IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Ckk
@Piinailija Voi ei... Niiiiiin harmillista tuo :unsure:
@kop kop Onko sulla pian uusi hcg -mittaus?
@Choco coco Onnea hyvästä ultrasta :)
@love- Toivottavasti letrot tehoaa!
Täällä ei tietenkään mitään uutta. En jaksa edes ovistikkuja vielä tähän kiertoon ostaa. Nyt mennään tämmönen ihan totaalinen välikierto. Vitsit kun menkat olis aina sellasia kun nyt oli. Pystyin jopa liikkumaan (en siis urheilemaan, vaan liikkumaan paikasta a paikkaan b) menkkojen läpi, ei tarttenu päivääkään maata sohvalla kippurassa :)
 
@Ckk Onnea kivuttomimmista menkoista!! Mulla ollu kivut aina saata...sta ihan alusta asti ja nyt muistu mieleen, että auts.

Huomenna uusi hcg. Jännä kun monessa ulkomaisessa hcg-taulukossa pienemmät viitearvot.. ja silloin mun ois keskiarvo..
https://www.drmalpani.com/knowledge-center/articles/hcg

@Choco coco Toivotaan, että klexane auttaa etkä vuotele!! Muistan joskus kuulleeni, että herkästi myös aspiriiniä käytetään.
 
Viimeksi muokattu:
No niin sitä olisi ensimmäinen PAS taputeltu loppuun pettymyksen saattelemana. Ei tullut haamuja, roskishaamuja, ei mitään muuta kuin kirkkaana huutava nega. Nyt sitten jäädään odottelemaan uuden kierron alkua. Varmaankaan seuraavasta kierrosta ei päästä yrittämään, kun näyttää siltä, että mahdollinen siirto osuisi meidän Lapin reissulle. Miten nopeasti teillä on uusi kierto alkanut Lugejen lopettamisen jälkeen?

Raskaus-uutisiakin tuli eilen. Ei yllättävä uutinen ystävältä, mutta yllättävän paljon ärsytti, ns. häämatkavauva tulossa. Varmaan ärsytti asiassa se, että se oli se kuvitelma, mitä aikanaan olin romanttisesti haaveilut meillekin. En voinut mitään, että ajattelin taas, että niin ne toiset vaan tekee lapsia, kun haluavat. Toisaalta olen toki onnellinen heidän puolestaan. No kyllä te tiedätte..

Mutta onnea kaikille, jotka ovat saaneet ultrista positiivisia uutisia ja pahoittelut niille, jotka myös ovat joutuneet pettymään viime aikaisiin tuloksiin.
 
Hellou! Toiveikas81 palailee palstalle tauon jälkeen. Mulle saisi joku päivitellä piinalistalle 2.ICSI/2.PAS 5.päiväinen siirretty ja testipäivä 2.3.

En oo lueskellut palstaa sitten lokakuun joten onnittelut niille jotka ovat plussanneet ja tsemppiä hoidossa oleville. Nyt niin toivon et tää olis se The alkio mutta sen näkee sitten...
 
  • Tykkää
Reactions: An1z81 ja atvk87
Meiän käynnillä tänään määrättiin lyhyt kaava, koska oli paljon pikkufolleja näkyvissä. Kohdun limakalvo oli vain 6mm, vaikka mahdollinen ovulaatio oli ehkä 4-5 päivää sitten (en testaillut). Vähän pelottaa, että siihenköhän tää tyssää jo enenn kuin alkaakaan, mutta kai siihenkin keinot on!
Lääkkeiksi Gonal-F 150 yksikön annostuksella ja Orgalutran jarruksi.
Kyllä nyt on jännää ootella menkkoja!
Luulin, että se neula ois ollu lyhyempi ja vähän säikähdin, mutta kai siihen sit tottuu. :D Ei oo kyllä piikkikammoa, että sen puoleen luulis menevän alkujärkytyksen jälkeen.

Tsemppiä piinailuun @Toiveikas81!
Ja ihan hyvä välillä tehdä muutakin @mmmoi, vaikka toki yhden kierron hukaanmeno varmaan tuntuu ärsyttävältä. Noi raskausuutiset tuntuu kyllä välillä kohtuuttomilta.
Meilläkin töissä päivittäin käyvistä asiakkaista on nyt kolme huomattavasti raskaana ja harmittaa nähdä niitä joka päivä, vaikkei voikaan tietää mitä kenelläkin on taustalla.
 
Ckk
@kop kop Joko sait heti tulokset?
@mmmoi Harmi, ettei tärpännyt :unsure: ketuttaa ihan varmasti tuollaiset uutiset tuohon paikkaan. Mä kans kuulin tänään yllättäviä raskausuutisia, mut tää on sellainen tapaus, että oon kyllä hyvin onnellinen heidän puolesta :) ei heillekään ihan niin sanottua ollu raskautuminen.
@atvk87 Ei se pistäminen ihan hirveetä onneks oo. En kylläkään tiedä millainen piikki Gonalissa on. Puregonissa oli ainakin niin ohut, että sitä ei oikeesti edes huomannut. Orgalutran oli vähän inhottavampi ja se kantsi pistää pienessä kulmassa, eikä suoraan, niin meni paremmin läpi.
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
@Ckk Joo, näen netin kautta klinikan sivuille kirjautumisella. Tosin tänään meni 5h ennen ku vastaus oli valmis. Viimeks kesti 3. Oli pitkä päivä. Englanninkielisen taulukon ja käyrän mukaan mulla keskiarvo-hcg, olettaen että heillä kyseessä perus eikä beta. Ja olettaen, että mä oon laskenut dpo:n oikein (kun alkio on ns. 0vrk?).
 
  • Tykkää
Reactions: Ckk
Mainitaan nyt tällekin puolelle, että meidän pikkuiselta löytyi rakenneultrassa vaikea sydänvika. Ensi viikolla suunnataan kardiologille saamaan toivon mukaan tarkempi diagnoosi. Jouduttiin samalla nipt-testiin, kun sydänvika voi viitata kromosomipoikkeavuuteen. Trisomiat 13 ja 18 lääkäri sulki ultrassa jo käytännössä pois, mutta down on vielä mahdollinen. Downissa on tosin yleensä poikkeuksellisen korkea hcg eikä poikkeuksellisen matala kuten meillä, mutta eipä sitä ikinä tiedä. Ja onhan niitä paljon muitakin geenivirheitä. Eli saattoipa se alun tosi matala hcg kuitenkin enteillä ongelmia. Muuten kaikki rakenteet näyttivät normaaleilta ja kasvu vastasi viikkoja meidän pienellä tyttö-reppanalla.

Mikäli tän hetkinen diagnoosiepäily (TOF) pitää paikkansa, ennuste on kuitenkin aika hyvä vaikkakin leikkaus tai pari on kyllä edessä.
 
Kiitos kop kop ja mmmoi. Jos ei ole se vaikein muoto tästä viasta, niin olen ymmärtänyt että pian syntymän jälkeen saatetaan asentaa sydämeen suntti keuhkoverenkiertoa helpottamaan, ja sydämen täyskorjaus tehtäisiin sitten 4-12kk iässä, hankalassa tilanteessa aiemminkin. Ongelmat tässä sairaudessa alkavat ilmeisesti syntymän jälkeen.

Mun hcg oli viikolla 4+3 vain 17, tuplaantumisvauhti 41h. Nt-ultran riskiluvut oli downin osalta 1:253, muista trisomioista 1:joitain tuhansia, eli kaipa ne beta-hcg ja papp-a olivat kuitenkin siinä vaiheessa suht ok. Oon 36v, joten siihen nähden toi down-riskiluku oli ihan ok, vähän pienempi jopa kuin mitä ikä edellyttäisi.
 
Palailen tänne pitkän hiljaisellon jälkeen. Odottelen menkkoja ja sitten lähtee uusi rundi piikkien kera. Välillä olen taustalla lukenut kuulumisia, mutta hieman hatarasti muistan mitä kenellekin kuuluu, joten näin yleisesti: Tervetuloa uusille, onnea plussanneille ja tsempit pettymyksen kohdanneille!

Marrasmaille paljon tsemppiä! Todella ikävä kuulla, että teidän tilanteesta. Toivottavasti kyseessä ei olisi vakavemmasta kromosomihäiriöstä. Elämä on kyllä julmaa.. :(
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Amagara82 #-12#1.#toimimaton munasarja/siit.#2.IVF/1.PAS
Annimiina89 # 4/2016 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
atvk87 # 7/17 # 1. # siittiöt # 1.Ivf/icsi
Ckk #6/15 #1. #selittämätön #1. IVF
Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön# 4.IVF/2.PAS
JannaJ #-10# 2.#selit./1.tuuba/hiipuvat munas.# 2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1.# siittiöt# 3.ICSI

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF/1.PAS

kop kop #3. #siittiöt # 1.ics/3.pas
KuuBe #2013# 1. #selittämätön#2.IVF/1.PAS
love-# 2014# 1. # siittiöt# 2.ICSI/2.PAS
Maravilla #2/15#1.#selit#1.IVF
Miitta37 #-13# 1. # pco/selit.# 1.IVF (tulossa)
Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV
mmmoi # 7/17 # 2. # siittiöt # 1.IVF/1.PAS

Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 2.ICSI
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
Piikkinen # 12/16 # 2. # matala amh+ikä+endo+perussairaus # 2.IVF

pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Rusakkonen #1/2017/1.#ikä# 1.IVF
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI 2.PAS
Toivo2016 #3/13#1.#ikä, johdin poist. ym#5.IVF/1.PAS
Uneksija17#4/15#1.#pcos/selit.#1.IVF/2.PAS
Voyage #-13 #1.#selit.#1.IVF
-dino-#6/15 #1. # selittämätön # 2.IVF


Piinailijat: :whistle:
Toiveikas81
2.3 (5pvä/16.2)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)
kalabaliikki 1.IVF/2.PAS (5pv)
marrasmai 3.ICSI/1.PAS (kem)
Jantzu 1.ICSI/2.PAS (km)
MaiMei (luomu/letrot) (kkm)
Maalis:
Jansku00 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Roxanne 6.ICSI (5pv)
Blob 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Kuutio 2.IFV/1.PAS (6pv)
Huhti:
Kesäheinä-78 6.IVF/1.PAS (5pv)
Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
maljakko 3.IVF/1.PAS (tm)
AdeliinaJosefiina 3.ICSI/1.PAS (2x2pv)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Xienna 2.ICSI/1.PAS (3pv)
Elo:
KuuBe 1.IVF/1.PAS (kem)
SalamaT 3.IVF/2.PAS (kem)
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammi:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (5pv)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pvä)
joskusvielä 3.IVF PAS(6pvä)
Helmi:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pvä)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pvä)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
marrasmai ikävää kuulla! :unsure: toivotaan kuitenkin että saatte parhaan mahdollisen diagnoosin!

Jantzu tervetuloa takaisin :) onks sulla uusi punktio edessä vai?


Vielä muutama päivä ennenkuin on viisaampi tän kierron suhteen. En kyl yhtään ole odottaja-ihmisiä, haluis tietää nyt ja heti mitä tapahtuu seuraavaksi :D huomenna vielä viimeinen letrozole ja sit vaan odotellaan.
 
@Piinailija pahoittelut :(

@Domi kiitoksia tarkennuksesta lugejen aloitukseen. Sitä välillä menee jotenki paniikkiin ja ajatus ei kulje. Täytyis vaan luottaa että lääkärit tietää mitä tekee.. :unsure: Lisäsin sut takasi listalle, toivottavasti ois kuitenki vaan lyhyt visiitti tällä kertaa :rolleyes:

@love- toivottavasti letrot auttais. Toivottavasti testailut sujuu ens viikonloppuna ilman epäilyksiä. :giggle:

@mmmoi pahoittelut negasta. :( kurjia tuollaset uutiset, myöskin kuulin erään tutun vauvan syntymästä ja osaan laskee että on heti tärpännyt kun on koulun saanu päätökseen..

@Toiveikas81 tsemppiä piinapäiviin! Oispa nyt The alkio :barefoot:

@atvk87 tsemppiä sinne menkkojen odotteluun. Pistämiseen tottuu äkkiä (y)

@marrasmai kurjaa että teille piti vielä tämäki sattua. Toivottavasti pienen sydän saadaan kuntoon <3 Hirvittävästi voimia.

@Jantzu onnea tulevalle kierrokselle. (y) samaa kyselen ku love että punktioko on edessä? listalle jo kolmannen hoidon päivitin.. Kerro jos täytyy korjata.

muoks* nii ja se oma napa meinas unohtua. (oon sen kyllä koittanu oikeestikki unohtaa :ROFLMAO:) Mut siis huonenna alkaa sumut. Täytyy puhelin virittää täyteen hälytyksia että muistaisin neljästi päivässä sumutella.. :confused:
 
Kiitos @-dino- listan päivityksestä! Ihan oikein meni (y) Kolmas stimulaatio lyhyellä kaavalla ja punktio edessä. Olo alavatsalla on, että menkat alkavat lähiaikoina. Itse toivoisin niitä huomiselle, koska muutoin tulee punktion kanssa hieman haasteita viikonlopun suhteen. Mulla on punktiot olleet kp13 ja kp12, joten jos huomenna alkaisi kp12 olisi perjantaina. Alkaako sulla nyt pitkällä kaavalla?

@love- Kiitos tervetulotoivotuksista! Sulla ilmeisesti lääkkeellinen PAS tulollaan? Itsekin olen myös hieman kehno odottelija ja kärsivällisyys on todella tässä projektissa ollut monessa kohtaa koetuksella.
 

Yhteistyössä