IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@An1z81 Etkö oo lukenu klinikalta saatuja oppaita? ;):LOL:
Sumuttelut liittyy just pitkään kaavaan ja niillä ajetaan oma hormonitoiminta ensin alas ja sit aletaan kasvattelee. Siinä menee keskimäärin kai kaks viikkoa enemmän.

Me käytiin eilen ostamassa gonalit ja orgalutran valmiiksi, oli tosi kiva apteekin täti. Mies kävi eilen kivesten ultrassa, eikä sielläkään löytynyt mitään poikkeavaa.
 

Attachments

An1z81 sumut liittyy pitkään kaavaan niin kuin atvk87 jo vastasikin. Sillä aiheutetaan ns. vaihdevuodet eli oma hormonitoiminta ajetaan alas. Sit tosiaan aletaan pistoksilla folleja kasvattaa jos kyseessä ivf. Mun kohdalla kun pas (aika harvinaista tämän palstan perusteella että tälläistä "pitkänkaavan pas:ia" tehdään) ei tietenkään tule pistoksia vaan kasvetellaan zumenonilla sit vaan limakalvoa. Sumut alkaa jo edellisen kierron lopulla, siks tulee loppumattoman pitkä hormonirumpa ennen passiakin (n)
 
Olen ollut hetken pois, ja onpa täällä tapahtunut paljon. Surkeaa, kun suurimmalla osalla vaan huonoja uutisia. Kaikille en edes kerkeä kommentoimaan, kun niin paljon vipinää täällä.

Marrasmai
- jos täällä vielä käyt, niin pahoittelut ja haluakset. Varmasti raskas tilanne. Toivotaan teidän pienelle mahdollisimman helposti autettavaa diagnoosia!

An1z81 voi itku sinunkin tilannetta. Hyvä että alkoi nyt tyhjentymään. Raskasta tuollainen, että ensin annetaan toivoa ja sitten...

KopKop hyvä että hcg jo kohonnut! Oliko sulla siis tänään ultra, vai ymmärsinkö väärin? Jos oli, niin miten meni? Toivottavasti siellä jo näkyisi pikkuinen, ja pääsisit turvallisin mielin plussanneiden puolelle.

Janzulle ja atvk87:lle muille taistelukierroksella oleville onnea ja tsemppiä matkaan!
 
Kiitoksia vastauksista :) Eipä tosiaan oo tullu paljo oppaita luettuu, aina vaan ainoastaan omat hoitosuunnitelmat, enkä niistäkään kaikkia ikinä muista :ROFLMAO: Mutta hyvä että täältä saa aina vastauksia, jos mietityttää! (y) Kaveri kävi tänään kylässä vuoden ikäisen tyttärensä kanssa, vähän ehkä riipas sydäntä...voi kun meilläkin joskus. Jospa tekis töitä nyt vähän enemmän, niin menis aika nopeemmin. Ajateltiin miehen kanssa käydä viikko jossain etelässäkin parin viikon päästä, jos löytyy suht edullisesti joku Cran Canaria setti esim. Pakko tehdä kaikkee!!:D
 
Moi
Kiitoksia kaikkille tuesta.Eilen alko vuoto, tänään sairaalan uä luonnollisesti tyhjenee. Pahin pettymys nielty ja seuraavaan siirtoon sitten ku oikeet kuukautiset alkaa.
@An1z81 pahoittelut. Ei näihin huonoihin uutisiin oikein sanoja löydy.
@kop kop Toivottavasti kaikki menee hyvin. Totta tuo odottelu. Piina päiviä koko ajan.

Voimia ja jaksamisia kaikille täällä.
 
Viimeksi muokattu:
Ckk
Välikierto my ass... Oon nyt kuitenkin tehny ovistestejä kun ajattelin, että haluan tietää etukäteen millon menkat alkaa, että tiiän millon pääsen soittaa polille. Huomenna kp14 ja normaalisti tässä vaiheessa ovistikku jo plussa tai lähes plussa. Nyt tulee hädin tuskin puolet tuosta kontrollin vahvuudesta :unsure: Mitähän tää kroppa nyt temppuilee kun viime kierto oli vaan 24pvää ja nyt ei ovis meinaa näköjään tulla millään. Hermostuttaa niin paljon koko ajan, että passi ei onnistukaan seuraavaan kiertoon ja sit joutuu taas odottamaan kuukauden :unsure:
 
@Jantzu suprecurissa tollanen annostelu :ROFLMAO: onhan muistamista, mutta toisaalta muistaa paremmin ku vähän väliä saa olla suihkimassa. 7.3 eka ultra.

@Ckk tuo vois olla ihan mun tekstiä. Punktion jälkeen menkat alko nopeesti, eli "kierto" oli 25pvä ja seuraavassa ovis veny kp 18 (en tikuttanu mutta menkoista päätellen) normaalisti tullu kp 12-14 ja viime kierrossaki meni vielä sinne kp 17 eli ihan rauhassa odottele, kuuluu varmasti asiaan. :rolleyes: Toivottavasti osuu aikataulut kuitenki kohdilleen :)

Jee aamulla herätty klo 6 sumutteleen :ROFLMAO:
 
Ckk
@-dino- Okei, eli ei oo mitenkään erikoista, että punktion jälkeen heittelee. Ehkä ei vaan vielä pitäis laskee yhtään mitään kun mistä sitä tietää vaikka vielä seuraavakin kierto heittää normista. Jospa ne jotkut lääkkeet sit antaa, jos meinaa mennä aikataulut munille.
 
An1z81 olen pahoillani et kävi näin. On se niin väärin. Jospa se etelän loma piristäisi vaikka eipä se hirveästi lohduta kun olisi toivonut toisenlaista lopputulosta.

Myös muille pettymyksiä kohdanneille paljon voimia jaksaa eteenpäin. Onhan tämä niin raadollista hommaa ja tuuripeliä...omalle kohdalle on vaan osunut pettymyksiä. Ja tää piinailu on niin syvältä...pp5 ja ei kyllä mitään mainitsemisen arvoista oiretta mihinkään suuntaan. Henkisesti alan jo varautumaan 3. Icsi kierrokseen....
 
Jee, raskaus on kohdussa eikä ulkopuolella. Näkyi raskauspussi ja ruskuaispussi. Alkiosta ei vielä merkkejä. Tänään vasta 5+3. Viikon päästä uusinta-uä. Silloin pitää näkyä jo sikiö ja syke, jos on näkyäkseen. Piiiitkä viikko tulee. Raskausoireet edelleen poissa. Käyn varmaan perjantaina varuiks hcg:llä...
 
kop kop hienoa että kaikki tähän asti hyvin! Pitkä viikko sulla edessä, mutta kyllä se odotus sit palkitaan! :love:

Tänään kontrollikäynti, limis oli hyvä ja oikeella olikohan 15mm folli. Nyt testailen oviksen ja sit katotaan tarviiko siirtopäivää muuttaa. Jos ei la iltaan mennessä ole ovis+ tullu niin tuikkaan preglynin ja sulatussulatus&siirto ens pe. Eli voi olla et tähän hoitoon ei yhtään blastoa saada siirrettyä :unsure: toivotaan et ovis tulis luonnostaan jolloin saatais se yhden päivän kasvatus vielä tehtyä :) vitsit ku just ollaan reissussa tää vknloppu, eli pitää se preglyn osta mukaan vaikken ehkä ees tarvii sitä :confused:
 
Joku osaava voisi päivittää mut listalle piinailijoihin Miitta37 (5pv) 7.3. Samalla voisi poistaa sen mun tietorimpsun perästä "tulossa" tekstin.

Eli nyt on vihdoin päästy näin pitkälle ja eka siirto tehty. Neljä blastoa pakastettiin ja muutama meni jatkoviljelyyn ja pakastetaan, jos näyttää siltä. En ikinä olisi uskonut, että niistä ultrassa pieneltä näyttäneistä tulee mitään, kun vaikutti niin olemattomilta. Alavatsa on edelleen vähän turvonneen ja ajoittain kipeän tuntuinen ja lääkäri sanoikin ultratessa, että näyttää olevan vähän nestettä, mutta en tajunnut kysyä kuinka kauan tää kestää. Millaiset olot teillä muilla on ollut punktioiden jälkeen? Miten @Iiris80 vointi on nyt, joko olet toipunut hyperistä?

@love- kunpa sun ovis osuisi luonnostaan oikeeseen ajankohtaan. Toi säätäminen ja aikatauluhermoilu on niin raivostuttavaa, liittyi se mihin hoidon vaiheeseen tahansa.

@kop kop hienoa, että nyt näyttää hyvälle. Nyt vaan odottelemaan ens viikkoa, vaikka pitkältä se viikko vaikuttaa tossa tilanteessa.

Tällä hetkellä puhkun intoa ja raskaustestit oottaa kaapissa. Milloinkas sitä voi alkaa testailemaan? Ovitrellen 10 pv jutun tiedän, mutta milloinkahan blastokysti vois alkaa haamuilemaan?
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87 ja Ckk
@Miitta37 Jee, hyvinhän ne kasvoi sit lopulta ja pakkaseenkin riitti. Mulla oli yli 30 munarakkulaa ja lopulta siis tehtiin tuoresiirto ivf-blastolla ja 5 icsiblastoa pakkaseen joista yhestä tuli terve lapsi, yhestä kohdunulkoinen ja yks on nyt sisällä.
Mä olin aika turvonnu ja kipee punktion jälkeen. Oli siirrossa paljon nestettä mahassa muttei ihan täyttyny hyperin kriteerit. Join toooosi paljon vettä ja koitin liikkua, että nesteet liikkuis.
Mä oon testannu aina joskus alkaen pp4 enkä oo havainnu yhtään ovitrellea testeissä. Mulle sanottiin klinikalla, että ovitrelle ei näkyis virtsassa enää muutaman pvän jälkeen, koska se ei ehdi virtsaan asti. Onko kukaan testaillu ovitrellen jälkeen joka pvä, että näkis ns. poistumisen? Haamut on alkanu näkyy pp 4-6, jos oon plussannut sit myös virallisena pvänä. Digiä en ees viitti tehä, koska se ei näytä mulla viikkoja oikein. Saan siitä turhaa stressiä.

@love- lle tsemppii, että osuu ovis oikeeseen aikaan!!

En uskalla vielä siirtyä plussanneiden puolelle, koska ei tunnu siltä. Tänään pahoinvointia, mutta oletan sen johtuvan nälästä. Menkkamaisia kipuja lantion alueella, stressaavaa. Kai tää tästä..
 
Kopkop hieno juttu!:)

Miitta37 Hieno juttu! Ja hyvä saalis!

atvk87 kiitos kysymästä. Täällä edelleen koitetaan keräillä uskoa ja voimia, että rohkenis klinikalle soittamaan ja kysymään, että onko enää mitään tehtävissä. En vaan jotenkin jaksais... On niin luovutusfiilis.
 
Kopkop eikös monilla se raskauspahoinvointi tule vahvimmin just jos on nälkä. Yksikin kaveri joutui parin tunnin välein jotain napsimaan, niin sitten pysyi pahoinvointi aisoissa. Ja toisaalta eihän kaikille tule pahoinvointia ollenkaan, ja silti kaikki kunnossa (esim. mulla ekassa raskaudessa)

Ckk joo pitää varmaan pitää taukoa. Tosin sekään ei ole oikein hyvä juttu, kun pitäsi ihan oman fyysisen kunnon takia saada joku päätös asialle - joko raskaus tai sit vaan luovuttaa. Tämä siksi, kun on tuota peruslääkitystä vähennetty, ja joka kuukausi vaan oman kropan tilanne menee hitaasti huonompaan...
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Amagara82 #-12#1.#toimimaton munasarja/siit.#2.IVF/1.PAS
Annimiina89 # 4/2016 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
An1z81# -13 # 1.# selit.# 1.IVF 2.PAS
atvk87 # 7/17 # 1. # siittiöt # 1.Ivf/icsi
Ckk #6/15 #1. #selittämätön #1. IVF
Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön# 4.IVF/2.PAS
JannaJ #-10# 2.#selit./1.tuuba/hiipuvat munas.# 2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1.# siittiöt# 3.ICSI

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF/1.PAS

kop kop #3. #siittiöt # 1.ics/3.pas
KuuBe #2013# 1. #selittämätön#2.IVF/1.PAS
love-# 2014# 1. # siittiöt# 2.ICSI/2.PAS
Maravilla #2/15#1.#selit#1.IVF
Miitta37 #-13# 1. # pco/selit.# 1.IVF
Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV
mmmoi # 7/17 # 2. # siittiöt # 1.IVF/1.PAS

Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 2.ICSI
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
Piikkinen # 12/16 # 2. # matala amh+ikä+endo+perussairaus # 2.IVF

pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Rusakkonen #1/2017/1.#ikä# 1.IVF
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI 2.PAS
Toivo2016 #3/13#1.#ikä, johdin poist. ym#5.IVF/1.PAS
Uneksija17#4/15#1.#pcos/selit.#1.IVF/2.PAS
Voyage #-13 #1.#selit.#1.IVF
-dino-#6/15 #1. # selittämätön # 2.IVF


Piinailijat: :whistle:
Toiveikas81
2.3 (5pvä/16.2)
Miitta37 7.3 (5pv/22.2)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)
kalabaliikki 1.IVF/2.PAS (5pv)
marrasmai 3.ICSI/1.PAS (kem)
Jantzu 1.ICSI/2.PAS (km)
MaiMei (luomu/letrot) (kkm)
Maalis:
Jansku00 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Roxanne 6.ICSI (5pv)
Blob 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Kuutio 2.IFV/1.PAS (6pv)
Huhti:
Kesäheinä-78 6.IVF/1.PAS (5pv)
Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
maljakko 3.IVF/1.PAS (tm)
AdeliinaJosefiina 3.ICSI/1.PAS (2x2pv)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Xienna 2.ICSI/1.PAS (3pv)
Elo:
KuuBe 1.IVF/1.PAS (kem)
SalamaT 3.IVF/2.PAS (kem)
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammi:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pvä)
joskusvielä 3.IVF PAS(6pvä)
Helmi:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pvä)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pvä)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
@kop kop Hienoa, että tähän asti kaikki hyvin. Toivottavasti jatkuu samalla linjalla!

@Miitta37 Viikon verran kannattaa punktion jälkeen ottaa rauhallisesti ja huolehtia riittävästä nesteytyksestä. Neste vatsaontelosta poistuu muutamassa päivässä tai sitten sitä tulee lisää, eli tulee hyper. Tsempit toipumiseen ja piinaan!

@love- Tsempit sulle oviksen metsästykseen! Toivottavasti menisi ajoitus kohdilleen!

Ultrakuulumisia: tänään kp 5 ja aamulla oli ultra. Tilanne näyttää tosi paljon paremmalta kuin viime hoidossa. \o/ Toki follikkelit ovat vasta pieniä, valtaosa 6-8mm. Lääkäri laski pikaisesti oikealta 10 ja vasemmalta 8 kappaletta. Pieni lääkeannosbuusti tähän hoitoon oli hyvä ratkaisu! Onneksi soittelin joulukuussa lääkärille muissa asioissa ja samalla kysäisin, mihin annostukset perustuu, sillä toinen lääkäri oli tehnyt hoitosuunnitelman täsmälleen samoilla annoksilla kuin kaksi aiempaakin. Siinä jutellessa lääkäri itse ehdotti annosnostoa parille ensimmäiselle päivälle, jos vain itse olen siihen valmis, koska tässä on nyt sitten hyperstimulaation vaara olemassa. Kyllähän tuota turvotusta on näin työpäivän päälle ihan kiitettävästi sekä muniksia jo aristelee. Päänsärkykin on vaivannut ensimmäisen piston jälkeisesta aamusta asti ja sitä riemuahan riittää koko tämän kierron ajan. Mutta päivä kerrallaan!
 
Linjoille palaava tyyppi ☺
Orapihlaja89/-16/1IVF tyttö/siittiöt/PAS varmaa seuraavaks sit

Meillä siis ekoista hoidosta 2016 tarrautus likka kyytiin ja syntyi marraskuus 2016. Nyt me pähkäillään kun on pakkasessa 2 alkiota ja miehellä enää 5olkea?jäljellä ja mulla töihin paluu edessä kesäkuun alussa et pitäiskös soitella neuvolaan ja kysel oisko järkeä nyt lähteä ennen töitä vielä hoitoihin. Tai ehtiikö sitä edes...

Oman ajatuksen niis vast keksiny et nyt het maalis-huhti tai toukokuus sulatus ja kokeilu tarttuuko kyytiin. Jossei näiden kk aikana onnistu ni sit aikasintaan kevääl 2019 jatkettais hoitoja. Toisaalta en kyllä ees tiiä onnistuuko noin edes vai pitäiskö heti ol valmiina niihin ivf hoitoihin. Lähinnä siks aateltiin noi et palaan päiväkotiin töihin ja siirryin vuorotaloon jolloin henkilökunta on tarkkaan laskettu ja äkilliset keskenpäiväiset poissaolot on vähä hankalat, varsinki ku en haluis hoidoista heti kertoa.

Täytyy joku päivä lukea teijä viestejä vähän ja koittaa päästä taas porukan kärryille. mut täällä kun on noista passeista kokemust ni osaisko joku kertoo kuinka se oikee toteutetaan?
 

Yhteistyössä