IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Lottainen - Huojentavaa kuulla, että muillakin ollut ovisoireita ennen pregnyliä. Kiitos tsempeistä, huomenna tosiaan punktioon heti aamusta. Enköhän jo huomenna ole täällä löpisemässä, jos kaikki vaan menee hyvin.

MariaV - Tsemppiä epätietoisuuteen, tule sitten kertomaan kun selviää, mistä on kyse.

Ja kiitos vaan Mandala tiedosta, että blastoja voi jo testata noin aikaisin. :D Saatoit herättää toistaiseksi piilossa kaapin perukoilla olleen himotestaajan, piti ihan oikeasti testata vasta päivää ennen verikoetta. Kääk, no täytyy nyt koittaa pitää pää kylmänä puntion jälkeen. ;)

Blastoiksi viljellään jos vaan tilanne sen sallii, eivät ole vielä tehneet lopullista päätöstä. Siirtoaika kuitenkin varattu maanantaille, jos sinne asti päästään.

Nyt ei ajatus kulje enempää, pregnylin myötä iski aivan hirveä väsymys ja zombie-olo. Taidan suunnata nukkumaan hetkeksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Tuli näköjään tää välikierto pysyttyä pois niin täältä kuin muiltakin lapsettomuus sivuilta. Blogeja vaan lukenu..
Nyt on sitten 1. pas kierto alkanut. Letrozoleilla yritetään saada ovis aikaan, vähän pelottaa kun kahdella tabletillakin on epävarmasti saatu ovis aiemmin aikaan ja nyt mennään jostain syystä yhellä..
Letrozoleista muuten onko muilla ollu vaikutusta vuotoon näillä? Oon huomannu että aina kun niitä alkaa syömään nii heti vuoto siinä samassa kierrossa niukkenee ja loppuu tavallista aiemmin. Nytkin tänään aamupäivästä kun otin tabletin nii koko loppupäivänä ei juurikaan ole tullu verta vaikka on kp3 ja vuoto mulla normaalisti kestää noin viikon ja ekat 4 päivää runsaina. Heti alkaa miettimään että eikö se limakalvo nyt tule ulos ja sitten siihen vanhaan limakalvoon pitäs jotain yrittää kiinnittyä, tulekoohan tästä mitään :D
 
Maria V kyllähän tuo plussalla näyttää! Toivottavasti on sitä itteään (y)
Kiia-s mulla letrot tekee myös vuodon paljon niukemmaksi heti ekasta tbl alkaen. Ja joskus mulla on sit tullu menkkojen jälkeen ehkä noin ovulaation aikaan niukkaa veristä vuotoa. Ja tätä on vain letrojen kanssa. Lääkäri sanoi että vanha limakalvo vielä poistuu silloin ?? Mene ja tiedä.
Greylle tsemppiä siirtoon! Ootpas aikaisin liikkeellä! Onko pitkä matka siirto paikkaan?
 
Onnea tulevasta kyytiläisestä grey! ja kylmiä hermoja piinailuun
(y)

Lia mä tosiaan aloitin testaamisen pp5 nyt tässä hoidossa ja testiajan jälkeen haalean haalea viivanen sofiin piirtyi, pregcheckiin vähän selvempi. En tiedä olisiko mullakaan aiemmin näkynyt mitään mutta sen pidemmälle en pystynyt sinnittelemään testaamatta :D

Kiia Mä söin letroja tässä hoidossa ekaa kertaa lähinnä kuulemma tukemaan sitten siirron jälkeistä aikaa. Mulla on kyllä niukat menkat aina, joten en siihen huomannut eroa mutta mulla sitten letrojen lopettamisen jälkeen tuli vähän välivuotoa jota vähän ihmettelin.
Onnea sinullekin tulevaan PAS:iin! :)

Maria ootko testannut aamulla uudestaan? :)
 
Nans, laita tikusta kuvaa!!!!! Musta on niin kiva katella plussatikkuja : ) Jee, peukut pystyssä että vahvistuu! Eikös sulle siirretty blasto?

Greylle onnea siirtoon!!

Lialle tsemppiä punktioon, hyvin se menee (y)

Jännittää huominen verikoe aamusta, sitten kahdelta saa soittaa tuloksen, iik! Pitää pitää pää kylmänä :)
 
Ei mulla oo kuvaa tikuista :/ eilen haamu ja tänään plussa :) Yksityisellä siirrettiin 5-päiväinen blasto. Toivottavasti tämä nyt kestäisi!

Paljon onnenhippuja kanssayrittäjien matkalle! :love: Vihaan raskausuutisten kirjoittamista, kun niiden lukeminen on omalla matkalla ollut joskus vaikeaa.
 
nans - Iloitse vaan vapaasti plussastasi! Itse ainakin luen mielelläni onnistumisen kokemuksia, samoissa hoidoissa kuitenkin kaikki ollaan (tai osa plussaa hoitojen välissä, mutta sekin on ihanaa!). Onnea! :)

ON: Punktiosta kotiuduttu. Ainakin yksi munasolu oli jo ovuloinut, eli tosiaan ihan oikeat ovisoireet oli. Mutta saaliiksi saatiin 14 solua, joita koitetaan nyt viljellä blastoiksi ja maanantaina siirto jos hyvin käy. Täytyy vaan toivoa parasta!

Aamulla oli tosi kipeä olo, en meinannut saada sanaa suustani. Punktiossa sain selvästi vähemmän lääkkeitä kuin viimeksi (silloin olinkin aika tillintallin ja muistoja toimenpiteestä ei juurikaan ole :D), nyt ajoittain jopa sattui, mutta äkkiä se kipu unohtui. Munasarjat luonnollisesti on arat ja pystyasennossa tuntuu painetta, mutta muuten olo on hyvä. Energiaa riittäisi, mutta täytyy nyt vaan pysyä aloillaan.

Siittiöistä ei osannut hoitaja sanoa mitään, mutta luulisin että labrassa on jo päästy vauhtiin kun punktio oli 9.30 paikkeilla? Tai olisivat jo soittaneet jos tulos olisi ollut 0 (ei ole vielä koskaan ollut, mutta nyt sattui hoidon aikana antibiiootit vaatinut tulehdus). No, ei auta kuin odotella.
 
Kiva kuulla Lia että punktio meni siedettävästi ja olo ok! Hyvän määrän soluja saitte, toivottvasti hyvin hedelmöittyvät! Toivotaan että kasvavat hyvin blastoiksi asti, nyt lepoa ja rauhassa oloa :)

Nans, varovaiset onnittelut!! Onko sulla veritestiä?

Mä itse koen kaikki tällä ketjussa olleiden plussat positiivisina asioina, kaikilla enemmän tai vähemmän hoitohistoriaa takana ja mun mielestä saa sitten iloita kun meistä jokainen toivottavsti sen pysyvän plussan saa :love:

Mandala, on viivat vahvistuneet :p
 
  • Tykkää
Reactions: Lia_
Silloinkin kun itse ui syvimmissä vesissä fiiliksien kanssa niin kyllä plussat tässä ketjussa oli aina toivon pilkahdus omaankin elämään.

Ja Henrietta wauuuu :love: sovitaan, että tämä alkio on se teidän vauva mikä ei lähde sun yksiöstä ennen ensi kesää! :D

Lia hieno tulos! nyt masun paranteluja ja peukut pystyyn että mahdollisimman moni selviää blastoiksi asti :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lia_
Ihania uutisia täällä!:love::love::love: Onnea viivan löytäneille :rolleyes:

Ja hyvä että Lian punktio sujui hyvin, mukava tuloskin yhdestä karanneesta huolimatta.(y)

Täällä yhä vatsataudin kourissa, vatsakivut ja muut hellittäneet, lämpöä yhä voimattomuuteen asti.:sick:

Muo jännittää Mandalan huominen ultra: löytyykö kaksi sykettä!
 
…. ja yksi kyydissä ;) Joo, käyn ihan toisella paikkakunnalla hoidoissa, 5h junaa…

Aamupäivällä embryologi vielä soitti että sulatuksesta on selvinnyt, tosin 4 solusta oli tullut vaan 7, eli pientä katoa. Siirtoon tullessa sitten kuitenkin oli jakaantuminen jatkunut ja kahdeksansoluinen hyppäsi kyytiin.

Siirron teki eri lääkäri kuin aiemmin, mutta kaikki sujui ongelmitta. Lääkäri - parka tosin kysyi minulta, onko siirron jälkeen tarkoitus pistää Gonapeptyliä, ja tartuin siihen haukkana. Tästä ei ollut ns. hoitavan lääkärin kanssa mitään puhetta, mutta kävin sitten hakemassa senkin reseptin. Tarkoitettu siis käsittääkseni kiinnittymistä tukemaan, ja tällä kertaa tehtiin myös alkiokuoren avauskin. Toivotaan toivotaan! Onko kellään kokemusta Gonapeptylistä PAS:n jälkeen?

Aika monella täällä on blastot kehissä, itsellä vain näitä kolmepäiväisiä pakkasukkoja. Sekin huolettaa...

Onnea kaikille plussista, hennoista ja vahvemmista, toivon kovasti ehtiväni mukaan näihin tuuliin(y)

Mandala, raportoithan ultrasta ;)
 
grey milloin sulla on testipäivä? voin päivittää sut tuonne piinailijoihin :)

Neiti kiva kuulla sinusta pitkästä aikaa! ja oikein paljon onnitteluja hyvästä klinikan valinnasta. Siellä ei pitkiä kaavoja tehdä ollenkaan, joten siitä ei tarvitse huolehtia. Tsemppiä ihan hirveästi, että tie onneen löytyy sieltä kautta!
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään :)

ananias # 2011 # ensimmäinen #
Cafe Latte # 2010 # 1. yhteinen # selittämätön # 1.IVF/ICSI
Ellae
# toinen # siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
epplu
# 8/2011 # toinen(eka luomu) # selittämätön # 1.IVF
Fibbis # 01/2014 # ensimmäinen # selittämätön (ikä) #
flow^ # 6/13 # ensimmäinen # pco, selittämätön #
Haave79 # 2/2012# ensimmäinen # selittäm./endo? # 3.IVF/ICSI
hannuliini# 8/11# ensimmäinen # pco/endo # 1.IVF
Hedelmiina # 2014 # ensimmäinen # ovulaatio/siittiöt #
Henrietta # 8/12 # ensimmäinen # siittiöt # 2.ICSI/2.PAS
Hilippa
# 3/2013 # 1. yhteinen # siittiöt # 2. ICSI/1.PAS
ilo2010
# kesä 2012 # toinen # PCO # 1.IVF
-jennica- # 9/2012 # ensimmäinen # endo # 2.IVF/2.PAS
Jännää
# 1/2015 # ensimmäinen # selittämätön # 2.IVF
Kaisla78 # 01/2013 # esikoinen # siittiöt #
Liljeby # 6/2013# ensimmäinen # lievä endo poistettu, selittämätön #
Mandala # yli 2v. yhteensä # ensimmäinen # johtimet poistettu # 2.IVF / 1.PAS
Misericordia # n.2v # 2.yht (3. miehelle) # selittämätön/vähän endoa #
Nenna81 # 3/2013 # 3 (1. yhteinen) # munajohtimien tuhoutuminen # 2.IVF
patsuli
# 2010 # ensimmäinen # endo/siittiöt # 5.ICSI
Retikka
# 2012 # ensimmäinen # siittiöt # 2.ICSI/1.PAS
Saaga76
# 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön # 1.IVF/3.PAS
Sarah85
# 11/2006 # 2. lapsi (2km) # selittämätön # IVF
Tintti_76
# 6/12 # 1. lapsi # huonot munasolut #
Timjami77 # 7/13 # 2. oma (3. miehelle) # selittämätön # 5.ICSI
Untuvikko80
# 1/2010 # ensimmäinen # selittämätön, kiinnikkeet # 5.IVF/ICSI
kop kop
# 2009 # toinen # vähäiset/huonot siittiöt # 1.IVF/ICSI/2.PAS
empuska
# ensimmäinen # selittämätön #
Neeeuska # 2013 # ensimmäinen # selittämätön # 1.IVF
Hillerihiiru
# 2012 # ensimmäinen # toinen munatorvi poistettu + siittiöt # 4.IVF/ICSI
JONPA77
# 2005 # ensimmäinen #
nans # toinen # PCO + siittiöt # 1.IVF
kiia-s # 2011 # ensimmäinen # PCO # 1.IVF
leona_ # 10/2013 # ensimmäinen # selittämätön/endo? # 1.IVF/2. PAS
grey83
# 2015 # ensimmäinen # monitekijäinen # 1.IVF
Mari32
# 2012 # ensimmäinen # siittiöt/endo# 4.ICSI
Lottainen
# 2011 # toinen # munatorvi tukossa # 1.IVF
Aanis
# 2013 # toinen #epäsäännöllinen kierto/myöhäinen ovis # 1.IVF
maljakko
# 1.IVF/1. PAS
Domi
# 2012 # ensimmäinen # selittämätön # 2.IVF
AaVee
# 2010 # toinen # 1.IVF / 1.PAS
Lia_ # 2012 # ensimmäinen # siittiöt/selittämätön # 2. ICSI
Hipsunpöpsy
# 11/11 # toinen # helpompi kertoa mitä ei ole vikana# 1.IVF

Piinailijat: :whistle:

Henrietta - testipäivä 1.10.
nans - testipäivä 3.10.
grey83 - testipäivä 12.10.


Plussanneet 2014: :love:

Heinäkuu 2014
Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)
Elokuu 2014
Läiti
1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto
Syyskuu 2014
ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto (geneettinen keskeytys 22+3)
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto
Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS
Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS (kkm 11+6)
Astrea 1.ICSI tuoresiirto
Joulukuu 2014
Mari32 3. IVF tuoresiirto (geneettinen keskeytys)
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS
Plussanneet 2015: :love:
Tammikuu 2015
Deja 1.IVF 2.PAS (kkm rv15)
Helmikuu 2015
EukkoI 1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina 1.IVF
RiiMini 5.ICSI (kemiallinen)
Hertta2015 1.ÍVF 1.PAS
Tuutunen80 2.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona 2.IVF
Viiva84 2.IVF
Fibbis 3.IVF 1.PAS (kemiallinen raskaus)
Henrietta 2.ICSI (km/kkm?)
Havina 2.ICSI
Läiti 1.IVF 3.PAS km
Huhtikuu 2015
Saga76 1.IVF 2.PAS (km)
Riimini 5.ICSI/1.PAS
Toukokuu 2015
-es- 1.ICSI
Kesäkuu 2015
Sofi12 3.ICSI
Bonniemoi
Lauriska

Heinäkuu 2015
Läiti - luomu
Elokuu 2015
Mandala 2.IVF (kem)
Viljonkka_ 1.IVF 2. PAS (km)

Syyskuu 2015
iinukka_ 2.IVF
kop kop 1.IVF/ICSI /2.PAS
Kesäheinä-78 (kem)
Mandala 2.IVF / 1.PAS (yht 7 PAS)
Aanis 1.IVF


Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Kiitos teille, ihanat kohtalotoverit, kommenteista ja tsempistä!!!! Teistä oli tosi paljon apua!

Olin tänään lekurissa, ultralla ei oikein voinut vielä varmistaa mitään, mutta verikokeessa hcg on koholla, mutta kuitenkin keskimääräistä matalampi kuin nyt ehkä pitäisi olla. Hoitaja sanoi, että arvo voi kyllä vaihdella eri ihmisillä.

Nyt aloin tietysti pelätä ja googleilla noita viitearvoja.... Onko kellään positiivisia kokemuksia siitä, että hcg-arvo olisi ollut matalahko, mutta siitä sitten kohonnut normaalisti?

Nyt pitää odottaa ensi viikon alkuun, jolloin uusi lekuriaika klinikalla.
 
Valtavasti tullut viestejä, oon kyllä tippunut ihan kärryiltä muutamassa päivässä. :)
Mandalan uutisia huomiselta odottelen innolla! :love: Tsemppiä muille myös omiin tilanteisiin!

Omaa napaa sen verran, että mun kroppa ei toimi, kierto on sekasin eikä johtofollia ole löytynyt ollenkaan edellisissä ultrissa. Edellinen kerran passiin on päästy huhtikuussa. Ikinä ennen kierrossa tai oviksessa ei ole ollut ongelmia.(n)

Ens kierrosta alkaa siis Estradot -laastari, toivottavasti päästään siirtoon sen avulla. 150mikrog. on annos, eli kaksi laastaria kerrallaan. Millaisia kokemuksia teillä on tuosta lääkkeestä? Sen nimi on välillä täälläkin vilahdellut. Odottavan aika on käynyt kyllä pitkäksi, koko vuonna päästy tekemään vain yksi pas, josta alle yksi oli verikokeen tulos.
Mies keskittyy omiin hommiin ja tää tuntuu olevan nyt mun yksinäinen projekti.
 
Sinällään ihan mielenkiintosita katsella noita viivoja, sydämellisesti onnea kaikille viivan "löytäneille", näinköhän sitä itse koskaan livenä moista saa tihrustaa..
Minulla punktio meni hyvin.. 20 punktioitiin, mutta vain 10 solua (9 kypsää), pettymys siis ainakin itselle että puolet oli tyhjiä! En kyllä kuollaksenikaan muista monta oli viimeksi, mut ei suhteessa kyllä puolia. 7 hedelmöittyi, molemmilla tavoin oli tehty.. kuusi jatkoi jakautumista joista 5 top alkiota, yksi eilen siirretty. Joten vaikka stimulaatio oli tasainen ja hyvä niin lopputulos 1 enemmän ku viimeksi.. mut jos se olisi SE ratkaiseva 1!
Olot punktion jälkeen tosin on ollut todella paljon huonommat ku viimeksi, sillon urheilin täysillä jo 4 päivää punktiosa. Nyt on kyllä ollut maha melkosen lailla pinkeellä, onneksi olin työt järjestänyt niin että vasta tänään menen.. nyt mietin et kykenenkö pyöräilemään 2km matkan vai koitanko kävellen köpötellä, kun ei autoa tänään käytössä..harkitsen jopa särkylääkettä sen verran jomottaa, kun nyt vielä lugetkin!!!!
Kyllähän tätä oloa kestäisi vaikka sen 9kk jos vaan saisi terveen pienen ihmisen siitä palkaksi!
Testipäivä ke 14.10
 

Yhteistyössä