IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Kiitos myötätunnosta @Ckk , @Aamuska , @mmmoi , @marrasmai , @-dino- ja @Toivo2016.

Niin se taitaa olla kitkerin pala nielty ja kuten @mmmoi totesit, nyt parin päivän jälkeen voi alkaa kömpimään ylös kuopasta. Katse tulevaan, ei vaihtoehtoja. Minä ihmettelen myös, miten ihmeessä joku voi tulla luomusti raskaaksi? Supernaisia, yliluonnollisia kykyjä..?o_O

@marrasmai Olet kyllä vahva, kun jaksat tsempata ja kannustaa toisia, vaikka teillä on nyt huolta omastakin takaa. Kaikkea hyvää teille, toivottavasti vauva saa parasta hoitoa ja kaikki menisi lopulta hyvin!

@-dino- Pahoittelut sinullekin negasta. Koita jaksaa. <3 Meillä meni pakkaseen kaksi alkiota, mutta eivät olleet mitään priimaa. Mutta pas on kai seuraavana vuorossa meilläkin.

@Ckk ja @Toivo2016 Lupaavalta vaikuttaa molemmilla, pidetään peukkuja!
 
  • Tykkää
Reactions: Aamuska
Ckk
@Toivo2016 Toivottavasti viiva lähtee vahvistumaan! (y)
Mulla tuli tämmönen tulos äsken https://aijaa.com/BvR7oZ , niin ehkä mä nyt uskon, toivon ja luotan, että raskaana ollaan! En aio stressata keskenmenoa tms kun ei siitä mitään hyötyä ole :) tulen sit takas tänne, jos huonosti käy.
Ja käyn kyllä ihan varmasti lukemassa täällä juttuja edelleen!
Miljoonasti tsemppiä kaikille :love:
 
Paljon onnea @Ckk ja tsemppiä jatkoon! :love:
Kyllä nää onnistumiset luo toivoa, vaikka paljon pettymyksiä onkin täällä.

Pahoittelut yleisesti kaikille negan kärsineille, en ole oikein ehtinyt kirjoittaa, vaikka kaiken luenkin. Voimia kaikille!
 
Onnea plussaajille :) :love:

Itselläni käynnistyi kierto pitkäperjantaina eli nyt kp 8 menossa. Kp 15 on sitten ultra siirtoa varten. Veikkaan, että siirto on siellä kp 21-22 akselilla. Pakkasessa on kaksi kaveria samassa oljessa. Tekisi mieli pyytää molempien siirtoa jos selviävät sulatuksesta (eikä kuitenkaan voida uudestaan pakastaa), ettei se huonomman näköinen sitten kuitenkin ole se jolla on paremmat kromosomit. Viimeksi siis molemmat selvisi sulatuksesta, parempi siirrettiin ja toinen meni roskiin kun ei ollut enää pakastuskelpoinen. Mietin tätä, koska meidän kotona oleva poika on pakastuskelvoton alkio. Mutta entä sitten jos oikeasti siirretään kaksi ja molemmat tarraisi. Kestäisikö sellaista riskiraskauden painetta...

Estradot-laastareilla mennään ja se on kyllä helppoa. Kunpa tämä olisi meidän kierto, rahat loppuu tämän PAS-siirron jälkeen kyllä pitkäksi aikaa...eikä tässä enää yhtään nuorene.
 
Ompas täällä tullut surullisia ja iloisia uutisia. Tsemppiä kaikille omassa hoitotaipaleessa oleville.

Meillä oli tänään taas käynti ja siirtopäiväksi varmistui ensi tiistai. Aluksi meinasi vähän huonosti kasvaa, mutta nyt oli jo ikään nähden ihan ok määrä, kun toisessa 5 ja toisessa 3. Saa nähdä mikä on lopullinen tulos punktiopäivänä, että onko todellisuudessa tätä vähemmän. Lääkkeitä saa kyllä vähän väliä hakea ja kohta on mennyt niihin tonni. Täytyy kohta selvitellä, että eikö se kelakatto olisi jo täynnä. Harmi, ettei kaikista lääkkeistä saa kelakorvausta. Johtuu kuulemma siitä, että kaikki lääketehtaat ei ole hakenut lääkkeelleen kelakorvattavuutta tai kela on evännyt sen, kun lääke on niin kallis.

Piikittelyt menneet ihan ok, tosin jarrulääke kirvelee aina laiton jälkeen. Puregonia ja Cetrotideä olen laittanut.
 
@Ckk paljon onnea! :love::love: toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti <3

@Toivo2016 saitko verikokeen tuloksen tänään vai meneekö maanantaille? Toivottavasti nyt menis hyvin loppuun saakka :barefoot:

@Jantzu tuliko ovisplussa?

@gemmy niin, vaikeita kysymyksiä. Toivottavasti pääsette lääkärin kanssa ratkaisuun johon kaikki tyytyväisiä (y)

@kettuperhe kelalta tulee lappu kotiin kun lääkekatto ylittynyt. Nyt vaan säästät apteekin kuitit :)
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Annimiina89 # 4/16 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
An1z81# -13 # 1.# selit.# 1.IVF 2.PAS
atvk87 # 7/17 # 1. # siittiöt # 1.ICSI
Carinem # 10/16 # 1. # endo # 1.IVF
Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön# 4.IVF/2.PAS
Ihanapa #3/16 #1. #siittiöt #2. ICSI
JannaJ #-10# 2.#selit./1.tuuba/hiipuvat munas.# 2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1.# siittiöt# 3.ICSI/1.PAS
kettuperhe #? # 1.yht. #selittämätön/ikä# 1.IVF

Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF/1.PAS
KuuBe #2013#1.#selittämätön#2.IVF/1.PAS
love-# 2014#1.#siittiöt# 2.ICSI/2.PAS
Maravilla #2/15#1.#selit#1.IVF
Miitta37 #-13#1.# pco/selit.# 1.IVF 1.PAS
Mimmivaan#2011#1.yht#selt./ei ovul.#1.IFV
mmmoi # 7/17#2.#siittiöt # 1.ICSI/3.PAS

Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 2.ICSI
Ninnupinnu #6/16#1.#selittämätön# 1.IVF
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
Orapihlaja89 #-16#2.#siittiöt# 1.IVF 1.PAS

Piikkinen # 12/16#2.#matala amh+ikä+endo+perussairaus# 3.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Rusakkonen #1/2017/1.#ikä# 2.IVF
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI 2.PAS
Toivo2016 #3/13#1.#ikä, johdin poist. ym# 6.IVF
Uneksija17#4/15#1.#pcos/selit.#1.IVF/2.PAS
Voyage #-13 #1.#selit.#1.IVF
-dino-#6/15 #1. # selittämätön # 2.IVF/1.PAS


Piinailijat: :whistle:
Toivo2016
6.4 (3pvä/23.3)
mmmoi 14.4 (5pvä/3.4)

:love: Plussat 2017 :love:

Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
maljakko 3.IVF/1.PAS (tm)
AdeliinaJosefiina 3.ICSI/1.PAS (2x2pv)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Xienna 2.ICSI/1.PAS (3pv)
Elo:
KuuBe 1.IVF/1.PAS (kem)
SalamaT 3.IVF/2.PAS (kem)
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammi:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pvä)
joskusvielä 3.IVF PAS(6pvä)
Helmi:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pvä)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pvä)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pvä)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pvä)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Onko sulla @kettuperhe punktio siis maanantaina?

Ja pahoittelut @-dino-, olin varma, että plussa pärähtäis teille. :( No josko seuraavasta!

Sekä ikäviä uutisia @Carinem, voimia ja ei muuta kun kohti seuraavaa yritystä.

Tsemppiä @gemmy, vaikeita päätöksiä. Kaksoset on kyllä tosi riski, mutta toisaalta tuplaonni, jos onnistuu... Ja lääkärillä voi sit olla oma mielipiteensä asiasta, toivottavasti asia selkeytyy teille itsellenne!

Onko @Toivo2016 jo koetuloksia tai uusia testejä?

@mmmoi testipäiväänkin vielä pitkä aika. Vieläkö meinaat malttaa sinne saakka? Ymmärrän kyllä ton välivitutuksen välttelyn.

Voi @Aamuska, menipä ikävästi. Mutta kuten aiemmin todettu, niin harjoituksen piikkiin menee ja seuraava hoito antaa paremman tuloksen. Tsemppiä!

Mulla oli tänään lääkärin soittoaika, eipä siinä mitään uutta selvinnyt. Selosti ne punktion ja viljelyn tulokset, jotka olin saanut jo omakannasta ja paperiversionakin kotiin. Ainoa, mitä tuumasi, että "tuoresiirtoa ei tietenkään tehty hyperstimulaation takia, mutta olis tähänkin kiertoon voinut siirtää, ei mitään estettä ois ollu". Vähä alko ärsyttää, kun olin henkisesti valmistautunut välikiertoon ja sit sanotaan tolla tavalla kuitenkin. No myöhästä se enää on, kun tänään kp11 ja ois pitäny ultrata kp 9-11...
No arvatkaa meneekö ens kierrossa kp 9 sunnuntaille ja kp 11 on vappu. Eli ainoa mahis päästä silloin kp 10 vappuaattona ultraan. Ja sitten tulee viikonloppu tai helatorstai ovulaation perään, niin saa nähdä päästäänkö siirtoon ollenkaan. :unsure: Miten tää voi olla näin vaikeeta! :poop: Toivotaan nyt, et joku pieni viivästys kierrossa kävis ja seuraavassa ois mahdollisuus koittaa siirtoa. En kyllä usko siihen tippaakaan, ei oo mitään odotuksia koko asian suhteen. Olis kiva ajatella sitä mahdollisuutena, mut pessimistinä nään sen vaan pettymyksenä. :confused: Luomuna kuitenkin kokeillaan, oli kuulemma ollu lääkkeettömässä kierrossa limakalvo parhaimmillaan 8 mm, niin se kuulemma riittää hyvin.

Katsoin eilen sen Vegas-vauva dokumentin Netflixistä ja siinä tietty oli vähä vanhaa tietoa, kun tehty v 2004, mutt aika paha mieli tuli koko ohjelmasta. Siinä oli kyllä tosi hieno sellanen alkioviljelyruudukko kuvattu, jossa osa alkioista "sammui" yks kerrallaan ja näytettiin nopeutettuna sitä kehitystä niissä. En osaa selittää paremmin. Haluisin nähdä sen pätkän uusiks.

Ja kaikesta tästä kitinästä huolimatta hyvää viikonloppua kaikille! :)
 
  • Tykkää
Reactions: -dino- ja Aamuska
Ckk
@gemmy Pyydä ihmeessä siirtämään molemmat, jos yhtään siltä tuntuu. Kuulostaa lähes surulliselta, että toinen vaan heitetään roskiin o_O
@kettuperhe Toivottavasti tulee sen verran, että saisitte pari vielä pakkaseenkin :)
Kiitos @-dino- :love: vähän kyllä epäilyttää tämä kun ei oo oireita ja viivatkaan ei ole muuttuneet mihinkään. Mut toisaalta huomenna vasta 4+0, että ei kai ne kovin vahvoja vielä voikaan olla. Nähtäväksi jää kuin tässä käy!
@atvk87 Ai vitsi, että olisin hermostunu, jos olisin kuullu, että "olis ollu mahdollista, mut sori, meni jo" :mad: Toivotaan nyt kovasti, että olis ihan pikkusen pidempi kierto, niin ei osuis huonoille päiville siirto!
 
No, istun lentokoneessa matkalla hakemaan laakkeita. Ja hmmmmm... pelkasin hirveasti, etta kuukautiset alkaisivat myohassa. Kun sunnuntaina pitaa pistaa Elonvaa, jotta onnistuu punktio just niina paivina, kun olen saanut lomaa. No, nyt sitten alkoivat kuukautiset TANA ILTAPAIVANA. Eli laskujeni mukaan minun taytyy pistaa sunnuntaina noin klo 04:00-06:00 aamulla, jotta kehoni pystyy ajattelemaan sunnuntaina, etta kysessa on yha kiertopaivan 2. ilta... muistan, etta joku teki talla palstalla suunnilleen samalla tavalla? Pisti muistaakseni minuutin yli 12 yolla... Eli periaatteessa ja itse asiassa Rusakkoselle voi paivittaa nyt, etta 3. IVF, kun eikohan sunnuntaina nyt sitten lahde kolmas pistoruljanssi liikkeelle. Voi, kumpa kolmas kerta nyt sitten toden sanoisi eli onnistuisi!!!

@gemmy - en tiennytkaan, etta klinikat saattavat laittaa parikin alkiota samaan! Juu pyyda vaan ihmeessa molempia, jos silta tuntuu! Minakin pyytaisin, vaikka laakari ei kylla varmaan millaan haluaisi suostua, mutta pyytaisin kuitenkin! (y)
 
@Ckk Onnea!!

@gemmy Tuo kahden alkion siirto on kyllä omalla tavallaan tosi kinkkinen asia. Kaksoisraskaus on riski, mutta ainakin omakohtaisesti tuntuisi, että sen todennäköisyys on tosi pieni, kun tuntuu, että se yhdenkin raskauden alkaminen on niin työlästä. Itse pyytäisin ja olen pyytänytkin, mutta eivät silloin suostuneet. Sen jälkeen on tehty useampi tulokseton siirto, joten voisi olla, että vastaus voisi olla jo kohdallani eri.

@atvk87 Onpa kurja, että sait tietää nyt vasta tuon siirron mahdollisuuden tähän kiertoon. Kuinka säännöllinen kierto sulla on? Tiedän, että se murehdituttaa etukäteen, mutta älä vielä heitä kirvestä kaivoon ton vapun takia. Sulla on vasta eka stimulaatio, joten ei voi tietää vielä miten sun kroppa käyttäytyy sen jälkeen. Usealla saattaa stimulaation jälkeinen kierto olla erimittainen kuin normaalisti.
Katoin muuten ihan vasta myös tuon Vegas babyn. Se alkioruudukko oli munkin mielestä tosi mielenkiintoinen.

@-dino- Keskiviikkona puoli kymmenen illalla digillä sain hymyn.(y) Aamulla digillä ei enää tullut hymyä, mutta omaan silmään liuskatesti oli tummenpi kuin illalla. Testaan siis aina liuskoilla sekä digillä, koska klinikka vaatii digit ja itse en niihin täysin luota. Torstai aamuna soittelin klinikalle tiedon ja hoitajan piti soittaa labraan, että miten siirron kanssa menetellään, että onnistuuko ollenkaan. Labrasta vastattiin, että sulatus maanantaina ja siirto tiistaina. MUTTA en kyllä oikeasti usko koko siirron tapahtuvan ennen kuin se alkio on mun sisässä!! Mulla on nimittäin viime aikoina ollut niin paljon :poop::poop: tuuria, että tässähän viikonloppuna voi ehtiä mulle tapahtua mitä vaan ja tietysti sitten myös alkioille! Mun surkeiden sattumusten sarja sai alkuviikosta huipentuman, kun mursin oikean käteni!:oops: Saikkua heilahti nyt alkuun koko loppukuuksi, kun eihän tästä koneella olemisesta kipsin kanssa juuri mitään tule ja sitäpä se mun työ pääasiallisesti on. Loppukuusta on kontrolli käsikirurgisella ja siellä selviää jatko, että ainakin nyt sinne asti elelen käsi paketissa. Toivon todella, että selviän ilman leikkausta... :censored::censored:
 
  • Tykkää
Reactions: Ckk
atvk87, mietin tota että miten se liian myöhästä ois, siis jos sulla ei oo ollu vielä ovista? :eek: Mulla on joskus tehty eka ultra luomupas -kierrossa vasta o+ jälkeen eli joskus kp12 tai 13.. voi tietysti olla lääkärikohtastakin miten tekee.
Saattaa olla että punktion jälkeinen kierto hieman venähtää muutaman päivän pidemmäks, tai niin mulla on ainakin aina käyny.

gemmy, hankala pohdinta noiden kahden alkion kans.. tuolla klinikalla missä oon käyny, ei nykysin enää siirretä kahta kovin erilaatusta alkioo, kun kuulema heikompi voi estää sen paremmankin kiinnittymisen, kohtuun saattaa tulla hylkimisreaktio sen takia tms.. mutta ymmärrän että harmittais jos taas menis roskiin vaan pelkän pakastukelvottomuuden takia, etenkin kun teillä se yks sellasesta on jo onnistunu! Miksiköhän ne oli laitettu sit samaan olkeen, jos oli kovin erilaatusia..? Vai oisko ne sitten laadullisesti kuitenkin tarpeeks "lähellä toisiaan" että voitas siirtää molemmatkin.. ja onhan siitäkin vahva näyttö ettei sun kohtu välttämättä hylji ollenkaan heikommankaan näkösiä alkioita :)
 
@Ckk onnea paljon ja nauti nyt plussasta :love:

@Elmuska miten meni Naikkarikäynti? Sanoiko ne mitään painoasioista?

@kettuperhe tsemppiä punktioon! Toivottavasti tulee tulosta (y)

@atvk87 harmi, kun tän kierron pas menee ohi turhaan. Muutenkin saa odotella ja stressata miten kierto käy yksiin hoidon kanssa, niin ei sitä kaipaa enää lisää.

@Jantzu tsempit siirtoon! (y) Onpa huonoa tuuria, että käsikin murtui kaiken muun keskellä :(.Jos tulet nyt raskaaksi, niin miten sun käden hoito etenee, jos joutuisit käsileikkaukseen? Voiko leikata raskauden aikana ym? Toivottavasti et kuitenkaan joudu siihen.

@gemmy tsempit sullekin! Vaikeita pohdintoja, toivottavasti pääset mieluisaan ratkaisuun. Itse kun olen julkisella hoidossa, niin ei voi edes toivoa kahden siirtoa.

Eka pas edessä ja kaikki ihan uutta. Ensi viikolla ultra jo kp 11, tosi aikaisin mun mielestä, kun kierrot on useimmiten 29-31. Digit hankittu testailuun valmiiksi, mut miten se menee käytännössä, et milloin on 5pv siirto digiplussasta laskettuna? "Vanheneeko" alkio sulatuksen aikana? Onpa tyhmä kysymys... Ja mullahan on ollut hirvee flunssa jo pari viikkoa, joten toivottavasti hoitoa ei peruta sen takia...
 
  • Tykkää
Reactions: Ckk
Onnea matkaan @Rusakkonen ja toivottavasti saat "huijattua" kroppaa :D Sulla oli sit pikainen visiitti?

Ja @Jantzu onpa huonoa tuuria. :eek: Toivottavasti lähtis paranemaan ilman leikkausta.
Mulla on kierto melko säännöllinen, 24-26 päivää. Saa nähä miten nyt käy. Punktiokierto oli 26, sitä ennen 25 ja 24. Viimeiseen kaapissa olleeseen o-testiin ei tullut mitään eilen. Ja joo, ei tässä sais vielä huolia siitä vapusta, onhan siinä kuitenkin se yks mahdollinen päivä, eikä esim vappu ole maanantailla! Taysissa siirretään kuulemma maanantaisin vain blastoja. Mikähän siinäkin on? :eek:

Ja toi oli nyt eri lääkäri, kuin se joka viimeksi sanoi, että ehdottomasti välikierto, että munasarjat ja kohtu toipuu. Taysista sanoivat myös, että yksi väliin. Tylsää kun saman paikan lääkäreilläkin on noin erilaisia mielipiteitä.
Jotenkin aiemmin ajattelin sen niin, että hyvä juttu, kun kroppa saa palautua, mutta ton kommentin jälkeen tuli hätä, että meni tää kierto hukkaan ja kesätauko lähestyy.
Ja @lullaby tähän liittyen lääkäri sanoi, että o+ jälkeen 2-päiväsen siirto neljän päivän kuluttua ja 5-päiväsen siirto viiden päivän kuluttua. Vastaus siis myös @Miitta37 lle. Ne voi määrätä sulle irrotuspiikin siellä ultran jälkeen, jos näkyy selkee johtofolli. Siinä saakin muuten alkaa stressaamaan sitä, että ovis tulis oikeana päivänä, eikä siirto osuis viikonlopulle. Oliko teillä minkä ikäisiä pakkasessa?

Miks tää onkin näin monimutkaista! :confused:

Mä oon ymmärtänyt, että julkisella useinkin pakastetaan 2-3 samaan olkeen?

Tsemppiä tiistain punktioon @kettuperhe !
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@-dino- ja @atvk87 Kiitos tsempeistä! Monet tuntuu kyllä sanovan tuota, että eka kierros voi mennä harjoituksen piikkiin ja toivottavasti asia on siten. No, seuraava kerta näyttää. Nyt on jo hieman parempi fiilis, kun onneksi muita hyviä asioita on tapahtunut ja ne tasoittaa pettymystä.

@atvk87 Ymmärrän hyvin huolesi noiden päivien kanssa, että osuvatko pyhille tai viikonlopulle. Tuo on kyllä hoitojen kanssa yksi ikävä puoli, on itselläkin kokemusta. Tässä on vielä kuitenkin hyvin aikaa ja kierto saattaa osua ihan hyvinkin. Pidän peukkuja sille (y)

Paljon onnea @Ckk !

Tsempit muillekin vaiheisiinne!
 
  • Tykkää
Reactions: Ckk
@gemmy Toivottavasti tää ois se onnistunut siirto. Meillä kans oli vikat 2 samassa ja kävin päässäni kans tota keskustelua, et siirtääkö 1 vai 2, kun toiveena ei ole kaksoset. Lopulta ajattelin, et varmaan ottasin sen kaks ettei jäis mietityttään se roskiin mennyt. No lopulta päätöstä ei tarvinnut tehdä, kun toinen oli niin huono siirrettäväksi.

@atvk87 no siis pieni testailuhalu takaraivossa, varsinkin kun muut plussaa, mut kyl mä yritän tonne testipäivälle odotella, jos nyt jotain superoireita ei yhtäkkiä ilmaantuis. Voi paska, tuo että menee tämä kierto hukkaan!!

@Jantzu Toivottavasti ens viikon siirto menee putkeen, eikä tule enää vastoinkäymisiä.

@Miitta37 Meillä 5 pvä siirrettiin lh+ + 6 vrk eli esim. lh+ ke niin siirto seur. ti. mut näissä näyttäisi 1-2 pvän vaihtelua olevan, mitä on tullut luettua.

Täällä pp4, ei mitään ihme oireita ehkä jopa vähemmän kuin edellisillä kerroilla ja ne mitä tullu on olleet myös negakerroilla. Toiveet ei siis suuret . Nyt vaan odotellaan sit vielä viikko ja katotaan miten käy. Katse on kyllä jo uudessa hoidossa.
 
Miitta37 Ilmeisesti siis ne siirtoajatkin vaihtelee vähän paikan ja jopa lääkärin mukaan, mut mulla siirretty 5 ja 6 pv blastot molemmat 6pv o+sta ja muutkin samalla säännöllä, alkion ikä + 1pv o+sta. Tai esim. punktion (joka ikäänku vastaa ovulaatioo) jälkeen alkion iän mukaan.
Kyllä alkio alkaa kaiketi vanheneen sulatuksen jälkeen melko pian, mulla blastoja sulatettu samana aamuna ja siirretty siitä joidenkin tuntien päästä. Eli aamun tuntien aikana jo nähty jatkaako kehitystä.
 
@Miitta37 En kyllä tiedä, mitä tapahtuu, jos on tarve leikata ja osiin raskaana?! Oon yrittänyt ajatella, että ei kannata etukäteen murehtia, koska en nyt enää tälle tilanteelle mitään voi. :/
Alkion iän laskeminen jatkuu sulatuksesta siihen mihin se jäi pakastaessa. Usein miten alkio otetaan siirtoa edeltävänä iltapäivänä sulamaan, jotta nähdään jatkaako se jakaantumista. Musta se on ihan rakettitiedettä, mikä on alkion ”siirtomarginaali” ovisplussasta eri ikäisillä alkioilla. Joillakin klinikoilla on tosi tiukka siirtoikkuna ja joillakin laveampi. Meillä on ilmeisesti aika lavea ja en ollenkaan tajua, miten esim.mun kohdallani tämä siirto ylipäätään onkaan mahdollista. Olin soittaessa ihan varma, ettei onnistu, vaikka lääkäri sanoi, ettei viikonloppu haittaa. Ihan rakettitiedettä...
Jos kuumetauti iskee, niin silloin ei siirtoa kannata tehdä, mutta pelkkä pikku flunssa ei ole este. Meillä klinikka jättää tällöin omaan harkintaan, miten siirron suhteen kannattaa tehdä. Mulle nyt viimeksi sanoi lääkäri hyvin: ”Ne alkiot on suurella vaivalla tehtyjä, joten niitä ei kannata huonoon kiertoon siirtää. Menee pian arvokas alkio hukkaan.” Vaikka se tuntuisi hirveältä lykätä, mutta se on kuitenkin vain yksi kierto.

@atvk87 Onpa kyllä hankala, jos on noin eri linjan lääkäreitä samalla klinikalla. Tuollainen aiheuttaa tosi paljon ristiriitaisuutta ja hämmennystä potilaalle.
 
Toivo2016 onko veritestin tulokset jo tulleet! Toivottavasti sua saa onnitella!?

Ckk huikeat onnittelut! :) Ei tossa vaiheessa oireita vielä tarvii ollakaan, ja kaikillehan ei niitä tule ollenkaan.

Jantzu voi että sun kättä. Toivottavasti paranis ilman leikkausta eikä ainakaan häritsis näitä raskausyrityksiä.

Gemmy kyllä minäkin sun sijassa ainakin ehdottaisin kahden siirtoa. Kyllä ne sit perustelevat kunnolla jos se ei missään nimessä käy.

kettuperhe onnea punktioon!

Ja kaikille muillekin onnea omiin tilanteisiin ja tsemppiä matkaan!

Mulla piti alkaa 3.ivf kierros nyt pari päivää sitten mutta lykkäsin sitä itse kuukaudella. On nyt muu elämäntilanne sellainen että en vaan jaksa.
 
  • Tykkää
Reactions: Ckk
Ckk
@Jantzu Nyt vaan pysyt paikallas ja kiedot ittes pumpuliin, niin et ehdi hajottaa ittees ennen siirtoa :LOL: Tsemppiä sinne!
@Miitta37 Ei perusflunssa tosiaan vaikuta punktioon tai siirtoon, kunhan se tosiaan oo korkeaa kuumetta tai antibiootteja kaipaavaa pöpöä. Ja kuten tuolla sanottiinkin, niin tosiaan alkiot on hyvä ottaa sulatukseen jo päivää ennen siirtoa, että näkee selviääkö hengissä sulatuksesta ja lähteekö uudestaan kasvamaan.
@mmmoi Ei mullakaan ollu oireita, eikä oo vieläkään, vaikka PC näyttää lähes tasavahvoja viivoja ;)

Kiitos kaikille onnitteluista :love: kuten huomaatte, en ihan vielä pysty täältä irtautumaan :LOL:
 
Eilinen hcg oli 58 eli aivan liian matala päiviin nähden. Viivatkaan ei ole tummentuneet kotitesteillä. Tukilääkityksen lopetin ja nyt odotellut vuodon alkamista. Toivottavasti ei ole ainakaan ku.
Mulle voi toki laittaa plussalistaan 6. Ivf kem. Täytyy taas keräillä voimia, että jaksaa jatkaa. Onneks saatiin pakkaseen alkioita.
Hirveesti tsemppiä ja voimia kaikille vaiheisiinne ❤. Monella teistä jännät paikat parhaillaan menossa tai tulossa. Toivottavasti niitä plussia mahdollisimman monelle jatkossa tulee (y)
. Ainakin @Ckk tilanne vaikuttaa hyvälle, lämpimät onnittelut, toivotaan että viivat vahvistuu ja kaikki etenee hyvin :love:.
 

Yhteistyössä