IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Mä oon edelleen ihan pihalla tästä lääkkellisestä PASista tai sen onnistumismahdollisuuksista mutta ehkä kaikki selviää aikanaan :D Oireita saan jonkin verran tosta zumenonista, joita vielä tosiaan pitää ottaa 3krt/pvä kahden viikon ajan...huh...

Tiedättekö muuten sellaiseen vastausta että saako gonapeptylin tukemaan kiinnittymistä nykyään joka kerta? Tuttava oli juuri saanut, vaikka heidän tausta hyvin "kevyt", 1.IVF josta tuoresiirrosta aikoinaan raskaus ja lapsi ja nyt tuon 1.IVF:n pakkassaalista käynyt hakemaan kyytiin, luonnolliseen kiertoon ja oli saanut tuon piikin. Mietin vaan että onko se joku normi käytäntö nykyään?
 
Toive*, sullahan on komea saalis tulossa! (y) Kiitos kysymästä, mulla oli eka seurantaultra aamulla ja ihan hyvältä näytti. :) Toisella puolella on tulossa 8 follia ja toisella 6, ja kasvu on ollut aika tasaista tällä kertaa. Nyt siis vaikuttaisi siltä, että pitkä kaava toimii mulla ehkä vähän paremmin kuin lyhyt, MUTTA ensi viikolla se lopputulos sitten vasta selviää, munisten laadussahan mulla on se suurin ongelma ollut... :notworthy: Mutta tällä hetkellä kumminkin hyvä ja toiveikas mieli!

Tsemppiä, AdeliinaJosefiina! Darnille pidän kovasti peukkuja huomiseen siirtoon. Kuten joku täällä jo sanoikin, nyt olis kyllä jo niiiin teidän vuoronne! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
AdeliinaJosefiina, meidän lääkärit sanoo, että Gonapeptylin/pregnylin käyttämisestä kiinnittymisen tukemisessa ei ole kliinistä näyttöä kuin tuoresiirroissa ja luonnonkierron PAS:eissa. Meillä ei siitä syystä käytetä noita lääkkeellisissä PAS:eissa. Ei niistä haittaakaan ole, mutta koska ei ole tutkitusti hyötyäkään niin kivempi varmaan ois ehkä syödä vaikka tikkaria joka neljäs päivä kuin pistellä. :D Tiedän kyllä että jotkut määrää tuota rutiinisti myös subst.pas-kiertoihin mutta pätevää tutkimusnäyttöä siitä ei kuulemma ole.

Täällä ei edelleen vuotoa Lugesteron-möhnän lisäksi. Siitä asti kun aloin Lugeja käyttämään niin pientä beigeä väriä ollut siinä töhnässä kun valuu pois, sitä nyt on edelleen. Johtuu varmaan siitä, että ärsyttää cervixiä, en ole tuosta huolissani. Nuo 100mg "helmet" kun on pakko laittaa aika syvälle että jäävät sinne myös, niin ärsyttää sitten vähän. Lugesteronia ja Lutinustahan ei tarvitse mitenkään hirveän syvälle työntää, kun se imeytyy emättimen limakalvoilta. Toisilla tuossa vaiheessa cervixin suu saattaa ärsyyntyä Lugeista ja siksi lääkemöhnän mukana saattaa olla pientä vuotoa jos niitä tabuja ihan tappiin asti tökkii.

Menkkakramppeja oli toissa yönä ja tänään aamulla, mutta menivät ohi. Se on poikkeuksellista, yleensä kun se jomotus alkaa niin ensinnäkin vuodan jo ja toiseksi jomotus pahenee ja pahenee kunnes otan särkylääkettä. Nyt krampit tosiaan menneet ohi, mutta voi toki olla sitä että menkat yrittää alkaa mutta oisko tuo Pregnyl-tuki nyt yhdessä Lugesteronin kanssa tehnyt sen, ettei vain lähde vielä vuotamaan. Saapa nähdä... Nyt siis pp13, ennen aina pp12 viimeistään vuoto alkanut Lugeista huolimatta mutta luin tuosta Pregnylistä että saattaa parilla kolmella päivällä lykätä, harvoin enempää. Katsellaan... :)

Darni, pakko se on vaan malttaa kun nyt voisi jotain haamuja vielä näyttää perjantaisesta Pregnylistä ja sitä en halua tikussa nähdä. Saattaa olla että käyn kuitenkin HCG-verikokeessa jo perjantaina, silloin Pregnyl-jäämät on jo niin pieniä että ei kokonaisuuteen vaikuta.
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Hieno saalis Toive* ja Roxannellakin kuulostaa lupaavalta :)

Meillä meni ikävästi tämä hyvin alkanut hoito ja eilen ei enää sykettä löytynyt (rv 8+0). Kasvuakin oli vain hitusen, puoli milliä, viime viikkoisesta. Sain Cytotecit mukaani ja täällä sitä ollaan sairaslomalla, vaipat housuissa... Aika kovat kivut on ollut, mutta kunhan nyt tulisi kaikki kerralla pois ettei tarvitsisi mennä kaavintaan.

Sain sairaslomaa koko viikon ja se tulee ihan tarpeeseen... Mieli on aika musta ja vaikea keskittyä oikein mihinkään.

Te joilla on ollut useampia keskenmenoja, onko teillä tutkittu niiden syitä jotenkin? Siida, milloin teillä on tiedossa seuraava yritys?
 
Adeliinajosefiina mä en ainakaan saanu gonapeptyliä vaikka kysyin siitä erikseen, mulla siis vain Crinone käytössä siirron jälkeen. Ilmeisesti täällä Ruotsissa erilaiset käytännöt, mun klinikan mukaan sen hyödystä ei ole tarpeeksi tieteellistä näyttöä.
 
Hieno saalis Toive* ja Roxannellakin kuulostaa lupaavalta :)

Meillä meni ikävästi tämä hyvin alkanut hoito ja eilen ei enää sykettä löytynyt (rv 8+0). Kasvuakin oli vain hitusen, puoli milliä, viime viikkoisesta. Sain Cytotecit mukaani ja täällä sitä ollaan sairaslomalla, vaipat housuissa... Aika kovat kivut on ollut, mutta kunhan nyt tulisi kaikki kerralla pois ettei tarvitsisi mennä kaavintaan.

Sain sairaslomaa koko viikon ja se tulee ihan tarpeeseen... Mieli on aika musta ja vaikea keskittyä oikein mihinkään.

Te joilla on ollut useampia keskenmenoja, onko teillä tutkittu niiden syitä jotenkin? Siida, milloin teillä on tiedossa seuraava yritys?
On tutkittu kromosomit molemmilta, sekä multa mm.hyytymistekijät ja vahingossa myös joku verenvuototaipumus tms. ja kaikki kunnossa. Ja kun yksi lapsikin on jo saman puolison kanssa, niin mikään ei oikein selitä tätä onnistumattomuutta. Paitsi ikä, mutta amh kunnossa..tuubatkin avoimet jne..
 
Mulla olis tänään virallinen testipäivä mutta en ole testannut. Ostin kyllä tänään testin mutta odotan huomisaamuun jos ne menkat alkais niin ei turhaan tartte testata. Verikokeeseen meen torstaina. Joten täältä suunnalta ei mitään uutta sitten lauantain negatestin.
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Sphinx! Siinä kävi sitten kuitenkin noin. Sikiö ei selvästikään ollut terve...minullekkin lääkäri sanoi, kun syitä keskenmenoon vastaanotolla ääneen mietin, että lähes poikkeuksetta syy on alkiossa ja kun meillä lapsettomuuden syy on miehessä, niin myöskään siittiöt ei ole priimaa ja alkiot voi olla heikkoja. Jotenkin helpointa itselleni on ollut ajatella näin. Pienempi suru olisi ottaa heti siirron jälkeen ne menkat vastaan, kun kesken menevä raskaus:(

Onneksi sait sairaslomaa! Kyllä se eka viikko km jälkeen on henkisesti tiukka. Sen jälkeen sen pikkuhiljaa alkaa sisäistämään ja hyväksymään. Ei siinä muuta voi, takaisinkaan se lapsi ei tuu.

Minulta on otettu hyytymistekijät 2013 kun oli laaja verenvuoto vatsaontelossa ja syy sille vuodolle jäi hiukan epäselväksi, kysta se kai sitte kuitenkin oli, joka puhjetessaan vuoti ja kun vuoto oli massiivinen, niin hyytymistekijät tutkittiin silloin. Kaikki oli kunnossa. Ei oo sitä ekaa kkm eikä tätä toista sen kummemmin tutkittu. Onneksi noiden välissä on terve lapsi. Antaa toivoa, että voi se siellä myös pysyä ja normaalisti kehittyä.

Me ei mitä todennäköisimmin ehditä siirtoon ennen elokuuta. Kierto ei oo palautunut ja poli taitaa ehtiä kesätauolle. Muutenkin hyvä myt palautua kunnolla....mutta, tämä odottaminen on mulle äärimmäisen vaikea!!! Onneksi on kesä ja kaikenlaista touhua!!
 
Viimeksi muokattu:
Nyu
Pahoittelut Sphinx :(.

Minut voi poistaa listalta. Tänään kp1 ja kun ei mitään jäänyt pakkaseen, niin sai suorilta ilmottautua uuteen ivf:än. Menee varmaan lokakuulle. Toivottavasti siihen mennessä mahdollisimman moni olisi päässyt plussanneiden puolelle ja myös pysyisi siellä. Tsemppiä toverit!
 
Sphinx, olen pahoillani. :cry: Voimia toipumiseen. En nyt muista oliko teillä jotain pakkasessa? Toivottavasti pääsette pian uuteen yritykseen.

Nyulle myös pahoittelut. :( Siida, harmi jos ette ehdi siirtoon ennen kesää, mutta ehkäpä tilanne on sitten elokuussa otollisempi, kun olet ehtinyt kerätä voimia ja palautua kaikessa rauhassa.

Mitenkäs Piipan tilanne, voiko sinut jo siirtää plussanneisiin...?
 
moi pitkästä aikaa. piti ottaa vähän etäisyyttä näihin hoitoon liittyvissä asioissa. Otti vähän aikaa nousta pohjalta negan jälkeen.

Sfinx pidetään peukkuja että kasvuspurtti tulisi. Nyt ei voi kun toivoa parasta. Voimia Sinulle

Marrasmai hienoa että sait kuin saitkin kyytiläisen :) peukutetaan että kaikki menisi nyt hyvin :) laatu korvaa määrän! :D

Onpas tullut plussia toukokuun listaan paljon edellisen käyntikerran jälkeen! Onnea plussanneille :love: ja pahoittelut miinuksista :cry: toivotaan parempaa onnea uusiin yrityksiin(y)

Minut voi siirtää piinaajiin. Meillä oli 1 pakkasessa ja se selvisi sulatuksesta. Maanantaina siirrettin (5 päiväinen) testipäivä 22.6:whistle:
 
Heippa!
Olen aina välillä käyny lueskelemassa kuulumisia ja jännäilly taustalla.
Onnea plussista, tsempit negan saaneille ja pitkää pinnaa piinailijoille.

Sphinx, olen todella pahoillani! Niin väärin!:cry:

ON: tänää haettu blasto kyytiin, tämä nyt tämän toisen IVF:n 7pas, testipäivä 17.6, lääkäri soittaa 20.6..
Vähän sekavat fiilikset, jotenki yritän nyt edes vähän uskoa että nyt tämä onnistuu mutta samassa hetkessä se fiilis katoaa, on näitä siirtoja kaiken kaikkiaan jo reilut 10 ja yksikään ei ole edes yrittänyt kiinnittyä, ni miksi sitten tämäkään.

Joku kyseli progynovasta, syön 3× pvässä, oireina mulla on hirveät pääkiput välillä muuttuu ihan migreeniksi, niin että yrjö lentää.. lääkärille tästä mainitsin niin tokas vaan että tietyt lääkkeet nyt vaan aiheuttaa oireita ja sille ei minkää maha..

Mut nyt ei auta kun nostaa häntä pystyy, uskoa ja toivoa.. :whistle::whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Menkat eivät yön aikana alkaneet niin testasin digillä ja vastaus oli ei raskaana. Joten minut saa poistaa piinailijoista. Huomenna meen kuitenkin sinne veritestiin joka kylläkin toistaa tätä samaa negalinjaa. Pettymys on suuri ja nyt jotenkin semmonen olo että varmaan jäädään lapsettomiksi loppuelämäksi. Tyhmä ajatus koska vasta tää oli 1.icsi/1.pas mutta eipä sitä ajatuksilleen mitään mahda. Päätimme pitää nyt kesätaukoa, ehkä pari kolme kuukautta ja sit syksyllä tehdään 2. pas. Sit onkin pakastin tyhjä ja sen jälkeen onkin sit taas edessä uusi munasolupunktio mitä luulin etten tarvitse enää tehdä mutta miten kävikään...Kirves on kaivossa ja syvällä! Anteeksi omanapaisuus tällä kertaa. Sit kysymys teille jotka ootte käyttäneet progynovaa ja lutinusta. Onko teillä näiden lääkkeiden takia kierto venynyt? Mietin vaan että milloinkahan noi mun menkat alkaa...Pitää tässä alkaa soittaa klinikalle että saako lääkkeet lopettaa. Pistäkäähän te muut plussa-aalto päälle! Tsemppiä piinailuun!
 
Sphinx todella pahoillani, voimia teille. Ja myös muille pettymyksen kokeneille.. Darnille tsemppiä siirtoon! Ja olikos muillakin lähi päivinä.. Piinailijoita taitaa ainakin olla paljon, kyllä sieltä niitä plussiakin varmasti tulee (y) Ja onnittelut jos on joku plussanuut onnittelematta.. kottanut vähän vähemmän aikaa käyttää täällä notkumiseen, lähinnä nopeesti lukea läpi, niin ei nyt muista senkään vertaa..
Mulla oilis huomis aamuna käynti siellä terapeutilla tän asian suhtee, kun en oikein osannut vastata haluanko, niin sit se käänty jotenkin niin et on aika.. nyt kyllä itseasiassa ahdistaa se enkä tahtos mennä.. en osaa kuvitella vieraalle ihmiselle tästä puhuvani, en oo ees miehelle sanonu et oon menossa.. mut kai se täytyy nyt käydä. Ja oisin innolla akupunktiota koittamassa, nyt suunnillee usko et se tuo luomuplussan jepjep.. mistä sitä uskoa aina kaivaa.. mutta kun ei mee mikään elämässä putkeen, niin tietysti henkilö jota on suositeltu juuri lapsettomuus juttuihin on lopettannut ja en tiiä täällä nyt sit onko kellään muuttu mitä kokemusta asiasta.. huoh.. pitää kai soitella ja kysyä...
 
Toiveikas mulla kierto jossa ekaa kertaa käytettiin progynovaa lugejen kera, niin kesti muistaakseni ainakin 4-5 päivää ennenku lääkkeiden lopettamisen jälkeen alkoi menkat. Kierto mulla tietty venähti muutenkin kun progynovalla sitä limistä kasvateltiin yli normaalin ovulaatioajan.
 
Ok, kiitos jälleen vastauksista tuohon Gonapeptyl -asiaan, ehkäpä sitä ei sitten lääkkeelliseen ole järkevää yrittää kinuta jossei siitä kerran mitään hyötyä ole! Joskus vaan kuulin samaa sanottavan luonnollisistakin, ettei siitä mitään hyötyä ole pystytty osoittaan ja siksi ihmettelinkin miksi se on tuttavalle annettu ilman mitään syytä.

Domi mä oon käynyt nyt puolen vuoden ajan juttelemassa näistä asioista psykologin kanssa ja olen sen kokenut todella hyväksi, vaikka hän onkin "vain kunnallisen" eli ei mikään klinikan tarjoama erikoistunut näihin asioihin tms. Vaikkei hänellä juuri sitä omakohtaista kokemusta lapsettomuuden syövereistä ookaan, en oo kokenut että toi niinsanotun vertaistuen puute näkyis mitenkään tässä meidän terapiasuhteessa, koska ammattilainen on ammattilainen ja ainakin tämä minun ammattilainen ymmärtää asian kuin asian juuri niinkuin minä sen koen. Kauhean vaikea selittää, mutta yritin vain sanoa että minulla on hyvä kokemus psykologilla käymisestä, enkä ole nähnyt että sen psykologin pitäisi itse olla lapseton ymmärtääkseen. Alkuun mullakin oli vaikka mitä epäilyksiä ja kerran jo peruinkin ajan kun ajattelin ettei siitä mitään hyötyä ole ja ei mua kukaan ymmärrä jne... Mutta olen tyytyväinen että lopulta menin! Tää on oikeasti auttanut.
 
  • Tykkää
Reactions: IirisL. ja Domi
ON: Täällä pp14, menkkajuilimisia edelleen mutta aaltoillen, ei ole jatkuvaa jomottamista joka menee ohi vasta kunnon kipulääkkeillä kuten aiemmin, ja näitä ollut lähinnä yöllä vessakäynnin jälkeen ja heti aamulla herätessä. Vuoto ei ole alkanut, nyt ei ole enää edes sitä beigeä tiputtelua kun viimeisetkin Lugesteronin kuorijämät ovat tulleen ulos. Edelleen olen epäilevä tuomas, kuitenkin nuo juilimiset enteilleet 11-vuotiaasta lähtien alkavaa vuotoa niin vaikea kuvitella mitään muuta. :D Lugesteron yksistään ei ole sysännyt näin pitkälle vuodon alkua koskaan, mutta tuota Pregnyl-tukea osoittelen vielä syyttävällä sormella. Katsellaan, katsellaan... jotenkin tuntuu että kun ei kolmesta aikaisemmasta siirrosta ole tärpännyt niin miksi sitä meille suotaisiin nytkään. Mutta se on tätä itsensä suojelua, pessimisti ei pety (vaikka pettyy kuitenkin).
 
Mulla kyllä on käytetty joka siirrossa gonapeptyliä tuolla yksityisellä, myös lääkkeellisessä.. alkio tosin oli tuore, joka oli tehty pakastetusta munasolusta. En ymmärrä miksei siitä vois olla samoin hyötyä lääkepas:issa kun luomussakin tai punktiokierrossa? Mun mielestä kannattaa käyttää ja vaikka sit kinuamalla vaatia kaikkia keinoja mistä ei haittaakaan tiedetä olevan!
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
CherryPie! Niin hyvältä kyllä kuulostaa sun oireet :) Mulle lääkäri sanoi, että pregnyl tuki ei siirrä menkkoja. Mulla ollu kaks kertaa pregnyl ja kummallakin kerralla raskaus lähtenyt, eli en tiedä, olisiko ne ajallaan alkanut! Peukut pystyssä! Ja ihailtavaa on sun kärsivällisyys. Minä aina aloin pp7 jälkeen testaamaan ja seuraamaan, että vahvistuuko vai haalenee ja tyhmäähän se on ku pregnyl antaa haamua, mutta kyllä siitä silti sen vahvistumisen näki :)

Gonapeptyl on mullakin ollu kerran tukena, itseasiassa siitä siirrosta syntyi tyttö, sattumaako lie. Uskon enemmän siihen alkion laatuun ku noihin tukilääkityksiin. Ei mikään tuki pidä viallista alkiota kohdussa, jos ei kehittymisen edellytyksiä ole. Mutta siis ihan luomukiertoon on aina siirretty ja oli silti gonapeptyl käytössä.
 
Spinx olen todella pahoillani :cry:

Pahoittelut myös muista negoista, niin toivoisi kaikille onnistumisia :(

Ihanaa Darni ja mishala! Meitä onkin monta jännääjää parin viikon sisään!

Mulla fiilikset vetää edelleen hirveetä vuoristorataa, mutta negatiiviset ajatukset on tällä hetkellä voitolla... Alkaa olla kokonaisvaltainen uupumus tän hoitoasian, duunikuvioiden ja kämppäjahdin kanssa myös sitä luokkaa että tällä hetkellä yritän vain jotenkin mönkiä heinäkuussa häämöttävää kesälomaa kohti. Enää 20 työpäivää.. :sleep: Pelkään myös että kova stressi haittaa kiinnittymistä :( Tänään aamulla väsymys oli niin uskomaton että sain puhua itseäni hyvän tovin ympäri päästäkseni sängystä ylös. Maltoin sentään olla testaamatta tänään, jospa huomenna taas :D
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

AdeliinaJosefiina # 04/2015 # 2. # 2.ICSI
Adelmiina_ #2012 #1. # vähän endoa/tuhoutunut johdin # 2.IVF 7.PAS
CherryPie85 # 4/14 # 1.# selittämätön/matala amh # 3.IVF
Darni73
# 9/12 #1. yht # simpat # 4.icsi/1.PAS
Domi # 4/12 #1. # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 4.PAS(ei selvinnyt siirtoon)
Ellemiinu # 2013 #1. # pco epäily+endo #1.IVF
Hipsunpöpsy
#11/11 #2.# helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
: #2015 # 1.# siittiöt # 2.ICSI
IirisL.
# 7/13 # 1.# selit.# 1.IVF
ilo2010
#2012 #2. # pco/selittämätön # 2.IVF
Juru27 #2013 # 1. # siittiöt # 2.ICSI
Kerttu80 #11/2014# 2. # selit.#1.IVF
Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#2.ICSI/1.PAS
love- #2014 # 1. # siittiöt # 1.ICSI/4.PAS
Mamido # 7/14 # 2. # siittiöt # 2.ivf/icsi
marrasmai # 2015 #1 # simpat + luteaalivaihe 8-11pv # 1.ICSI

mishala # 2016#1.#mies steril.#1.IVF/1.PAS
Nappeus #2014 # ? #PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nennalii
#2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/5.PAS (ei tuoresiirtoa)
Nyu # 2012#1.#selittämätö/siittiöt# 2.IVF
piipa85 #? #1.#endo/selittämätön# 2.IVF

pipa84 #04/15#1.yht #azoospermia #2.ICSI
Plussamamma # 2014 #1.#selittämätön #1.IVF
Reuna # 2013 # 1. # pco,ovuloimattomuus ja simpat # 1.IVF/1.PAS
Roxanne # 12/14 # 1. # ikä/siittiöt # 3.IVF/ICSI
Siukku87 # ? # 3. #lievä pco, endo ym. # 1.IVF/ICSI

Toive* # 7/13 # 1. # johtimet tukossa # 2.IVF
toive-94 # 2014 # 1. # lapsena saidastettu syöpä/alhainen AMH

Toiveikas81 # 2014 # 1. #endo,siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #pco # 3.IVF
vipe1986 # 2013 #1. yht. # siittiöt # 1.IVF
Yrittäjä J # 1/13 # 1. yht. # endo/selittämätön # 2.IVF/ICSI


Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
piipa85 6.6 (2x5pv/25.5)
CherryPie85 6.6 (2pv/25.5)
Siukku87 17.6 (3pv/3.6)
Toivo2016 17.6 (3pv/3.6)
Darni73 19.6 (6pv/8.6)
marrasmai 20.6 (2pv/4.6)
Adelmiina_ 20.6 (5pv/7.6)
mishala 22.6 (5pv/6.6)

Plussat 2016: :love:
Maalis:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)
RooRoo1 1.IVF (3pv)
Yrittäjä J 1.IVF/ICSI (kem)
Mari32 5.ICSI/1.PAS (3pv)
Nenna81 2.IVF/3.PAS (kkm)
Tupsuli 4.IVF (2pv)
Domi 2.IVF/ICSI 2.PAS (kem)
Huhti:
SalamaT 2.IVF/1.PAS (km)
mar80 1.IVF/ICSI 1.PAS (5pv)
Siida 1.ICSI/6PAS (kkm)
Emmiina85 1.IVF (kem)
mamido 1.IVF/1.PAS (km)
cerezah 1.IVF (3pv)
Bridge 3.IVF/1.PAS (tm)
Touko:
Pirunpelto 1.ICSI/1.PAS (3pv)
narana85 1.IVF/ICSI (2x3pv)
Janne91 1.IVF (4pv)
Jenifer 1.IVF (3pv)
Sphinx 2.ICSI (kkm)
Ankkalinna 1.IVF/1.PAS (2x3pv)
Emmiina85 2.IVF (3pv)
Mimmi_83 2.ICSI/1.PAS (5pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Kiitti Siida ja Darni tsempeistä! Tein meidän tämän kevään potilastiedoilla empiiristä tutkimusta aiheesta ja itseasiassa heillä kaikilla (löysin ehkä 8 tapausta) oli vuoto alkanut tasan kuuden päivän päästä vikasta Pregnylistä ja 3 päivää oli vikasta Lugesta, suurin osa tuoresiirtoja ja pari oman kierron passia. Tuo päivä olisi omalla kohdalla siis huomenna... Otoshan nyt toki on pieni ja osalla heistä oli Pregnyl 2500iu kun itsellä ollut tuo 1500iu. Kansainvälisillä foorumeilla ihmiset sanoo kaikkea sen väliltä ettei ole lykännyt vuotoa ollenkaan ja että lykännyt viikolla. Eipä auta kuin odotella...koko ajan semmoinen tunne että vuoto alkaa, ei muita oireita kuin menkkakrampit ja vatsan turvotus+painon tunne alavatsalla koko ajan. Ei auta kuin odotella, kaikkein mieluiten katsoisin hcg:n vasta la mutta silloin näkisin vastauksen vasta maanantaina töissä niin mielummin pe, saa sitten surra viikonlopun rauhassa jos niikseen on.
 

Yhteistyössä