IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Onkos kellään ollu Primolut -nimistä lääkettä käytössä? Mitä mieltä? Sivuvaikutuksia tms.?
Tänään pamahti resepti siihen kun soittelin klinikalle että mitä teen kun kp40 eikä vieläkään menkkoja... Samantien sanoi että lääkitys ehdottomasti käynnistämään vuotoa ja hetken päästä soitti takaisin että resepti on apteekissa ja että aloita samantien jos mahdollista. Pelotttavat fiilikset kun en koskaan oo mitään joutunu käyttään, aina ollu säännöllinen kierto. Muutenkin ihan paska fiilis että tosiaan vielä kaiken muun päälle joku tälläinenkin häiriö vielä mitä ei oo aikaisemmin ollu :(
Primolutit on käytännössä aina käytössä, omat kierrot ovat 11-54 pv välillä niin repisin hermoni myös taukokierroilla ilman niitä. Primolut nor 10mg kerran päivässä on nytkin käytössä, tänään otin vimpan. Neljän päivän kuluttua aika tarkasti aina vuoto, ei mitään sivuoireita. Muutaku et elämä hymyilee ja on helppo olla. :)
 
Emmiina kiitos vinkistä. täytyy kokeilla tuota veden juomista. Siis eilen oli punktio ja sen päivän olin saikulla. tänään oli vain 5 tuntia töitä. ja otin töissä hissukseen. Ei se ollut edes paha vielä töissä ollessa mutta iltaa kohden pahentunut. noh särkylääkkeitä ja katotaan jospa se huomenna olisi parempi. ja kait ne jotkut lotossakin voittaa niin miksi ei sitten luomu plussaa??? :D:D:D

jos v-pen sorii raskaana oleville niin luulisi sen käyvän hoidon aikanakin kyllä.. mutta itse varmistaisin kyllä lääkäriltä. Ei uskaltaisi riskeerata :whistle:
 
Nyu
Mishala kyllä minä olen saanut kolme päivää. En tosin viimeksi ollut yhtään kipeä. Kolme päivää ennen punktiota olin tosi hellänä ja lähes invalidi. Eikö sua ole klinikalla ohjeistettu tuohon vedenjuontiin :O? Ehdottoman tärkeää juoda, juoda ja juoda.
 
Nyu .... siis mulla on mennyt toi ohje ihan ohi! Nyt kysyin kihlatulta ja hän sanoi, että ne ohjeisti juomaan:mad: voi saakeli siis ihan totaalisesti mennyt ohi multa! No parempi myöhään kun ei milloinkaan.. kai
 
Hitto mitkä kivut punktion jälkeen. Tänään koskee enemmän kuin eilen. Moninkertaset menkkakivut ja todella turvonnut olo. Puolikkaan päivän olin töissä. Nyt loppupäivä mennyt sohvalla kieriskellessä :(
Joo paljon vettä ja särkylääkettä. Niiden varaan meni mullakin punktiosta seuraava päivä. Jos piti vähänkään aikaa seistä niin tuli tosi tukala olo. Niin ja niistä piinapäivistä nii ne lasketaan siitä alkion siirtopäivästä sitten. Totta kyllä että melkoista piinailua jo ennen sitäkin :D
 
Täähän nyt on sit just :poop: juttu.. tuhru ei oo alkanut, mut testi yhellä viivalla.. eli ei uskalla sit kuitenkaan mitään skumppaa alkaa kitata (en ees tykkää skumpasta) mut siis ne vitutus kännit.. koita tässä nyt sit. No tosin alamahan tuntemusten mukaan eiköhän jo seuraavalla vessareissulla paperiin tuhrua jääne..:(:mad::cry:
 
No voi harmi Domi:(:(:( mutta virallinen testipäivä 2.5 sulla? Ja eikös pientä vuotoa voi tulla vaikka olisi tullut raskaaksi.. tsemppiä ja positiivisia ajatuksia:love:

Kuinka paljon aikaisemmin ennen virallista testipäivää raskaus näkyy raskaustesteissä?
 
Voi Domi! :(
Mulla ei vielä oo alkanu vuotaa, mutta kivut kyllä sen mukaset että..
Tässä aamun tuotos, kun ei niin ei!
http://aijaa.com/DXwkr7

Eli töiden jälkeen suunta sukulaisten juhliin, eipä tarvi sielä kenenkään ihmetellä miksi en ota, siihenhän kun ei ole muuta syytä kun se että on raskaana, ja ei en ole.

Ärsyttää kun kummaltakaan klinikalta ei vastattu mun ERA kyselyihin.


Hyvää Vappua kaikille! :love:
 
No jooo, kaikkihan on teoriassa mahdollista.. mutta kyllä tää on jo niin monesti minun kohdalla nähty että ei tässä enää mihinkään ihmeisiin usko. Kiitos tsempistä mishala. Nyt jotenkin ei ees kauheen pahana, mut se sit iskee taas kun kunnon vuoto alkaa.. tai sit ei kun nyt jotenkin oli koko ajan niin varma ettei onnaa, kaks solunen rupukun oli jo siirrettäessä.. Kivaa vappua kaikille, taidan siellä skumppa kaupassa nyt varuilta käydä..
Ikävää adelmiina että sullakkin noita "viallisia" tikkuja.. :( tsemppiä.. Nyt lähen shoppailee kaikki rahani..terapiatuhlausta.. (huomennahan se sekin ketuttaa)
 
Voi kurja adelmiina ja Domi :(

Pidän peukkuja että jos kuitenkin jokin vappuihme tapahtuisi ja näkyisikin vain vähän myöhemmin testissä.

mishala hyvä tietää toi vesihomma, tuli mulle jo inssissä vähän fiilis että ei paljoo ohjeita anneltu tolta klinikalta, että ihan kaikkea mahdollista voisi muka normaalisti tehdä koko hoitojen ajan. En saanut edes siinä inssin jälkeen jäädä minuutiksikaan pöydälle makailemaan vaan heti vaan ylös ja housut jalkaan. Kun kaikki inssitarinat mitä olen lukenut niin vähintään 10min on siinä pöydällä vaakatasossa makuutettu.
Toivottavasti sulla olo helpottaa pian! :)

Me saatiin eilen aikaan kamalan viikon päätteeksi yhtä kamala riita aiheesta lapsettomuus, jossa esiintyi syyttelyä puolin ja toisin ja jopa erolla väläyttelyä. Sovittiin kuitenkin, mutta jäi taustalle vähän epämukava fiilis. Tänään sitten vappubileisiin tekohymyilemään, jeejee.

Ovistesti tänään edelleen blanko, päinvastoin tuntuu että haalistuu vaan sekin vähäinen viivantynkä mitä on näkynyt viime päivät. Että aika varmasti menee taas päin mäntyä ihan kaikki. :poop:

Toivottavasti teillä muilla on vähän hilpeämmät vapputunnelmat!
 
Marrasmai voi harmi tuon sähläyksen kanssa! Ymmärrän kyllä täysin turhautumisen tuollaseen :mad: Ikävä kuulla että meni riitelyksi teillä mutta en tiiä voiko siltä välttyä kaiken tämän turhautumisen keskellä. Koska keneenpä muuhun sitä tunteensa purkaa kuin siihen lähimpään ja (toistaiseksi) rakkaimpaan :rolleyes:

Adelmiina ja Domi vielä on päiviä jäljellä ja sen mukana toivoa! (y) Vaikka onhan se kyllä niin että jos jotain siinä oppii, että joutuu lasta yrittämään pitemmän aikaa, niin ainakin tuntemaan oman kroppansa! Tietää kyllä tasan tarkkaan mitä mikäkin tuntemus tarkoittaa.

Tämmöstä sain tänään aikaan.. nyt ei tarttenu ees tihrustaa!
http://aijaa.com/D7xEWz

Ja tuntuu että olo on vaan pahempi tän jälkeen kun oon ihan varma että se on kuitenkin kemiallinen tai tuulimuna tai menee muuten kesken.. Ei voi olla tuuria niin paljon että ekasta icsistä onnistuu!:notworthy:

Mukavata vappua kaikille! Jos sitä nyt ees yheksi päiväksi sais ajatuksensa pois tästä aiheesta :D
 
No onpas harmi Marrasmai että teillä ikäviä kokemuksia klinikasta. Meillä oli ihan rauhallinen olo siellä. Toki punktion jälkeen mentiin kyllä heti takaisin sinne omaan huoneeseen, mutta siellä sai rauhassa olla. Ja mä olin aika tokkurassa siellä klinikalla. Saatiin iso kasa ohjeita, mutta en vaan kaikkea muistanut. Eikä kihlattunikaan sitten kaikkea muistanut kertoa kotona :confused: Ja harmi että teillä tuli kotona riitaa :( Tää on kyllä nimenomaan tätä, että tunteet on pinnassa ja hormoonit ei helpota yhtään oloa! Omalle rakkaalle sitten paha mieli purkaantuu:cautious:

Nimenomaan Narana ! Adelmiinalla ja domilla ja sulla on vielä jokunen päivä ennen testiä. Malttia malttia :)

Nauttikaa kaikki vapusta. ajatuksia vähän muualle :) Mulla menee varmaan päivä kotosalla. Edelleen kipuilen. Särkylääkkeet helpottavat kylläkin, niin on saanut vähän siivoiltua.

Hauskaa vappua! :D:D:D

edit :p
 
Menkat alkoi, joten mut voi poistaa piinailijoista.
Pettymys on suuri, vaikka olemmekin vasta hoitotaipaleen alkupuolella. :cry::cry:

Maanantaina saamme tietää mitä lopuille alkioille kävi, saatiinko pakkaseen mitään ja miten jatkot, jos ei. :confused:

Mukavaa Wappua kaikille kuitenkin! :D
 
Voi kurjuus pipa84, Adelmiina ja Domi :cry:
Ei tainnut olla mukaan haamujenhaamu mitään muuta kun jäänteitä pregnylistä.... (n) tänään 2 testiä ja molemmat ihan blankkoja...:(:( Menkkamaista juilintaa mahassa....
mutta kai se vielä pitää pikkusen edes toivoa vaikka fiilis onkin maassa

Mukavaa vappua silti kaikille ! :geek:
 
Naranalla on hieno viiva, paljon onnea! :) Domille, Adelmiinalle ja Pipalle pahoittelut ja lämmin halaus. <3 Seuraavalla kerralla on sit teidän vuoronne.

Jostain se riemu on revittävä, joten mä yritän nyt ottaa ilon irti siitä, että kuoharia voi vetää vaikka kaksin käsin, eikä ole edes mitään hormonipiikityksiä tai pillupalleroita juhlafiilistä häiritsemässä. Iloista vappua kaikille! :D
 
Pipa syvältähän tää, pajoittelut.. täällä vuotaa kans.. enkä ees löytänyt oikein mitään terapiashoppailtavaa (ja takaraivossa se omakannasta luettu menopur alkaa kp5, eli siihen saa taas v:sti menee rahaa)
Minä en kyllä oo koskaan missään operaatiossa mitään 10 minuuttisia maanu pöydällä, tavara/ alkio sisään ja menoks.. (no alkion siiroissa sen aikaa että biologi varmistaa et katetri tyhjä) Mitäpä siinä, kun on kyydissä nii on kyydissä :) ei se sieltä noustessa pois holahda.. etenkin inssissä käsittääkseni "ampuvat" tavaran kohdun perille..
 
Pipa syvältähän tää, pajoittelut.. täällä vuotaa kans.. enkä ees löytänyt oikein mitään terapiashoppailtavaa (ja takaraivossa se omakannasta luettu menopur alkaa kp5, eli siihen saa taas v:sti menee rahaa)
Minä en kyllä oo koskaan missään operaatiossa mitään 10 minuuttisia maanu pöydällä, tavara/ alkio sisään ja menoks.. (no alkion siiroissa sen aikaa että biologi varmistaa et katetri tyhjä) Mitäpä siinä, kun on kyydissä nii on kyydissä :) ei se sieltä noustessa pois holahda.. etenkin inssissä käsittääkseni "ampuvat" tavaran kohdun perille..
Mulla ei edes tarkistettu katetria, kun alkio oli siirretty. Heti sai nousta ja lähteä. Ajattelin, et kyl ne soittaa perään, jos jäikin katetriin. Omakannasta luin sit myöhemmin, että siirto sujui ongelmitta.
Olis kiva tietää, mikä meni pieleen kun alkio ei kiinnittynyt, mutta eihän näistä tiedä... Mulla aina aiemmin kaikki alkiot kiinnittyneet heti. Kai se limis sitten oli ylikypsä tms, mikä kuulemma vaarana lyhyellä kaavalla (4 päivää ennen punktiota limis 14,9mm, en yhtään tiedä mikä on normaalia). :eek:

Jännittää niin se maanantainen puhelu siitä meidän pakastinlokerosta... :confused:

PASiin joutuu varmaan odottamaan välikierron Naikkarilla...?
Pitääkö PASia varten ostaa ovistestejä (ne on mulle ihan uusia ja ihmeellisiä juttuja)? Pitänee niistä vähän googlailla, jos pakastinlokerosta löytyy alkioita... :rolleyes:
 
No joo olis tosi kiva tietää miks ei kiinnity, kuitenkin se n. 10(2 tuore+passit) "hyvää" alkiota, kaikki näyttää hyvälle limikselle siirretty, tulos kaks kemiallista joista alkanut kuitenkin vuoto ennen testipäivää!! Ois TOSI kiva tietää miks..
Mulla ainakin ollut kunnallisella välikierto punktion/tuoresiirron jälkeen ennen passia. Ja joo jos oma ovis on olemassa niin tarttee ovistestejä, jos lääkkeelliseen niin sit ei varmaan?
 

Yhteistyössä