IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Darni! Voi kunpa se olisi nyt sitä. On todella tummunu noi testit. Tasavahvaa näyttää ja jotenkin tuntuu, että jotain on pakosti tapahtumassa ja sun vuoto loistaa poissaolollaan. Olis todellakin jo sun vuoro!!
 
Saatiin väliaikatietoja. Kolmesta munasolusta kaikki olivat kypsiä mutta vain yksi hedelmöittyi. Aloitin Luget ohjeen mukaan, mutta toiveet siirtoon pääsystä eivät ole kovin korkealla. Maanantaina katsotaan tuon yhden ainokaisen tilanne ja päätetään siirretäänkö heti vai jatketaanko viljelyä, jos se ylipäätään on sitten enää hengissä.

Katseet on jo siirretty jatkoon. Nyt täytyy miettiä tehdäänkö vielä yksi hoito omilla (6. IVF ) vai siirrytäänkö askel eteenpäin lahjasoluhoitoihin. Mutta katsotaan tämän yhden tilanne nyt ensin, ja nautitaan kesästä.

Marrasmai, älä vielä lannistu! Ensimmäinen hoito menee monesti ihan testailuun, että millainen kaava kellekin sopii. Seuraavassa sitten tiedetään paremmin. Olettaen että olet yksityisellä siis, mun kokemuksen mukaan julkisella (Naistenklinikka) toistetaan liukuhihnamaisesti samaa kaavaa kunnes Kela-tuetut hoidot on käytetty.
 
Pahoittelut darni ja marrasmai :cry: hitto miten syvältä!!!! Marrasmai mua ihmetyttää kyllä klinikan touhu sua kohtaan. Miten voi olla että et saanut ohjeistusta lääkkeen käyttöön!? Mut tää oli siis teidän eka, niin yrityksiähän on vielä jäljellä. Voimia ja jaksamista darni ja marrasmai

Mä en tiedä vaikuttaako mulla kilpirauhas sairaus siihen että en tule raskaaksi. Mulla on siis ollut kilpparin liikatoiminta. Lääkkeet lopetin tammikuussa ja on seurattu miten kroppa selvii ilman. Nyt toukokuussa verikokeissa arvot ok paitsi 1 arvo koholla.. normaalin rajoissa vielä kuitenkin. En tiedä onko tuo vaikuttanut sit siihen että negoja vain tullut... ja toisaalta jos nousee taas liikatoiminnaksi, nii ei varmaan pysty ees yrittään näitä ivf hoitoja... en tiedä... mut aikamoinen tunteiden vuoristorata käyty tässä negojen jäkkeen. Ja henkisesti valmistautumaan siihen että ei tule lasta. Ei vaan just nyt jaksa olla positiivinen

Ja sit tuohon keskusteluun että tyypit laittaa iloisesti ilmoituksia omista raskautumisista tietäen että toinen kärsii lapsettomuudesta... mulle kaveri sano suoraa että jos hän ei ois saanu lapsia ni se ois kuolemantuomio..... siis kiitos positiivisuudesta... meille saattaa tulla tää KUOLEMNTUOMIO!!!! Vittu!

Tsemppiä kaikille hoitovaiheisiinne! (y)
 
Täällä on kyllä nyt paljon piinailijoita ja jännät paikat monella. Toivotaan paljon plussia. Ja tietenkin jaksamista hoitoihin tai niiden odotteluun kaikille muille.

Meidän lähipiiristä on tullut paljon raskausilmoituksia viime aikoina, osa on jo syntynytkin. Kaikki heistä tietävät meidän tilanteen ja ovat kertoneet avoimesti omasta uutisestaan, mutta mitään ylimääräistä hehkuttamista ja masukuvia yms. ei ole onneksi tullut. Joku on sanonutkin suoraan, että tuntuu vaikealta kertoa tätä uutista meille kun tietää tilanteen. Jokaisen ilmoituksen kohdalla on tuntunut pahalta, mutta mennyt ohi muutamassa päivässä onneksi. Itse olen todennut, että mukavimmalta tuntuu kun läheiset kysyvät reippaasti silloin tällöin mitä meille kuuluu ja kertovat reilusti omasta onnistumisestaan. Ei se ole varmasti helppoa siellä toisellakaan puolella miettiä, miten tätä asiaa pitäisi käsitellä ja uskon siihen, että kukaan omasta lähipiiristä ei sano tai tee mitään tahallaan satuttaakseen. Omalla kohdalla asiasta ja hoidoista reilusti kertominen lähimmälle perheelle ja ystäville on auttanut käsittelemään asiaa. Salailu kävi todella raskaaksi henkisesti.

Tein tänään ensimmäisen testin ja positiivinenhan se oli. Viiva alkoi piirtymään melkein heti testiin ja näkyy niin selvästi, ettei tarvitse arvailla. Yhtä vahva kuin kontrolliviiva se ei ole, mutta ei kait kuulukaan näin alussa (testin herkkyys 25). Eilen oli vuotoa, oikein hulahtamalla tuli lusikallisen verran ja loppui yhtä nopeasti kuin oli alkanutkin. Kenties jotain kiinnittymiseen liittyvää? Nyt siis DPO 14 ja blaston siirrosta on yhdeksän päivää.

Vielä en uskalla liiaksi iloita, koska kaksi luomuraskautta on ollut kemiallisia ja siinä kyllä oppi nopeasti, että se ensimmäinen viiva ei välttämättä vielä tarkoita onnistumista. Loppuviikosta ollaan sitten viisaampia, kun on otettu kaksi verikoetta. Näin selvää viivaa en kyllä koskaan saanut kemiallisten kohdalla eli varovainen toivo elää. Lääkkeellinen PAS eli lääketuki jatkuu jokatapauksessa pitkään.
 
Voi Darni, olen niin pahoillani etten tiedä mitä sanoa. :cry: Jännä juttu kumminkin ne ovistestin vahvat viivat, ja ilmeisesti vuotokaan ei ole vielä alkanut? Meinaatko mennä veritestiin vielä?

Xescalle lämpimät onnittelut plussasta! :) Toivotaan että pikkuinen pysyy tiukasti kiinni tällä kertaa.
 
Kiitokset kaikille ihanille tsemppareille, mutta äsken alko tuhruttelee jo.
Mut voi siis poistaa piinailijoista
Sen tiedän etten pääse irti palstasta mutta ei kai siintä tarvitse päästäkään kun vaan osaisin päästää irti turhista toiveista.
Varmasti jatkan lukemista vaikkakin hoidot meidän osalta ohi.
Korvaamatonta tukea, tsemppiä, tiedon jakoa, ajatusten/kokemusten jakoa jne jne... tää pino täynnä. Kiitokset siintä vielä kaikille:love:
 
Pikaiset omanapaiset kuulumiset. Täällä lisätään yksi ruksi bucketlistiin taas. Kohdunulkoinen oli tämä tuoresiirto ja meni siinä samalla sitten myös toinen munajohdin, koska alkio oli päättänyt sen olevan hyvä paikka kiinnittyä ja kehittyä. Se mikä ei tapa vahvistaa, mutta alkaa olemaan mitta täysi näitä "annetaan vähän sinnepäin" -fiiliksiä. Otan niin paljon mielummin selvät negat kuin epämääräisen odotuksen, joka päättyy vielä näin rankasti.
Vetäydyn taas hetkeksi maanrakoon, pieni ihminen ei kestä tätä enää.
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei kun tulee taas huonoja uutisia.. Darnille suuret pahoittelut et kääntyi noin ja voimia eteenpäin. Samoin Rusinalle eritys pahoittelut että tollasta pitää kokea.. Toki myös kaikille muille ikäviä uutisia kohdanneille.. Ja kai niitä jotain hyviäkin uutisia on ollut, niistä onnittelut.. lueskelen joka päivä, mutta koitan olla sen syvemmin keskittymättä palstailuun..
 
Xesca, onnea!

Minusta on ihan inhimillistä, että jossain kohtaa hoitoja on ollut aikoja, että on ollut vaikea sulattaa toisten vauva uutisia. Xescalla esim. on ollut hyvin tilannetajuisia ystäviä, jotka ovat ottaneet hänenkin fiiliksensä huomioon.

Itse koen, että hoidot ovat olleet eräänlainen matka, jonka aikana on ollut kaikenmoiset tunteet laidasta laitaan mukana. Minä ainakin olen joutunut paljonkin kamppailemaan negatiivistenkin tunteiden kanssa. Uskon kuitenkin, että hoidot viemällä loppuun saakka (mitä se ikinä kenellekään on) vapautuu negatiivisista tunteista ja saa käsiteltyä tämän vaikean asian--on\oli lopputulos mikä tahaansa.
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Darnille voimia ja pahoittelut :cry: ei löydy sanoja!

Ja samoin Rusina, aivan kamalaa :cry: ei tuohonkaan voi löytyä mitään sanoja!! Niin epäreilua ja kamalaa kin voi olla!! Voimia!
 
Rusina! Ei oo todellista!! Miksi piti käydä näin!?! Siellä siis oli pieni ihme, mutta minkä vuoksi siellä missä ei pitäisi.....niin väärin ja niin kohtuutonta! Voimia todella paljon!

Darni! Olipa sullakin outo tää juttu! Ihan varmasti siellä jotain yritti tapahtua, kun ne menkat näyttää merkkejä vasta nyt. Harmittaa kyllä ihan hirveesti sun tilanne. Ootteko täysin sitä mieltä, että hoidot on nyt tässä. Oot kyllä ihailtavan vahvana tämän asian kanssa. Me ollaan miehen kanssa jo kerran hyväksytty lapsettomuus...ehdittiin olla 7vuotta naimisissa, ennen hoitoja. Viiden vuoden luomu yrittämisen jälkeen hyväksyttiin lapsettomuus, kun mitään ei tapahtunut. Päätettiin olla menemättä hoitoihin....me kumpikaan ei haluttu/uskallettu/oltu valmiita lähtemään tutkimuksiin. Meillä lähipiirissä on todella paljon lapsia ja perhekeskeistä elämää. Saatiin muutamia kummilapsia vuosien varrella ja välillä oli aikoja, että oli tosi rankkaa. Paljon kyllä tuli itkettyä, mutta silti sitä jotenkin jaksoi katkeroitumatta. Sitten miehen veli kertoi miehelleni, että heillä lapset icsi alkuisia ja ongelma siittiöissä ja kysyi varovasti mieheltäni, että onko meidän lapsettomuus tietoinen valinta. Tämä sai meidät uudelleen pohtimaan asiaa ja rohkaistumaan lähtemään hoitoihin.
Tietenkin sitä on harmitellut moneen kertaan, että miksei lähdetty silloin heti parin vuoden lapsettomuuden jälkeen tutkimuksiin, kun meillä ei luomumahdollisuuksia oikeastaan oo...tai lääkäri totesi, että ihmeitähän tapahtuu, mutta nehän tuppaa käymään muille :) No, turha näitä on miettiä. Meillä jokaisella on oma tarina lapsettomuuden suhteen...pettymyksineen ja onneksi moni on saanut onnistumisia myös. Tuntuu vain, että liian vaikeaa tämä on monen meidän kohdalla. Useita keskenmenoja ja muuta turhaa toivoa on saatu kokea itse kukanenkin. Tosin myös sitä suurinta onnea, mutta mitä eniten itse pelkäsin ja siksi en ollut valmis hoitoihin lähtemään, että miten sen kaiken jaksaa vielä uudelleen hyväksyä, jos hoitojen jälkeen on syli edelleen tyhjä.
Kaikesta kuitenkin ihminen selviää ja elämästä löytyy, kun suurimman pettymyksen jälkeen jaksaa taas muuhun keskittyä, paljon hyvää ja myös sellaista, jota itse raskausaikana kävin läpi paljonkin ja onhan se vääjäämättä niinkin, että monesta asiasta lapsen syntymän jälkeen joutuu myös luopumaan ja enää ei tehdä viikon vaelluksia lappiin, tai mennä mopolla ympäri eurooppaa....on paljon, mistä nautittiin niin täysillä ja jotka antoivat elämään sisältöä. Ei ollut elämä surkeaa todellakaan meillä kaksistaan. Tietenkin on iso asia jos ei saa äitiyttä kokea, mutta elämässä on vaan niin paljon muutakin, mistä saa elämänvoimaa ja se voima vaan täytyy jostain ottaa. Muuten ei jaksa.

Niin ja joka päivä ihmettelen, että miksi me oltiin niitä, joille lapsi syntyi...miksi me, kun niin moni muukin sitä toivoo.

No, näistä syvällisistä asioista taas tähän päivään. Eilen kp1 Viisi viikkoa km:sta menkat saapuivat. Onnellinen siitä. Keho on palautunut ja onneksi alkoivat vasta nyt, kun nyt ei ehdi ennen kesätaukoa siirtoon. Eipä oo sekään kummittelemassa mielessä. Voi nauttia kesästä.

Kaikille teille, missä tilanteessa olettekin, voimia hoitoihin ja hyvää kesää! Piinailijoille ja tuleville sellaisille, iso onni matkaan! Minä hiljenen siihen saakka, kunnes taas palailen uuden siirron lähestyessä, eli kun poli taas aukeaa, heinäkuun lopussa. Jos kierto pysyy tällaisena, niin elokuun alussa tä heinäkuun lopussa voisi olla siirto mahdollista. Käyn silti lukemassa kuulumisianne välillä. Ei täältä osaa olla poiskaan.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
elli1 Onpa hyvä kun kysyt tuota ihan suoraan. Se, miksi itse en ollut valmis heti hoitoihin lähtemään, liittyy myös tuohon samaan asiaan, että hormonit pitempiaikaisesti käytettynä lisää syöpäriskiä....varsinkin keltarauhashormoni. Mulle se ei sopinut muutenkaan ja tukena ollut viime siirroissa pregnyl(istukkahormoni)....ei liene salaisuus, että keltarauhashormoni lisää rintasyöpäriskiä, sekä kohdunalueen syöpäriskiä jonkin verran. En tiedä mitä nää prosentit on, mutta monesta eri lähteestä on tämä tieto tarttunut silmään. Muista hormoneista en tiedä, mitä aiheuttavat. Eikai noi mitkään terveellisiä oo.
 
elli1 Onpa hyvä kun kysyt tuota ihan suoraan. Se, miksi itse en ollut valmis heti hoitoihin lähtemään, liittyy myös tuohon samaan asiaan, että hormonit pitempiaikaisesti käytettynä lisää syöpäriskiä....varsinkin keltarauhashormoni. Mulle se ei sopinut muutenkaan ja tukena ollut viime siirroissa pregnyl(istukkahormoni)....ei liene salaisuus, että keltarauhashormoni lisää rintasyöpäriskiä, sekä kohdunalueen syöpäriskiä jonkin verran. En tiedä mitä nää prosentit on, mutta monesta eri lähteestä on tämä tieto tarttunut silmään. Muista hormoneista en tiedä, mitä aiheuttavat. Eikai noi mitkään terveellisiä oo.
Meillä on nyt eka ICSI menossa. Toinen hoito tehdään, mikäli kahdesta jäljellä olevasta ei lasta saada, mutta siihen varmaan meidän hoidot jää.
 
Darnille ja Rusinalle iso halaus, olen kovin pahoillani . Ja jaan Rusina täysin ton tunteen siitä, että mieluummin nega kuin että ensin annetaan toivoa... Itsellä takana yksi raskaus (kkm) ja kaksi kemiallista, ja ainakin itsele testin jälkeinen aika on paljon piinallisempaa piinaa kuin ne varsinaiset piinapäivät.

Xescalle onnittelut!

Ilo2010:lle mukavaa piinailua :)

Elli1, meillä on menossa jo viides IVF, ja kasvanut syöpäriski on joskus käväissyt mielessä, mutta asia ei vaikuta hoitopäätöksiin. Joskus hoitojen alussa kysyin asiaa meidän lääkäriltä, joka muistaakseni sanoi, että syöpäriskin kasvamisesta ei olisi tutkimustuloksia. Todennäköisesti menen hoitojen päätyttyä käymään mammografiassa tms. seuloissa ihan varmuuden vuoksi. (Tuntuu kyllä, että koko elämä on yksi iso syöpäriski...)

Meillä ei omassa ystäväpiirissä ole enää vauvauutisia pukannut, me kun ollaan niin "vanhoja" jo, että kavereiden lapset alkaa olla jo isompia. Koen myös jo vuosien raskaustoiveen ja hoitojen jälkeen päässeeni siitä pahimmasta katkeruudesta ja kateudesta yli, enkä enää ahdistu vaivauutisista tai -mahoista. Lähimpien ihmisten vauvoista ja vauvauutisista iloitsen ihan aidosti, mutta vähemmän läheisten tyyppien vauvalätinät ärsyttävät enemmän. Töissä kollegoiden vauva- ja lapsijutut lounasruokalassa alkaa kyllä jo nyppiä, tuntuu että ne ei muusta jaksa puhua, eivätkä osaa ottaa huomioon että porukassa on myös lapsettomia. Yksi niistä (raskaana tietysti itse) jopa tietää meidän hoidoista, ja höpöttelee raskaus- ja vauva-asioita silti. Se on minusta jo täydellistä tilannetajun ja hienotunteisuuden puutetta.

Me käytiin tänään hakemassa yksi hieno 3-päiväinen kyytiin, se meidän ainokainen. Soittivat klinikalta aamulla, kertoivat että alkio on kehittynyt ihan aikataulussa ja pyysivät päättämään siirretäänkö heti vai viljelläänkö pidemmälle. Koska meillä oli vain se yksi ainokainen, päätettiin varmistaa siirtoon pääsy, ja siellä se nyt köllii. Nyt on jotenkin rauhaisa olo. Ei voi muuta kuin olla vaan, mitään en voi nyt tässä tilanteessa tehdä. Testipäivä on muistaakseni 3.7.
 
Rusinalle voimia ja halaus täältäkin. Todella epäreilua. :cry: Ei näitä pieni ihminen voi ymmärtää, miksi tuollaista joutuu tällä muutenkin rankalla tiellä kokemaan. Darnille toivon myös kovasti voimia - niin surullista ettei sitä onnellista lopputulosta sitten tullutkaan. Älä ihmeessä katoa täältä keskusteluista mihinkään - niin ihanasti olet aina jaksanut tsempata ja kannustaa meitä muita. <3

Kesäheinä ja ilo2010, onnea kyytiläisistä ja tarrasukkia matkaan! :)

Tuosta syöpäriskistä vielä - juu, kai se voi näissä hoidoissa hiukan nousta, vaikka en tiedä onko asiasta ihan yksiselitteistä tutkimusnäyttöä. Joka tapauksessa riski lienee aika pieni, ja itse olen vain ajatellut, että sen riskin olen valmis ottamaan. Niin isoista asioista on kuitenkin kysymys, jos onnellinen lopputulos saadaan. :love: Eli omalla kohdallani en mieti hoitojen määrää siltä pohjalta - kyllä siinä ihan muut seikat enemmän painavat.
 
  • Tykkää
Reactions: ilo2010
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

AdeliinaJosefiina # 04/2015 # 2. # 2.ICSI/1.PAS
Adelmiina_ #2012 #1. # vähän endoa/tuhoutunut johdin # 2.IVF 7.PAS
Darni73 # 9/12 #1. yht # simpat # 4.icsi/1.PAS
Domi # 4/12 #1. # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 4.PAS(ei selvinnyt siirtoon)
Ellemiinu # 2013 #1. # pco epäily+endo #1.IVF
Hipsunpöpsy
#11/11 #2.# helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
#2015 # 1.# siittiöt # 2.ICSI
IirisL.
# 7/13 # 1.# selit.# 1.IVF/1.PAS
ilo2010
#2012 #2. # pco/selittämätön # 2.IVF
Karhuemo75
# 2013 # 2. # johtimet tukossa # 2.IVF/4.PAS
Kerttu80 #11/2014# 2. # selit.#1.IVF
Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#2.ICSI/1.PAS
love- #2014 # 1. # siittiöt # 1.ICSI/4.PAS
Mamido # 7/14 # 2. # siittiöt # 2.ivf/icsi
marrasmai # 2015 #1 # simpat + luteaalivaihe 8-11pv # 1.ICSI

mishala # 2016#1.#mies steril.#1.IVF/1.PAS
Nappeus #2014 # ? #PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nennalii
#2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/5.PAS (ei tuoresiirtoa)
Nyu # 2012#1.#selittämätö/siittiöt# 2.IVF
pipa84 #04/15#1.yht #azoospermia #2.ICSI
Plussamamma # 2014 #1.#selittämätön #1.IVF
Reuna # 2013 # 1. # pco,ovuloimattomuus ja simpat # 1.IVF/1.PAS
Roxanne # 12/14 # 1. # ikä/siittiöt # 3.IVF/ICSI
Siukku87 # ? # 3. #lievä pco, endo ym. # 1.IVF/ICSI

Toive* # 7/13 # 1. # johtimet tukossa # 2.IVF
toive-94 # 2014 # 1. # lapsena saidastettu syöpä/alhainen AMH

Toiveikas81 # 2014 # 1. #endo,siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #pco # 3.IVF
vipe1986 # 2013 #1. yht. # siittiöt # 1.IVF
Xesca # 2014 # 1. #selittämätön/ hormonitasapaino # 1.ICSI/1.PAS

Yrittäjä J # 1/13 # 1. yht. # endo/selittämätön # 2.IVF/ICSI


Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
Xesca 21.6 (5pv/10.6)
Toive* 25.6 (4pv/13.6)
IirisL 27.6 (5pv/16.6)
Karhuemo75 29.6 (?pv/15.6)
ilo2010 30.6 (6pv/20.6)
Roxanne 1.7 (3pv/17.6)
Kesäheinä-78 3.7 (3pv/20.6)

Plussat 2016: :love:
Maalis:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)
RooRoo1 1.IVF (3pv)
Yrittäjä J 1.IVF/ICSI (kem)
Mari32 5.ICSI/1.PAS (3pv)
Nenna81 2.IVF/3.PAS (kkm)
Tupsuli 4.IVF (2pv)
Domi 2.IVF/ICSI 2.PAS (kem)
Huhti:
SalamaT 2.IVF/1.PAS (km)
mar80 1.IVF/ICSI 1.PAS (5pv)
Siida 1.ICSI/6PAS (kkm)
Emmiina85 1.IVF (kem)
mamido 1.IVF/1.PAS (km)
cerezah 1.IVF (3pv)
Bridge 3.IVF/1.PAS (tm)
Touko:
Pirunpelto 1.ICSI/1.PAS (3pv)
narana85 1.IVF/ICSI (2x3pv)
Janne91 1.IVF (4pv)
Jenifer 1.IVF (3pv)
Sphinx 2.ICSI (kkm)
Ankkalinna 1.IVF/1.PAS (2x3pv)
Emmiina85 2.IVF (3pv)
Mimmi_83 2.ICSI/1.PAS (5pv)
Kesä:
piipa85 2.IVF (2x5pv)
CherryPie85 3.IVF (2pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Oon ite alottamassa 5. hoidon joskus vuoden vaihteen jälkeen, enkä oo kyllä koskaan kuullu progesteronin syöpäriskeistä :eek: estrogeeneistä ehkä jotain..? Enimmillään lukenu että jollain tehty 8 hoitoo..huh!
Mutta niin, eipä se itelläkään vaikuta hoitomääriin ja riskin ottoon...vähän samoin kun autollakaan ei vois ajaa koska ainahan joku joskus ajaa kolarinkin. Riski voi olla syödessäkin että tukehtuu jne. Syön makkaraa ja jukurttiakin vaikka eikös juuri ollu tutkimuksia että niistäkin voi tulla syöpää...mikä siis loppuviimein elämässä ois täysin riskitöntä o_O ja johonkinhan sitä kuitenkin lopulta kuolee. Vanhuus tunnetusti lisää merkittävästi kuoleman riskiä..elämisestä puhumattakaan :p
 
Vihdoin: 3,5kk punktion jälkeen 5.päivän ikäinen blasto haettu kyytiin, testipäivä tasan 2vkon päästä eli 5.7

Melkein tekis mieli tuudittautua taikauskon voimaan, jos tämä onnistuu niin laskettu aika olis mun laskujen mukaan 9.3. Tämä alkio on saanut alkunsa tämän vuoden 9.3. Katsotaan auttaako taika :love:
 
  • Tykkää
Reactions: IirisL. ja ilo2010
Nopea päivitys omasta tilanteesta, koska tänään oli virallinen testipäivä. Beta hcg päälle 200 (virallisesti käsittääkseni 11dp5dt, DPO16). Eli nyt kai sitä on sitten virallisesti plussattu. Haluan tosin vielä yhdet verikokeet oman mielenrauhan vuoksi ja ensi viikolla ultra. Toivottavasti tämä nyt pysyy matkassa, pelottaa hirveästi.
 

Yhteistyössä