IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Darni, nyt on kaikki mahdollista :) voi kuinka ihanaa!! Onnea, paljon onnea matkaan!!

Marrasmai, siellä myös haamuilee, aivan mahtavaa!!

Minä odotan menkkoja!! Eilen kävin polin määräämässä verikokeessa ja hcg tulos oli alle5...ilmeisesti tuolla tarkkuudella sitä tulkitaan, mutta onneksi on laskenut nolliin. Kyllä sen olossa tunteekin. Kiertopäivä yksi fiilisten perusteella muutaman päivän sisällä. Tästä sitten kunnolla elo normalisoituu. Täytyy nyt kesä turvautua luomuyrityksiin....siis mahikset ihan minimaaliset, mutta onpahan jotain jännittävää ja petyttävää :D
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Rusina! Niin kummallisia juttuja on hoidoilla tapahtunut aikojen saatossa, että minä uskon sun oikeaan raskausmahdollisuuteen. Ainahan voi olla se huonompi vaihtoehto kyseessä, mutta miksei myös se onnellisempi ja ihmeellisempi vaihtoehto. Hurjasti ONNEA matkaan ja voimia. Elät hirveetä piiiiiiiinaaaa!!!!

Marrasmai! Älä vielä luovuta, mutta ymmärrän kyllä toivottomuutesi, se on niin koko ajan läsnä....epätoivo ja välillä se muuttuu niin äärimmäiseen toivoon, kunnes taas.....
Minä oon yleensä testannut PC:llä tai apteekin omilla. Noilla testeillä en oo koskaan saanu väärää positiivista. Frsu:n testit on...ja ihan selkeän harmaan viivan ja ihan tyhjästä.
Cb:llä en oo koskaan testannu. Paitsi digillä.
 
  • Tykkää
Reactions: karhuemo75
Marrasmai, ei se cb anna selvää sinistä haamua jos ei ole veressä mitään. Jos antaa harmaata haamua, niin sen olen itsekin todennut vähän olevan väärä haamu. Useimmiten apteekin oma testi on paras ja sitten se kuuluisa digi, joka vähintään antaa tietoa. Mulla veren hcg oli 21 ja apteekin testi antoi selvän haamuviivan testiajalla ja digi näytti 1-2 vkoa, että on ne sen vertaa herkkiä.
 
Noniin, tänään kontrolli UÄ:ssä 10mm limis (jes, zumenon toimii!!) ja saan aloittaa luget heti huomenna. Tiistaina olis sitten tämän toisen ICSIN eka PAS! Apua jos pääsen sinne asti! Vihdoin!

Kysymyksiä kuitenkin taas heräsi: näitä molempia (zumenon+lugesteron) kun käytetään sinne vko:lle 10 asti jos raskaus alkaisi niin onko jollain kokemuksia tästä? Mitä toi zumenon oikein tekee alkaneessa raskaudessa kun eihän mitään limistä enää kasva? En ymmärrä, olen vähän tyhmä :D Luget ymmärrän tietty keltarauhastukena mutta kertokaa CherryPie tai joku muu fiksumpi miten toi homma menee :)

Ja toinen kysymys: tietääkö joku että vaikuttaako alkoholi jotenkin negatiivisesti ENNEN siirtoa? Olis tietty yhdet tosi tärkeät juhlat viikonloppuna, ja toki voin olla ottamatta vinkkua mutta tiettekö miten paljon vituttaa jos tästäkin kierrosta tulee se pettymys niin etten edes vinkkua juonut juuri noissa juhlinnoissa.. turhan takia absolutisti-fiilis you know :D Harmillista että mulle sattuu juuri nyt tähän edeltävääm viikonloppuun nämä tärkeät juhlat, ja seuraavat osuu sitten piinapäiville sopivasti mutta silloin tietysti on ehdoton nou nou. Mietin vaan tätä edeltävää aikaa että pilaako se yksi alkoholisoitunut ilta kaikki paikat kun aina niistä vaaroista hedemällisyyteen varotellaan! Toisaalta, eihän mulla sitä hedelmällisyyttä edes ole kun kaikki toimii vain lääkkellisesti? :ROFLMAO:
 
Adeliina, ei se yksi tai vallan kaksi lasillista viiniä mitään pilaa, kunhan et nyt elämäsi krapulaa lähde hakemaan eli liika juhlinta nyt kannattaa jättää väliin oikeasti <3

Itselläni oli Progynova+Lugesteron yhdistelmä passeissa ja progyä selitettiin sillä, että kun sillä vaikutetaan siihen limakalvoon, niin se on hyvä tukemaan sen kehitystä myös alkion kiinnittymisen jälkeen. Koska tuo lääkkeellinen invaasio on niin suuri, kroppa vedetty vain lääkkeillä oikeaan suuntaan, niin pitää tukea sen toimintaa aina siihen varmalle viikolle saakka, jolloin alkio muuttuu sikiöksi ja pärjää ns. omillaan. Tuoresiirrossa ei tuota progyä ole ollut ja limakalvojen kasvatukset on hoidettu muuta kautta eli kai ne kaikki piikit vaikuttaa.
 
Hienoa, AdeliinaJosefiina, että siirtoon vihdoin pääsette! En minäkään usko että lasi-pari viiniä mitään haittaa tekee. Rusina, täällä on peukut pystyssä että hcg jatkaa nousuaan ja että raskaus etenee maalikkaasti. Heinäpellolle tsemppiä punktioon, toivotaan laadukasta saalista!

Onkos piinailijoilla uusia testituloksia? :rolleyes:

ON: Tänään tuli pelätty puhelu klinikalta (jouduin vielä odottamaan kahteen asti iltapäivällä, grr), ja eihän siellä taaskaan hyviä uutisia ollut. :( Lopulta vain viidelle solulle pystyttiin tekemään icsi, ja niistä vain yksi (!!!) hedelmöittyi normaalisti. Yllättäen toinenkin solu hedelmöittyi itsekseen maljalla, mutta siinä sitten kaikki. Kertoo kyllä taas karua kieltään solujen laadusta tämä. :notworthy: Ihan sama mikä kaava, yhtä :poop: lopputulos. Tällä hetkellä en oikein jaksa uskoa, että nuo reppanat jaksaisivat sinnitellä perjantain siirtoon asti saati että mitään saataisiin pakkaseen. Kaipa se pitäisi vaan hyväksyä ettei tästä mitään tule. :cry:
 
Roxanne, ei vielä pidä luovuttaa! Jospa se yksi itsekseen hedelmöittynyt olisikin oikein supersissi, joka alkuvuodesta olisi tuhisevana sylissä :rolleyes: pidän peukkuja!

Darni, :love: onnea matkaan!

Pahoittelut kaikille pettyneille :( onhan tää tunteiden vuoristorata vaan hanurista..

On: täällä VASTA pp2 eikä mitään kummaa.. ainoastaan iltaa kohden nippailut on voimistuneet. Luget ilmeisesti aiheuttaa tällä kertaa huimausta varsinkin päivällä töissä ollessa.. Jännää, koska ei aikasemmin moista ole ollut o_O
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Roxanne kurja ettei tullut parempia uutisia :( Mulla saalis oli myös vain neljä joista icsillä vain yksi lähti jakautumaan eikä meinannut siirtopäivän aamuna edes jaksaa jakautua kunnolla. Mutta reipastui juuri ennen siirtoa kuitenkin kuusisoluiseksi ja siirtoon päästiin. Tiedän että on laiha lohtu että yksikin riittää, en jaksa itsekään uskoa että mulla nyt sillä yhdellä tärppäisi. Mutta saattaa se silti riittää :love:

CherryPielle kysymys: Mulle sanottiin että jos tärppää niin silti otan Crinonea vain sen 15 päivää eikä sen pidempään. Mua vähän huolettaa kun on ollut lyhyt luteaalivaihe muutenkin että kasvaako keskenmenoriski jos lääkkeet lopettaa jo niin varhain? Mulla oli siis icsin tuoresiirto.

ON. Töissä meininki vaan pahenee ja koko paikka alkaa jo muistuttaa lähinnä orwellilaista dystopiaa. Pelkään että oikeasti vaikuttaa stressitasot onnistumismahdollisuuksiin. :mad: Alkais jookojooko se kesäloma jo pian! Testasin samalla cb:n testillä aamulla ja oli siellä tänäänkin haamu, sininen. Ehkä hyvällä mielikuvituksella ihan tosi vähän vahvistunut. En jotenkin pysty vielä testaamaan apteekin omalla kun pelkään että se murskaa lopullisesti mun unelmat. Saatika sitten digillä.
 
Marrasmai, nyt on paljon toivoa! Ota voimaa työpäivän aikana ajattelemalla sitä pientä salaisuutta kohdussasi, jotain niin ihanaa omaa ja ihmeellistä pikku ihmettä!! Kyllä se viiva vahvistuu!!!!! Suosittelen lämpimästi apteekin testiä!

Roxanne! Kuulostaa kyllä hyvältä, että siellä on itsekseen hedelmöittynyt alkio. Se on aina hyvä merkki, kun luonnollisesti hedelmöittyy! Onnea matkaan!
 
Voi kun täällä on monilla jänniä ja raastavia tilanteita! Se on niin suuri kurjuus ja vääryys, jos viivaa tulee ensin, mutta sitten hiipuu! Toivokaamme, ettei niin tapahtuisi sittenkään!!

Lueskelen aika säännöllisesti, mut nyt itse olen vähän ollut muissa menoissa, kun en päässytkään siirtoon tässä kuussa. Zumenon ei mulla toiminut, toinen puoli munasarjoista jäi aktiiviseksi ja tuotti kolme isohkoa follia. Joten vetäydyttiin PASista. Zumenon ja terot nyt yhtä aikaa 10 päivää, sitten TOIVOTTAVASTI tulee menkat, jotta ehtis siirtoon (uudella lääkityksellä) ennen heinäkuun puolivälin lomamatkaa... Klinikalla ei onneksi kesätaukoa. Mutta kyllähän se harmittaa, että kierto jää väliin. Oviksen tapahtumisesta ei ole varmuutta, lh-huippua en tikuilla löytänyt vaikka vahvistuikin viiva jonkun verran ja oli maha kipeä. Hyödynnettiin ovis varmuuden vuoksi, jotta olis edes vähän jännättävää... :)

Kesäheinis kyseli akupunktiosta. Mä kävin tän kierron kp1 alustavassa hoidossa ja sitten oli tarkoitus ennen siirtoa tehdä 1-3 hoitoa. Ennen kiinnittymistä ei suositella hoitokierroissa, ainakaan tämä akupunktiohoitaja. Joka oli hyvin mielenkiintoinen kiinalainen tapaus, vissiin Helsingin tunnetuin, Runeberginkadulta löytyy. Ihmisillä on ollut hyviä kokemuksia hänen hoidoistaan lapsettomuuspulmissa. Antaa myös ruokavalio-ohjeet. Kannattaa varautua, jos hänelle menee, että 1,5h hoito saattaa ollakin 3h. (Hintaan ei vaikuta, se tais olla 55e per hoitokerta.) Ja asiakkaita on useita yhtä aikaa, joten kuulee muitten juttuja ja he kuulevat omia juttuja :)

Roxanne olipa kurjaa :( :( Noin hyvä saalis ja sitten iso pettymys. Kaikki peukut nyt sinnittelijöille!!

Mulla on jotenkin huoli mun pakkasukoista... Pärjääkö ne nyt varmasti... Entä jos pakastin menee rikki... Toisaalta paremmin ne siellä varmaan pärjää kuin mun kohdussa...

Plussaonnea kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Hei,

Viitsisikö joku lisätä mut piinis listalle. Eli siirto tehty eilen ja tänään toinen piina päivä. Raskaustestin saa tehdä 29.6. Joten eipä tässä muita jännitysmomentteja tarvitakaan tälle kesälle. Yritystä takana 3-vuotta, tuubat tukossa ja ikä kohta 41-v. Takana 2 ivf tuoresiirtoa ja nyt neljäs pas. Jännittää, koska mies ei todennäköisesti suostu lähtemään enää kolmannelle ivf kierrokselle.

Tämän hetkiset olot, hirveä väsymys, joka ei tietenkään kerro yhään mistään=Luget väsyttää ja taitaa olla sama noilla muillakin lääkkeeillä.

Roxanne, eihän sitä tosiaan tiedä, yksikin alkio voi riittää. (Muistan, että sulla on yksi jo takana) Eikö se ollut Pirunpelto joka plussasi ensimmäisestä siirrosta, joten kyllä se ihan mahdollista on.
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Karhuemo onnittelut kyytiläisestä ja paljon tsemppiä teille(y)

Voi marrasmai :cry:
Perässä tullaan, mun testeissä näky siis Ovitrelle tänään enään käännellen viivanpaikka pc liuskaan.
Niin :poop: fiilis
Ei hoitoja tulossa meillä enään.
Ootte ihania:love:
 
Voi ei, Marrasmai, olen niin pahoillani! :cry: Darni, mä pidän täällä edelleen peukkuja pystyssä ja toivon parasta. :love: Toivoa on niin kauan kuin testeissä jotain näkyy eikä vuoto ole alkanut.

Karhuemo, paljon onnea kyytiläisestä ja tsemppiä piinailuun! (y) Mä voin päivittää tiedot listalle illemmalla, kun pääsen kotiin.

Kiitos teille ihanille myötätunnosta ja tsempeistä. :love: Tänään fiilis on ollut jo vähän parempi, varsinkin kun klinikalta soitettiin että molemmat pikku pallerot on lähteneet jakautumaan. En edelleenkään jaksa uskoa, että ainakaan molemmat selviäisivät huomiseen siirtoon asti, mutta jos nyt edes toinen... :cautious: Toki tiedän, että yksikin alkio _voi_ riittää, mutta olisi se vaan niin paljon huojentavampaa, jos saataisiin jotain jemmaan pakkaseen eikä olisi kaikki yhden kortin varassa. Ehkä negakaan ei sit tuntuisi niin rankalta, kun ei heti tarttisi lähteä uuteen rumbaan piikityksineen ja punktioineen, jos nyt siis ylipäätään jaksetaan enää yrittää...
 
Marrasmai! Olen niin pahoillani:'( Miksi pitää näkyä yhtään mitään, jos se ei pysy!?! Anna itkun tulla! Voimia!

Darni! Toivoa on, älä vielä luovuta! Sulla digi kuitenki anto viikot ja vuotokaan ei oo alkanu? Sulla muistaakseni vuoto alkoi edellisillä kerroilla tosi aikaisin? Muistanko väärin?

Rusinan kuulumisia odottelen? Niin jännittävä on sun tilanne!
 
Voi marrasmai :( Oon niin pahoillani!

Darnille antaisin kanssa vielä toivoa? jossei kerta vuoto ole alkanut!

Karhuemolle täältäkin onnea kyytiläisestä, pidetään peukkuja :)

Roxannelle myös tsemppipeukut josko niistä vaikka molemmat jaksaisi! Saisi toisen kyytiin ja toisen pakkaseen ;) Toki toivotaan ettei sitä pakkasukkoa tarvita!
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73 ja Roxanne
Marsmai pahoittelut!

Toive, mulla myös pp 2, eikä kyllä ole mitään nippailuja....hitto pitäskö niitäkin olla?
Eikai niitä kaikilla olekaan :unsure: enkä tiedä missä vaiheessa ne on aikasemmissa siirroissa alkanut. Ja mikä ne sitten aiheuttaa? Luget vai.. :cautious:
Mulla siis siirrettiin maanantaina nelipäiväinen kaveri. Siirtopäivän olen laskenut "nolla" päiväksi.
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

AdeliinaJosefiina # 04/2015 # 2. # 2.ICSI/1.PAS
Adelmiina_ #2012 #1. # vähän endoa/tuhoutunut johdin # 2.IVF 7.PAS
Darni73 # 9/12 #1. yht # simpat # 4.icsi/1.PAS
Domi # 4/12 #1. # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 4.PAS(ei selvinnyt siirtoon)
Ellemiinu # 2013 #1. # pco epäily+endo #1.IVF
Hipsunpöpsy
#11/11 #2.# helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
#2015 # 1.# siittiöt # 2.ICSI
IirisL.
# 7/13 # 1.# selit.# 1.IVF
ilo2010
#2012 #2. # pco/selittämätön # 2.IVF
Karhuemo75
# 2013 # 2. # johtimet tukossa # 2.IVF/4.PAS
Kerttu80 #11/2014# 2. # selit.#1.IVF
Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#2.ICSI/1.PAS
love- #2014 # 1. # siittiöt # 1.ICSI/4.PAS
Mamido # 7/14 # 2. # siittiöt # 2.ivf/icsi
marrasmai # 2015 #1 # simpat + luteaalivaihe 8-11pv # 1.ICSI

mishala # 2016#1.#mies steril.#1.IVF/1.PAS
Nappeus #2014 # ? #PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nennalii
#2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/5.PAS (ei tuoresiirtoa)
Nyu # 2012#1.#selittämätö/siittiöt# 2.IVF
pipa84 #04/15#1.yht #azoospermia #2.ICSI
Plussamamma # 2014 #1.#selittämätön #1.IVF
Reuna # 2013 # 1. # pco,ovuloimattomuus ja simpat # 1.IVF/1.PAS
Roxanne # 12/14 # 1. # ikä/siittiöt # 3.IVF/ICSI
Siukku87 # ? # 3. #lievä pco, endo ym. # 1.IVF/ICSI

Toive* # 7/13 # 1. # johtimet tukossa # 2.IVF
toive-94 # 2014 # 1. # lapsena saidastettu syöpä/alhainen AMH

Toiveikas81 # 2014 # 1. #endo,siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #pco # 3.IVF
vipe1986 # 2013 #1. yht. # siittiöt # 1.IVF
Yrittäjä J # 1/13 # 1. yht. # endo/selittämätön # 2.IVF/ICSI


Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
Toivo2016 17.6 (3pv/3.6)
Adelmiina_ 17.6 (5pv/7.6)
Darni73 19.6 (6pv/8.6)
Toive* 25.6 (4pv/13.6)
Karhuemo75 29.6 (?pv/15.6)

Plussat 2016: :love:
Maalis:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)
RooRoo1 1.IVF (3pv)
Yrittäjä J 1.IVF/ICSI (kem)
Mari32 5.ICSI/1.PAS (3pv)
Nenna81 2.IVF/3.PAS (kkm)
Tupsuli 4.IVF (2pv)
Domi 2.IVF/ICSI 2.PAS (kem)
Huhti:
SalamaT 2.IVF/1.PAS (km)
mar80 1.IVF/ICSI 1.PAS (5pv)
Siida 1.ICSI/6PAS (kkm)
Emmiina85 1.IVF (kem)
mamido 1.IVF/1.PAS (km)
cerezah 1.IVF (3pv)
Bridge 3.IVF/1.PAS (tm)
Touko:
Pirunpelto 1.ICSI/1.PAS (3pv)
narana85 1.IVF/ICSI (2x3pv)
Janne91 1.IVF (4pv)
Jenifer 1.IVF (3pv)
Sphinx 2.ICSI (kkm)
Ankkalinna 1.IVF/1.PAS (2x3pv)
Emmiina85 2.IVF (3pv)
Mimmi_83 2.ICSI/1.PAS (5pv)
Kesä:
piipa85 2.IVF (2x5pv)
CherryPie85 3.IVF (2pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Roxannelle tulin tsempit toivottaa huomiselle!
Tuun huomenna kurkkii kuulumisia (y)


Kiitti vielä kaikille, mutta heikolta vaikuttaa. On sen verran selvät oireet vuodon alkamiselle että eiköhän huomenna ala.
Siida oikein muistat, mulla vuoto alkanut pp6 näissä blaston siirroista. Nyt syytän kierron venymisestäkin Ovitrellee, sehän oli siis mulla siirron jälkeen tukena sunnuntaihin asti.
 
Täällä myös yksi piinailija ilmoittautuu. Eli 1.ICSI:n 1.PAS (lääkkeellinen) tehty kuusi päivää sitten. Ensimmäinen siirto, koska tuoresiirtoa ei tehty hyperin vuoksi vaan kaikki solut meni pakkaseen. Viisipäiväinen blasto siirretty, testipäivä 21.6. Vielä olen malttanut, enkä ole tehnyt yhtään kotitestiä. Ollut niin kiire töissä, etten ole oikein ehtinyt ajatella koko asiaa. Mahdollisesti lauantaina tai sunnuntaina testaan kotona. Kaikenlaisia oireita on olevinaan, mutta voihan ne johtua myös lääkkeistä. Maha turvonnut, nännit kovat ja mahaa kipristelee välillä. Inssit meni varmaankin pieleen, koska luteaalivaihe jäi liian lyhyeksi vääränlaisen lääkityksen takia. Nyt näyttäisi olevan lääkitys kunnossa, ei ole tiputellut yhtään. 3x400mg progesteronia menee tällä hetkellä per päivä. Määrä taitaa olla aika iso normaaliin PAS:iin verrattuna, mutta lääkäri ei aikonut ottaa mitään riskiä enää sen suhteen, että luteaalivaihe jää taas lyhyeksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73 ja Roxanne
ANTEEKS kaikille kun käyn täällä vaan omia asioitani näemmä kertoilemassa. Mun kännykällä on niin huono lukea tätä, töissä en toki kehtaa sitä tehdä ja kotona en ole sitten enää konetta edes avannut. Luin kyllä kaikki kommentit.

Kävin tänään hakemassa meidän viisipäiväisen blaston kyytiin, se selvisi kuin selvisikin sulatuksesta! Naistenklinikallakin kyllä kuulemma on nykyään se vitrifikaatio käytössä ja 90% selviää, näin sanottiin kun mietin sitä ääneen etten usko että se selviää. Eli eka pas ja testipäivä on 27.6. Nyt on filis taas ihan kiva.
 

Yhteistyössä