IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Hyvähyvä Yrittäjä!

Mulla ei oo mitään tuntemuksia. Vähän välillä juilii munasarjoissa. Testipäivä on ens ke 11.5. vähän tekis mieli jo joku testi uittaa, mutta näkyyköhän vielä mitään. Punktio oli ma 25.5. ja blasto siirrettiin 30.4.

Darnille onnea matkaan punktioon ja Jeniferille pikaista toipumista.
 
Jenifer, kannattaa olla yhteyksissä lääkäriin, jos kohta kaks viikkoa ollut tommonen olo :unsure: Ihan hyvä varmistaa, että on kaikki ok.
Ilo2010 pahoittelut :( ja halaus <3
Pipa, julkisella tehdään tosiaan vaan 3 hoitokertaa (IVF/ICSI). Aika turhauttavaa tälläsille, joille ei sinne pakkaseen niitä tule, niin aika nopeesti käytetty kaikki kolme. Itsekin oon jo varautunut siihen, että yksityiselle mennään julkisen jälkeen. Jos ei tarviikaan mennä, niin aina iloinen yllätys (y) Onko teillä mies syönyt clomifemiä ennen hoitoja? Meillä miehelle määrättiin se parantamaan sperman laatua. Sit lueskelin kans noita, et miten ravinnolla vois vaikuttaa siihen, niin ainakin kaikki vihree (avocado, pinaatti, kaalit, mitä ikinä keksii) ei oo pahitteeksi, plus sitten ubikinoni mainittiin monessa paikassa. Meillä ekassa hoidossa käytössä oli clomifem, mutta ei keskitytty niinkään ravintoon -> nega. Ja tokassa keskityttiin lisäksi vielä ravintoon -> pos. Tiedä sit, kuinka merkityksellisiä nää on, mutta ei varmasti haittaakaan ole.
Miehelle ei ole määrätty tai suositeltu mitään lääkkeitä, d-vitamiinia lukuunottamatta. Hänestä ei ole löydetty mitää vikaa tai syytä azoospermialle (4siittiötä/lasti), joten ilmeisesti ei ole mitään hoidettavaakaan. Naikkarilla muutenkaan ei taideta olla kiinnostuneita yksilöllisestä kokonaistilanteesta, vaan hoidetaan liukuhihnalla... (n)
 
Darni, olin juu piinailemassa kaksosten kanssa, mutta negahan sieltä silloin jo joku aika sitten pärähti.
Tänään alkoi menkat, mutta seuraavan hoidon suunnittelukäynti on vasta 16.5. Joten vielä en aloita mitään piikittelyä. Tässä tilanteessa on hvä, kun on lyhyt kierto. Nytkin vain 20 päivää (normisti ollu 22-23) Suunnittelu kerran jälkeen ei siis pitäs kauaa joutua menkkoja odottelemaan, joten ehditään ainakin yksi siirto tekemään ennen kesätaukoa (y)
Nyt nautin näistä aurinkoisista päivistä täysillä ja toivon, että muutkin nauttii hoidon vaiheista riippumatta!
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

AdeliinaJosefiina # 04/2015 # 2. # 2.ICSI
Adelmiina_ #2012 #1. # vähän endoa/tuhoutunut johdin # 2. IVF 5.PAS
Ankkalinna # 9/12 #2. # vähän pco:ta/ kohtutulehdus/ ikä # 1.IVF/1PAS
Darni73 # 9/12 #1. yht # simpat # 4.icsi
Domi # 4/12 #1. # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 4.PAS
Ellemiinu # 2013 #1. # pco epäily+endo #1.IVF
Emmiina85 #2006 #1. #pco+mahd.vikaa johtimessa #1.IVF
Hipsunpöpsy #11/11 #2.# helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
: #2015 # 1.# siittiöt # 2.ICSI
IirisL.
# 7/13 # 1.# selit.# 1.IVF
ilo2010
#2012 #2. # pco/selittämätön # 2.IVF
Jenifer
#1/15 #1. # selittämätön/tuuba # 1.IVF
Juru27 #2013 # 1. # siittiöt # 2.ICSI
Kielon-kukka # 2013 #1.yht # endo,pco # 4.IVF/ICSI
Kerttu80 #11/2014# 2. # selit.#1.IVF

Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#2.ICSI/1.PAS
love- #2014 # 1. # siittiöt # 1.ICSI/4PAS
Mamido # 7/14 # 2. # siittiöt # 2.ivf/icsi
marrasmai # 2015 #1 # simpat + luteaalivaihe 8-11pv # 1. ICSI
Mimmi_83 # 5/13 # 2. siittiöt # 2.ICSI/1.PAS
mishala # 2016#1.#mies steril.#1.IVF
Nappeus #2014 # ? #PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nennalii
#2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/4.PAS (ei tuoresiirtoa)
Nya # 2012#1.#selittämätö/siittiöt# 2.IVF
pipa84 #04/15#1.yht #azoospermia #2.ICSI
Plussamamma # 2014 #1.#selittämätön #1.IVF
Reuna # 2013 # 1. # pco,ovuloimattomuus ja simpat # 1.IVF
ronja81
# 2007 #2.# selittämätön # 3.IVF/3 PAS
Roxanne # 12/14 # 1. # ikä/siittiöt # 3.IVF/ICSI

Toive* # 7/13 # 1. # johtimet tukossa # 1.IVF/1PAS
toive-94 # 2014 # 1. # lapsena saidastettu syöpä/alhainen AMH

Toiveikas81 # 2014 # 1. #endo,siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #pco #2.IVF/2.PAS
vipe1986 # 2013 #1. yht. # siittiöt # 1.IVF
Yrittäjä J # 1/13 # 1. yht. # endo/selittämätön # 1.IVF/ICSI/1.PAS


Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
Jenifer 8.5
Yrittäjä J 11.5 (2x4pv/27.4)
Ankkalinna 16.5 (2x3pv/2.5)
mishala 16.5 (5pv/3.5)
Toivo2016 17.5 (2x5pv/4.5)
Plussat 2016: :love:
Helmi:
JONPA77 1.IVF
Orapihlaja 1.IVF
Maalis:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)
RooRoo1 1.IVF (3pv)
Yrittäjä J 1.IVF/ICSI (kem)
Mari32 5. ICSI/1.PAS (3pv)
Nenna81 2.IVF/3.PAS (3pv)
Tupsuli 4.IVF (2pv)
Domi 2.IVF/ICSI 2.PAS (kem)
Huhti:
SalamaT 2.IVF/1.PAS (km)
mar80 1.IVF/ICSI 1.PAS (5pv)
Kiela 1.ICSI/6PAS (4pv)
Emmiina85 1.IVF (kem)
mamido 1.IVF/1.PAS (km)
cerezah 1.IVF (3pv)
Bridge 3.IVF/1.PAS (2x3pv)
Touko:
Pirunpelto 1.ICSI/1.PAS (3pv)
narana85 1.IVF/ICSI (2x3pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Kääks jenifer hurjalta kuulostaa. Pikaista toipumista!

Pahoittelut negoista :(

Yrittäjä J, sormet ja varpaat ristissä että vahvistuisi (y)

Omaa napaa sen verran, että tuntuu aina vaan epävarmemmalta ivf-hoidon kanssa. Ei olla edelleenkään saatu paperin paperia asiasta, ei mitään esitteitä, ohjeita eikä esimerkiksi tietoa lääkkeiden sivuvaikutuksista. Ja pitäisi itse päättää halutaanko pitkä vai lyhyt kaava. Pitkä kaava jos valitaan niin pitäisi aloittaa suihkeet ensi viikolla. Enkä edes tiedä minä päivänä, kun ei saatu sitäkään tietoa. En minä osaa tällaisia asioita päättää, varsinkaan kun on aika lailla google-tiedon varassa. Lääkäri vastasi kyllä asiallisesti muutamiin kysymyksiin mitä minulla oli, mutta enhän edes tiedä mitä kaikkea pitäisi osata kysyä. Ja nyt kun hain Crinon-reseptin inssin jälkeen, ei reseptissä lukenut yhtikäs mitään siitä että koska pitää aloittaa, kuinka usein ottaa ja koska lopettaa. En ole saanut klinikalta ketään kiinni, joten aloitin nyt omatoimisesti tänään ja otan 2krt/pvä, koska muistaakseni lääkäri taisi sanoa jotain siihen suuntaan eilen. En mä kyllä ainakaan muista ulkoa joka sanaa mitä lääkäri sanoo, vaan tarvitsisin ihan kirjalliset ohjeet.

Oletko mishala saanut hyvät kirjalliset ohjeet ja tiedot hoidoista tuolta meidän klinikalta? Mulla alkaa luottamus klinikan ammattitaitoon horjua, ja mietin että pitäisikö kuitenkin valita se lyhyt kaava kun olisi itselle kevyempi. Vai osaavatko käyttää jarrupiikkejä siellä ollenkaan, vai onkohan suurikin riski että pitää keskeyttää hoito... Mutta mitä jos pitkässä kaavassa menkat eivät vaan tulekaan ja alkaa klinikan kesätauko painaa päälle, voivatko vaan keskeyttää hoidon koko kesäksi? Tuntuu että tulen ihan hulluksi tämän asian kanssa :(
 
Marrasmai herranen aika mikä tilanne :eek: ei todellakaan kuulu noin huonosti kohdella ketään vaan tarkat ohjeet pitää saada kirjallisesti. Kuten Yrittäjäkin sanoi että ne tulee sellaisessa lukujärjestyksessä missä lukee kuinka paljon mitäkin lääkettä ja minä päivinä.

Yritä pommittaa soittoaikana ja kerro miten pimentoon sinut on jätetty ja vaadi tarkkoja tietoja kirjallisesti.
 
Yrittäjä pidetään peukkuja(y) ja jenifer pikaista paranemista!!! Siis omg kamala kokemus!! :(
Marrasmai siis kuulostaa oudolta että et ole saanut ohjeita. Me saatiin todella selkeät ohjeet. punainen paperi mihin oli merkattu ohjelma johon oli alustavasti arvioitu kaikki hoidon vaiheen aikataulut. Ja vihreässä paperissa oli ohjeet hoidon jokaiseen vaiheeseen. Siis kuka sulla on ollut lääkärinä siellä? Siis meillä ei ole vielä ollut valittamista. Soita huomenna sinne klinikalle ja pyydä ohjeistusta. Mä olen kuullut hyvää palautetta klinikasta. todella kurjaa, että sinulla on mennyt näin :(
Darni onnea punktioon! Toivottavasti menee ilman komplikaatioita!
tsemppiä kaikille ja aurinkoista illan jatkoa. Ihanat ilmat! :)
 
Ensinnäkin iso kiitos tsempeistä kaikille. Tuntui mukavalta saada niitä. <3 Edelleen olen sairaalassa. Hemoglobiini ei ole laskenut riittävästi. Dreeni (tai mikä letku se nyt onkaan) otettiin tänään vatsaontelosta pois. Sitähän ei voida mahassa päivätolkulla pitää tulehdusriskin takia. Yli 4 litraa nestettä on poistettu. Riski on, että uutta nestettä kehittyy ja uusi punktio saattaa olla vielä edessä. :/ Toivottavasti keho tulisi balanssiin eikä siihen joutuisi! Tässä on ihan riittämiin kyllä ollut kestettävää.

Hieman riipasee kun vähän väliä kuulee vastasyntyneiden itkua osastolla ja ruoat haen samasta paikasta juuri synnyttäneiden kanssa ja vauvoja siellä täällä. Kruunaa kyllä tämän tilanteen.

Sori, tästä mun tilanteesta ei ollut tarkoitus tehdä mitään kauhukertomusta. Koetin jättää ainakin inhat yksityiskohdat välistä. Varsinkin munasolupunktioon menijät, älkää murehtiko. On äärimmäisen epätodennäköistä että näin käy.

Hcg:tä eivät ole mitanneet. On kuulemma liian aikaista.

Ensi viikolla onkin useammalla testipäivä. Jännää!!
Marrasmai: Kunnon ohjeet kuuluu ehdottomasti saada.
 
Yrittäjä sulla on todellakin vielä aikaa ennen testipäivää :) mutta siis kuinka pian ennen virallista testipäivää raskaus alkaa näkymään testeillä?

Tiedättekö onko vaikutusta nyt kun mä sain kyytiläisen tiistaina ja keskiviikosta ollut nyt nuhaa ja kurkkukipua..onkohan sillä haitallisia vaikutuksia?:confused: hitto jos sen takia nyt tulee nega!
 
mishala, täällä on useampi saanut tosi aikaisin (pp 7-8) viivaa, minä sain viimeksi pp 9 selkeän haamun. Googlettelin että pp 10 on joissain paikoissa testipäivä. Tuo 14vrk siirrosta on liioiteltu, munkin kohdalla menkat olisi myöhässä neljä päivää. Toki tuokin on yksilöllistä.

En usko että pikkuflunssa vaikuttaa.

Darnille tsempit punktioon! Toivotaan laadukasta saalista (y)
 
Kiitokset suuret tsempeistä.
Seitsemältä aamulla oli punktio ja nyt makailen kotona sohvalla vettä nauttien. 17 solua saatiin kerättyä ja huomenna tietoa hedelmöittymisestä ja maanantaina jakautumisesta.
Voi negojen nega yrittäjäJ huomenissa sitten uusinta jospa tulos muuttuis vielä kun onhan aikaa ja mäkin oon kyllä aina noista päivistä sitä mieltä että testipäivät on ihan turhan myöhään, mutta kai se vaan on silloin 100 varma ni ehkä siksi laitettu niin.
 
Huomenta kaikille!

Ihan alkuun Marrasmai, meillä oli sama tilanne, olin ihan pihalla mitä milloinki piti ottaa ja miten.. soittelin harvasa päivä sinne ja kyselin, sitte sattu tosi mukava hoitaja joka kävi mun kanssa kaikki lääkkeet läpi ja milloin otetaan yms. Ja vielä painotti että jos tulee jotain ni soitat, me tosin ollaan naikkarilla et siellä nyt ei yleensäkkään mikään hoidu niinku pitäis tai toivois.

Yrittäjälle tsempit, kyllä ne viivat sieltä vielä putkahtaa testiin, hoitaja joka keskiviikkona soitti ni sano että 12 päivä on sellanen et siinä kyl pitäis näkyä jo jos on näkyäkseen, eli sulla on vielä aikaa :love:

ON: raskaustesti siis negatiivinen, ja kysyi että halutaanko heti uudelleen, vaikka aluks oli sanottu että jos on lääkkeellinen pas niin pitää olla välikierto ennnen uutta yritystä. No nyt odotellaan niitä menkkoja, ei vaan näy eikä kuulu, kp3 pitää alottaa taas ne progynovat. Mitään tukilääkitystä ei kuulemma kunnallisella käytetä ja siitä on turha haaveilla, päätin että kun mulla on itellä sitä prednisolonia niin koitan sitä omatoimisesti :whistle::whistle: mikähän siinä on annostus? Onks kellään ollu kortisonia tukilääkkeenä?
Kysyin myös samalla että jos meen kesätauon aikana sinne ERA testiin niin otatteko huomioon sen tuloksen seuraavissa siirroissa, niin vastaus oli että en kommentoi, kysyin vielä että säkö et kommentoi vai etkö vaan haluu sanoo ni vastas uudelleen että en kommentoi.. eli selväks tuli ne ei aio sitä tietoa hyödyntää.:unsure:

Pitkää pinnaa ja viivoja piinailijoille, ja muille tsempit tasapuolisesti. :)
 
Marrasmai: toivottavasti saat klinikaltasi pian lisätietoja, ei missään tapauksessa ole oikein että joudut itseksesi pohtimaan asiaa.
Yrittäjä: älä vielä heitä kirvestä kaivoon! Vaikka toki ymmärrän fiiliksesi...

Darni: tsemppiä toipumiseen, teillähän oli hyvä saalis!

Kysymys: eihän vaan enää näy Ovitrelle tai Pregnyl testissä, jos pistin ne 23.4...? Sain äsken hailakan viivan PC:n liuskatestiin... 1 blasto siirrettiin 30.4.
 
  • Tykkää
Reactions: marrasmai
Ohops onpas täällä taas juttua! :) on varmaan pari sivua mennyt ihan ohi, vaikka kovasti vilkuilinkin.. onnea vielä plussanneille, plussaonnea piinailijoille ja tsemppiä muille! (y)

Ensi viikolla selvinnee lähdetäänkö seuraavaa siirtoa tekemään, kp10 oli kontrollikäynti, eikä limakalvot olleet lähteneet ollenkaan paksuuntumaan. :( Nyt vknlopun tikuttelen ovista ja jos se nyt sattusikin löytymään. Jokatapauksessa ensiviikolla polille ja sitten selviää saadaanko siirto tehtyä. :)

Tsemppiä kaikkille!
 
Pp 9 nega. Aika kurja olo. Katotaan vielä huomenna, sitten se alkaa olla tässä. Testipäivään on pitkä aika, mutta sehän ei tarkoita mitään, jos totta puhutaan... Menkat pitäisi alkaa su.
Ei vielä tosiaan kannata luopua toivosta! Mulla näkyi ihan hailuroitten hailura vasta pp11. Virallinen testi pv oli vasta pp15 ja jos kierron mukaan ois menty niin menkat olis alkanu vasta pp17 niin sai siinä silti jännätä että alkaako ne menkat vai ei vaikka testipäivä olikin niin myöhään. Voi mennä joskus näinkin :)
Kovasti puhaltelen plussatuulia täältä! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Hyvän kuulonen saalis Darni!!! Paljon olette ennen saanut soluja? Toipumista.. Monipäiväsen siirto suunnittella? Blasto?
love- mitä tarkoittaa ettei ollenkaan ole lähtenyt paksuntumaan? Paljon limis oli? Mainitsiko/lukeeko omakannassa? Onko sulla jokatapauksessa kontrollikäynti viellä ennen siirtoa jos ovis plussa tulee? sori kysely tulva, tuntuu vaan oudolta jos siirtävät jos vaan ovis tulee, vaikka limis olis huono.. Onko ovis viivat jo tummuneet?
 

Yhteistyössä