IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Bridge eikä! En kestä miten väärin! :cry:

Pahoittelut muillekin pettymyksiä viime aikoina kohdanneille. Olen seurannut kuulumisianne kyllä, mutta olen ollut jouluisen kkn:n jälkeen niin palasina etten ole saanut kirjoiteltua mitään. Tuntuu että mitkään sanat eivät riitä lohduttamaan näissä pettymyksissä. Ajatuksissani olette kuitenkin olleet <3

Mut voi lisätä nyt hetkiseksi ainakin listalle (sorry en saa puhelimella tekstiä punaseks):

Eli 3. ICSIn 1.PAS menossa, tänään 8.2. siirrettiin 2 kolmepäiväistä huurunenää. Limakalvo oli hyvät 10mm, ja molemmat alkiot tosiaan selvisivät sulatuksesta ja toinen ehti lähteä jopa jakautumaan siinä maljalla juuri ennen siirtoa. Tämä oli kuulemma hyvä merkki :)

Eli testipäivä mulla 22.2.

Tsempit teille kaikille, ootte niin urheita! <3 <3
 
  • Tykkää
Reactions: Jantzu ja Zoona
Marrasmaille onnea kyytiläisistä.

Vaaleenpunasta ei oo sen kerran jälkeen näkynyt ja hädissäni tietenkin kävin labrassakin jo testissä tunnin pidätyksellä ja plussa se sielläkin oli.
Aamulla tein reippaamman lenkin ja kävin kaupungissakin kiertelemässä kuulemma tämä reippailu voi reagoida limakalvoihin sanoi klinikkani täti ku soitin. Tai sit lugea laittaessa on tullu haava. Toivotaan et syy on jompikunpi.
 
  • Tykkää
Reactions: Siida
Vipe, mulle ainakin on lääkäri sanonu että pienet vuodot on todella yleisiä alkuraskaudessa ja vannottanut ettei missään nimessä saa lopettaa lääkkeitä vaikka vuotais ihan vuolaastikin. Mulla ainakin Crinone ärsyttää vähän limakalvoja ja tekee sen että pinkkiä oli siinä töhnän joukossa jo ennen siirtoa, vaikka siirrossa mitään vuotoja ei näkynyt ja limakalvo oli oikein hyvä.

Uskotaan että oli vain viatonta vuotoa, uskallapas jäädä tänne pyörimään! ;)
 
  • Tykkää
Reactions: vipe1986
Bridgelle pahoittelut ja halaus. :(:cry: Veti mielen matalaksi täälläkin. Voi kun olisi sanoja joilla lohduttaa...

Vipelle kovasti onnea plussasta!! :) En minäkään usko, että pieni tuhru on vaarallista, ja sehän voi tulla ihan muualtakin kuin kohdusta. Eli kannattaa vaan olla stressaamatta liikoja (joo, tiedän että on helpommin sanottu kuin tehty :sneaky:).

Kaikille piinailjoille - Domi, Love, marrasmai ja oliko muitakin? - hurjasti onnea matkaan! (y):)

ON: Minäkin olen ihan tietoisesti pysytellyt sivummalla jonkin aikaa, mutta nyt voisin palailla taas aktiivisemmin hölisemään, kun uusin hoitokierros (meille jo järjestyksessä kuudes!!!) alkoi tänään. Ekasta punktiosta tulee itse asiassa huomenna kuluneeksi tasan vuosi, joten aika haipakkaa tässä on menty. Tämä on meille suurella todennäköisyydellä viimeinen hoito, ja paineet on sen mukaiset. :oops: Kaikesta huolimatta tänään, kun pistin ekat Pergoveris- ja Elonva-piikit vatsamakkaroihin, tuli jotenkin hyvä ja positiivinen fiilis. Jotain konkreettista kun on taas tekeillä. Lopputulos voi olla ihan mitä tahansa, mutta yritän olla murehtimatta sitä vielä... :barefoot:
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillää

AdeliinaJosefiina # 04/2015 #2.#3.ICSI
cherrychoko #7/13#2.#matalat horm. tasot+ siittiöt # 1.IVF/ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#3.IVF/ICSI/2.PAS
jansku00 #2011#1.#korkea prolaktiini,pco?/simpat#1.IVF/ICSI/1.PAS
Jantzu #09/15#1.#siittiöt#1.ICSI/1.PAS
kalabaliikki #3.#1/15#keskenmenot/ikä#1.IVF/2.PAS

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
KuuBe #2013# 1. #selittämätön#1.IVF/1.PAS

love-# 2014# 1. # siittiöt# 1.ICSI/6.PAS
MaiMei#07/14 #2.#alhainen AMH, ikä#2.IVFI/3.PAS
maljakko #12/13#1.#siittiöt#2.ICSI/1.PAS
marrasmai # 2015 #1. # siittiöt # 3.ICSI/1.PAS
Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV
Nappeus #2014#?#PCO/siittiöiden määr.vaiht.#2.IVF
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/9.PAS
Nyu # 2012#1.#selittämätön/siittiöt#2.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Roxanne # 12/14 #1.# ikä/siittiöt #6.ICSI
SalamaT # 5/14 # 1. (2 km) # endo, matala AMH, ikä#3.IVF
Siida #?#2.#siittiöt#2.ICSI
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#1.ICSI/2.PAS
Toivo2016 #3/13#1.#pco#3.IVF/3.PAS
Zoona#7/2016# 2. # selittämätön # 2.IVF/1. PAS

Piinailijat::whistle:
love- 14.2 (5pv/31.1)
Domi 17.2 (3pv/3.2)
marrasmai 22.2 (2x3pv/8.2)

Plussat 2016: :love:
Heinä:
Xienna 1.IVF (kkm)
Elo:
Mamido 2.IVF/ICSI (2pv)
Siida1.ICSI/7.PAS (km)
Syys:
AdeliinaJosefiina 2.ICSI/2.PAS (km)
Ravishing 1.IVF (km)
Reuna 1.IVF/1.PAS (5pv)
shelterme 1.IVF (2pv)
Deseo 2.IVF (2pv)
Loka:
Pussipiru 2.ICSI/1.PAS (2pv)
Roxanne 4.ICSI/1.PAS (kem)
Toivo2016 3.IVF/2.PAS (ku)
Yrittäjä J 2.IVF/ICSI (2x4pv)
love- 1.ICSI/4.PAS (kem)
Marras:
Adelmiina_ 3.IVF (5pv)
Toive* 2.IVF/1.PAS (2x5pv)
Sphinx 3.ICSI (5pv)
Siida 1.ICSI/8.PAS (kem)
Vilijonkka_ 2.IVF/ICSI/1.PAS (3pv)
Joulu:
marrasmai 3.ICSI (kkm)
Kesäheinä-78 6.IVF (kem)
Talvi82 (luomu)
Toivo2016 3.IVF/3.PAS (km/ku)
Roxanne 5.ICSI/1.PAS (kem)
cindra 1.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Tuotaa... Tänään on vasta pp1, ja kroppa tunki isot kasat Crinonea ulos, ja sen perään noin sentin mittaisen, limaisen veriklöntin. Säikähdin ihan hel*etisti, ei kai alkiot vielä voineet tulla ulos?? :cry: Ei varmaan voi kiinnittymisestäkään johtua, kun 3pv alkiot kyseessä. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
 
Nyu
Ajattelin jälleen hieman kirjoitella, kun meillä alkaa todennäköisesti ensi kuussa vihoviimeinen hoito. Harmillisen paljon täällä näkyy tuttuja nimimerkkejä. Lämpimät onnittelut kaikille onnistuneille ja halaus suruja kohdanneille ❤.

Minulle voisi päivittää Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF. Syy lapsettomuuteen näyttäisi nyt olevan mun soluista kiinni. Edellinen hoito tehtiin syksyllä ja saatiin 10 munasolua. Osa iksattiin ja hedelmöittyivät aivan hyvin, mutta ei päästy siirtoon asti. Lääkäri sitten soitti, että tarjoavat meille vielä yhden hoidon, koska ollaan niin nuoria (26 & 28v). Oikeastihan julkisella saisi vain sen kolme ivfää, mutta olivat ilmeisesti jotain palaveria pitäneet aiheesta. Ja onhan tuo oikeasti jo melko epäreilun tuntoista, että 3 ivfää ja siirrettyä on saatu KOLME alkiota.

Nyt tämä uusi kierros tehdään eri kaavalla. Aikaisemmin on menty pitkällä kaavalla ja nyt sitten kokeillaan lyhyttä. Lääkkeinä letrozol, bemfola ja orgalutran. Ainoastaan letroja oon ennen käyttäny, että en yhtään tiedä miten kroppa tulee reagoimaan . Jotenkin edellisen hoidon aikana sitä ajatteli, että tuli mitä tuli, niin tätä rääkkiä ei ainakaan tarvitse enää kokea. Sitten tuleekin vielä neljäs kierros enkä oikein tiedä mitä tästä pitäisi ajatella. Toki olen hirveän kiitollinen, että tämmöinen mahdollisuus annetaan, mutta toiveet siitä varsinaisesta lapsen saamisesta on kyllä aika lähellä nollaa. Kaiken kivan lisäksi mieheni veli kertoi jokin aika sitten ilouutisesta, että saavat tyttöystävänsä kanssa vauvan. Se onkin sitten jo kolmas yllärivauva mieheni sisaruksilla. Eihän tälle voi enää kuin nauraa?

Marrasmai: mun järkeen kävis, että veri tulis siitä että on katetrilla vähä tökätty kohdunkaulaa ja sen on siitä ärsyyntyny.
 
Minäkin luulen marrasmai että on vaan jotain siirrossa tullutta "pikku damakea" kohdun suulla mistä tuhrunnut. Mulle itseasiassa sano just nyt lääkäri että voi tulla vähän kun joutu vähän "rapsuttamaan" (vai mitähän sanaa käytti) kohdun suuta.. ei kylläkään ole tullut, mutta luulisin että sulla jotain sellasta.. ei muuta kun tsemppiä piinailuun! (y)
 
Kiitos Nyu ja Domi, uskon ja toivon että ootte oikeassa <3 Se veriklöntin limaisuus vaan säikäytti, kun aiemmissa siirroissa on tullut vain tuhruttelua.

Ja Nyu tervetuloa takaisin, pidän sormet ja varpaat ristissä että teillä nyt tää olisi the hoito :love:
 
Roxannelle onnea tulevaan hoitoon!

Marrasmai miekin luulen että on vaan siirrosta tullut hipaisu johonkin ja siitä vuotaa. Mullakin on tullut muutaman kerran siirron jälkeen ihan kunnolla verta.

Nyu tervetuloa mukaan höpisemään :)

love- ja domi jokos ootta testailleet? :)


Ja minen poistu täältä ennenku tää tuhruttelu loppuu jos siis loppuu :sick:(n)
 
Voi, onko se vipe tuhrutellut lisää?!
Tsemppiä Nyu hoitoon.
Ja en oo testanut, mulla olis pp10 synttärit.. meinasin eka siinä, mut en tiiä viitinkö itseä lisää masentaa negalla, ketuttaa muutenkin tarpeeksi kun 35 tulee täyteen enkä ole vieläkään (ja tuskin koskaan) äitiksi päässyt!
 
Roxanne, Zoona ja Nyu kovasti onnea ja tsemppiä hoitoihin! :)(y)

marrasmai peukkuja piinailuun! Pitkiä hermoja ja tarrasukkia (y) minäkin veikkailen veren johtuneen siirrosta/kohdun hipaisusta ym. Ei sen jälkeen ole vuotanut enään? :)

vipe1986 voi ei, vieläkö se jatkuu? (n) ootko testaillu onko viivat edelleen yhtä vahvat tai vahvemmat kuin aiemmin? :)

Täällä nyt pp10, ei oireita, ei viivoja :( en oo kauppaan/apteekkiin töiden takia ikinä kerennyt, mutta luulisi noissa heikommissakin testeissä jo jotain näkyvän :unsure:
 
Vipe1986 onnittelut plussasta ja jospa tuo tuhru ei ole mitään sen ihmeellisempää kuin alkuraskauteen kuuluvaa.

Bridge olen pahoillani tuulimunasta, on se niin väärin. Paljon voimia!

Domi mulla ihan samat fiilikset. Mäkin olen 35v ja tänä vuonna täytän 36v. Aika vaan menee eteenpäin eikä vauvaa kuulu...

ON: nyt sit tuli aika hoidon suunnitteluun...2.icsi alkaa...ehkä syksyllä. Niin ottaa nyt pannuun. Suunnitteluaika on 14.6 ja sithän mukavasti naistenklinikka jää kesätauolle. Että tässä TAAS vaan odotetaan. Tää on yhtä odottamista koko ajan ja ikää vaan lisää tulee. Päätettiin jo että jos tää 2.icsi kierros ei tuota tulosta palataan yksityiselle. Nyt just vaan ei ole varaa. No nyt kun ei muuta voi kun odottaa niin panostan omaan hyvinvointiin. Oon jo ruokavaliota muuttanut mutta nyt myös mukavaa liikuntaa kehiin. Kaikki vinkit otetasn vastaan jotka auttavat voimaan hyvin ja edes auttavat raskauden mahdollisuutta tulevassa hoidossa

Kaikille piinailijoille tsemppiä!
 
eilen tuli vasta illasta vähän ja nyt päivän aikana aina vessassa käydessä vähän. Ja on tosiaan semmosta hyvin haaleenvaaleenpunasta. Eilen tein liuska testin ja tasavahva viiva oli et kyllä siellä jotain tapahtuu.. minkäänlaisia mahakipuja ei ole ennemminkin turvottaa työhousut ei mahu kiinni :eek:
 
Onnittelut vipelle plussasta :love: Jospa olisi ihan harmitonta pientä vuotoa! Piinailijoille myös rutkasti onnea matkaan (y)

Täällä ollaan tokaan pas:n suuntaamassa vihdoin ja viimein. Ensi perjantaina ultra ja siitä taas ovista testaamaan ja jännäämään alkion puolesta. Jos vaan kaikki menee hyvin ja siirtoon asti päästään, niin olisi sopivasti viikon talviloma heti siirron jälkeen, joten sinänsä aika optimi ajankohta munan hautomiseen. Saapa nähdä, miten akan käy.
 
Domi Kyllä olisi jo vihdoin teiän vuoro saada maailman paras synttärilahja!!!!!!!!
Voi kumpa......❤ Pottuvarpaatki on pystyssä! Ja sää oot vielä ihan hyvän ikäinen. Minä raskauduin 36vee ja nyt täytän jo 38 :eek: Mulla on ollu tosi kova ikäkriisi nyt ja ahdistanut oma vanheneminen :( Pelkäänpä kovasti, ettei meille toista tuu. Kaikki pitäisi olla itellä sen suhteen kunnossa, mutta jotenkin on sellanen olo, että onko tää toinen kierros virhe ja vien itseni ihan loppuun. Luovuttamaankaan ei silti pystytä. Mutta jostain syystä ahdistaa ja pelottaa.



Ilmeisesti useammalla meistä alkamassa uus hoito kevään aikana. Toivottavasti me jokainen saadaan onnistunut stimulaatio/punktio...ei komplikaatioita kiitos!

AJ! Ootko kuulolla, kerro miten menee? Onko kaikki hyvin ja punktio tehty. Usein mietin sua.

Onnea piinailijat ja Onnea Vipe❤
 
  • Tykkää
Reactions: vipe1986 ja Domi
Kiitos vielä onnitteluista :)

Malttamattomana odottelen mun treffi seuralaisten tuloksia niin haluaisin että tulisitte perässä :love:

Oletteko muuten jaellu ylijäämät lääkkeet eteenpäin vai vieny kiltisti apteekkiin. Mulla jäi 3 orgalutrania ylitte laskuvirhe paholaisen takia.
 
Oi niin mielelläni vipe niille treffeille tulisin, mutta vahva tunne että niillekkään treffeille en pääse.. (reseptilääkkeiden eteenpäin anto on laitonta ;) ) Nyt sit jännäämään montaka sulla siellä on!!! :love: Joko tuhru loppui?
Kuubeelle tsemppiä että pääset PAS:siin ja kaikki menee hyvin ja pitkän kaavan mukaan :)
Ois joo kiva kuulla Aj:n kuulumisia?!!
Kiitos Siida kauniista sanoista..
Täällä siis ei ole testejä vielä uitettu.. mutta usko vaan hiipuu niinkun aina.. oireita ei ole. Ja vaikka aijemmin sanoinkin et se olisi hyvä merkki, niin nyt sit tuntuu et pitäs nyt jo ainakin tisseissä jotain olla. Nälkä on kylläkin aika kova ollut ja eilen illallakin oikeen pahaolo ja kiukku tuli kun niiiin nälkä. Mutta eiköhän sekin ole lugejen aikaan saamaa..
 
Domi eilen aamulla oli pitkän tarkastelun jälkeen vähän pinkkiä näkyvissä mut tänään ei mitään (vielä). Mullahan yhtenä oireena oli ja on edelleen jatkuva nälkä vaikka kuinka syön... ;)
Ultra on 2.3 siihen on ikuisuus sit nähään onko ees oikeessa paikassa.

Ja joo taidan kiikuttaa ne apteekkiin kiltisti. :)
 
Heips!

Liitynpä mukaan seuraamaan keskustelua ja osallistumaan :) On kiva lukea muiden hoidoissa olevien juttuja. Tuntuu että pelkästään lukemalla mitä muut käy läpi, saa sitä kaipaamaansa ihan oikeaa vertaistukea ja ymmärrystä, mitä ei voi valitettavasti saada ystäviltä, jotka tätä eivät ole kokeneet.

Ollaan minä, neljääkymppiä pikkuhiljaa lähestyvä ja mies jo yli 40. Toinen IVF-kierros lähti viime kuussa käyntiin. Syynä selittämätön lapsettomuus, varmaankin minun ikä siis...
Viime kesän hoidossa tuli paljon munasoluja ja 3 pv:n viljelyllä saatiin kolme alkiota, joista tehtiin tuoresiirto > nega ja syksyllä 2 PASsia yhdellä puhtaalla negalla ja yhdessä kemiallisella raskaudella.

Tämänkertainen hoito on tähän mennessä mennyt hyvin. Punktiossa saatiin 22 munista joista 14 hedelmöittyi. Näistä 12 oli 3 pv:n jälkeen vielä messissä jolloin päätettiin tehdä pitkä viljely. Sen tuloksena saatiin yksi erinomainen blastokysti tuoresiirtoon ja jopa 5 hyvää pakkaseen. Hoito oli kuulemma mennyt ihan eri lailla kuin 1. kerralla, lähinnä tuon jakautumisen suhteen. Ja jotkut jotka oli olleet hyviä 3:na päivä, oli kuulemma kuukahtaneet sitten. Olen siis tyytyväinen että ei nyt lähdetty siirtämään huonoja. Tosin ei ihan selvinnyt millaisia ne mun alkiot silloin viime kesänä sitten olivat (n)

Siirto viime ke eli nyt PP4. :sick: Kovaa piinailua.
Verikoe suunniteltu PP12.
 
Bridge eikä! En kestä miten väärin! :cry:

Pahoittelut muillekin pettymyksiä viime aikoina kohdanneille. Olen seurannut kuulumisianne kyllä, mutta olen ollut jouluisen kkn:n jälkeen niin palasina etten ole saanut kirjoiteltua mitään. Tuntuu että mitkään sanat eivät riitä lohduttamaan näissä pettymyksissä. Ajatuksissani olette kuitenkin olleet <3

Mut voi lisätä nyt hetkiseksi ainakin listalle (sorry en saa puhelimella tekstiä punaseks):

Eli 3. ICSIn 1.PAS menossa, tänään 8.2. siirrettiin 2 kolmepäiväistä huurunenää. Limakalvo oli hyvät 10mm, ja molemmat alkiot tosiaan selvisivät sulatuksesta ja toinen ehti lähteä jopa jakautumaan siinä maljalla juuri ennen siirtoa. Tämä oli kuulemma hyvä merkki :)

Eli testipäivä mulla 22.2.

Tsempit teille kaikille, ootte niin urheita! <3 <3

Marrasmai, meillä oli ihan sama siirtopäivä! :)
Mulla on tuo testipäivä pari pv ennen kun sulla, kun mulle siirrettiin blastokysti. Tsemppiä meille!
Missä muuten suostuvat siirtämään kaksi alkiota? Meillä eivät siihen suostu, olen muutaman kerran kysellyt.
 

Yhteistyössä