IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

JEE, flow. Toivottavasti se siitä vahvistuu. Kuvan saa ladattua aijaa.comiin ja sitten liitettyä tuon liitä linkki -kohdan kautta kuvan osoite (voi olla jokin muukin tapa, mutta näin itse sain tehtyä).

Omat olot tosi ristiriitaisia. Edelleen enemmän keskenmenon kannalla, mutta aamulla kuitenkin apteekin oma testi näytti vielä kontorolliviivaa tummempaa viivaa. Eli kehossa edelleen raskaushormonia, tissitkin taas arat... Mitenköhän nopeasti testit alkaa haalenemaan, jos olis keskenmeno??
Kirkasta vuotoa siis tuli pe illalla wc-käynnin yhteydessä. Eilen ei vuotanut päivällä, tosin makasin koko päivän migreenin kourissa. Eilen illalla taas kirkasta vuotoa wc-käynnin yhteydessä ja nyt taas ei mitään muuta kuin pientä tuhrua. Google käynyt kuumana ja voi olla normaalia tai sitten ei. Voi ei, onpa tämäkin vaikeaa. Jos raskaus kuitenkin jatkuisi, niin en tiedä miten pää kestäis jos vuodot jatkuisi. Jatkuvaa epävarmuutta.
 
Voi ei Vilijonkka_ :cry: mutta jospa se kuitenkin ois sitä alkuvaiheen vuotoo mistä huolimatta kaikki ois kunnossa..?
Hirveen yleisiä tuntuu olevan kaikki omituiset vuodot ym. ongelmat ja epäselvyydet näissä hoitoalkuisissa raskauksissa, vai kuvittelenko vaan...vai eikö normaalisti ja helposti raskaakstulleet jaksa tilittää tämmösiä..

Ei juuri paremmalta näytä täälläkään. Yöllä tuli enemmänkin jotain rusehtavaa mössöö ja aamun r-testi on enää tasavahvaa, eli hailumpi kun se 3 päivää aiemmin tehty. Etomiset on hiipunu lähes olemattomiin, samoin pari päivää nänneissä tuntunu arkuus. Eiköhän tää tilanne ala olla selvä täälläkin. Pitääkö tässä odotella nyt vaan aukeeko hanat ennen ultraa vai joutuuko taas tyhjentään, mun laiskan kohdun tuntien :( miten ja missä vaiheessa muilla on varhaiset km:t todettu/varmistettu?

Sen sijaan hiukan paremmalla mielin ollu nyt mieskaverin suhteen, on kirjoteltu ja keskusteltu asioista postien välityksellä viikonlopun aikana ja nähdään ensviikolla. En nyt mihkään yhteenpaluuseen tms. usko enkä odotakaan, mutta hyvä niin jos voidaan edes jonkinlaisia ystäviä olla kaiken jälkeen.

flow^ Hyvältä vaikuttaa! Hailukin viiva testiajalla = plussa, eli varovaiset onnittelut! (y)
 
En tiedä voiko tuo olla joku viivan paikka sitten? Kuvassa ei näytä niin punaiselle kuin luonnossa...
Ajattelin ennen että hihkuisin ilosta kun saan kaksi viivaa mutta olo on epävarma. .. Aivan kuten muutkin ovat täällä todenneet . Mutta ikinä ennen en ole mitään viivoja saanut.
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
flow Ei ole mikään viivanpaikka vaan ihka oikee plussa. Toivotaan nyt että pysyy ja vahvistuu :) Niin ja viivanpaikassa ei oo väriä!

Oma viivani oli paaaljon hailumpi ja näkyi pari päivää. Nyt sitten jo kadonnut, eli johtui pregnylistä. Ei tullut tärppiä tästäkään. Mut ihmeen pitkään tuo pregnyl näkyi testissä (10-11 pv pistämisestä).
 
Voi ei vilijonkka ja sydänyö mitä piinaa teillä molemmilla:unsure: pidän peukut pystyssä ja sormet ristissä teille!!!

Flow tuohan on komea viiva noille päiville!!varovaiset onnittelut myös täältä:rolleyes:

Voi kurja Nenna jos oli vaan pregnyliä :( mikä annos sulla oli?? Ja muiltakin haluisin kysyä onko teillä annettu irrotukseen 5000 vai 10 000 annos???? Mulla yksityisellä oli aina 5000 mutta viimeks siis 10 000 ja sillon oli follit menny siis jo yli..katotaan mikö annos nyt tulee..mä testaan aina joissain kohdin sen pregnylin näkemisen nii on sitten vertailukohtaa seuraaviin testeihin..

Veeralle kans peukut kasvatteluun sinne! :) eikä pitäs flunssan vaikuttaa hoitoon!

Täällä ollut nyt todella tukalat olot ja tuntuu että tuo toinenkin puoli ois alkanu heräileen..huomenna sit nähdään..toiv olis ke punktio, oon kyllä niin väsyny tähän hoitoon jo..

Mulle vois päivittää (sori en saa punaselle nyt) 34v#2012#ensimmäinen#siittiöt/endo?4.ICSI
 
Pahoittelut Nennalle :(
mulla tuli kans viime tuoresiirrossa ensin o-testillä normi hailu, eli pregnyl 5000 oli kadonnu jo muistaakseni viikon päästä pistosta ja 3 päivää siitä tasavahva viiva.. mikä lie sitten oli kun taas seuraavana päivänä oli täysin hailu. Saattohan se sulla kuitenkin kiinnittymisyritys olla, vaikkei just nyt varmaan paljo lohdutakaan..

flow^ Ihan selkee punertava plussa se on eikä mikään viivanpaikka! :)

Mari32, mulla on julkisella annettu kaikissa 3ssa pregnyliä 10 000 ja nyt yksityisellä 5000.. sanottiin että hoikemmille riittää hyvin se puolikas. Ja riittihän se, ajotuskin osu kohdilleen kun kaikki oli kypsiä.

Veera_M Ihan samoin täällä, mitään luottoo ei tähän enää oo, kirves on aika syvällä kaivossa jo tän raskauden suhteen, sitä vaan pelkää seuraavaks ettei ois jossain johtimessa ja menee vielä vaikeemmaks... Viimeks sitä vielä yritti kovasti selitellä ittelle, että oireet vois vaihdella, pieni vuoto on ihan normaalia, sykekin on näkyny jne. mutta nyt sen vaan tietää ettei tälläset oo mitenkään hyviä merkkejä eikä sykekään takaa mitään, todellakaan. Realistisesti vaan voi odottaa että viimestään ultrassa todetaan tilanne ja pääsis jotenkin eteenpäin.
 
Tsemppiä teille sydänsuvenyö ja vilijonkka !! Toivottavasti kaikki päättyis parhain päin.

Meillä tulossa reilu kuukauden päästä suunnittelukäynti ensimmäiseen ivf:ään. En ole asiaa pahemmin ajatellut nyt kesällä, mutta kun päivät alkaa vähenemään on hoidotkin alkanut taas pyöriä mielessä. En ole vielä päässyt niin pitkälle et jaksaisin "panikoida" sitä punktiota. Nyt lähinnä mietin, että millasilla annoksilla ootte kasvatellut munasoluja ja minkä hintasia hoitokerrat on olleet??
Mulla kun tehty inssejä niin lääkkeenä ollut puregon ja annos tosi minimaalinen, n.50yksikköä. Pistoksia pistetty joku pari viikkoa ja sillä saatiin juuri ja juuri yks munasolu kasvamaan.. Kuinka monta yksikköä ootte laittanut kerralla ja kuinka monta päivää ootte pistänyt? Tietty jokasella se on eri, mut olis kiva tietää edes vähän suuntaa tulevalle. Ja onko monelle määrätty pistosten liaäks jotain muita lääkkeitä?
Mites se siirto sitten? Se ekako laitetaan siihen meneillä olevaan kiertoon? Mä en ainakaan ovuloi ilman apuja niin siihenkin sitten kai tarvitaan jokin lääkitys, että saadaan ovis tulemaan??

Meillä sen puolesta asiat hyvin, että lääkekatto satasta vaille täynnä, joten saadaan cähän helpotusta tähän.. Tietty ne pitää ensin itse maksaa ja vasta sitten saa kelalta rahat takaisin. Kuinkahan kauan siinäkin mahtaa mennä??

Kauhee kysymystulva, sori (n):LOL:
 
Dana_: Mulla oli ennen punktiota puregon 150IU yht 9pvän ajan. Rinnalla meni 6kpl orgalutrania. Irrotuspiikkinä oli 2 gonapeptyliä. Lääkkeisiin meni yli 600, mutta mulla oli kerryttänyt aikasemmat inssilääkkeet kattoa niin, että maksoin vain 100€ ite, sekä siirron jälkeiset lutinukset (ei oo kelakorvattavia). Käyttämäni apteekki kattoo koneelta onko katto täynnä joten ei oo tarvinu erikseen hakea kelalta ylimenevää rahaa. Koko hoito punktioineen, icsineen/ivf:neen, pakastuksineen ja tuoresiirtoineen oli alle 3500€.

Nyt pakastetun alkion siirroissa ollut pistoksena vain ovitrelleä muutamina päivinä (1kynä koko kierrossa) ja suun kautta otettavia (letrozol, progynova). Harmittaa, kun nää ei sitten ole korvattavia lääkkeitä eli menee joka pas-kierrossa 100-200€ lääkkeisiin+800-1000€ ultriin ja siirtoon.

Tee kysymyslista mukaan suunnittelukäynnille!! Totta se joo, että yksilölliset lääkkeet ja määrät.

Veera_m: mulla oli punktiossa flunssa ja sanoivat, että vasta korkea kuume ja/tai super infektio/kanttu vei olis este. Jos en muista väärin niin punktio onnistuu, mutta siirtoa eivät tee, jos ihan tautinen. Paranemisia!

Nenna81: pregnylissä tais lukea selosteessa, että puoliintumisaika 24-32h eli 10pvää pistoksesta. Jos siis pistetty 5000 ni 10vrk päästä voi olla ainakin 5 vielä. Yksilöllistä toki kuinka nopee poistuu, joillakinhan lähtee alle viikossa. Harmitus, jos sulla testissä vain pregnyl eikä sitä oikeeta :( Onko edelleen hailua/tyhjää??

Voi kun tulisi nyt paljon plussauutisia syyskuulle testeissä ja ultrissa!! <3
 
5000iu oli annos ja pc:n vahvuus on 25, eli ei 5 pitäis enää siinä näkyä. Tietty voi olla yksilöllistä toi poistuminen (viimeks ei näkyny) tai voihan se olla et yritteli kiinnittyä.

Dana itellä nyt puregon annos oli ensin 3pv 250iu, muuan päivä 225 jonka jälkeen nostettiin 300iu loppuajaksi. Viimekerralla meni 225 kokoajan ja kypsyi tasaisemmin kuin nyt, mutta laatu oli tällä kertaa parempi vaikka määrä pysyikin samana. Eli yhdenkin ihmisen kohdalla voidaan eri kerroilla joutua säätäämään noita annoksia.
 
flow ihanaaaa! :love: meinaatko jatkaa testaamista vielä kuin pitkään? ;)

Viljonkka todellakin toivon sydämeni pohjasta, että olisi harmitonta vuotoa ollut sitten! meinaatko käydä uudessa verikokeessa katsomaan onko noussut päiviin nähden oikein? Tsemppiä sinne epätietoisuudessa kärvistelyyn. Olet ajatuksissa!

sydänsuvenyö oikeasti ei riitä sanoja, jos tämä tilanne sulla ei pääty hyvin :cry: :( olet myös ajatuksissa!

Nenna oletko testannut vielä uudestaan? harmittaa aivan älyttömästi jos tämä hoito meni sulla penkin alle :(:( Mä uskoisin kyllä, että on ollut kiinnittymisyritystä jos sulla on kerran ollut pienempi pregnyl määrä käytössä. Mutta eihän se nyt tietysti lohduta jos tämä oli tässä :unsure:

Mari toivotaan että mahatuntemukset kertoisi toisen puolen heräilleen ja saalis olisi hyvä! (y)

Dana mulla on käytetty gonal-f lääkettä munisten kasvatteluun 150 tai 125 annosta. Tuolla dextralla koko hoitorundi tuoresiirtoineen oli hipan vaille 2800eur. Nyt nämä tulevat PAS:it on varmaan jotain 800-1000 välillä.
Menettekö yksityiselle vai julkiselle? lääkkeethän on samaa hinta luokkaa molemmissa eli jotain 600eur. Julkisella poliklinikkamaksuja (~30eur / krt) kerääntyi muistaakseni jotain 5-6 välillä ehkä siihen koko kasvattelu- ja tuoresiirtohoitoo.

Mitä tulee ovulaatioon niin sitä tarvitaan ainoastaan luomu pakastetun alkion siirtokierrossa, jolloin ainakin julkisella testailet ovulaatiota kotona ja sitten sen perusteella määrätään siirtopäivä. Lääkkeellinen PAS jos tehdään niin sillon ei ovulaatiota tarvitse tulla kun kaikki ohjataan lääkkeillä. Sitten on myös tällaisia 'avustettuja luomukierto-hoitoja' mitä mulla ja kop kop:lla tehty eli pienillä lääkemäärillä tuetaan omaa kiertoa siirtoon asti. Tällöin ovulaatio pitäisi ilmeisesti tulla, mutta tikkujen kanssa ei kotona hosuta kun munasolun irtoaminen hoidetaan lääkkeen avulla ja siten määrätään sitten siirtopäivä.

Itsehän aloittelin luget petaamaan perjantain siirtoa varten. Hassuja nuo pienet 100mg lugepallot.

Yhdyn kyllä kop kop:n kommenttiin, että toivottavasti täällä ropisee plussia ja tämän hetkiset plussat pysyisi plussina!!! :love:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos onnitteluista:love: mutta en uskalla vielä toivoa mitään.... koskaan ikinä ei ole testeihin tullut mitään muuta kuin se yksi viiva. En voi kuvitella että minulla olisi niin hyvä tuuri että saisin positiivisen tuloksen.

Eilinen pc antoi suht hyvän viivan pp10. Tänä aamuna apteekin omaan juuri ja juuri näkyvä viiva.... Onko testeissä muka noin suurta heittoa vai oliko tämä tässä?
Piinaavaao_O
 
Voi kurja Veera..:( toiv toinen lääke alkaa pelittämään sulla! En tiedä noista potilassuojista yhtään. Mutta meillä kävi ekassa (siis yksityisellä tämä) nii että huonoista siittiöistä johtuen oli puhe tehdä suoraan icsi mutta olikin tehty ivf ja surkeestihan se meni tietysti. Tätä oli perusteltu sillä että halusivat kokeilla kun näyte oli vähän parempi ollu kun ennen (inssejä siis 5kpl tota ennen) mutta hittoako se nyt auttaa kun tiedossa oli ongelmana ne vasta-aineet mitä siinä on..Mä valitin iha suoraan tästä klinikalle lääkärillemme ja tän vuoksi saatiin toka icsi sitten ivf:m hinnalla eli muutaman huntin halvemmalla..

Mutta sitten ultrakuulumisiin: kyllä syteen taitaa mennä tämä, folleja oli muutamia mutta kokoja laidasta laitaan, esim yks 23mm jo mutta sitten useampia välillä 10-14mm..pitkän pohdinnan jälkeen heidän päätös oli että koitetaan niitä pienempiä saada mukaan eli punktio vasta To. Paska puolihan tossa on se että se tarkottanee pitkän viljelyn yritystä koska vkoloppuna ei tehdä siirtoja, eli tuskin on mitää enää siirettävissä Ma..että näin:mad:
 
Veera olisikohan se kuluttaja-asiamies mihin voisi ottaa ainakin yhteyttä? en tosiaan itsekään tiedä potilasasiamies-jutuista yksityisiin nähden. Onhan tuo nyt aika persiistä, että jahkaillaan ja mahdollisuudet hupenee vaan silmissä :(
Oletteko harkinneet tai onko teille ehdotettu luovutettuja soluja muuten?
Toivon todellakin, että lääkkeiden vaihto auttaa ja munasarjat saa eloa!

Mari voi harmi miten epätasaisesti kasvaa munikset :unsure: mutta jospa vaan se 10-14millin porukkaan keskittyminen on sitten paras ratkaisu.
Onko teillä siis kokeiltu huonolla lopputuloksella blastoksi viljelyä? onhan se pelottavaa odotella kuinka monta sinne asti selviää hengissä, mutta toisaalta ne mitkä selviää voi sitten olla NE alkiot mitkä pärjää syliin asti!

flow jos mitään itse tajusin tuosta aiemmasta testailustani niin se on se, että ehdottomasti samalla testillä kannattaa testata tummentumista. Eri testeillä voi tulla aivan eri vahvuisia viivoja samana päivänä, eivät ole myöskään oikein vertailukelpoisia keskenään.
PC on perusvarma testi joten niillä kannattaa jatkaa jos olet aloittanutkin, mutta älä kajoa RFSU:n testeihin.
Mä meinasin tilata läjän jostain nettikaupasta jos siirto menee hyvin, niin ei tarvitse sitten hätäpäissään juosta citymarketissa ja R-kioskilla yms niinku viimeks.

Ja voi että kun tiedän tuon tunteen "eihän meille nyt voi plussaa tulla, tää testi on kyllä rikki prkl" :ROFLMAO: Tulet kyllä nyt sitten kertomaan heti meille kun testaat lisää! (y)
 
Heippa, aktiivisesti olen lukenut keskusteluja tämän oman puolen vuoden (TODELLISUUDESSA jo 8kk.den:()
Odottelun ajan.
Tammikuussa siis tehtiin se ainut pakollinen inseminaatio joka ei odotusten mukaan tuottanut kun surua...
No nyt ollaan käyty elokuun alussa ivf-suunnittelukäynti ja tällähetkellä menossa terolut kuuri ja menkkojen alun odotus. Siitä soitto ja hoidon aikataulutus.
Eli jänniä aikoja täälläkin eletään :)

Onnea hirmuisesti kaikille plussanneille ja plussatuulia piinapäiviä odottaville.
 
Viimeksi muokattu:
Uusi kirjoittelija ilmoittautuu mukaan :) taustalla jonkin aikaa lueskellu ja nyt eka ivf menossa, tänään oli punktio, joka meni hyvin.

Tosiaan 3-kymppisiä ollaan ja yksi lapsi luomuna. Silloin ongelmana epäsäännöllinen kierto ja myöhäinen ovis. Toista on toivottu aika tarkalleen pari vuotta. Kummastakaan ei ole isoa vikaa löytynyt, mut ovulaatio vois olla parempi ja kierrot säännöllisemmät. Miehellä eka näyte normaali mut sen jälkeisissä ollut vaihtelua määrässä ja liikkuvuudessa. Eka oli kolme letrozol kiertoa, joista nega. Sit kolme inssiä, joista nega. Noiden välissä luomukiertoja, joissa osassa ovista ei löytynyt. Nyt eka ivf Menopur, Orgalutran ja Pregnyl kaavalla, josta 13 rakkulaa ja 10 munasolua. Jännittää huominen labran soittoo_O en oikein tiedä onko toi 10 hyvä vai vähäinen määrä? Hyperin riski on kuulemma hyvin pieni. Huolestuttaa vaan, jos 10 solusta käy kato eikä saada mitään pakkaseen... on tää aikamoinen tie tallattavana. Tsemppiä myös kaikille testitulosta jännääville:)

Niin ja Pregnylistä joku kyseli. Testasin viime kierrossa ja mulla näkyi 9päivää pistämisestä (5000iu).
 
Viljonkka soititko tänään tyksiin nistä vuodoista? Mulla olisi 16.9 edessä se päänmagneettikuvaus ja siitä viikon päästä soittaa lääkri mulle ja sen jälkeen rukataan et miten aloitetaan noi ivf-hoidot, joku lääkäreistä oli ollut sitä mieltä et meidät olis voitu ottaa jo syyskuun satsiin, mut nyt kun joudun tonne kuvauksiin niin mennään aikataulun mukaisiesti. Mutta ei oo ku kuukausi niin päästään tosi toimiin.. miten muut ja ainakin tyksiläiset laitetaanko kerralla yks tai kaks alkiota vai onko se lääkäri kohtainen?
 
Täälläpä on aktiivista kirjoittelua, vaikka oikeasti toivon ettei meidän kenenkään tarvitsisi täällä olla.

sydänsuvenyö voi ei, samassa veneessä näytetään olevan. Toivon niin paljon kaikkea hyvää sinulle. Oletko jo saanut varmistusta tilanteesi?

flow sulla näyttää hyvältä. Sama neuvo kuin Mandalalla, älä mene testaamaan eri testeillä sekaisin. Mä sain pc:llä jo aika hyvän viivan ja apteekin omalla ihan hailuran eli todallakin voi vaihdella merkkikohtaisesti.

mari kunpa sieltä nyt tulisi hyvä saalis ja hyvänkokoisia folleja. Ja toivottavasti pitkä viljely ei teidän osalla nyt tarkoita mitään huonoa.

nenna *halaus*, muuta en osaa sanoa.

hannuliini mulle siirretty tähän asti aina yksi, kahdesta ei ole puhetta. takana ei tietty ole kuin kaksi siirtoa, joten ei mikään pätevä vastaus

Veera en osaa sanoa noista potilasasimiesasioista, mutta onpa teillä tosiaan tosi kurja tilanne. Voi kunpa lääke vielä tehoaisi.

Tervetuloa ilo2010 ja Aanis. Toivottavasti visiittinne on lyhyt.

ON: Tänään sain lähetteen labraan ja huomenna yritän päästä johonkin käymään. Ehkä siis jo huomenna saan virallisen tiedon, että meidän 'pientä' ei enää ole. Eilen ei ollut vuotoa, mutta tänään taas oli aamulla menkkamaisesti. Mutta tänään taas vähän etova olo palasi ja tissikipu lisääntyi. Siinä sitten taas toiveet heräsi.. On se jännä miten ihmismieli yrittää pitää kiinni pienimmästäkin oljenkorresta, mutta samalla on jo ihan luovuttanut. Klinakalla oltiin onneksi järkevän realistisia ja sanottiin, että jotkut voi vuotaa paljonkin mutta pääsääntöisesti kyseessä on kuitenkin se, että alkio ei ole elinkelpoinen (vai mitä hienoa sanaa hoitaja käytti)! Niin ja heti alkuun tarkensi, että vuoto on veristä ja siis selkeää... Juu, valitettavasti juuri näin.
No huomenna alkais 6 viikko, johon taitaa meidän toiveet murentua. Onneksi vielä on pakkasessa alkioita, sillä nyt ei olisi voimavaroja kokonaan uuteen prosessiin.
Tulen huomenna infoamaan teitä, mutta muuten taidan nyt vähän ottaa etäisyyttä kaikkeen mikä liittyy lapsettomuuteen/raskauteen/keskenmenoon.

Kaikille tasapuolisesti hirmuisesti tsemppiä :)
 
Huh, aika hintavia kyllä nää hoidot. Me ollaan onneks julkisella, joten itse hoitomaksuihin ei mene kovinkaan paljoa. Ja vielä kun Turussa (jossa tehdään punktiot+siirrot) on kokonaan poistettu poliklinikkamaksut niin helpottaa tilannetta edes vähän.

Mulla on viimeaikoina pyörinyt mielessä maaliskuinen km.. Marraskuussa olis ollut la ja tuntuu että mitä lähemmäs sitä mennään niin sitä enemmän asiaa miettii. Opiskelen täälä hetkellä ja luokkakaverina on yksi jolla raskaus vähän yli puolenvälin. Kieltämättä alkaa taas se kateus nostaa päätään vaikka meillä yksi lapsi jo onkin.

Toivottavasti syksy tois nyt tullessaan paljon onnistumisia tännekin! ☺
 

Yhteistyössä