IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Tänään ekassa ultrassa kun Menopuria 5 piikkiä takana ja orgalutrania 1. Molemmilla puolin näkyi 8 rakkulaa, mutta lääkäri meinasi, että voi olla myös enemmän, että tässä vaiheessa niitä on vielä vähän vaikea laskea. Pe sitten toiseen ultraan ja samalla annoksella eli 225 ui mennään ja orgalutran luonnollisesti jatkuu myös. Huomenna mukaan sitten Dexametason-kortisoni lisäksi, koska kiinnittymisiä ei ole ennen tapahtunut, on endoa sekä kilpirauhasen vajaatoimintaa...

Hui jännittää! Ainakin nyt hyvät fiilikset verrattuna naikkarin lyhyeen hoitoon, jossa oli tässä vaiheessa vasta 5 rakkulaa. Lääkäri meinas, että edellisessä kierrossa syödyt Progynovat ovat tasoittaneet tilannetta ja päästiin aloittamaan "tyhjältä pöydältä".

Mites muilla hoidot etenee ja onko tuosta kortsonista muilla kokemuksia?
 
Retikka Kiitos.. Melko hyvin sujuu..oikeapuoli oireilee kipua. Niin kuin siinä punktiossa, mutta muuten olo suht ok. ihana hoitaja oli, lohdutti ja paijasi.:heart: Toivottavasti pääsen piinailijoihin, hyvältä näyttää toistaiseksi.
Jep pedissä makaan ja mies paistaa lättyjä.:p Piti käydä osmosalia apteekista ostamassa, kuulemma hyvä juoda suolojen takia.

Mä päätin ja etten sit testaa ku vasta ennen verikoetta.. aina saapi pettyä. Kannustuksia teille loppumetreille

Vilijonkka Mulle ne sanoi, että PAS ssa on paremmat onnistumiset, et melkein kaikki sais olla PAS siirtoja. Älä siis ole murheissasi.

Viiva84 Miten ultrassa sujui? Eikös se ollut ma?

Hedelmiina ja flow Mitä teille kuuluu?
 
Viimeksi muokattu:
Tänään pp7 tehty taas testi siinä toivossa, että viiva olisi tummunut eilisestä, mutta ei se ollut. Ehkä jopa haalentunut. Onko huono merkki? :( Pitäisikö viivan tummua päivä päivältä? Mahaakin jomotellut menkkamaisesti aina vaan enemmän ja enemmän. Tänään kyllä mieli ollut aika maassa ja varmaan sen vuoksi epätoivoisena kävin tänään ostamassa kasan raskaustestejä... menköön nyt tämä ensimmäinen PAS-yritys näin vähän hypettäen, jatkossa en testaa ennen kuin lapsi yrittää ulos minusta...
 
Jännää hienoa, selvisit hengissä jännityksestä huolimatta ;)Hyvä tulos, toivottavasti parin päivän päästä saatte hyviä uutisia. Jännittää oikein sun puolesta. Ja hyvä kun mies passaa, nyt muistat ottaa pari päivää rauhallisesti ja juoda, juoda ja juoda.
Mitäköhän se lääkäri tuolla PAS jutulla tarkoitti? Mun ymmärtääkseni se on just toisin päin, että tuoresiirrossa paremmat prosentit...
Nenna81 Voi, ei :hug:
Untuvikko80 hieno homma, jos tulos tässä vaiheessa parempi. Nyt vaan muniksia kasvattelemaan.
Retikka onpas sulla hyvät hermot... voi kunpa :whistle:
Hertta musta ei ole mitään apua noiden viivojen tulkinnassa, kun itse en ole mitään ikinä koskaan saanut. Toivotaan kuitenkin vahvistumisia ja että kaikki olisi hyvin.
Viiva84 huhuu.. onko jotain tietoja?

ON: täällä oli eilen kp1. Kaksi ajatusta heräsi (tai oikeastaan kolme)...
1. Hyvä, kroppa toimi suunnilleen niin kuin klinikalla sanoivat eli kun ei tuoresiirtoa, niin menkat alkaa yleensä viikon päästä/sisällä. Kerrankin meni niin kuin "oppikirjoissa".
2. Mitenköhän aikataulut..? eli jos nyt menkat, milloin seuraavat? entä suunnittelukäynti? meniskö eka PAS just reissun kanssa päällekkäin? voi ei, paniikki. Ja tämä kaikk,i vaikka mulla ei ole mitään käsitystä miten tämä edes aikatauluttuu, mutta keksin kyllä jos jonkin näköiset kaaviot :confused:
(3. tässä saattais vielä olla yks luomumahdollisuus... > greippimehua haettava kaupasta ja heti. Ja fiksuna päättelin, että nyt paremmat luomumahdollisuudet kun tyhjät munarakkulat kerätty pois...) JOOPA, JOO!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Jännää
untuvikko80, hienoa että saitte hyviä uutisia :) Mehän mennään sitten ihan samoilla päivillä.

jännää, hyvä ettei saalis ollutkaan niin hurja kun ensin uumoilivat. Nyt vaan peukkuja hedelmöittymiseen ja jakautumiseen.

Oma napa: ultrattu on ja muutama folli sieltä löyty. Oikealla kuusi ja vasemmalla kolme. Piikittely jatkuu samalla annoksella ja perjantaina taas ultraan.
 
Hyvä saalis Jännää! Nyt vaan rennosti otat ja annat miehen passata!
RiiMinille onnea plussasta! Ja Hertta viivoille vahvistumista!
Neiti :hug:
Täällä se tuhru alkoi jo silloin pp4 ja on jatkunu siitä lähtien...nega testattu tänään pp13.. Jotenkin en osaa olla edes pettynyt..jotenkin välinpitämätön, ehkä se on helpompi mielelle. Mutta mistä ihmeestä se tuhru voi johtua jo noin aikaisin? Ei mulla koskaan normikierrossa jossa ei ole lutinuksia, niin ole mitään välivuotoja? Tuoresiirrossa alkoi pp8.
Ensi kiertoon letrozole, jotenki uskon onnistumiseen silläkin enemmän kuin näillä passeilla :) heh
Mut joo, nukkumaan menossa, käyn huomenna paremmalla ajalla kommentoimassa enemmän kun en nyt edes enää muista mitä kaikkea täällä oli keskusteltu !!
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
Vilijonkka No juu..hengissä ollaan ;) .Ok hyvä jos 13 oli hyvä tulos, toivottavasti hetken riittää. Toivon kans, ettei tuu mitään suunnitelman muutoksia ja että jotain saatais siirrettyä. Joo oon juonut, aina ku nousen sängystä saan mennä wc tiloihn :LOL: näin paljon en oo pissaa tehny koskaan.

Niin se hoitaja joka haastatteli sanoi, et on tullut hyvät tulokset PAS hoidoista..et jos he sais päättää tekisivät niitä.. vähän äimänä siinä itekkin, kun luulin olevan ihan toisin päin.

Hyvä, että olit oppikirja esimerkki. Etkö saanut mitään ohjeistusta miten homma menee punktion jälkeen? Pitäiskö vaa soittaa ja kysyä, jos oot matkallekkin menossa?
Mahtavaa jos luomuna tulee, onnea kovasti yritykseen!! Vois olla suuri mahdollisuus, jos nyt kaikki stressi ja jännitys poissa tuon punktion jälkeen.

patsuli Joo onneksi saivat lääkeannos koolla sen pidettyä aisoissa. Tosin kuinkahan kauan tuo määrä riittää. .ihan heti ei kyl pysty menee punktioon. Kiitos peukuista :heart:. Sullakin punktio pian lähestyy..?

Flow^ Hyvä jos saalis kuulostaa ok:lle, en osannut itse olla oikein mitään mieltä. Juu rennosti pötköttelen, toiv. ei liiaksi totu, vessa hätä vain häiritsee täydellistä rentoutumista ;)

eikä, halausta lähetän :hug: aikaisin kyllä alkoi vuoto, jos jo pp4. Oletko kysynyt selitystä tms.? No katsotaan kuinka pian mä täällä vuotelen..yleensä heti menkkakivut ja tuhru, ois kiva joskus päästä siihen raskaustestiin saakka :headwall:
 
Viimeksi muokattu:
Hertta en haluu olla pessimisti mutta kyllähän niiden viivojen pitäis vahvistua :O Itsellä kyllä vahvistui päivä päivältä ja yhdessä kemiallisessa rupesi sitten haalenemaan ennen virallista testipäivää niin että testipäivänä olis ollu nega mutta kun alotti testaamisen niin aikasin niin ehti saada viivoihin väriä ja sitten pettymään! :hug:

Jeee Untuvikko! Hyvin tulossa sieltä rakkuloita =)

Vilijonkka hyvä että menkat alkoi ja olosi hyvä! Tehdäänkö sulle pas luonnolliseen vai lääkkeelliseen kiertoon? Eli tehdäänkö sulle pas sitten tätä seuraavaan kiertoon? Mulle on tehty kolme lääkkeellistä pasia ja niissä ainakin alotin kp 2 progynova lääkityksen ja sit seurattiin limakalvoa. Sitten kun se oli tarpeeksi paksu niin sovittiin siirto, itellä siirrot oli kp 15, 16 ja 17. Luonnolliseen kiertoon ymmärätkseni tikutetaan ovulaatiota ja siirto sitten joitain päiviä oviksen jälkeen.
Itellä menny usko noihin paseihin vaikka vimeisimmästä alkoikin raskaus mutta meni kesken mutta monet onnistuu niissä hyvin!

Pahoittelut Flow ettei onnistunut!

Patsulillakin siellä kasvatukset hyvin käynnissä :)

Ite odottelen niitä menkkoja ku kuuta nousevaa niin pääsis pistelee ja taas alottaa rumban ;)

Jännää toivottavasti pääsette siirtoon!
 
Suunnatomaan tuskaan päättyi meidän tiemme, pieni poikamme oli sairas ja syntyi eilen vkolla 15 ja on nyt taivaassa ikuisena tähtenämme..sydämestäni toivon parempaa onnea kaikille muille ja jaksamista taisteluun saada oma pieni syliin..
 
Jännää: Hyvä, että punktio meni hyvin :) Tosta, että PASilla onnistuisi paremmin niin voisiko se liittyä siihen limakalvon kuntoon. Mulle lääkäri sanoi, että kun on PCO:ta ja joudutaan pitkään kasvattamaan rakkuloita niin limakalvon parasta ennen päivä menee helposti ohi. Silloin PASissa on limakalvo paremmassa kuosissa, mutta en sitten tiedä. Itsekin kuullut aina että tuoresiirrossa parempi mahdollisuus onnistua.

Untuvikko80: Kiva kuulla, että nyt kasvaa paremmin rakkuloita ja hyvä mieli :)

Vilijonkka: Toivottavasti saat selkeyttä PAS aikatauluun jotenkin.

flow
pahoittelut negasta :( :(

Mari32: Osanottoni suruun!

Itse kävin eilen ultrassa, 10-13 mm rakkuloita on oikealla puolella 10 kappaletta ja vasemmalla on 10 kappaletta 9-10 mm rakkuloita. Lisäksi oikealla on 6 kappaletta 7-9 mm rakkuloita. Keskiviikkona katsotaan uudestaan niin sitten tiedetään onko punktio nyt perjantaina vai maanantaina. Ei haluta liian raakana keräillä, mutta toisaalta ei saisi mennä ylikään. Ilmeisesti perjantai on kuitenkin se todennäköisin ja varmasti noiden 10 rakkulan pitäisi kasvaa siihen mennessä, kuulemma vasemman puolen toiset kymmenen saattaa myös ehtiä. Ihan tyytyväinen olen jos 10 kypsää saadaan, se olisi kovin hienoa. Nyt lääkäri sitten uskoi, että ei se vaan pienellä annoksella (alle 300) lähde mulla mitään kasvamaan PCO:n takia. Ihan turha yrittää himmailla.
 
Mari32 :'( :hug: ei näiden uutisten edessä oikein mitään järkevää osaa sanoo,..eikä nyt mikään varmaan lohdutakaan.... miten tää voi olla niin vaikeeta?! Ja MIKS!!?
Jaksamisia myös muille negoja ym. huonoja uutisia saaneille.
Varovaiset onnittelut RiiMinille, sulla sentään kaikki alkiot näyttäs ainakin kiinnittyvän ;) eikös tää ollu vasta toinen siirto kaikkiaan ja taas onnistu..?
flow^ Harmillista tollanen ennenaikojaan vuotelu.. aattelin ite pyytää ens tuoresiirtoon jos vois ottaa zumenonit tueks, kun aina alkanu vuotaa hyvissä ajoin lugen läpi.
Untuvikko80 Mulla on kans endo ja ollu kortisonit parissa (nega)siirrossa ja nyt taas otan omin päin ne loput mitä kaapista vielä löyty.. mieluummin ne nyt ite "tuhoon" kun veisin vaan apteekkiin turhina, vaikken enää varsinaisesti uskokaan että ois merkitystä suuntaan tai toiseen. Isommat annokset, mitä alkuun ottanu, aiheuttanu ärsyttäviä pms-kaltasia oireita (hikoilu, finnit, nälkä, välillä aivan hillitön raivo..!), viime aikoina lisäks nukkumisvaikeuksia ja sellasta heräilyä vähän väliä ja katkonaista unta. Pienemmät annokset (esim. 2x5mg prednisolon) on jotenkin siedettäviä. Mutta nivelkivut on kyl helpottanu kuurin aikana :D

Alotin eilen o-tikutuksen ja tänään kp11 uä, katotaan yritetäänkö siirtää ensviikolla se viimenen pakkasesta. Valmiiks tuntuu jo ettei paljo kiinnostas edes ravata kun se on samaa (rupumpaa) luokkaa 6d blasto kun viimesin negakin.. Siinä se sit tän jälkeen oli koko 3. hoitokin, ja mitä jääny käteen kaikesta "palkkiona"...kasa tyhjiä negatikkuja ja 2 keskenmenossa menetettyä*. Että yritä tässä sitten keräillä jotain uskon rippeitä taas seuraavaan.....mutta hei, josko se lyhyt kaava sitten,..?! (juu niin varmaan, hah)

*tuhansien eurojen laskut ihan unohtu vielä mainita.. sinne on menny kankkulan kaivoon ja sehän onkin lähes kirjaimellisesti niinkun suoraan viemäriin ois heitetty (tai pikemminkin valutettu) nekin rahat.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
Viiva84 Jee hyvä saalis sullekkin tulossa.. nyt vaan kasvattelua ja ztemiä punktioon.

Voipi olla, että juuri tuo limakalvo ois se syy. Ei sitten selittänyt mulle tarkemmin.

risukasa Voih, millä sinua tsemppaisi. Se tunne kun aina pettyy, siihen ei oo sanoja. Virtuaali halausta annan. :hug: . Et ole yksin.
 
Viimeksi muokattu:
Viivalle ja Untuvikolle paljon munisten kasvatteluonnea, toivottavasti saatte hyvän saaliin tällä kertaa :)

Jännää hyvä että sun punktio meni muuten hyvin!

Täällä on niin kovin aktiivista keskustelua meneillään jee, vaikea vaan muistaa kelle kaikilla piti sanoa mitäkin.

Mäkin sain eilisen verikokeen jälkeen soiton. Yleensä ne sanoo aina että "valitettavasti tulos oli negatiivinen" (ihan kun sitä ei jo siinä vaiheessa olis aina tiennyt kun menkat alkaneet), mutta tällä kertaa se ensinnäkin kysyi "minkälainen vointi sulla on" ja kun totesin menkkojen alkaneen niin sanoi "joo kyllä se tulos oli niin alhainen, ettei raskaus ole alkanut" tms jotenkin noin. En kysellyt tai keskustellut todellakaan sen enempää asiasta, mutta selvisi että tällä kertaa välikiertoa EI tarvi pitää \o/ paitsi jos ovis sattuu lauantaille niin kuulemma sitten voi mennä ohi täsä kierrossa. Mutta olenpas tyytyväinen tähän mahdollisuuteen edes!
 
Mari32, voimia suunnattomaan suruunne!!:hug:

Pahoittelut kaikille muillekin negan saaneille!!:hug: Hedelmiina, kuinka sun testin kanssa kävi?:popcorn:
Hertta, mulle kävi just noin, että sain viivoja, eikä ne vahvistunu, ja testipäivänä olikin jo nega.. Kemiallinen siis..:(

Jännäälle onnea huomiseen siirtoon! Eikös tuolla määrällä siihen luulisi pääsevän..:)

Itellä vuoto alkoi tänään ja juuri polille soittaneena, sain ens viikolle ajan pas-ultraan, eli sitä meidän viimistä murua päästään hakemaan samoin tein kyytiin... Eli Mandala, taas samoissa päivissä..;)
 
Mari32 :hug: :flower: ei varmasti mitkään sanat lohduta, muttta osanottoni suunnattomaan suruunne <3 Ja voimia tulevaan <3

Jännää huimasti sinulta kyllä puhkottu niitä rakkuloita! Toivottavasti kuitenkin vältyt hyperiltä :) Minulla munasoluja tulee kans aina paljon vähemmän kuin mitä kerätään. Tässä hoidossa ennätys oli 24 puhkottua follia ja niistä saatiin 10 solua. Eli minusta tuo 13 on tosi hyvin :)
Toivottavasti kaikki ovat kypsiä ja hedelmöittyvät, että saatte hyvän saaliin myös pakkaseen!
Tsemppiä siirtoon!

Ja tosiaan, minäkin näin jossain tutkimuksen, jossa todellakin oli isompi onnistumisprosentti pakastealkioiden siirrolla! Eli ei kannata todellakaan toivoaan heittää, jos passiin päätyy!
Jos löydän sen jostain, niin linkitän tänne!

Retikka minä oon sellanen vertailija ja ylösmerkkaaja ja nytkin oon sitten käynyt lukemassa edellisen hoidon ja piinapäivien oloja ja tuntemuksia ja tiiraamassa kuvia, kun ne silloinkin tänne merkitsin ylös. Se on jotenkin mukavaa puuhaa dokumentoida kaikki.
Suosittelen!

flow aika erikoinen tuhru tosiaan, kun lääkkeistä huolimatta tuli ja vielä noin aikaisin :/ Olen pahoillani, että näyttää nyt sitten, ettei onnistunut :hug:

viiva84 aika hyvältä määrältä kuulostaa! Toivottavasti kasvavat toivotusti ja saatte hyvän saaliin :) Tsemppiä piikittelyihin!

risukasa kiitos :) Ja tosiaan, on toinen siirto ikinä (5.icsi) ja näyttää, että meidän suurin ongelma on huonot munasolut ja hedelmöittyminen, jonka nyt sitten saatiin kierrettyä hoidoilla. Tietysti ei tiedä meneekö kaikki tästä nyt hyvin, mut toivossa eletään ja hyvään uskotaan.
tsemppiä sinulle nyt seuraavaan yritykseen. Toivottavasti kaikesta huolimatta onnistuisi <3

Mandala kurja, että kierto päättyi negaan, mut ehkä siellä siis jotain yritystä on ollut ja ... toivottavasti seuraavalla kerralla sitten tärppää! Onneksi sentään välikiertoa ei tarvitse pitää, joten pääset pian sitten jo piinaamaan. Tsemppiä!

Sofi12 tsemppiä uuteen yritykseen!!

Oman navan alla toivottavasti tapahtuu raskausasioita, sillä aamuisen testin viiva oli vahvistunut, mutta hyvin haalea edelleen. Onneksi kuitenkin aavistuksen ehkä tummempi ja punaisempi kuin aiemmat...
Viimeksi näillä päivillä sain jo vahvemman tuloksen, mutta haalean silti. Toivon, että kaikki menee hyvin haaleista viivoista huolimatta. Oireita ei ole ja huomenna veritestin paikka. Ylihuomenna selviää sitten se tilanne.
Pian saattaa jo alkaa jännittää. Viimeistään torstaina tulosta soitellessa..
 
Mites muilla on noi muniksien määrä muuttunut 1. ja 2. ultran välillä? Onko tullut paljon lisää? Jännittää, että miten tää menee ja toivomuksena olisi luonnollisesti saada mahdollisemman paljon hyvälaatuisia, että saataisiin myös pakastettua edes muutamia.

Lisäksi tässä jännittää se, että nyt on tarkoitus viljellä alkiot 5-päiväksesi asti eli blasokystiksi, että kuinka monta kuupahtaa ennen tuota sitten ja saadaanko edes yhtä siirrettyä. Jos hoito kusee täysin ja edes siirtoon ei päästä, taidan heittää hanskat tiskiin ja luovuttaa. Tämä on jo 4. ivf ja 3 edellisen hoidon aikana on päästy 2 tuoresiirtoon ja 3 passiin ja kaikista negaa :(
 
Sielähän on Mandalalla jo kraapaassu?! Ei varmaan kauheesti lohduta, mutta sentään läheltä piti-tilanne, että jotain on yrittäny tapahtua?

Nooouuuuuu Flow!! Miten se nyt noin aikaisin :( Ja perässä tullaan! Menkkakivut alko eilen ja tuhruvuoto myös.. En mä viimekskään selvinny soluineni testipäivään. Nyt alko tuhruvuoto pp10, että päivää myöhemmin ku viimeks. Nyt tulee jo ihan krämmäleitä ja kirkasta verta. Sielä se kirves kaivonpohjalla kimmeltää :'(

Ja Mari :hug::'( Olen niin pahoillani teidän puolesta! Voimia suruaikaan!
 
Sofi12 Kiitos! tsemit uudelle kyytiläiselle sinnesuuntaan

RiiMini Toivotaan, maha on viel pikkuisen pallohko, mutta kävin rauhallisella lenkillä jo tänään ja hengitys kulkee. Kiitos tsempistä!! Jep linkitä ihmeessä jos löydät!
Kovasti tarrautumis onnea..kumpa nyt tärppäisi, mutta hyvälle kuulostaa. Tuu sitten kertoo. Toivottavasti ne plussa uutiset.
Retikka Voi ei...:(
 

Yhteistyössä