IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

mar80 ja domi, hyvä kuulla etten oo ainut. Aamulla olin niin vihainen tälle kropalle että eikö edes yksi asia voisi mennä normaalisti. Mulla on testipäivä vasta 2.4. Uskaltaakohan noi lutinukset jo lopettaa? Just menee vielä silleen että pitäis hakee huomenna uus purkki.. Saako muut niistä sivuoireita? Mulla on ollu koko käytön ajan maailmanlopunmeininki, pienikin vastoinkäyminen ja itku raikaa.

Domi Mä saan vielä näin hoitojen alkutaipaleella katsella näitä vaaleanpunaistenlasien läpi ja varovasti ehdottaa uusintatestiä illalla/huomenna? Jos vahvistuu niin kaikki ok? :3 Kohdunulkoisten asiantuntijana sanoisin myös että mulla on kaikki tuntunu menkkojen alkamispäivänä. Siis painamalla munasarjan kohdalla on tuntunu kipu.
 
Mulla on käsketty lugeja jatkaa vaikka tuhruttelisi, en suna lopettas ainakaan ennen kun kunnolla vuotaa, kerran mulle hoitaja sano et jos kunnolla vuotaa niin turhaa sit enää laitat pois valumaan jos negaa näyttää.. Mut siis aijemmin yks käski vaan jatkaa.. voithan huomenna soittaa polillesi ja varmistaa..
 
Domi! Hcgn nousu on joillain todella hidasta. Koskaan ei voi tietää, vaikka siellä jotain ihanaa tapahtuisi! Jos se viiva sieltä kuitenkin häviää, niin toivottavasti olis kemiallinen, eikä mitään pahempaa. Parasta mahdollista toivotaan ehdottomasti!!!

Reuna ja Vipe! Onpa inhottavia teidän kivut! Voimia toipumiseen ja jospa siellä olisi vain vaarattomia jälkimaininkeja punktiosta, jotka kipuilee!

Hipsunpöpsylle oikein paljon onnea piinailuun! Kuulostaa oireet hyvältä!!

Mulla on noita sofin puikkotestejä!? Onkohan nekin sitte yhtä surkeita ku ne liuskatki :( No, aloittelen niillä ja katotaan mitä tuleman pitää. Oireita ei juuri oo. Turvotusta ja täyttä oloa, mutta voipi kyllä johtua tästä pääsiäisen mässäilystäkin!!
 
Kiela mulla oli myös Sofin puikkotestejä pari kappaletta (sain siis kaverilta säkillisen eri testejä, kun hänellä jäi käyttämättä), 10 mIU/ml, ne toimi ihan hyvin, näytti aikasta plussaa/Pregnyliä pp6.

Domi, mitä tarkotat riekaleen poistumisella? Minä sinuna jatkaisin vielä tukea ja kattosin miten viiva kehittyy..?

Emmiina85 ootko sää testannut vielä? Pieni tuhru menkkojen alkamisen aikaan voi olla myös merkki kiinnittymisestä. Mulla alkoi ekan raskaus vaaleenpunasella tuhruvuodolla, tein testi "sinetöidäkseni" negatuloksen ja plussaa kuitenkin näytti. Kannattaa jatkaa keltarauhastukea sinne dpo 14 asti ainakin, sillon oviksesta/punktiosta on se 14 päivää ja kotitestit näyttää jos luotettavasti negan/plussan.
 
Nyt punktiosta se 14 päivää ja negaa pukkaa.
Miksi mulla sattu tollaset pc liuskat mihin tulee kuivuttua viivanpaikka:mad: ei kovinkaan yleistä mitä googlettanut asiasta. Turhia toiveita herätti sillon aikasemmin, mutta nyt tiedän ettei tarkoita mulla mitään kun ei muutosta tuu.
Domi :cry:
 
Riekala/hyytymä/alkio :cry: tein äsken uuden testin ja en saa kyllä ees kuviteltua siihen mitään.. vissiin just ajotus ollut aamulla kohdillaan et sen verran kohollaan käynyt et näky.. viimeksikin tuli sinä aamuna vahvin viiva kun sit tuli samallainen klöntti ja lähti haalistumaan.. :(
 
Emmiina tervetuloa. Laita itsestäsi hieman tietoja niin voidaan päivittää sinutkin listaan tai voit itsekkin päivittää :)

Reuna ja Vipe voisko olla vielä jotain lievää hyperiä? En tiedä kuinka pitkään punktion jälkeen voi vielä tulla.

Kiela olikos se nyt niin että Pregnylin määrä puolittuu joka vuorokausi, eli sulla pe 1300 > la 650 > su 325 > ma 162,5 > ti 81,25 > ke 40,635...
Mutta en ole varma kuinka pieni määrä näkyy vielä testissä. Ja joku korjatkaa, jos olen väärässä (y)

(.) tein eilen iltapäivällä toisen testin parin tunnin pidätyksen jälkeen ja olin näkeväni esihaamujen haamun viivalasien läpi kun kääntelin testiä, mutta mies ei nähnyt mitään. Joten epäilen, että mieli tekee minulle temppuja :alien:
Huomenna uudet testailut!
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Kiitos ICSI Mama, noin se taisi mennä. Täytyy alkaa testaileen, niin näkee, että millon pregnyl poistuu. Plussaan en usko! Ei mitään merkkejä ollu kolmeen päivään.

Harmillisen epäonnisesti loppunut monen piinailut! Täältä tullaan jonon jatkoksi! Jospa se ensi kerta olisi meille kaikille se ikimuistoinen kerta :)
 
En jaksa nyt kommentoida kaikkeen ku sattuu mut hyperihän se sitten päätti minuun iskeytyä. Oikealla puolella johon sattuukin nii nestettä reilusti siitä johtuu mun kauhee turvotus ja verikokeetkin heitti joissain kohdissa ja tulehdus arvot lievästi koholla.olisivat ottaneet osastolle mut pääsin kuitenki kotiin ja huomenna aamusta takas ja uusi tutkimus.
 
Viimeksi muokattu:
Hei missä pirtsi on?? Jos mestoilla kerrohan kuulumisia!
Hellou!


Kiitos kun kyselit kuulumisia! Jokapuolella on ollut niin paljon asiaa, sekä palstalla että omassa elämässä että olen ajatellut olla hetken vaan hiljaa. Mulla ei valitettavasti ole muuta, kun sitä odottamista. Kauhulla olen lukenut palstaa, kun tuolla 40v ryhmässäkin porukkaa tippuu km:n takia takaisin, ja täällä vähän samaa tai sitten noita kemiallisia. Harmittaa niin paljon kaikkien puolesta ja olen huono kommentoimaan mitään järkevää.


Miten mä saan menkat alkamaan?? Nyt ois tulossa se ensimmäinen PAS kierto, menkat jo viikon kohta myöhässä. Tämä on se punktion jälkeisen vuodon "luomukierto". Miten mä sen nyt selitän? Niinkun toiset menkat tavallaan. Muttakun nyt näitä menkkoja ei ala. AAAAARGHH mikä tuuri voi olla!
Mulla on vielä huhtikuun puolessa välissä töitä silleen, etten voi olla pois, en millään ja en pääsis siirtoon jos se osus sinne. Eli mahdollisesti hutikuti tuli myös huhtikuusta. Sittenhän kohta klinikat ovat tauolla ja meidän suunitelmat siirtyy syksyyn.
Jo ajatuskin ahdistaa, ettei keretä ennen syksyä yrittää kun EHKÄ kerran.
No joo, olen edellä ajatuksissani, mutta ahdistaa, että näin käy, ja jos vaan mahdollista niin mulla yleensä kosahtaa kaikki negatiiviset paskat niskaan


Mulla on vielä Primolut N lääkkeitä jäljellä, niillä siirrettiin menkkoja ennen punktiota ja lääkäri silloin sanoi, että kun ne lopettaa niin parin päivän päästä alkaa vuoto. Pitäskö mun alkaa popsimaan niitä nyt asap. Alkaa olla aika hätä, että ehdin ennen 15.4 mahdolliseen siirtoon + jos ovulaatio myöhästyy jne jne. Helvetti!
Pitää yrittää huomenna päästä kilinikalle läpi.

Anteeksi omanapainen ja negatiivinen purkautuminen. Turhauttaa tämä odotus. En ole kertaakaan ollut raskaana. En edes lähellä. Ei edes yritystä. Ei IKINÄ kahta viivaa testissä, ei edes haamua. Minäkin haluan siihen mukaan. En jaksa katsella noita vitivalkoisia tikkuja enää
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Darni ja Domi: myötätuntoisia halauksia!

pirtsi: ääh, tuttu juttu viime kierrosta! Se on ärsyttävää!! Mulla oli punktiot jälkeiset menkat n.10 pvää myöhäs. Ovis tuli kp 26! Luulisin et muillakin on näin käyny. Jospa sullakin on sen verran ka pian alkaa, toivotaan!

Reissusta kotiuduttu, luget alotin tänään. Ääh neljä pvää siirtoon. Jännittää se sulatus kun se pallero on ainokainen!!
 
Mamido onko sulla muuten lääkkeellinen kierto/siirto, vai alotitko muuten vaan luget noin ajoissa? Ja siis muutkin, miten luget/lutinus yleensä PAS:sessa? Mulla on aina vasta siirtopäivän iltana alkanut.. Onko kellään kortisonia niinkun kiinnittymistä tukemaan jos omaan kiertoon siirto? Vai miten sitä oikeen määrätään? Huoh.. jotain apuahan siihen olisi keksittävä..
 
Kiitos Mari32 tiedosta, haluatko vielä kertoa miten se kortisoni oli? Laastari vai taplettia vai miten ja millasta määrää? Ja onnea huomiseen, pidän peukkuja että kaikki on niinkun pitää!

muoks: Niin ja siis oliko siihen joku "syy" että "sait" sen kortisonin Mari32?
 
Viimeksi muokattu:
Vipe, toivottavasti olot helpottaa. Eikös se niin ollut, että raskaus vaan vahvistaa hyperiä! (y) Itse olin ensimmäistä päivää töissä punktion jälkeen ja yllättäen kaikki kivut oikeastaan helpotti siellä ollessa. Kotiin päästyä alkoi hieman juilia, ilmeisesti kotona ehtii ajatella omaa napaa enemmän! :D Nyt on kyllä jotenkin sellanen fiilis, ettei tässä plussaa saada testiin piirtymään.
 
Näkyyköhän tää testi nyt oikein, mutta hieno pregnyl viiva näkyy. Yllättävän vahvana ku perjantaina oon pistäny sen 1/3 ampullia. Pieni toivo heräsi, että josko tuossa olis muutakin, mutta jännä nähdä onko jo haaleampi huomenna. Testasin one stepillä. Oli mulla näköjään niitäkin ja sitte Sofeja.
 

Attachments

  • Tykkää
Reactions: Mandala
Domi: se on ihan tablettina, mulla ollut predisolon 5mg 2tabl/pvä..kysyin itseasiassa sitä itse kolmannen icsin alkaessa että voisikohan sitä kokeilla (täältä olin siitä "kuullut") koska mulla endoa myös niin otettiin mukaan..kuten aiemminkin täällä todennut niin itse olen vahvasti siinä uskossa että mulle siitä on nimenomaan ollut apua sillä sen käyttöönoton jälkeen on siis kolme raskautta alkanut (+1 kemiallinen), aiemmissa hoidoissa ei mitään yrityskäkään edes kahden alkioiden siirroista..Tosin myös samassa yhteydessä vaihdettiin menopuriin puregonista joten varmasti molemmilla merkitystä! *muoks* kahdessa viimisessä siirrossa oli myös alkioliima käytössä..ite oon ollut siis sitä mieltä että kaikki mahdolliset kokeillaan jos niistä ei kerta haittaakaan voi olla!

Mulla oli muös muuten kans tuo hyperin pukkaaminen noihin aikoihin sillon vuosi sitten merkki alkaneesta raskaudesta;)
En saanuy Kiela kuvaa näkymään mutta toivottavasti alkaa vahvistumaan viiva (y)

Täällä koitan kasata itseäni ja valmistautua mahdollisiin huonoihin uutisiin..toisaalta olo on jotenkin "hyväksynyt" tulee mitä tulee jo tässä kohtaan, ehkä se on tässä kohtaan helpompi hyväksyä kun sain vielä yhden alkaneen raskauden että jos tämäkään ei onnaa, niin sitten ei vaan ollut tarkoitettu niin, että se "hyväksyminen" tulisi jotenkin helpommin vielä..joo, sekavaa sepustusta täällä :oops:
 
Viimeksi muokattu:
Ei näkyny kielan kuva mullakaan.

Joo mieki luin et on enteillyt monilla raskautta mutta että onnistus ekalla mulla siihen en usko. Olo sentäs on jo hiukka parempi ku eilen ja tulinki saikulle verikokeisiin ja ulrtaan et onko muutos parempaan päin vai jäädäänkö tänään viettää yö tänne. Töihinhän en saa koko viikkoon mennä vaik olo tokenisikin alkaa tuntuu aika lusmuilulta tää ku 2 viikkoo saikulla.
 
Marille kaikki peukut pystyssä ultraan! Ja toivottavasti vipe hyperi helpottaa ja enteilis vaan ++++ :)

Kyllä ne viivat oli vaan eilen vahvistuneet. One Stepkin näytti jo haaleaa (no, ne nyt vaan on haaleita KAUAN). Minusta ne on vahvemmat kuin edellisessä näillä päivillä oli. Tänään en testannut, jos huomenna taas... Mutta viime yö meni kyllä valvoessa -keskenmenneessä valvoin muuten ihan tasan samoilla päivillä kolme yötä putkeen (olen yleensä hyväuninen, joten ihan outoa mulle). Muita oireita ei kyllä ole, ainoatakaan.

Mutta jotenkin ei uskalla tunnetasolla mukaan tähän hommaan ollenkaan. Toteaa vaan että jaahas, plussa. Liian tuoreessa muistissa mitä se voi tarkoittaa. Että päivä kerrallaan, katellaan tuleeko tästä yhtään sen kummempaa... Vähän surullista, vaikka toki niitä varsin pieniä murheita.
 

Yhteistyössä