Ivf-hoidon kesto

Olen menossa ensi kuussa väestöliitolle ensikäynnille ja tarkoituksena aloittaa ivf-hoidot. Te,ketkä olette hoidon läpi käyneet niin kuinka kauan teillä mennyt aikaa ensikäynnistä siihen,kun alkionsiirto tehtiin ja pääsitte testaamaan..näytti se sitten posit;tai negat;???
 
Meillä hoidonsuunnittelu käynnin jälkeen seuravasta vuodosta aloitin e-pillerit. Näin saatiin minun epäsäännöllinen kiertoni hallintaan ja seuraava kierto alkamaan haluttuna päivänä. Julkisella kun kk-alkamispäivä on tärkeä, koska punktioita tehdään vain tiettyinä viikonpäivinä.

Varsinaisen hoitokierron kolmantena päivänä aloitin pistämisen ja vajaan kahden viikon päästä oli punktio. Punktiosta kolme päivää ja oli siirto. Ja siirron jälkeen r-testi oli 14 päivän päästä.

Niin ja hoitomuotona oli lyhyt kaava.
 
Moikka

Riippuu missä vaiheessa kiertoa sinne menette. Jos teille tehdään pitkän kaavan mukainen hoito, niin se aloitetaan muistaakseni viim. 10 päivää kuukautisten jälkeen (en ole varma) ja sitten odotetaan ne seuraavat kuukautiset. Ennen niitä kuukautisia saat nenäsumutteen, joka kuolettaa oman hormonitoiminnan. Niistä seuraavista kuukautisista sitten alkaa pistelyt (10-14 vrk) ja sitten on punktio. Siitä pari viikkoa niin voit testata. Eli sellaiset 1,5-2kk menee ensikäynniltä testaamiseen.

Minulla meni jotenkin näin:

marraskuun puolivälissä nenäsumute, joulukuun alussa kuukautiset, sitten alkoi heti pistokset, ja punktio oli ovulaatioaikana joulukuun puolivälissä. Alkion siirto 2 päivää punktiosta ja sitten kaksi viikkoa siitä testi. Testi oli kyllä negatiivinen...

Lyhyessä kaavassa ei tarvita nenäsumutetta vaan hoito alkaa kuukautisten alusta pistoshoidolla ja siitä sitten parin viikon päästä samalla kaavalla kuin edellisessä eli punktio jne...

Tuosta sepostuksesta ei ehkä ota mitään selvää... :\|
 

Yhteistyössä