IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Nyt kun taas illalla piikitin, niin talla kertaa meni Bemfola ihan oikeaoppisesti sisaan! Tajusin, mika viimeksi meni vikaan - peukaloni luiskahti pois kynan mannalta, kun se on aika painava, mutta ei normaalin ruiskumainen. Ihanaa, kun tanaan meni hyvin. Jannitin ihan hirveasti myos Orgalutrania, mutta se meni itse asiassa kasittaakseni ihan hyvin.

YouTubessa on kylla sitten ihan kaikenlaisia videoita, kun on myos laakkeiden pistamisia... jopa espanjaksi katselin, kun yritin loytaa parhaat pistoskuvat... Orgalutraniin kylla katilon ohje oli hiukan erilainen mielestani, mutta hyvin silti videotkin auttavat muistamaan olennaisen ja jopa erilaisetkin ohjeet!

Iloista viikonloppua!
 
Ckk
Ei tule vielä uni, niin tulin täällä pyörähtämään.
Hoitaja soitti tänään ja kertoi, että lyhyellä kaavalla lähdetään kokeilemaan tammikuussa. Lääkkeinä Primolut +Puregon +Orgalutran. Aiemmin oon joutunut pistämään pari kertaa Pregnylin inssien yhteydessä, eikä se ole mitenkään erityisen kamalaa ollut. Mutta.. nyt kun luin noita edellisiä viestejä, niin vähän alkoi sekin jännittää :D voiko sen pistämisen siis tehdä jotenkin väärin? Ilmeisesti aika erilaista pistämistä kuin Pregnyl?
Se punktio on mullakin se, joka pelottaa jonkun verran, vaikka lääkäri olikin joskus sitä mieltä, että vaikutan siltä, että tulen kestämään sen hyvin. Aion minäkin kyllä pyytää kaikki mahdolliset kipulääkkeet ja rauhottavat mitä saa! Ja mielellään jo kotona voisin jotain rauhottavaa ottaa, että uskallan ylipäänsä mennä koko punktioon..
Tuota listausta on kyllä mukava katsoa kun on niin paljon oikeasti raskautuneita :)
Jotenkin hirmu vaikea enää näin pitkän ajan jälkeen käsittää, että meille voi tosiaan tulla vauva. Ihan outo ajatus :D
Oletteko muuten kertoneet lapsettomuudesta kuin avoimesti ulkopuolisille? Mä olen kertonut, jos asia on tullut puheeksi. Oon ajatellut, että mitäpä sitä salaamaan kun eihän tämä mitenkään meidän vika ole ja tämä nyt vaan sattuu olemaan asia mitä käydään läpi.
 
Hei @Ckk - toivottavasti pistostekstini eivat pelastyttaneet - ei se pistaminen varmaan ole vaikeaa, se oli vain minulle niin uutta. Pregnylia en ole viela kokeillut - tulee katsottua sen pistaminen noin viikon paasta! :)

Mina en ole sen kummemmin hoidoista kertonut muuta kuin lahisuvulle ja hoitohenkilokunnan edustajille - tapasimme ja menimme mieheni kanssa naimisiin vasta viime vuonna, ja koska arvatenkin meista nakee, etta olemme nelikymppisia, niin kukaan ulkopuolinen ei kai oikein odota, etta hankkisimme vauvan. Joten kai voisi puhua yllatyselementista, jos/kun toivon mukaan vauva syntyykin... :) Tosin viime aikoina olen ajatellut, etta ehka voimme tarinallamme ehka jotakuta auttaa, etta voihan siita sopivassa tilanteessa puhuakin ystavapiirissa. No, tyoelamassa en nyt sattuneesta syysta pahemmin kuitenkaan puhu ainakaan toistaiseksi, asia ei oikein sinne kuulu. :)

Iloista joulunodotusta ja kaikkea hyvaa! :)
 
Me ollaan kyllä lullabyn kanssa aivan samassa.. itse en kyllä aijo viellä jouluna testailla. Meens it 28.12 verikokeeseen, kotitestilla antovatkin testipäiväksi sitten vasta 30.12. Mutta ei ole mistään usko ilmaantunut.. Miten lullaby ootko kerennyt piinailemaan ja oireita kyttäämään jouluhässäkän keskellä? Mulla on kyllä harvinaisen vähän ollut mitään.. sinälläähän se voisi toivoa luoda, kun ei sillonkaan kun se ainut kemiallinen oli niin kyllä juuri juilinut tai mitään. Nyt on muutoma päänsärky juilinta "kohtaus" ollut, siis aika lyhyen aikaa koskenut ja eka tuli jo noin 25h siirrosta, että ei nyt ehkä liity sit kun vaan tukilääkkeisiin :) Tisseissä ei yhtään mitään, päin vastoin vähäisetkin on kutistuneet entisestää ja siis muutenkin oon nyt laihtunut täin "lääkintäjakson" aikana.. tosi kummaa, kun yleesä turvottaa, mutta ehkä vaan johtuu muusta stressistä ja ahdistuksesta.. Tänään kun sängystä nousin niin tuli tosi kovaa kipua niinkun kylkeen, tai tohon "lonkkaluun", onko se nyt suoliluu oikeasti, niinkun sen päälle!!! Eka luulin et on repäsykipuu, mut ei se sit ollut sellasta ja ne tulee mahaan/kohtuun aina.. ihan en oo varma tuliko liikkeestä vai muuten, kun oli sit pakko pysähtyy ja pari kertaa ihan ulahdin ku luulin et loppu ja hengitin ja junttas uudestaa. Mutta oli kyllä niin sivussa ja ylhäällä, että luulen olevan vaan jotain muuta vanhuuden kolotusta eikä tähän liittyvää (n)
Kauheesti olisi tälepäivälle hommaa, siivous lahjojen paketointi jne.. eikä kiinnostas yhtään :( Yleensä rakastan joulua, mutta nyt ei vaan oo kerennyt mitään jne... Mutta ihanaa joulua kaikki tämän masentavan asian kanssa elävät "siskoseni".. Koitetaan nauttia minkä voidaan! (y)
Miten Voyage olisiko sinulla positiivisia uutisia?!!!! :) Vai puskiko se perhanan vuoto sieltä läpi? :(
 
Tervetuloa Iiris80, täällä toinenkin, jo pidemmän linjan hoidokki joka käyny yksinään niissä vuodesta 2014.. sitä ennen kauan sitten exän kanssa.

Ckk Lähipiiri on kyllä tienny hoidoista alusta lähtien, pari kaveria ja muutama miespuolinen tuttava.. ja tietenkin hoitohenkilökunnat jne. viralliset tahot. Toki kerron vieraammillekin jos suoraa on kysytty.

Tuleehan sitä ittee tarkkailtua vaikka kuinka tietää että nekin vähät "oireet" ei voi tässä vaiheessa olla muuta ku kuvitelmaa tai lugen aiheuttamaa.. jäätävää palelua on välillä ollu, sit siinä pp1 ja 2 oli lievää jomotusta, ja tietenkin aatteli et menikö ne kiinnittymismahdollisuudet siinä jos kohtua supisteli just sillon väärään aikaan. Eilen oli jotain ihme mahakipua, närästyksen tyyppistä. Tisseissä ei yhtään mitään, pregnylin aiheuttama nänniarkuuskin on jo kadonnu. Toisaalta eipä niissä sillon viimeks raskaudessakaan tuntunu mitään ennenku rv7. Luget tekee v.vuodosta vetisen juoksevaa, hämäävästi just sellasta mitä raskaanakin on. Zumenonit on kans tukena ettei estrogeeni romahtas liian aikasin, ja ne aiheuttaa taas heräämistä aamuyöstä eikä meinaa saada nukuttua enää.. väsymys johtunee ihan siitä.
Kokoajan mitä lähemmäs testi tulee, sitä varmemmalta tuntuu ettei siellä enää mitään oo.. kai sitä yrittää valmistautua taas pettymykseen. Sen on vaan kokenu jo niin monet kerrat kun kusiaalto pyyhkäsee liuskan läpi ja samalla se pettymyksen aalto koko jännittyneenä tärisevän kehon läpi kun näkee heti ettei siihen mitään ylimäärästä väriä oo jäämässä.. kaikkein inhottavin hetki koko hoidossa. Ja jos ei tänkään laatusilla onnistu enää niin millä sitten....niin monen asian pitäs mennä kohdilleen. Mutta kun kohtukin näytti hyvältä ja ainakin lääkäri oli tosi toiveikas että "erittäin hyvä mahdollisuus onnistua". Yritän saada tänään mahdollismman paljo hommia tehtyä ettei huomenna tarvis muuta kun märehtiä lamaantuneena sitä tulosta.
Toivoisin niin että se plussa löytäs tällä kertaa ainakin sun luo Domi! :)
 
Viimeksi muokattu:
Paljon kiitoksia kommenteista Lullaby ja Kalabaliikki. Tosi hyvä kuulla teidän kokemuksia, kyllä alan kallistua sen puolilääkkeellisen suuntaan. Kroppa ei tunnu vastaavan lääkkeisiin usein odotusten mukaan, ja mielellään tämän tekee niin luomusti kun nyt vain mahdollista on. Hyvä että mahdollisuudetkin on pikkasen paremmat, sehän se on tietty tärkeintä :)

Sulla on Kalabaliikki ollut melkoista monien keskenmenojen kanssa, onneksi lopputulos oli onnellinen. Kiitokset tsempeistä, jotenkin olin ihan pohjamudissa PGSn tulosten kuulemisen jälkeen mutta nyt on jo sellainen olo että haluan jatkaa yrittämistä niin kauan että onnistumme - sun ja muiden tarinat kyllä kannustaa ja inspiroi!

Peukut on pystyssä sulle Lullaby, toivottavasti sua tosiaan onnistaa tällä kertaa! Ja hienoa että toinenkin on vielä odottamassa pakkasessa, varmuuden vuoksi. Sulla on kyllä hyvät syyt olla erityisen toiveikas tällä kertaa (y) Toivon kovasti että pahimpaan varautuminen osoittautuu turhaksi. Niinkuin Rusakkonen sanoi, osaat kyllä tosi hyvin sanoittaa tunnepuolenkin tästä hommasta.

Ja samoin Domi, toivotaan että vähäiset oireet on hyvä juttu. Tunnistan tuon että joulu on hiipinyt paikalle vähän huomaamatta kun ajatukset on olleet muualla, mutta samaa mieltä että nautitaan parhaamme mukaan. Ihanaa joulua kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Selvää viivaa tulee pc o-liuskaan... apua... :eek:
No, ainakin jouluaatto pelastettu! Oishan se nyt ihan uskomaton huipennus vuoden lopulle jos se tosta nyt alkas vahvistuun.
Ei se kyllä samantien näkyny et tulis mitään viivaa, vaan ehkä n. minuutin päästä.. ehdinkin jo aatella et noniin, se siitä sitte...

Pakko myöntää että tuli jo eilen illalla uitettua pari liuskaa, kun aatteli et haluaa alottaa sellasen pehmeen laskeutumisen todellisuuteen.. no r-testi tietysti ihan blankko (pp4!) ja o-testiin himmeetä viivaa testiajan lopulla/jälkeen.. se tosin saatto periaatteessa olla vielä jotain gonapeptylin jälkimaininkeja.

Hyvää joulua kaikille!
 
Heippa, ja ihanaa joulunaikaa kaikille <3

@-dino- Ultrassa ei näyttänyt oikein miltään, eli ovulaatioo ei näyttänyt olevan tulossa! Ei siirtoa taaskaan. OV- Testeissä ei näkynyt plussaa, ja sitkun testit loppuivat, niin lopusta jäi testaamatta, etten tiedä tuliko mulle ovulaatiota ollenkaan viime kierrossa! :/

Lääkäri kirjoitti sitten reseptin hormoneihin, jotka vissiin vauhdittais oviksen tuloa, kun jotain häikkää nyt siinäkin yhtäkkiä! Aina ollut säännöllinen kierto. Ne pitäis aloittaa ottaa suun kautta kun menkat alkaa, mutta nekin on nyt myöhässä n.6 päivää?? Siis tää alkaa olee jo naurettavaa :D Nyt ku oottaa menkkoja, niin ei sitten ala! Haluisin päästä alottaan ne napit, että pääsis ehkä vihdoin siirtoon vuoden alusta. Nyt näyttää siltä että taas epäsäännöllinen kierto tuloillaan...

Siihen ne kyllä usko että oisin yhtäkkiä raskautunut luomusti, kun se kiertokin oli niin outo...jostai syystä ne menkat nyt vaan ei tuu, vaikka oireet on tuntuneet jo viikon. Viikonloppuna testaan kun päästään kotiin joululomareissusta, jos ei vieläkään ole alkaneet.
 
Niin se tyhmä ihmismieli kuvitteli taas et nyt varmaan ainakaan ei tarttee vuotoa lääkkeitten läpi ootella, kun täyslääkkellinen ja zumet menee, vaan joo pp8 ja lugemössö rusehtaa.. wuhuu.. uskomatonta. Taitaapa säästyy ne verikoe rahat.. pitänee nyt sit tuosta mietäylentävästi maksaa toi 1182,00 €!!!! Eihän sillä toki sinällää oo väliä millon se vuoto tulee jos kerran tulee, vaan kyllä ärsyttää silti..
 
Ettei kuitenkin ois jotain kiinnittymisvuotoo Domilla..? Vois sopia toi rusehtava siihen et ois muhinu siellä vähän aikaa ja nyt ois ns. vanhaa verta ulos tullessa. Mut ymmärrän tietysti ettei ehkä halua hirveesti ylimäärästä toivoo elätellä :( Onko sulla ennen tehty täyslääkkeellistä ja onko niistä tullu mitään läpi?


Mulla pp7, viivat tummunu o-liuskoissa ja tänään r-testissä haamu testiajalla.. ja muuttu näkyvämmäks myöhemmin.
 
Hyvää Tapaninpäivää kaikille!
Olen tässä täysin uusi ja aina välillä käynyt lukemassa näitä ihania keskusteluja plussanneista ja kokemuksista. Itse olen yksinäinen nainen ja tarve raskautua on lisääntynyt tässä kokoajan. Aina vain miettii, että josko sittenkin löytäisi ihan miehen, eikä tarttisi tähän rumpaan ryhtyä. Mikä kuitenkin on "oikea" hetki, tai kuinka "kauan" pitäisi oikeaa miestä odottaa?

Itsestäni siis hieman: Olen 27 vuotias ja asun koirani kanssa. Seurustelusuhteita tuskin edes voidaan laskea ja elämä soljuu omaa uomaansa. Olen jo tässä kauemman aikaa miettinyt, josko lähtisin yksin projektiin nyt vielä kun on ns. nuori. Kyllä sitä sitten voi miettiä toista lasta vähän myöhemmällä iällä, mutta josko ensimmäiseen nyt.

Olen miettinyt hoitomuotoja. Mutta itsellä pikkuisen "epävakaa" kierto, joten jotenkin ajatellut että tää ivf vois olla "varmenpi" hoito. Missään tutkimuksissa yms. en ole käynyt, sillä en ole vielä uskaltautunut. On kuitenkin ollut ihana täältä lueskella sillon tällön kommentteja. Nyt en ihan kauhean pitkälle jaksanut tässä kohtaa lukea, mutta onnea piinaajille.

Kysyisin tässä kohtaa vähän mielipiteitä, minne kannattaa mennä hoitoja suunnittelemaan? Itsellä on ylipainoa, miten nää klilnikat siihen suhtautuu? On tarkotuksena yrittää pois painoa, mutta tuntuu aina välillä vaan peijakkaan vaikealta. :(

Kiitos kun olette ja kirjoittelette!
 
@Domi - toivotaan viela! <hug>

@lullaby - miten menee...?

@Paulatha - varmaan klinikoiden mielipiteet vaihtelevat ylipainonakemyksen suhteen, siita varmaan kannattaa kysella, kun aloitat kyselemisen. Itse olen ylipainoinen, mutta olen saanut nyt kiloja putoamaan kavelemalla ihan vahan paivassa ja kiinnittamalla hiukan huomiota diettiin ja jattamalla alkoholin pois. Huomattavasti lisaa toivon viela paljon kylla pudottavani. Ikakysymykseen ei varmaan kukaan muu voi lopulta sanoa mitaan kuin vain Sina itse, olet kylla viela niin nuori, etta varmaan viela voit odottaa huomattavasti kauemminkin, mutta paatos on tietenkin Sinun. :) Jokainen ajattelee asioista eri lailla. Itsellani ei ollut tilaisuutta ennen tata ikaa, kun en halunnut yksinani yrittaa; elamat menevat niin eri reitteja!

Huomenna punktio...! :rolleyes: Eilen pistin viela Ovitrellen, jonka pitaisi kannustaa munia irtoamaan. Vitamiineja ja gelee royalea otettu. Puolukka-, greippi- ja karpalomehua kuluu... :) Aika jannittavaa juuri nyt, kun ihan eka kerta ja kipu hiukan jannittaa. Pitakaa peukkuja. :geek:
 
Domi :( jos kuitenkin tällä kertaa ois toisin..
Rusakkoiselle helppoa ja nopeaa punktioo! :)
(edit) Noista lisäravinnejutuista ym. piti vielä sanoo, et ite en oo uskaltanu käyttää greippiä lääkkeiden kanssa, kun siinä on sitä ainetta (naringetiini) mikä voi arvaamattomasti heikentää tai vahvistaa niiden vaikutuksia. Joskus luin myös gelee royalesta et se pitäs jättää piikkien alkaessa, mut koskaan en tosin oo kuullu jäkevää selitystä miks.. mut varmasti jos on ohjeistettu että niitä voi huoletta käyttää hoidonkin ohessa, ne on ihan ok!

En tiedä muuten ylipainosta, mut eiks ainakin julkisella oo joku painoraja ketä hoidetaan, oisko bmi 30? Voi olla että muistan ihan väärinkin, ja yksityisillä toki voi olla omat sääntönsä.

Testi taas hiukan tummempi testiajalla, o-testi tasavahvaa ja r-testiin selkee viiva mitä ei tarvinu enää tihrustaa, tosin siihen vähän erinäkönen viiva kun eilen (vaikka oli sama tikku halkastuna!), tänään se väri oli tasasempi siinä viivassa ja eilen tummu omituisen paljon jälkeenpäin.. että jos sitä vertaa tän päiväseen niin toinen reuna on tummempikin, tosin toinen reuna hiukan vaaleempi. Ja niiden viivojen väliinkin jäi punertavaa. Testiajalla se kylläkin jäi vielä tosi hailuks ja siinä mielessä menny ihan loogisesti tähän päivään verrattuna. No eihän noita edes pitäs tuijotella testiaikojen jälkeen kun ei sit oo enää periaatteessa merkitystä mikskä menee, mut kaikkee sitä kuitenki miettii ja tollaset pikku jututkin jää häiritteen...

Miten muita on ohjeistettu jos siirretty blasto tuoreena, millon luget lopetettais jos +? Mulla lukee vaan että voi käyttää testipäivän jälkeen loppuun ne mitä on.. ja mulla loppus ne jo heti 1 pv virallisen testipv jälkeen. Mietin tietysti jo että tarkottikohan että mitä on reseptillä määrätty (ois vielä yks paketti), vai tosiaan vaan ne mitä on hankkinu? Toisaalta kai ois joku tarkka aika laitettu jos ei missään tapauksessa sais lopettaa noin pian.. Klinikka aukee vasta 2.1.
 
Viimeksi muokattu:
Hei @lullaby - Kiitos tosi paljon, arvostan, etta laitoit tuon lisayksen luontaistuotteista. <hug>

Laakarini ei selvastikaan usko luontaistuotteisiin. ;) Kysyin hanelta gelee royalesta ja mehuista, ja koska ne eivat ole laakkeita, niin ei hanesta ole hyotya tai haittaa.

Greipista tiedan, ettei sovi rain. tiettyjen sydanlaakkeiden kanssa. Nopea Google-"tutkimus" osoittaa, etta jotain haikkaa saattaa olla estrogeenin ja greipin yhteisvaikutuksen suhteen, ainakin joidenkin mielesta. Kasittaakseni Bemfola, Orgalutran ja Ovitrelle eivat sisalla estrogeenia. Joten ehka voi olla viisasta lopettaa greippimehu, jos luteiinivaiheen laakkeissa on estrogeenia. Voi olla, etta puolukka- ja ananasmehu ovat silloin turvallisempia? Aion tutkiskella omia seuraavan vaiheen laakkeitani!

Gelee royalesta en pikaisen Google-"tutkimuksen" perusteella loytanyt mitaan negatiivista, paitsi etta jos satut olemaan allerginen, voit saada todella voimakkaita reaktioita, ja toisaalta raskaana olevan taytyy olla varovainen kaikkien luontaistuotteiden kanssa, myos gelee royalen. Eli taidan lopettaa sen joka tapauksessa alkion kiinnittymiseen. Tassa vaihessa kylla miehellenikin sita syotan, voi olla hyvaa myos simpoille! :sneaky:

En ole laakari, joten ylla olevaa ei tule ottaa ohjeeksi keskustelematta oman laakarin kanssa! :)
 

Yhteistyössä