IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

pipa84 totta turiset, jokainen tavallaan :) Ne alkupäivien viivanpaikat on turhauttavia. Mä sain silti viimeksi pp 9 haalean plussan, josta ei epäselvyyttä.

Hätähousuna alan testaamaan jo pp7, ihan varmuuden varalta :rolleyes:

Muoks. en mäkään ehkä testailisi jos ei olisi vuosien yrittämistä ja satoja nega-testejä takana.
 
Pikakyssäri tänne taas vaikka varmaan kaikki ovat vkonlopusta nauttimassa.

Tekeekö Lugestron pahaa oloa? Tänään vasta pp5 ja kesken siivouksen havahduin, että muahan oksettaa! Juoksemalla vessaan kakomaan. Vatsaa vääntää ja juilii ylhäältä ja alhaalta, öklöttää vaikka tyhjensin aamupalat vessaan. Tai sitten olen poiminut vatsataudin itselleni jostain?
Eihän nyt mikään raskauspahoinvointi voi alkaa näin aikaisin!!?
 
Voi, yhden päivän kun on täällä käymättä niin onpa kauheesti lukemattomia viestejä ja niissä ihan liian paljon huonoja uutisia :( Kyllä ihan pahaa tekee teidän puolesta. Lämpimät halaukset kaikille! <3

Pipa84 just kun sulle aiemmin sanoin ettei Lutinuksista olis mitää oireita nii samana päivänä alko tuntumaan samat mitä sullaki eli tissit on tosi kipeät ja alavatsassa tuntuu semmonen paine. Ihan niinku menkkakipuja ois.
Ja joka kerta ku tuntuu että valuu jottai lääkkeitten jäämistöä pois nii saa mennä sormet ristissä vessaan että elä oo verta, elä oo verta.. On tää iha syvältä tää oottaminen. Ja sitte miettiin että jos on tämmösiä oireita nii miten näiden läpi tunnistaa jotain raskausoireita jos semmosia on tullakseen? :eek:
 
Tänään kävin verikokeessa, mutta vasta ma hoitaja soittaa tuloksen. Eli piinailu jatkuu vielä. Eilen ja tänään sain itse davidin halpis testiin hyvin haaleat mutta ihan silmällä nähtävät viivat, onko kuinka yleistä että viivat eivät lähtisi vahvistumaan..? :/ pidän sormet ja varpaat pystyssä että huominen clearblue näyttäisi jotakin muuta kuin negaa!
Mitä sulle clearblue tänään näytti? :barefoot:
 
Pirtsi mulle luget tekee välillä sellasta heikotusta, öllö oloa, etenkin viimeks.. mut siis ei oo oksentaa tod tarvinut... ettei vaan ois nyt vatsatauti sulla :(
Eikös haljennut huuli ollut sama asia kun plussa!!! Ai ei.. no piip ;) hehee, joo tyhjästä on paha nyhjästä.. vähän toki perus juippailuja mitä aina luguista siis.. Meinasin kyllä sydärin saada kun vessapaperiin tuli tänään punaista!!! Heti, et ei vittu tuli Darnin eilinen mieleen, et joko se mullakin jo nyt, ei voi (vasta viikon päästä).. vaan sit "tutkiskeltuani" se tulikin "naapurista".. huh, vissiin sielläkin jotain kuivuutta.. sorry, varmaan liikaa infoa :)
 
Pirtsi mulle luget tekee välillä sellasta heikotusta, öllö oloa, etenkin viimeks.. mut siis ei oo oksentaa tod tarvinut... ettei vaan ois nyt vatsatauti sulla :(
Eikös haljennut huuli ollut sama asia kun plussa!!! Ai ei.. no piip ;) hehee, joo tyhjästä on paha nyhjästä.. vähän toki perus juippailuja mitä aina luguista siis.. Meinasin kyllä sydärin saada kun vessapaperiin tuli tänään punaista!!! Heti, et ei vittu tuli Darnin eilinen mieleen, et joko se mullakin jo nyt, ei voi (vasta viikon päästä).. vaan sit "tutkiskeltuani" se tulikin "naapurista".. huh, vissiin sielläkin jotain kuivuutta.. sorry, varmaan liikaa infoa :)
Kiitos nauruista :ROFLMAO::ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Voi, yhden päivän kun on täällä käymättä niin onpa kauheesti lukemattomia viestejä ja niissä ihan liian paljon huonoja uutisia :( Kyllä ihan pahaa tekee teidän puolesta. Lämpimät halaukset kaikille! <3

Pipa84 just kun sulle aiemmin sanoin ettei Lutinuksista olis mitää oireita nii samana päivänä alko tuntumaan samat mitä sullaki eli tissit on tosi kipeät ja alavatsassa tuntuu semmonen paine. Ihan niinku menkkakipuja ois.
Ja joka kerta ku tuntuu että valuu jottai lääkkeitten jäämistöä pois nii saa mennä sormet ristissä vessaan että elä oo verta, elä oo verta.. On tää iha syvältä tää oottaminen. Ja sitte miettiin että jos on tämmösiä oireita nii miten näiden läpi tunnistaa jotain raskausoireita jos semmosia on tullakseen? :eek:
Lutinusten valuminen (ja selkeesti oikein lisäävät muutakin eritettä) on niin kamalaa! Tuntuu kuin pissat tulisi housuun...
Mun tissiturvotus vaan lisääntyy, nyt ois ne päivät kun alkiokin olis kiinnittynyt jos on kiinnittyäkseen. Omakin keltarauhanenkin varmaan alkaa toimimaan pikkuhiljaa, kun monta rakkulaa jätettiin punktoimatta ja luulis niiden poksahtaneen itsestäänkin... En tiedä :confused:
 
Paljon on taas tapahtumia yhdellä sun toisella. Ja miten monenlaisia vaiheita ja tilanteita. Täs hommas harva asia taitaa mennä suunnitelmien mukaan... Aina jokin asia yllättää.

Itse elän nyt pitkästä aikaa toiveikasta vaihetta. Eilisestä punktiosta saldona 11 hedelmöittynyttä munasolua, joihin nyt toivoni laitan.
 
  • Tykkää
Reactions: narana85
Mamido ja salamaT lämmin halaus ja voimia. Miks kovan työn, tuskan ja hoitojen jälkeen kun viimein suodaan raskauden onni, niin sit kuitenkin se onni revitään pois :cry:. Itse koin reilu vuosi sitten keskenmenon rv 9. Pahoittelut ja halaukset myös niille joiden piinapäivät loppuivat nyt pettymykseen :cry:. Piinailijoille toivon plussatuulia (y). Kaikille uusille tervetuloa joukkoon suureen. Nyt kun pari vuotta oon seurannut netissä lapsettomuus palstoja ja -kirjoituksia oon tajunnu kuinka paljon meitä oikeasti on o_O. No ihana tietää etten ole yksin tämän lapsettomuushelvetin kanssa :love:. Mietin usein sitä että tajuaako ns.helposti raskautuvat naiset sekä yleensäkin ne miehet ja naiset jotka puhuu ja ajattelee että lapsia vain tehdään silloin kun halutaan, niin tajuaako ne kuinka vaikeaa henkisesti ja fyysisesti lapsensaanti voi meille joillekin olla :mad:. Itsestäni tuntuu että monikaan ei tätä ymmärrä, joten siksi en juuri kenellekään lapsettomuuden tuskastani puhu :(. Onneks täältä nettimaailmasta löytyy kanssakulkioita :love:.
Mun tämän hetken hoitotilanteesta: nyt viis päivää menee letrozol ja huomisesta alkaen pistän ovitrellea kuusi päivää. Ens viikon keskiviikkona uä. Aiemmin passit (3 kertaa) tehty lääkkeelliseen kiertoon, jolloin oli estradot laastarit käytössä. Limis ei vaan ei oo kasvanut kunnolla vaikka max.laastareilla menty. Nyt kun siirryttiin yksityiselle niin päädyttiin kokeilemaan muutakin eli nyt PAS tehdään OI /avusteiseen "luonnolliseen" kiertoon. Kun ovulaatiot tulee luonnollisesti ehkä kerran-pari vuodessa.
Kaikille tsemppiä, voimia ja hermoja sekä rutkasti onnea matkaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Voimia kaikille pettymyksen kokeneille. Kyllä tää on semmosta paskaa välillä ettei uskois :(

Mun piti päästä perjantaina ekaan PASin niin Kuinkas kävikään, meidän kaksi ainoaa pakkasalkiota eivät selvinneet. Voi luoja että ottaa taas koville. Mielialaa ei juurikaan paranna pikkusiskon yllärivahinkoraskaus joka on kaikessa hiljaisuudessa edennyt 5 kk:lle. Sitä kun haluais olla iloinen ja onnellinen mutta katkera akka nostaa päätään. Huoh. :(
 
Heippa kaikille!

Saisiko tänne liittyä joukkoon, vaikka ensimmäiseen ivf/ICSI-hoitoon on vielä hieman aikaa? Meille on suunniteltu ICSI seuraavaan kiertoon (nyt kp5), ja lääkäri suositteli lähtökohtaisesti pitkää kaavaa. Itse olisin toivonut lyhyttä, kun mieliala on erittäin matala jo muutenkin ja pelottaa miten pitkät hormonihoidot vaikuttavat, mutta tietysti haluaisin että on parhaat mahdolliset mahdollisuudet onnistua. Kun lääkäri näki ilmeeni niin sanoi että jospa tehdään sittenkin lyhyt kaava kun olet jo noin allapäin. Mutta että pitkällä kaavalla olisi kuulemma hieman paremmat mahdollisuudet. Ei tehty siis vielä lopullista päätöstä vaan saatiin viikko aikaa miettiä asiaa. Kyselisinkin millaisia kokemuksia teillä on pitkästä/lyhyestä kaavasta? Tietääkö joku miksi tarkkaan ottaen pitkä toimisi paremmin ja mistä syistä lyhyt toimisi huonommin? Toki nämä ovat hirveän yksilöllisiä, mutta en oikein löytänyt kovin tarkkaa tietoa netistä enkä lääkäriltä tajunnut ihan kaikkea kysyä kun olin niin sekaisin koko tilanteesta.

Meillä lapsettomuuden syy siis hyvin selvästi miehessä, simppoja ei ole mitään mahtavaa määrää ja liikkuvuus erittäin huono. Viime inssissä liikkuvia oli vain 2% eikä pesusta selvinnyt kuin murto-osa. "Yllättäen" ei siis tuottanut tulosta. Lisäksi mulla on vähän lyhyenläntä luteaalivaihe, joka on pisimmillään ollut 11pv, ei auttanut Lutinus viime kierrossa siihen. Mun hormoniarvot on ikään nähden (34) täysin normaalit. Limis voisi gynen mukaan olla millin pari paksumpi oviksen kieppeillä.
 
marrasmai, mulle tehtiin pitkän kaavan hoito Procren-sammutuksella. Pelkäsin etukäteen jäätäviä menopaussioireita, mutta rehdisti sanottuna en oikeasti huomannut mitään varmuudella erityistä, vaikka neuroottinen tarkkailija olenkin :geek: Pitkää hoitoa suositellaan kai ainakin jos taustalla endometrioosia, kuten mulla, sammuttaa sen ja sen aiheuttaman "tulehdusreaktion" tms.

Samalla tavalla emmin kortisoniin aloittamista, kun myöhemmin yritettiin tehostella PAS tuloksia, kun ajattelin että menee yöunet ja meen ylikierroksille, mut ei siitäkään mitään tullut:rolleyes:

Mutta tosi yksilöllisiä nuo sivuoireet on, ja varmasti sielunmaisema muutenkin vaikuttaa. Itse ajattelen näin jälkikäteen kun myös pettymyskiertoja ehti olla useampi, että vain lopputuloksella väliä, eli kaikki tropit vaan käyttöön, jos niistä mitään apua olisi:ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: marrasmai
Mulla on 3 ekaa hoitoa tehty pitkällä ja viimesin lyhyellä kaavalla. 2. hoito 3kk erikoispitkällä procren lamautuksella. Pitkät ilmeisesti just endon takia, ja julkisella kai muutenkin suositaan sitä pitkää jotta punktioo voitas ajottaa tarkemmin. Synarelasta tuli lievempää ohimenevää päänsärkyä, procrenista pahempaa. Muuten ei erityisempiä vaihdevuosioireita. Viimesimmässä hoidossa olin jo sen verran vanhempi (37) ettei munasarjoja haluttu enää lamauttaa ja tehtiin yksityisellä.
3. hoidon 1. passista alkoi raskaus joka todettiin np-ultrassa keskeytyneeks, ja nyt 4. hoidon ainoasta passista raskaus loppusuoralla. Että kai se hyvinkin yksilöllistä on kumpi kelläkin toimii lopulta paremmin, vai onko merkitystäkään ja kaikki ihan sattuman kauppaa....
 
grey83 ja lullaby kiitos vastauksista :)

Olen myös kallistumassa lääkärin suosituksen kannalle, tuntuu että jos valitsisin lyhyen kaavan ja sitten se epäonnistuu niin sitten vasta kamala olo onkin. Parin viikon ekstrakärsimys on siihen nähden pikkujuttu. Ihmettelin vähän sitä pitkän kaavan suosittelua vaan kun mulla ovis tapahtuu ihan normaalisti ja kierto on jokseenkin säännöllinen (25-31), ainoa tosiaan se vähän lyhyt luteaalivaihe. Ja esim. inssiä ei suostunut tekemään lääkkeelliseen, koska mun oikea munasarja on aina joka toinen kerta tosi vaikea löytää ultralla, niin sanoi että voi kypsyä useampi munasolu ja on vaarallista jos niitä ei saada näkyviin ultrassa. Mietin että eikö se sitten ole riski ivf-hoidossa?? :confused:

Ai niin, ja tässä nämä tiedot

marrasmai# 2015 #1 # simpat + luteaalivaihe 8-11pv # 1. ICSI
 
Heippa kaikki!

Olipas kurjia uutisia monella. Pahoittelut :cry: ja onnea cerezah :):love:

Lyhyt katsaus meiltä: Alkaa jännittämään kuinkA käy. Maanantaina ultra jolloin selviää milloin on munasolujen keräys operaatio... Lääkäri epäili että saattaisi mennä ke-pe kieppeille. Toisessa munasarjassa oli 5 kehittymässä ja toisessa 9.

Tsemppiä kaikille :love:
 
Marrasmai mulla on tehty sekä pitkällä että lyhyellä kaavalla. Mulla ei siis ole mitään muuta vikaa kuin, että puuttuu molemmat munajohtimet (miehen simpatkin priimaa). Mun AMH arvo olo 3,8 joka mun käsityksen mukaan oli suurin vaikuttava tekijä pitkään kaavaan, koska lääkäri silloin totesti, että sen perusteella ei olisi hyperin vaaraa jos tehdään pitkällä. Eli ymmärsin siitä lääkärin olevan sitä mieltä, että pitkällä tulisi paremmin soluja. Tulihan niitä sitten 20 rakkulaa, 19 solua, näistä 13 hedelmöittyi ja tuoresiirron lisäksi loput jatkoi 2 päiväisinä pakasteeseen. Ihan kiva juttu, mutta yhtään raskautta mulla ei näistä alkanut ja naikkarin sulatuksissa 50% kuoli ilman, että pääsi edes siirtoon.
Sitten vaihdettiin yksityiselle tympääntyneinä ja pettyneinä. Siellä ei pitkiä kaavoja edes tehdä ja ekalla käynnillä ultrassa havaittiin alkukierrossa noin 9-10kpl pieniä rakkuloita, ja niitä lähdettiin kasvattelemaan pistoksilla samana päivänä. Ne kaikki lopulta punktioitiin solut sisällä ja niistä tuoresiirron lisäksi 4 päätyi blastoina (5päiväisinä) pakkaseen.

Jälkikäteen olen miettinyt, että koska mulla ei ole endoa eikä muutakaan 'vikaa' niin miksi piti pitkällä kaavalla tuhertaa mun kropan omaa toiminta alas ja keinotekoisesti sitten tuottaa vaan mahdollisimman paljon soluja. Kuitenkin sitten lyhyellä kaavalla ne kaikki rakkulat oli oman kehon tuottamia mitä sitten vaan kasvateltiin, joten ainakin haluaisin uskoa laadun olleen vähän parempi. Jostainhan se on syytä haettava (oman itseni takia), varsinkin kun heti yksityiselle siirryttyä tuli tuoresiirrosta kemiallinen ja eka PAS onkin sitten pysynyt nyt äitiyslomalle asti kyydissä.
Toisaalta yksityisellä myös esim PAS siirron ajoitus hiottiin ihan viimeiseen asti, naikkarilla sillä ei tuntunut olevan ihan niin paljon väliä ja vaihteli kovasti. Varmasti siis onnistuminen oli osien summa.

Ymmärrän kyllä, että ekaa kertaa kun lähtee hoitoihin niin haluaa maksimoida onnistumisen keinolla millä hyvällä ja varsinkin luottaa hoitaviin lääkäreihin: mitä muutakaan voisi tehdä. Helppohan se on näin jälkikäteen itse pähkäillä, että mitkä on voineet olla syitä omiin epäonnistumisiin tai onnistumisiin, jälkiviisaus gogo ;)
 
  • Tykkää
Reactions: marrasmai
Täällä tosiaan ehtii tapahtua paljon kun ei ehdi pariin päivään käymään! Sekä hyvässä että pahassa! Minäkin vaan tylsästi toivotan kaikille tsemppiä kun taas ei pysy nuo kymmenet nimimerkit yhtään päässä :( kyllä minä tästä tsemppaan vielä!

Mullakin mieli maassa, tänään kp35 eikä vieläkään vuoto ole alkanut... tosiaan ennen tätä ollut todella tarkka 28 päivän kierto... Nyt olen ihan varma että on kehittynyt joku vakava häiriö/sairaus lisää vielä tämän kaiken muun päälle ja ahdistus on kova.. Tekis mieli soittaa klinikalle huomenna ja pyytää ultra-aika että voitteko kattoa mitä ihmettä tuolla tapahtuu kun ei vaan vuoto ala! :unsure:
 
mishala: Mulla ei koskaan vielä stressi oo vaikuttanut mitenkään, enkä mielestäni oo nyt mitenkään stressaantuneempi kuin aiemminkaan näiden kaikkien hoitokiertojen aikana /muutenkaan elämässä :D
 
Stressi voi hyvinkin vaikuttaa. Mulla ivf-kierto antoi odotuttaa itseään, vaikka tavallisesti on hyvin säännöllinen kierto. Ehdin kans miettiä kaikkea mahdollista, mutta klinikalla totesivat ettei ole mitenkään tavatonta, että juuri se ivf-kierto antaa odotuttaa. ;) Kropan toiminta on metka juttu.
 
Marrasmai mulla on tehty sekä pitkällä että lyhyellä kaavalla. Mulla ei siis ole mitään muuta vikaa kuin, että puuttuu molemmat munajohtimet (miehen simpatkin priimaa). Mun AMH arvo olo 3,8 joka mun käsityksen mukaan oli suurin vaikuttava tekijä pitkään kaavaan, koska lääkäri silloin totesti, että sen perusteella ei olisi hyperin vaaraa jos tehdään pitkällä. Eli ymmärsin siitä lääkärin olevan sitä mieltä, että pitkällä tulisi paremmin soluja. Tulihan niitä sitten 20 rakkulaa, 19 solua, näistä 13 hedelmöittyi ja tuoresiirron lisäksi loput jatkoi 2 päiväisinä pakasteeseen. Ihan kiva juttu, mutta yhtään raskautta mulla ei näistä alkanut ja naikkarin sulatuksissa 50% kuoli ilman, että pääsi edes siirtoon.
Sitten vaihdettiin yksityiselle tympääntyneinä ja pettyneinä. Siellä ei pitkiä kaavoja edes tehdä ja ekalla käynnillä ultrassa havaittiin alkukierrossa noin 9-10kpl pieniä rakkuloita, ja niitä lähdettiin kasvattelemaan pistoksilla samana päivänä. Ne kaikki lopulta punktioitiin solut sisällä ja niistä tuoresiirron lisäksi 4 päätyi blastoina (5päiväisinä) pakkaseen.

Jälkikäteen olen miettinyt, että koska mulla ei ole endoa eikä muutakaan 'vikaa' niin miksi piti pitkällä kaavalla tuhertaa mun kropan omaa toiminta alas ja keinotekoisesti sitten tuottaa vaan mahdollisimman paljon soluja. Kuitenkin sitten lyhyellä kaavalla ne kaikki rakkulat oli oman kehon tuottamia mitä sitten vaan kasvateltiin, joten ainakin haluaisin uskoa laadun olleen vähän parempi. Jostainhan se on syytä haettava (oman itseni takia), varsinkin kun heti yksityiselle siirryttyä tuli tuoresiirrosta kemiallinen ja eka PAS onkin sitten pysynyt nyt äitiyslomalle asti kyydissä.
Toisaalta yksityisellä myös esim PAS siirron ajoitus hiottiin ihan viimeiseen asti, naikkarilla sillä ei tuntunut olevan ihan niin paljon väliä ja vaihteli kovasti. Varmasti siis onnistuminen oli osien summa.

Ymmärrän kyllä, että ekaa kertaa kun lähtee hoitoihin niin haluaa maksimoida onnistumisen keinolla millä hyvällä ja varsinkin luottaa hoitaviin lääkäreihin: mitä muutakaan voisi tehdä. Helppohan se on näin jälkikäteen itse pähkäillä, että mitkä on voineet olla syitä omiin epäonnistumisiin tai onnistumisiin, jälkiviisaus gogo ;)
Kiitos kun jaoit kokemuksiasi :) Mä myös ihmettelen sitä pitkän kaavan suosittelua kun taustalla ei ole endon häivääkään eikä noin periaatteessa mitään suurempaa "ongelmaa" sen inasen lyhyen luteaalin lisäksi. Mun AMH-arvo on 2,1, onkohan se jotenkin matala vaikka lääkäri vakuutti että olisi ihan normaali? (n)

Pahoittelut keskenmenon kohdanneille <3
 
2,1 on ihan normaali varmasti (y)Olen ymmärtänyt, että alle 0,5 on sitten matala ja voi vaatia lääkitykseltäkin paljon enemmän. Tsemppiä pähkäilyyn ja muista että usein eka stimulaatio voi olla vähän hakuammuntaa kun ei tiedetä miten kenelläkin kroppa reagoi lääkkeisiin, että sitä myös hienosäädetään tarvittaessa kesken piikitysten joten kyllä suurimmaksi osaksi tuloksia (munarakkuloita) saadaan joka tapauksessa. Sitten pääseekin jännittämään muita vaiheita :)
 

Yhteistyössä