IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Narana, sinuna kyllä soittaisin lääkärille huomenna ja kysyisin Lutinuksista. Mulla ainakin oli ohje käyttää niitä testipäivään asti, ja jos plussa olis tullut, niin kuuri olis jatkunut vielä pari viikkoa vähän pienemmällä annostuksella.

Darni, kiitos kysymästä, mulla on uuden hoidon suunnitteluaika varattuna ensi viikoksi. Oon kyllä miettinyt myös klinikan vaihtoa, mutta katsotaan nyt ensin, mitä nykyisellä lääkärillä on ehdottaa. Oon itse vähän miettinyt pitkää kaavaa (mullahan aiemmat hoidot on tehty lyhyellä), jos vaikka sillä saisi follit kasvamaan vähän tasaisemmin. Ensi viikolla oon joka tapauksessa viisaampi. :) Hienoa että siellä on noin hyvä saalis kasvamassa, kunpa nyt tällä kertaa saisitte tyyppejä pakkaseenkin!
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73 ja narana85
Mulla luget jatkuisi vaikka plussaisin, mutta ei se kaikilla ole tarpeen.. itse kun vuodan niiden läpi aina.. joten syytä epäille et ei oma keltarauhastoiminta mistään terävimmästä päästä ole.. Yleensä lääkärit kyllä tietää mitä määräilevät.. Mutta ainahan kannattaa varmistaa...
 
  • Tykkää
Reactions: narana85
Voi kiitos kaunis kaikille viesteistänne. <3 en mä päätöstä tee kuin ihan oman itseni ja mieheni ajatusten mukaan mutta miten helvetin vaikeaa se on myöntää että tässä nyt odotellaan ihan omasta halusta se muutama kk lisää ja yritetään saada kroppaa parempaam jamaan. Mua niin itkettää ja välillä tulee ihan sellainen hetki että henki salpautui kun niin surettaa tää homma ja oma saamattomuus. Kaikki johtuu vaan siitä että on itse päästänyt itsensä tähän jamaan ja itse mun on itseni tästä paskasta nostettava. Kaiken lisäksi kolahti ihan sydämeen kun mun pieni 4v sanoi, ettei ikinä halua meille tapahtuvan mitään pahaa ja että toivoo ylikaiken, että meidän perhe saa olla terveenä aina..

mun on nyt vaan pakko saada itseeni parempaan jamaan ja kaikki muu tulee vasta sitten.

Mä soitan hu polille ja sanon, että pidetään taukoa kesän yli.
 
Tsemppiä Hipsunpöpsy ja hyvää alkavaa kesää!

Ankkalinna toivottelen sulle paljon onnea, toivottavasti saatte kaverit matkaan :)

Nyt on pregnylit poistunut, eli sen 10 päivää siinä meni. Tänään pp 5. Tuoresiirrossa plussa tuli vasta pp 9 ja sinnehän on ikuisuus :rolleyes:
 
Tänään pitäisi olla kahden pompulan siirto. Jännittää. Yrittäjä J perästä tullaan...

Pirtsillä meni kyllä kyllä upeesti tämä. Pari kuukautta sitten revit pelihousuja ja nyt on näin hienoja uutisia, oisitko arvannut :)Onnea matkaan!

Hipsunpöpsy toivon sulle rauhaisaa kesää jos aloittelet jo hoitotaukoa. Sinäkin oot niin pitkän tien kulkija että oot ansainnut hetken mielenrauhaa, jos se tauon avulla onnistuisi.

Domi kiroan kaikki keksityt jumalolennot kun ei vieläkään ollut teidän vuoro... Minäkin vuodan kuin seula vaikka kuinka lykkään tukilääkkeitä tuubiin, aina tulee läpi. Eikä lääkärit edes osaa sanoa miksi, nostelevat harteitaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Pirunpelto
Ankkalinalle iso onnenpotku matkaan kyytiläisten hakun! (y):love:
Ja Pirtsille vielä onnittelut.
Hipsunpöpsylle tsemppiä omaan urakkaan. On varmasti parempi ajatus laittaa ensin kroppa (ja mieli, jos se nyt on millään tapaa mahdollista näissä hommissa) parempaan kuntoon. Sitten on varmasti muutenkin paremmat mahdollisuudet onnistua. Ja aikaa ei siis edes mene hukkaan vaan kenties päin vastoin.. se voi auttaa onnistumiseen mitä välttämättä ei muuten tulisi. Haastava urakkahan tuokin on, mutta jos lisääntyvä autinko toisi tarmoa lähteä liikkeelle..
Tuliskonhan tänään vielä plussia, kun niin monella the päivä, eikä kuitenkaan ku me pipan kaa oo taidettu kokonaan pelistä puota..
Mun pitäs alkaa jonottaa polille, kun vaan oma puhelin toimis.. on nyt tossa 15 min käynnistellyt iteään, kerran jo käynnisti ja sit sammutti uudestaan itsensä. Siis ihan normaalia käytödtä hälle.. pitäs varmaan lopettaa pihistely ja ostaa uus..
 
Huoh, ei viivoissa vahvistumista tänäkään päivänä :unsure: aika varhaisultraan kuitenkin varattu ja eipä kai se auta kuin odotella miten tässä käypii.
Lutinuksista vielä tarkistin niin on kuulemma tuolla ihan normaali käytäntö että on vaan sen 2vkoa ja sit loppuu ellei oo todettu jotain häikkää omassa keltarauhastoiminnassa.
Ehkä se pitää vielä yks clearbluen digi käydä hakemassa ja kattoa saako viikot kohilleen..
 
Mä tuskin ainakaan plussaan tästä ekasta onnistuneesta ivf.stä....kotitikut on niin negoja kun olla voi, että tuskin se verikoe keskiviikkona mitään uutta tuo :( ja nyt kun tulee toi välikierto niin saa nähdä ehtiikö se seuraava pas ennen klinikan kesätaukoa. PASKA:mad::cry:
 
Siis eikä Pirunpelto! Mulla on mennyt sun plussa ihan ohi!! Anteeksi (ja kaikille muillekin tietysti ketä en ole onnitellut) :unsure: Tää palstailu on tosi hankalaa kun ehdin tässä elämäntilanteessa käydä vain 1-2krt/viikossa täällä ja siinä ajassa ehtii tapahtuun aina sivutolkulla niin menee puolet ihan ohitse! Mutta siis onnea HURJASTI :love: muistan kun kirjoiteltiin viime syksynä aktiivisesti inseminaatio-ketjussa ja sillloin mentiin ihan samassa tahdissa aina kiertoihin! Mä jäin nyt pahasti jälkeen kaikenmaailman komplikaatioiden takia mutta toivottavsti tuun perässä ja kovaa täältä!

Mulla kävi niin tehokkaasti että kun perjantaina sain klinikalta Primolut-reseptin, hain ne ja oli tarkoitus lauantai-aamuna aloittaa niin vuoto alkoikin spontaanisti la-aamuna :D Tehokas lääke, kun riitti vaan se että haki sen apteekista :D No mutta hyvä näin, ja nyt siis kp3 menossa ja ensi viikon alkuun kontrolli UÄ varattu klinikalle PASia varten.. Toivottavasti tämä kierto nyt olisi sellainen että pääsee edes yrittämään! Jännittää ihan pirusti!
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

AdeliinaJosefiina # 04/2015 # 2. # 2.ICSI
Adelmiina_ #2012 #1. # vähän endoa/tuhoutunut johdin # 2. IVF 5.PAS
Ankkalinna # 9/12 #2. # vähän pco:ta/ kohtutulehdus/ ikä # 1.IVF/1PAS
Darni73 # 9/12 #1. yht # simpat # 4.icsi
Domi # 4/12 #1. # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 3.PAS
Ellemiinu # 2013 #1. # pco epäily+endo #1.IVF
Emmiina85 #2006 #1. #pco+mahd.vikaa johtimessa #1.IVF
Hipsunpöpsy #11/11 #2.# helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
: #2015 # 1.# siittiöt # 2.ICSI
IirisL.
# 7/13 # 1.# selit.# 1.IVF
ilo2010
#2012 #2. # pco/selittämätön # 2.IVF
Jenifer
#1/15 #1. # selittämätön/tuuba # 1.IVF
Juru27 #2013 # 1. # siittiöt # 2.ICSI
Kielon-kukka # 2013 #1.yht # endo,pco # 4.IVF/ICSI
Kerttu80 #11/2014# 2. # selit.#1.IVF

Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#2.ICSI/1.PAS
love- #2014 # 1. # siittiöt # 1.ICSI/4PAS
marrasmai # 2015 #1 # simpat + luteaalivaihe 8-11pv # 1. ICSI
Mimmi_83 # 5/13 # 2. siittiöt # 2.ICSI/1.PAS
mishala # 2016#1.#mies steril.#1.IVF
Nappeus #2014 # ? #PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nennalii
#2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/4.PAS (ei tuoresiirtoa)
Nya # 2012#1.#selittämätö/siittiöt# 2.IVF
pipa84 #04/16 #1.yht #azoospermia #1.ICSI
Plussamamma # 2014 #1.#selittämätön #1.IVF
Reuna # 2013 # 1. # pco,ovuloimattomuus ja simpat # 1.IVF
ronja81
# 2007 #2.# selittämätön # 3.IVF/3 PAS
Roxanne # 12/14 # 1. # ikä/siittiöt # 2.IVF/ICSI

Toive* # 7/13 # 1. # johtimet tukossa # 1.IVF/1PAS
toive-94 # 2014 # 1. # lapsena saidastettu syöpä/alhainen AMH

Toiveikas81 # 2014 # 1. #endo,siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #pco #2.IVF/1.PAS
vipe1986 # 2013 #1. yht. # siittiöt # 1.IVF
virvatulia # ? # 2. # siittiöt,pco # 1.ICSI/4.PAS
Yrittäjä J
# 1/13 # 1. yht. # endo/selittämätön # 1.IVF/ICSI/1.PAS


Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
adelmiina_ 2.5 (5pv/21.4)
IirisL. 2.5 (2pv/20.4)
ilo2010 4.5 (2pv/22.4)
Jenifer 8.5
Yrittäjä J 11.5 (2x4pv/27.4)

Plussat 2016: :love:
Helmi:
JONPA77 1.IVF
Orapihlaja 1.IVF
Maalis:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)
RooRoo1 1.IVF (3pv)
Yrittäjä J 1.IVF/ICSI (kem)
Mari32 5. ICSI/1.PAS (3pv)
Nenna81 2.IVF/3.PAS (3pv)
Tupsuli 4.IVF (2pv)
Domi 2.IVF/ICSI 2.PAS (kem)
Huhti:
SalamaT 2.IVF/1.PAS (km)
mar80 1.IVF/ICSI 1.PAS (5pv)
Kiela 1.ICSI/6PAS (4pv)
Emmiina85 1.IVF (kem)
mamido 1.IVF/1.PAS (km)
cerezah 1.IVF (3pv)
Bridge 3.IVF/1.PAS (2x3pv)
Touko:
Pirunpelto 1.ICSI/1.PAS (3pv)
narana85 1.IVF/ICSI (2x3pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Kyllä tuo vaan taas saa jääpuikkoja sydämeen ja ahdistusta rintaan tuo fakta et kyllä se suurella osalla 1 hoidosta se tärppi tuntuu tulevan.. aina vaan varmemmalta tuntuu et itse kuuluu siihen helvetin pieneen vähemmistöön joka ei vaan hoidoillakaan onnistu.. :cry:
Ai joo sulla siirrettiin 2 narana, vielä pikku lisä jännitys!!!
Miten Bridgellä menee??
 
Kyllä tuo vaan taas saa jääpuikkoja sydämeen ja ahdistusta rintaan tuo fakta et kyllä se suurella osalla 1 hoidosta se tärppi tuntuu tulevan.. aina vaan varmemmalta tuntuu et itse kuuluu siihen helvetin pieneen vähemmistöön joka ei vaan hoidoillakaan onnistu.. :cry:
Ai joo sulla siirrettiin 2 narana, vielä pikku lisä jännitys!!!
Miten Bridgellä menee??
Varmasti ja on se niin väärin :( tuntuu tää itestäki uskomattomalta että on plussannu mutta en uskalla yhtään luottaa siihen että tämä tästä jatkuis. Vasta sitten jos päästään sinne varhaisultraan asti ja siellä oikeasti näkyy jotain niin uskaltaa vähän huokasta.. kaks siirrettiin mutta sen verran hailakkaa viivaa näkyy testeissä että liekö siellä kahta matkassa kuitenkaan. Oishan se kyllä aika hassua jos olis kun lääkärille heitin vitsillä ekalla suunnittelukäynnillä että kaksoset ois tilauksessa :D
 
Lääkäri soitti naikkarilta ja pahoitellen kertoi, etten ole raskaana (no shit sherlock!) :confused:
Pakkaseen ei saatu mitään, kaikki kolme alkiota kuukahtaneet jatkoviljelyssä. :cry::cry::cry:
Nyt välikierto ja seuraavista menkoista saa ilmoittautua uuteen hoitoon, joka kaiketi on kuitenkin vasta kesätauon jälkeen.

Joku kyseli Helsingin naikkarin kesätauosta ja mulle lääkäri sanoi, että ovat kyllä koko kesän auki, mutta heinäkuussa ei tehdä punktioita. Lisäksi ylilääkäri kuulemma aina päättää sen kuka pääsee hoitoon missäkin kuussa, mutta ymmärsin ettei ainakaan 6kk tarvitsisi jonottaa uuteen punktioon.

Mies onneksi sanoi, että ilmottaudutaan uuteen hoitoon, pelkäsin jo ettei hän enää haluaisi jatkaa hoitoja. Sen verran rankkoja ovat henkisesti hänelle. :rolleyes:
 
Lääkäri soitti naikkarilta ja pahoitellen kertoi, etten ole raskaana (no shit sherlock!) :confused:
Pakkaseen ei saatu mitään, kaikki kolme alkiota kuukahtaneet jatkoviljelyssä. :cry::cry::cry:
Nyt välikierto ja seuraavista menkoista saa ilmoittautua uuteen hoitoon, joka kaiketi on kuitenkin vasta kesätauon jälkeen.

Joku kyseli Helsingin naikkarin kesätauosta ja mulle lääkäri sanoi, että ovat kyllä koko kesän auki, mutta heinäkuussa ei tehdä punktioita. Lisäksi ylilääkäri kuulemma aina päättää sen kuka pääsee hoitoon missäkin kuussa, mutta ymmärsin ettei ainakaan 6kk tarvitsisi jonottaa uuteen punktioon.

Mies onneksi sanoi, että ilmottaudutaan uuteen hoitoon, pelkäsin jo ettei hän enää haluaisi jatkaa hoitoja. Sen verran rankkoja ovat henkisesti hänelle. :rolleyes:
Voimia uuteen yritykseen :love: ja voi surku tästä epäonnistumisesta.:cry::cry: Mä luulen ja pelkään että tuun ihan samoilla perässä... tasan 3 alkiota meilläkin jäi jatkoviljelyyn ja kuin niiden on käyny selviää perjantaina.
Kesätauko( tai siis toi ettei tehdä punktioita) on kyllä niin syvältä arsesta että:mad: ihanku tässä ei jo muutenkin koko elämä tän asian kanssa oo yhtä odottamista...huoh...
 
No ompas isoja eroja noissa kesätauoissakin sitten, siis kunnallisellakin näköjään.. tollanen kaks viikkoa ettei tehdä punktioita kuulostaa lähinnä naurettavalta.. täällä poli on ainakin sen 6viikkoa (kesäkuun puolvälistä, johkin elokuuhun, ainakin aijemmin ollut) kokonaan kiinni ja et muuten saa edes puhelin yhteyttä.. tai varmaan jos soittelee kaikki naiste/gynenpolit niin voi jonkun saada sitä kautta luurii, mut mitäpäs sitä jos ei oo hoidot päällä niin soittelemaan.. No vaan turha kai tosta nyt on ottaa kipinää sen enempää, kun asialle ei vaan mitään voi.. :(
 

Yhteistyössä