IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Joo toi on kyllä just paha mitä siidakin sanoi että omissa viivoissa kun on jo verrokit siitä kun kaikki on hyvin ja kun ei ole niin ei paljon haaleat viivat enää lohduta :(

Mutta tavallaan puhuinkin just muiden viivoista just kun jokaisen keho tuottaa erilailla hcg:tä ja erilaisia viivoja, toisilla tuntuu haaleilla syntyvän ihan vauvojakin! :) niin juuri sillä mietin että miten ihmeessä kukaan osaa sanoo toisen viivasta (mun mittapuulla haaleasta) että hieno viiva :D se oli tässä se ihmetys :D


Ps. Vitsit että jännittää huominen. Selviääkö se ainoa alkio, mitä jossei olekaan mitään siirrettävää. Mitä jos saan yöllä mahataudin enkä pääsekään siirtoon. Siis tiettekö, kaiken mahdollisen sitä pyörittää päässään :D huh huh!
 
AJ! Ymmärsin, että love on ekaa kertaa plussannut, eli hänen viiva voi olla ihan kunnon viiva haaleampanakin. Yrittäjällä ainakin on päiviin nähden vahvaa viivaa ja kyllähän viiva ku viiva...se on aina niin ainutkertainen juttu ja merkki siitä että kaikki on mahdollista❤ Se, että kun itse saa sen viivan, niin se näyttää kyllä aina liian haalealta tai siinä on joku vika:D

Mulla alko menkat! Polilta saan lisätietoa myöhemmin tänään. Nyt sinne verikokeisiin tällä viikolla! Ihanaa päästä asiassa eteenpäin!

SalamaT Olen miettinyt, että mitä sulle kuuluu❤ Ja niin harmillista on se, että nämä jutut syö parisuhdetta, mutta niin se on syönyt meilläkin. Kaikki on vielä suht hyvin, mutta voisi silti olla paljon paremmin. Voimia teille molemmille uuteen hoitoon! Ei voi kun toivoa ja uskoa, että nyt onnistuisi paremmin. Mun ihottuma on ollut parempi...ei kai pitäs sanoa ääneen, mutta kädet on paremmat ja muualla sitä ei juuri ole(jaloissa ihan vähän) Laitan sulle yv:tä Aloeen liittyen

Adelmiina...ONNEA siirtoon ja toivottavasti saatte paljon pakkaseen. Julkisten touhu on kyllä niin kummallista...en lakkaa ihmettelemästä. Tunnen kyllä olevani etuoikeutettu, kun ollaan päästy näin hyvään julkiseen hoitoon. Asiat ei näköjään näin hyvin joka paikassa olekaan.
 
  • Tykkää
Reactions: adelmiina_
adelmiina_ huomenna vasta uittelen pc:n seiraavan kerran, pääsi edelliset loppumaan :rolleyes: en viiti ees kuvaiöla noita os:n testejä, ovat niiiiiin mielikuvitusviivoja :D ja eilenhän minä vasta yhen kuvan lisäsin :D

Yrittäjä J kyllä niiden nyt on pysyttävä kyydissä. Molemmilla :love:

SalamaT kiitos :love: aina raskaat asiat kuormittavat parisuhdetta ja on todella todella ikävää että teidän parisuhde on koetuksella :( tsemppiä ja voimia kovasti. Jospa saisitte parisuhteenkin kuntoon? (y)

AdeliinaJosefiina kyllä kaikki hyvin menee (y) älä nyt turhaan stressaa ittees tai oot oikeesti kipeenä :D

Siida joo on eka kerta kun plussaan :) ja hienoa että pääset verikokeisiin ja saat homman pyörimään! (y)
 
Sori, kun tungen nokkani tänne, halusin vain Domille vastata. Minulla oli sama ongelma tuoresiirroissa varsinkin, että vuoto alkoi hyvissä ajoin ennen testipäivää. Kerran sitten oli tuoresiirrossa zumet lugejen lisäksi tukena ja silloin vuoto alko vasta, kun lopetti lääkkeet. Nyt viimeisimmässä hoidossa päätettiin jättää tuoresiirto välistä, just koska se ei välttämättä ole eduksi ja niin paras vaihtoehto ja se oli minusta ihan oikea päätös.
Vissiin on nyt pikku hiljaa alettu huomaamaan, että tuoresiirto ei ole aina se "tehokkain" siirto, kun elimistö sekaisin stimulaatiosta, vaan pas olisi parempi. Minulla onnistumisen toi lääkkeellinen siirto, vaikka oma kierto toimii. Lisäksi mukana kortisoni, primaspan ja gonapeptyl. Olin kylläkin yksityisellä hoidossa, mutta joskus silloin aikanaan julkisellakin oli kortisoni viimmeisimmissä siirroissa mukana.

Ja siitä kohdun rapsuttelusta, se tehdään edellisen kierron loppuvaiheilla, jolloin se teho olisi siinä seuraavassa kierrossa. Minulle tehtiin sekin kerran, mutta enpä päässyt hyödyntämään, kun oli hidas/ovuloimaton kierto eli ei tullut siirtoa. Siitä en tiedä onko sen teho vain sen seuraavan kierron vai hyödyttääkö pitemmälle.

Mutta tsemppiä hoitoihin!
Terv: entinen saman paikan hoidokki ;)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Domi
YrittäjäJ ja love- onnea viivoista :love:. Toivon niin että kaikki menee hyvin ja matka jatkuu "raskaana" seuraavat 9 kk (y):).
Paljon tsemppiä myös muille hoitoihin ja rutkasti voimia niille joilla vastoinkäymisiä.

On nää hoidot kyllä hullujen hommaa..:confused:. Jos oisin tienny kolme vuotta sitten kun hoitoja aloitettiin että mitä kaikkea tulee matkan varrella, niin silloin varmaan oisin ajatellut että en uskalla lähteä tähän hommaan. No päivä ja viikko ja vuosi kerrallaan on menty. Oma halu saada lapsi ja tulla äidiksi on kuitenkin se suuri haave sekä se että mieheni saisi olla isä, jota hän on niin paljon toivonut ja odottanut.

Halusin nyt kirjoittaa kuulumisia ja tapahtumia. Viime viikolla vuosin verta ja luulin että olisi vain tavallinen keskenmeno kun hcg arvo ei vastannut viikkoja. Mitään hyytymiä ei kuitenkaan tullu ja viimeiset pari päivää oli jomottelua toisella puolella vatsaa. Huolestuneena soitin klinikalle ja eilen pääsin ultraan ja verikokeisiin, joista selvisi että mun pelko ja painajainen olikin totta eli kohdun ulkoinen raskaus (munatorvessa). Nyt makaan sairaalassa ja ootan pääsyä leikkaukseen. Ainakin poistavat kokonaan munanjohtimen jossa alkio. Mahdollisesti poistavat myös toisen puolen johtimen jos sekin näyttää viottuneelta. Toinen munasarja ja johdin kun oli kovilla puolitoista vuotta sitten munasarjakiertymän vuoksi eikä tiiä mitä vaurioita jääny. Munasoluja ei ainakaan ole sen jälkeen tuottanut. Raskaaksi tulo on onneksi/ toivottavasti vielä mahdollista ivf:llä tänkin jälkeen kun tää toinen munis on ainakin tähän asti tuottanu munasoluja.
Olo tuntuu kyllä ihan "steriloidulta" jo nyt, mitä tää käytännössä onkin. Tuntuu vaan niin epätodelliselta tällä hetkellä, että tapahtuuko tää oikeesti mulle..
Tsemppiä ja Voimia kaikille, ootte ajatuksissani :love:
 
Toivo2016 ensinnäkin, kiitos :love: toisekseen, kylläpä taas elämää kohtelee! Ei löydy ees oikein sanoja :( hirveästi voimia ja onnea leikkaukseen, toivottavasti kaikki menee hyvin. Onneksi kuitenkin mahdollisuus vielä raskautumiseen. Superpaljon voimia ja tsemppiä!
 
Yrittäjä ja Love, hurjasti onnea matkaan! :love: Ihanaa että tänne saatiin onnistumisia pitkästä aikaa!

Toivo2016, lämmin halaus ja voimia. Todella kurja tilanne, ihan kohtuuttomalta tuntuu. :( Mutta onneksi raskaus on täysin mahdollinen tämänkin jälkeen.

Toiveen ja Adelmiinan siirtouutisia odottelen. :) Toivottavasti kaikki menee hienosti.

AJ:lle on vielä pakko kommentoida, että mäkin olin ihan ihmeissäni, kun ekan kerran kävin himotestaajien pinossa. Olin vaan, että mistä ihmeen viivoista nuo puhuu, kun mä en nähnyt niissä liuskoissa yhtään mitään! :D Edelleenkään en ole kovin harjaantunut haamujen erottaja, mutta sen olen tosiaan oppinut, että viivojen kehittyminen on tosi yksilöllistä. Kovasti tsemppiä ja onnea huomiseen! (y)
 
Voi Toivo :( miksi pitää kärsiä kaiken muun lisäksi vielä näin?! Voimia sinulle ❤

ON. Siirrossa käyty ja kaksi hippulaista kyydissä :love: viisi alkiota oli sulatettu kun olivat näyttäneet vähän heikoilta mutta ne olikin skarpannut ja lähteneet jakautumaan hienosti. Kaksi siis siirrettiin ja kaksi pakastettiin uudestaan (y)
Testipäivää en vielä tiedä varmaksi, mutta mikäli vanhat merkit paikkansa pitävät niin verikoe on 7.11.

Ja pitikin VienoUnelmalle piti vielä sanoa, että kiitos kun kertoilit asioitasi. Mullakin siis nyt ensimmäinen lääkkeellinen pas vaikka oma kierto on toiminut hienosti. Toivottavasti tämä kerta toisi meillekin onnen :love:
 
Nyt on kotiuduttu siirrosta, yksi BB alkio siirretty, 7 pakkaseen ja 6:tta viljellään vielä huomiseen. :) hienosti oli kaverit jaksanu jakautua. Huomenna vielä gonapeptyl ja kortisoni jatkuu, testipäivä on 5.11. Viikonloppuna vois alottaa testailut :whistle::whistle:

Voimia Toivo2016, itse kaksi kertaa tuon läpikäyneenä, en voi muuta kun toivottaa kovasti tsemppiä ja jaksamista. :love: mulla on poistettu toinen johdin ja toinen leikattu, mutta se ei sulje ivf:n mahdollisuutta pois, ja hyvin oon muninu sen jälkeen.
 
Voi ei toivo2016. Kyllä tuntuu epäreilulta. Jaksamisia sinulle.

adelmiina hieno tulos ja onnea kyytiläisestä. Nyt sitten piinailemaan.

toive* kaksi kyytiläistä, hieno homma (y). Pitkiä hermoja piinaan.

ON: menkat alkoi eli huomiseksi voi laskea kp 1. Jee :). Huomenna pitää soitella klinakalle ja varmistaa letrojen päivät.. Eli mahdollisuus PASsiin taas vähän lähempänä.
 
Muutes kun kerroitte tuosta optimsm-jauheesta niin minä sitä tänään ostin. Onko teillä tietoa kuinka vaikuttaa raskauden aikana? Netistä löysin tällaisen pätkän:

"Käyttöä ei suositella myöskään raskaana oleville tai imettäville äideille, jos MSM:ää ei ole käyttänyt ennen raskautta. MSM:n tehdessä soluista joustavampia, myös solujen sisälle kertyneet myrkyt, epäpuhtaudet ja lääkejäämät liikkuvat soluista nopeammin ulos ja siirtyvät verenkiertoon."

Mitenköhän tuohon pitäisi suhtautua? Pitäisikö sen alottaminen lykätä tuonnemmaksi vai onko hyvin pienellä annostuksella tässä kohti vielä merkitystä? Jos siis nyt aloitan, ehtiikö nuo kuona-aineet vielä poistua verenkierrosta ennenkuin mahdollinen raskaus etenee siihen pisteeseen, että meillä on yhteinen verenkierto? (n) Anteeksi sekava sepostus mutta nyt on pieni ihminen aivan hämillään..
 
Toivo2016, tulin vain pikaisesti sanomaan paljon tsemppiä ja voimia. Koin saman epäonnen kesällä ja siinä tilanteessa miettii, että kun takana on vuosien yritykset, viime kesän kkm rv9, biokemiallinen sen jälkeen ja sitten vielä tuo kohdunulkoinen tuoresiirrosta (mistä olin viikkoa aiemmin ollut osastolla hyperstimulaation vuoksi, kun nestettä oli keuhkoissa ja vatsaontelossa muutama litra), niin kyllä tulee tämän osalta bucketlistit täyteen. Onneksi hoito on meillä hyvä ja leikkauksesta toipuu pian. Minulta poistivat koko munatorven, ihan varmuudeksi, ettei tule uudestaan samanlaisia. Nyt muistona X-tikkiruksit mahassa. VOIMIA <3
 
Toivo2016 *halaus* olen pahoillani, tsemppiä toipumiseen!

Toive* ja adalmiina tsemppiä piinaviikoille ja pikkuisille paljon onnea matkaan kiinnittymiseen ;)

Maimei pahoittelut pieleen menneestä kierrosta. se on kyllä todella jännä juttu tuo limiksen paksuus, mullakin siis samaista ongelmaa hitusen paremmilla numeroilla, mutta silti huolenaiheena. minullakin lääkäri vähän ihmetteli siis parissa kierrossa tässä että letrojen ei ois pitänyt ohentaa limakalvoja (niin kuin clomit) mutta follien kypsyessä olikin limis vain nippanappa 6 tai 7mm eli aika onneton. liekkö parempaan tulokseen pääsee ivf:ssä tulevaisuudessa se jää vielä nähtäväksi.

ainiin , tässäpä tiedot listalle.

another ya 3/2015,#2.#PCOS#1.IVF 2/2017?
Kiitti Domi jos lisäilet listalle :)


saanko heti jo udella että miksei täällä ole suljetumpaa ryhmää, esim facebookissa tai muulla alustalla?
 
Toive* En ehkä aloittaisi nyt, kun olet ne pikkuset saanu kyytiin. Monesti noissa luontaistuotteissa ja muissa jutskissa on sellanen ohje, että jos on ennen raskautta jo käyttänyt, noin keho kyseiseen tuotteeseen tottunut, Todennäköisesti siitä ei oo mitään haittaa, mutta itse ottaisin varman päälle. Minä kuitenkin hakisin syyllisen siitä msm:stä jos nega tulisi, vaikkei se TAATUSTI olisi syy siihen :D Mutta sinähän plussaat, eikö vain!!....Tämän hyvän vireen on pakko jatkua❤

Toivo2016 Aivan kohtuutonta epäonnea sulla! Ihan tyhjä on sanavarasto :( Voimia ja onnea leikkaukseen, sekä iso lämmin halaus ❤

Adelmiina! Uskomaton potti teillä siellä odottamassa!! Ihan mieletön onnistuminen kyllä! Ihanaa ja onnea piinaan! Kohta sinäkin saat niitä viivoja tihrustaa :) ai kuinka piinaavan jännittävän kartastrofiherkkää aikaa se onkaan.

MaiMei! Voi kurjuuksien kurjuus mitä epäonnea sulla limiksen suhteen. Odottelu on niin turhauttavaa, kun mitään ei tapahdu. Toivottavasti pääsette pian tositoimiin.

Ja minä :) Sain tänään vihdoin varata labra-ajan ja se on perjantaina. Sitten ensiviikon lopulla on ultra ja kuulen samalla verikokeen tulokset.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: love-
Siida, näin minäkin ajattelin. En halua yhtään epävarmuustekijää, joka voisi edes mielikuvitusasteella johtaa negaa :D
Mahtavaa, että sait labra-ajan! Tsemppiä! (y)

Nyt täällä onkin päällänsä kunnon flunssa :( toivottavasti sillä ei ole mitään tekemistä onnistumisen kanssa..
 
Toive* kyllä minäkin lykkäisin käyttöä :) itse kanssa taisin ostella joskus siirron aikoihin ja loppu käyttö samantien kun netistä tuon luin :D paranemisia flunssaan, enkä usko että se vaikuttaisi? Mukle ainakin joskus siirron tekivät vaikka olin varpaista päähän täynnä räkää.. :) eivät ainakaan sanoneet että olisi haitaksi..

Siida hienoa että pääset aikaa varailemaan! :) toivottavasti tulokset on kuin pitääkin :)


Toissapäivänen ja tän aamunen :) kai siellä tosiaan jotain tapahtuu :love:

http://aijaa.com/MX2s8e
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

AdeliinaJosefiina # 04/2015 #2.# 2.ICSI/3.PAS
Adelmiina_ #2012 #1.# vähän endoa/tuhoutunut johdin#3.IVF
another # 3/2015 # 2. # PCOS #1.IVF
Bridge #5/15#1.#matala AMH, ikä#4.IVF/ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#3.IVF/ICSI
Hipsunpöpsy#11/11#2.#helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako#2015#1.#siittiöt#2.ICSI
Ilo2010 #06/12#2.#selittämätön#3.IVF
jansku00 #2011#1.#korkea prolaktiini,pco?/simppojen liikkuvuus#1.IVF/ICSI
kalabaliikki #3.#1/15#keskenmenot/ikä?#1.IVF

Karhuemo75 #2013#2.#johtimet tukossa#2.IVF/4.PAS
Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#3.ICSI
marrasmai #2015#1#selittämätön#3.ICSI

Mamma vaan #1.yht#matala amh/ikä#1.IVF
MaiMei#07/14 #2.# alhainen AMH, ikä # 2.IVFI/3.PAS
mishala #2016#1.#mies steril.#1.IVF/1.PAS
Nappeus #2014#?#PCO/siittiöiden määr.vaiht.#2.IVF
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/8.PAS (ei tuoresiirtoa)
Nyu # 2012#1.#selittämätön/siittiöt#2.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Roxanne # 12/14 #1.# ikä/siittiöt # 5.IVF/ICSI
SalamaT # 5/14 # 1. (2 km) # endo, matala AMH, ikä# 3.IVF
Siida #?#2.# siittiöt 1.ICSI/8.PAS
Sphinx # 06/13 #1.yht#selittämätön+endo#3.ICSI
Toive*#7/13#1.#johtimet tukossa#2.IVF/1.PAS
Toiveikas81 #2014 #1.#endo,siittiöt #1.ICSI/2.PAS

Toivo2016 #3/13 #1.#pco#3.IVF/2.PAS
Valois #2013#1.#matala amh, kork.fsh(POF-ep.)#2.IVF
Vilijonkka_ #2012 #1.#monta syytä#2.IVF/ICSI/1.PAS

vipe1986 # 2013 #1.yht.#siittiöt # 1.IVF/3.PAS



Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
Toiveikas81 26.10 (3pv/12.10)

Adelmiina_ 5.11 (5pv/25.10)
Toive* 7.11 (2x?pv/25.10)

Plussat 2016: :love:
Touko:
Pirunpelto 1.ICSI/1.PAS (3pv)
narana85 1.IVF/ICSI (2x3pv)
Janne91 1.IVF (4pv)
Jenifer 1.IVF (3pv)
Sphinx 2.ICSI (kkm)
Ankkalinna 1.IVF/1.PAS (2x3pv)
Emmiina85 2.IVF (3pv)
Mimmi_83 2.ICSI/1.PAS (5pv)
Kesä:
piipa85 2.IVF (2x5pv)
CherryPie85 3.IVF (2pv)
Xesca 1.ICSI/1.PAS (kkm)
ilo2010 2.IVF/1.PAS (km)
IirisL 1.IVF/1.PAS (5pv)
Elo:
Mamido 2.IVF/ICSI (2pv)
Siida1.ICSI/7.PAS (kem)
Syys:
AdeliinaJosefiina 2.ICSI/2.PAS (km)
Ravishing 1.IVF (2pv)
Reuna 1.IVF/1.PAS (5pv)
shelterme 1.IVF (2pv)
Deseo 2.IVF (2pv)
Loka:
Pussipiru 2.ICSI/1.PAS (2pv)
Roxanne 4.ICSI/1.PAS (kem)
Toivo2016 3.IVF/2.PAS (km)
Yrittäjä J 2.IVF/ICSI (2x4pv)
love- 1.ICSI/4.PAS (2x5pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Uskaltauduin siirtämään Yrittäjän ja Loven plussanneisiin, kun niin hienot viivat jo näkyy (munkaan silmilläni ei tartte tihrustella :D). Tuhannesti onnea teille vielä kerran! Mites Toiveikas81:n tilanne?

Toive*, en löytänyt tietoa siitä, minkä ikäiset alkiot sulle siirrettiin, joten kertoisitko senkin vielä? :)

AJ:lle on peukut pystyssä!
 
Hei!
Varmaan mahtuu vielä mukaan tähän ketjuun? :)
Olen 34v ensimmäistä lasta yrittävä nainen, selittämätön, mutta toinen munasarja on PCO-tyyppinen, kuukautiskierto toimii kuitenkin ilman ongelmia, miehessä ei mitään ongelmia. Keväällä -14 on jätetty ehkäisyt pois.

Ensimmäinen IVF on suoritettu lokakuun alussa, mutta OHSS:in takia ei tehty tuoresiirtoa. 25 munasolua saatiin aikaiseksi, vaikka gyne oli tosi varovainen lääkkeiden suhteen. Niistä 22 olivat kypsiä, 17 hedelmöittyivät ja 12 kannatti laittaa pakastimeen 5-6 päivän ikäisinä. Todennäköisesti päästään ensimmäiseen siirtoon joulukuun alussa-puolessa välissä.
 
Yrittäjä J kiitos ja onnittelut vielä sinnekkin! :love:

Roxanne tuntuupas tosi hassulta nähdä itsensä tuolla muiden joukossa :oops: kiitos päivityksestä :)

cindra tervetuloa joukkoon, toivottavasti et pitkään täällä pyöri, vaan saatte tuloksia hetimiten! (y) todella hieno saalis teillä pakkasessa :) onnea matkaan! :)

Huomenna pitäisi muuten soitella polille :confused: jotenkin todella "pelottavaa" sanoa ääneen missä mennään o_O luulen etten tosiaan edes käsitä mitä tässä tällä hetkellä tapahtuu o_O
 
Kiitos love ja Roxanne :) Uskottava se on. Mulla on kans vähä tälläinen olo :geek: :eek::confused::love::cautious:o_O

Mä menen huomenna veritestiin ja sit sen jälkeen jos kaikki ok, niin voi huokaista hetkeksi aikaa. Nyt ollaan ainakin pidemmällä kuin viimeksi tuoresiirrossa, joka jäi kemialliseksi.
 

Yhteistyössä