysissa enkä saanut kuvaa...mies oli vain nähnyt ruudulta valkoisen palleron=) ja tuhannesti onnea EukkoI:heart: mää aattelinki jotenki että sä plussaisit!

Tsemppiä hyperin kourissa oleville!

Mulla menossa pp5... pp3 aamulla tuli kirkasta venyvää limaa, pp4 tuntui painetta alavatsassa ja lutinusta tai jotain oikein lorahteli housuihin, ihan kuin ois pissat tullu vaikkei se sitä ollu:| ja tänään pp5 sama paine ja lutinus mössön seassa vähän rusehtavaa.. Eikai niitten menkkojen vielä pitäs tulla ku noin vähän aikaa siirrostakin?!
Hohhhoijaa ärsyttää jos ei saa edes piinaillaan loppuun asti jos rupee vuotaan... Siis välillä lorahtaa ihan jotain valkostakin jossa ei oo sitä rusehtavaa...

Miten muilla piinailijoilla?:popcorn:
 
Riimini ja Hedelmiina, huh huh miten teillä on mennyt!

Ja mielettömästi onnea Eukko!

Lauantain ultrassa oli jotain 1-2 munasolua kooltaan 13-14mm molemmilla puolilla ja sitten 3-4 kpl n.10mm. Vähän hitaanpuoleisesti kasvaneet, niin punktio torstaina ja nyt la, su ja ma Puregonia. Orgalutrania vielä tämä su ja ma, Ovitrelle tiistaina. Mutta vaikka munikset päivän hitaampia kuin ajateltiin, niin on ne sentään tasakokoisempia kuin Menopurilla.
 
Tsempit hyperistä kärsiville :hug:

Eukko1 Oi ihanaa!! Plussatili avattu! Toivottavasti moni seuraa perässä.

Täällä pp2 (kohta pp3) VASTA ja odottavan aika on pitkä. Lutinuksen aiheuttavat oireilut ärsyttävät. Väsymys on kamalaa, mutta silti ei voi nukkua yöllö, kun uni on niin katkonaista. Kokoajan lorahtelee alapäästä jotain vetistä ja vatsaa turvottaa.
 
Täällä tulee taas yks esittämään kaikenlaisia kysymyksiä koskien noita ivf-hoitoja. ennen kuin noi hoidot alkaa niin onko aina tiedossa se suunnittelukäynti vai voidaanko ne aloittaa ilman sitä? Mulla edessä parin viikon päästä laparoskopia ja sen jälkeen alkaa ivf-hoidot kun oi-hoidot ei oo tuonnut tulosta ja miten ne sairasloma päivät, jotka tulee punktion jälkeen niin onko ne palkallisia? Itellä onneks se tilanne et lääkekatosta puuttu joku vajaa 200 euroa niin sit olis sekin taas täynnä ja se varmaan tulee heti täyteen kun seuraavat lääkkeet haen apteekista.
 
Ah, kiitokset kaikille onnitteluista :heart: Vielä ei oikein voi uskoo todeks, jatkuvasti kattelen muistitaululla köllöttelevää pregcheck-testiä ja hoen "mä olen raskaana..?" :D Tässä mietin, että pitäiskö mun soitella sen verikoelähetteen perään... :)

flow^ tuut kyl perässä! :p mulla oli muuten yhen kerran joskus pp2-3, että lutinuksen yhteydessä tuli ruskeaa tahmaa siihen asettimeen, mutta ajattelin et josko johtuis siirrosta jotenkin... Ehkäpä se nyt olis sitten sitä kiinnittymistä :heart: Ja mulla kans lorisi (lorisee) pöksyihin sitä "pissaa" eli vedenkaltaista vuotoa :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Menossa mukana:

Nimi # yritys aloitettu # monesko lapsi # syy:

ananias # 2011 # ensimmäinen
Bonniemoi # 1/2011 # ensimmäinen # PCOS
Cafe Latte # 2010 # 1. yhteinen # selittämätön
Ellae # toinen # siittiöt
EukkoI # 11/2012 # ensimmäinen # siittiöt/tutkimatta
Fibbis # 01/2014 # ensimmäinen # selittämätön (ikä)
flow^ # 6/13 #ensimmäinen # pco, selittämätön
Havina # 02/2013 # esikoinen toiveissa # siittiöt
Henrietta # 8/12 # ensimmäinen # siittiöt
Hedelmiina # 2014 # ensimmäinen # ovulaatio+siittiöt
Hilippa # 3/2013 # 1. yhteinen # siittiöt
-jennica- # 9/2012 # ensimmäinen # endo
Jännää#1/2015#ensimmäinen#selittämätön
Kaisla78 # 01/2013 # esikoinen # siittiöt
Lauriska # 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Mandala # esikoinen toiveissa # johtimet poistettu
Misericordia # n.2v # 2.yht (3. miehelle) # selittämätön, vähän endoa
Neiti. # 02/2013 # toinen # selittämätön
Nenna81 # 3/2013 # 3 (1. yhteinen) # munajohtimien tuhoutuminen
patsuli # 2010 # ensimmäinen # endo+siittiöt
Retikka # 2012 # ensimmäinen # siittiöt
RiiMini # 2/14 # 2.lapsi # pco ja huonot munasolut
Saaga76 # 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön
Sarah85 # 11/2006 # 2. lapsi (2km) # selittämätön
Sofi12 1/2013 # 2. yhteinen # endo, johtimet poistettu
Timjami77 # 7/13 # 2. oma (3. miehelle) # selittämätön
Tuutunen80 # 12/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Untuvikko80 # 1/2010 # ensimmäinen # selittämätön, kiinnikkeet
Viiva84 # 03/2013 # ensimmäinen # siittiöt ja PCO
Vilijonkka_ # 7/2012 # ensimmäinen # pco-tyyppiset munasarjat + siittiöt

Meneillään tai tulossa olevat hoidot ja lääkitys:
Helmikuu:
Piikit ja punktiot:
Vilijonkka 1.IVF/ICSI, puregon, orgal., Gonap. ja luget, punktio 10.2.
Timjami77 4.ICSI, elon.,letroz.,orgal.,ovit.,(gonap.),luge, punktio 12.2.
Neiti. 2.IVF, Primolut, Menopur, Orgalutran, Lugesteron, punktio 13.2.
viiva84 2. IVF, Puregon, Orgal., Gonap., Luge., punktio mahd. vk8
Jännää1. IVF, Synarela, Gonal-F, Pregnyl ja luge, punktio vko8
patsuli 5.ICSI, Procren, Synarela?, Puregon, Pregn., punktio vk9
PAS:
Ellae 1.ICSIN 1.PAS (= toisen lapsen yrityksen 1.PAS)
Maaliskuu:
Piikit ja punktiot:
Havina 2.ICSI, Primolut+Pureg.+Orgal.+Pregnyl+Luge., punktio vk11
Henrietta, punktio vk10-11
PAS:

Piinailijat: :snotty:
-jennica- 10.2. (1.IVF/ICSI 2.PAS)
Hedelmiina 14.2. (1.IVF)
Mandala 15.2. (1.IVF 3.PAS)
Sofi12 17.2. (2.IVF 1.PAS)
flow^ 17.2. (2.IVF 1.PAS)
RiiMini 18.2. (1.ICSI)
Retikka 20.2. (1.ICSI)
Nenna81 20.2 (1. IVF 1.PAS)

Negat: :'(
Tammikuu:
Fibbis
Cafe Latte (1.IVF/ICSI tuoresiirto)
Bonniemoi (PAS)
Helmikuu:
Kaisla78 (1.ICSI 1.PAS)
Saaga76

Plussanneet: :heart:
Heinäkuu 2014

Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)
Elokuu 2014
Läiti 1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto
Syyskuu 2014
ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto (geneettinen keskeytys 22+3)
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto
Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS
Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS (kkm 11+6)
Astrea 1.ICSI tuoresiirto
Joulukuu 2014
Mari32 3. IVF tuoresiirto
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS
Tammikuu 2015
Deja 1.IVF 2.PAS
Helmikuu 2015
EukkoI 1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)

Päivityspyynnöt punaisella tai jos muokkaat itse, käytä "lainaa"-toimintoa, säilyttääksesi listan muotoilut. Poista viestistä QUOTE-merkinnät hakasulkeineen alusta ja lopusta ennen uuden listan postaamista.
 
Viimeksi muokattu:
No jopas on hyperiä liikenteessä!! ZEMPPIÄ NAISILLE SINNE LETKUIHIN! Ei voi muuta sanoa kunettä nyt se ainaki alkaa helpottaa! Ei voi mitenkään verrata, mut mä oon hektisen arhes ja työstressin takia oikeen nauttinu tosta kolmen päivän sairaslomasta!! Ihanaa ku ei oo muita velvollisuuksia ku levätä. Koittakaa tekin ottaa lepoloman kannalta, vaikka hyperissä sairaalassa se on ihan hemmetin eri ko kotisohvalla punktiokivussa.. Mutta huh huh sentään. Mulla kerättiin 14 ja lääkäri sanoi naama poikkeuksellisen vakavana että nyt on vähän nestettä kertynyt, ota iisisti viikonlopun yli 3 päivää oli sairaslomaa- viime punktiosta vaan punktiopäivä... Ei mitään oireita, mutta en ehkä silti mene tänään mihinkään lenkille.. Hei ja naiset: raskaus tosiaan pahentaa hyperiä! Siks jos saa hyperin ennen siirtoa niin sitä ei uskalleta tehdä.. Pidetän peukkuja että tää ois sitä!!

Mutta älkää nyt kauhostuko, ei tällä palstalla vielä kukaa koskaan aiemmin oo joutunu hyperin takia sairaalaan! Nyt on poikkeuksellisen huono tuuri, että kaks!!

ONNEA EUKKO!! Hyperin ja välikierron jälkeen plussa on kyllä ansaittu!!

Mulla pp3.. Eka viikko menee aika äkkiä, toka viikko piinailua on pahinta!
 
  • Tykkää
Reactions: EukkoI
HANNULIINI kyllä se suunnittelukäynti yleensä tulee. Katsotaan lääkkeet, keskustellaan vähän miten homma menee ja näytetään piikitys jollei ennalta tuttua. On sitäkin toisaalat tapahtunut, että inseminaatio muuttuu lennossa ivf:n.
 
Huh onpas tullut monta sivua tekstiä vlopun aikana, yritän muista kelle kaikille piti vastata.

Ensimmäisenä kuitenkin Onnea Eukolle :heart: varmasti aivan järkyttävän hieno fiilis!

Hedelmiina voi harmin paikka :( noh ainakin olet hyvässä hoidossa nyt. Tsemppiä kauheasti :hug:

Sitten tuosta Riiminin kokemuksesta. Mulle sanottiin punktion jälkeen, että tosiaan vettä paljon ja lepoa, mutta heti jos tulee paha turvotus, hengenahdistus ja tärkeänä se että jos kaiken sen veden juonnin jälkeen ei tule oikein kunnolla pissaa niin heti lääkäriin/päivystykseen.
Mä ravasin varmaan puolen tunnin välein vessassa viikon ajan punktion jälkeen kun kittasin vettä ja rakko tuntui super täydeltä helposti turvonneiden munasarjojen takia, joten oli helppo arvata ettei hyperiä tule. Se oli se mitä eniten ehkä pelkäsin.

Tsemppiä punktioihin! Ei se monellakaan ole läheskään niin kauheaa kun luulee. Ja muistakaa pyytää lisää lääkettä suoneen jos alkaa tuntua liian kipeältä.
Mulla mies oli istumassa siinä vieressä ja silitteli, mutta myös yksi kätilöistä silitteli ja kehui että hyvin menee :D Mies sanoi että se neula mikä asettimeen oli laitettu oli ollut hurjan pitkä. Ja että heti kun mun suoneen oli tuupattu sitä fentanyyliä niin oli saman tien silmät lurpannut ja ääni alkanut narisemaan xD mutta oli kyllä leppoisat fiilikset sen takia.

Täällä pp5 eikä mitään tapahdu kropassa, mutta en kyllä vielä odotakaan vaikka tosin rintoja olenkin painellut hölmönään :D on vain oikein rinnan rintarauhanen kipeä painaessa, joten mietityttää sekin kyllä, rintatsekkauksetkin tein ettei ole kyhmyjä jne. Noh lauantaina ehkä testailen, jos mulla enää on ees niitä vanhoja testejä tallessa.

Toivottelen kaikille mukavaa viikka! oli ihana herätä täysin valoisaan (herätyskello soittaa mulla 7.40), luulin eka että olen nukkunut pommiin, mutta ei, kevät tulee ja KESÄ \o/ :D
 
  • Tykkää
Reactions: Jännää ja EukkoI
hannuliini
Mulla oli ainakin julkisella suunnittelukäynti ennen IVF hoitojen alkua.
Neiti Juu. Gonal-F pistosta laitan enää tänään ja jatkan nenäsumutteella. Huomenna ultra. Katotaan jos ne määrää lisää piikityksiä.. Mut haluuvat kai estää etten ihan poksahda ku noita rakkuloita oli jo ennen piikitystä yli 17.
Lisäys:Jep Punktio sijoittuu ensviikon alkuun Päivää eivät viel osanneet sanoo, mut ultrien jälkeen viisaampi.
 
Viimeksi muokattu:
Riimini ja Hedelmiina, vielä piinaan teitä hyperiläisiä kysymyksillä. Mikä irrotuspiikki teillä oli?
Jännittyneenä odotan, kun olen jo nyt kohtalaisen kipeä vatsasta ja punktio on vasta perjantaina plus irrotuspiikiksi tuli Pregnyl 10000IU. Että noinkohan käy tälle emännälle huonosti hyperin ja tuoresiirron kannalta.
 
Onnea EukkoI!

hannuliini, onhan siinä varmaan pakollinen aikataulujen suunnittelu, lääkkeet, punktiopäivä, uä(t) jne. Mulla aikoinaan tehtiin laparoskopia maaliskuussa (2009), siitä piti toipua 2-3kk ennen kun hoitoja voitiin alottaa. En tiedä oliko sen takia kun munasarjaakin oli operoitu ja poistettu endometriooma. No sitten tuli tietenkin vielä kesätaukokin "sopivasti" eli lisää odottelua 2kk, ja elokuussa hoito. Toivottavasti sä pääset nopeemmin eteenpäin! Niin ja lääkekatto ylittyy yleensä jo yhdestä hoidosta vaikkei ois mitään kertymää. Viime hoidossa esim. mulla maksoi kaikkineen jonkin verran yli 1000e..
 
Hannuliini, kysyit myös tuosta sairausloman palkallisuudesta. Periaate on, että lapsettomuushoidot eivät aiheuta palkallista saikkua, mutta riippuu ihan siitä, mitä lääkäri kirjoittaa saikkulappuun syyksi. Esim. meidän klinikalla kirjoitetaan "vatsakipu", jonka koodi on palkkaan oikeuttava. Jos lappuun ei laiteta (tai et halua) mitään syytä, saat olla nuo päivät pois, mutta työnantaja päättää, maksaako palkan - yleensä näissä tapauksissa ei maksa, koska palkkaan oikeuttava syy ei ole tiedossa. Tämä on ihan työnantajan päätettävissä, mitään yleistä ohjetta ei voi antaa.
 
Mulla taustana pco ja siitä syystä tehdään se et multa poltetaan munasarjoista niitä rakkuloita pois. ja ainakin yks lääkäri oli tossa alkuvuodesta et parempi lääkevaste tulee todennäköisesti siitä et aloitetaan ivf hoidot mahdollisimman pian operaation jälkeen. muuten se koko homma menee puihin jos jäädään vaa ihmettelemään. Yleensä hyöty sen poltto-operaation jälkeen on puolisen vuotta, mut mun kohdalla ei voida sanoa et mulla se sama aika.
 
joo elikkä meillä tuli plussa nyt ensimmäisen ICSI:n ekasta passista eli 1.ICSI 1.PAS :) tuoresiirtoahan ei ollu ollenkaan hyperstimulaation takia :p

Meillä ei muuten lääkekatto tullu koskaan täyteen, kun hoito oli loppuvuonna ja lääkkeet siihen noin 530e, ja nyt nää lutinukset 70e tuli tälle vuodelle...

Koko hoito ja siirto muuten maksanu julkisella matkakuluineen (n. 200km / suunta OYSiin) noin 1500e... :)

Neiti mun vaikea hyperi josta selvittii tosiaa ilman sairaalaa, irrotuspiikkinä oli Pregnyl 5000iU..
 
Viimeksi muokattu:
Toi Lutinus ja Lugesteronhan eivät kuulu lääkekaton piiriin. Meillä meni lääkekatto reilusti yli, mutta jouduinkin ostamaan ylimääräisen Puregonin + Suprecurin.

Onneksi KELAsta saa matkoihin kilometrikorvauksen. Meilläki matkaa reilu 200km.
 
Mulla oli aika pienet annokset kanssa lääkkeitä, joten typerästi jai uupumaan lääkekatosta kun nuo Lutinukset ei siihen kuulu (hölmöä ettei kuulu!).
Meillä suunnittelukäynnillä lääkäri sanoi, että tuorehoito maksaisi noin 700eur, kai siihen lääkkeet kuului koska polimaksut on sen vajaa 30 ei niitä hurjan montaa tullut. Näin stadissa ei onneksi matkakuluja tule mitenkään laskettavaa määrää.

Mulla muistaakseni ei sairaslomatodistukseen tullut syytä, mutta meillä ei aleta nihkeilemään, kyllä mulle koko palkka tuli. Mulla oli puntkio tiiistaina, siirto torstaina, kaikki päivät saikkua. Olin vielä kotitoimistolla, palkallisesti, perjantain koska olin sen verran kipeä mahasta, että liikkuminen oli hankalaa.
 
Hei! Ilmoittaudun minäkin tänne keskusteluun. Taustaa sen verran, että miehestä johtuen olemme menneet yksityiselle hoitoihin toukokuussa -14. Koska syy lapsettomuuteen oli selvillä, kaikki eteni nopeasti. Itselläni on kaksi lasta aiemmasta liitosta ihan luomusti tulleena, joten nyt sitten vain otettiin labrat ja tehtiin munatorvien aukiolotutkimus. Kaikki näytti olevan kunnossa ja elokuussa -14 tehtiin sitten inseminaatio. Itse epäilin oireitani, ja plussasin vasta lähes viikon kuukautisten poisjäännin jälkeen. Ja niinhän siinä sitten kävi, että rv8 todettiin kohdunulkoinen raskaus. Sain pistoksen, jonka piti surkastuttaa alkio, mutta eihän se ihan niin mennyt... Toinen tuuba repesi ja jouduin kiirelliseen leikkaukseen.

Nyt sitten tilanne se, että pääsimme julkiselle puolelle jatkamaan hoitoja. Ensimmäinen suunnittelukäynti oli joulukuussa ja nyt tammikuun kiertoon aloin sitten pistokset. Punktio oli 3.2. ja siirto 6.2. Saatiin kerättyä 8 munasolua, joista 7 oli hyviä. Jostain syystä vain yksi oli siirretäväksi kelpaava. Mitään ei siis jäänyt pakastimeen. Eli piinapäiviä tässä eletään...
 
Tuosta sairaslomatodistuksesta vielä: lääkäri sanoi jo suunnittelukäynnillä että kaikki työnantajat eivät anna palkallista sairaslomaa. Itse olen kaupungilla töissä ja lääkäri tiesi sanoa jo etukäteen että saan palkallisen sairasloman. Muistaakseni todistuksessa luki ihan suoraan mistä oli kyse.
 

Yhteistyössä