IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@kirsillevauva Tosi hyvältä kuulostaa tilanne(y)

@Nipsu_78 Malttia. Sulla on testipäiväänkin vielä useampi päivä aikaa. Tsemppiä tilanteeseesi!

@Rusakkonen Sullahan on hyvä ferritiini sekä muutkin arvot kohdillaan(y)

@Susiäityli Tervetuloa linjoille ja voimia huomiseen!

Täällä on menossa pistopäivä 9. Pari päivää sitten iski ihan hillitön väsymys, joka pakotti jäämään pois töistä. On mua aiemmissakin hoidoissa väsyttänyt, mutta ei koskaan tällä tavalla(n) aiemmat hoidot on tehty lyhyellä kaavalla ja nyt mennään pitkällä, joten se vaikuttanee tähän. Huomenna vika ultra ennen punktiota.
 
@Susiäityli tervetuloa joukkoon sekalaiseen :) ja jänniä aikoja elelet, tsemppiä kovasti!

@Rusakkonen on kyllä hyvät arvot sinulla!

@Nipsu_78 minäkin olisin hätäpäissäni testannut, jos arvon testit olisivat suoneet saapuneen. Vaan ei.. Lähetetty jo maanantaina. Mutta parempi kai näin. Onhan nyt tosissaan liian aikaista testata. Mulla ei ole oikein mitään ennakkotuntemuksia suuntaan tai toiseen. Melkein jopa helpompi olla epätietoisuudessa, kun tietoisuudessa:unsure:
 
@Nipsu_78 Toivottavasti blanko vielä muuttuisi viivaksi!
@Susiäityli Tervetuloa joukkoon! Tsemppiä punktioon ja hyvää saalista!
@Jantzu, mitäs sä pisteletkään nyt? @kirsillevauva tsemppiä jännäilyyn!
@Rusakkonen Onnea hyvistä arvoista!

Mulla on aina ollut vähän alhaiset rauta-arvot vaikka normaalin rajoissa, nyt olen syönyt 100 mg rautalisää josko siitä vaikka olisi jotain iloa.

Toinen Menopur pistetty, tämä lääke tuntuu vähän enemmän pistämisen jälkeen kuin Gonal-F. Pistäessä hiukan kirvelee ja sitten jälkeenpäin hiukan särkee se pistoskohta. No, toivottavasti on merkki tehosta.
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
Voi mikä pettymys oli, kun ei posti tuonut tänäänkään testejä :mad: pitäisi mukamas viikonlopun yli odotella.. Minä en suostu kaupasta hakemaan, kun pienellä paikkakunnalla on aina joku tuttu joko kassalla tai jonossa. Mutta kun kaapissa oli digitaalinen ovistesti, niin kokeilin sillä. Ja se näytti Hymynaamaa! Nyt sitä vasta epätietoisia ollaankin, kun vähän epäröiden suhtaudun tuohon testaustapaan vaikka sen olenkin todennut toimivan :censored:
 
Minulla on hiukan sekavaa taalla. Hienoa on, etta minulle tarjottiin toista niista toista, joiden haastatteluissa kavin tiistaina! Joten se on vallan upeaa, ja olen kovin kiitollinen! :) Tasta vauva-asiasta olen vahan huolissani, koska keskiviikkona tuli pari hailun vaaleanpunaista tippua, eilen hiukan ruskeata, ja nyt tanaan on tiputellut ruskeanpunaista hiukan enemman. Eivat nama mitkaan kuukautiset ole, mutta mita jos ne ovat alkamassa? Pelottaa. Ihmeellista, kun nyt on SUUREMPI laakitys kuin ikina ennen, ja kahtena viime kertana, PAS:in yhteydessa, saatiin kuukautiset pidettya poissa, kun otin 4 Progynovaa paivassa (plus 3 Terolutia ja 1 Lutinusta). Nyt siis 4 Progynovaa, NELJA Terolutia ja yksi Lutinus. On kummallista, etta jos sellaisen laakemaaran kanssa alkaa. Ja kun oli ihan kuin sita kiinnittymisvuotoa siina alussa. Etta olen hiukan hammentynyt taalla. Pidan ylla toivoa uskon avulla, mutta tietenkin harmittaa, etta pitaako tassa todellakin loytaa uudet rahat, aika ja energia uuteen hoitoon. Uusi klinikka oli tosin lahiaikoina yhteyksissa ja olemme ykkosina jonossa eli paasemme kylla heti sitten tarvittaessa uuteen luovutushoitoon, mutta kun niin toivomme, etta tama lapsonen jaisi eloon.
 
@Rusakkonen mulla alkoi tästä toisesta alkaneesta raskaudesta ruskea tuhru iltaa ennneku aloin testaamaan eli pp4 ja jatkui rv12 asti. Joku hiusverisuoni rikkoutunut kohdunseinässä tms sanoi lääkäri. Edellisessä alkoi tuhruamaan rv4 ja jatkui myös viikkoja.
Ruskea tuhru ei siis tosiaan välttämättä tarkoita mitään huonoa, ehkä jopa tarkoittaakin hyvää eli jos siellä onkin nyt kohdunseinämällä kovasti puuhaa kiinnittyneen alkion takia, kuka tietää :) toivotaan näin!
 
  • Tykkää
Reactions: WishingUponAStar
Hei tsemppiä piinailijoille!
Viime viikolla tosiaan söin letro-kuurin 5mg annoksella ja tänään oli sitte ultra.
Limakalvot mitkä ollut tähän mennessä aina hyvät ja vähintään sitä 8mm ni nyt vaan 4,5mm :( ja rakkuloita kasvattanut yhdet molemmille puolille, mut vaan 13mm ja 14mm. Uus ultra maanantaina, katotaan et olis edes toinen kasvanut ja limikset siin samalla, et voitais antaa sitte pregnyl ovulaation tueks. On meinaan ovulaatiotestit näyttänyt samaa haaleeta toista viivaa monta kuukautta ihan joka päivä, kp1 tai kp7 ni sama tulos :cautious: et siihen ei lähdetä enää luottamaan, että ovulointia ite bongaisin.

Kertokaa mulle voiko millään vklopun aikana rakkulat kasvaa sen vertaa mitä tarvitaan ja limakalvo, onks sille mitään tehtävissä?? (n)
 
Tietääkö kukaan, joutuuko Naistenklinikalla takaisin jonoon, jos kaikki alkiot pakkasesta on käytetty? Vai voiko seuraavasta kierrosta aloittaa uuden stimulaation?
Mä täällä perus-pessimistinä kyselen, vaikka se yksi minulle sieltä pakkasesta siirretään ensi tiistaina. Toivon todella että se kiinnittyy ja kaikki menee hyvin eikä toista kierrosta tarvittaisi!
 
@Haaveilija91 mulla kun loppui alkiot ekan stimulaation jälkeen pakkasesta naikkarilla niin sanottiin alkukesän aikaan silloin, että syksyllä ehkä voisi onnistaa loman jälkeen, mutta eka kertalaiset menee edelle. Mutta kuulemma 6kk hoitotakuu pitäisi siihenkin tilanteeseen toimia.
Veikkaan, että ruuhka vaikuttaa paljon asiaan ja Helsingissä sitä voi tosiaan olla jonkin verran.
 
@Haaveilija91 mulla kun loppui alkiot ekan stimulaation jälkeen pakkasesta naikkarilla niin sanottiin alkukesän aikaan silloin, että syksyllä ehkä voisi onnistaa loman jälkeen, mutta eka kertalaiset menee edelle. Mutta kuulemma 6kk hoitotakuu pitäisi siihenkin tilanteeseen toimia.
Veikkaan, että ruuhka vaikuttaa paljon asiaan ja Helsingissä sitä voi tosiaan olla jonkin verran.
Okei. Toisaalta tajusin just, että mä en missään vaiheessa jonottanut Naikkarille pääsyä. Ainoastaan HUS kliinisen genetiikan yksikköön parisen kuukautta alkiodiagnostiikkaneuvontaan. He laittoivat lähetteen Naikkarille. Sinne sain ajan ihan parin viikon päähän. Että toi saattaa kyllä olla meillä PGD-hoidoissa olevilla erilainen. Jono ehkä lyhyempi kuin IVF... No, toivon koko sydämeni pohjasta ettei toista hoitoa tarvita vaan tää yks sinnittelisi ❤
 
@Rusakkonen mullakin alkoi ruskea vuoto siinä pp4 illalla, oli aluksi ihan pientä, ja oli siis päivittäistä. Joillakin kai just ainakin alkuraskauden ajan. Sekä lääkäri että hoitaja sanoivat ettei välttämättä meinaa mitään. Mulla se ruskea vuoto sai vähän väriä ja lisääntyi vasta päivää paria ennen kun alkanut raskaus meni varhasesti kesken 4+6.
Toivotaan, ettei sun vuoto meinaa menkkoja! Voimia!
@julie_ mä muistelen myös, että follit voivat kasvaa muutamia senttejä vuorokaudessa, viimeiset vuorokaudet ennen irtoamista kasvu kiihtyy. Tämä siis vain mutu-tieto. Limakalvosta en tiedä, toivotaan että sekin ehtii vähän vahvistua! Voi kun onnistuisi!
On: voi olla että testailen uusiksi piakkoin..menkkamaista oloa ennakoivaa tunnetta alavatsassa havaittavissa.
 
  • Tykkää
Reactions: julie_
Ihanaa @hillan_kukka :love:
@Rusakkonen olen ymmärtäny pienen tiputteluvuodon ihan normaaliksi. Jos keltarauhashormoni sen aiheuttaisi:rolleyes:

Mulla on vissii kroppa ihan sekaisin keskenmenosta. 1.1 alkoi sillon runsas vuoto mikä loppui viikon päästä. Noin viikon päästä siitä tuli pientä tiputtelua pari päivää, sitten taukoa ja taas on alkanut tiputella:cautious: Maha on kipuillut välillä, käyn ensi viikon alusta ottamassa hcg:n, ainakin tietää onko se tippunut alas. Turhauttaa.
 
  • Tykkää
Reactions: hillan_kukka
Hei kaikille :)

Hyvää uutta vuotta 2019!
Täällä on nuoltu haavoja lokakuussa tuoresiirrosta olevan kemiallisen raskauden jälkeen..
Käyty Thaimaassa ja nyt on taas aika kurkata joskos sieltä meidän alkioista, joita pakkasessa 2 siirrettäisiin toinen ensi viikolla...
Minulle tehtiin IVF tuoresiirrosta, jolloin lääkäri sanoi, kun kysyin onko yhtä suuri kato käynyt alkiolle nyt kun ekassa IVF, jolloin kaikki alkiot lopetti jakautumisen, eikä saatu pakkaseen yhtään.. lääkäri sanoi, että yhtä huonolta näyttää.. nooh kuitenkin sieltä 2 taistelijaa pääsi pakkaseen 5 ja 6 päiväiset.. toinen pitäisi siirtää ensi keskiviikkona..
Pessimisti sisällä ei jaksa edes uskoa, että nämä pienet selviää sulatuksesta :(
On ollut laatu todella huonoa.. olen ollut todella hyvällä tuulella ja en ole stressannut mtn elämässä, kun oli tämä hengähdys väli taas, mutta kun h-hetki lähestyy, sitä huomaa kuinka taas koko elämä ja ajatukset kääntyy vaan tähän PAS koko ajan ja ajatukseen ettei siirtoon päästä kun ei selviä kuitenkaan , huoh..o_O

No onneksi ensi viikolla alkaa oppari projekti ja 28.1 alkaa uusi työ, jos sattuisi tuo pää pysymään kasassa näiden avulla :love:

Ihanaa lukea plussa uutisia myös, moni on lokakuun jälkeen päässyt onnelliseen tilastoon (y)
 
@AuroraK Ootko käyny tarkistaan ultrassa että kaikki materiaali on tullu pois? Mulla kkm:n tyhjenys epäonnistu ja sinne jääny pikkurillin pään kokonen istukanpala aiheutti pieniä välivuotoja.. eikä hoitojen jatkoo tietty voitu aatellakaan ennenkun se huuhdeltiin (toivoin ettei kaavita!) pois. Jotain antibiootit vaatinutta tulehdustakin tuli. Testit näytti kuitenkin puhdasta negaa muistaakseni 3-4 viikon päästä tyhjennyksestä. Kaikkiaan meni 5kk kkm:n toteemisesta seuraavaan siirtoon mitä millonkin ootellessa.
Mut toivottavasti sulla ois tyhjentyny kunnolla ja se ois vaan jotain hormoonitasapainon hakua tms. ittestään ohimenevää!
 
@lullaby Mulla oli varmasti kemiallinen raskaus, koska meni kesken alle kolme viikkoa blaston siirrosta. En usko että istukkasolukkoa on paljon ehtinyt edes tulla. Sovittiin tosiaan hoitajan kans että otetaan huomenna hcg ja sen pohjalta mietitään tarviiko ultrata. Toiveissa olisi saada uusi siirto ensi kiertoon, tuntuu vaan vähän epärealistiselta tämmöisen tiputtelun jälkeen. :(
 

Yhteistyössä