IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Mari mulla oli Cetroride jarruna viime stimulaatiossa ja siinä oli sellanen perinteinen neula/ruisku johon itse sekoiteltiin se lääke. Mä hermoilin myös paljon sitä, että ilmaa jää ruiskuun ja yhdellä kertaa sitä jäi koko ajan tosi paljon vaikka tein ihan mitä tahansa naputtelutoimenpiteitä yms. Siinä sitten koheltaessa sitä ilmaa veke sitä lääkettä meni hukalle tosi paljon, jäiköhän mulla joku puolet jäljelle :rolleyes: en alkanut säätämään toisesta paketista lisää, mutta mainitsin klinikalla siitä. Kätilö sanoi, että sillä ei ole oikeasti väliä jos ilmaa jää ruiskuun kun mahaan pistetään (suoneen pistäessä luonnollisesti on väliä), joten turhaan olin säätänyt sen kanssa niin paljon että meni lääkettä hukalle.

Mega isot peukutukset täältä lähtee punktioihin, tulkoon mahtava solusaalis!!
 
Terkut potilasvuoteelta. Yllättäen oli todella kivulias juttu, välillä pidettiin taukoa et pulssi ja hengitys tasaantui. Meinas toinen munasarja koko ajan liikkua piiloon. Oon yhä kovin kipeä, makaan sikiöasennossa eikä tod tee mieli liikkua senttiäkään. Lääkettä kuskattu pillerinä ja suoneen, jospa pian alkais helpottaa.
No mutta, munasolusaldo oli tällä kertaa parempi; 28 rakkulaa joista 23 munasolua! Labra sanoo suoraan et osa oli pieniä, mut jospa silti olis nyt edellisen kerran viittä kypsää parempi saldo kun lähtötilanne parempi.
Huomenna tiedetään kypsien ja sitä kautta hedelmöittyneiden määrä.
 
Mahtavaa Lottainen! ihan varmasti on 23 solun joukossa enemmän kuin 5 kypsää, ei ole muuta vaihtoehtoa! Toivottavasti paraneminen sujuu nopeasti! (y)

Aika jännä muuten jos he käyttää 'vaan' tramal:ia kipulääkkeenä (jostain sun viime postauksesta luin), ei ihmekään että voi sattua. Kyllähän mullakin vähän siellä punktio sattui vaikka ei todellakaan niin paljon kun sulla ilmeisesti.
Naikkarillahan ne tuuppaa fentanyyliä suoneen, silloin ei kyllä satu yhtään mikään kun siinä pumpulissa leijaillen makailet operointipöydällä :D Fentanyyli on kuitenkin vahvin mahdollinen opioidi siinä missä tramal on vain keskivahva.
 
  • Täällä kans matkalla kotiin punktiosta! Olikin paljon kivuttomampi miksi kuvittelin sen, nyt vähän alavatsa kipeänä. Mulla saalis oli 32 follia ja 21 munasolua! Ja maanantaina selviää pääsenkö siirtoon, itse olen luottavaisin mielin :) hieno määrä myös sulla lottainen (y):)
  • Tervetuloa uusille! Olkoon vierailunne lyhyt täällä :)
  • Muoks. Mitä nää pisteet ennen tekstiä on :ROFLMAO:
 
On mulla mandala muutakin käytetty, siis punktion aikana. Nuppi laitettiin sekaisin jo ennen toimenpidettä. Mut siis viimeksi tramalia nappilääkkeiden lisäksi toimenpiteen jälkeen. Samoin nyt, tramalia, buranaa, panadolia ja litalginia. Varmaan yrittävät välttää nyt täs vaiheessa muut et oisin joskus kotiinlähtökunnossakin.;)
Jasminalla kans mahtava tulos ja ihanaa kun selvisit niin vähin kivuin. Ei tätä tuskailua kyllä kaipais kellekään.
Täs taas kuunnellut kun muut vaan piipahtaa huoneessa ja "mä voisin tästä lähteä johki syömään"..
Itsellä enemmänki "antakaa lisää lääkettä pliis eihän vielä tarvii liikkua"
 
Kiitos tsempeistä Suvipilvi, Epätoivoista yritystä ja Kiia-s. :)

Mahtavat saaliit Lottainen ja Jasmina20. Ei voi kun olla onnellinen noin isoista munasolumääristä!! Toivottavasti ne myös jaksavat jakautua ja saatte kunnon saaliit pakkaseenkin asti niin ei tarvitse uudestaan kipuilla punktiota odotellessa.
Ihan mielettömästi tarrasukkia sitten kun alkiot päästään siirtämään (y)

Ja ihan mieletön uutinen Hannuliini! :love:
Pakko sen verran kysyä että mikäs toi sun tarina on kun en löytänyt kirjoitusta vaikka selailin taakseppäin tekstejä..., Keskeytynyt hoito?

Ja oma napaa... olo on edelleen jotenkin turtunut...puhelinsoittoa odotellessa ja uuden hoidon alkua mietiskellessä....:unsure:(n)
 
Viimeksi muokattu:
Hurjat saaliit tytöillä!!!eiköhän noista löydä hyviä soluja jo paljon!!(y)(y) Ja toiv moni hedelmöittyykin! Toipumisia ja hermoja molemmille :) En tuu kyllä samoihin lukuihin pääsemään..mutta ultrassa kaikki hyvin, noin 10 folllia kokoa 17-19mm eli passelit Ma puntioon.pieniä oli aika paljon jotka ei ehdi mukaan..määrä ei päätä huimaa mutta edelleen kuhan edes siirtoon pääsis..jostain syystä munasarjat oli hyvinki turpeen kokoset ja nyt pitää ottaa tosi iisisti vkoloppu..

Luen tarkemmin muöhemmin, kauhiasti tekstiä tulee koko ajan:LOL:
 
Hienoja munasolusaaliita täällä perjantain kunniaksi! Ja kovasti toipumista -Lottainen mä oon kans aika kipuinen ainakin itse punktiossa, feel you... Marille tsempit, hei nyt saa hyvällä syyllä maata sohvalla koko viikonlopun :)

Kävin psykan sairaanhoitajan juttusilla. Tekipä hyvää. Eihän se itse asiaa mihinkään vie, mutta ehkä osaa olla itselleen armollisempi, kun ammattilainen sanoo, että ei mun nyt vaan tarvitsekaan kaikkea jaksaa. "Kuule sinä sitkeä nainen, sinä selviät tästä" se sanoi lähtiessä. Ja eikös sovita, että tää pätee meihin kaikkiin? Sitkeyttä viikonloppuun kaikille :)
 
Ilo, koska saat jotain infoa?

Miten toi nempulam elonva,onko se siis ihan vastavaa kun puregon/menopur??

Kiitos mandala, ja tiätkö tää oli hassu juttu kun mulle siis viime ultrassa selvis ettei niistä ilmakuplista kannata välittää koska ei siis suoneen pistetö ja hoitaja sano että voit vaikka tehdä nii että "kääntää " kunnolla sen ilman sinne piikin loppuun ja voi iham rauhassa tuikata sitten senkin vaan mukana.ja tää helpottas sitä ettei kirveliskään niin paljon..mutta sitte olin jo sen suojan ottanu pois ja aloin kopautteleen sitä toiseen päähän niin karkaskin :LOL: okei tästä selityksestä ei taas varmaan tajunnu kukaan mitään:LOL: mutta hoitsu totes että ihan hyvä että tuikkasit vähä lisää perään ettei sitä nyt ns liikaakaan voi mennä!

Hei muistaako kukaan onko normaalia että limis pienenee tässä edetessä?? Mulla oli viime ultrassa 11mm ja nyt 9mm..unohdin siitä vielä kysyä kun vaan keskittyttiin sitten puhumaan follien kooista vaan..

Hitsi, piti varmaan muillekin jotain kommentoida mutta pää ihan lahona ja täällä käu niin kauhea hulina koko ajan!:coffee:

Muoks* niin salamalta piti kysyä että ootko menossa toistekin vielä juttelemaan? Ja hyvä että kävit :) mä aloin käymään sen keskeytyksen jälkeen talvella- ja käyn itseasiassa vieläkin, on kyllä iso "apu" tän kaiken käsittelyssä..

Tsempit kaikille <3
 
Mari32 , soittavat mulle noista lisäverikokeiden tuloksista ja toivottavasti sillon selviää myös jotain seuraavasta hoidosta.

hauska lukea tota sun ilmakupla episodia kun itselle kävi samalla lailla sen Orgalutranin kanssa et meni ilmatkin aineen perässä :D ja sit olin ihan paniikissa et onko se nyt huono juttu vai ei :LOL::LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Mari32, toi Elonva on siis se eka piikki joka aktivoi follientuoton, semmonen koottava avaruusraketti :LOL:... sen jälkeen sitä jarrutellaan sit orgalutranilla ja ultralla tsekataan follitilanne tiistaina ja lääkäri määrää sen mukaan jatkolääkkeet... kasvatellaanko vai tuikataanko irroituspiikkiä. Veikkaan että ensviikon perjantaina olis jo punktio, mikäli follit on hyvin kasvaneet ;)
 
Mari, oon menossa seuraavan kerran 1.12. Samana aamuna pitäis olla nollaultra, jos nyt menkat ehtii siihen mennessä tulla. Eli sit mun pitäis tietää milloin pistot alkaa, joten ihan hyvä päivä.

Eli Nempula pistetäänkö Elonva kerran ja sit ultran mukaan jatkokasvatus jollain muulla tarvittaessa?

Heh, noista pistämissähläyksistä... Mulla oli ekan hoidon Pregnyl miehen tädin hautajaispäivänä. Eli Pregnyl mukaan kylmälaukussa, päiväksi miehen (lääkäri)siskon jääkaappiin (en edes yrittänyt selittää mitään...) Reissu venyi tietty niin, että illalla hoputin miestä ajelemaan mökille päin ihan reipasta tahtia, ettei mun tartte alkaa sotkea niitä mömmöjä autossa jossain bussipysäkillä. Oli katottu joo milloin pitää päästä lähtemään, että hyvin ehditään, mut sit siihen tuli kaikkee...
 
Mari32 mulle on sanottu, et Lugesteronin vaikutuksesta limis monesti "tiivistyy" hiukan, muistan ilmiön myös muutamasta omasta siirrostani. Mut 2mm on kyllä niin vähän, ettämittavirheenkin rajoissa voidaan liikkua.
 
SalamaT, joo Elonva pistetään vaan kerran, sikäli kiva. Ei tarvi olla koko ajan pistämässä. Kiva kun vähän piikkikammoinen kuitenki olen. Puregoniin mulla on resepti valmiina ja sitä pistetään sit ilmeisesti jatkokasvatukseen, jos ei oo tarpeeksi vielä ultraan mennessä kasvaneet. Pregnyl näköjään irrotuspiikkinä.
 
En voinut vastustaa kiusausta ja tein jo raskaustestin vaikka virallinen testipäivä vasta 26.11...ja tiedättekö mitä kanssasisaret?! Testiin pärähti raskaana 1-2...voikohan tämä olla totta?? Itkut tirautin kun eka kertaa tikkuun ilmestyi teksti raskaana...vielä en tuulette kun nyt en oikein tahdo todeksi uskoa. Olikohan liian aikaista testata...
 
Onnea toiveikas!:love: Minäkin tilatun useammat itkut alkuviikosta ja testejä on kulunut viisi lisää.:whistle:

Lottainen pikaista toipumista punktiosta, mullakin punktio oli järkyttävän kipeä ja huono olo jälkeenpäin. Nyt lepoa!
Huima saalis! Jasminalla samoin, toivottavasti saatte tulokkaita pakkaseenkin useamman.:)

Simppanäytteen antamisesta, mun miehellä se jännitys ja suorityspaineet purkautui niin päin, että näyte oli purkissa muutamassa minuutissa.:LOL:

Tosiaan kannattaa mieluummin jättää pieni ilmakupla ruiskuun, entä yrittää saada sitä pois jos on hankalaa. Ihon alla ei ilmakupla haittaa mitään. :)
 

Yhteistyössä