IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Pirunpelto onnea ja oliko muitakin plussanneita! :)

Minulla vatsatuntemukset hiukan vähentyneet ja uutena nyt tullut pahoinvointi, ei siis ylös asti tule mutta oksettaa. Äitini tosin hillitsi tehokkaasti päätään nostavaa toiveikkuutta sanomalla ettei raskauspahoinvointia vielä tässä vaiheessa tule, eli Lugesteron. Ja uutena oireena myös hirvittävä päänsärky, joka tälle päivälle alkaa helpottamaan onneksi jo. Ja toisaalta taas tuntuu välillä siltä että kohta alkaa kuukautiset.

Löysin kirjakaupasta kirjan Ihmeet tapahtuvat muille- lapsettomuuspäiväkirja, ja sitä olen nyt ahminut.

En taida tehdä raskaustestiä ollenkaan ennen maanantaita mikä on verikoepäivä. Jos vain maltan vielä muutaman päivän odottaa.
 
Pirunpelto onnea ja oliko muitakin plussanneita! :)

Minulla vatsatuntemukset hiukan vähentyneet ja uutena nyt tullut pahoinvointi, ei siis ylös asti tule mutta oksettaa. Äitini tosin hillitsi tehokkaasti päätään nostavaa toiveikkuutta sanomalla ettei raskauspahoinvointia vielä tässä vaiheessa tule, eli Lugesteron. Ja uutena oireena myös hirvittävä päänsärky, joka tälle päivälle alkaa helpottamaan onneksi jo. Ja toisaalta taas tuntuu välillä siltä että kohta alkaa kuukautiset.

Löysin kirjakaupasta kirjan Ihmeet tapahtuvat muille- lapsettomuuspäiväkirja, ja sitä olen nyt ahminut.

En taida tehdä raskaustestiä ollenkaan ennen maanantaita mikä on verikoepäivä. Jos vain maltan vielä muutaman päivän odottaa.
Hei, ihan mielenkiinnosta tota kirjaa kohtaan, onko millanen luettava? kannattaisko ostaa?
 
Domi, riittääks et laitan ihan vaan tähän?? :D love- # 2014 # eka # miehen simpat # 4:s pas

Emmiina toivottavasti vuoto sieltä pian tulee ja onnea uuteen kierrokseen!! :)

narana ja Domi, älkää sitä kirvestä heitelkö kaivoon! vielähän se plussa voi sinne löytyä! (y)

Adelmiinalle tsempit ja voimia! Yrittäjälle onnea ja tsemppiä testauksiin :)
 
  • Tykkää
Reactions: narana85
Yrittäjä J ei ne sanoneet että pitäis ennen siirtoa aloittaa niitä tukilääkkeitä. Meinasin kyllä soveltaa, taidan aloitella lauantaina. Ottaakohan ne jo tänään alkiot sulatteluun koska maanantaina siirto? Ei kai ne sunnuntaina tule niitä minua varten sulattamaan, sehän on vappupäiväkin niin tuskin kukaan töissä labrassa...

Pirtsi, mikä tilanne on?

Edit: ilo2010 piti ihan katsoa paremmalta näytöltä tietokoneelta, kyllä siinä testissä on tosiaan toinen viiva! Wauuu....
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: ilo2010
Hirmuisesti kiitoksia kaikille tsempeistä! Tosi kiva, ettei yksin joudu näitä käymään läpi. Vielä on toivoa, en luovuta. En käynyt klinikalla, vaan normi työpaikkalääkärissä, joten soitin vain arvosta. Väliä oli se 48 tuntia, joten olisi vähintään pitänyt olla 213, lähellä silti. Viimeksi tm:ssa tuplaantui normaalisti, mutta ehkä tämä on se "real thing".
Toiveikas ja muut, se on jännä tuo kuukautisten odotus, yleensä niitä ei halua. Ihme kyllä viimeksi mun kroppa oli suotuisa ja odotti siihen päivään kun halusin. Taisin stressillä pitää ne pois. Ne on pitkiä päiviä odottaa, mutta nautihan vapusta ja sitten tositoimiin.
Mites Pipan testit? Mulla on taas toinen pidätetty pissa paras testiin, vaikka voin käydä yöllä vessassa. Toivottavasti saat veritestin tuloksen jo tänään.
Tisseistä taas: nännit on arat edelleen ja koko on kuin Pamela Anderssonilla. Kyllä niitä täytyy vähän väliä kokeilla, josko ne on edelleen arat. Välillä tuolla liikenteessäkin, kunhan huomaamattomasti hipaisee. On tämä kyllä huvittavaa. Niin, että mites ne Domin tissit tänä päivänä? :D
Ankkalinna ja Yrittäjä, me niin saadaan kaikki ne tuplat, vaikka ollaankiin niitä arvokkaasti vanhentuneita.
Adelmiina, nuo tunteet kuuluu tähän prosessiin, muttei sano, etteikö se plussa voisi vielä tulla. Odotahan rauhassa testipäivään. Kaikilla ei tule aikaisin viivat.
Yrittäjä, mulla oli vielä PP11 haamu Pregnylistä, 5000 unitista.
Toiveikas, mulla siirrettiin kolmipäiväinen kolme päivää ovulaatiosta (ovis on nolla päivä). En tiedä riippuuko siitä, onko luonnollinen vai lääkkeellä saatu aikaan, mutta uskoisin, että mitä lähempänä todellista ovista, sitä parempi.
Narana, koita jaksaa. Tässä tunteiden vuoristoradassa on järjetöntä olla kyydissä. Jokainen romahtaa välillä ja se on ihan ok. Sitä ei muut ihmiset voi ymmärtää, kuin paljon tämä vaatii henkistä sisua. Turvotus on hyvä asia, toivottavasti turvottaa seuraavat 9 kuukautta :)
Monelle tulossa jännä vappu, täällä jännitän teidän mukana. Toivon sydämestäni kaikille viivoja.
ON: testailen nyt sitten liuskoilla ja katson josko ne haalenee. En ajatellut mennä enää verikokeeseen. Ei tässä muuta voi kuin odottaa.
Eilis- ja tän aamun testit (PC ja Professorin) edelleen vitivalkoiset. Lisäksi vaaleanpunaista vuotoa huomasin pikkarinsuojassa. Surullisin mielin matkalla verikokeeseen... :cry:
Maanantaina soittavat vastauksen ja kertovat mitä lopuille kolmelle jatkoviljelyyn jääneille alkioille kävi. :confused:
Sitten vielä pitää miestä yrittää tässä tukea, vaikka ei yhtään jaksaisi. Onneksi hänellä on jalka murtunut, niin ei ainakaan pääse hatkoja ottamaan. :(
pp 11
 
Ankkalinna, aloita jo nyt, mullakin aloitettiin jo pregnylistä eli pari päivää ennen ovista.
Pipa, tsemiä vielä, peli ei ole menetetty.
Mua nauratti tuo sun miehen hatkat :D sori jos ei ollut vitsi.
Ilo, minäkin näin viivan, mutten uskaltanut kommentoida. Tiettyinä päivinä näkee viivoja missä tahansa, jos haluaa... Onnea
 
  • Tykkää
Reactions: ilo2010
Ankkalinna, aloita jo nyt, mullakin aloitettiin jo pregnylistä eli pari päivää ennen ovista.
Pipa, tsemiä vielä, peli ei ole menetetty.
Mua nauratti tuo sun miehen hatkat :D sori jos ei ollut vitsi.
Ilo, minäkin näin viivan, mutten uskaltanut kommentoida. Tiettyinä päivinä näkee viivoja missä tahansa, jos haluaa... Onnea
Ei ollut vitsi, mutta kieltämättä hyvinä päivinä naurettava juttu. ;)

Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä... (voi kumpa olisi edes saatu pakkaseen jotain, sormet ja varpaat ristissä) :unsure:
 
Hei, ihan mielenkiinnosta tota kirjaa kohtaan, onko millanen luettava? kannattaisko ostaa?
Tähän hetkeen ollut ihan kiva lukea, vaikka aika sellainen pessimistinen se kirja on, ja kirjoittaja tuntee suurta tuskaa kun muilla positiivisia uutisia. Minulla yksi ystävä joka jo haudannut kaikki lapsen saamishaaveet, ja hänelle tuntui koko kokemus olevan samatyyppinen, ja siksi kirjaa minulle suosittelikin. Itse olen pystynyt ainakin vielä olemaan onnellinen muiden puolesta, enkä ole joutunut välttelemään lapsen saaneita tai saavia kavereita ja sukulaisia.
Kirjan lopussa on vielä lääkärin ja psykologin kommentteja. Ehdottomasti sen 3€ arvoinen ostos minkä tästä maksoin, ja kiva nyt lukea kun selvästi kaipaa lukea näitä palstoja ja asiaan liittyviä juttuja tässä kohtaa.
 
Kiitos tsempistä kaikille :love:

Ihanaa ilo2010 kyllä se viiva siittä vahvistuu! :) sain ite tänään samanmoisen ja piti ihan kaverille lähettää kuva että näkeekö joku muukin siinä jotain :rolleyes: tosin jos mieskin erotti viivan niin eikö sen pitäisi olla jo melko varmistus? ;) tänään pp 11 ja olisin toivonut hieman vahvempaa viivaa.. nyt sitä tietty perupessimistinä olettaa viallista testiä tai viallisia silmiä :D tai että se on se kemiallinen..

Voi Pipa84 toivottavasti sinunkin viikonloppu iloksi vielä muuttuu!

Ankkalinna mullakin oli siirtopv maanantai ja aloitin tukilääkityksen su aamuna niin ehdottomasti kannattaa aloittaa jo nyt viikonloppuna :) pidetää peukkuja että limis pysyy vielä voimissaan ja vastaanottavaisena kyytiläisille! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: ilo2010
Jännä jos ei lugeja suositeltu aloitettavan ennen PAS siirtoa :cautious: mulle sanottiin että ne pitää aloittaa maanantaina kun perjantaina oli blaston siirto. Kannattaa ottaa itse vähän varaslähtöä tosiaan ja aloittaa aiemmin!
 
Mullakin ennen aina aloitettu vasta siirto iltana luget.. Nyt aloitin edellisen päivän aamuna, kun itse sitä ehdotin/kysyin voisko olla järkeä.. Mutta eipä tainnut olla ainakaan hyötyä, sillä ne vialliset yks viivaiset testit on täällä!!! :mad: Ihan pakko oli töitten jälkeen liuska uittaa kun aamulla hetkittäin siinä puikossa kuvittelin jotain näkeväni, mut ne oli siis kai ne kuuluisat lasit, mitä en oo ennen kohdannut (mut näköjään kun siihen on joskus jotain saanut, niin sen pystyy kuvittelee, ku tietää mihin sen pitäs tulla).. kun sit kun oikeen taas katto niin paskat siinä mitään oo.. Ja eikä oo liuskassakaan.. Ja vähän kyllä jo menkka jomoa ehkä ku täydellä rakolla kotiin pyöräilin..

Minä oon kans sen kirjan lukenut varmaan joskus 2 vuotta sitten, maksoin vielä varmaan 20 ja minun mielestä se oli ihan :poop:. Nyt en ees muista miks mut mustan vaan et en tykännyt. Tuolla se lojuu yöpöydänlaatikossa.. voisin pois lahjoittaa..
Onnea haamuilaisille..
 
Viimeksi muokattu:
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

AdeliinaJosefiina # 04/2015 # 2. # 2.ICSI
Adelmiina_ #2012 #1. # vähän endoa/tuhoutunut johdin # 2. IVF 5.PAS
Ankkalinna # 9/12 #2. # vähän pco:ta/ kohtutulehdus/ ikä # 1.IVF/1PAS
Darni73 # 9/12 #1. yht # simpat # 4.icsi
Domi # 4/12 #1. # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 3.PAS
Ellemiinu # 2013 #1. # pco epäily+endo #1.IVF
Emmiina85 #2006 #1. #pco+mahd.vikaa johtimessa #1.IVF
Hipsunpöpsy #11/11 #2.# helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
: #2015 # 1.# siittiöt # 2.ICSI
IirisL.
# 7/13 # 1.# selit.# 1.IVF
ilo2010
#2012 #2. # pco/selittämätön # 2.IVF
Jenifer
#1/15 #1. # selittämätön/tuuba # 1.IVF
Juru27 #2013 # 1. # siittiöt # 2.ICSI
Kielon-kukka # 2013 #1.yht # endo,pco # 4.IVF/ICSI
Kerttu80 #11/2014# 2. # selit.#1.IVF

Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#2.ICSI/1.PAS
love- #2014 # 1. # siittiöt # 1.ICSI/4PAS
marrasmai # 2015 #1 # simpat + luteaalivaihe 8-11pv # 1. ICSI
Mimmi_83 # 5/13 # 2. siittiöt # 2.ICSI/1.PAS
mishala # 2016#1.#mies steril.#1.IVF
Nappeus #2014 # ? #PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Narana
#7/2014#1.# siittiöt?#1.IVF/ICSI
Nennalii
#2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/4.PAS (ei tuoresiirtoa)
Nya # 2012#1.#selittämätö/siittiöt# 2.IVF
pipa84 #04/16 #1.yht #azoospermia #1.ICSI
Pirunpelto # 1/13 #1. # ikä + simpat # 1.ICSI/1.PAS
Plussamamma # 2014 #1.#selittämätön #1.IVF

Reuna # 2013 # 1. # pco,ovuloimattomuus ja simpat # 1.IVF
ronja81
# 2007 #2.# selittämätön # 3.IVF/3 PAS
Roxanne # 12/14 # 1. # ikä/siittiöt # 2.IVF/ICSI

Toive* # 7/13 # 1. # johtimet tukossa # 1.IVF/1PAS
toive-94 # 2014 # 1. # lapsena saidastettu syöpä/alhainen AMH

Toiveikas81 # 2014 # 1. #endo,siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #pco #2.IVF/1.PAS
vipe1986 # 2013 #1. yht. # siittiöt # 1.IVF
virvatulia # ? # 2. # siittiöt,pco # 1.ICSI/4.PAS
Yrittäjä J
# 1/13 # 1. yht. # endo/selittämätön # 1.IVF/ICSI/1.PAS


Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
pipa84 29.4 (3pv/18.4)
narana85 2.5 (2x3pv/18.4)
Domi 2.5 (2pv/18.4)
Pirunpelto 2.5 (3pv/18.4)
adelmiina_ 2.5 (5pv/21.4)
IirisL. 2.5 (2pv/20.4)
ilo2010 4.5 (2pv/22.4)
Jenifer 8.5
Yrittäjä J 11.5 (2x4pv/27.4)

Plussat 2016: :love:
Helmi:
JONPA77 1.IVF
Orapihlaja 1.IVF
Maalis:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)
RooRoo1 1.IVF (3pv)
Yrittäjä J 1.IVF/ICSI (kem)
Mari32 5. ICSI/1.PAS (3pv)
Nenna81 2.IVF/3.PAS (3pv)
Tupsuli 4.IVF (2pv)
Domi 2.IVF/ICSI 2.PAS (kem)
Huhti:
SalamaT 2.IVF/1.PAS (km)
mar80 1.IVF/ICSI 1.PAS (5pv)
Kiela 1.ICSI/6PAS (4pv)
Emmiina85 1.IVF (kem)
mamido 1.IVF/1.PAS (km)
cerezah 1.IVF (3pv)
Bridge 3.IVF/1.PAS (2x3pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
mishala onpa sattuma :)
Juuri tällä hetkellä en ole yhtään pätkää itse asiassa tyytyväinen. Mulle alunperin sanottiin että toinen inssi tehdään lääkkeelliseen kiertoon, mutta lääkäri peruikin sanansa ja sanoi että tää vika inssi ennen ivf:ää tehdäänkin luonnolliseen kiertoon, koska mun oikeaa munasarjaa on välillä vaikea löytää ultrassa ja voi olla vaarallista jos sitä ei pysty kontrolloimaan. En vaan tajua miten hitossa se olisi ivf-hoidon aikana jotenkin turvallisempaa!? Kävin tänään kynsällä (kp11) eikä näkynyt yhtikäs mitään kummallakaan puolella, eli ovis myöhästyy ihan tajuttomasti jos tulee ollenkaan. Ei johtofollia, suurin vain 8mm, limis 4,5mm. Eli just tasan niinkuin pelkäsinkin että tulee tyhjä kierto tähän väliin, luultavasti ovuloimaton joka venyttää kiertoa ties kuinka pitkäksi :mad: Tiedän että meidän mahikset inssillä on liki yhtä olemattomat kuin luonnollisellakin tavalla, mutta kun se kuului hoitosuunnitelmaan niin olisin toivonut että se olisi silti edes yritetty tehdä kunnolla.

Puuh, tulipas purkaus.. On ollut ihan ennätyskammottava viikko, josta syystä sitä ovistakaan ei varmaan kuulu, mutta kynsän uutiset kruunas kyllä kaiken.

ilo minun viivalaseilla ainakin jotain näkyy (y)
Bridge kovasti tsemppiä, toivotaan että hyvin jatkuu :love:
narana halaus <3

En oo tällä viikolla ehtinyt pysyä ihan kärryillä kaikkien kuulumisissa, mutta kaikille muillekin tsemppiä ja kärsivällisyyttä tasapuolisesti!
 
  • Tykkää
Reactions: narana85 ja ilo2010
Marrasmai olipas harmi :( mutta ei heitetä kirvestä kaivoon! Pidetään toivoa yllä (y) saako kysyä kuka on sun lääkäri ollut siellä? Meillä on ollut Tjorbjörn ja Brodin. Ihana että on nyt viikonloppu niin saat nyt ottaa lunkisti.

Mä saan kyytiäisen nyt ensi tiistaina. Ja 18.5 testipäivä. 8 hedelmöittynyttä munasolua saa kasvaa siihen asti. Loput pakkaseen. Alkaako ne piinapäivät siitä kun saa kyytiläisen matkaan vai joko ne lasketaan alkavaksi hedelmöittymisestä. Nimimerkillä kyllä tämä on jo piinailua :confused:

Mulla menee niminerkit iloisesti sekaisin. Tsemppiä kaikille :love::love:
 
Hitto mitkä kivut punktion jälkeen. Tänään koskee enemmän kuin eilen. Moninkertaset menkkakivut ja todella turvonnut olo. Puolikkaan päivän olin töissä. Nyt loppupäivä mennyt sohvalla kieriskellessä :(
 
Mishala, etkö saanut sairaslomaa? :eek: Juo paaaljon vettä, mulla ainakin se auttoi (y)

V-pen antibiootit mulla meneillään, googlen mukaan sopii raskaana oleville joten tämä kotitohtori päätteli ettei vaikuta hoitoon :D Paitsi sitäkin turha näköjään pohtia kun menkkoja ei näy, ei kuulu :cry: Tänään meinasin jo ostaa testin mut tällä historialla lottovoitto ois todennäköisempi kuin luomuplussa, hahha.
 

Yhteistyössä