IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville

Mulla oli ekassa keskenmenneessä raskaudessa hcg 1000 joskus viikoilla 5+3 tms, ja onnistuneessa raskaudessa viikolla 4+1 blaston siirron jälkeen hcg 17. 4+5 tais olla jotain 250. Eli tooosi matalat ja tiputteli paljon, mutta nyt se epätodennäkoinen raskauden jatkuminen on kohta 2,5v rasavilli.
Aina ei siis huono arvo automaattisesti tiedä huonoa, mulla hcg ilmeisesti vaan nousee tosi hitaasti. Ei kyllä tullut mitään hirmuisia pahoinvointejakaan eikä tissikipujakaan kovin pahoja.
 
  • Tykkää
Reactions: Tupsuli
@Tupsuli Kiitos, sun viestissä oli paljon uutta tietoa mulle! Ihanaa kuulla että tuloksellisuus kasvaa. Meillä raskaus alkoi jo ekasta hoidosta ja oon toiveikas, että vielä saadaan vauva syliinkin asti <3 Ekalla kierroksella mulla ei ekassa folliultrassa näkynyt oikein mitään kasvua, ja annosta jouduttiin nostamaan heti. Lopulta olin hyperin partaalla, eikä päästy tuoresiirtoon. Nyt tokalla kierroksella osataankin heti lähteä vähän isommalla määrällä lääkettä, niin jospa follien kasvattelu onnistuisi tehokkaammin, eikä punktio venyisi pitkälle. Tuoresiirrosta päätetään nytkin vasta myöhemmin, koska mulla niin isot riskit hyperiin ärhäkän PCOS:n vuoksi. Gonapeptyl on mulle irrotuspiikkinä hyvä, ja Pregnylin voi tarvittaessa pistää myöhemminkin.

Kyllähän hoidot on minusta raskaita, en sitä osaa kieltää tai kaunistella. Ei niinkään fyysinen puoli - pistämistä en pelkää, ja punktiostakin kyllä selviää vaikka lääkkeiden turvin - mutta se henkinen. Meille on toiminut taukojen pitäminen hoidoista sekä hoitopaikan vaihto. Nämä ovat tuoneet hurjasti tsemppiä nyt uusiin yrityksiin. Hoidot ovat kuitenkin minusta kaiken vaivan arvoisia ja enemmänkin. Meillä ei luomuna ole mitään mahdollisuutta onnistua, ja ICSI on ainoa toivo. Olen kiitollinen, että näitä hoitoja ja ammattilaisia on olemassa.

Olen nyt ollut lomalla ja aikaa on paljon. Keskenmeno tulee ajatuksiin tosi paljon, ja kaikki muutkin pelot. Itse hoitoja en pelkää, mutta pelkään nyt kamalasti uutta keskenmenoa tai sitä, ettei yksikään alkio enää ikinä vaan kiinnity. Tämä juuri sitä henkistä kuormaa, jota joutuu kaiken lisäksi kantamaan. Tsemppiä ihan kaikille <3
 
  • Tykkää
Reactions: Tupsuli
Heippa ja toiveikasta uutta vuotta kaikille! Olen taustalla lukenut vanhaa ketjua ja nyt tämän uudenkin. Olemme mieheni kanssa 3,5v yrittäneet saada ensimmäistä lastamme. Hoidot aloitettiin HUS:lla 2018 syksyllä ja ohjeistivat odottamaan niin, että yritystä olisi 2v takana, koska meistä ei kummastakaan löytynyt selittävää tekijää lapsettomuudelle. Lopulta kun sain heidät ymmärtämään, että minä en ovuloi (en koko aikana saanut ovulaatiota kiinni), meille tehtiin 05-12/19 aikana 4 tuloksetonta inssiä. Aina tuli välikuukausi, koska ovis osui lauantaille tai sunnuntaille. Se söi mieltä ja jaksua. Sitten kun maaliskuussa -20 olisi aloitettu ensimmäisen ivf:n lääkitys tuli korona! Se sitten siirsikin toiveita entistä pidemmälle. Sitten toukokuussa kun tuli viesti, että hoidot aloitetaan uusiksi, niin eiköhän menkat ollut juuri 3 päivää aiemmin alkaneet. Ja sitten kesäkuussa kun ilmoitimme ovisplussan ei hoitoa voinut tehdä, koska munasolukeräys osuisi juuri heinäkuun kesäsululle. No siinä meni kesä ohi. Elokuussa sitten alkoi sumutukset ja piikitykset. Follikkeleita saatiin 12, joista 6 munasolu, vain 4 hedelmöittyi, 1 siirrettiin tuoresiirtona 3pvän ikäisenä ja vaan 1 selvisi 6pväisenä pakkaseen. No tämän hoidon tulos oli negatiivinen ja edessä välikierto.

Seuraavaksi suunniteltiin PAS, mutta muuan lääkäri päätti tehdä sen luomukiertoon, vaikka ongelmana todistetusti se, että en ovuloi. Kyseenalaistin asian, mutta päätös oli tehty. No kierto meni pieleen, en ovuloinut eikä limakalvo kasvanut hyvin. Pettymys ja vihantunne oli suuri. Toiset lääkärit ihmettelivätkin miksi se toinen lääkäri oli päätynyt luomukiertoon. No marraskuussa sit aloitettiin lääkkeellinen PAS ja alkionsiirto päästiin toteuttamaan 7.12, jolloin siirrettiin 6 päiväinen blasto. En uskaltanut iloita, koska ikinä 3,5v aikana ei testit olleet näyttäneet edes haamuviivoja. Virallinen testipäivä oli 21.12, mutta tein testin jo 20.12 ja en ollut uskoa silmiäni, kun testiin pamahti samantien kaksi vahvaa viivaa. Onnemme oli suunnaton. "Odotusta" on silti varjostanut huoli. Jouluaattona aamusta holahti pieni määrä kirkasta vuotoa ja loppu päivän rusehtavaa tuhrua. Se onneksi loppui. 27.12 tein uuden testin ja positiivinen tulos edelleen. Oireina ainoastaan väsymys, tiiviin tuntoiset rinnat, alavatsan nippailu ja pieni etova olo. Kunnes sitten 30.12 yöllä alkoi runsas hyytymäinen vuoto. Vuodin todella runsaasti n.2h. Kerralla saattoi tulla nyrkin kokoinen hyytymä ja side täyttyä täysin. Sitä vaan tuli. Meinasin lopettaa tukilääkkeet, mutta sitten vuoto loppui. Päivystys totesi puhelimessa, että kyseessä olisi km, mutta lapsettomuuspoli halusi testata veren hcg:n, koska tällainen oli kuulemma normaalia lääkkeellisessä PAS:ssa. Eivät olleet sitten maininneet asiasta. No seuraavana päivänä hch reilu 45 000 eli ilmeisesti siellä jotain vielä keikkuu mukana vaikka järki sanoo ettei sellaisesta vuodosta voi mitään selvitä hengissä. Nyt 7.1 olisi varhaisultra, mutta en uskalla toivoa, että siellä sykettä näkyisi. Voimakas phv on vaivannut pari päivää, niin etten ole juuri mitään saanut syötyä. Silti ajattelen että kaikki on omassa päässä kuviteltua. Ja se rusehtava vuoto alkoi tänään uudelleen kun pitäisi olla n 6+0 viikot.

Pahoitteluni, jos viestini ei kuulu tähän ketjuun. Teidän viestinne ovat tuoneet lohtua ja jaksua vuosien varrella. Olen tiennyt, että en ole yksin. Jos tämä päättyy keskenmenoon, ei pakkasessa ole enää mitään vaan edessä on uusi ivf stydimmillä lääkkeillä.

Voimia kaikille tulevaan! Toivon, että tämä vuosi toisi kaikille positiivisia uutisia mukanaan. Ja pahoittelut pitkästä viestistä.
 
@Kartsa86 kiitos viestistä! Ensinnäkin tuo vahvisti juuri sen mikä kokemus mullakin oli, vuodot on tavallisia lääkkeellisissä passeissa. Ja kyllä minä pitäisin toivoa sinuna vielä yllä, sulla oli hirveen hyvä hcg ja oireet on edelleen, jospa siellä 7.1 näkyisi syke <3 Mulla oli ekassa raskaudessa useita rajuja vuotoja, mm. 6+1, 7+, 12+1, muistan ne päivät koska sain aina sit mennä ultraan klinikalle. Raskaus jatkui mut vuodon lähdettä ei varsinaisesti löytynyt, mut epäiltiin istukkaa kohdunsuulla. Muistan monella muullakin plussanneiden ketjusta, joilla ollut aivan epätoivoiset tilanteet ja silti siellä joku pieni sinnitellyt ja lopputulos hyvä. Tsemppiä!!! Mä lopetin omegat hetkeksi, saa nähdä vaikuttaako se tuhrutukseen, eilen tuli hitusen vähemmän ehkä kuin aiemmin.
@marrasmai onko teillä alkioita vielä pakkasessa, mitkä on suunnitelmat jatkon suhteen? Aiotteko yrittää sisarusta?
 
@Kartsa86 tsemppiä ultran odotteluun, kyllä hyvinkin on toivoa jäljellä, tosi hyvä HCG-arvokin ollut vuodosta huolimatta. Pidän peukkuja!

Mulla on mieli maassa, kun varhaisen keskenmenon jälkeinen vuoto vain edelleen jatkuu. Ylihuomenna tulee kolme viikkoa siitä kun vuoto alkoi. Mähän jatkoin vuodon alusta vielä tukilääkkeitä muutaman päivän klinikan ohjeen mukaan, ja lopetin kun HCG:n todettiin kääntyneen laskuun. Nyt perjantaina on kauan odotettu aika lääkärille, jossa olisi tarkoitus suunnitella uutta hoitokierrosta. Kun tämä vuoto nyt vain jatkuu, niin tein raskaustestin kun pelkään että siellä on joku istukanretale vielä kiinni, ja toden totta, vahva plussa tuli edelleen tänä aamuna. Harmittaa niin vietävästi, kun en pääse edes lähtöviivalle, kun tämä tilanne ei vain nollaudu eikä niin ollen perjantaina mitään hoitoja vielä päästä suunnittelemaan, vaan tämä keskenmeno pitäisi saada hoidettua ensin loppuun. Toivottavasti asian voisi hoitaa siinä vastaanotolla kohdusta imemällä, ettei nyt vaan tulisi jotain kaavintareissua vielä tästä. En millään jaksaisi odottaa perjantaille, vaan haluaisin tämän mahdollisimman äkkiä eteenpäin, mutta kestettävä on. Soitin klinikalle aamulla ja omalle lääkärille ei voi aiemmin päästä, mutta laitettiin labraan uusi HCG-lähete, käyn tässä jossain välissä niin että vastaus olisi sitten perjantaina vastaanottokäynnillä käytettävissä.
 
  • Surullinen
Reactions: Tupsuli
vierailija
Hei! Olen seurannut edellistä ja tätä ketjua jonkin aikaa mutta en ole kirjoittanut mitään. Nyt tuntuu että vertaistuen tarve on suuri. Meillä siis tilanne sellainen että 2v yritetty esikoista, 4 inssiä tuloksettomina takana ja joulukuussa ensimmäinen ivf/icsi. Siellä selvisi että siittiöt ei pääse edes hedelmöitysmaljalla munasolun sisälle. Onneksi osaan munasoluista tehtiin icsi, saimme pakkaseen 3 blastoa. Hypeririskin takia tuoresiirto peruuntui, nyt tammikuussa ovis+ tuli maanantaina ja klinikka muutenkin kiinni vielä. Lääkäri tuumasi ennen punktiota kun tuoresiirto peruuntui, että luonnolliseen kiertoon sitten Pas. Mulla on tosi tarkka kierto ja mitä nyt kalenteria katsoin niin ovis osuu luultavasti seuraavassakin kierrossa ma tai ti.. Joten ei päästä siirtoon kun 5pv ikäisiä blastoja kaikki. Kysymys kuuluukin, onko kukaan saanut irroituspiikkiä luonnonkiertoon tehtävään passiin? Ajattelin tätä kysyä lääkäriltä heti kun klinikka aukeaa, mutta jos jollakin olisi kokemuksia..
 
Vierailijalle vastailen irrotuspiikkiasiaan, että väitän että oon saanut.. :) en ihan satavarmaan kaikkea muista mitä kaikkea on vuosien varrella tehty.. mutta siis mulla "myöhänen ovis" luomuna saattaa tulla vasta joskus kp24.. niin joskus on vähän buustattu jollain ja sit varmistettu irrotuspiikillä.. mutta ehkä myös joskus pelkkä irrotus, tietysti pitää olla limis hyvässä jamassa sillon sit kuitenkin jo.. Anteeksi epäselvä sepostus, mutta kysy ihmeessä..
 
vierailija
Vierailijalle vastailen irrotuspiikkiasiaan, että väitän että oon saanut.. en ihan satavarmaan kaikkea muista mitä kaikkea on vuosien varrella tehty.. mutta siis mulla "myöhänen ovis" luomuna saattaa tulla vasta joskus kp24.. niin joskus on vähän buustattu jollain ja sit varmistettu irrotuspiikillä.. mutta ehkä myös joskus pelkkä irrotus, tietysti pitää olla limis hyvässä jamassa sillon sit kuitenkin jo.. Anteeksi epäselvä sepostus, mutta kysy ihmeessä..
Kiitos paljon! :) Oon käsittänyt et sen passin voi tehdä myös ovulaatioinduktiona? Muistelen et hoitojen alussa letrot aikaisti ovista, täytyy sitäkin vaihtoehtoa kysyä
 
vierailijaTupsuli
Kyllä luonnollista kiertoakin voi muokata lääkkeillä ja yrittää justeerata ovulaatin ajankohtaa, kannattaa siitä jutella ennen kuin kierto alkaa, monet lääkkeet pitää aloittaa heti alussa.
Tsemppiä @Kartsa86 ultraan!
 
@Kartsa86 meillä on ollut vuonna 2020 samahko tilanne, mutta ei olla saatu plussaa tikkuun ja yhteen siirtoon päästiin vain koko vuonna kun kaikki asiat meni ihan solmuun, ihan kaikki.

Nyt solmut jatkuvat;
nimittäin mun säännölliset kuukautiset ovat jääneet viettämään joulua ilmeisestikkin. Eilen olisi pitänyt alkaa menkat, pakottaa, sattuu ja on sellainen olo, että kohta sieltä tippuu ihan hillitön pommi, mutta ei. Tein tänään aamuvirtsasta raskaustestin ja se on negatiivinen.
Ärsyttää ihan jo senkin takia, että tästä n.2vkoa eteenpäin niin oltas oltu ehkä taas lähellä PASsia, mutta nyttenhän se taas siirtyy ja siirtyy kun ei menkkoja tulekkaan ja todennäköisesti tässä käy niin, että kun ne vihdoin alkavat, ovulaatio osuu taas sellaiseen ajankohtaan, ettei siirtoon päästä taaskaan! Turhauttaa! Miks just nyt? Mulla mieli jo siintää kesätauossa ja kaikessa, että eiköhän meille tänävuonna käy samalla tavalla kuin tänä vuonna, vuoden päästä päästään taas yhteen siirtoon ehkä ja sitten on ikää lasissa jo taas vuosi enemmän ja julkiselle puolelle ei ole enää sitten asiaa. Mahtavaa.
 
  • Surullinen
Reactions: Tupsuli
Tiedän @Nato niin tuon tunteen. Jatkuva pettyminen ja kiertojen tuhlaaminen. Välillä on ollut fiilis, ettei ammattihenkilöt tajua sitä tuskaa ja ahdistusta mitä se jatkuva pettyminen ja odottelu saa aikaiseksi. Eikö ne ajattelis tehdä PAS:ia lääkkeelliseen kiertoon, jotta se saataisiin ajoitettua oikein? Toivon todella, että ens kierrossa ovis osuu kohdilleen ja pääsette PAS:iin asti.

Meillä oli eilen varhaisultra ja runsaista vuodoista huolimatta siellä sykki vahva syke. Tunne on erittäin utopistinen meillä molemmilla miehen kanssa. Nytkö tämä todella onnistui, 3,5vuoden tuskan ja piinan jälkeen. Yritän pysyä positiivisena vaikka pelkäänkin, että tämän pienen voi menettää loppu viivoille asti. Oma ammatti tuo tiedon tuskaa tässä asiassa.

Toivon teille kaikille tsemppiä ja parempaa vuotta. Yritän tässä asennoitua, että saisinkin siirtyä plussanneiden puolelle, kun oon ollut niin tottunut siihen, että sitä plussaa ei ikinä tule. Nyt tämä uusi pelottaa todella paljon, vaikka pitäisi kai olla onnensa kukkuloilla.
 
  • Rakkaus
Reactions: Nato ja Tupsuli
Miten @Katti75 kävi lääkärissä? Mitä suunnittelette jatkoon ja miten tyhjentymisen kanssa?

Ihan huikeeta @Kartsa86 että siellä pikkuinen porskuttaa! Luo toivoa mullekin, itsekin kävin ultrassa tänään, kun vuodot taas säikytti. Eipä löytynyt syytä ja kaikki oli kuten tässä vaiheessa pitää, sykettä ei vielä 5+2 näkynyt jokin alkiopiste ja ruskuaispussin kohta jne. Tulehdukset poissuljettiin jne.

@Nato yritä saada jotain säätelyä kiertoon, lääkkeellistä tai jotain, että pääsisitte taas piinailemaan<3

Mä oon kans kuullut, että julkisella on tehotonta, lääkäri ja hoitajat vaihtuu, tulee viivettä ja liukuhihnahommaa. Ainakin varmaan suurimmissa yksiköissä. Pienemmissä sairaaloissa voi toimia paremmin? Vaikka yksityinen maksaa mansikoita, hoidon laatu on tällä saralla kyllä toista. Ehkä tärkein on ollut se ammattilaisten pysyvyys, palvelualttius, ystävällisyys, kuuntelu, joustavuus ja myötätunto. Niistä oon ollut valmis maksamaan, koska ilman niitä ei ois mulla pää kestänyt. Oon sen verta stressi-erkki ja kontrollifriikki...
 
  • Tykkää
Reactions: Kartsa86
@Kartsa86 ompa ihana kuulla, että kaikki on hyvin, mahtavaa! Ja kiitos myötätunnosta.

@Tupsuli pitää taas yrittää. Hirmu nihkeetä on ollut suhtautuminen lääkkeelliseen kiertoon, kun kiertoni on ollut aina säännöllinen, oikein oppikirjan mukainen, limikset ja kaikki täysin ok ja he on vahvasti sitä mieltä, että mielummin luonnonkiertoon kun lääkkeelliseen koska keskenmenoriskit isommat, joutuisin jatkamaan lääkkeitä rv6 saakka (vai rv9) ja sitten että mahdollisesti hukattaisiin näitä kallisarvoisia alkioita. Vähän niinkun syyllistämistä vai järkipuhetta? En tiedä mitä uskoa enää ja mitä uskaltaa vaatiakkaan.
Tottakai pelkään, jos saisin lääkkeellisen kierron ja se menisi kesken niin joku sanoisi tyyliin, että "mehän sanottiin" ja sitten syyttäisin itseäni kahta kauheammin. Kai pelko johtuu siitä, että tässä samassa paikassa mulle hoitaja sanoi, että "ei ole pitkä aika odottaa" sillon keväällä ja se kolahti mulle aika kovaa. Tuo "ei pitkä aika" olikin loppupelissä 12kk odottelua yhteen PASssiin.
Raagh, en tiedä. Nyt menkkaolotkin ovat väistyneet, pitää maanantaina soittaa polille ja kysyä mitä tehdään.

Tein r.testin ja ovistestin, ovistesti melkein plussa ja r.testissä viivanpaikka.

https://aijaa.com/EwZHek

https://aijaa.com/e0DqOA
 
Kiitos @Tupsuli kysymästä! Mulla oli 6.1. HCG vielä jotain yli 300. Nyt perjantaina sitten viimein pääsin omalle lääkärille. Ehdin kaikenlaista mielessäni kehitellä, kuten sairaalaan kaavintaan joutumista jne. Mun lääkäri suhtautui asiaan varsin rauhallisesti, ultrassa näkyi joku pieni kappale joka ilmeisesti tätä tilannetta piti yllä, olisi poistunut kyllä aikanaan itsekseen mutta jotta homma nopeutuisi, niin se imaistiin siinä vastaanotolla pois. Muutama imaisukerta tarvittiin ja vähän nipisti, mutta ei tyyliin rokotusta/verikoetta kummemmin. Munasarjat oli hiljaisen näköiset kun ne "luulee" että on muka raskaus meneillään. Huomisesta alkaen syön 4 päivää letrotsolia, tiistaina käyn uudessa HCG-kokeessa ja keskiviikkona taas vastaanotto. Parhaassa tapauksessa voidaan jopa tuolloin aloittaa stimulaatiolääkkeet! Nyt on ihan erilainen fiilis kun tuntuu että asiat jotenkin liikkuu eteenpäin. Se epätietoisuudessa odottelu oli niin rassaavaa.

@Kartsa86 mahtavia uutisia!! Paljon onnea! Tiedän kyllä tunteen kun on ihan loppuun asti huolissaan, vaikka kaikki menisi ihan oikeasti hyvin. Uskon kyllä että sinulla luottamus kasvaa tähän raskauteen, kun viikkoja kertyy lisää. <3

Oli puhetta ovulaatioinduktioon tehdyistä PASeista, mulle on tehty ainakin 2 kertaa niin. Kuten taisin aiemminkin kertoa, mun klinikalla ovulaation ajoitusta jopa vähän hienosäädetään tarvittaessa eteenpäin pari päivää jarrupiikkejä antamalla, niin ettei esimerkiksi siirtoajankohta osuisi viikonlopuksi. Siksi @Nato harmittaakin sun puolesta, kun pienellä lisäpanostuksella sen PASin voisi tehdä hallitusti avustettuun ovulaatiokiertoon just näin, tai sitten ihan täysin lääkkeellisesti. Ei ole kyllä oikein jos nyt vielä pitkään joudut odottamaan. Jos näyttää siltä että edelleen venyy, kysy siitä lääkkeellisestä PASista.
 
  • Tykkää
Reactions: Nato
vierailijaTupsuli
Mulle sanottiin kans tuosta lääkkeellisen passin kohonneesta km riskistä, mut lääkäri sanoi ettei tiedetä johtuuko siitä, että km tulisi helpommin kun täysin ”keinotekoinen” tilanne kohdussa vai siitä, että lääkkeelliseen passiin päädytään useammin potilailla, joilla on ”isompaa” vikaa lisääntymisessä kun oma kierto ei toimi ja siten km näillä potilailla ovat joka tapauksessa yleisempiä. Eli km riski ei liity välttämättä siihen lääkkeellisyyteen. Mä mietin tottakai tuota samaa, varsinkin kun raskaus alkoi, mut oon vuotanut siitä lähtien. Esim kuin että lääkkeellisessä passissa vuodot on yleisempiä koska joillakin estrogeeni kasvattaa liikaa limakalvoa ja se hilsehtii ulos jne ja tottakai kun on vuotoa, on riskit suurempia tulehduksenkin suhteen jne. Mene ja tiedä, ei kellään ole varmaan tähän vastausta. Tuo justeerattu puoliluonnollinen lääkkeellinen kuulostaa hyvältä kompromissiratkaisulta, toivottavasti sun lääkärillä on siihen osaaminen ja halukkuus hoitaa yksilöllisesti! Mitä jos sanoisit ystävällisesti, omista ajatuksista, että hoksaakohan ne siinä työn tuoksinnassa miettiä, että menetetyt kuukaudet on hoidoissa olevilla pieniä ikuisuuksia ja pois siitä lopullisesta lapsiluvusta. Tsemppiä!!
@Katti75 ihanaa kun on suunnitelmia! Toivotaan nyt parasta lopputulosta <3
 
Tuohon lääkkeelliseen pas asiaan ihan sivusta tulin kommentoimaan, että mulla eka lapsi tuli ivf:n tuoresiirrosta, toka tuli palastealkionsiirrosta niin, että ovulaatio pistoksilla. En luomuna ovuloi ollenkaan. Näistä en vuotanut tippaakaan. Kuopuksen jälkeen tehtiin pas täysin lääkkeelliseen eli estrogeeni + keltarauhashormoni ei ovista. Siitä plussa, mutta vuosi heti alusta lähtien ja keskenmeno 5+6 vaikka siihen päivään asti hcg nousi hyvin. Kolmas raskaus lähti ovulaationinduktiolla ja en ole vuotanut tippaakaan, nyt rv 23 menossa. Onhan noi vuodot yms todella yleisiä näissä hoidoissa, mutta omalla kohdalla tuntuu, että parempi ollut, kun ovulaatio tavalla tai toisella pohjalla. Tsemppiä kaikille hoitoihin!
 
Sellaista piti kysyä, että tietääkö joku miksi lääkkeellisessä kierrossakin odotetaan vuodon alkua kun käsittääkseni voisi myös jollain lääkkeellä saada vuodon alkamaan heti (vai muutaman päivän sisällä?) ja voisi aloittaa sen uuden limakalvon kasvattamisen? Mulla oli siis lääkkeellinen pas marraskuussa -19 (ja siitä nyt 6kk vanha poika), omat kierrot oli venähtäneet jo parin kuukauden mittaisiksi. Alkiot pakastettiin lokakuun alussa, menkat alkoi vasta loppukuusta ja siirtoon päästiin vasta marraskuun puolivälin aikoihin. Nyt ei ole vielä edes tietoa kierron pituudesta (ekat menkat oli jo alle 2kk synnytyksestä ja seuraavat vasta 3.5kk myöhemmin) ja mietin, että jos nyt jotenkin saan miehen houkuteltua vielä toiseen yritykseen, niin sen aika olis elokuussa ja miten aikaisin sitten pitäis hakeutua suunnittelukäynnille, että saatais kierto jotenkin sopimaan aikatauluun.
 
@Silmu75 ei mulla odoteltu, jotain keltarauhashormonia (taisi olla Primolut N) söin jonkin aikaa ja lopetuksen jälkeen muutaman päivän jälkeen alkoi vuoto, ja sitten päästiin aloittamaan estrogeenilaastareilla uuden limakalvon kasvatus. Sitä kyllä arvostan mun lääkärissä, että turhia odotella vaan aktiivisesti mennään eteenpäin, varsinkin kun iän puolesta aikaa ei ole hukattavissa.
 
  • Tykkää
Reactions: Silmu75
Mulle taas lääkärini sanoi, että raskaustulokset on syntyvien lasten määrän suhteen käytännössä samat ovulaatio-PASseissa ja lääkkeellisesti tehdyissä. Muistelen, että sanoi niin, että tutkimuksissa on havaittu hieman enemmän plussia lääkkeellisissä, mutta toisaalta niissä on enemmän kemiallisia/varhaisia keskenmenoja, siten että syntyvien lasten määrän kannalta nuo tasaavat toisensa. Ovulaatioon tehty on tietysti yksinkertaisempi, ja minunkin mielestäni mukavampi, jos se onnistuu, mutta ei mua huolestuttaisi jatkossakaan tehdä lääkkeellisesti, jos se syystä tai toisesta katsottaisiin parhaaksi vaihtoehdoksi.
 
@Tupsuli Kiitos kysymästä, kyllä yritämme
Syksyllä meni viimeisen täysin omilla soluilla tehdyn alkion siirto persiilleen, ei mitään yritystä kiinnittyä. Nyt torstaina siirrettiin koko satsin viimeinen, lahjasiittiöillä ja omilla muniksilla rakenneltu alkio. Meillähän oli se erikoinen tilanne viidennessä icsissä, että oltiin jo päätetty ottaa lahjasiittiöt, mutta lääkäri puhui meidät ympäri kokeilemaan 50/50 omilla ja lahjoilla. Ihme kyllä lopputulos oli 2+2 blastoa, eli kaksi omilla ja kaksi lahjasiittiöillä. Toinen omista siirrettiin tuoresiirtona ja siitä syntyi tyttö 7/18.

Nyt siirretty blasto oli jo niin pitkällä, että pistin kiinnittymispiikin siirtopäivän iltana. Testasin jostain hetken mielijohteesta nyt iltapäivällä, ja hallusinoin jotain näkymään tohon epäilemättä vialliseen testiin....


Siis mitenkäänhän ei voi vielä näkyä, eihän?? Mulla siis täyslääkkeellinen siirto, ei hcg-pistoksia. Näkyiskö Gonapeptyl kuitenkin?
 
vierailijaTupsuli
@marrasmai Mulla siirto oli ma, perjantaina illalla näkyi viivaa, mut jos sulla on nopea blasto, miksei se vois jo näkyä. Mulla edellisellä kerralla siirrettiin 2 pv, jolloin pp6 alkoi vahvistuaviivat, silloin arvelin Alkion olleen nopeaa sorttia, kun alkoi selvästi kiinnittymistuntemukset jo OP 4. Kyllä tuo testi on hcg:a löytänyt virtsasta, ei viivanpaikka tuommoinen ole? Onko tänään yhtään vahvempi? Rfsu early ja PC näyttää mulla aika aikaisin, suunnilleen kun veressä hcg se 10. Toivottavasti viivat vahvistuu <3 Täällä edelleen mieli vuoristorataa, välillä on olo raskaana, pahoinvointia pukkaa, välillä oon varma km:sta, kun vuoto edelleen päivittäistä. Perjantaina on ultra, toivottavasti siellä näkyis syke niin pääsis vähän huokaisemaan.
 

Yhteistyössä