IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Arvasinkin ettei tuo testi näy, ku en osannut sen AIJAA:n kautta laittaa.

Salama T! Minäkin nukuin tosi huonosti ihan alkuraskaudessa, ei vaan väsyttänyt! Hyvät unenlahjat on yleensä täälläkin.

Vipe! Hyvä vaan että saat olla saikulla koko viikon ja toipua rauhassa! Ei oo lusmiilua todellakaan!!!j

Mari! Onnea ultraan kovasti!!
 
Viimeksi muokattu:
Ankkalinna no niinhän me hypätään. Mä tosin tulen vähän perässä. Ilmeisesti ovis oli to, pe tai la. En ole jaksanut miettiä, kun onneksi on ollut kaikkea muuta puuhaa. Eilen alkoi snadisti tuhruttamaan. Oliskohan vielä oviksen jälkimaininkeja? Kaksi päivää nippaillut ja nipistellyt vasenta munista.

Salama, onnea, yritähän nauttia :)

Marille onnea ultraan <3 hyviä uutisia odotellaan!

Kiela mä näen kuvan ja suloisen pinkin viivan. Jospa se olis sitä itteään <3

Hei kaikille hirmuisesti tsemppiä erihoitovaiheisiin! Palailen pian aktiivisemmin mukaan :)
 
Mä käväisin tänään ovis-ultrassa eikä vielä näkynyt mitään... saas nähdä meneekö ovis taas kovinkin myöhäiseksi. Tässä PASsissa saan kuulemma nyt tueksi sitten Gonapeptylin ja jos ei vieläkään tärppää, niin viimeinen PAS tehdään sitten lääkkeelliseen kiertoon, niin ovis saadaan aikaisemmaksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Moikka taas. Hyppään mukaan keskusteluun tuoresiirron jälkeisen taukokierron jälkeen :)

Viime viikon maanantaina kävin ultrassa ja lääkäri oli sitä mieltä, että ovulaatio tapahtuu perjantaina. Noh minä malttamattomana testaan monta päivää ja olin menettänyt uskoni hymynaamaan. Aamulla ajattelin että testataan vielä kerran ja niinhän se hymynaama tuli!
Onkohan tuo täysin luotettava kun lääkärin arviosta heitti neljä päivää ja tänään on kp 18?!
Soitin tänään kuitenkin Fertinovaan ja siellä kätilö oli sitä mieltä, että siirtoon lähdetään. Torstaina aloitan luget ja perjantaina siirto mikäli pikkuinen selviää sulatuksesta.
 
  • Tykkää
Reactions: Domi ja Darni73
Nempula! Tuo on kyllä niin ärsyttävää kun ei tiedä, koska se ovis tulee, jos tulee!! Kärsivällistä odottelua toivotan!!

Toive! Onnea paljon oviksesta ja kovasti toivotaan pikkusissiä sulle matkaan! Sellaista joka tarraa tiukasti!!!

Tein hetki sitten testin ja ei oo ainakaan haalistunut eilisestä....miehen mielestä tummempi, on se minustakin, mutta selkeimmin näkee sitte ku on kunnolla kuivunut.

Hermo on kireellä, ja tää johtuu ihan pms oireista. Alaselkä ollu kipeä muutaman päivän, mutta sitäkin on ennen menkkoja lähes aina. Mahassa ei tunnu juuri mitään. Pää ollu tänään kipeä, mutta se on välillä kipeä muutenkin. Eli mistään ei voi päätellä mitään.
 
Reunalle ja vipelle toipumisia! Itse kävin juuri varhaisultrassa ja siellä todettiin että hyperihän se minullakin oli ja nestettä on edelleen paikoissa vaikka punktiosta on jo yli 5 viikkoa. Eli ottakaa vaan iisisti ja lepäilkää. Oireet oli minulla myös hyvin selkeet; mieletön turvotus, maha kosketusarka, pientä hengenahdistusta, kaikki pienetkin venytykset yms sattui. Ja alkanut raskaus pitkittää/pahentaa hyperiä. Kuulemas kuitenkin neste aikanaan sieltä häviää ja mitään kikkoja joita tässä vaiheessa voisi tehdä ei ole.
Tsemppiä tasapuolisesti kaikille. Edelleen teitä seuraa ja elän hengessä mukana joka päivä!
 
Reunalle ja vipelle toipumisia! Itse kävin juuri varhaisultrassa ja siellä todettiin että hyperihän se minullakin oli ja nestettä on edelleen paikoissa vaikka punktiosta on jo yli 5 viikkoa. Eli ottakaa vaan iisisti ja lepäilkää. Oireet oli minulla myös hyvin selkeet; mieletön turvotus, maha kosketusarka, pientä hengenahdistusta, kaikki pienetkin venytykset yms sattui. Ja alkanut raskaus pitkittää/pahentaa hyperiä. Kuulemas kuitenkin neste aikanaan sieltä häviää ja mitään kikkoja joita tässä vaiheessa voisi tehdä ei ole.
Tsemppiä tasapuolisesti kaikille. Edelleen teitä seuraa ja elän hengessä mukana joka päivä!
Pakko kysyä et oireiliko hyperi sulla mitenkään alkionsiirron jälkeen?
Mun maha on ihan järkky nimittäin ei puhettakaan että saisin farkkuja jalkaan hyvä et takki mahtu kiinni (n)
 
Domi, mulla ollut myös tuo kortisoni hoidoissa mukana laskemassa kilpirauhasvasta-aineita. Mulla siis nuo arvot ihan pilvissä. Annostus oli muistaakseni niin, että kp10 alkaen 20mg päivässä ja siirtopäivästä lähtien 10mg päivässä rv12 saakka. Mehän oltiin yritetty saada lasta jo yli 10 vuotta tjot periaatteella, mukana tosin pari inssiä aikoinaan ja sit päätettiin lähteä hoitoihin. 1.ivf tuoresiirto ei tuottanut tulosta ja 1.pas sain kortisonin mukaan ja silloin tärppäsi. Nyt 2.pas nega ja 3.pas plussa, molemmissa kortisoni mukana. Mä uskon, että kortisonilla on ollut vaikutusta tuohon kiinnittymiseen. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Siis mä soitin tänään polille ja sönkötin asiaani, että menkat on myöhässä ja nyt havahduin YrittäjäJ:n samaan kysymykseen, oletko testannut?
Siis EKAA kertaa ikinä, mä muuten en ole testannut!!!

En edes tajunnut koko juttua, nytkö se vihonviimeinen pessimismi sai minusta otteen? HÖH!
Mulla oli menkkaolot jo pari päivää sitten, tiputteli ja loppui. Ja pääsiäisenä olin muina miehinä litkimässä ciideriä (en onneks juonut paljoa, mutta silti!!). Mitä ihmettä, ei yhtään minun tapaistani


Toisaalta kyllä minä tunnen, etten ole raskaana, miten ihmeessä oisinkaan. No enivei, pakkohan se on ottaa pregcheckki tuolta ja lirutella siihen. Katsotaan, pääsenkö syömään pikkuhousunsuojia (NOT.)


Hoitsu sanoi puhelimessa, että jos ei menkat ole alkanut ensiviikkoon mennessä, niin sitten Terolut kuuri jolla pakotetaan ne tulemaan. Niitä syödään siis kuulemma 10 päivää. Sitten jos oviskin venyisi, niin siirto ois nippanappa huhtikuun lopussa ehkä. Ja minä ajattelin, että se olisi ollut jo ensiviikolla. Pyh.
Kerroin hoitajalle, että mua pelottaa ja ahdistaa, että poli menee kohta kiinni, etten ehdi kokeilla kun ehkä 1 siirron ja tulee pitkä tauko. Valitteli asiaa ja ymmärsi kyllä hätäni, varsinkin kun en tästä nuorru, mutta minkäs teet. Paska tuuri, ei muuta.

Mutta, onneks täällä on osalla ihan kivojakin kuulumisia! Ettei kaikilla mene pitkin sitä itseään.

Mamido jouduitko sä vaan odottelemaan niitä menkkojas sillon vai käynnistettiinkö ne? Mä muistan sen oviksen metsästyksen kyllä kun pohdittiin täällä et oliko se jo vai miten se meni.
Mulla on nyt läjä ovistestejä odottamassa. Arvaan, että myös se tulee viivästymään tässä kierrossa.
 
Ihania uutisia Mari32! Ja Kielalla on ihan selvä viiva, ja tosiaan eihän se pregnylin määrä ainakaan voi lisääntyä. Ja mä en kyllä koskaan ole saanut pregnylistä noin vahvaa viivaa, vaikka oon melkein yrittänyt että vois joskus ees sen viivan nähdä :).

Mäkin sain tänäaamuna jonkunlaisen viivan testiin, ja siitä sitten järkyttyneenä kai unohdin aamun lutinuksen, tajusin ja laitoin sen vasta äsken kun tulin töistä. Nyt harmittaa.
 
Pirunpelto, apua! :rolleyes: no nythän kävi jännäksi :)

Kiela, kivasti vahvistuu. Sinä taidat olla kuule raskaana <3

Mar80 oi sullakin jännät paikat! Älä kuule suotta harmistu.

Mulla on ihan menkkaolo, vaikka niiden pitäisi alkaa vasta ensi viikon loppupuolella. Onkohan kierto mennyt sekaisin tuoresiirron jälkeen...
 
Nyt en jaksa itseäni!!! Miksi menin tekemään nyt vielä testin :( Minä idioottiääliötoopetyhmä!!!!! Sehän oli haaleampi ku aamupäivällä. Voikohan noihin one stepin testivahvuuksiin luottaa!?!? Jos se näyttikin sen pregnylin vahvempana tänään ku illalla ihan vaan siksi että noissa testeissä on eroa. Se, että tänään ollu enemmän oireita, vähän rauhottaa, mutta kyllä se tais olla sittenkin vain pregnyliä....:(
 
Kiela ottaa nyt ihan rauhallisesti ;) Eikös se ole monet kerra sanottu että pissin vahvuus voi vaikuttaa saman päivän aikana.. Mut ei se siltikkään sitä pregnyliä vahvista!!! :) Jos ei vuotoa, niin kaikki varmasti kohillaan!
(mulla oli ma siis se hiton haalee aamulla ja välillä ei mitään (tai ehkä kun ties et saattaa olla jotain niin pysty sit kuvittelee) ja sit taas illalla hiton haalea, vaikka oli jo siis vuotanut pois.. raskauskeijusta one stepin puikkoja)
 
Huomenna testipäivä ja uitan digin ja soitan varmistuksen jälkeen klinikalle tuloksen (negan)
Mä oon 100 varma ettei tulos muutu mutta mies toi digin kotiin tullessaan kun haluaa varmistuksen testipäivänä. Kaikki pc liuskat antaa sitä viivanpaikkaa kuivuttua eli reilusti testiajan jälkeen. Tää vaan tiedoksi jos niitä käytätte, että kannattaa tiirailla vaan testiajalla. Onkohan nekin muuttunut nyt kun himotestaajien puolella usealla sama homma (n)
Ei oo viel varmaksi päätetty mitään, kuitenkin välikierto on pakko pitää ja siintä oon varma et klinikan vaihto edessä jos hoitoja jatketaan.
Niin ja millä mielellä.. Luovuttaja en oo mäkään mutta nyt liippaa tosi läheltä.
 
Höpöhöpö teidän kanssa! Tein sen testin, vaikka tiesin minä. Ja ärsyttää tuo valkoinen testi, mutta pakkohan se oli.
En ainakaan vielä rupee syömään pikkarinsuojia :D

Kuva testistä:
[URL]http://aijaa.com/7D61eE[/URL]

Kielalle malttia! Tosiaan jo ihan itse one stepit on hanurista ja virtsan vahvuus päivittäin vaihtelee. Elät nyt siinä tilanteessa, että "päivä kerrallaan". Aivan varmasti raivostuttavaa, uskon sen :rolleyes:
 
Ainiin ja Darni, mulla kans alkaa hahmottumaan viivanpaikka (testi on seisonut pöydällä tunnin) ja onhan noi näköjään kaventuneetkin noi Preckcheckit?!
Ennen niissä oli tummalla ja selvästi se min/max siinä tikun päässä ja leveämpi koko tikku! Noihan näyttää nyt ihan made in China- meiningiltä o_O

Saaks kysyä vielä, kun en muista että ootteko julkisella vai yksityisellä olleet hoidoissa?
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73

Yhteistyössä