IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Hei täällä on varmaan sekä lugeja että lutinusta käyttäneitä: onko annostus sama? Luget siis loppu kaikkialta ja sain Lutinusta tilalle, vastaako 2x200mg Lutinusta samaa määrää Lugesteronia... Kaiken järjen mukaan joo, ja polillekin vois soittaa, mutta kun täällä kuitenkin tiedetään :)

Hipsunpöpsy, huh! Hyvä ettei ollu testikuva :) Paranemista, vai oisko se sitä... Toivolle onnea kyytiläisestä!
 
Apua!!! Huomenna pas ja mua jännittää ihan hirveesti!! Siis se selviääkö meidän ainokainen blasto lämmityksestä!! Joo, tiedän että todennäköisyydet on meidän puolella mut se ei paljo auta, kun kyseessä on ainut pakkaseen saatu!
Toivomme tsemppiä piinaan!
Ankkalinnalle myös tsempit ja halit. Odottaminen tekee kyllä niin hulluksi!
 
  • Tykkää
Reactions: Toivo2016
Toivolle tsemppiä piinaan täältäkin! Ja mamidolle tsemppiä, tuo on tosi piinaavaa odottelua myös!

Tuohon luge/lutinus kysymykseen en mäkään osaa vastata, mutta mulla on lutinukset ollut aina 2*100.

Mitäs muuta. Kaikille taas tasapuolisesti tsemppiä. Kielan viivat näyttää hyvältä. Mähän en oo uskaltanut tänään testata ollenkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Toivo2016
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

Ankkalinna # 9/12 #2. # vähän pco:ta/ kohtutulehdus/ ikä # 1.IVF/1PAS
Adelmiina_ #2012 #1. # vähän endoa/tuhoutunut johdin # 2. IVF 5.PAS

Bridge # 5/15 #1. #matala AMH+ikä # 3. IVF
Darni73 # 9/12 #1. yht # simpat # 2.icsi
Domi # 4/12 #1. # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 2.PAS
Ellemiinu # 2013 #1. # pco epäily+endo #1.IVF
Emmiina85 #2006 #1. #pco+mahd.vikaa johtimessa #1.IVF
epätoivoista yritystä #10/07 #1. # selittämätön/autoimmuunisairaudet/ikä # 3.icsi 5.pas (7.siirto)
haavetta pienestä
#4/14 #1. # selittämätön (kilpparin vajaatoiminta) # 1.IVF
Hipsunpöpsy
#11/11 #2.# helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
: #2015 # 1.# siittiöt # 2.ICSI
ilo2010
#2012 #2. # pco/selittämätön # 2.IVF
Jenifer
#1/15 #1. # selittämätön/tuuba # 1.IVF
Juru27 #2013 # 1. # siittiöt # 2.ICSI
Kiela #? #2.(tyttö 2015) #siittiöt # 1.ICSI/6.PAS

Kielon-kukka # 2013 #1.yht # endo,pco # 4.IVF/ICSI (tulossa 3/4-16)
Mamido #n 1,5v #2. #siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Mar80 #2012 #1. #selittämätön # 1.IVF+ICSI/1.PAS

Nappeus #2014 # ? #PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nempula
#11/15 #1. # steri # 1.IVF/1.PAS
Nennalii
#2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 1.ICSI/4.PAS (ei tuoresiirtoa)
pipa84 #04/16 #1.yht #azoospermia #1.ICSI
Pirunpelto # 1/13 #1. # ikä + simpat # 1.ICSI
Plussamamma # 2014 #1.#selittämätön #1.IVF

Pupuska81 # 3/13 #1. # pco+heikot siittiöt # 1.ICSI/2.PAS
Pussipiru # 2012 #1.# azoospermia+endo # 2.ICSI
Päivän paisteessa # 7/12 # 1. # huonot siittiöt, alhainen amh, heikkolaatuiset munasolut # 4.ICSI/1.PAS

Reuna # 2013 # 1. # pco,ovuloimattomuus ja simpat # 1.IVF
ronja81
# 2007 #2.# selittämätön # 3.IVF/3 PAS
Roxanne # 12/14 # 1. # ikä/siittiöt # 2.IVF/ICSI

SalamaT # 5/14 # 1.#endo+ikä# 2.IVF/1.PAS
Saaga76
# 7/12 # 1. # toinen johdin tukossa, selittämätön # 1.IVF/3.PAS
Sphinx
# 06/13 # 1. yht # selittämätön+endo # 2.IVF
Timjami77 # 7/13 # oma 2. miehen 3. # selittämätön/ikä/simpat # 5.ICSI/3.PAS
Toive* # 7/13 # 1. # johtimet tukossa # 1.IVF
toive-94 # 2014 # 1. # lapsena saidastettu syöpä/ alhainen AMH

Toiveikas81 # 2014 # 1. #endo,siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #pco #2.IVF/1.PAS
vipe1986 # 2013 #1. yhteinen # siittiöt # 1.IVF
virvatulia # ? # 2. # siittiöt,pco # 1.ICSI/4.PAS
Wawwi # 5/15 # 1. # alhainen Amh,korkea Fsh # 1.IVF
Xesca # 2014 # 1. #selittämätön/hormonitasapaino # 1.ICSI

Yrittäjä J # 1/13 # 1. yhteinen # endo/selittämätön # 1.IVF/ICSI/1.PAS


Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
Salama T 1.4. (2pv/18.3)
mar80 1.4.(5pv/21.3)
icsi mamako 1.4.(5pv/21.3.)
Emmiina85 2.4.(3pv/18.3.)
Hipsunpöpsy 5.4.(3pv/22.3)
Kiela 11.4(4pv/23.3)
Nennalii 4.4(5pv/23.3)
Reuna 7.4(2pv/24.3)

vipe1986 7.4(2pv/24.3)
Toivo2016 13.4.(3pv/30.3.)

Plussat 2016: :love:
Tammikuu:
Salama T 2.IVF (kkm)
Misericordia 2.IVF/1.PAS
Helmikuu:
JONPA77 1.IVF
Orapihlaja 1.IVF
Maaliskuu:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)
RooRoo1 1.IVF (3pv)
Yrittäjä J 1.IVF/ICSI (kem)
Mari32 5. ICSI/1.PAS (3pv)
Nenna81 2.IVF/3.PAS (3pv)
Tupsuli 4.IVF (2pv)
Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä sitä mennään. Kipuja ei ole ollut sitten maanantain, jolloin vielä jonkin verran oli kipuja. Testaillakkin voisi, mutta kun ei ole testiä! Tai no, töissä olis ilmeisesti sofin joku pipetti-mallin testi, mihin ole ikinä saanut viivan viivaa. Täytyis käydä Cittarista hakeen pregcheckin testejä. Ilmeisesti prismoissa ole myynnissä ollenkaan raskaustestejä?!
 
  • Tykkää
Reactions: mar80
Kai se täytyy taas vähitellen siirtyä tälle puolelle. Vielä en itseäni listoille lisää, sitten vasta kun tarkat hoitosuunnitelmat selviää. Tilanteeni lyhyesti:

Yrittäminen on aloitettu 2012. Jouduin synnyttämään toisesta icsi-hoidosta alkunsa saaneen enkelitytön viikolla 22+1 vakavien rakennepoikkeamien vuoksi. Ei pitäisi uusia seuraavissa raskauksissa, ei ollut perinnöllinen vika. Synnytyksestä on nyt 6 viikkoa, ensimmäiset kuukautiset loppuivat juuri ja jälkitarkastuksessa annettiin lupa jatkaa yrittämistä. Fyysisesti olen kunnossa ja uusi raskaus on toiveissa niin pian kuin mahdollista.

Julkisella puolella on muutama alkio pakkasessa (yhdessä oljessa), mutta sinne ei välttämättä pääse jonojen takia alkionsiirtoon ennen syksyä. Näiden kokemusten jälkeen syksyyn odottaminen tuntuu aivan hirveältä ajatukselta. Yksityiselle haluaisin mennä, mutta en tiedä huolitaanko sinne, jos julkisella on pakkasessa alkioita?

Täällä on ollut hurja plussa-aalto, onnea ja menestystä kaikille plussanneille! Muiden tilanteisiin perehtymisen aloitan nyt, ehkä ensi kerralla jo osaan niihin jotain kommentoida. Tuttuja täällä näkyy vielä olevan, osa "paluumuuttajia" kuten minäkin..
 
Täällä ollaan. Ei oikeestaan muita oireita enää ku alamahan jomotus välillä ja tissit kippeet. Huomenna vielä verikokeet ja ultra onko neste hävinny ja veri arvot hyvät. Ite tilasin mammaksi sivustolta halpis testejä ja eipä näyttäny mitään mut en kyllä yllättyny yhtään vai pitäskö sen jo jotain näyttää jos jotain ois tapahtunu ny taitaa olla pp7.

Tosin voihan sen jo arvata et ei oo onnannu ku hyperin oireet on helpottanu juomalla ja levolla. Yleensä kuulemm voimistuu jos raskaus alkaa.

Valuuko muilla noi lutinukset aina pois?
Ärsyttääku yölläki aina valuu lorona pihalle mie niin inhoon noita palleroita :mad:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mar80
Lia_ olet joutunut kokemaan kovia, ja pahoittelut menetyksestä. Hienoa, että olet valmis uusiin hoitoihin ja toivotaan että pian pääset taas siirtymään siirroista plussanneiden puolelle. En usko, että yksityisiä ns. kiinnostaa vaikka teillä olisikin julkisella pakkasessa alkioita, minun tietääkseni teillä on oikeus mennä yksityiselle. Ennemminkin ehkä niin, että kannattaa se tehdä ns. salaa ettei julkisella puolella kuulla teidän yksityisen puolen hoidoista.

Hyvä, että Reunalla ja Vipellä alkaa kivut helpottamaan!

Voi, että näyttää siltä että moni jatkaa täällä tätä hurjaa plussa aaltoa! Vaikuttaa, siltä että testipäivä-kaimat, SalamaT ja mar80 pääsee plussanneisiin, jännäilen täällä teidän puolesta <3
 
  • Tykkää
Reactions: SalamaT ja mar80
Onpas hurjasti tullu tekstiä :coffee: Joten yhteiset onnittelut viivoja saaneille :)

Erityis tsempit niissä syvimmissä aallon pohjissa veteleville :( mä oon aina menny niin että antanu "rämpiä" rauhassa pahimman paskan kun siltä tuntuu, ja toi lapsien näkeminen: mä oon aina jättäny väliin kaikki mikä itestä tuntumu vähänkin ikävältä, eli tosi asiassa viime parin vuoden aika paljonkin, mutta niin se vaan menee- itelle pitää antaa aikaa <3

Lialle vielä tätäkin kautta voimia jatkoon <3

Nii ja mä ostanu aina prismasta pc't :)
 
  • Tykkää
Reactions: SalamaT ja mar80
Vipe ja Reuna! Hyvä kun olette jo toipumaan päin! Onnea testaukseen!
Tissikipu on Vipe hyvä merkki! Mun rinnat ollu imetyksen loputtua ihan elottomat. Siitä tiesin, että jotain varmaan tapahtuu, kun nyt muutaman päivän oikein vihlonut välillä ja kipeät!

Minä ostin PC:n testejä Cittarista!
 
Noni. Testissä näkyy ihan selkeä toinen viiva. Vikat pregnylit pistetty sunnuntai aamuna, puolikas ampulli eli 2500IU. Onko toi viiva sitten siitä johtuvaa, en tiiä. Menkkojen piti alkaa maanantaina, ei oo kuulunu. Ovis tosin venähti muutamalla päivällä. Mitä mun ny pitäis ajatella? :eek:
 
Reuna, on niitä testejä varsinkin Prismoissa ja ässissä. Ne vaan tuppaa olemaan niin oudoissa paikoissa, ettei löydä niitä aina. Ässissä ne on luontaistuote hyllyillä, siellä missä on proteiinilisät sun muut, vitamiinit. Prismassa viimeeks etsin niitä varmaan 20min ja arvaa muistanko mistä löysin..En ainakaan luonnaistuotteista, oisko ollu jossai siellä missä oli liukkarit ja kondomit, käsirasvat?

Kuka noita hyllypaikkoja edes miettii? Luulis, että ekana näissä asiossa, ainakin minä menen etsimään testejä siellä, missä on myös siteet ja tamponit enkä mistään pähkinä/proteiini osastolta :confused:

Ja Nennalii!! Pregnylin puoliintumisaika on about 33h. Sunnuntaista on aika pitkä aika, joten sun pitää ajatella nyt näin:

 
Noni. Testissä näkyy ihan selkeä toinen viiva. Vikat pregnylit pistetty sunnuntai aamuna, puolikas ampulli eli 2500IU. Onko toi viiva sitten siitä johtuvaa, en tiiä. Menkkojen piti alkaa maanantaina, ei oo kuulunu. Ovis tosin venähti muutamalla päivällä. Mitä mun ny pitäis ajatella? :eek:
Viitisen päivää maksimissaan vois aatella tuon määrän näkyvän? Toivotaan testeille vahvistumista!!:love:
 
Lia muistankin sinut tuolta toiselta puolelta ja olen todella pahoillani tapahtuneesta. Minäkin olen täällä "paluumuuttajana" tosin tällä hetkellä enemmän taustalla kun ollaan hoidoista nyt tauolla. Pystyn samaistumaan kokemuksiisi, tosin minun enkelini oli vain 14 viikkoa mutta synnytys oli minullakin...luopumisen tuska oli jotakin mitä ei sanoin voi kuvailla. Fyysisesti olen toipunut mutta henkisesti tulen perässä. Viimeksi sunnuntaina ystävän kanssa asiaa purin ja itkin. Suru nyt vaan pitää surra. Paljon jaksamista sinulle Lia!

Kovasti mekin haluttaisiin jatkaa hoitoa, kaksi alkiota on meillä pakkasessa. Mutta lääkäri on sitä mieltä että mun pitää odottaa kahdet kuukautiset ennen kuin PASia tehdään...No tässä nyt niitä toisia kuukautisia odotellaan...Mutta hoidot siirtyy toukokuun loppuun / kesäkuun alkuun koska menen työharjoitteluun (opiskeluista johtuen) ja kyseessä on paikka missä ei voi olla raskaana (vaarallista sikiölle). Joten nyt on sitten pakollinen usemman kierron tauko....Tuntuu jotenkin pitkältä ajalta mutta toisaalta sitten ajattelen että ehkä ihan hyvä mun keholle koska se meni tuosta keskenmenost a ihan sekaisin ja sit vielä kaiken kukkuraksi heti putkeen sain noroviruksen joka vei sitten loputkin mehut kehosta (osastollekin jouduin nesteytykseen). Joten olen kyllä täällä hengessä mukana mutta hirveästi en välttämättä kommentoi :)
 
vipe1986 - Minulla nuo hyperin oireet helpottivat muutamassa päivässä ja raskaus oli silti alkanut. Muistan myös kauhistelleeni oireiden vähenemistä, kun pelkäsin negaa.

icsi mamako - Kiitos viestistäsi, täytyypä tosiaan selvitellä tuota yksityistä. Ja pyytää julkiselta ihan muuten vaan niitä hoitokertomuksia, eipä sinne tarvitse suunnitelmista sanoa mitään.

Mari32 - <3 Perästä tullaan, hyviä vointeja!

Toiveikas - Meillä kävi molemmilla ikävästi, muistan hyvin miten järkytyin tuosta sinun tilanteestasi. Ja itse sitten seurasin myöhemmin perässä. Luopumisen tuska on käsittämätöntä, samoin rakkaus mikä tuota pientä kohtaan ehti syntyä. :love: Meidän tytöllä on nimi ja hänet on kappelissa siunattu. Hän oli jo ulkonäöltään valmis vauva, pienempi vain.
Ihan järkevää tuo tauon pitäminen, varsinkin tuon työharjoittelun takia. Sen jälkeen saat toivottavasti pian uuden plussan testiin!
 
Hei suokaa anteeksi omanapainen tähän väliin, mutta tuleeko nykyään apteekin omaan viivanpaikka? Tein testin parin tunnin pidätyksellä, ja aluks tottakai blankko. Nyt siinä on jotain?
Menkat eivät ole alkaneet jomotuksista huolimatta vieläkään!!
 
Pirunpelto, mulla ei ainakaan ole tullut viivanpaikkoja apteekinomaan... kyllä se oli ihan puhtaanvalkoinen se ruutu, paitsi tietty se testiviiva näky. Ja nyt kun plussasin niin viiva apteekinomassa oli haaleampi kuin se toinen vaikka digi antoi sitten tuloksen raskaana 2-3 :) että pidetään peukkuja että se viivanpaikka alkaa vahvistua (y)
 

Yhteistyössä