IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Soittaisivat nyt minullekin jo, aamulla kävin verikokeessa ja samassa puhelussa pitäisi selvitä jatkoviljelyn tulokset. Odottelen naulaa arkkuun, mitään ei kuulu. Mulla loppuu Lugesteronit ihan just. Samaa tässä pohdin kun mitä Pipa sanoi, jos/kun ei nyt tästä näytä mitään tulevan, mietin että pitääkö pitää välikierto ja osuuko seuraava kierros sitten kesätaukoon just. Voinko itse soittaa sinne jos ei mitään kuulu? Naistenklinikka siis täälläkin kyseessä.
 
Onnittelut plussanneille!! :love:

Ja pahoittelut negoista :( Mutta sen täytyy tarkoittaa vaan, että teidän vuoro on plussata myöhemmin :rolleyes: *halaus*:love:

Pipa, meillä kävi ekassa icsissä just samalla tavalla. Tuoresiirrosta nega ja ei mitään pakkaseen. Oli kyllä niin toivoton olo silloin, olin varma ettei tää tuu ikinä onnistumaan! Lohdutukseks voin onnekseni kertoa, että tokasta tulikin sit plussa, ja saatiin yks pakkaseenkin (vau :unsure:, mut se tuntui voitolta :rolleyes:) Eli älä heitä kirvestä kaivoon, ja toivottavasti mieskin vaan sisuuntuu tästä <3

Mulla on huomenna uä mahdollista passin siirtoa varten. Tänään kp 9. Eli JOS kaikki menis hyvin, niin ens viikolla siirrettäis :love: Pakkasessa odottaa blasto, eiks se oo silloin 5 päiväinen? Mites se siirto, onks se sit oviksesta 5 päivän kuluttua? Mitä jos se osuu viikonlopulle :eek: Ollaan julkisella puolella, ja klinikka on vkl kiinni...
 
Kyllä tuo vaan taas saa jääpuikkoja sydämeen ja ahdistusta rintaan tuo fakta et kyllä se suurella osalla 1 hoidosta se tärppi tuntuu tulevan.. aina vaan varmemmalta tuntuu et itse kuuluu siihen helvetin pieneen vähemmistöön joka ei vaan hoidoillakaan onnistu.. :cry:
Ai joo sulla siirrettiin 2 narana, vielä pikku lisä jännitys!!!
Miten Bridgellä menee??

Mullakin tuli plussa ekasta ivf tuoresiirrosta, mutta päättyi,niinkuin kaikki elämäni raskaudet (ekaa lukuunottamatta) keskenmenoon. Että emmä ny tiä, niin monta muuttujaa ennenkuin raskaudesta voin iloita, että periaatteessa plussa ei (mulle) merkkaa mitään.

Tänään jo kevyempi askel, vielä en polille soita, ehkä huomenna. Olen niin ylpeä itsestäni, että osasin päättää oikein ja vieläpä mies peesaa ihan täysillä. Kauheaa jos mies olis sellainen joka sanois, koska mun pitää itteeni alkaa piikitteleen..
 
Mutkin voi poistaa piinailijoista.. kävin verikokeessa soittavat keskiviikkona tuloksen, tänää uitettu pc vitivalkonen..

Sain vastauksia dextrasta sekä fertinovasta, tästä ERA testauksesata. Dextrassa olivat sitä mieltä et Naistenklinikka ei hyödynnä testitulosta, tai ainaki niin on jollain käyny. Mut molempiin ollaan tervetulleita testaukseen vaikka hoidot jatkuisikin kunnallisella. Ei vaan viitti sitä 1000€ maksaa jos sitä tietoa siitä ei käytetä hyväks. Toki vaihtoehtona että meijän 3 blastoa siirretään yksityiselle ja sitte siellä tehdään siirrot. Niitten kuljetus ei sinne maksa mitään, siirto muuten on sen 1000€ + joku litku sulatukseen, hintahaarukka 50-500€..
 
Onnittelut Pirunpelto, mahtava juttu (y).:love: Naranalle myös onnea. Toivotaan että siellä tiukasti alkio tarrannut kiinni ja kaikki kunnossa, vaikka viivat ei oo niin nopeaan vahvistuneetkaan. Pipalle pahoittelut ja halaukset, kuten kaikille muillekin joiden piinapäivät päättyivät nyt negaan :cry:.
Domi, kyllä sitä itsekin usein aattelee että kuulun siihen ryhmään joka ei hoidoillakaan onnistu ja pelottaa niin pirusti että aika loppuu kesken kun ikää jo yli neljäkyt. Tosin oli ikää sitten kakskyt tai nelikyt niin jotkut on niitä jotka ei saa lasta hoidoillakaan. Mut ei auta kuin toivoa ja toivoa ja vaan tahkota läpi näitä hoitoja niin kauan kuin voi :barefoot:. Ihanaa että jotkut meistä onnistuu hoidoilla ja saa sen kauan kaivatun pienokaisen :love:.
Itselläni nyt se tilanne että ylihuomenna ois PAS ja tarkoitus ois siirtää kaks alkioo jos vain sulatuksesta selviävät ja toivottavasti limis riittävä, kun viis päivää sitten oli 7mm. Alkiot on pakastettu 3 päivän ikäisinä ja tänään ovat ottaneet sulamaan ja siirto siis ylihuomenna. Onko ne sit siirrettäessä 4 vai 5 päiväisiä vai miten lasketaan?
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

AdeliinaJosefiina # 04/2015 # 2. # 2.ICSI
Adelmiina_ #2012 #1. # vähän endoa/tuhoutunut johdin # 2. IVF 5.PAS
Ankkalinna # 9/12 #2. # vähän pco:ta/ kohtutulehdus/ ikä # 1.IVF/1PAS
Darni73 # 9/12 #1. yht # simpat # 4.icsi
Domi # 4/12 #1. # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 3.PAS
Ellemiinu # 2013 #1. # pco epäily+endo #1.IVF
Emmiina85 #2006 #1. #pco+mahd.vikaa johtimessa #1.IVF
Hipsunpöpsy #11/11 #2.# helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
: #2015 # 1.# siittiöt # 2.ICSI
IirisL.
# 7/13 # 1.# selit.# 1.IVF
ilo2010
#2012 #2. # pco/selittämätön # 2.IVF
Jenifer
#1/15 #1. # selittämätön/tuuba # 1.IVF
Juru27 #2013 # 1. # siittiöt # 2.ICSI
Kielon-kukka # 2013 #1.yht # endo,pco # 4.IVF/ICSI
Kerttu80 #11/2014# 2. # selit.#1.IVF

Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#2.ICSI/1.PAS
love- #2014 # 1. # siittiöt # 1.ICSI/4PAS
marrasmai # 2015 #1 # simpat + luteaalivaihe 8-11pv # 1. ICSI
Mimmi_83 # 5/13 # 2. siittiöt # 2.ICSI/1.PAS
mishala # 2016#1.#mies steril.#1.IVF
Nappeus #2014 # ? #PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nennalii
#2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/4.PAS (ei tuoresiirtoa)
Nya # 2012#1.#selittämätö/siittiöt# 2.IVF
pipa84 #04/16 #1.yht #azoospermia #1.ICSI
Plussamamma # 2014 #1.#selittämätön #1.IVF
Reuna # 2013 # 1. # pco,ovuloimattomuus ja simpat # 1.IVF
ronja81
# 2007 #2.# selittämätön # 3.IVF/3 PAS
Roxanne # 12/14 # 1. # ikä/siittiöt # 2.IVF/ICSI

Toive* # 7/13 # 1. # johtimet tukossa # 1.IVF/1PAS
toive-94 # 2014 # 1. # lapsena saidastettu syöpä/alhainen AMH

Toiveikas81 # 2014 # 1. #endo,siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #pco #2.IVF/1.PAS
vipe1986 # 2013 #1. yht. # siittiöt # 1.IVF
virvatulia # ? # 2. # siittiöt,pco # 1.ICSI/4.PAS
Yrittäjä J
# 1/13 # 1. yht. # endo/selittämätön # 1.IVF/ICSI/1.PAS


Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
ilo2010 4.5 (2pv/22.4)
Jenifer 8.5
Yrittäjä J 11.5 (2x4pv/27.4)
Ankkalinna 16.5 (2x3pv/2.5)

Plussat 2016: :love:
Helmi:
JONPA77 1.IVF
Orapihlaja 1.IVF
Maalis:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)
RooRoo1 1.IVF (3pv)
Yrittäjä J 1.IVF/ICSI (kem)
Mari32 5. ICSI/1.PAS (3pv)
Nenna81 2.IVF/3.PAS (3pv)
Tupsuli 4.IVF (2pv)
Domi 2.IVF/ICSI 2.PAS (kem)
Huhti:
SalamaT 2.IVF/1.PAS (km)
mar80 1.IVF/ICSI 1.PAS (5pv)
Kiela 1.ICSI/6PAS (4pv)
Emmiina85 1.IVF (kem)
mamido 1.IVF/1.PAS (km)
cerezah 1.IVF (3pv)
Bridge 3.IVF/1.PAS (2x3pv)
Touko:
Pirunpelto 1.ICSI/1.PAS (3pv)
narana85 1.IVF/ICSI (2x3pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Darni jatkanhan minä :rolleyes: voi kunpa nyt onnistuisi... Pirtsikin sai jo varhain plussan. Mäkin haluun!

Tässä näitä oloja on tullut taas kuunneltua, ihan samoin mennään kuin viimeksi. Lämmöt korkealla, menkkajomotuksia, leuassa finnejä, mieli sinkoilee miten sattuu, tosi hötky olo. Tosin jokainen näistä voi enteillä myös menkkoja.
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Soittivat naistenklinikalta, negatiivinen kuten nyt jo tiesinkin. Nyt uskaltaa ottaa flunssapäänsärkyyn ihan kunnon buranaa, jos jotain positiivista pitää hakea. 5 alkiota meillä jäi jatkoviljelyyn, ja ihan huimat yksi selviytyi. Se on siis kuitenkin blasto. Nyt välikierto ja vähän kierrosta riippuen joko menee kesätauon päälle tai ei se pas.... sitä jännäämään siis seuraavaksi. Naistenklinikka on kesätauolla vkot 27-30, ja sinä aikana ei tehdä mitään. Mainitsin mitä olit Pipa sanonut täällä ja hoitaja sanoi että korjaa sinne tämä tieto, kenellekään ei tehdä mitään hoitoja kesätauolla.
Kyselin vielä että olisiko tästä ensimmäisestä ivf:stä selvinnyt jotain lisätietoa siitä, miksi emme raskaudu, mutta ei. Täysin selittämätön siis edelleen, kaikki edelleen näyttää hyvältä mutta lasta ei vain tule.
 
Heippa,

Mä olin näköjään tippunut aikaa sitten tuolta listalta pois :p Mutta ei se mitään, kirjoittelenkin tosi harvoin tänne. Ei siis tartte lisätä, teen tilaa teille aktiivisemmille.

Onnittelut ainakin Pirunpellolle ja Naranalle! (y):love: Ja kaiketi jollekin muullekin, jonka plussan olen missannut. Ja vahvat halaukset huonoja uutisia saaneille...

Sain kyytiini yhden blaston viime lauantaina ja pakkaseen meni kaksi samanlaista. Pitkästä aikaa toiveikas olo :) Nyt pitää vaan malttaa ja yrittää elää näitä piinapäiviä, niin vaikeaa!!
 
Hei tännehän saadaan kohta taas piinailijoita ihan urakalla! Ajattelin tuota päällään seisomista ihan noin niinku painovoiman kannalta, jos ne alkiot kopsahtaisi sinne kohdun nurkkaan ja odotellessa kiinnittyisivät kun ei niillä ole muutakaan tekemistä. Mutta ei taida multa onnistua kuin tuo vaaka-asento.

Missä on Päivän paisteessa? Ei ole näkynyt palstalla.
 
En nyt enää muista kuka kysyi, mutta mä oon ymmärtänyt että PASit menee niin että jos on pakastettu 5-päiväinen alkio niin se siirretään kuudentena päivänä ovulaatiosta. Eli jos ovulaatio on esimerkiksi lauantaina/pistetään lauantaina, niin siirto olisi 5-päiväisenä pakastetussa seuraavana perjantaina. Ja se ovulaatiopäivä on tietty se "rv 2+0" ihan niinkuin punktiokin, ja jos tuo esimerkin viisipäiväinen siirretään kuudentena päivä on silloin siirtopäivä "rv 2+6". Näin oli siis myös omalla kohdallani ekassa PASissa aikoinaan josta lopulta plussasinkin. Eli virallinen testipäivä oli rv 4+6.
 
  • Tykkää
Reactions: ilo2010
En nyt enää muista kuka kysyi, mutta mä oon ymmärtänyt että PASit menee niin että jos on pakastettu 5-päiväinen alkio niin se siirretään kuudentena päivänä ovulaatiosta. Eli jos ovulaatio on esimerkiksi lauantaina/pistetään lauantaina, niin siirto olisi 5-päiväisenä pakastetussa seuraavana perjantaina. Ja se ovulaatiopäivä on tietty se "rv 2+0" ihan niinkuin punktiokin, ja jos tuo esimerkin viisipäiväinen siirretään kuudentena päivä on silloin siirtopäivä "rv 2+6". Näin oli siis myös omalla kohdallani ekassa PASissa aikoinaan josta lopulta plussasinkin. Eli virallinen testipäivä oli rv 4+6.
Kiitos selvennyksestä/infosta. Itselläkin tämä edessä niin kiva tietää kuinka se menee :)
 
Mä oon ihan pudonnu kartalta täällä kun viestejä tulee niin tiuhaan. Olo on edelleen varsin tukala ja vapaa-ajalla lähinnä koetan lepäillä. Nyt kärvistelen luennolla työpäivän jälkeen. Kiemurtelen tuolilla ja koitan löytää sopivaa asentoa, tuskanhikeä pukkaa, mutta suoranaista kipua ei ole. Vatsa on ihan pallo! Lisäksi nyt oksettava olo ja röyhtäilen jatkuvasti. Anteeksi yksityiskohdat. :/ Tuntuu että melkein kaikki toipuu punktiosta samantien, mitä netistä lukee...

Loppuun vähän tavallisen tylsästi ja yleisesti toivon kaikille jaksamista tilanteeseen, jossa olette.
 
Tsemppiä jenifer, mulla ainakin meni puoli viikkoa punktiosta toipuessa, vatsa oli kun pallo ja vessassa en uskaltanu käydä moneen päivään kun tuntui että sieltä varmaan repeää jotain jos yhtään ponnistaa :LOL: :X3: olin itse kesälomalla, joten propseja arjen pyörityksestä !
 
Moi taas, onpa taas tapahtunut.
Paljon onnea plussanneille, ja tsemppiä muille!
Hipsunpöpsy, tiedän ton tunteen mjtta hienoa että suunta on ylöspäin. Mulla itsellä toimi se, että lähdin tekemään pieniä muutoksia. Silloin niihintottui ja ne jäi arkeen. Ekaks pidin ruokapäiväkirjaa, mihin laitoin kaikki syömiset. Aika pian huomasin, mitkä on ne omat 'paheet', mulle,ei esim pulla maistu, mutta juustot taas kyllä. Sitten rupesin vähentämään niitä. En koskaan lopettanut herkkuje syöntiä, mutta vähensin. Aika pian siihen tottui ja helpotti, kun ei tullut kuitenkaan totaalikieltoa. Sitten mietin, että mikö on semmoinen kiva laji, jota voisi harrastaa. No mjlla se on vesijuoksu. Tehoa on helppo säädellä, ja vedessä olo kuluttaa paljon energiaa. Pääasia että tykkään siitä itse, jolloin motivaatio pysyy. Siitä se sitten lähti pikku hiljaa. Toivottavasti sullekin löytyy itsele sopivat tavat ☺

Sitten omat hommat. Tässä odotellaan kuukautisia, ovat myöhässä koska ilmeisesti välikierrossa ovis myöhässä. Ottaa päähän tämä odottelu. Kun alkais niin pääsisin aloittamaan piikittelyt. Mulle lääkäri laittoikin reippaat 225 aloitusannokseksi puregonilla kun pieniä rakkuloita on niin vähän. Ja selvisi sitten että vaikka insseissä miehen tavara oli ollut pesun jälkeen priimaa niin ennen pesua sen laatu oli heitellyt paljonkin. Eli tuossakin ehkä osasyytä meidän ongelmiin.

Että ei tässä sen kummempaa. Flunssaa pukkaa, onneks on kohta (pitkä) viikonloppu.
 
Jenifer toivottavasti olo alkaa helpottaa pian. Mulla oli torstaina punktio ja nyt tiistaina eka aikalailla hyvä päivä. Edelleen tuntuu mut ihan ok olo. Ja etenkin nyt kyytiläinen matkassa niin iloisella mielellä :love::love::love: 5 päiväisenä siirrettiin.

Hitto painovirhe paholainen. 16.5 testipäivä.

Välillä miettii että aika menee liian nopeasti, mutta me täällä palstalla varmasti ajatellaan enemmänkin että kun aika matelee :ROFLMAO:
 
Juu niinhän siinä kävi kuinka aavistelinkin jo noista menkkajuilinnoista. Aika turhauttavaa mennä tänään sinne verikokeeseen kun menkat alkoi:cry::cry::cry:
Eli voi poistaa piinailijoista ja jatkamme matkaa pas.iin jos pakkaseen on jtn.saatu. (n)
 

Yhteistyössä