IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Hieno saalis Viljonkka!! Toivottavsti pian pääsette pasiin ja moni on hedelmöittynyt, saatteko tänään väliaikatietoja?

Tänään käyty suunnittelukäynnillä ja siellä viellä iso rakkula oli eli ei oo vielä ovista tullut vaikka jo kp 22 eli pidempi kierto tulossa. Mulle voi siis päivittää: 2.icsi, gonalf, orgalutran ja ovitrelle.
Mulla laskettiin gonalin annosta 100iu joka on jo aikas pieni annos, lääkärin mukaan yritetään saada vähemmän muniksia jos ne olis sit laadukkaampia, saas nähä kui käy =)
Meijän lääkäri on ihana, loi taas uskoa että kyllä meillä on hyvät mahdollisuudet nyytti syliin asti saada kun on kuitenkin jo kaks alkanutta raskautta takana vaikka ne ei kestänyt. Nyt oon taas täpinöissäni!! Ja toi ihana auringonpaiste tuo kyllä niin hyvän mielen ja kesänodotuksen että :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Henrietta: Voi miten kiva, että olet hyvillä mielen alkavasta hoidosta.

Jännää: Tsempit loppukasvatteluun, milloin sulla onkaan punktio?

Vilijonkka: Onko väliaikatietoja alkioista :) Oon kauhean kiinnostunut tästä kun itsellä myös PCO ja tuli useita soluja 1. IVF:ssä :)

Itse kävin tänään taas klinikalla. Olen nyt pistänyt 7 päivää Puregonia annoksella 200 iu eikä vielä ole mitään kasvua nähtävillä. 6-8 mm rakkuloita yhteensä noin 20 kappaletta. Nyt nousee annos siihen 300 yksikköön päivässä, jolla rakkulat viime IVF:ssä lähtivät kasvamaan. Maanantaina uusi ultra ja punktio todennäköisesti vasta 20.2. Naurattaa kun hoidon alussa lääkäri manaili punktiota 13.2 mutta niin se taas venähtää yli viikolla. Ärsyttää kun limakalvohan siinä menettää jo kurinsa kun venähtää ja varmaan jos saadaan taas se yksi alkio niin se sitten kulahtaneeseen limakalvoon enää kiinnity :(

Monet tykkää auringonpaisteesta, mutta itselle se on painajainen tällä hetkellä. Mulla on migreeni aika kovaa kun se iskee ja sen pahin laukaisija on kirkas valo. Kun on hormonihoito meneillään niin yhtälö on lähes katastrofaalinen (hormonihoito altistaa myös migreenille) kun on migreeni, valoa, hormonia ja migreenilääkekielto (burana). Ei auta kun selvitä eikä tämä oikeasti ole mitenkään paha.
 
Minut voisi lisätä myös hoidossa oleviiin. Piikitykset alkoivat eilen Menopurilla 225 annoksella ja sunnuntaina mukaan Orgalutran piikiksi. Maanantaina sitten ensimmäinen ultra ja katsotaan mitä tehdään annoksen kanssa.


Jänskättää, että mimmosta saalista tällä kertaa saadaan, sillä nyt ensimmäistä kertaa lääkkeenä Menopur. Lääkäri sanoi, että Puregon on hieman erilaista kun Menopur, että Menopuria saa pistää enemmän kun Puregonia. Toivon niin, että saataisiin pitkästä aikaa hyvä saalis!

Tarkoituksena on sitten pitempi viljely, jotta karsitaan turhat pois, jotka eivät kohdussakaan lähtisi kasvamaan.

Onko teillä kokemusta lääkkeen vaihdosta Puregonista Menopuriin? Jos on, muuttuiko saalis lääkkeen vaihdolla?

Mites te, jotka olette yksityisellä hoidossa, onko tuo punktio mielekkäämpi kokemus kun julkisella? saako tarpeeksi lääkettä ja pitävätkö yhtä kauan seurannassa kun julkisella?
 
Klinikan lepotilasta täällä moi. Punktio meni tosi hyvin, vähän kipulääkettä ja paikallispuudutus ja normaalin menkkakivun luokkaa olo nyt. Rakkuloita oli tosi paljon molemmin puolin ja tasakokoisia, mut se sama 8 munasolua kuin ennenkin sieltä vaan löytyi. Lääkärikin oli hämmästynyt kun vasemmalta löytyi vaan 2, vaikka rakkuloita oli helposti 10... No nyt sit toivotaan että laatu olisi tasalaatuisempaa, saatais edes se 1 blasto tiistaita varten. Salaa toivon että saatais ekaa kertaa jotain pakkaseen.

Oli jo kyllä tosi kypsä olo tähän piikitykseen. Vuosi sitten käytiin vielä insseissä ja koitettiin tottua ajatukseen että miksi tää on näin *vetin vaikeaa ja joudutaan koeputkeen. Nyt sitä on jo alkanut tottua ajatukseen että mulla on nyt sitten vaan 1 oma lapsi. Sekin jo menee eskariin ensi vuonna niin pikkulapsiäitiys alkaa olla hyvästelty. Saas nähdä, tottakai toivon että tää icsikerta onnistuisi, mutta ahdistaa tää välitilassa eläminen.
 
Untuvikko80 Mulla noi lääkkeet on ollu toistepäin, 1. hoidossa menopur ja 3.ssa puregon ja sen lisäks pergoveris. Menopurilla 13 solua, 9 alkioo ja 2x 2 päivästä siirtoon. Pakkaseen ei mitään. Siinä viimesimmässä tulikin sit se megamäärä 31 solua..
Täällä julkisen poli ja yksityinen on samassa rakennuksessa, labra on yhteinen ja operaatiot ja siirrot tehdään samoissa tiloissa, niin kaiketi niillä on samat ohjeistukset ym. käytännöt. Lääkärit varmaan vaihtelee, en tiä sitten onko hoitajat samoja. Kaikki punktiot ollu tähän mennessä julkisella ja vain 2. oli selvästi kivuliaampi, muissa pahin vaihe ollu se tippaneulan käteen laitto ja puudutukset.

Timjami77 :hug:
täällä kans -77.. mulla ainoa täyttää tässä kuussa 18v, muuttanu jo pois mun luota ja sitten en oo enää kenenkään huoltaja. Varmaan ikinä enää... jos kaksoset ois hengissä niin nythän mun pitäs näihin aikoihin olla synnytysosastolla ja kaikki ois jatkunu oikein kivasti yhteen putkeen.. mut kun eipä tietenkään niin ei.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka,
Terkkuja ultrasta, jossa näkyi, että munikset on edelleen turvoksissa, mut nesteet on poistuneet. Eli kivut varmaan johtui kertyneestä nesteestä. Nyt olo on kivuton ja olen ihan unohtanut koko hyperin olemassaolon...
Onneksi siellä muistuttivat ja lääkäri varoitteli, että saattaa pahentua uudestaan... ja Oikeastaan nyt sitten alkoikin taas ultrauksen jälkeen jomottelut.

Timjami77 hieno juttu, että punktio meni hyvin. Toivottavasti saatte sitten pienen kyytiläisen tiistaina! Tsemppiä <3

Vilijonkka
minua kans kiinnostaa väliaikatiedot! Mitä kuuluu alkioille?
 
  • Tykkää
Reactions: Timjami77
Anteeksi, anteeksi... Järkyttävä hurlumhei päivä töissä, enkä ehtinyt tänne päivittää tulosta. Eli kädet täristen soittelin klinikalle ja kuulin uutiset. Kahdeksan hyvälaatuista (4-soluista niin kun kahden päivän ikäisten kuuluukin olla?? en siis tiedä, klinikan täti sanoi näin) alkiota meni tänään pakkaseen :). Kahta jotain vähän kiikun-kaakun tapausta vielä tarkkaillaan... Mutta siis hyvä tulos, eikö? En mä tiedä mitä muut on pakkaseen saaneet, mutta hoitaja sanoi että oikein hyvä tulos.
Niin ja 24:stä munasolusta 17 hedelmöitettiin IVF:llä ja 7 mikroinjektiolla. En tiedä onko tällä väliä, mutta ainakin osassa jotain "normaalia" valintaa tapahtui.

Mutta nyt mun pitää laittaa jäitä hattuun. Monta juttua vielä ennen kuin raskaus alkaa tai menisi loppuun asti, mutta nyt voi ainakin hengähtää että tässä vaiheessa ihan hyvä tilanne. Mies kyllä siihen totesi, että kyllä paras tilanne olisi ollut että makuuhuone olis riittänyt eikä mitään petrimaljoja olis tarvittu.

Oma olo ihan hyvä (siis tänään jo työkykyinen). Edelleen jomottelee liikkeessä ja turvonnut olo, mutta ei sellaista jatkuvaa jomotusta. Nyt vaan ongelmana, että aineenvaihdunta sitten päätti tehdä jonkun tepposen punktion yhteydessä... Onko jollekin muulle tullut ummetusta punktiosta? Outoa, kun lipittää juotavaa 3-4 litraa päivässä, niin siltikään vatsa ei toimi... taitaa kaikki tulla ulos nestemäisenä ;)

Untuvikko80 mulla ei kokemusta kuin tästä yhdestä punktiosta julkisella, mutta oli kyllä mun kohdalla oikein hyvä kokemus. Ja sain kyllä koko ajan lääkettä ilman pyytämättä. Luulisin, että hoitaja tulkitsi kasvoista että milloin laittaa lisää lääkettä.
 
Viimeksi muokattu:
Vilijonkka kahdeksan on kyllä erittäin hyvä määrä! Onnea! Voi, kumpa pian pääsisitte sitten passiin ja homman jatkumaan :) Hienoja uutisia kyllä!
muoks. Ja nyt niitä kuvia löytyy tästäkin :D

Omassa navassa on menossa se piinapäivä 8 eli dpo 10 toisinsanoen ja ... onhan se tunnustettava, että olen testannut. Tänään olen testannut jo neljällä testillä.
...
Tiedän, se on hysteeristä :p

Mut tässä on hieman kontrastia säädettynä tämän päivän testit ja ylimpänä eilisaamun testi. Vähän ehkä alkoi jo jännittää, kun ihan kuin olisi vähän vahvistunut eilisestä ja kun nuo päiväpissasta tehdyt testitkin antoivat viivoja helposti, niin sehän nostaa kummasti toiveita.
 
Viiva84 Tänään oli viimeinen ultra ja piikitys. La pregnyl 2500IU, Punktio on ma 16.2. aamulla.

Oma napa päivitys: La pregnyl irroitus piikki. Punktio Ma 16.2 ,Kovasti povailivat hyperiä :( ,kun noita muniksia jos oikein laskin 38 kpl..Toivottavasti kaikki ei tuu suuriksi.. kuulemma tuoresiirtoa ei kovin mielellään tuollaisen määrän jälkeen tehdä.. Haluisin kyllä kovasti, mut sanoivat et riippuu mun kunnosta. Tuoresiirto ja Luget mahd. 18.2 jos kaikki sujuu hyvin. Ensiviikolla viisaampi liitynkö piinailijoihin vai en.

Timjami77 Pikaista toipumista ja ihanaa että meni noin hyvin.
RiiMini Ihan selkee haamuviiva.. Toivotaan, että kyytiläinen pysyy loppuun saakka.:heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
RiiMini Lupaavalta näyttää, peukut pystyssä!

Jännää Tsempit tulevaan punktioon, toivotaan että hyperin uhka väistyy ja pääsette turvallisin mielin tuoresiirtoon.

Vilijonkka tuohan on hyvä määrä :)


Täällä menossa pp7, DPO 10, kp 28/28-34. Olo on todella oireeton. Normaalisti niitä oireita on enempi ku tarpeeksi. Yleensä olen tosi viluinen, nyt on lämpöinen olo. Johtunee ulkoilmasta. Eilen oli kovia repäisykipuja oikealla puolen, oletettavasti munasarjojen kohdalla ja niitä tuli pitkin päivää. Illan jälkeen katosivat, eikä nyt ole tuntunut yhtään mitään.

Olen jotenkin varma ettei nyt tärpännyt ja kystatutkimuksen vuoksi seuraava siirto todennäköisesti siirtyy vähintäänkin kuukaudella eteenpäin. Meillä on siellä pakkasessa vielä yksi olki jossa kolme alkiota. Lääkäri sanoi että yhteen siirtoon löytyy tavaraa, eli eivät ilmeisesti pakasta uudestaan, vaikka hoitaja puhelimessa sanoi muuta. Nyt o jotenkin niiiin pettynyt olo, vaikka tiedän ettei vielä pitäisi tällaisia murehtia.

Ja tietysti sitä piti testi tehdä vaikka tiedänkin ettei se voi vielä mitään näyttään. ARGH!! Ovistestejä olen tehnyt mielenkiinnosta siirrosta lähtien. Halusin tietää koska viiva haalistuu pois. Eilen oli lähtenyt hieman tummenemaan, mutta tänään aamusella oli jo lähes viivaton. Ku pystyis olemaan edes pari päivää ajattelematta koko asiaa.
 
Täällä myös peukut Riiminille.

Itse testasin myös aamulla, koska Lutinukset loppuivat illalla, että tiedän pitääkö lähteä ostamaan lisää. Kuitenkin kyse vain kolmesta päivästä mitä Lutinusta pitäisi ottaa. Noh One Step testi (typerä mini liuska) oli jotenkin väritykseltään kummallinen, joten tein digin. Tulos oli odotettavissakin, koska ei mitään oireita. En varmasti hae lisää lääkettä. Vituttaa. En usko kyllä että me koskaan raskaudutaan, koska neljä kertaa jo täysin perseelleen. Ihan vitun sama.
 
Viimeksi muokattu:
HAH RIIMINI!! RASKAUTTAHAN SE SUN HYPERINTIESI!! :D haamulaisiahan ne! Ja pp8. Ihana uutinen!!

Hyvä saldo VILJONKKA! Mä en kans tiedä onko se punktio vai pregnyl vai mikä sen ummetuksen aiheuttaa. Mutta kyllä siinä on harmillinen vaiva sen munasarjajomotuksen kyytipojaksi! Mulla menee ohi muutamissa päivissä. Toivottavasti seuraavan kerran me kärsitään siitä loppuraskauden takia!

Mulla pp7 ja testi polttaa kaapissa.. Ei vaan oo rohkeutta tehä! Ei mitään oireita ollut (sen muutaman päivän ummen lisäks)?!! Viimeks oli ekalla piinaviikolla kaikki raskausoireet ja sitten ne vaan hävis. MANDALA mäki täälä kourin tissejä, että joko jo mitään kipeytymistä.. Jospa nyt kävis toisin päin että toka piina viikko tois raskausoireet ja plussan..
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
Voi ei MANDALA :( Voi ei. ja NENNAlle malttia, kyllä niitä plussia on oireettomatkin saanu. Sitä mäkin tässä ittelleni hoen. Sullahan on vasta alkio ehtiny kiinnittyä! Jäitä hattuun ja jännittämään.

Ja TIMJAMIN soluille reipasta viikonloppua! Tai oikeastaan kaikkien meidän soluille hyviä jakaantumisia!!
 
Voi Mandala :( Täälläkin 4.icsi ja jos nyt ei tärppää, niin sama fiilis, antaa olla. Saa itse keskittyä taas johonkin oman elämän suunnitteluun.

Munasoluja saatiin eilen 8, joista 3 oli epäkypsää, mutta iltapäivän kuluessa 2 oli kuitenkin kypsyneet ja 7 oli icsattu. Niistä 6 on nyt hedelmöittynyt ja huomenna soittaa miten on lähtenyt jakautumaan. Peukut vaan pystyyn. Olo on tosi turvonnut, jatkuva jano, mut kai se taas tästä.
 
Viimeksi muokattu:
jännää, kiitos tsempistä. Miulla oli Procren pistos tammikuun lopulla eli ainakaan tarkotus oo sumuja käyttää, mut jos Proscrenin vaikutus ehtii loppua ni sit sumuilla täydennetään. Onhan noita oireita tullut jonkin verran, päänsärkyä ja hikoilua pääasiassa. Kuitenkin procrenilla vähemmän kuin sumuilla :)
Teillä onkin sitten jännät paikat kun punktio jo ihan ovella. Toivottavasti maanantaina kaikki menee hyvin. Aika hurjaa solumäärää teil kyl pukkaa.

mandala, voihan &%?€(&!!

riimini, toivottavasti vahvistuu :)

untuvikko80, en oo kovin suurta eroa huomannu yksityisen ja julkisen punktioissa. Lääkityksessä on ollut jotain eroja, mut en osaa sanoa mitä kun en muista/tiedä mitä kaikkea oon saanu. Miul kaikki punktiot ollu kivuliaita joten viimesimpään osasin jo sanoa ett tarvii kunnon tropit ja se olikin sitte paljon helpompi. Ja tää viimesin oli julkisella. Ainoa miinus julkisella on mielestäni se että kaikki "potilaat" samassa huoneessa joissa verhot välissä (ja sängyt liian liki toisiaan) ja siitä sitten sänkyjärjestyksessä liukuhihna meiningillä punktioon. Yksityisellä oon saanu myös enemmän tietoa soluistani jo sillon punktiopäivänä. Mut eiköhän perusjutut oo ihan samalla tavalla.

vilijonkka, hieno pakkas-saalis tosiaan
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
Nenna81
Kiitos sitä tarvitaan.
Toivon sinullekkin hyviä uutisia.

Mandala :hug:

Retikka Plussa tuulista viikonloppua..:)

Patsuli Kiitos..Toivottavasti selviin yhtä urhoollisesti, kuin te muut. Jep hiukan huolettaa ja tänään hoitaja soitti ja muutti taas tuota pregnyl annostusta 0,5ml 0,7 ml: n..Toivottavasti ei aiheuta ummetusta, vaikka toisaalta.. täällä melkein löysällä:whistle:
 
Jännää toivottavasit pääsisitte tuoresiirtoon, mut tuolla määrällä se hyperinvaara on kyllä jo suuri. Ja juuri siitä kärsineenä (ja taitaa edelleen olla päällä), niin ei ole kyllä häävi tila :/
Tsemppiä punktion odotteluun ja punktioon!!

Nenna81 sinulle on ilmeisesti siirretty pidempään viljelty alkio? Minulla on menossa dpo 11 ja varsin innokkaasti olen jo monta (viikkoa) päivää testannut. En silti ehkä yllytä, kun on se turhauttavaa miettiä näkyykö jotain vai ei, mut ainakin voi varmistaa, että ei ole enää pregnyliä (vai olikos sinulla passi?)
Tsemppiä nyt vielä piinistelyyn!

Mandala :hug: voi kurjuus <3 Neljä kertaa on ihan hiton monta kertaa näitä pettymyksiä :( Tsemppiä kuitenkin. Koska sinulla on virallinen testipäivä?

Retikka Minusta nyt tuntuu, että raskaus on alkanut ja ainut jännitys on enää, että pysyykö pieni matkassa. Mitään en itse sille voi, joten nyt vaan sit vähän testaillaan ja ihmetellään ja toivotaan vahvempia viivoja. Ihan naurettavan hailukat viivat edelleen ovat, mut niin on piinapäivätkin pieniä, eli ei näillä päivillä vielä mitään vahvaa viivaa yleensä edes näy.
Alkaneet menkkakivut vähän jännittää. Huomenna olisi oiekastaan menkkojen alkupäivä.
Tsemppiä sinullekin piinaan! Tekisi mieli yllyttää testaamaan, mut siinä on huonot puolensa.. :p
Tsemppiä ja plussatuulia!!

Timjami77 4.icsissä on vielä vallan mahdollista onnistua, sillä meillä se oli se, josta saatiin koko hoitohistorian ensimmäinen alkio siirrettäväksi ja lapsi lopulta maailmaan. Toivottavasti teilläkin neljäs kerta toden sanoisi!
6 hedelmöittynyttä kuulostaa minun korvaan todella hyvältä! Toivottavasti kuitenkin nyt olisi tähdet kohdillaan ja onni suosisi <3 Tsemppiä!

Omassa navassa piinaillaan päivässä 9 ja aamulla tietysti piti tehdä taas kaksi testiä. Tällä kertaa tein Pregcheckin ja apteekin oman. Kyllähän ne viivat hyvin haaleitavaaleita on eikä sellainen niissä näe "mitään" joka on itse testannut rv 5+ ja saanut kirkuvanpunaiset viivat. Viiva on hädintuskin näkyvissä, mutta on se ! Jotenkin tuntuu uskomattomalta.
Sitähän ei voi tietää jatkuuko tämä, mut siitä olen aika varma, että jotain on alkanut. Kyllä viivat olisi haalistumaan päin, jos pelkästä pregnylistä olisi kyse.

Menkkakivut on alkaneet tänään ja se tuo jännitysmomentin. Aamulla herätessä luulin, että menkat alkoi kun jotain holahti ihan kunnolla. Mut ei siellä mitään näkynyt. Samoin päivällä tuntui h olahdus, mut ei se menkat ollut. Menkkakivut alkoi aamupäivästä, kun rakko oli täynnä ja helpotti sit vähän sen myötä, kun kävi vessassa.

Olen kovin iloinen, että näyttää, että tästä ainakin alkoi raskaus ja toivon sydämeni pohjasta, että se jatkuu ja että täältä liittyisi mahdollisimman monta mukaan plussa-aaltoon (jossa toivon hyvin pian olevani selvästi mukana).

Tässä apteekin omasta muokkaamaton kuva.. pienet viivalasit pitää varmaan olla päässä, mut tiiratkaa...
apteekin oma pp9 dpo 11
 
Viimeksi muokattu:
Mandala :hug:

RiiMini PAS kyseessä, sulatettu edellisenä päivänä eli siirtovaiheessa 3vrk ikäinen. Ovis oli tiistaina ja siirto perjantaina. Itse testasin jollakin raskauskeijun halppitestillä, mutta eihän siinä mitään näkyny. Eikä tietenkään näillä päivillä pitäiskään näkyä. Pitää käydä ostaan huomisaamuksi pc liuskatestejä ja kattella uudestaan näkyykö mitään. Jos sitä ois fiksu niin oottas viel viikon mut noh... you know ;)

Sulla näyttää lupaavalta =) toivottavasti me muut saataisiin samanlaista viivaa testiin. Antais edes pienen toivonkipinän!
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
Nenna81 tää on ristiriitaista tää testaaminen. Minä ajattelin aloittaa silloin jo heti testaan Pregnyliä, niin ainakin sitten jossain vaiheessa nään testissä jotain :p
Halpisliuskat, jotka ont osi herkkiä on yleensä niitä, jotka viimeisenä näyttää :D Ainakin minulla. PC on kyllä hyvä, vaikkakin olen mielestäni saanut siihen vääriäkin "viivanpaikkoja". Ja PC on varsin kohtuuhintainen.

Toivottavasit sieltä nyt on plussaa tulossa!!
 
Mandala nyt ei oikein ole sanoja, joten virtuaalihalaus on ainut mihin pystyn. :hug:

Riimini nyt vaan sormet, varpaat ja kaikki mahdolliset pystyyn, että raskaus jatkuisi normaalisti ja lopputulos olisi odotettu. :)

Jännää sulla nyt vloppu vielä kasvattalua ja sitten maanantaina urheana punktioon. Toivottavasti te pääsette tuoresiirtoon, eikä hyper iske. Luultavasti te olette samassa paikassa hoidossa kun jossain kohtaa näin, että olit tuolla erillisessä ketjussa kirjoittanut. Me ainakin saatiin hyvää hoitoa eli luottavaisin mielin vaan.

ON: olo normalisoitunut tiistain punktion jälkeen. Vatsakin vihdoin ja viimein taas toimii. Edelleen vähän turvotusta, mutta kipuja ei enää ole. JEE! Pääsispä pian jo saunaan.. ehkä vielä tämän vlopun passaan saunan suosiolla ettei turhaan tule mitään infektiota.
 
  • Tykkää
Reactions: Jännää

Yhteistyössä