IVF-hoidosta plussanneet

Iloksi en nyt ole ihan varma etta voiko enaa toivottaa tervetulleeksi kun en ymmartanyt mihin viittaat vanhalla nimimerkillasi :confused:
Pesanrakennusviettia ei minulla sinansa ole ollut kun aika puhki ollut kuumuuden takia. Eilen kylla huomasin etta rupesin hulluna hinkkaamaan lattialistoja ja ovenkarmeja :) En siis ole mikaan siivoushullu, joten ehka jotain kummallista viettia kuitenkin on ilmaantumassa...

Tanaan meilla rakenneultra - ja KAIKKI HYVIN !!!!! :O :D :heart:
En ollut juurikaan tuntenut viikonloppuna liikkeita, joten olin ihan varma etta nyt se sitten on mennyt puihin ja etta varmasti on sen toksoplasmoosin syyta mista hermostuin viime viikolla, tai joku veritulppa tai jotain. Mutta siella se hassu pieni oli oikein tosi tyytyvaisen oloinen, kaikki rakenteet : sydan, munuaiset, selkaranka, aivot jne kunnossa. Painoa 375 grammaa. Ja jalkovalissa kunnon kumpu joka kylla vahvisti etta poika on tulossa :)

Toihin paastyani sitten kerroin pomolleni, joka oli vilpittoman onnellinen. Huh! Huomenna pitais HR johtajalle soitella, saas nahda etta kaskeeko pakkaamaan tavarat. Mutta talla hetkella silla ei ole kylla mitaan merkitysta... Niin ja muut tyokaverit ja oma tiimini saa odottaa viela vahan aikaa kun tama masu viela on piiloteltavissa.

Ai juu, ja olen kuulema lihonut liikaa (4,5kg) :whistle:

Ja nyt ekaan mammajoogaan, jeeeeee !!!!!

Kozmic & Maurice 20 + 1
 
Ihanaa kozmic! Isot onnittelut hyvistä rakenneultrauutisista :) :heart::flower: Ja jopas teillä on kärkkäästi kommentoitu tuota painonnousua :eek:.

Onneksi minulla on aivan ihana neuvolatäti, joka ei ole koskaan sanallakaan sanonut mitään minun painonnoususta. Ekasta tuli ihan hulppeat 17 kg, joista 5 kg sitten jäikin tiukasti kiinni. Nyt tuo painonnousu on jo vissiin 4 kg, vaikka mielestäni syön kevyesti tuon mahan takia. Vissiin vaan ruoka jumii niin pitkään suolessa, että kaikki ehtii imeytyä vähän liiaksikin :LOL:. Enkä herkkujakaan syö päivittäin... No turha stressata, ehtii ne kilot hävitä sitten kun imettää ja ihan itsestään :D

Hassua muuten miten nämä liikkeet ei oikeastaan tunnu aamuisin/päivisin oikeastaan ollenkaan. Vasta illalla kun rauhoittuu niin alkaa tuntea pikkuisen rallin. Eilen aamulla piti ihan kuunnella, että mitäs sinne masun puolelle kuuluu. Äänet kuuluvat edelleen aika alhaalta, ja ekaa kertaa kaveri oli toisella puolen masua menossa (yleensä olen kuullut äänet aina keskeltä). Hetken ehdin kuulla ennenkuin kaveri livisti paikalta, ja hetken päästä löysinkin äänet tutulta paikalta keskeltä :heart:. Taisi olla aamuuinnit menossa :heart:.

Minni & Helmi 16+3
 
  • Tykkää
Reactions: Tinka-79 ja kozmic
Heippa pitkästä aikaa!!

Oon ollut todella väsynyt, enkä yksinkertaisesti ole jaksanut kirjoitella.

Tervetuloa uusille mukaan! Ja paljon onnea hyvistä ultrakuulumisista. Kozmicille onnea rakenneultran kuulumisista!

Minä kävin eilen taas yksityisessä neuvolassa ultrassa, jossa varmistui poika selkeämmin ja kaikki oli niinkuin pitää. Pikkumies liikkui kovasti, mutta en tunne kyllä kuin satunnaisia potkuja. Ultrassa näkyviä liikkeitä en tuntenut.
Istukka on etuseinässä ja osittain kohdunsuun päällä, eli saa nähdä siirtyykö siitä pois.

Eipä tänne mitään muuta ihmeitä. Koko raskaudessa ei ole ollut pahoinvointia eikä ole mitään mielitekojakaan...ihan normaali olo, mitä nyt maha rupeaa vain kasvamaan :).
BMI oli raskauden alussa 29, eli ylimääräisiä kiloja on, mutta nyt on tullut lisää n. 2kg(vaatteet päällä), todellisuudessa ehkä 1,5kg. Ihan sopivasti kyllä ja toivon ettei kovin paljoa tulisi. Esikoisesta tuli reilu 15kg joka ihan liikaa.

Seuraava neuvola on parin viikon päästä rv 22, jolloin saan kelan paperit. Silloin laitetaan myös lähete pelkopolille, jossa keskustellaan synnytyksestä. Itse olen kallistumassa suunnitellut sektion puoleen.

Mutta nyt on pieni irtiotto paikallaan ja lähdemme minilomalle tukholmaan pe-su ;).

Äitivm84 ja pikkuveikka 19+0!
 
^ Siellä tuntuu kaikki olevan mallillaan, mukava juttu! :) Mäkin kävin eilen neuvolassa. Kaikki hyvin. Painosta ei huolehtinut yhtään, sanoi että sitten vasta hän saattais olla huolissaan jos se olis laskenut jotain 7kg mutta kun se nyt on pysynyt vaan samassa niin ei hätää. Rupee kyllä nousemaan nyt pikkuhiljaa. Tai siis ainakin pitäis. Mullekin varattiin yksi ylimääräinen aika, kun muuten ois tullut ihan ylipitkä väli noissa käynneissä. Itse terkka ehdotti. Nyt on sitten pisin väli koko loppuraskaudessa 3 viikkoa noissa neuvoloissa tai ultrissa tai muissa. Ihan sama mitä, kunhan on jotain käyntejä :D (rv 16 + 3)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille :)

Onnea paljon kozmic hyvistä rakenneultra kuulumisista! Varmasti vauveli tuntuu nyt niin paljon konkreettisemmalta kun sen liikkeet tuntee ja se on saanut sukupuolen. Voi että! Meillä rakenneultraan vielä lähes neljä viikkoa.. pitkiä viikkoja.. Kuinkakohan tästä pelosta että jotain sattuu pääsisi eroon? Miten teillä, vieläkö pelko ottaa usein vallan vai oletteko löytäneet keinoja sen hillitsemiseen? Mä tunsin mitä suurimmalla varmauudella pari päivää sitten ekat liikkeet :heart: Ensi semmoinen ilmakuplamainen tunne ja iltapäivällä ihan selvä mukasaus. Edes se ei saanut pelkoa talttumaan, tuli vaan suuri huoli että mä en halua menettää tätä! Ja tietenkin aivan haltioitunut tunne, että tätä mä haluan tuntea lisää, mutta sen jälkeen ei ole tullut mitään viestejä mahasta :/
Äitivm84:lle toivon mukavaa minilomaa! Mä jään tänne peiton alle potemaan syysflunssaa. Onneksi luin netistä ettei taudista pitäisi olla mitään vaaraa pikku masuasukille, mutta kivahan se olisi jos ei kovin kauaa kestäisi..

Tinka rv 17+4
 
  • Tykkää
Reactions: Orvokkitukka
Kiitos kaikille onnitteluista :flower: Ja Minnille lohdutuksesta painonnoususta :) Kurkin netista ja mukamas nayttaisi silta etta jos on alhainen painoindeksi niin painoa tulisi "tilastollisesti" enemman... noh, katotaan. Kuitenkin syon paljon terveellisemmin kuin aikaisemmin, ja todella vahan mitaan herkkuja, niin tuskin talle mitaan voi tehda, en nyt kuitenkaan laihduttamaankaan aio ruveta. Ainoa on etta liikunta on jaanyt lahes kokonaan pois ja sita olisi kylla hyva lisata. Toistaiseksi vaan ei yksinkertaisesti jaksa.

Ja Tinkalle onnea ekasta molskauksesta! On todella ihanaa tuntea niita liikkeita.
Valitettavasti mulla ei ainakaan poistunut huolet raskaudesta rakenneultrankaan jalkeen :( Nyt mulla on muka uusi "raja" joka olisi 25 vkoa kun vauvalla on jotain selviytymismahdollisuuksia jos oikein ennenaikaisesti meinaa tulla. Mutta en enaa usko etta relaan missaan vaiheessa ennen kuin vauva on sylissa.

Voitteko muuten kuvitella etta mulla on tanaan ensimmainen synnytysvalmennus? Hehe! Sellainen osio jossa kasitellaan rentoutumista ja lihaskipuja ym raskauden aikana. Muut osiot olisi sitten marras-joulukuussa.

Aika kylla matelee...

Kozmic & Maurice 20+4
 
  • Tykkää
Reactions: Orvokkitukka
Voi olisipa ihanaa kun oiskin jotain valmennuksia . Täällä ei ole enää mitään :( Muuten, en allekirjoita tuota että huoli väistyy kunhan lapsi on sylissä.. Itselläni oli vähintäänkin sen ekan vuoden lähes hysteerinen pelko että vauvani kuolee tai jotain kamalaa tapahtuu ja se ihanin ja epätodellisin asia elämässäni viedäänkin pois. Aloin esim asemalaiturilla junan ohittaessa itkeä kun mieleen tuli että vaunut kierivät raiteelle enkä ehdi enkä pysty tekemään mitään, ja koko elämä on hetkessä ohi. Tai että sillalla joku hullu vastaantulija heittää vaunut mereen. Kaikkia hulluja pelkoja joiden takia huolehdin ja itkin. Puhumattakaan tietysti kätkytkuolemasta ja sairauksista. Ehkä ekan vuoden hormonitkin vaikuttivat ja ehkä noilla sitten on joku oma tarkoituksensakin..pitää äiti valppaana ja herkkänä lapselle ja kaikille merkeille? On kai se jatkuvaa huolta lapsen kanssa ja ehkä aina isomman kanssa isommat. Kai siihen jotenkin ehkä tottuu, mutta ei se väisty varmaan koskaan.. Pötköö tulee taas puhelimella. Mulla on neuvola 2vkon 3 pvän päästä ja rakenneultra siitä 1vkon ja 2pvän päästä :) eli melkein 4vkoa ultraan vielä, huoh. Rv 16 +5
 
^ :ashamed:
Tarkoitin etta huoli tasta raskaudesta / sen jatkumisesta loppuisi sitten kun on synnyttanyt. En todellakaan kuvittele etta nama raskausajan huolet ovat mitaan verrattavissa siihen kun ehka joskus on se vauva ja siita kaikki mahdolliset huolet!!!
 
^ Juu no tottakai ja ihan sama se on täälläkin ett ei tässä oikein uskalla hengähtää minkään etapin jälkeen näköjään. Pelko on kova ja läsnä koko ajan. Meillä ei miehestäkään mitään apua ja tukea juuri saa kun on itekin niin epäuskoinen ja paniikkitila hetkessä valmis jos mä vaikka satun jostain vaivoista valittamaan. En viitti enää oikein sit ihan joka ummetuksesta sille edes mainita enää. On kai se sillekin raskasta tietty ku on joutunu lähes sivusta seuraan monta vuotta näitä tragedioita ja vaimoa henkitoreissaan leikkauspöydällä jne. Välillä kyllä ois kiva saada positiivisuutta ja optimistisia kommentteja.. Se rohkaisisi kummasti. Ei se oo kyl kovin kiva, jos joskus erehtyy iloitsemaan jostain tai suunnittelemaan jtn, ni saada vastaukseksi jotain tyyliin: älä ny viitti nuolasta ennenku tipahtaa..tms.
 
Heippa kaikille =)

En oo jaksanut hetkeen kirjotella, oon siirtyny suurimmaks osaks tonne facebook-ryhmiin kun kävi ilmi et mun tekstejä käydään täällä lukemassa niin tuli sellanen vähän suojaton olo, vaikka eihän sillä sinänsä ole väliä, julkistahan tää raskaus on mut jotenkin kivempi kirjotella tuolla missä jutut menee vaan niille ihmisille joille se on tarkotettu! Mutta ahkerasti käyn teidän tekstejä täällä lukemassa =)

Kiva kuulla susta iloksi, ja hienoa että kaikki on hyvin siellä! :)

kozmicille suuret onnittelut rakenneultrauutisista, mahtavaa!! =) Mäkin sain tänään yhdeltä ystävältä kuvan rakenneultrasta kännykkään ja voi että meinas tippa linssiin tulla <3

Äitivm84 kiva että sielläkin kaikki edelleen hyvin ja kiva huomata että olet vähän piristynyt, tosi hyvä päätös siis se yksityiselle meno, helpottaa huolitaakkaa varmasti paljon!

Tinkalle onnittelut ekoista liikkeistä, varmaan huisi tunne, niitä odotellessa =)

Täällä kaikki hienosti, olo edelleen loistava ja maha senkun pyöristyy :heart: Toka neuvolakäynti tänään ja viime käynnistä 9 viikkoa sitten on tullut 900g painoa, ei paha :D Ja sekin johtuu mun tän viikon tuhdista ruokavaliosta :p Sydänääniä kuunneltiin missä nyt ei sinänsä mitään ihmeellistä ollut kun niitä melkeen päivittäin kotona kuunnellaan, mutta oli kiva kuulla terkkatärdin analyysia äänistä :) Syke oli 148. Kaikki siis hyvin, ei mitään uutta täällä... 4 viikon päästä rakenneultra, sinne tuntuu olevan hurjan pitkä aika! Pelkoja mulla ei kyllä enää hetkeen ole ollut... On kyllä tosi luottavainen ja onnellinen olo tätä raskautta kohtaa, harmi ettei teillä kaikilla näin ole :( Muakin ehkä enemmän huolettaa se tuleva kun lapsi on maailmassa, en pysty edes kuvittelemaan sen rakkauden ja huolen määrää, kun jo omaa koiravauvaakin kohtaan on niin iso huoli ollut alusta asti, ihmisvauvaa kohtaan tunteet on tietty moninkertaiset, hui, en varmaan nuku silmällistäkään ekoina kuukausina kun vaan varmistan että vauva hengittää :D

Mukavaa viikonloppua kaikille =)

Mila 17+0 :heart:
 
Kaikilla muilla on jotain neuvola/ultrakäyntejä, mutta mulla ei mitään :LOL:. Tässä on jo 7 viikkoa edellisestä neuvolasta, 3,5 viikkoa lääkärineuvolasta ja seuraava etappi siis se 3 viikon ja 2 päivän päässä oleva rakenneultra. Ja terkkarineuvolaan aikaa vielä yli 5 viikkoa! Ei meillä tietysti (kai) mitään hätääkään ole, mutta ajattelen vaan että jos olisin ekaa odottamassa ja eikä olisi kotona doppleria, niin olisin varmaan aika hajalla kun todennäköisesti ei liikkeetkään tuntuisi :|. Joista puheenollen, pari iltaa sitten tunsin ekan kerran kaksi oikein napakkaa potkua!:heart: Muuten on kyllä ihan vaan erinäköistä muljahtelua ollut, mutta nuo potkut olisi jo aika vaikea kuvitellakaan :D

Mila, olisihan sitä muuten mahdollista perustaa tännekin tuommoinen suljettu kerho, jos haluaisi "anonyymisti" jutella? Olisiko innostusta? Jotenkin tuota fb:tä vähän karsastan, kun olen pari kertaa vahingossa saanut tietää fb kaverini raskaudesta jonkun mokan takia. Itse kyllä olen hyvin tarkka noissa asetuksissa, mutta eihän sitä koskaan tiedä näissä hormonihuuruissa mitä menee klikkailemaan :). Tuolla helmikuisten kanssako ryhmäilet vai oletko löytänyt jonkun IVF-alkuisten ryhmän?

Noista peloista omaa kokemusta: ensimmäisestä minun huoleni oikeastaan puolittui kun sain lapsen syliini. Pelkäsin siis kyllä kaikenlaista, mutta jotenkin oli semmoinen tunne, että nyt kun lapsi on saatu ulos maailmaan niin ainoastaan kätkytkuolema on sellainen mille minä en mahda mitään. Kaikilta muilta minä pystyn lastani suojelemaan tai ainakin taistelemaan parhaani mukaan. Ensimmäiset kuukaudet lapsi nukkui vieressäni ja heräsin tietysti pieneenkin hengitysrytmin muutokseen (herään kyllä vieläkin tosi herkästi esim. lapsen huokaisuun). Saa nähdä miten nyt käy, osaanko olla yhtä luottavainen siihen ettei tätä lasta meiltä pois oteta ilman tappelua. Kun vain nyt sinne asti päästäisiin! Pitää kyllä myöntää, että liikkeet ovat tuoneet melkoisen helpotuksen tähän odotukseen :heart:.

Orvokkitukka, meillä vähän samaa henkeä miehellä aistittavissa. Koko ajan puhuu tyyliin "jos lapsi syntyy niin...". Enkä ihmettele yhtään, eihän hän tunne lapsen liikkeitä masussa ja odotus on muutoinkin niin paljon kaukaisempi asia. Varsinkin kun en itsekään uskalla puhua koko tulevaisuudesta mitään. Vaunut tosin otettiin esille kun piti järjestellä talvisäilytyspaikkoja ettei sitten helmikuussa tarvitse alkaa kaivamaan. Tuolla ne nyt on kuivumassa pesuhuoneessa pesun jäljiltä. Tuntuu kyllä hassulle ajatella, että siellä saattaa pötkötellä muutaman kuukauden päästä pieni vauva!

Minni & Helmi 17+1
 
Onko täällä suljettujakin ryhmiä? En tiennyt, mutta olen todella kiinnostunut sellaisesta, koska teijän kanssa on ollut niin mukava höpötellä ja tosi inhottavaa ettei enää pysty kaikkee niin avoimesti täällä kertomaan :/ Miten sellanen toimii?
 
Tuolla ihan oikeassa yläreunassa on nuo "kerhot", joihin en kyllä ole mitenkään tutustunut, mutta ymmärtäisin että vain kutsutut jäsenet pääsee niitä lukemaan: tuossa linkki perustamiseen:

http://kaksplus.fi/group.php?do=create

Samaa nimittäin mietin, että jotenkin nuo "tavallisesti" raskautuneiden höpinät ei tuo ihan samaa yhteenkuuluvuuden tunnetta kuin meidän vähän enemmän raskautumisen eteen tehneet...
 
Okei no mut toi kuulostaa hyvältä! :) Olisko ihmiset täällä kiinnostuneita siihen liittymään niin pystyis vähän privaatimmin kirjottelemaan?

Ja juu tosiaan, ainakaan tän kaksplussan helmikuisten höpinät ei ihan kohtaa omien tuntemuksieni kanssa, ei sit niin millään tasolla =D
 
Olen kiinnostunut, ehdottomasti! :) Alkanut vähän ahdistaa tämäkin kirjoittelu täällä, niin olis kyllä mukava ja rennompi fiilis varmaan jossain suljetulla osastolla :D Ps. Tänään vaihtuupi viikko, rv 17+0. Saiskohan ens vkolla jo kerrottua töissä... Mukavaa viikkoa kaikille!
 
Minäkin ilmoittaudun mukaan... Vaikken kauheen usein kirjottelekaan, niin lukemassa käyn päivittäin. Tää on niin hyvä henkireikä kun ei ole oikein ketään ketä kiinnostais samat jutut tällä hetkellä ;)
Oonko jotenkin liian ajoissa kun kattelen autoon kantokoppaa, telakkaa ja siihen sopivia matkarattaita? Äiti ja ukko yrittävät toppuutella, ettei vielä kannata hommailla mitään. Siis täh? Jos halvalla saa mieleisensä, niin miksei ostais? Jotenkin ajattelen niin, et tää raskaus viedään loppuun asti koska luulen, et mun ongelma oli nimenomaan se alulle pääsy. Vaunuja ei ole vielä kohdalle osunut riittävän halvalla, mut kaukalo tykö tarpeineen ois nyt löydetty.

SunMaid 14+3
 
Hei kaikki pitkasta aikaa!

Loman paalle iski kauhea vaysmys (klassista, loman jalkeen pieni lepoloma tekis hyvaa...) ja nyt vasta alan taas sopeutua tyorytmiin ja arkeen...

Kiinnostaa itseakin tuo suljetumpi keskusteluryhma, Mila86, voitko laittaa kutsua myos tanne? Tarkoittaako tama nyt sita, etta "suljemme" taman palstan? Jos niin kirjoittelen sitten enemman suoraan tuonne keskusteluryhmaan.

Halinalle78 + "pojat" (ai niin, 15 ja poks!)
 

Yhteistyössä