IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Mamido - Pahoittelut! Toivottavasti siellä toimii julkinen puoli hyvin, minä en päässyt ennen syksyä edes PAS:n julkiselle (soitin sinne maaliskuussa!!). Yksityinen klinikka haki alkiot omaan pakkaseensa ja siirto tehdään nyt yksityisellä heti seuraavaan kiertoon.

Xesca - Minulla oli lievä hyperi ja lääkäri mietti pitkään, uskaltaako siirtää. Päätti ottaa riskin ja raskaus alkoi, eikä hyperi pahentunut ollenkaan. Lääkäri käski vaan lisätä "ripulijuoman" nesteytykseen, se tuntui auttavan vaikka maistui aivan hirveälle.

Olen muuten miettinyt, olisiko näköni huonontunut. En ole koskaan tarvinnut silmälaseja, mutta nimenomaan raskauden aikana (sen reilu 5kk mitä se kesti..) tuntuu näkö muuttuneen. Täytyypä seurailla.

ON - Alkaisipa uusi kierto pian, niin pääsisi valmistautumaan ensimmäiseen PASiin. Tänään on kp28, mutta minulla on ollut synnytyksen jälkeen vasta yhdet kuukautiset eli kierto ei välttämättä ole ihan tasoittunut vielä.
 
Hei, Xesca, piti karsia listaa kun merkit loppui ja et ollut kirjoitellut pitkään aikaan, mutta lisätään sinut ihmeessä takaisin.. Ja siihen näöen heikkenemiseen.. itsekkin kyllä olen lasit (+) tässä hoitojen aikana, mutta eiköhän kyse ikivä kyllä ole ihan vaan siitä kun ikää tulee.. :censored:;)
 
Lia: jonohan täällä on (Naistenklinikka Hki) mutta en onneksi perunu aikaamme vaikka raskaus alkoikin ja nyt alkaa se 6kkn jonotus olla täynnä eli pakkohan on pian alottamaan päästä, viim. Elokuu kesätauon jälk. Mutta ompa hyvä tietää että alkioita voi siirrellä pakastimesta toiseen jos nimittäin kans alkaa ahistaa julkisen jutut kun nyt parempaan tottunu!
 
Moi,
Lyhyesti bain elonmerkkejä annan itsestäni. Huomenna ivf-hoidon suunnittelukäynti,tod.näk. vapun jälkeen alkaa uusi kierto ja siitä päästään tositoimiin. Muuten ollut kohtuu rankaa (kaikki ympärillä on joko raskaana tai just synnyttänneet) ja lisäksi tosi paha niskahartiajumi iskenyt päälle. Siksi yritän pysyä pois tabletin ääreltä ☺
Tsemppiä kaikille, palaan paremmalla ajalla ja vähemmällä päänsäryllä ☺
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Xesca: minulla todettiin myös lievä hyperi kolmantena päivänä punktiosta kättärin päivystyksessä. Siellä asia otettiin vakavasti ja sanottiin, että tilannetta pitää seurata.... Naistenklinikalla oli kiire...... Lääkäri vastasi olankohautuksella, kun kysyin hyperistäni, jouduin anelemaan sairaslomaa kaksi päivää, vaikka olin niin kipeä että normaali kävely sattui joka askeleella. Siirto siis tehtiin, mutta onneksi olo alkoi siinä seuraavan neljän päivän aikana helpottamaan eli loppu hyvin kaikki hyvin :) tai no, huomenna on raskaustestin paikka eli sitten nähdään kuinka hyvin/huonosti on mennyt!
 
Salama T ja Mamido olen pahoillani keskenmenosta. Tiedän niin sen tunteen kun on juuri saanut iloita raskautumisesta niin sitten käy toteen se pahin pelko. Paljon voimia teille!

Lia mullakin oli keskenmenon jälkeen kierto sekaisin. Ensin tuli ihan ajallaan menkat kp 26 ja loppuivat mutta alkoivat viikon päästä uudestaan todella runsaana. Viime menkat sitten taas olivat myöhässä ja alkoivat vasta kp 34 vaikka yleensä mulla tarkka kierto ja menkat alkaa kp 26. Nyt tuntuu kierto olevan aika kohillaan ja tässä olen ovista bongaillut. Tosin tähän kiertoon ei vielä passia tehdä. Mullakin olis ensimmäinen pas edessä ja jos kaikki menee hyvin niin siirto olis toukokuun puolen välin paikkeilla. En malta millään odottaa!
 
Mamido - En minäkään tiennyt tuosta siirtomahdollisuudesta, yksityisen lääkäri sitä ehdotti. Oli kyllä hyvä juttu, ei tarvinnut lähteä uuteen hoitokiertoon vaan kokeillaan ensin valmiiksi löytyvillä alkioilla.
Kuulostaa tosiaan siltä, että teidän pitäisi päästä pian tositoimiin, kun jonossa jo olitte.

Toiveikas - Tehdäänkö sulle PAS lääkkeelliseen vai luonnolliseen kiertoon? Minulle tehdään lääkkeelliseen, koska munasarjani ovat monirakkulaiset ja ovulaatio jää joskus tulematta.
Jännittää eniten se, selviävätkö alkiot sulatuksesta, aiemmin on tehty vain tuoresiirtoja. Jospa viidestä alkiosta löytyisi 1 tai 2 siirtokelpoista.. :)
 
Lia mullekkin tullaan tekemään pas lääkkeelliseen kiertoon. Mulla kyllä ovis tulee mutta lääkäri sanoi että ton keskenmenon takia otetaan lääke käyttöön. Meillä on pakkasessa vain kaksi alkiota ja jännittää kyllä selviätvätkö sulatuksesta. Tai no en tiedä sulattavatko vain yhden vai molemmat. Toivottavasti jompi kumpi selviäisi sulatuksesta.

Tosiaan mulla on tuki lääke tuohon pas-hoitoon tulossa ja lääkkeenä Progynova. Onko kellään kokemusta? Mulle ihan uusi tuttavuus.
 
Täältä taustalta huhuilen ja toivotan jaksamista Mamidolle ja Salama T:lle. Näin ei saisi käydä kenellekään, saati sitten hoitojen tuloksena. Maailma on epäreilu, mutta näistäkin on mahdollista nousta. Aikaa vie, eikä unohdu mutta suru muuttaa muotoaan.

Salama Itsellä takana kaksi keskenmenoa (2 ja 4. PAS). Elo-syyskuun vaihteessa varhaisessa vaiheessa viikolla 5-6 ja nyt toinen vuoden vaihteessa 'tuomiolla' tuulimuna. Meille ehdotettiin julkisella (TYKSissä) lisätutkimuksia, jotta ei tehdä turhaan rankkoja hoitoja jos onkin jotain ongelmaa (hoidettava tai sitten ei). Miehelle kromosomitutkimukset tehtin jo aiemmin ja nyt itse menossa toukokuun alussa verikokeisiin,jossa katsotaan hyytymistekijät, keliakia, kilpirahasarvoja tarkemmin jne. Eli ne tutkimukset, jotka yleensä tehdään kolmen keskenmenon jälkeen.
Sinuna kyllä vaatisin tutkimuksia tässä vaiheessa, vaikka saattaakin viivyttää hoitojen jatkoa. Itse ainakin koin tuon tuulimunan ja 3 kuukauden jälkihoidon aikana että haluan ehdottomasti nämä nyt tässä vaiheessa!

Mukavaa kevättä kaikille ja niitä kuuluisia plussatuulia :love::love::love:
 
Iltaa Naiset. Lämpimät pahoittelut kaikille surua ja pettymyksiä kokeneille. Tsemppiä ja jaksamista kaikille tasapuolisesti! Ei tämä ole kyllä herkkua..

Itsellä alkaa olla kolmas IVF finaalissa, tuloksena yksi siirtokelpoinen alkio jonka tuoresiirrosta nega. Siirryimme tähän kolmanteen hoitoon yksityiselle toiveet korkealla mutta ei sitten mennyt kuin Strömsössä.. Kovalla rytinällä tultiin taas alas pilvilinnoista.

Kysyisin kokemuksianne: kuinka pian olette päässeet seuraavaan IVF stimulaatioon yksityisellä? Onko joillakin perusteilla mahdollista saada kelalta korvausta useammasta kuin kolmesta hoidosta?

Rauhaisaa illanjatkoa, pitäkää huolta itsestänne! :)
 
Xesca mulla oli hyperi, vaikka munasoluja ei ollut tsiljoonia. Lääkärit ottivat vakavasti riskin, ja siirtoon en päässyt vaan alkiot pakastettiin, ja jouduin odottamaan 2 kiertoa punktion jälkeen.
Sairaslomalla olin melkein 2vkoa, mutta en joutunut osastolle. Join varmaan 5 litraa vettä vuorokaudessa, vaikka pissaaminen sattui ihan hirmuisesti vatsaan punktion jälkeen.

Salamalle ja Mamidolle pahoittelut ja lämmin halaus. Lueskelin tarinaanne tuolla alkionsiirroista plussanneista. Ja luin monta muutakin karmaisevaa tarinaa, ihan hirveää :(

Darniko se siellä on jo kirvestä heittelemässä! Tiedän kyllä itsekin nopealiikkeisenä ja äkkipikaisena ihmisenä tuon odottamisen tuskan. Mutta olen päättänyt ja toivon että pysyn siinä, että testaamme vasta pp12 tai 13, milloin sattuu olemaan yhteinen vapaa.
Enivei, yritä nyt jaksaa vielä muutama päivä, jos testit olisi sitten vähän enemmin suuntaa antavia ;) (y)

Onko Domilla mitkä fiilikset? Tänään ihme kyllä ei koske päähän, vielä ainakaan.
Alavatsaa juimii välillä, tai munasarjoja. En ole varma missä tuntuu nipistelyitä ja missä ei.

En tiedä joko alkoi siis PMS oireet vai tekeekö luget (mistä helkkarista senkin erottaa onko PMS vai raskaana!!) mutta tekee mieli syödä koko ajan. Ja suolaista tekee mieli. Suklaanhimoa ei ole vielä näkynyt, mutta mitä vaan suolaista, makaronia, ruisleipää, nakkeja sinapilla, nuudelit raakana jne. Ja nälkä tai himo tuntuu olevan loputon.
Muuten ei mitään oireita.
Ja ei kai nyt mitkään raskausoireet ala jo pp4, vastahan hän on mahdollisesti pesää tekemässä. o_O
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

Ankkalinna # 9/12 #2. # vähän pco:ta/ kohtutulehdus/ ikä # 1.IVF/1PAS
Adelmiina_ #2012 #1. # vähän endoa/tuhoutunut johdin # 2. IVF 5.PAS

Bridge # 5/15 #1. #matala AMH+ikä # 3. IVF/1PAS
Cerezah # 9/13 #1 #selittämätön, toinen tuuba mahd.viallinen #1.IVF
Darni73 # 9/12 #1. yht # simpat # 3.icsi
Domi # 4/12 #1. # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 3.PAS
Ellemiinu # 2013 #1. # pco epäily+endo #1.IVF
Emmiina85 #2006 #1. #pco+mahd.vikaa johtimessa #1.IVF
epätoivoista yritystä #10/07 #1. # selittämätön/autoimmuunisairaudet/ikä # 3.icsi 5.pas (7.siirto)
haavetta pienestä
#4/14 #1. # selittämätön (kilpparin vajaatoiminta) # 1.IVF
Hipsunpöpsy
#11/11 #2.# helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
: #2015 # 1.# siittiöt # 2.ICSI
ilo2010
#2012 #2. # pco/selittämätön # 2.IVF
Jenifer
#1/15 #1. # selittämätön/tuuba # 1.IVF
Juru27 #2013 # 1. # siittiöt # 2.ICSI
Kielon-kukka # 2013 #1.yht # endo,pco # 4.IVF/ICSI
Kerttu80 #11/2014# 2. # selit.#1.IVF

Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#2.ICSI/1.PAS
mishala # 2016#1.#mies steril.#1.IVF
Nappeus #2014 # ? #PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Narana
#7/2014#1.# siittiöt?#1.IVF/ICSI
Nennalii
#2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/4.PAS (ei tuoresiirtoa)
Nya # 2012#1.#selittämätö/siittiöt# 2.IVF
pipa84 #04/16 #1.yht #azoospermia #1.ICSI
Pirunpelto # 1/13 #1. # ikä + simpat # 1.ICSI/1.PAS
Plussamamma # 2014 #1.#selittämätön #1.IVF

Pupuska81 # 3/13 #1. # pco+heikot siittiöt # 1.ICSI/2.PAS
Pussipiru # 2012 #1.# azoospermia+endo # 2.ICSI
Päivän paisteessa # 7/12 # 1. # huonot siittiöt, alhainen amh, heikkolaatuiset munasolut # 4.ICSI/1.PAS

Reuna # 2013 # 1. # pco,ovuloimattomuus ja simpat # 1.IVF
ronja81
# 2007 #2.# selittämätön # 3.IVF/3 PAS
Roxanne # 12/14 # 1. # ikä/siittiöt # 2.IVF/ICSI

Sphinx # 06/13 # 1. yht # selittämätön+endo # 2.IVF
Timjami77 # 7/13 # oma 2. miehen 3. # selittämätön/ikä/simpat # 5.ICSI/3.PAS
Toive* # 7/13 # 1. # johtimet tukossa # 1.IVF/1PAS
toive-94 # 2014 # 1. # lapsena saidastettu syöpä/alhainen AMH

Toiveikas81 # 2014 # 1. #endo,siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #pco #2.IVF/1.PAS
vipe1986 # 2013 #1. yht. # siittiöt # 1.IVF
virvatulia # ? # 2. # siittiöt,pco # 1.ICSI/4.PAS
Yrittäjä J
# 1/13 # 1. yht. # endo/selittämätön # 1.IVF/ICSI/1.PAS


Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
Bridge 21.4 (2x3pv/7.4)
Roxanne 22.4.(2pv/8.4.)
Cerezah 22.4 (3pv/11.4)
Darni73 27.4 (5pv/16.4)
pipa84 29.4 (3pv/18.4)
narana85 2.5 (2x3pv/18.4)
Domi 2.5 (2pv/18.4)
Pirunpelto 2.5 (3pv/18.4)

Plussat 2016: :love:
Tammi:
Salama T 2.IVF (kkm)
Misericordia 2.IVF/1.PAS
Helmi:
JONPA77 1.IVF
Orapihlaja 1.IVF
Maalis:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)
RooRoo1 1.IVF (3pv)
Yrittäjä J 1.IVF/ICSI (kem)
Mari32 5. ICSI/1.PAS (3pv)
Nenna81 2.IVF/3.PAS (3pv)
Tupsuli 4.IVF (2pv)
Domi 2.IVF/ICSI 2.PAS (kem)
Huhti:
SalamaT 2.IVF/1.PAS (km)
mar80 1.IVF/ICSI 1.PAS (5pv)
Kiela 1.ICSI/6PAS (4pv)
Emmiina85 1.IVF (kem)
mamido 1.IVF/1.PAS (km)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Päivitin nuo todelle ikävät asiat tonne listaan, ei kyllä tollasia merkintöjä kenellekkään tahtoisi laitelle :cry:. Vielä osan otot Salamalle ja Mamidolle kummallekkin. Oliko se nyt sit keskenmeno vai viellä kemiallinen mamidolla? Ei varmaan just nyt mitään väliä, olkoon noin voi muuttaa jos tahtoo..
Nyt on taas tullut niin monta uutta, aktivoitunutta ja ikävä kyllä palaajaa että en taas ruennut kaikkien tekstejen seasta etsimään tietoja, toistan taas itseän,i sori, mutta uudet ei ehkä tiedä. Eli jos et ole listoilla ja sinne tahdo laita seuraavat tiedot Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään niin lisäillään sinne.. Ja siis toki kuka vaan saa listaa päivittää ja itsensä lisätä, muutoin mielellään muusta tekstistä eroavalla niin tajuan/tajutaan poimia tekstin seasta. Bridgellä olikin näköjään eilen virallinen testi päivä.. oliko se nyt sit plussa?? Jätin vielä piinailijoihin, ja huomenna oli kans jo taas pari virallista.. aika rientää..
Piti ihan alkaa miettiä kun luin Pirtsin kyssärin fiiliksistä.. No sit heti tuli olevinaan pari vihlasua oik.muniksen tienoille (sieltä ovuloin) mut siis varmaan psykologiset vihlasut kun rupesin miettii..Ja vähän sen jälkeen muutoma juilinta/tuikkasu ehkä vähän vasemmalla puolen häpyluun vieressä.. muutoin siis tosi vähäistä, turvotuskin oli tänään miedonpaa. Aijemmat vähäset tissi jutut tosiaan varmaan johtu menopurista, nyt ei mitään..Ja mulla oli tollanen jäätävä suolasen syöpötys jo ennen siirtoa sen aikaan (eli myös varmaan menopur), ois niiin tehnyt mieli hampurilaisia!!! Nyt vähän hellittänyt sekin.. Ollut niin jotenkin kyllä hektinen päivä ettei oo ainakaan kerinnyt mitään "tuntemuksia" huomaamaan..Huomisen jos alottas piikittämällä!!! :p Eli gonapeptyl nahkaan.. pitäs varmaan unille roijaantua..
 
Huomasin eilen jännän jutun omakannasta kun katoin siirron sepustuksen. Olen siis kunnallisella. Ja nythän mulle ilmeni että täällä oli jollekkin toiselle tehty jatkoviljely jo oliko parin pas:sin jälkeen.. mulle ei oo koskaan puhuttu, otin sit asian esille ja olisin jatkoviljelty nyt mutta ajotuksen meni mönkään kun eka niillä oli lapra kiinni ja sit ei lääkäriä siirtämässä.. Tää on siis ilmeisesti nyt uus juttu että pystyvät jatkoviljelyjä tekee. Ihmettelin siirrossa vähän sitä et 2 solunen!! Kun muistelin että kaikki paitsi 1 olisi olleet 4 solisia top: eja.. en sit kuitenkaan mitään siitä kysynyt. Noh, nyt lukee omakannassa että on 2 4soluista pakkasessa.. ok. Ja jos jatkoa tarvitaan, menopur jo kp5 alkaen, ok. Ja mietitään jatkoviljelyä, ok ja KAHDEN alkion siirtoa!!!! WHAAT!!! Ohoh, iiks..Täh..en olisi uskonut "joutuvani" sitä miettimään, et ei ne tee... jännään, sinällään siis eihän nyt ainakaan molemmat siitä jatkoviljelystä selviis kun 2 vaan on mut sitli.. Siks siis nyt se tupulainen siirretty ja jätetty, paremmat, tasaset oottaa.. Ei siis ainakaan nyt vahvista uskoa tahän erään. Gonapeptyl piikitetty.. Sori tällänen omanapainen aamunavaus :)
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Omaa napaa täältä myös. Eilinen iltapäivä tikku oli vahvempi, mutta heikko viiva edelleen. Toisen merkkinen tikku antoi sinisen(!!!) viivan 5 min testiajalla, mutta pitäisi olla pinkki/purppura. Mitä tuo nyt sitten on?
Tänä aamuna hailura viiva taas. Mutta rinnat kipeytyi eilen. Muita oireita väsymys, turvotus ja kova nälkä.
Nyt menossa PP15, kp 32. Jotain tapahtuu, mutta hitaasti. Pysyn siis piinailijoissa, jos sopii. Veritesti ehkä ens viikolla.
 
Domi: AdeliinaJosefiina # 04/2015 # 2.lapsi # 2.ICSI

Xesca:
minä sain hyperin juuri tuon maaliskuisen punktion jälkeen, ja klinikalla hoidettiin sen verran hyvin että vaikka olin jo ollut osastolla niin minut kärrättiin klinikalle siirtopäivänä jotta siellä punktion tehnyt lääkäri itse katsoo tilanteen vielä. Munasarjat olivat suurentuneet, ja vatsassa ja pallean seudulla oli nestettä, joten lääkäri sanoi että missään nimessä ei siirretä. Hän jopa perusteli sen niin, että tuollaisessa tilanteessa (lievässäkin hyperissä) kroppa on nii luonnottamassa tilassa ettei se ole edes vastaaottavainen alkiolle joten ei kannata tuhlata niitä vaan mielummin odottaa. Eli lääkäri päätti ettei siirtoa, mutta tuon kuultuani olisin itse tehnyt saman päätöksen, tottahan se on enkä minä ainakaan halua tuhlata turhaan alkiota.

Mamido: Suuret pahoittelut! :( Juuri eilen täällä kirjoitin SalamaT:lle että ei kyllä kenenkään hoidoilla raskautuneen enää pitäisi joutua keskenmenoja kokemaan! Todella epäreilua ja suoraan sanottuna hirveetä paskaa.

Täälläkään ei vieläkään menkat alkaneet, nyt kp33. Voihan hemmetti, en kestä tätä odotusta. Tää olis paljon kivempitilanne jos olis jotain tuolla sisällä :D
 
Hienoa Domi ettei vaan tahkota samalla tavalla siirroista/hoidoista toiseen. Mekin ollaan julkisella puolella (Kyssillä) ja olen ollut todella tyytyväinen, toisin kuin Helsingissä. Täällä on kaikki tehty ja suunniteltu yksilöllisesti. Mulla on tulossa vasta ensimmäinen PAS, mutta koska endo on pahentunut ja hoidot pahentaa sitä entisestään ja samalla taas heikentää onnistumista päätyi lääkäri kahden alkion siirtoon. Lisäksi ikää on 38v.

Bridge voi kunpa siellä nyt joku tekisi pesää. Laitahan palautetta viallisesta testistä valmistajalle.
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Kiitos teille tuesta ja myötäelämisestä! Ei tätä toivoisi kellekään, ihan paskaa kaikki. Vilijonkka, iso kiitos kun kerroit noista tutkimuksista, voin vedota maanantaina siihen, että tiedän niitä tehdyn vastaavissa tilanteissa muuallakin julkisella "jo" kahden km jälkeen! Vähän selkänojaa...
 
Salama T ja Mamido on niin väärin että nämäkin kauheudet joudutte kokemaan. Ensin annetaan ja sitten otetaan. Saisi olla toisin päin.

Yrittäjä J sullehan hurjat suunnitelmat on! Tulen toivottavasti perässä yhdellä alkiolla kuun vaihteen jälkeen mutta luulen ettei lääkkeetön PAS tule minulle onnistumaan. Enhän edes ovuloi kunnolla. En tajua miksi edes sellaista suunnittelevat.
 
  • Tykkää
Reactions: SalamaT
Ankkalinna voihan hemmetti, mikä niillä on sitten ajatuksena siellä?? Että kattellaan vai? Tuo on kyllä niin väärin!

Joo kovat on suunnitelmat ja panokset, laitetaan nyt kaikki peliin. Mun lääkäri on tosi ihana, pitkäkatseinen ja järkevä. Hän ilman pyyntöä osasi ajatella pidemmälle, kaavaili heti kesätaukoa ja laskeskeli marras-joulukuun 2icsiä ja taas kohta olen vuoden vanhempi. Jos olisin ollut alle 30v kahta alkiota hän ei olisi suostunut siirtämään. Edelleen prosentuaalisesti on paremmat mahkut raskautua, varsinkin meillä vanhemmilla, jos siirretään kaksi kerralla.
 
Tänään kävin verikokeessa, mutta vasta ma hoitaja soittaa tuloksen. Eli piinailu jatkuu vielä. Eilen ja tänään sain itse davidin halpis testiin hyvin haaleat mutta ihan silmällä nähtävät viivat, onko kuinka yleistä että viivat eivät lähtisi vahvistumaan..? :/ pidän sormet ja varpaat pystyssä että huominen clearblue näyttäisi jotakin muuta kuin negaa!
 

Yhteistyössä