IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Onko muuten tavallista, että PAS:n luonnollisessa kierrossa on irroituspiikki? Ärsyttävää kun taas saa odottaa Pregnylin poistumista.

Hei ja jos Luget tuottaa tuskaa niin suosittelen kokeilemaan Lutinusta (y)Se ei puuroudu silleen ällöttävästi. Mikäs se Ankkalinnan suosittelema olikaan? Joku geeli?
 
YrittäjäJ mulla kans oli luonnollisessa kierrossa pregnyl kun ovis venyi ja venyi. Polilta sanottiin, että 5pv ennen siirtoa pitää pistää se (3-päiväiset alkiot).
Keskiviikko aamuna pistin jos ei ennen sitä ois tullu ovisplussaa ja siirto oli seuraavan viikon maanantaina. Sit ne vielä varmisti, että pistithän piikin.
Ovis tapahtui muistaakseni jäätävistä kivuista joita tännekki sillon kirjoitin et sattuu ihan sikana niin perjantaina. Ja sattu kunnolla ja tunsin et oikealta puolelta läks varmaan kuin raketti!
 
  • Tykkää
Reactions: Yrittäjä J
Kiitos tiedoista tytöt :) Mä pistin sen viime viikon torstaina ja nyt keskiviikkona on siirto. Ilmeisesti nelipäiväiset alkiot laitetaan. Mä ajattelin seurata taas Pregnylin poistumista.

Aikaisemmin oli puhe testailuista ja haamuviivoista. Mua itse asiassa loppujen lopuksi lohdutti se, että alkio yritti viimeksi tarrata kiinni, vaikka jäikin sitten kemialliseksi. Ensimmäistä kertaa vuosiin jotain tapahtui ja usko onnistumiseen kasvoi. Jos olisin testannut virallisena testipäivänä, en olisi tiennyt asiasta mitään...
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Mun tekis niin mieli jo ruveta testailemaan, on sattunut niin paljon huonoa muussa elämässä viimeisen viikon aikana... :cry::cry:
Kaikki olot on hävinneet, rintojen turvotusta ja aristusta lukuunottamatta. Hajut myös häiritsevät, kahvikin tuoksui eilen pahalle. Tiedä sitten mikä on Lutinuksista ja mikä "normaalia", mulla on superhyvä hajuaisti muutenkin. Raskausoireiksi en uskalla vielä niitä kuvitella. On maailmanihme, jos näillä stressitasoilla yksikään superalkio kiinnittyy, vaikka toisaalta haluaisin uskoa, ettei niin paljon pahaa, ettei jotain hyvääkin. :whistle:
En usko että Yliopiston apteekin raskaustesti vielä mitään näyttäisi ja kallista testiä en raaski vielä tuhlata...
Mistä kaupoista niitä halpoja hyviä saikaan? Voiko niihin pissiä suoraan vai tarviiko purkin väliin? :rolleyes:

pp 8
 
Viimeksi muokattu:
Pregcheckiä löytyy Prismasta, Ässältä, Cittarista, vähän yli 2€ maksaa paketti jossa on 2kpl. Huom. ne on yleensä luontaistuotehyllyllä piilossa. Tsemppiä pipa84! Niin ja pissata pitää purkkiin, tai siis ihan pikkuliru siihen mukana tulevaan kipposeen.
 
pipa Citymerketeista saa pregcheckejä, käy niitä! Joo tarttee purkin mut siinä paketissa taitaa olla joku sellainen kuppi, tosin jos joku onnistuu siihen tähtäämään kusematta sormille niin huraa :p Ja hei, jos stressi estäisi raskaaksi tulemisen, en ikinä olisi plussannut, varsinkin ekan plussan alla oli sellaista paskaa. Ja lisääntyyhän noi ihmiset maissa joissa sotatila jne...

Me käytiin eilen "varhaisultrassa" ja sattui ihanasti tuurilla mun "oma" gyne (mies), joka leikkasi endoa aikoinaan ja oon käynyt hänellä vuosia. Saatiin lähete keskenmenotutkimuksiin, ne ehtii hyvin tehdä ennen kolmatta ivf, jolle suunnitteluaika 2.8. Jotenkin hän onnistui taas valamaan uskoa, ei pitänyt endoa niin pahana että olisi este, en ole kuulemma NIIN vanha vielä, on tosi positiivista että meidän soluilla kuitenkin raskauteen asti synkkaa vaikka ne ei ole jatkuneetkaan... Hän ottaa myös miehen ihan erilailla huomioon kuin naisgynet. Kai tää tästä, ei sinne elokuuhunkaan kovin pitkä aika ole.

Tsemppiä teille kaikille, katotaan onnistuisinko vähän hetkeksi etääntymään tästä aiheesta ja palstoista...
 
Onnea siirtoon Yrittäjälle! Olispa tämä nyt teidän kertanne! Darnille vielä kiitos vinkistä, taidanpa heti tänään käydä ostamassa ubikinonia... :oops:

Niitä PC:n testejä voi löytyä myös K-supermarketeista. Mun lähimarketissani oli niitä hygieniatuotteiden hyllyssä.

Miltäs Bridgen verikoe näytti?
 
  • Tykkää
Reactions: Yrittäjä J
142!!!! Ei oo totta. Se oli PP18 testi. Ei ainakaan kaksosia oo tulossa, ei varmaan mitään. Huomenna uus testi, pakko nähdä ennen viikonloppua, mihin se on menossa.
Rinnat edelleen arat ja kohdussa tuntuu viiltoja, turvotusta on ja väsyttää.
Sanokaa nyt joku, että joku olis onnistunut tuollaisella arvolla, pliis.
 
Multa ei oo Bridge koskaan edes otettu veritestiä, mutta ihan hyvä tuo sun arvo on. Niistä kaksosista en tiedä;) Sää taisit saada testipäivänä digiin 2-3, eikö? Eli sen mukaan viikot on ihan oikein. Noin minäkin sain ja sitte testasin 5pvän päästä digin ja sain 3+ Kyllä mää uskoisin että sulla kaikki ihan hyvin! Onnea matkaan! Netissä on myös laskuri, jolla tuota hcg:n nousua voi seurata, että nouseeko normaaliin tahtiin. Minä en vaan muista, että millä osoitteella löytyy(n). Auttakee joku joka muistaa:)

Minä oon entinen Kiela....uus puhelin ei suostu kirjautuun vanhoilla tunnuksilla. Piti vaihtaa.
 
Tämmöinen löytynetistä noista arvoista:

HCG-hormoni

Human Chorionic Gonadotropin (HCG) eli istukkahormoni. Sitä alkaa erittyä raskauden alusta lähtien, ja juuri sitä raskaustesteillä etsitään virtsasta tai verestä.

HCG-taso raskauden aikana: Advanded Fertility tai Birth and Babies.

Aika hedelmöityksestä Aika viimeisistä kuukautisista HCG:n määrä

mIU/ml

1 viikko 3 viikkoa 0-5

2 viikkoa 4 viikkoa 3-426

3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340

4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500

5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000

6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000

8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000

17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400

>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000
 
Mun klinikalla oli jokaiselle päivälle omat viitearvot ja ne on tietty tosi paljon rajatummat kuin tuo peruslista minkä netistä löytää. Mutta tärkeintä on kuitenkin se kontrolliverikoe missä näkee onko tuplaantunut ja jos niin kuin nopeasti eli onko normaali alkuraskaus kyseessä. Kuitenkin joskus hitaasti käyntiin lähtenyt hCG nousu voikin ottaa kiinni päivät/viikot!
Toivotaan Bridge että huomiseen mennessä on arvot noussut normaalisti. Tsemppiä!
 
Bridge, kovasti peukut pystyssä että siellä olis jotain ihanaa kehittymässä (y):love:

Täällä alkoi nyt sitten sunnuntaina ne odotetut menkat. Varasin ajan sovitusti kp10 ultraan (9-11 oli ohjeistus). Eli passia kohti vie tie. Siellä oli helatorstain takia taas vähän ruuhkaa, ja piti ottaa semmonen aika, etten saa lapselle ihan noin vaan hoitajaa silloin. Tää puhelimen päässä ollut hoitaja sanoi reteesti, että ota lapsi mukaan, kovasti vakuutteli sen olevan ok, ja "hoitajienkin toimistossa" katsovan hetkisen sen perään jos tarvii.

Ihan uteliaisuudesta, mitä mieltä te olette tästä? Että ottaa yksvuotiaan lapsettomuusklinikalle mukaan? Mä ite oon tosi varovainen tän asian suhteen, ja harkitsen tässä nyt vakaasti esim. mll:ltä jonkun palkkaamista siksi aikaa. Ihan vaan siksi, että tiedän näiden asioiden olevan kovin herkkiä juurikin lapsettomuushoidoissa käyville. Enkä tieten tahtoen halua kenenkään mieltä pahoittaa viemällä just sinne kipeimpään paikkaan sitä kipeintä asiaa. Mutta mitä muut on mieltä, ajattelenko mä liikaa tässä(kin) asiassa?

Tais olla muitakin (Lia_ ja Adeliina ainakin) jotka on suunnilleen samassa tilanteessa. Toivottavasti teillä ne menkat sieltä pian alkais, niin pääsisitte kans eteenpäin! Itseä jännittää jostain syystä eniten se, että selviääkö alkio sulatuksesta. Meillä kun kaikki on sen yhden varassa.

Ja mut vois muuten lisätä kans listalle.
Mimmi_83 # 5/2013 # 2. # siittiöt # 2.ICSI 1.PAS
 
Liityn keskusteluun. Ensimmäinen ivf menossa ja testipäivä on 2.5. Lyhyellä kaavalla mentiin hyperstimulaatioriskin takia. Meillä selittämätön lapsettomuus ja kaikki on näyttänyt koko ajan hyvältä mitä vain on testattu ja tutkittu. Taidetaan olla kohta kolme vuotta yritetty ja siitä pari vuotta hoidoissa, sisältäen kaiketi kolme inseminaatiota ja nyt siis ensimmäinen ivf. Kaikilla niin kovin tarkasti tiedossa ja muistissa ja ylhäällä kaikki, minä menen virran mukana ja se on ihan hyvin tehonnut kyllä ainakin siihen että en ole ollut asiasta kovin stressaantunut tai huolissani tai pettynytkään. Tai sitten vain sulkee asioita mielestään. Punktiota pelkäsin ja se olikin hirveä kokemus, mutta tulokset ihan hyviä: 14 munasolua, 9 kehittynyttä vai miten se nyt sanotaankaan, 6 hedelmöittyi ja yksi laitettiin, loput jäivät kehittymään blastoiksi ja 2.5. selviää enemmän niiden kohtalosta.

Kaikenlaisia omituisia tuntemuksia on, varmaan sitten lääkkeistä tai näin sitä yrittää ajatella. Kuvotusta on ja hyvin monenlaisia tuntemuksia vatsassa, sekä kohdun alueella että munasarjoissa. On pistelevämpää kivun tunnetta ja toisaalta vain tuntemuksia. Mieliala on ollut hyvä, eikä hormonit ole mitenkään kovasti vaivanneet, eilen vähän heitteli. Toistaiseksi ihan positiivisin mielin liikenteessä.

Edit. Yksi kysymys: mikä on pp? Punktiopäivä?
Tottakai lapsen voi ottaa klinikalle mukaan.
Iiris # 07/2013 ehkä... # 1# selittämätön# 1. IVF
 
Viimeksi muokattu:
Mimmi! Meillä meinasi olla sama tilanne, kun kävin ultrassa ennen siirtoa, että miehellä olis töitä ja meillä vähän nihkeästi päiväsaikaan mahdollisuutta hoitoon kavereillekkaan viedä, kun lähes kaikki töissä. Mies oli sitä mieltä, että älä vie lasta sinne, kun sitä pähkäilin. Hän sai onneksi työt järjestymään ja pysty sen aikaa hoitamaan. Eli minä en veisi polille lasta. Kyllä se voi aiheuttaa pahaa mieltä....
 
Mahtavaa Bridge! mun kaverille hoitaja sano että liikaa ei pidä arvoja tuijottaa kunhan lähtee hyvin nousuu ja tuplaantuu.
Tsemppiä siirtoon Yrittäjälle! (y)

Tää himotestaaja on taas tuhlannu kaikki pc:n testit, ni piti tehä äsken kaappiin jäänyt one step, aika raju viivanpaikka mun makuun.:unsure:

http://aijaa.com/NpO4OA

Onko kellään progynova käytössä? Mulla viikonlopusta asti olli järkky pääkipu tai jos ei sitä ni sit oksettaa kamalasti, lugeja oon täs vuosien varrella käyttäny vaikka kuin monta lootaa ni niihin en tätä osaa yhistää..
Tän kaiken kestäis jos ois takuuta että 5 pas tois toivotun tuloksen, nyt jo sellanen olo et eipä onnistunu taaskaan..
 
adelmiina mä sain tuollainen viivan pp 9 tuoresiirrosta.

Hei joku kysyi mikä on pp. Eli piinapäivät, jotka lasketaan sillä tavalla, että siirtopäivä on pp0 jne.

Hups, kolmas viesti jo. Innostuin tosta adelmiinan testistä :oops:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä